Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Fincsi!! Nagyon várom már. lehet velem van baj, de én imádom a régit is meg az újat is. Tuti vétel lesz.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Nazara
őstag
+1, én is úgy gondolom, hogy hiába imádtam a régieket, a reboot is eszméletlenül bejött. Persze sokszor éreztem azt, hogy nincs kihivás, fejtörők egy-két kivételtől eltekintve csak az opcionális Tombokban voltak, de ezek is kimerültek néhány tárgy ide-oda húzgálásában. Ettől függetlenül az igencsak tetszett, hogy a sztori viszonylag hosszú és változatos volt, plusz a gyűjtögetéseket is sikerült 100%-ra teljesiteni, nem éreztem azt, mint pl. az AC2 200+ madártolljánál, hogy csak az idő miatt került be a játékba.
Szóval mindenképpen megfogom venni a RotTR-t is, de majd csak GOTY/Deluxe/anyámkinja kiadásban, az összes DLC-vel együtt.
Rudimentary creatures of blood and flesh, you touch my mind, fumbling in ignorance, incapable of understanding.
-
wolfman
veterán
Úgy látom itt már fel kell öltöznie Larának, nem bírja ki a mínuszokat trikóban.
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
antikomcsi
veterán
Nekem tetszett a 2013-as rész, és ezt is várom, egyedül csak attól tartok, hogy mivel kezdetben konzolra jön a pc-s tábor valami össze kókányolt portot kap.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz antikomcsi #4 üzenetére
Ha valaha is kijön PC-re, akkor nagyon nagy valószínűséggel a Nixxes fogja csinálni a portot. Ők azért ebből a szempontból leraktak egy rakás jó dolgot az asztalra lásd Deus Ex: Human Revolution, Hitman: Absolution, Tomb Raider, Thief. Mindig beépítették az elérhető legújabb technikákat is és mindig jól optimalizáltak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
sixpak
nagyúr
Remélem végig esni fog a hó, Larának muszáj lesz végig sapkába lenni, így legalább a hair tressfx nem fogja összefosatni a hardvereket...
https://www.flickr.com/photos/86396338@N05/
-
ViiiiktorOC
senior tag
Ez a kép már volt?
LamboLVR - CSR2 Lambo T. Hungary
-
Mans20
addikt
Dehogy nincs kihívás benne,miután bevettük a nyugtatót,nyomogatni a QTE részeket,meg minden sarkon harcolni.Ennyi lett a Tomb Raider.
-
félisten
A CD azt ígérte hogy most már nagyobb szerepet fognak kapni a fejtörők, összetettebbek is lesznek, sőt egymáshoz kapcsolódó több kis feladvány megoldásával tudunk átjutni helyszíneken. Kibővítik a fegyverarzenál, és persze craftolni lehet majd, meg vadászni kell, a la FC3. Meglátjuk.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
addikt
Sose értettem azokat az embereket, cégeket, akik a saját pénzük ellenségei
A nyugat a szakadék szélén, de mi egy lépéssel mindig előtte járunk.
-
Nazara
őstag
válasz gyuribácsi88 #17 üzenetére
Az exkluzivitásra gondolsz? Azért az MS igencsak szép summát kanyaríthatott...
Rudimentary creatures of blood and flesh, you touch my mind, fumbling in ignorance, incapable of understanding.
-
félisten
válasz gyuribácsi88 #17 üzenetére
csak pár hónapig lesz az, ha jól tudom, vagy még addig sem.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Logen88
aktív tag
Szép kis maci. Lesz itt lavinától kezdve elég sok minden. Várós a game!
The Last of Us is a masterpiece.
-
VictorHUN
aktív tag
Lara kis baba arcát is már kezdik lecserélni
David Icke: Ébred már az oroszlán
-
TBT
addikt
Egyre több utaló jel van rá. Az AMD példál elkotyogta, hogy a TressFX 4.0 intézi már Lara haját.
TressFX 4.0-át pedig az új AMD grafikus kártyák 100%-ban támogatni fogják. Jó, tudom, tudom, marketing. Valahogy el kell adniuk az új AMD kártyákat is, csak emellett reménykedek, hogy valóban jönni fog az új Tomb Raider PC-re és, hogy nem kell rá másfél évet várni (mint mondjuk a GTA 5-re)."I am Sylvanas Windrunner, Queen of the Forsaken. If you will not serve me in this life, then you will do so in the next."
-
McNamara
Ármester
Új TR nekem 10/10. Bízom benne, hogy PC változatra nem kell sokat várni.
-
Ed3r_X_
nagyúr
Na, ezt várni fogom mindenképp
“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”
-
Vistaboy
veterán
Az a baj a mai játékfejlesztőkkel, hogy lusták - vagy sóherek - két különféle változatban elkészíteni a játékokat, de a bőrt azt lehúznák róluk minden platformon többször is. Például a Tomb Raider kapcsán is lazán megoldhatták volna, hogy a konzolos célközönség kapja meg a QTE-vel, agyament lövöldözéssel és kombókkal tarkított kiadást, és akkor őrültként nyomkodhatják a kontrollert és ordibálhatnak, hogy: "Finish him!!!".
A PC-sek pedig ezekből kevesebbet kaptak volna, ugyanis az egeret és billentyűzetet nem QTE-re és kombókra találták ki. Helyette maradt volna a klasszikus Tomb Raider játékmenet, kevesebb akcióval és lövöldözéssel, de jóval több fejtörővel, valamint sokkal, de sokkal több felfedezni való sírkamrával és ereklyével... ez lenne az igazi. Mindkét tábor megkapná a maga gépéhez igazított változatot és nem kellene silány portokkal kínlódni (A silányságot itt most az irányításra értem).
De hát ez van, ehhez már két változatban kellene elkészíteni a játékot, amit nem oldhatnak meg - a mai trendeket ismerve pénzügyi- és erőforrásbeli okokra hivatkozva...
Viszont a Rise of the Tomb Raider kapcsán most mindezt ígérik, hogy visszateszik a régi játékmenetet. Erre nagyon kíváncsi leszek, mert részemről alig várom már, hogy valódi sírrabló játékkal játsszak, ne pedig egy akció-orientált, QTE-vel és kivégzőmozdulatokkal tarkított lövöldével. Ha ilyesmire támad kedvem, egy rakás különféle címből válogathatok, de ha már egyszer egy Tomb Raiderrel akarok játszani, abban ne kelljen már jégcsákánnyal fejbe csapni az ellenfeleket, csak hogy bónusz XP-t kapjak a kivégzésért, vagy Rambo módjára ellenfelek tucatjait legéppuskázni, az idegesítő QTE-ről nem is szólva...
Összegezve: Nagyon várom már az új részt én is, mert mindent összevéve azért nem volt rossz az előző epizód sem, de azért nagyon remélem, hogy betartják ígéretüket és tényleg több sírrabló elemmel egészítik ki a játékot. Elvégre azért Tomb Raider a cím, hogy azt is kelljen tenni... ha lövöldözni akarok, arra ott a Call of Duty és többi FPS, ha pedig ugrabugrálni és kombókkal kivégezni az ellenfeleket, akkor a Batman vagy Assassin's Creed. Mindennek megvan a maga helye. Lara Croft egy sírrabló, nem pedig az Utolsó Akcióhős... Teccik érteni, kedves fejlesztők?
[ Szerkesztve ]
"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222
-
Xerxész
őstag
Nagyot változott a játékfejlesztés az elmúlt 20 évben. Butítják, egyszerűsítik, linearisítják (de szép szó, most találtam ki ), lerövidítik a játékokat, nem foglalkoznak az optimalizációval, az alapjáték részét képző pályákat, történetszálakat adnak el DLCként, viszont simán eladják a nevével.
Bár abszolút nem témához kapcsolódó dolog, de én pl. a fentiek miatt (is) kísérem figyelemmel és persze roppantul várom ezt a játékot (és az ehhez hasonló próbálkozásokat):
Indiana Jones and the Fate of Atlantis Special Edition
Ez gyerekkorom egyik legkedvesebb kalandjátéka (nem mellesleg Indy egyik legjobb kalandja), és most néhány tehetséges rajongó megcsinálja/megcsinálná a játékot új köntösben. De ehhez kell a Disney engedélye is, ezért petíciót indítottak, továbbá készítettek egy demót, amit elküldtek a Disneynek véleményezésre.
Itt nincs játékbutítás, itt nincs DLCzés, nincs pénzhajhászás, az eredeti játékot adnák vissza a rajongók, itt-ott picit feltúrbózva, történet szempontjából kiegészítve.
[ Szerkesztve ]
-
wolfman
veterán
Nem hiszem, hogy a fejlesztők lusták lennének vagy sóherek. Sokkal inkább összetett a probléma forrása, hogy miért is születnek manapság borzalmas játékok.
1.: Jönnek az új hardverek, az új programkódok, az új DX-ek meg mindenféle játékmotorok, a konzolokra való fejlesztésről nem is beszélve és a fejlesztők egyszerűen k..vára nem értenek hozzá. Szerintem már a programozás bonyolultságából adódik, hogy inkább le se nagyon optimalizálják a cuccosokat, mert rettenet sok idő lenne, vagy mert nem is lehet. Minden játékot tele kell pumpálni a legújabb effektekkel, fényeffektekkel, csillanásokkal, hajszimulációval, amit a hardverek puszta izomból számolnak ki lassan és ezeket észrevételem szerint képtelen optimalizálni. Már kb. 2010 óta de lehet korábban jelentkeztek ezek, hogy minden szép, minden jó egy játékban, de az optimalizálást az valahgy mindig "elfelejtik". Sorra jelennek meg a demonstrációs videók, hogy melyik motor mit tud, melyik effekt hogy néz ki, de a játék amibe ezek belekerülnek, valahogy az effektek felbukkanásakor olyan FPS dropot produkálnak, mint a sz@r. Vagy a konzolról átportolt játékok 30FPS limitjei, mert ne mondja nekem senki, hogy amiatt a szájbab@..ott "filmes élmény" miatt csinálják ilyenre az egyes alkotásokat.
Bizonyos számomra, hogy tisztában vannak ezzel a fejlesztők is, csak hát az már milyen szar marketing lenne, hogy nem tudják kiaknázni a muszájból használt új fejlesztő környezeteket.2.: Azért kell haladni a korral és mindig az új motorokat használni meg fejlesztő környezetet és DX-eket, mert ezzel kell eladni a hardvereket. Ha még mindig a dx10-et vagy akár 9-et használnák, talán pár effektel kevesebb lenne, de még lehetne rajtuk turbózni, csak azt már a 8 évvel ezelőtti hardver is elvinné. Persze ezek most kicsit sarkított dolgok amit mondok, de a lényege az, hogy mindig rá legyél kényszerítve a legújabb azon belül is a legerősebb hardverek megvételére, hogy dübörögjön a gazdaság.
3.: Nincs pénz sehol a világban, így a fejlesztő cégeknek sincs. Nem pénzéhség az, hogy ráfeküdtek a DLC-kre, hanem csak így tudnak pénzhez jutni. Elképzelhető hogy most ezzel a rendszerrel többet kaszálnak, mint ami kellene, fene tudja, de ha a régi rendszer menne, hogy kiadják a játékokat normál áron, majd utána semmi, az valszeg nem érné meg nekik. Nem hiszem, hogy egyszerű rossz beidegződés lenne a DLC-zés a fejlesztőknél, miközben mindenki a világon utálja mint a sz@rt, egyszerűen így nem halnak éhen, de így is évente bezár egy két fejlesztő csapat. Szóval nagyon nincs pénz, kötöttek a kiadási dátumok (bár van hogy tologatják), optimalizálásra se jut annyi idő és pénz, portolásra még annyi sem. Egyszerűen a világ gazdasága lett rosszabb körülményű, aztán ezek a cégek is túl akarnak élni. Ezzel csak a játékosok szívnak a legtöbbet, de kénytelenek vagyunk elviselni sajnos.
4.: QTE, játékmenet egyszerűsödés, linearizálódás meg azért van, mert változott a játékos közönség, véleményem szerint a konzolok térhódításával párhuzamosan. Lehet itt ködösíteni, megsértődni meg visszaütni, de gyakorlatilag a konzolos játékos társadalom és a rászokás, hogy majd onnan portoljuk a játékokat PC-re, ez butította le a játékok nehézségét. Mostani világban egy fiatal gyerek nem akar gondolkodni, csak ugrálni, hentelni, beleélni magát az öldöklésbe, nem akar szembesülni azzal hogy elbukhat, nem akar elakadni, egy könnyed délutáni kikapcsolódást akar a suli után (a lecke helyett) és mivel ezen emberek szolgálják ki a játékipar nagy részét, így nekik kell megfelelni többnyire. Ha a játékosok 45%-a panaszkodik, hogy az adott játék full ostoba, akkor nem fognak tenni semmit, mert a maradék 55% (ami ugye nagyobb) meg úgy szereti ahogy van, akkor nem is fog történni semmi, hogy összetettebb legyen a mű.
Ez az én meglátásom.
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
Nazara
őstag
3.:Ezzel egyet is értenék, de a hatalmas kiadók (gondolok itt az Activisionre, az EA-re, a Ubisoftra stb), egyáltalán nem pénzhiányban szenvednek, sorra döntik a profitrekordokat kb., ezzel szemben a játékaik egyre egyszerűbbek lesznek, mindenféle élvezetet nélkülöznek (pl: Acti: CoD széria, EA: Mass Effect&Dragon Age elbarmolása, FIFA évről-évre egyre több hibával van tele, Ubi konzolportjait, (Watch Dogs, AC: Unity) meg már meg sem kéne emliteni, annyira nevetséges állapotban kerültek ki).
Megérteném, hogy nincs pénz optimalizálni, és tartalmasabb játékokat késziteni, ha nem lenne itt ez a rengeteg DLC, meg játékon belüli vásárlások...
4: : Ahogy fentebb is irtam, kb. 6 helyen kellett összesen gondolkodni a 2013-as Tomb Raiderben, ez egybecseng a te gondolatoddal. Nem kihivásra vágynak a fizető vásárlók/gyerekek, hanem kikapcsolódásra, gyors sikerélményre.
Én ezzel szemben sokkal jobban preferálnám a tartalmas, sztoriorientált játékokat, de sajna ezekből egyre kevesebb van.
(Witcher 3 kb. az utolsó reményem jelenleg. )
Rudimentary creatures of blood and flesh, you touch my mind, fumbling in ignorance, incapable of understanding.
-
Xerxész
őstag
Meg az olyan projektek lehetnek még a reményeid, amik régi nagy sikerű játékok újrakiadására irányulnak, ahogy egy példában ezt bemutattam a #31 hozzászólásomban.
Ha tartalmas, szórakoztató játékokat akarunk, amilyenekkel még a 90-es években lehetett játszani, akkor bizony ilyen projekteket kell várni.
Ahogy többen is írták már, manapság más lett a célközönség...mi pedig felnőttünk.
[ Szerkesztve ]
-
wednesday
őstag
Inkább azt mondanám, hogy szélesebb lett a célközönség. Egyszerűen arról van szó, hogy tipikus rétegjátékokat nem lehet 10 millió példányban eladni.
Az a csapdahelyzet, hogy ha specifikusabb játékot akar az ember, az több munka, idő és pénz, éééés kevesebb eladott példány. Most ezt AAA kategóriára értem. Mert lehet tartalmas igényes játékot írni sokkal kevesebből is. Igazából azért kell a hatalmas példányszám, hogy a mamut cég megéljen. Ott rég nem arról van szó, hogy jöjjön vissza a fejlesztés és egy kis profit.
-
félisten
Ez sajnos manapság nem a fejlesztők hibája, hanem a kiadóké.
Olyan kényszer és nyomás alatt állnak, ami a határidőket illeti, hogy a kiadók rákényszerítik őket arra, hogy kiadják így a játékokat, vagy pedig nem adnak nekik elég időt, hogy tartalmas, minden követelménynek megfelelőt alkossanak. A Pénzzel sajnos mindent el tudnak érni, illetve annak megvonásával a fejlesztőktől,"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
T-bag
tag
P:
[ Szerkesztve ]
-
Vistaboy
veterán
Neked és (#32) wolfman-nak:
Sajnos igazatok van, az új-generációs hardverek mellett az új-generációs játékosok jelentik a legfőbb problémát. Való igaz, hogy egyre türelmetlenebbek, mindent azonnal akarnak, ha már kétszer halnak meg karakterükkel egy bizonyos pályarésznél, inkább ordítva a sarokba vágják a kontrollert és törlik a játékot, mintsem egy percig is leállnának gondolkodni azon, hogy esetleg más megoldás is lehet a problémára.
Persze, ha végigviszik a játékot elsőre, utána meg jön a panaszkodás, hogy: "Bakker, öt óra alatt ki lehet tolni? Régen ennek tízszeresét játszottuk vele..." persze, mert ott még gondolkodni is kellett, nem csak rohanni előre.
Nem tudom, hogy ezek a mai fiatalok mit szólnának, ha úgy kellene végigjátszani az eredeti Tomb Raider epizódokat, hogy nincs internet és YouTube, kizárólag a havonta megjelenő újságok "Játékmentőöv" rovatából, vagy esetleg a mellékletekből tudnák meg némely feladatra a megoldást...
Viszont a fejlesztők - és főleg a kiadók - sara ez elsősorban, mert a "Lara Croft" és a "Tomb Raider" címek olyan fejőstehenek, melyeket nem hagyhatnak parlagon heverni. Persze ez valahol érthető is. Viszont azzal, hogy a játékot ennyire elkonzolosították (Akár megsértődnek érte a konzolosok, akár nem, erről ők is tehetnek), gyökereiben formálták át az egész franchise-t, és ez - érthető okokból - nem tetszik a régi motorosoknak.
Nem tudom, hogy az a rengeteg Call of Duty-, és Battlefield-rajongó mit szólna, ha a következő epizódban nem lennének lőfegyverek, hanem különféle platformokon kellene ugrálni, logikai feladatokat megoldani, az ellenség helyzetét pedig a szerepjátékok mintájára kellene kideríteni, a célterület lakosságával elbeszélgetve...
A témához visszatérve: a Tomb Raider egy olyan széria, ahol alapvetően a sírrabláson kellene, hogy legyen a hangsúly, nem pedig az akciózáson, QTE-n és lövöldözésen. Ez így már nem Tomb Raider. Valahol a fejlesztők is tudták ezt, pont emiatt lett Tomb Raider Reboot az új epizód címe. Egyfajta kísérlet, hogy mit szólnak a játékosok az "új-generációs" Lara Crofthoz...
Maga a program végül elég jól sikerült, de ez nem annak köszönhető, hogy a fejlesztők jó úton járnak, hanem annak, hogy a játékosok immár ezt akarják: ész nélkül lövöldözni és akciózni. De azért nevetséges, hogy egy Tomb Raider játékban pont kifosztandó sírok ne legyenek? Oké, a látszat kedvéért tettek be párat, de ezek mindegyike egy kaptafára épült, a végén ugyanolyan záró-animációval. A különféle gyűjthető tárgyak pedig csak az achievement-vadászat miatt voltak érdekesek, gyakorlati hasznuk nem volt.
Végezetül - megint jó sokat írtam, elnézést... -, most nagyon fogadkoznak, hogy visszatérnek a gyökerekhez (Nyilván sokan panaszkodtak érte), de ez meglátásom szerint gyökeres változást nem fog eredményezni. Mert hát, ugye, csak XBOX One-on és XBOX360-on lesz először elérhető, ami már eleve kizárja annak lehetőségét, hogy valódi, hamisítatlan Tomb Raider játék készülhessen.
MOD: Ne legyen igazam, de szerintem újra ugyanazt a játékmenetet fogjuk megkapni, mint a Rebootban, némileg több sírkamrával kiegészítve. Persze ezzel nem azt akarom mondani, hogy akkor már végig sem játszom, mert az előzőt is azonnal megvettem, és ez a Rise of the Tomb Raider PC kiadására is igaz lesz: már le is van adva az előrendelés, pedig még azt sem tudjuk, mikor jön PC-re...
[ Szerkesztve ]
"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222
-
wolfman
veterán
Gondolkoztam ezen már párszor, hogy tényleg az-e a baj, hogy egyszerűsödik a játékmenet vagyis könnyebb lesz benne minden, nincs fejtörő stb. Alapvetően igaz, hogy kevesebbet kell gondolkodni dolgokon, de meglátásom szerint inkább ott a baj, hogy a játékba való beleélést rontják le mostanság. Ott vannak az achievmentek, amik abszolúte semmire nem jók, csak hogy sz@rakodj olyan dolgokkal is a játékban, amivel alapból nem is akarnál vagy eszedbe nem jutna, csak hogy nőjön a játékidő és össze tudd vetni ezeket a haverok elért eredményeivel. Vagy hogy sokszor rikító körvonalakkal vagy nyilakkal jelzik, hogy 'buzikám, itt a kapcsoló amit meg kell nyomni' és sok hasonló játékot megkönnyítő dolog kerül mostanság beépítésre. Ugye az új Hitman játékban is az ösztön vagy mi a fene, az ellenfelek meg még lineárisabb útvonalakon közlekednek, hogy még kiszámíthatóbbak legyenek. AC részekben meg van 5 féle mellék küldetés és ezekből temérdek. Mikor már 3x megcsinálsz mindegyikből, onnantól már tutira unni fogod., de legaláb tele van a térképed ikonokkal.
Linearitást sosem tudtam felhozni a játékok minőségének rovására, mert régebben is mocsok lineárisak voltak, csak változatosak voltak a játékok egymáshoz képest, így nem zavart hogy mindegyik a másik után csőjáték.Engem személy szerint az se zavar egy játékban, ha rövid. Persze ezzel nem beszélek más nevében, de ezzel nekem speciel semmi bajom. Crysis megjelenésekor mennyi hőbörgés volt, hogy de sz@r, csak egy techdemo és milyen rövid mert 4 óra alatt ki lehet pörgetni. Igen, csak azt felejtik el, hogy kapunk egy full korrekt történetet, félig szabad pályadizájnt és jó hangulatot. Vagy pl. vannak az ilyen indie játékok, amiket még akár 2 óra alatt is ki lehet pörgetni, na azok manapság talán még nagyobb élményt adnak mint az AAAs játékok (The Cave, The Brothers, Never Alone).
Igen, bizony. Pont a sírrablás vagy felfedezés maradt ki a játékból, aminek a fő tartalmának kellett volna legyen. Alapvetően jó kis játék lett, de apró kis idétlenkedések révén lett elrontva. Túl sokat öldökölünk benne, reálisnak akarták beállítani, de még a medvecsapda se zúzza szét a lábunkat, csak fáj amíg be nem kötjük, Lara fázik, de trikóba simán felmászik a hóviharban a rádiótoronyba (ezek azért voltak zavaróak mert beígértek egy full reális életszerű játékmenetet, aztán semmi nem lett belőle). Jó volt a koncepció, nem tagadom, de megint az apróságokon csúsztak meg.
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
félisten
Nem azt mondták a fejlesztők, hogy visszatérnek a gyökerekhez, hanem csupán azt, hogy nagyobb hangsúlyt fognak kapnia fejtörők és a felfedezések. EZ nem fog régi Tomb Raidert jelenteni már soha. Ez mellett , hogy imádom a régi sorozatot, nem kellene ennyire lehúzni az újat . Nagyon jó játék lett. lehet nem kell fél órán át a pixeleket bámulni, hogy megtalálj egy fél milliméteres kiszögelést, de hangulatos lett és messze nem agyatlan hentelés, inkább egy kaland/platform játék.
A megjelenő új rész szerintem inkább fog hasonlítani a Far Cry 3 hoz felfedezések és akció terén,( állatbőrökből kell craftolnod dolgokat, növényeket kell gyűjtened és craftolnod a gyógyuláshoz, tulajdonságokhoz, fejlesztened kell a fegyvereidet, többféle íj , lőfegyver, vadállatok, fegyveresek.
Amiket olvastam róla abból úgy gondolom hogy a fejlesztőket erősen inspirálta a FC3."A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Vistaboy
veterán
Pontatlanul fogalmaztam, elnézést kérek. Valóban, ez azt jelentené, hogy egy ízig-vérig Tomb Raider játékot kapnánk, de ez lehetetlenség, mert akkor az új-generációs játékosok nemhogy végigvinni nem tudnák, de már az első pályán elakadnának, ha nem lenne egy óriási nyíl, ami mutatja a célpont GPS-koordinátáit.
Inkább maradnak a régi koncepciónál, azaz hiába lesz benne több logikai feladvány és kirámolható sírkamra, le merem fogadni, hogy ezek ismét opcionálisak lesznek. Vagyis aki nem akar - vagy nem tud - ezekkel foglalkozni, az szintén végigviheti majd a játékot, mert az ellenfeleket nem ősi ereklyékkel kell legyőzni, melyeket csak komplikált csapdákkal teli sírokból szerezhetünk meg, hanem szimplán le tudjuk lőni, hogy az új-generációs játékosoknak is legyen némi sikerélményük és büszkén dicsekedhessenek azzal, hogy mennyire hard-core arcok, mert végigvittek egy Tomb Raider játékot...
Bocsi, néha picit elszalad velem a ló, ha a Tomb Raider Reboot esik szóba, de ez amiatt van, hogy az említett játék számomra már nem tekinthető ugyanannak, mint eddig. Magával a programmal egyébként nem lenne gond, mindent összevetve egész jól sikerült. Még így is a kedvenc játékaim között tartom nyilván - nem véletlenül vettem Survival Editiont belőle... (Mondjuk ebben azért az is szerepet játszott, hogy nagy rajongója vagyok a sorozatnak, eleinte még én is abban bíztam, hogy valódi Tomb Raidert kapok, de sajnos nem egészen így történt.)
A probléma abból ered, hogy olyasmiket erőltettek bele a játékba, amik nem oda valók - QTE, lövöldözés, stb. -, míg a Tomb Raider epizódok szívét-lelkét jelentő felfedezés, ereklyék megszerzése, különféle trükkös csapdák és feladványok megoldása és hasonlók, ezek teljesen kimaradtak belőle. Bár nem említhető egy lapon a Dragon Age 2 esetével, de itt is némileg hasonló a helyzet, mint ott. Ha az nem DA2 címen jött volna ki, senki nem szidta volna le, hiszen a nevén és pár utaláson kívül gyakorlatilag semmi köze nem volt az Origins-hez. A Tomb Raider Reboot esetén ugyanígy van: azon kívül, hogy Lara Croftot irányítjuk benne és van pár platform elem és néhány, sírkamrának álcázott kitérő, gyakorlatilag semmi egyéb nem utal arra, hogy itt valóban egy Tomb Raider játékkal játszunk. Ha azt a címet kapta volna, hogy pl.: Early adventures of Lara Croft (Lara Croft korábbi kalandjai), akkor oké, mert spin-offként tökéletes lenne, de Tomb Raiderként egyáltalán nem lett az.
Meg a másik, amit wolfman kolléga is említett néhány hsz-el feljebb, hogy teljesen reális játékmenetet ígértek, és ezért lett végül is ilyen darkos az egész - mondjuk ez nekem kimondottan tetszik. Csakhogy a részletekre már nem figyeltek, pedig még megjelenés előtt ott is azt nyilatkozták, hogy saját magunknak kell gondoskodnunk hősnőnk állapotáról, de ez szintén kimerült az első pályán egy szarvas lelövésében és egy tábortűz meggyújtásában... és ennyi. Ezután már egyáltalán nem kellett ennivalót, ruhát és éjjeli szállást keresnünk, pedig korábban még azt mondták, hogy hősnőnk testi és lelki állapotának függvényében változik túlélési képessége is. Rengeteg csókát kellett elintéznünk, de némi lőszeren kívül semmit nem tudtunk elvenni tőlük, vagy felkutatni a helyszíneken. Egy szál pulóverben kellett mászkálni, ami egyre szakadtabb és véresebb lett, hősnőnkkel együtt. Azért ne mondja már senki, hogy aki éhes és fázik, az nem próbál meg javítani saját túlélési esélyein... mondjuk ha nekem is automatikusan meggyógyulnának a tűzharcban szerzett sérüléseim pár másodperc alatt, akkor lehet, hogy nem lenne rá szükségem...
Ami pedig a létrehozható fegyvereket és tárgyakat illeti, ezeket már annak idején is beígérték, végül csak annyi sikerült belőle, hogy a megszerzett fegyvereket erősebbekké tehettük hulladékanyagok segítségével. Persze alapvetően ezekkel sem volt baj, de korábban még ott is azt mondták, hogy sokkal realisztikusabb lesz, neked kell a saját két kezeddel boldogulni, ehelyett minden automatikusan történik. Például hiába lövöd le íjjal a géppisztollyal felszerelt csávót, nem tudod elvenni tőle a fegyvert, csak akkor juthatsz hozzá, ha a történetben odajutsz (linearitás).
Végezetül még annyit - nem tudom, ki emlékszik még rá -, de korábban azt nyilatkozták, hogy a szigetet is teljesen interaktívan járhatjuk majd be, vagyis eleinte még nem lesznek eszközeink, hogy eljussunk egy bizonyos pontra, de később megtehetjük. Nos, ezt valamennyire sikerült megoldaniuk - jégcsákány és társai -, viszont eleinte még azt is ígérték, hogy az ejtőernyős jelenet során - még valamikor az elején -, annak függvényében több lehetséges helyre is eljuthatunk, milyen ügyesen irányítunk a levegőben. Ehelyett mi lett? Színtiszta mozifilm az egész, amit vagy végigviszel teljesen, vagy meghalsz és kezded elölről. Ennyi. Pedig eleinte még arról volt szó, hogy itt is több helyszínre juthatunk el, ami némileg eltérő végigjátszást, ezúttal újrajátszhatóságot jelentett volna...
Összefoglalva: Nem lett rossz játék az új Tomb Raider, sőt, kimondottan kellemesre sikerült. Viszont a készítők sok ígéretet nem tartottak be vele kapcsolatban, nem figyeltek a részletekre és pont a szériára jellemző játékmenetet hagyták ki belőle, helyette maradt az akciózás.
[ Szerkesztve ]
"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222
-
melega
őstag
Én is nagyon várom.
Remélem amit megígértek a fejlesztők teljesítik is, azaz benne lesz a játékban.
Gondolok itt a kifosztható sírkamrákra tömve néhány perces fejtörőkkel,
a 3* akkora területre mint az előző részben. A kifosztható kincsesládákra.
A játékba belejátszó, időjárási viszonyokra, tomboló hóvihar amibe Lara kabátban is fázik, eső. Lépéseinket akadályotzó hó. Sziklákba rejtett jeges barlangok.Azt is remélem hasonlítani fog a Far Cry 3-ra, növénygyűjtögetés gyógyuláshoz, lenyúzott állatok bőrébél, tollából táskákat,
készíteni amiben egyre több fegyvert lőszert tarthatunk. A fejleszthető fegyverek. Állatbőrből kabátot készíteni, meg egyéb cuccokat.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Apple notebookok
- Gaming notebook topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- Battlefield 2042
- Rise of the Ronin (PS5)
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Xbox Series X|S
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- További aktív témák...
- 4690k+z97+2x8(2400d3)
- Dell R630: 2x Intel Xeon E5-2660 v3 20/40mag 2.6-3.30GHz, 32GB - 1TB DDR4 ECC, 8x SFF, H730 1GB, ÁFA
- HP Brand PC 4 GB ddr3 240 GB SSD szép állapot
- Dell R630: 2x Intel Xeon E5-2680 v3 / 24-48mag / 2.5-3.30GHz, 256GB DDR4 ECC, 8x SFF, H730 1GB, ÁFÁs
- Apple Earpods Lightning eladó!