Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
Inkább úgy szólna helyesen a mondat, hogy nincs olyan 125-ös ami ne tudná a 100-at átlépni röhögve.
A B jogsi után azonnal megcsináltam a B125 kiegészítőt, pontosan ezért, hogy vezethessek egy akkora motort amivel a kocsik ritmusa felvehető és biztonságosan közlekedhetünk (én is meg az autósok is mivel nem tartom fel őket). Ez ez a méret. Nem kell nagyobb, de kisebb pláne nem.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
-
#89309696
törölt tag
A B-vel is ugyanígy megy már. Semmivel se veszélyesebb, mint 30 órával átadni 100+ lovas 1tonna feletti autókat amikre korlátozás sincs.
Pontosan úgy viselkedik egy A1-es motor, mint egy AM-es, csak nem ölnek meg az autósok. Nem akkora erőgépek ezek, hogy hetekig tanítani kéne az alapkezelését. Nem száll el ha odanyelezed, nem csinál semmit. Aki ügyetlen vele arról meg látszik az első 5 percben. Azt nem engedik el 4 órával. Persze sumák lehetőségek mindenben vannak.[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz #89309696 #155 üzenetére
100+ lovas 1tonna feletti autókat amikre korlátozás sincs Autónál annyira ritkák azok amire lenne értelme a korlátozásnak, hogy nem véletlenül nincs. Ezerszer veszélyesebb egy kezdőnek valami 40 lóerős papír kasznis bontó szökevény, mint egy normál 150 lovas kocsi.
(#146) Zsébernardo Nem véletlen, hogy a motorok úgy néznek, ahogy. Ott is próbálkoztak ilyen kiskerekű borzalmakkal, de rájöttek, hogy hülyeség.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz #89309696 #155 üzenetére
Pontosan erről van szó. Annak a szitunak a kezelését is meg kell tanulni, amiben azzal a 30 órát tanult, 1t feletti autót vezető sofőrrel kell együtt közlekedni. Helyette is neked kell látnod, mert hiába ő lesz a hibás, akkor is te húzod a rövidebbet.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
hunluki
senior tag
válasz energy4ever #150 üzenetére
Ez egy gonosz kép, nyugodtan lehetett volna két egymást ölelő bőrrucis motorost is odarakni
Amúgy két külön kategória. A motor hosszú távra jó, városon kívül, hosszabb túrákra, viszont nem olcsó, eszi a benzint, parkoltatni kell, szerelni kell, sok benne a kopó/fogyó alkatrész.
A roller max 10-15km távra jó, pl ingázni, városon belül közlekedni és pontosan azt a forgalmat elkerülni amiben amúgy a motorral is ülnél. Egy feltötlés az M365-be kőkemény 13 forint mai árakkal számolva, ha akarod összecsukod és bemész vele boltba, metróra vagy vonatra is felteszed, stb.Két teljesen más igény, kb almát körtével kategória.
-
Golyobis
aktív tag
Egyet értek, a roller inkább arra való hogy a gyalogos közlekedést helyettesítse/segítse, teljesen alkalmatlan a gépjárműforgalomba.
Ez a kérdés nem is igazán a rollerről szól, hiszen bármilyen más hasonló eszközzel (pl: görkorival, sőt akár gyalogosként futva) is el lehet követni ugyan azokat a vandalizmusokat.
Sokkal inkább a járdán történő közlekedés szabályozásának hiányosságáról.Sőt, ez részben a kerékpárra is igaz, azzal is életveszélyes forgalomban közlekedni, az utakat egyszerűen nem arra méretezték hogy az autók mellett párhuzamosan még egy kerékpáros is kényelmesen elférjen.
Vagy az autók fognak totyogni amíg biztonságos távolságból ki nem tudják kerülni (jobbik eset), vagy veszélyesen közel mennek el mellette (sajnos ez az eset érvényesül a valóságban, nagyon helytelen módon.)A kerékpár szerintem inkább arra való hogy az ember kirándulni menjen, vagy valami kisváros/falu csendes mellékutcáin tekerjen.
Bár a szabályozás szerint teljesen megengedett hogy egy autós 50-nel repesszen akár ott is.Förtelem.
Arról nem is beszélve hogy a kresz szó szerinti értelmezése szerint kerékpárral nem is lehetne a legtöbb utat igénybe venni.
-
BerserkGuts
őstag
Minden ami nem tud 50-60-70-el menni az csak Akadályozza a közlekedést az utakon.
Főleg a kerékpáros aki az úton max 15-20-al teker például a busz előtti buszsávban amivel feltartja a forgalmat.
Annyi hülyeséget árulnak moped kis nyomorék ami max 45km/h-val tud menni de elfoglal egy autónyi helyet olyan helyre is eltévedhet ahol ezzel a sebességgel baleset veszélyessé válik.
12600KF/ROG Strix 4070ti/ROG Strix B660/Noctua NH-D15S/ROG Strix AuraEdition 850W/SamsungOdysseyG7 32" 1440p/ThermaltakeTower900/RazerViper8K/F4-3200C14D-16GFX(FlareX)/Kingston A2000
-
samujózsi
tag
válasz BerserkGuts #161 üzenetére
OMFG
B+, max. 10km-es távon kb 30-50%-kal vagyok gyorsabb biciklivel, mint BKV használattal. És én egy rossz kondiban lévő, túlsúlyos, 50+ éves biciklis vagyok.
És én tartom fel a forgalmat...[ Szerkesztve ]
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
szabi__memo
nagyúr
válasz BerserkGuts #161 üzenetére
Én legtöbbször azt látom hogy autók akadályozzák a forgalmat. Sokszor nem csak az autóst
-
BerserkGuts
őstag
válasz samujózsi #162 üzenetére
Mögötted menne a busz 50KM/h-val de lehet 30 is kétlem hogy tudsz tekerni ennyivel és tartod a tempót vele Biztos hogy nem.
Már bármelyik elektromos rolleres 20-25km/h simán otthagy mert a biciklivel nem lehet tartani a tempót azzal kényelmesen 15Km/h a max hosszú távon, de már a roller is csak feltartja a forgalmat amikor az úton akarnak menni.
Én is szoktam menni de semmi értelme a forgalmat szívatni inkább megpróbálok ha van bicikli úton eljutni vagy a járdán.
12600KF/ROG Strix 4070ti/ROG Strix B660/Noctua NH-D15S/ROG Strix AuraEdition 850W/SamsungOdysseyG7 32" 1440p/ThermaltakeTower900/RazerViper8K/F4-3200C14D-16GFX(FlareX)/Kingston A2000
-
Somatom
veterán
válasz samujózsi #162 üzenetére
BerserkGuts:
Az elektromost hasonlítsuk az elektromoshoz! Én szívesen kiállok egy e-rollerrel a városban. Persze, felőlem mehetünk terepre is. Hozzáteszem, hogy én is elmúltam 50 és enyhén szólva nem vagyok atléta alkat.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
samujózsi
tag
válasz BerserkGuts #164 üzenetére
Hát már nem egyszer előztem meg buszt 8-10 megállónyi távon. Tudod a buszok meg szoktak állni a megállóban, így az átlagsebességük elég alacsony. Ahol meg van buszsáv és a biciklisek is oda vannak terelve, ott simán el szokott férni mellettem a busz.
A járdázó gyilkosjelöltekről meg megvan a magam véleménye (gyk: pár év alatt legalább két halálos balesetet okozott már járdán tekerő biciklis )
[ Szerkesztve ]
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Golyobis
aktív tag
válasz samujózsi #160 üzenetére
"54. § Kerékpárok és segédmotoros kerékpárok
(1) Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés (117/c. ábra) esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetõleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetõvé teszik - a lakott területen kívüli úton, a fõútvonalként megjelölt úton az úttest jobb széléhez húzódva kell közlekedni."Korábban azt hittem hogy itt sorolja fel azokat az úttípusokat ahol lehet biciklivel közlekedni -és amiben nincsenek benne a "rendes" utak-, de most újra elolvasva már egyáltalán nem értem hogy mit jelent ez a rész.
[ Szerkesztve ]
-
Golyobis
aktív tag
válasz samujózsi #169 üzenetére
http://www.kreszabc.hu/para.php?para=0#a59
(#168) szabi__memo
"2. § Fogalmak
...f) Leállósáv: az útnak az úttesttel azonos szintben levõ, attól útburkolati jellel elválasztott és útburkolattal ellátott része."
A leállósáv nem feltétlenül jelent autópályát szerintem, még akkor sem ha gyakorlatilag csak ott van, elméletileg lehetne, vagy akár lehet máshol is ezt már nem tudom.[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz BerserkGuts #164 üzenetére
15km/h biciklivel baromi lassú. 25-öt egy átlag ember simán képes tartani. Országútival a 35 sem annyira sok, főleg többen.
-
szipipeti
csendes tag
válasz samujózsi #114 üzenetére
Azon egyszerű okkal nem roller, hogy nem lábbal hajtod.
Van benne motor, aminek a teljesítménye meghaladja a 300 W-ot.
A te "kategóriád" szerint, ha egy 1000ccm-es 100+ Le-s motoron ha állva vezetek akkor roller?
Attól, hogy az idióta vásárlóra/bérlőre, aki a KRESZ alapvető szabályaival nincs tisztában --- az eladó "rámelegíti' ezt a "gyöszt", még nem lesz "legális" a közlekedésre...
Függetlenül attól, hogy mit mond! -
simonzé
addikt
A Hollandok nem hülyék
Emlékeim szerint (amik elég halványak) van 3 motorkategória. 16 éves kortól megszerezhető a kezdőjogsi, és persze már itt is kötelező a rendszám, meg a műszaki vizsga: a motorok nem lehetnek asszem 3 LE-nél erősebbek, max 1 személy, és max 25 km/h, és nem kell sisak.
A következő a kettes kategória, ahol kell sisak, lehet +1 személy, a sebességhatár pedig 45, bicikliúton pedig 30 km/h. És persze mindenütt, de tényleg mindenütt van bicikliút.
Aztán van a nagymotor kategória, de 125ccm/14LE-ig a B-s jogsi is elegendő.
És ott az elektromos roller kerékpárnak számít. Csak ott mehet, ahol a bicaj, és kötelező a sisak is. Asszem rendszám erre nem kell.
A Hollandok nem hülyék.
I don't fit in. I fit out.
-
howwie
csendes tag
Nekem 11 kg-s rollerem van, ami elég sok bicónál könnyebb.
Szóval, ha bármit kezdenek a rollerekkel, akkor a biciklivel is ugyanazt.
Ha egy 11kg-s roller jogsiköteles, akkor egy 13kg-s bicikli is, mert nagyobb a tehetetlensége és még megállni is nehezebb vele.
Forgalmas útra + ne küldjenek ki, mert ha egy bamba autós (ja ilyen nincs is, ugye?) nekem jön, akkor az nem a keréknek koccan, hanem a hátamnak...
Akinek van jogsija az gondolhatna olyanokra is, akiknek nem lehet, vagy csak nincs. Illetve nem kellene egy 11kg-s rollert összekeverni a 80-100kg-s segédmotorral - remélem nem kell elmagyarázni, hogy miért...
A bicósok + nem puffogjanak, mert ha a fotelharcosokon múlt volna, akkor már az is jogsiköteles lenne. -
Somatom
veterán
válasz szabi__memo #173 üzenetére
Nekem is megfordult a fejemben, hogy rollert vegyek. Néztem teszteket és azokban az e-rollerek sem brillíroztak az emelkedőn. Nálam ez necces pont, mivel hegyen lakok. Aztán kikölcsönöztem egy pedelecet és amikor minden erőlködés nélkül, ülve tekerve hasítottam fel a 20% -os Kiscelli utcán, az eldöntötte, hogy mit fogok venni.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Golyobis
aktív tag
válasz samujózsi #171 üzenetére
Ja, úgy értettem először én is ha a főútvonalat még hozzáadod, de aztán meg úgy kezdtem el értelmezni hogy azokat a helyeket sorolja fel ahol jobbra kell tartani. De aztán úgy sem látszott teljesen kereknek a dolog.
Most, így sokadik elolvasásra sem látom egyértelműen hogy mit is jelent az a rész... Olyan ez a mondat, mint valami logikai útvesztő, és akárhogy futok neki, valahogy mindig sületlenség jön ki belőle.
-
klaczi
aktív tag
Azért keverik össze, mert a segédmotorba jövedéki adóval és mindenféle mással megáldott üzemanyagot veszel.
A villanyroller adott esetben helyettesíti a mocit. Viszont "rezsicsökkentéssel" szintén megáldott árammal működik.
Rendszeres használat esetén a különbség kiszámítását Rád bízom. Villany rollerrel nem jársz benzinkútra!!
Tehát ez jogi előkészítés, hogy ezt "rendbe hozzák"!
Lehet itt még meglepi.Engem most nem érint, szeretem a mocimat!
Ahol lakom tucatjával járnak. Lime minden mennyiségben egy személlyel két személlyel ahogy nekik jólesik és amerre tetszik.[ Szerkesztve ]
-
BerserkGuts
őstag
Aha itt mindenki de érdekes Lance Armstrong-nak képzeli magát.
Szteroidot szedtekEz történik valójában [link] amikor gépjárműnek képzeled magad és felmész az útra.
A fizikával és a tényekkel akartok komolyan harcolni???
A gépjármű képes 50km/h sebességre te nem, fogad el.12600KF/ROG Strix 4070ti/ROG Strix B660/Noctua NH-D15S/ROG Strix AuraEdition 850W/SamsungOdysseyG7 32" 1440p/ThermaltakeTower900/RazerViper8K/F4-3200C14D-16GFX(FlareX)/Kingston A2000
-
Somatom
veterán
válasz BerserkGuts #183 üzenetére
Ott a hiba a matekodban, hogy a gépjármű csak akkor képes 50Km/h -ra, ha senki sem áll az útjában. A Kissvábhegyről rendszeresen lejárok a Fény utcai piacra vásárolni. Többször mértem már az időmet. Autóval még a mélygarázsban keresgéltem helyet, amikor bringával már hazaértem. Ezek a tények.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
samujózsi
tag
válasz BerserkGuts #183 üzenetére
Az ilyeneken szoktam röhögni, mikor gyalgosan előzöm a dugóban álló autókat.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
CB
senior tag
Végigolvastam a fórumot, és azt a következtetést vontam le, hogy a a hozzászólások nagy része képmutatás.
Igen, képmutatóak vagytok. Arról vitatkoztok, hogy az elektromos rollereseket hogyan kellene megrendszabályozni, mennyire szabályszegőek, mennyi balesetet okoznak.
Miért vagytok képmutatóak? Mert a biztos vagyok benne, hogy a legtöbb fórumozónak olyan gépkocsija van, ami a magyar utakon megengedett 130 Km/h-nál sokkal többel képes haladni. Igen, a legtöbb gépkocsi jelenleg akár 160 km/h-nál is többre képes. ...és igen, itt a legtöbben 50 km/h helyett 55-60, 70 km/h helyett 80, 90 km/h helyett 105, 110 km/h helyett 125, 130 km/h helyett 145 km/h-val közlekedik az úton. Nem tartja be a szabályokat. De a rollerest jó alázni, hogy milyen szabályokat nem tart be.
Kíváncsi lennék mit szólnátok, ha a kormányunk bevezetné a 145 km/h feletti sebességre képes autóknál a sportautó kategóriát, és mindenkit kötelezne a bukósisak, és a négypontos biztonsági öv használatára, vagy sportülés és bukókeret használatára duplatripla adóval. Na, akkor meg mindenki azért háborogna, hogy mi jogon?
Pedig a jelenlegi szabályozások szgk-ra is akkor készültek, mikor még 60-80 LE autók jártak az úton.
Aztán most lehet ekézni, de azt javaslom mindenki szálljon magába, és gondolkozzon el kicsit, hogy az utóbbi héten hányszor nem tartotta be a sebességhatárt az autójával.40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
Somatom
veterán
130 -as táblánál a 150 még nem olyan gáz. Az adott közlekedési környezetében nézd! Egy gyalogos cirka 5 -tel megy. Ha a rolleres hússzal megy a járdán, az négyszeres sebességkülönbség. Olyan, mintha valaki városi forgalomban 200 -zal cikázna az 50 -nel menő autók közöt. Azért olyat nem sűrűn látni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
CB
senior tag
Én az elvről beszélek. Mindenki nap mint nap megszegi a szabályokat minden környezetben, itt meg megmondja a tutit, hogy a rollerest (meg a gördeszkást, meg a görkorist, stb.)hogy kell kordában tartani, mert........
[ Szerkesztve ]
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
addikt
válasz nebancsa #103 üzenetére
"ha kötelező lenne általános iskola 6 osztályba a KRESZ vizsga. A sikertelen vizsga évismétlési következménnyel"
Meh, 15-17 éves "gyerekek" nem tudnak rendesen írni, olvasni, szöveget értelmezni, te meg 12 évesekkel akarsz kresz vizsgát lerakatni, azt a kresz vizsgát, amin az autós újságírók sorra hasalnak el.
Szigorúbb szabályozás kéne itthon a közlekedésben résztvevőkkel kapcsolatban (főleg biciklis, E/rolleres, 50-es robogós vonalon) nem pedig kötelező jelleggel szívatni mindenkit. Motorcsónakot ne legyen kötelező megtanulni vezetni? Hátha veszel egyet.
A nyugat a szakadék szélén, de mi egy lépéssel mindig előtte járunk.
-
timsigm
csendes tag
Mivel ebben az országban nincs közlekedési kultúra, az hogy milyen kresz módosítás fog történni, egy biztos: nem lesz jó.
Lásd drone törvény. Aki jogkövető szeretne lenni az meghal a hülye szabályozás miatt, aki meg belesz***ik azt meg úgysem állítja meg a törvény. A törvényhozó meg azt mondja, hogy neki szabályt kell hozni, beilleszteni a többi közé úgy hogy ne legyen ellentmondás és nem azt mérlegelgetni, hogy ki hogy tartja be. Még van egy plussz tényező ami erre a szép országra érvényes, hogyha hozni kell egy szabályt akkor jól sarcoljuk meg a népet ha már ilyen városi marhaságra van pénze. -
-
szabi__memo
nagyúr
válasz gyuribácsi88 #192 üzenetére
Ehhez képest sok olyan ország vsn ahol oktatják, azaz kötelező belőle 'vizsgázni'. Nyilván nem ugyanaz a színt mint a KRESZ vizsga, de ha hülye vagy hozzá akkor nem mész tovább
-
szipipeti
csendes tag
válasz Golyobis #159 üzenetére
Az első kérdés...
Mi volt előbb? Tömeges kerékpáros közlekedés, vagy autós? (biciklis)
Melyikből járműtípusból van több "forgalomban" (üzemképes kerékpár kb 4,5 -5.000.000 van az országban)
Melyik a környezetbarátabb?
Olcsóbb?
Tartósabb?
Az utak "méretezése"...
Amikor a magyarországi utakat méretezték a Pobjeda és az 500-as Trabant volt a szint, A nagy teherautó a 4T-ás Csepel és kb 20-22%-a volt a gépjárműves forgalom a mainak kilométerben is és darabszámban is...
A Dongós biciklis már "urizált" a "nagymenőknek" volt 125-ös Csepel, vagy Danuvia...
És egy másik példa:
Nézd meg mekkora volt a GOLF "1"-es autó fizikai méretei 1970-és évek végén, és hogy most mekkora a GOLF "7-es 8-as". Nem az utak mentek össze, az autók lettek túl nagyok! X5, X7 Q=7, Q8, ect...
Érdekes Marinéni és Pista bácsi "csepelbiciklijének" befoglaló méretei nem változtak 70 év alatt semmit... (még a keresztbe hátul felrakott PB palackkal sem)!
Szóval az autós nem fér el, nem a biciklis...