Új hozzászólás Aktív témák
-
Telda
addikt
válasz szabi__memo #22 üzenetére
Mint külön tantárgy nincs, de a technika és a környezetismeret tananyag tartalmaz kreszt.
-
howwie
csendes tag
válasz Victoryus94 #207 üzenetére
Oszd meg velem, hogy melyik része csúsztatás? Egyébként meg annyit még hozzáfűznék, hogy szabályokat nem azért hozzák, h kib*sszanak veled, hanem hogy megvédjenek. Azért, mert neked nincs rollered nem lehet közvetlen életveszélynek kitenni azokat. Js és járdán nem 5kmh a sebességkorlát, csak annyival halad átlagosan(!) egy gyalogos, így a 4xes sebességtúllépés egy bazi nagy csúsztatás. És ezen csúsztatás alapján büntetnél embereket.
-
Z_A_P
addikt
Ma már ez sokkal rizikósabb játék, mint annak idején volt,
Miert???
OK
-
szentkuti11
addikt
-
Somatom
veterán
válasz szentkuti11 #257 üzenetére
Erre kíváncsi leszek. Én még ilyen KPM -es próbálkozást nem láttam, pedig a "legdurvább" útvonalon közlekedek (Moszkva tér, Batthyány tér, rakparti bringaút, Margit híd, belváros, stb.). Olyan szerkezeteket látok, hogy még nekem is kikerekednek a szemeim, pedig láttam már hószánt, meg V8 -as kispolskit gyorsulni a Hungaroring aszfaltján. A legújabb dili az egykerekű nemtudommik. Ilyenből van gördeszka-szerű tákolmány, középen 1db. kerékkel (kép), meg 1db., 12" körüli kerék körbeburkolva, az oldalain két lábtartóval(link). Ilyenekkel szerencsétlenkednek előttem a madarak a bringaúton. Ezekkel mit fog csinálni a KPM?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
creation
senior tag
Lakatfogót minden rendőrnek
"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"
-
félisten
Megkérdezték a rendőrséget, hogy mi ez a hatályos szabályozás alapján?
A segédmotorhoz van legközelebb.Teljesen igazuk van.
Lehetne külön kategóriát létrehozni, csak azt megfelelően a KRESZ-be is implementálni kell.Persze az is lehet, hogy amíg nincs megfelelő szabályozás, egyszerűen betiltják.
-
Robert07
aktív tag
Legalabb besoroljak. Van ahol normalis szabalyzas hijan nem lehet oket legalisan hasznalni.
-
Stan648
tag
Segédmotorkerékpárnak van értelme. 14 évesen már le lehet tenni a forgalmi vizsgát, van lehetőség a többi elvégzésére előtte. Én nem aggódok ez miatt. Van B jogosítványom. Legalább az elektromos roller így járdán biztosan nem mehet, ráadásul többen fogják ismerni a kreszt, arról nem is beszélve kell rá biztosítás is. Jó ez így. Magam részéről még a biciklit is beraknám a segédmotorkerékpár kategóriába, csak azért hogy ismerjék már a kreszt ha már az úton közlekednek. Szót nem ejtettem még az elsősegélynyújtásról. Ha ezeket minden keréken közlekedő ismerné az jó volna. Elfogult vagyok tudom. Szerintem attól, hogy valaki megszületett, még nem érett meg a kormányra, meg a kerékre.
Korábban máshol olvastam, hogy elektromos biciklinek is csak az felel meg ami csak tekerés rásegítéses. De ha már van gázkar az már egyből más kategória. Ebben az esetben a gázkar a lényeg. Gondolom a rolleren is. Egyébként 300W a határ ami a fölött van az már egyébként is segédmotor, hogy ha a szél hajtja akkor is.
Valahova be kellett sorolni. Bicklin elektromos-biciklin nem lehet gázkar és a 300w motor teljesítményt nem haladhatja meg. A rolleren van gázkar így már bicikli nem lehet, és van ami 300w-ot is meghaladja így meg segéd motorkerékbár.
[ Szerkesztve ]
7600X + A620 + 32GB DDR5 + RX 6700 XT
-
ivana
Ármester
Teljesen életszerűtlen, hogy kerékpárra bármilyen jogosítvány vagy vizsga kelljen. Az Alföldön komplett falvak/városok járnak biciklivel. Elképzelem, ahogy a 70 éves bácsit, nénit elküldöd vizsgázni... Arról nem is beszélve, hogy ezeket amúgy nemzetközi szerződések szabályozzák.
-
Stan648
tag
Amit írtam túlzás. Igaz. De legalább ha piroson áthajt biciklivel, akkor a rendőr a biciklisnek is megírja az 50-es csekket. Legfeljebb pontot nem kap. De nekem, mert van jogosítványom, akkor zéró toleranciával biciklizzek, mert elveszik a jogosítványom. Akinek meg nincs annak meg csak csekket írnak. Vannak furcsaságok.
Az embereknek azt is illene tudni, hogy bicklizni csak tíz éves kórtól lehet felnőtt felügyelet nélkül közúton. Járdán meg senkinek nem lehet.
[ Szerkesztve ]
7600X + A620 + 32GB DDR5 + RX 6700 XT
-
dugo_
veterán
Te miről beszélsz amúgy? Ezek ilyen félinfókból kreált dolgok...
Piroson áttekerni 50ezer forint most is, jogosítvány meglététől függetlenül.
Pontrendszer hatálya alá pedig csak akkor kerülhetsz, amennyiben vezetői engedélyhez kötött járművel szabálytalankodsz/balesetezel. -
Stan648
tag
Rosszul emlékeztem. 12év alatt főútvonalon nem lehet biciklivel közlekedni. Rosszul emlékeztem de ez viszont kreszben van. Én nem kreáltam semmit csak lehet nem pontosan emlékszem már pár dologra.
A cikk meg arról szól felhábórító az hogy törvények miatt segédmotor kerékpárnak lett minősítve az elektromos-roller, pedig előtte is annak minősült, de most rendbe tették. Miért? Mert száguldoznak egyesek a járdán a fővárosban és sürgős lett rendbe tenni. Lehet hogy fognak rajta finomítani, de a tarthatatlan helyzetet gyorsan kellet megoldani.
[ Szerkesztve ]
7600X + A620 + 32GB DDR5 + RX 6700 XT
-
Stan648
tag
Ez az egész azért van, mert sok a tudatlan ember. Járda a gyalogosoknak, út a járműveknek. Bicikli út a bicikliseknek. Kb. majdnem minden amin ül az egyén hajtsa keréken gurul az jármű valamilyen szinten. Van kivétel na de ez nem egyértelmű számomra sem, de mondhatom, hogy a rokkant a tolókocsiba az gyalogos. De sokan még csak bele sem gondolnak.
7600X + A620 + 32GB DDR5 + RX 6700 XT
-
Stan648
tag
válasz somogyib #270 üzenetére
Megbizonyosodás céljából ráolvastam. Azt írták(elvileg kresz) 12. életév betöltése után lehet "főúton" kerékpározni. Ebből az jön le nekem, hogy főútvonal és magasabbrangú utakon nem lehet, a többin igen. A többi, autópálya, autóút illetve ha jelzi a behajtani tilos tábla mivel nem lehet. Mármint ahol lakom pl. 4-es főút. Ott van tábla, hogy segédmotorkerékpár, lassú jármű stb. nem hajthat be. Akkor bicikli sem pedig főút ahol elvileg 12.év fölött lehetne.
7600X + A620 + 32GB DDR5 + RX 6700 XT
-
-
Stan648
tag
Bocsássatok meg nekem. Végig olvastam az írást és kicsit de nagyon gondolkozóba ejetett és felkeltette az érdeklődésemet. Roller ok, legyen gyalogos. De elektromos roller az minimum bicikli, járdán semmi keresni valója. Sok a 300w feletti ami már nem elektromos bicikli. Gázkar? Már attól is segédmotor kerékpár. És járdán? Na ez van. Törvény már volt rá réges régen, csak akkor még nem volt "elekromos-roller" nem nevezték nevén, de törvényi meghatározás igen és az már "réges-régen egy messzi-messzi galaxisban" is segédmotor-kerékpárnak nyívánította. Most csak szét oszlatták a kételyeket.
Törvény már volt rá jóval korábban, hogy mi a bicikli. Ebből kiindulva az e-roller SMKP. Bicikli sem közlekedhet járdán. De az e-roller közlekedhetne bicikli úton, szerintem simán és ez a nem ok.
[ Szerkesztve ]
7600X + A620 + 32GB DDR5 + RX 6700 XT
-
Stan648
tag
Aki biztonságosabban akar közlekedni az olyan szakaszokon Budapesten az már rég letette a A1-et vagy élt a B125-el és így akkor egy az ottani közelekdés ritmusához igazodva és nem jobbra húzódva közlekedhet. Értem én szeretnék én is simán B-vel 125re ülni mint egyes EU országokban, de itt ez van. Sajnálatos, hogy a hazai törvények nem engednek teret az elektromos rollernek.
7600X + A620 + 32GB DDR5 + RX 6700 XT
-
samujózsi
tag
Részben igazad van, de a jelenlegi szabályok szerint a bringád is csak addig bringa, amíg csak segít a motor, ha már motor hajtja, akkor már segédmotoros kerékpár kategóriába tartozik.
Az igaz, hogy életveszélyes, de nem csak az autók közt. Bringaúton is az.Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Somatom
veterán
Ennek semmi köze a jogsihoz. Akkor tettem le a kismotor jogsit, amikor még csak tesztlapot kellett hozzá kitölteni, az "A" kategóriám pedig 1985 -ös. De, ettől még nem tudom otthon tartani a motorjaimat, csak egy bringa fér el a tárolóban, az is fellógatva. Tehát otthonról vagy autóval indulok, vagy bringával.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Stan648
tag
Budapesten csúcsforgalomba mindenki nyomtja a 50+-t, követési távolság csak enyhe betarásával, ez a tapasztalatom. De egy olyan többsávos úton ahol a 50-et felülbírálja a 60-as vagy 70-es tábla ott szerintem nem igazán biztonságos kerékpározni csúcsforgalomba. Szerintem ehhez sem kell jogsi. Csak ha van, többet tapasztalsz. Én 2010-ben szereztem a B-t.
Találtam egy ilyet:
“A járdán szabad biciklizni.”
Nem igaz, a járdán általában tilos kerékpározni! Lakott területen csak ott szabad járdán kerékpárral közlekedni, ahol az úttest kerékpáros közlekedésre alkalmatlan, és akkor is csak a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel. Fontos még tudni, hogy amennyiben egy úton tilos kerékpározni, az nem jelenti azt, hogy akkor ott a járdán szabad kerékpározni, kivéve 12 éven aluliaknak főút mellett.Az előtt egy felpöckölt simson sr50-el nyomattam fél szivatóval. Ment rendesen.
[ Szerkesztve ]
7600X + A620 + 32GB DDR5 + RX 6700 XT
-
Somatom
veterán
De, a kerékpár mehet alternatív útvonalakon, nem muszáj a főútvonalon, az autók között mennie. Az SMKP -nak viszont igen. Tehát, ha az e-roller SMKP, akkor az autók közé kell mennie.
DigitXT:
A mérleg egyik serpenyőjében a KRESZ definíciója van, a másikban pedig az életem. Szted merre fogom billenteni?[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Stan648
tag
Akkor a magyaországi helyzet az, hogy jobban jársz valami a szabályoknak megfelelő kompakt e-biciklit vásárlásával, mint az e-rollerrel. Aki már vett rollert az rosszul járt. A törvény már adott volt csak senki nem ismerte, de a kialakult helyzet miatt most leközölték, hogy mindenki tisztában legyen vele. Szóval summa: e-roller = ipari hulladék. Legalábbis Magyarországon.
7600X + A620 + 32GB DDR5 + RX 6700 XT
-
Stan648
tag
Ha minden igaz a rendőrség ráfog állni fokozottan e-meghajtású cuccok ellenőrzésére, mert nagyon elszaporodtak. Ami nem rásegít az emberi erővel meghajtásra, hanem önállóan is tud haladni az máris "SMKP" és ha nincs jogsi biztosítás a rendőr egyből feljelent, de első körben figyelmeztetés lesz, hogy mit szegtél meg. Utána pénzbírság. Valószínűleg ez következik. Úgy hogy csak okosan. Amin gázkar, gázpedál van és emberi erő nélkül haladni képes az minden SMKP.
7600X + A620 + 32GB DDR5 + RX 6700 XT
-
samujózsi
tag
Hm. Tegnap a VII. keeületben döntöttek úgy, hogy begyűjtik ezeket a rollereket.
Félórája South Park XXII/5. rész. Szétszórt e-rollerek a témaPrimadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Somatom
veterán
E-bringát vettem. Viszont, arra nincs normális biztosítás okozott kár esetén. Ráadásul megnyitottam a szoftverét. Így tulképp SMKP kategória lenne. Jobban is örülnék neki. A rendőrök cseszegetni fogják a rollereseket, mert ránézésre is felismerhetőek. De, kétlem, hogy egy bringának kinéző e-bringával foglalkoznának. Tehát, a kutya nem törődne vele, ha SMKP bringával ésszel közlekednék a bringaúton. És ha mégis, ugyan mekkora büntit sóznának rám ezért? Viszont, lenne rendes kötelező biztosításom. Most, ha balesetet okoznék, akkor csak az önkéntes, alternatív biztosításom fizetne. Ha kiderülne, hogy nyitott a bringám szoftvere, akkor még az sem. Viszont, egy SMKP bringa (S-Pedelec) sokkal drágább és alig van választék. Pedig, azokon sincs jobb fék, futómű, mint az enyémen.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Redneck
veterán
Az itt a legnagyobb baj, hogy a jogalkotók és az úthálózat, durván le van maradva. Már az SMKP 45-ös korlátozását is nevetségesnek és veszélyesnek tartom. Legalább 60-as maxot de inkább 70-et kéne engedni, a biztonságos közlekedéshez. Ez az elavult 45 egy baromság.
Az e-rollereket, e-kerékpárokat, és bringákat max bringaúton kéne engedni, de ott is csak megfelelő fék, világítás, és bukó használatával. Mondjuk ehhez nem ártana ha több, jó minőségű kerékpárút lenne...
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
nagyúr
-
Somatom
veterán
-
Degeczi
nagyúr
Egy mai "Dongó" biztosan, de az olasz eredeti (valóban erről másolták) 0.8 LE-es volt, tehát a hazai változat (amiről már alig találni infót) is kb. 500W-os ha lehetett (mondjuk még az is erősebb az ebringáknál, viszont a dörzskerekes hajtás rengeteget levett a tényleges teljesítményből)
-
DigitXT
félisten
válasz energy4ever #303 üzenetére
Ne legyünk már ennyire álszentek...
-
szipipeti
csendes tag
Így van,
2 fontosabb feltételnek kell teljesülni, hogy a "pedelec" ne lehessen a segédmotorkerékpár kategória.....
1, a meghajtómű (mindegy hiogy elektromos vagy belsőégésű) teljesítménye nem haladhatja meg a 300W-ot (EU-ban jellemzően a 250W)... És ezzel párhuzamosan...
2, önállóan (csak magában) a hajtásra csak "rásegít", de önállóan azt nem képes megtenni...
(pedelec - - gondolom a pedál és az elektromos szavak kombója)...
És néhány vonatkozó érdekesség A KRESZ-bőlr) * Segédmotoros kerékpár: a külön jogszabályban L1e járműkategóriába sorolt kétkerekű, L2e járműkategóriába sorolt háromkerekű jármű, továbbá az L6e járműkategóriába sorolt quad és mopedautó.
r/1. * Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. A kerékpáron a kerékpárt nem hajtó személy is szállítható erre alkalmas ülésen. A kerékpáron utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el.Szóval az r/1 meghatározás szerint a motor csak "segít"
És egy másik érdekesség, amikor 2-en állnak a rolleren:
46. § (1) * Személyt szállítani csak a járműnek e célra kialakított álló- vagy ülőhely részén szabad. Álló utast csak autóbuszon, trolibuszon és villamoson szabad szállítani. -
Redneck
veterán
Igaz is, elnézést, csak nagyvárosban gondolkodtam, ennyivel pontosítanék. Tápiószentlapáton és Bivalybasznádalsón nem feltétlenül kéne hogy így legyen.
Legalább az útpálya egy részén jelöljenek ki bringasávokat, a forgalmasabb helyeken. Már az is sokat javítana a forgalom ritmusán.
Jelenleg a rendszerben így van pár potenciális közúti veszélyeztető. Vegyünk egy példát:
Megy a nép a 70-es táblás 2x2 sávos főútvonalon autóval/motorral/teherautóval 70-nel, ahol 25-tel megy a mini kerekes rolleros (főleg nindzsában, mer' lámpa minek?), a kerékpáros mondjuk 30-cal, és max 45-tel az SMKP (ami simán mehetne és folytás nélkül is 70-nel). Így nem igazán halad a két sáv egyszerre, és megnő a balesetek kockázatának esélye.
Az egész abszurd. Az én verzióm szerint, ehelyett lehetne legalább leválasztott sáv a lassabb járműveknek hogy ne a többieknek kelljen kerülgetni őket (ergo ne legyenek forgalmi akadályok), és az SMKP mehessen legalább 60-nal, de inkább 70-nel.dugo_:
Jó kis statisztika, de e-rollert nem látok benne. Fejsérülésnek számít az is ha nyílik a légzsák és azt fejelem meg, vagy koccanásnál a támlát? Egyik sem jó de nem ugyanaz mint kabin nélküli járművel megfejelni valamit.
Szerintem ajánlott a viselése, főleg ha valaki komolyan gondolja hogy ilyen kis fosokkal (e-roller) csapasson a forgalomban. Elég egy kis hiba, és csúnyán szétfejeli az ember a padkát/motorháztetőt/busz hátulját.Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
Degeczi
nagyúr
A statisztikák félremagyarázása külön művészet...
Jellemző, h pl. amikor az 1. VH-ban el kezdték használni a fém sisakokat, a statisztikák szerint nőtt a fejsérülések száma! Egyszerűen mert korábban aki fejlövést kapott, az szinte garantáltan a "halott", és nem a "fejsérült" kategóriába került...
-
somogyib
őstag
"Szerintem ajánlott a viselése...Elég egy kis hiba, és csúnyán szétfejeli az ember a padkát/motorháztetőt/busz hátulját."
+1 Nekem egyik haverom bringával lejtőn kapott el egy padka-korlát kombót de úgy, hogy a sisak pántja a szájában kötött ki, átszakítva az arcát, meg a fogsora is csúnyán szétment.
De ha nincs rajta sisak, valszeg sokkal rosszabbúl jött volna ki belőle...Mert lehet, hogy sisak nélkül túl se éli.[ Szerkesztve ]
-
RaZroX
addikt
Ugyan nem vagyok szakértője a témának, de rengeteget közlekedem autóval a városban és a Lime féle rollereket is többször használtam már, tehát mindkét oldalról ismerem a helyzetet.
Ezt már leírtam máshol, talán többször is, de még mindig a Lime gyenge korlátozásai miatt ekkora ez a probléma. Legalábbis túlnyomóan. Ezeket bárki tudja használni, úgy ahogy akarja, hiszen nem ő vette sok-sok pénzért (mert azért nem 10-20 ezer forintról beszélünk), kit érdekel ha baja lesz...
Mert azért ha belegondolunk, aki vesz magának egy ilyen rollert, az vigyázni fog rá.. és akkor máris óvatosabban megy ide-oda. És a tapasztalatom is ez. Többször is találkoztam saját rollert használó emberrel és kulturáltan el tudtunk gurulni egymás mellett.
A legtöbb esetben ezek a rollerek jobban ki vannak világítva mint a biciklisek.
Múltkor belefutottam egy komolyabb példányba a 4. kerületben, kb 45 km/h-val ment az út szélén. Gyakorlatilag haladt a forgalommal.Na de, hogy a témához is kapcsolódjon a mondandóm, nem értem, hogy mért kell ezeket beleerőszakolni, egy meglévő járműkategóriába. Elvégre amikor kitalálták az autót, abból sem bicikli vagy lovaskocsi lett...
Az lenne (szerintem) a leglogikusabb, ha az ilyen elektromos kis közlekedő eszközöknek egy új kategóriát létrehoznának, megfelelő korlátozással. Pl.: Forgalmasabb főúton csak biciklisávban közlekedhessen ha van, ha nincs akkor off (nem tudom értelmesen megfogalmazni, de Vácin vagy Hungárián szerintem öngyilkosság).
Járdán sebességkorlátozással mehessen (5-10kb) ...és még sok-sok okosságot bele lehetne tenni. Nem elnyomni kell ezeket, hanem fejleszteni.This is the way
-
félisten
válasz energy4ever #303 üzenetére
Én láttam már képen olyan smkp-t ami lejtőn képes 120km/h-val is haladni.
Mondjuk az is igaz, hogy ez már elég meredek kategória. Kurva kevés rajta a fék.
Legalábbis ez volt a kép alá írva. -
rednifegnar
senior tag
kivancsi leszek lesz e barmi erdemi valtozas:
Mától Erzsébetváros talált tárgyként kezeli az elektromos rollereket
Nagyon sok panasz érkezett önkormányzatunkhoz az elhagyott, a gyalogos forgalmat akadályozó elektromos rollerek miatt.
Az így elhagyott és talált rollereket Budapest Főváros VII. Kerület Erzsébetváros Jegyzője talált tárgyként tartja nyilván, és a jogosult jelentkezéséig gondoskodik az őrzéséről.A camera does not make art, the artist makes art.
-
DigitXT
félisten
válasz rednifegnar #312 üzenetére
Csak én nem látok dátumot? Mától... Örökzöld.
Szerk: Index cikk 2020.01.21
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz rednifegnar #312 üzenetére
Lenne változás, ha összeszedné az önkori a limerollereket és a város szélére vinnék egy telepre, az lenne a jó. Hajnalonta ezeket kerülgetem, hihetetlenül széthagyják a műveltebb magasabb kultúrájúak. Annyira zöldek ezek a bérelhető rollerek, hogy szakadt éppenlevizsgázott autókból töltik agregátnak használva a benzinmotorjukat. Összességében semmi gazdasági és környezetkímélési hasznát nem látom a város számára ezeknek az utcán heverő bérrollereknek.
-
samujózsi
tag
Biztosan bennem van a hiba...
Helyszín Farkaserdő. Kicsi család kirándul. Gyerek kisbiciklin, papa-mama elektromos rollerral. Gondolom, az erdő végén meg behajították a cuccot az autóba és elégedetten hazakocsikáztak.
De mondom, biztosan bennem a hiba, hogy ezt nem érzem normálisnak.Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
rigoberto
őstag
👍
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- Kétféle tájolással munkára fogható, ITX-es ház jött a Sharkoontól
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Villanyszerelés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Melyik tápegységet vegyem?
- Sorozatok
- Le Mans Ultimate
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- További aktív témák...
- Be quiet! Pure Wings 2 140mm PWM High-Speed
- Ejha! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 16Gb 1TB SSD FHD IPS + Táska!
- ELADÓ intel i5-9400f (igény esetén hűtővel)
- GeForce EVGA GTX 1660 SUPER 6GB
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Mercusys MR70X Router, AX1800, Dual-Band, WiFi 6, garis eladó!
- ÚJ! Western Digital Red 4TB merevlemezek. Számlával, garanciával!
- Garmin Venu 3S okosóra - Pebble Grey, Slate rozsdamentes acél kerettel
- Új! - Univerzális Milánói fém szíj 22mm - Ezüst színben
- Philips Hue Devote fehér függesztett csillár + White Ambiance izzó