Új hozzászólás Aktív témák

  • Grath

    HÁZIGAZDA

    válasz MageRG #11 üzenetére

    Temérdek játék volt már akkor is, amelyeknek semmi köze nem volt a játéktermi hagyományokhoz (RPG, kaland, repszim, ) amik uralták a korai számítógépek világait, és azokról ugyanaz mondható el. Mindenki vadul próbálkozott, néha tök jó ötletekkel, sokszor nem ilyenekkel.

    Nyilván részben az is igaz, amit írsz, de például az arcade játékok közt sokkal több kiválóan megtervezett (és ezzel együtt nehéz) program van, mert ott sokkal közvetlenebbül működött a pénzszerzés: ha tetszett a demovideó, bedobtál egy érmét, és ha nem érezted fairnek a játékot, soha többet nem mentél a közelébe - rá voltál kényszerítve arra, hogy legalább az első coinok idejére tisztességes játékot adj. Amikor egy dobozt árulsz, nincs ilyen közvetlen reakcióra lehetőség.

    Egyszerűen nem alakult még ki a játéktervezés formanyelve, hogy mi működik, és mi nem. Ma ezerszer komplexebb AAA játékok jelennek meg, mint a nyolcvanas évek felhozatala, minden stílus nagyságrendekkel összetettebb és kidolgozottabbá vált.

    A fejlesztők nem nehézséget lőttek be, hanem az elvárt játékidőt, és aztán a kevéske tartalomban addig emelték a nehézséget, hogy az összejöjjön. Rengeteg interjút lehet olvasni régi játékok tervezőivel, és rengeteg készült így: túl rövidnek tartották a játékot, ezért betettek plusz ellenfeleket és aljas részeket, kivettek powerupokat, legyengítették a főszereplőt.

    Tudom, hogy nagyon könnyű beleesni abba a hibába, hogy elhiggyük, hogy "régen sokkal nehezebbek voltak a játékok, tehát régen sokkal jobbak voltak a játékok", de véleményem szerint ez nem így van. Régen - nagy átlagban - sokkal játszhatatlanabbak voltak a játékok. Nyilván, akkor még nem tudtuk, ezért ilyen erős a nosztalgia. Ha tényleg hiszel benne, hogy a mai játékok sétaszimulátorok, érdekelne, hogy melyik játékok voltak "igaziak" a nyolcvanas évekből.

Új hozzászólás Aktív témák