Új hozzászólás Aktív témák
-
beef
őstag
Gondolom aki ilyen autót vesz az fel tudja mérni, hogy mire van szüksége.
Aki 7 személyes autót akar, az nem keresgél a sport kupék között. Van millió másik lehetőség ami kiszolgálja az igényeit.#49 7Heads Drago
Nem érdekel, hogy miért nem lehet vele vontatni. Ha ilyen igényem lenne, akkor lásd fentebb, olyan autót veszek ami megfelel az igényeimnek.
Egyébként a mostani és az előző autómon is van vonóhorog. Soha nem vontattam semmit, csak kerékpár szállítónak használom. -
Sza_Sa
senior tag
Nem való mindenkinek, ez tény. Én egy évben 2x megyek egyszerre 900 km-t, ezt 1 nap oda, két-három nap pihi, majd vissza is egy nap leosztásban oldom meg. 100%-ról indulok, 2x megállok villámtölteni (15-30 perc) az célnál pedig töltőre teszem. Visszafelé ua. Ez azért nem vállalhatatlan...
Az év többi napján ~ 500 Ft/100km költségen járok, még egy robogó sem jön ki 1 literből.
Innen meg már csak matek, kinek mire kell az autó.Szerk: oda -vissza 900 km, egyszerre 450-et teszek meg, ennek 99%- pálya, 130-al.
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Jelenleg engem nem érint, külön hsz.-on van a garázs, saját mérővel. Heti kb. 30 kwh (mérőről mérve) megy bele az autóba, ezzel nem érem el a 210-et.
Később ez még változhat, akkor meg kap a garázs egy saját napelemet inverterrel, de a mostani árak mellett nem éri meg beruháznom napelembe. Ami nálam eddig probléma volt (a külön mérőóra miatt nem lehet a lakással összehozni a napelemet) az jelenleg iszonyat kedvező.Ezért nem jó ez a rezsicsöki, nem azt támogatják aki rászorult, hanem az ilyeneket mint én. A sok tudatlan meg ezt a rendszert élteti, aztán a segge meg kilóg a lyukas gatyából...
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
450- et megyek 2x-i megállással, akkor töltök rá. Egy szakasz így 150 km alatt van, ezt minden modern ev tudja.
De minek béreljek autót, ha tudja a mostani is ezt a távot? A többi napon meg járok apróból.Az ár meg relatív, mi fizetés arányosan kevesebbet kölöttünk az autóra mint az átlagmagyar.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Somatom
veterán
Ezt én sem látom korrektnek. Ezt az egész villanyautósdit egy mézesmadzagnak látom. Legyen olajkályhád, aztán megszűntették a HTO -t. Legyen villanykályhád, és felemelték a villany árát. Mindenki áttért a gázra, erre nesze. Most a villanyautó a tuti, miközben a jövedéki adóval csak a benzinest, dízelt sújtják. Sztem ez is ugyanolyan öngól lesz, mint anno az olajkályha.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Sza_Sa
senior tag
Nem lesz öngól, nagyobb összegben mernék fogadni rá. Jelenleg nincs olyan energia ami ennyire sok feladatra bevezető (fűthetsz-hűthetsz vele, munkát végezhetsz, stb.) a villanyautó hatásfokát meg soha nem éri el egy belsőégésű sem.
A villamos-energia előállítása megint egyszerűbb mint a kőolaj felhozása és a lepárlása, a szállítása megintcsak olcsóbb a villanynak. Csak a tárolás ami nehézkes, de őszintén, mennyit fejlődött a belsőégésű technika 30 év alatt és mennyit az akku technológia? Melyikben van nagyobb potenciál? Nem a most állapotot kell nézni, hanem, hogy hová juttatunk. Az alternáló mozgás ideje lejárt, szinte senki nem öl már bele nagyobb összeget, persze ennek vannak más okai is, erről lehetne hosszabban írni.Kiegészítés: a hidrogén is villany, csak nem elektront tárolnak. Addig lesz alternatíva, amíg nem lesz olcsón jó akku technológia.
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
tomcat78
őstag
Ezen kicsit elgondolkodtam.... Ezzel a matekkal évi egy hetet villámtöltéssel kéne játszak valahol.... Plusz idő feleslegesen az életemből.
Persze, tényleg van akinek ez opció, és meg is értem az üzemanyagárak miatt. De egyenlőre tényleg nem tart ott a dolog, hogy mindenkinek meg tudjon felelni. Pedig valahol örülnék, mert így éves szinten milliókat költök üzemanyagra."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
Sza_Sa
senior tag
150 km egy erős ráhagyás, nem kötelező megállni minden bokornál tölteni. Van egy 2 és fél éves gyerekünk, nekünk kvázi muszáj, nincs opció.
Egy modern ev elmegy 250-300km-t egy szuszra, még pályán is. Otthon is töltheted, akkor meg az idő nem lényeg, mondjuk akár aludhatsz is akkor"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
tomcat78
őstag
A 250-300 is kevés..... Nekem az autó kell a munkámhoz. De mivel erre tartok kettőt egy harmadik felesleges, mivel nem tudná kiváltani... Meg ugye elég irreálisnak tartanám egy galambszaros padlás után bele tenni a seggem egy mondjuk 20 milliós autóba. Nem mellesleg olykor utánfutózok is Ha már szóba került Nekem az ideális 7-800km hatótávval lenne pl egy kishaszon járgány. Lehetőleg dobozos 4 vagy 5 személyes. Amibe lehet cuccolni. Szerszámok, anyag, meg sokszor sitt. Vagy épp galambszar.... Ha már jöttem vele példának. De ilyen árak mellet, ha lenne ilyen sem biztos, hogy adnék érte pénzt. Egyrészt mert tudom, hogy jobban amortizálom (ergo lehet sajnálnám befogni melózni), mint az átlag, másrészt meg még ilyen üzemanyagárak mellett is évek, mire vissza hozná az árát. És egy kvázi "szerszámtól" ez nem feltétlen jó.
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
DjFlanker
aktív tag
"A negyedik fül az applista, ami elég puritán és leginkább semmi olyan nincs rajta, amit máshol ne találnánk meg, az ötödik elem pedig Luc Besson filmje."
Vazze Bog, itt nagyon súlyosan felröhögtem, 10/10Jó pilóta alagútban nem katapultál
-
-
Aljasvip
senior tag
Az összes nagy arc otthagyta őket most (Papp Tibi, Zonnbi, Asszúr), hogy a N@R média teljesen átvette a TC-t is.
<Adamsky> #46
A Speedzone-nak még nem sikerült rájönnie arra, hogy a legtöbb embernek nincs 40 perce egy videóra. Ők és úgy általában mások sem tudnak ilyen hosszúságban izgalmas tartalmat csinálni.
De ez csak az én személyes véleményem. -
dolon75
aktív tag
le sem lehet vizsgaztatni vonóhoroggal a többségét? azaz bringaszallitót sem tudok ratennni?
vagy mi az oka, hogy nem vontathat?
Pa-kah! Pakah-pakah Pa-kah! Bokata-Bokata Pa-kah! Pakah-pakah
-
tomcat78
őstag
Én sem sietek jobban, mint lehet. Értsd jól, mint amennyire szabályos. Egyenlőre pl egy hasonló tudással megáldott hybiriddel is ki tudnék talán békülni. Persze, kérdés az ára és a fenntartás költségei. Azért azt a pénzt ki is kell(ene) tudnia termelni, és nem mondjuk 5 év alatt. Az megint más, hogy az egyik autómat akkor is megtartanám- nem ésszerűségi elvek mentén- ,de azért az nekem sem mindegy, hogy mennyibe kerül fenntartani az infrastruktúrát, amit használok. Viszont a bekerülés költsége sem az. Egyenlőre "melós" autónak itthon ez sajna nem feltétlen alternatíva egy kisvállalkozásnak.
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tthom
senior tag
Az a baj, hogy a mostani, villanyautós rel. ideális, "250km-ként megállok egy gyorstöltésre, kávéra" hamar el fog tűnni, mármint olyan szempontból, hogy ahogy egyre több autó lesz, egyre nehezebb lesz üres töltőt találni PONT akkor, amikor megáll az ember. Persze legyünk optimisták, hogy az autók számával növekszik majd a töltőpontok száma.. De pl. amennyi autó van az utakon, még nehéz elképzelni, hogy az 5 perc egy tankolás, ami eleve ritkábban kell vs. 30perc egy tankolás gyakrabban, ugyanannyi autónak zökkenőmentesen lezajlik..
-
Át kell alakulniuk a dolgoknak.
Egyszer kiszámoltam, hogy mikor a tankba folyik a benzin akkor olyan 2MW-al tankolok. Ugyanezt kell megcsinálni a kutakon. Autópálya mentén eddig kúton volt 8 hely, az kb 16MW, ugyanezt kell megcsinálni 32*500kW, vagy 64x250kW töltőhellyel. Akkor addig az emberek majd szépen elkávéznak az étteremben. Jobb minőségű WC, hogy az emberek el tudják tölteni az a fél órát. -
Somatom
veterán
A benzinkúton bárki meg tudja tankolni az autóját pár perc alatt, az otthoni töltés viszont csak keveseknek opció. Mármint a városlakókat értem ezalatt, akiknek tömegesen kéne villanyautóra váltaniuk ahhoz, hogy érdemi változás legyen a légszennyezettségben. Akkor még a rezsicsökkentős matekról nem is beszéltünk.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
lalakov
senior tag
És mondjuk ez [link] , persze csak városban? Az ár mellett szerintem van egy másik szempont is, pl. hogy mindig tudj az autóval közlekedni. Nem vagyok optimista az idei fűtési szezonnal kapcsolatban (túl sokan fognak mindent is elégetni). Szerintem nem fogjuk megúszni a szmogriadókat a nagyobb városokban. Akkor viszont a régi dízelek ki lesznek tiltva és hiába drágább, az EV-kel lehet majd közlekedni (itt most a vállalkozókra gondolok, akiknek munka eszközük a kisteherautó).
[ Szerkesztve ]
-
-
7Heads Drago
veterán
A tényleg képben vagy akkor hogy jön ki a matek az akku előállítással. 20-30-szor ennyi akku kellene, mint amit most tudnak és jelenleg se győzik. Hetente bejelentik hogy itt a megváltás az akkuknál. Aztán nem látni semmi előrelépést. Az eautóknál szinte mindenhol az akkut jelölik meg legköltségesebb tételként és az előállítási árak mennek az egekbe. És ez a jövő?
A szénhidrogének kiváltására keresnek egy jó bio üzemanyagot amit nem fognak tudni nagy mennyiségben termelni jó eséllyel. Szóval nem tudom hogy te mit látsz én csak a káoszt. De azért betiltanak minden új belsőégésűt. Miközben az én 2015-ös kiadású dízel autóm kipufogója olyan tiszta hogy ennyi lehetne róla. Nem ez szennyezi a környezetet. Érdekes hogy a ténylegesen füstölőket miért nem tilják be? Sztem 100 újjal is vetekszenek. Ugyanez igaz olyan teherautókra amiknek "nincs gazdája" és füstfelhő van utánuk. Sokkal többet tenne a környezetért az EU ha az ilyenek lennének kiszűrve. Az elfogadott gyári értékeiket régen túllépték. Illetve lehetne rájuk kedvezményt adni pl adóban ha tulaj rakatna fel rá plusz füst szűrőt. Csak ugye az ilyen húzások nem jók a multiknak. Az eautó most túl van hypolva.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Somatom
veterán
-
7Heads Drago
veterán
Számold ki hogy az általad felvázolt képletnél minden ilyen hely ahol majd tankolsz egy elektro-szmog felhő lesz. De már a telod sugárzása se egészséges, nem hogy a több kilovoltos vezetékek mellett-alatt kv-zni. És ez a vezették rendszer minden út mellet ott lesz. Én valahogy kétlem hogy ez lesz a megoldás. Talán 10-20-30% -ig el fog jutni az arány (benzin vs eautó). Aztán mutatnak egy másik egyszerűbb irányt ami még drágább. De végülis van is csak nagyon pici volumenbe.
Jelenleg is küzd az EU az áramhiánnyal, de ezután majd hirtelen minden megoldódik. Az ukrán háború előtt is komoly gondok voltak az ellátással. A napelem se fogja megoldani a helyzetet. A topikjában jó páran küzdenek a szolgáltatóval mivel a sok napelem miatt túláram van a rendszerben és az inverterek kikapcsolgatnak. A szolgáltató meg szart se csinál. Bocs mégis: 5000 ft-os kompenzációt osztogat.
Nálunk is amig tart a háború Paks 2 tolódik a végtelenbe.
Jobb minőségű WC,
Ez érdekelne hogy hol láttad? Katasztrofálisak a wc állapotok. Még a nagyobb kutaknál is elfordulhatnak problémák. Velem is előfordult már pár eset amitől a gyomrom is kifordult. De lehet hogy másik országról van szó, csak én ott még nem jártam.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Pont a hybrid ami nagy kérdés lett manapság. Nagy túlsúlyt viszel magaddal benne és nagyon sokat kell otthon tölteni hogy gazdaságos legyen. És a belsőégésű is sokat fogyaszt benne a túlsúly miatt. De mindenképp nagyobb akkus tölthető verzió kell belőle.
Én inkább akkor full elektromosra szavaznék, ha már a pénz nem kérdés.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
tomcat78
őstag
Próbáltam is.... Nem akarod átélni Nem gondoltam, hogy a Springet valami alul tudja múlni..... De ennek az izének sikerült Ha a diesel nem mehet, megyek a benzinessel.... Igaz, hogy városban eszik vagy 13 litert, de kb semennyire nem érdekel. Vagy veszek egy kis benyást, vonóhoroggal. Eleve nem megyek be, ha nincs dolgom. Mármint munkám. A hosszú távokból pörög sok nálam. Megyek évi.... Sokat (60-70 e km). És arányaiban kb kétharmad részt autópálya. De lehet hogy inkább a háromnegyede. Ami kifejezetten pest, sztem max évi pár ezer km. Nem bent élek, hanem a csepelszigeten. A 0ás közel van, amit lehet arra oldok meg ( most a nullás sajátos "viselkedését" ne vegyük figyelembe ). Ennek fényében meg gyakorlatilag nem érné meg külön erre tartani egy elektromosat. Ok, tudom, csúnya dolog, mert a környezetvédelem. De évi nagyon max 4-5 ezer km-ért értelmetlen volna egy plusz autó, mikor kiváltani igazából egyiket sem tudja.
Ez a fűtés dolog érdekes kérdés, fene sem tudja mi lesz. Nálunk eleve gáz sincs. Elhajtottam a gázműveket.... De ez egy hosszú sztori és nem is ide való. Vidéken meg azért a mai napig jóval nagyobb arányban használnak nem gázt fűteni. Még itt is, pedig Csepel nincs 10km. Az új részt leszámítva, azért sokaknál ott a fa az udvaron. Max temperálni használják a gázt. Meg fát- még- lehet kapni is. A palackozott gázt pl erre külön keresni kell, mert nem szállítanak."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
axioma
veterán
válasz 7Heads Drago #87 üzenetére
milyen nagyobb akkus [varosban 50km-nel tobb] hibrid van? Az 50km kijon a 1.5 t-s amperabol is, nem csillioert, fustos atlag divat-suv milyen sulyos is? A rex meg sajna kihalt...
-
tomcat78
őstag
válasz Plug Life #90 üzenetére
Ja, ha valami barom gumival gyújt be.... Amúgy nem rosszabb, mint máshol az agglomerációban. Nem mellesleg közel a Duna, úgyhogy ha fúj egy kicsit, észre sem veszed, csak ha a kéményeket nézed. Vidéken nőttem föl, semennyire nem zavar. Akinek meg problémát okoz, húzhat vissza a városba. És ez nem lokálpatriotizmus, de felénk akad olyan agyalágyult, akit a fűnyíró zavar pl hétvégén. Meg a madarak hajnalban.... :És bográcsozni is gázt vesznek... W Nem értem az ilyen minek költözik ki a belvárosból. Itt max az ilyenek hisztiznek a fűtés módja miatt. De senkit nem érdekelnek.
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
Sza_Sa
senior tag
válasz 7Heads Drago #82 üzenetére
A fejlődés ívén szerintem nem vitatkozhatunk, az ólom-savas akku nem volt régen, mint kvázi egyetlen energiatároló. Mára van pár ígéretes lehetőség, a belsőégésűben mi is van? A diesotto, aztán kimerült...
A teljes környzet terhelése alapanyagtól az üzemanyagig véleményes, hogy hol nagyobb az attól függ, ki mit szeretne kihozni. A másik oldalra is van példa bőven: szemérmesen elhallgatják a nyersolaj bányászásakor bekövetkező környezeti katasztrófákat, pl. a Deepwater Horizon után szerintem nem volt boldog az állatvilág, de a halászok és a családjaik sem gyújtottak hálagyertyát. De hasonlóból mennyi van, egy könyv nem lenne elég.
A bev előnye az energia ésszerűbb felhasználása, 1 egység energia mozgássá alakitásakor itt a legkevesebb a veszteség, nagyságrendekkel.
Biztosan ezt is nézte már valaki, hogy a fosszilis elégetésének a rosszabb hatásfoka mennyivel terheli a környezetet, azaz az a feleslegesen megtermelt és kiszállított, tárolt, stb. évi több milliárd tonna finomított ásványi olaj milyen hatással van a környezetünkre. A motorolajról már nem is beszélve, abból is kell egy autóba az életciklusuk alatt kb. 80 lityi, átlagban.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Aljasvip
senior tag
Az áram előállítására használt fosszilis energiahordozókat is ugyanott termelik ki, szóval ez a példa kicsit félrement. A gyors reagálású erőművektől nem fogunk tudni megszabadulni, mert nem csak nappal mennek fogyasztók, vannak csúcsidők amikor 1-2 órára lignit vagy gázos erőműveket kell bekapcsolni, különben összeomlana a hálózat. Tipikus példa: UK-ben az esti híradó szünetében mindenki teavizet forral.
A gázolajra épült logisztikai hálózat viszont jó pont.
Sajnos az áram esetében is nagy veszteségek vannak a "szállítás" során, ami így nem direktben a fogyasztónál jelentkezik, hanem a termelő részén. Azt remélem, hogy ezt tiszta áram esetében egyszerűbb lesz megoldani, mint a gázolajnál.
(A hidrogén üzemanyagban látok még némi realitást, de egy sokkal nagyobb falat lesz megoldani a szállítás és tárolás kihívásait, mert egy pimasz alapanyag. ) -
Sza_Sa
senior tag
Az áram raktározása a legnagyobb feladat, amennyiben erre születik megoldás, nem kell gyors erőműveket feleslegesen készenlétben tartani. Egyébként igen, nem véletlenül van az, hogy néha a szolgáltató nem veszi át a napelemmel megtermelt áramot. Az energia diverzifikáció pedig később is fontos marad, de az összetétele még nagy kérdés.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
válasz 7Heads Drago #84 üzenetére
Egyszer számoltam mennyi lenne, ha a dízel/benzin helyett mindenki elektromost használna. Önmagában tudja indokolni Paks2-t.
Napelemeknél nem szeretik hangoztatni, de a mocsok kábelnek visszafelé a szolgáltató irányába is ugyanakkora az ellenállása, úgyhogy amit a napelemesek betáplálnak azt pár kilométeren belül el is fűtenek, ha nincs a a közelben egy használó, amiből nap közben, lakóövezetben nem hiszem, hogy túl sok van meg is történik. De éljen a napelem. Gondolom így már érted, hogy miért nem lelkesednek annyira a szolgáltatók érte.Az elektorszmog amit mondasz eszembe se jutott. Pedig régen nagy vita volt, hogy a magasfeszültségű tápvezeték okoz-e rákot igen vagy nem. Nem hiszem, hogy töltőknél nagyon vizsgálták, pedig egy supercharger 100kW-on 120A. Oké 1 menet és nem több ezer mint egy elektromágnesnél, tehát annak nem kellene hatnia, de a távvezeték majd a töltőállomás felé 10-20MW-os lesz és az ember feje felett megy el, amíg várja a töltést.
A WC-t én is úgy értettem ahogy te: Erősen kell emelniük a színvonalat, ha azt akarják, hogy a családok békésen ellegyenek és ne a környező fákat használják.
Új hozzászólás Aktív témák
- Új! Logitech G PRO X 2 LIGHTSPEED Gaming Headset, fekete
- Samsung SM-T560 szép állapotú tablet
- Lenovo ThinkPad Ultrabook / Intel i5 / 8GB RAM / 256GB SSD/ 2-3 ÓRÁS AKKU, KOMPAKT MÉRET, HIBÁTLAN!
- The Witcher 2: Assassins of Kings - nagydobozos, komplett, gépben sem volt
- Xbox One S 1TB 4K játékkonzol,lemezes verzió, kontroller + cd játék! KOREKT ÁRON!