Új hozzászólás Aktív témák
-
Jah, hogy szerinted, ha ki akarunk váltani másfél Paks elektromos áramával egyenértékű égetést, akkor ne számoljuk az erőmű hatásfokát? Annak ellenére, hogy elfogadott figyelembe venni az energiamix összetételét.
Szerintem ennél a nagyságrendnél pedig pont kellene, bár ugye ahogy írtad, én csak a számokat ismerem. Aztán hogyan is tudnám értelmezni azt, hogy 2021-ben ehhez képest az éves naperőmű termelés Paks negyede. Az össz megújuló energia termelés is kb Paks 40%-a Szerintem balgaság lenne úgy számolni, hogy ennek kiváltásához nem kell valamit nagy mennyiségben elégetni, ahhoz, hogy elektromos áramot kapjunk, aminek aztán valamekkora hatásfoka van. -
Rick4
félisten
De így is meglepően sokat vártunk arra, hogy a Renault a Zoé után előrukkoljon egy nagyobb méretű villanyautóval is
Ez pont úgy hangzott, mintha a Fluence nem lenne 11 éve kapható. Innen már nem is olvastam tovább...
[ Szerkesztve ]
UNAS webshop szövegek feltöltéséhez, képi- tartalmi külalak formázáshoz keresek hozzáértő szakembert.
-
tomcat78
őstag
Csak a számok érnek valamit. A témával kapcsolatban az összképet tekintve azért akadnak bajok.... A hajam égnek áll, mikor valami EV "hívő" 100%os energiahasznosulásról beszél. És futottam már bele ilyenbe. Mondjuk lehet nem itt. Azt hiszem talán Horváth András egyik videója alatt. Ez nem egy számháború kéne legyen a kiragadott, szimpatikus adatokkal. Ti most gyakorlatilag azon matekoztok, amit már mások megtettek. Én meg ide írtam. Érdekes módon senki nem reagál rá, mert köze nincs az elképzelt százalékokhoz. És itt nem feltétlen rólad van szó! De tényleg jó az, ha úgy működik valami, hogy csak annak a számnak hiszünk, ami alátámasztja a vélt vagy valós igazunkat? Értem én, hogy fontos a PR, de vannak valós, összesített adatok a témában. Nem hit vagy szimpátia kérdése kéne legyen, hogy épp milyen számra hivatkozunk egy kiragadott halmazból.
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
Már korábban is írtam, hogy egy elektromos autó részegységek fejlesztésén dolgozó mérnök közölte ezeket az adatokat egy a témában készült riportban. Ha gondolod előkeresem, de a TC égéstér videók között meg fogod találni. És mivel a riport alanya ebben tevékenykedik (nem, nem űléseket tervez a villanyautókba), elég kompetens lehet a témában. És mivel egy cég fejlesztési vezetője, elég sanszos, hogy naprakész információi vannak, lévén verseny van a gyártók között.
Mitől tetszenének ezek a számok? Hogy alacsonyak?
Update: [link][ Szerkesztve ]
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
Gyanítom, hogy többet láttam és próbáltam, mint Te, barátom.... Az meg nem haterkedés, hogy eddig nem tudtak olyat gyártani, ami ki tudná váltani, amit van. Nem találkozik az igény és a kínálat.
De neked, mint megmondó embernek megint kellett valami teljesen értelmetlent írnod. Nem baj, téged így szeretünk. Van kin mulatni. Hajrá.... De tudod mit, legyek én a troll. Nem gond. Te meg az ügyeletes bohóc..."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
NoZoli
tag
válasz tomcat78 #205 üzenetére
Hát, ferdült már nálad az infó. Nem az EV-vel van a gond, mert elhangzik, hogy az akkutól, a hajtásig, kb. 85% a hatékonyság. Ott romlanak a számok (amiknél az úr is elmondja, hogy nem emlékszik pontosan és ő is egy kutatásban olvasta), hogy hogyan érkezik az akkuba az energia. És ezt bizony, leginkább az energiamix tudja rontani-javítani.
-
axioma
veterán
A modelledben nem jo az ara'ny - a koolajbol nem annyit kell melegiteni amibol benzin keletkezik (meg dizel, tudom neked a benzin a kedvezobb azzal szamolsz), hanem sokkal tobbet. Tehat pont a ke'rt ara'nyositast nem vegezted el. Bemegy 1T koolaj, felmelegitik 400 fokra, minden forrashot kozolni kell nem csak a benzinet, es lesz belole mennyi benzin mennyi mas anyag... Nem er annyit hogy guglizzam de az ara'nyerzekem nyomta a veszcsengot.
Aztan a benzinhez mennyi az egyeb adalek, es az mennyi energia aran kerul bele? Pl. mi van benne a korabbi olom helyett? Azt mennyi energiabol allitjak elo?
Ezek utan exhas van 10m3 benzined, amit el kell szallitani atlag 150km-re (Mo-on durva becsles). Mennyi a tartalykocsi onsulya a 8T-n felul es mennyi lehet a fogyasztasa uresen meg tele? Ovatos becslesem is 1% lett, de a 3%-on se lepodnek meg.[ Szerkesztve ]
-
Rick4
félisten
Ezek szerint te se érted, amit a cikk ír:
Mintha megvárta volna a Renault, hogy mindenki bemutassa a maga középméretű villanyautóját, ezeket jól megnézték és úgy döntöttek, hogy tudnak legalább ilyen jót csinálni — olcsóbban
Újra leírom, bár lehet ezt nem érteni, a tényről nem tudni, vagy egyszerűen nem tudomást venni, de a Fluence 2011 óta a piacon van. Tehát hiába sugallaná a cikk, vagy a cikkíró, hogy ez lett a cég első középméretű elektromos autója, nincs igaza.
Egyéb kérdés esetleg?
[ Szerkesztve ]
UNAS webshop szövegek feltöltéséhez, képi- tartalmi külalak formázáshoz keresek hozzáértő szakembert.
-
Valahogy nem látom benne a számaidat.
Gondolom te is az a fajta vagy, aki csak fikázni tudja a dolgokat, de alkotni nem tud. Egyik főnököm mondta, hogy neki nem olyan jogászok kellenek, akik azt tudják megmondani, hogy valamit miért nem lehet megcsinálni, neki olyanok kellenek, akik azt mondják meg, hogy valamit hogy lehet.Na akkor kezdjük az alapokkal:
Benzin+Dízellel számoltam.
Jah, kerozin pl kimaradt aminek alacsonyabb a forráspontja mint a gázolajnak, de ugye a 26TWh-ban a légi közlekedés sincs benne. Az én arányérzékem szerint az arányokon nem változtatna. A bitumen, kenőolaj stb gyártását meg ne vegyük ide, írtam, hogy vannak egyéb melléktermékek, amikre benzin és gázolaj nélkül is szükség lenne, és elő kellene állítani, azok előállítási költségét meg ne vegyük ide. De ha vannak számaid, nosza.
Mond már el, hogy a benzinkútra való kiszállítás mennyire tartozik hozzá a gyáron belüli folyamathoz? Ha a teljes folyamatra vagy kíváncsi, akkor nézd meg tomcat78 linkjét a 205-ös hozzászólásban, ott lesznek számok. Jah, gondolom arra sincs időd, mert fikázni akarsz, és nem okosodni, vagy beszélgetni. Kár, hogy a képességeid - legalábbis amit itt tapasztalok - kimerülnek ebben, és a rákeresés már nem megy, mikor azt írod, hogy mi. Kösz, nekem erre nincs időm. -
axioma
veterán
Adsz alapadatot (kerdeztem!) akkor szamolok. Hasrapacsira az 1(3)% szerepelt.
Nem a gyartas volt a kerdes, hanem az hogy a) verzio elegetik es aramot csinalnak belole (mert onnan te mar kitalaltad az e-autos hasznalati %-ot, ami ugyan nem egyezik az enyemmel de hat nem atlagautot hasznalok hanem kicsit) b) csinalsz benzint eljuttatod a fustosbe es ott hasznalod. -
7Heads Drago
veterán
Hallgasd végig. A 40 perc után beszél róla hogy mire a te autódban a motor elhasználja az energiát ez leesik 28%-ra.
De ez csak az átlag, ez lehet jobb és sokkal rosszabb is.
A sok átalakítás és hálózati veszteség miatt.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
NoZoli
tag
válasz 7Heads Drago #215 üzenetére
Én végighallgattam. Te meg olvasd végig az enyémet. Nem az átalakítás és a hálózati veszteség rontja ennyire a számokat, hanem az energiamix. Mint említettem, a közlő nem nevezte meg a forrást, csak "egy tanulmány" erejéig. És elismeri, hogy ő sem emlékszik a pontos számokra. Nem is dolga, nem kapcsolódik közvetlenül a munkájához. Nála is vannak vakfoltok az elektromos autózásban.
-
NoZoli
tag
válasz 7Heads Drago #217 üzenetére
[link]
Bumm... harmadik találat a Google-ben. -
tomcat78
őstag
Mint írtam well to wheel.... Nem véletlen. Előállítástól a kerekekig. Arról viszont- szerintem, nem tegnap néztem- konkrét százalékok hangzottak el a riportban, Nem az EV ellen beszélek, mert még a szerény (100-hoz viszonyítva) számok is azt mutatják- de ezt is írtam-, hogy cirka másfélszer hatékonyabban hasznosítja átlagban az elektromos az energiát- bele értve annak megtermelését is. Mindent és mindenkit lehet kétségbe vonni. De előbb hiszek egy ezeknek a rendszereknek a fejlesztésével foglalkozó mérnöknek, mint az itt dobált számokkal. És még ha esetleg nem is emlékszik pontosan, elég nagy sanszal több köze van a valósághoz, mint amivel dobálóznak emberek fórumokon. Nem csak itt. Az, hogy az általam írt százalékok mennyire pontosak, nem tisztem megítélni, mivel én nem ebben dolgozom. És gyanítom, hogy ez a fórumozók javarészére igaz. De szívesen meghallgatok bárkit, aki ért is hozzá. Mint az említett riport alanyát.
És, hogy ezt miért tartom érdekesnek: Mert, mint itt is leíródott, van aki fórumokból tájékozódik. Persze, vannak nagyon jó fórumok, segítőkész emberekkel. De betéved egyszeri Juliska, olvassa, hogy dehátaz millió százalékig jó.....
De vissza a kiindulásra, ami miatt szerintem van, aki haternek hisz: Nem az a bajom, hogy van, vagy hogy valakinek jó, hanem amit felhúznak köré, úgy hogy más lényeges dolgokat meg sem említenek. Tőlem Te soha nem olvashattál, olyat, hogy ha valaki vett egyet és használja, semmit nem tett a környezetéért. Csak annyit, hogy önmagában semmit nem ér.
Plusz ugye- és ez innentől már kicsit társadalomkritika- egyenlőre egy elektromos autó bizonyos fokig elérhetetlen sokak számára. Nem mondom, hogy a gazdagok játékszere, mert nem volna igaz, de azért javarészt a tehetősebbek veszik. Amivel nincs is baj. A baj akkor kezdődik, mikor emellett, mert megtehetik ott van minden más a kényelemhez. Ezzel sincs gond önmagában, mert ez van. Viszont mikor az jön, hogy bizonyos fölös dolgok nem energiapazarlás, mert én úgy gondolom.... Akkor azért úgy nekem is felszalad a szemöldököm. Az a baj, hogy csak azzal akarjuk "megmenteni" a világot, amit el lehet adni.... Pedig ez így nem fog működni. És sokan ezt a két szót sem képesek egymás mellett értelmezni, hogy hő és felmelegedés. Majd veszünk nagyobb klímát, és rohadjon meg mindenki aki kipufog.... Tudom, üvegházhatás (ami tény, de szintén mi csináltuk, magunknak), de azért csak nem kéne segíteni neki még fűteni a légkört..... Hát...... Feleslegesen...... Mert 100ft nekem nem ér ennyit felkiáltással. Én sokat röhögök a dolog hitvita mivoltán, de azért azt illene belátni mindenkinek, hogy egyrészt a közlekedés mindenképp alacsony hatásfokkal hasznosít energiát, másrészt meg rengeteg dologgal lehetne még tenni a földünkért. Az egyre nagyobb energiaéhség pont nem az az irány, amerre menni kéne.
És a végére egy klasszikus: Csak annak a statisztikának hiszek, amit én hamisítok...."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
NoZoli
tag
válasz tomcat78 #219 üzenetére
"És a végére egy klasszikus: Csak annak a statisztikának hiszek, amit én hamisítok...."
Pék úr számait, mégis magadévá tetted, terjeszted. Pedig, neki sem tartoznak a munkájához, az adott számok. El is ismerte, hogy nem emlékszik pontosan és csak "egy tanulmány" a forrás-megjelölése. Tehát, ő is csak bedobott egy számot, mint a fórumozók. De neked az szimpibb volt, mert diplomás, meg vezetőmérnök és van a munkájának köze az elektromos autókhoz. Nincs ezzel gond, csak lásd be, hogy lehet, nem ezek a frankó számok. -
tomcat78
őstag
válasz tomcat78 #219 üzenetére
Amúgy mea culpa, kicsit bele néztem újra, valóban a 13-15 vs nagyon jó esetben 28 szerepel a riportban.
Akkor a másik két szám máshonnan van (mert bármennyire is hater vagyok, érdekel a téma ) De ha valaki nagyon akarja, és lesz türelmem, megpróbálom azt is előkeríten, hogy honnan jött."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
Ismerve a fizikát és az infrastruktúrát szerinted a 40 közelebb áll a valósághoz? Vagy esetleg a még több?
Közben pont írtam, hogy önrevíziót tartottam. Persze, lehet rosszul emlékszik az úr. Ebben simán benne lehet, hogy valahol olvastam amit írtam. Ami, amúgy nagyon messze sincs, mivel ő kiemelkedő esetben beszél 28-ról, én meg átlag 22-24-re emlékszem valahonnan.
Persze, hogy szimpatikusabb, ha valaki olyan mondja, akinek legalább fogalma van arról, amit beszél. Nem mellesleg vezetőként kétlem, hogy megengedhetné magának azt a luxust, hogy fatálisat tévedjen egy riportban. Tévedhet? Persze! Én is. De mindenképp közelebb állhat a valósághoz, mint itt néhány ember.
Nem mellesleg kicsit úgy érzem, hogy most épp Te is kiragadtál valamit a mondanivalómból, holott az egésznek nem ez lett volna a lényege.....
Ja, és amúgy az idézet annak szólt, hogy mi fogadható el hiteles forrásnak?[ Szerkesztve ]
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
axioma
veterán
Szerintem jelenleg ketfajta autos szakerto van: az autoert magaert autobuzi, benzingoz-fuggo, motorboges elott tisztelgo, premium "erzet" megmagyarazo, meg az akit ezek nem erdekelnek (= eddig nem volt helye a szakmaban), de ha most a sajat szempontjaival kiall az elektromos autok mellett, akkor nem tekintik elegge szakinak.
Innentol kezdve nehez lesz fuggetlen szamokat latni, mert valoban, kis hazugsag, nagy hazugsag, statisztika (kedvencem mikor 10 eve keszult nemet energiamixszel jonnek, mert az van csak meg... ja meg mert abban sok a szeneromu).
Attol hogy auto mindketto, nem azonos az elonye es hatranya. Ez kb. a tegla-konnyuszerkezet vagy windows-linux vitahoz hasonlit. Mindenki azt keresi benne, ami neki jo, es persze aztan talal "cafolatokat" a masik oldalrol is.
Nem lehet azt mondani az e-autora hogy rosszabb mint a fustos zold-segileg, ahhoz mar rohadt sokat kellhazudniferditeni, de azt senki nem allitotta hogy e-kamionok nulla CO2-vel kozlekedve egy valos jelenideju alternativa. A ketto kozott van az igazsag. -
NoZoli
tag
válasz tomcat78 #222 üzenetére
"Ismerve a fizikát és az infrastruktúrát szerinted a 40 közelebb áll a valósághoz? Vagy esetleg a még több?"
Hogy szerintem melyik szám a jó, teljesen mindegy, mert nem értek hozzá. De mivel, annyi, de annyi tényezőtől függ egy ilyen számítás, nagy lehet a szórás."Nem mellesleg vezetőként kétlem, hogy megengedhetné magának azt a luxust, hogy fatálisat tévedjen egy riportban."
Miért ne tévedhetne olyanban, ami nem kapcsolódik a munkájához?"Nem mellesleg kicsit úgy érzem, hogy most épp Te is kiragadtál valamit a mondanivalómból, holott az egésznek nem ez lett volna a lényege....."
Az energiapazarlásról, nincs mit vitázni. Minden villanyautós témánál előjön. Pont, mint az, hogy nem fogja bírni a hálózat ezt az iszonyatosan lassú átállást -dehogynem! Az áramszolgáltató sem a babérjain ül. Fejleszt, folyamatosan. Meg hogy az elektromos autó elérhetetlen. Ez első sorban, helyi sajátosság. Európa más szegleteiben, másak az árak, a szemlélet, minden. Ezen sincs nagyon mit vitatkozni, pláne nem ebben a fórumban. -
tomcat78
őstag
Az ugye megvan, hogy az energiapazarlás dolgot a villanyautóval én csak annyiban hoztam párhuzamba, hogy van más is, amivel tehetünk? Még az is, aki nem villanyautóval rohangál.
De akkor mégegyszer: a villanyautós jelenséggel az a bajom, hogy valami olyasmivel akarják megmenteni a világot, amit el tudnak adni. Nem maga a technológia a bajom vele! Hanem az, hogy arról miért nincs reklám, hogy ne pazarolja az ember- legalább a kelleténél jobban- az energiát? Ezt miért nem tolják a társadalom pofájába? Ja.... Mert nincs benne üzlet? Az bassza benne a csőröm, hogy netto hazugságra épül a marketing, hogy ha villanyautózol, megmented a földet, jegesmedvéket, mittudomén.... Holott ez önmagában kurva kevés. Erről viszont nem igazán látsz felvilágosítást, főműsoridőben a legújabb EV reklámja után mondjuk. Jobb, mint a hagyományos, de csak ez van kiemelve. Félinformációkkal manipulálják a leendő vásárlókat.
Leírtam én is, vennék, ha tudná, amire szükségem van. Elhiheted, hogy nekem sem mindegy mennyit költök helyváltoztatásra. Gyors matek alapján a jelenlegi árakkal cirka 3 milliót évente.... Csak üzemanyagra. A privát problémám viszont nem általános, és van akinek jó is."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
NoZoli
tag
válasz tomcat78 #226 üzenetére
De látod, ezért nincs mit vitázni rajta! Ezt már kitárgyaltuk egy másik ilyen teszt alatt. Azt is kitárgyaltuk, hogy nem miattad borul hanyatt az összes bébifóka. Mert sokat mész, nagyrészt autópályán. Tehát, arányaiban kevesebbet szennyezel, mint aki kb. napi 10 km-ket megy a belsőégésűvel, azt is csak városban. És hiába nyomják a hülyeséget a reklámokban. Aki ép eszű, pont annyira veszi komolyan, mint a többi reklámot. Szerintem, nincs sok olyan ember, aki CSAK azért vett/vesz villanyautót, mert az nem (annyira) környezetszennyező. Sokkal inkább a menetdinamikáért, zajtalanságért, vezetési komfortért, napelemről tölthetőségért, kisebb fenntartási költségért és persze, a most még jelen levő kedvezményekért.
-
NoZoli
tag
válasz 7Heads Drago #229 üzenetére
Legalább, kicsit körülnéznél az oldalon... Így még vitázni sem lehet veled. Nem is erőltetem.
"Hálózati és transzformátorveszteség: az energiaátvivő rendszerbe betáplált és a fogyasztónak átadott villamosenergia-mennyiség különbsége." -
axioma
veterán
Majdnem. Esetemben a fenntartasi koltsegek csak megteremtettek a lehetoseget hogy racionalisan belevagjak az auto lecserelesebe mint beruhazasba (1.85M akkor). Mivel a "nagy" autonk prius I. volt es megvolt az az erzes, hogy allok a dugoban nem fustolok, en mar akkor akartam volna a sajatom helyett elektromost (mivel nem nagyon ultem benne - prius dinamikaja azert mas - igy a tobbi szempont nelkul), csak se penzunk nem volt ra, se nem lett volna tobb hobbikoltesnel a rovid tav, nem parkoloovezet hasznalat miatt. Aztan munkahelyvaltas hozta meg a gazdasagi kulonbseget mind a ketto szempontbol, akkor ne'mi kolcsonnel de megterules miatt az belefert, megle'ptem.
-
Rick4
félisten
A leírt szöveget nem értem, mivel nem tartalmaz valós tényeket. Az, hogy most nem kapható, még nem teszi igazzá azt az állítást, hogy a jelenleg taglalt modell a Renault első ilyen méretű elektromos autója. ha 30 éve lett volna, de a cikkíró nem tudna róla, akkor se lenne igaz az állítás, pláne hogy alig 10 éve volt, egyrészt emlékezhetett volna, másrészt utánajárhatott volna...
Aztán hogy ezen te mit nem értesz, az legyen a te bajod!
UNAS webshop szövegek feltöltéséhez, képi- tartalmi külalak formázáshoz keresek hozzáértő szakembert.
-
Somatom
veterán
Ezzel maximálisan egyetértek. Ha az nekik jobb, akkor azt fogják venni az emberek. Miért kell ezt korlátozásokkal irányítani? Sztem a legtöbb embert nem érdekli, hogy mi hajtja az autóját. Engem sem. Nagyon kevesen vannak dízel/benzin fanatikusok. Gyártsanak olyan villanyautót, ami legalább azt tudja, amit a mostani dízelem és annyiba is kerül és esküszöm, hogy minden terelés nélkül, teljesen önszántamból azt fogom venni. Az öko baromsággal meg hagyjanak békén! Kb. egy évig egyáltalán nem volt Magyar gázolaj az autómban. Amivel hazajöttem, azzal ki is mentem. Most is csak az árkülönbség miatt tankolok itthon. Ennyit a lokális szennyezésemről!
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Rick4
félisten
-
Bog
HÁZIGAZDA
Figyu, mennyire érzed egy missziónak a továbbiakban, hogy ezen rugózzál? El sem olvastad a cikket, ugyebár. Volt Fluence Z.E, nem futott be számottevő karriert és jó régen volt, tizenévet várt a Renault, hogy egy olyan sikeresnek szánt terméket tegyen le a középkategóriába, mint a Zoé, miközben a többiek az utóbbi években már eléggé tolták ki a konkurens modelleket, alapvetően ez volt a lényeg. De nyugodtan hiperventiláljál még itt, ha pont ilyen a hangulatod, csak hát meglehetősen felesleges, beleírtam, hogy nyugodt legyen a lelke mindenkinek, milyen egyéb elvárásaid támadtak?
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
7Heads Drago
veterán
válasz 7Heads Drago #238 üzenetére
Pedig itt meg ugye arról is van szó.
A belsőégésűnek is a nyersolaj kinyerésétől az égésig számítva mondják a 12-15%[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
NoZoli
tag
válasz 7Heads Drago #240 üzenetére
Ne áss magadnak újabb csapdákat! Magadat járatod lejjebb és lejjebb... Te magad írtad, hogy "A sok átalakítás és hálózati veszteség miatt." Cáfolva, számokkal, linkkel, magyarázattal. Most már, erőművi veszteségről beszélsz. Aminek, amúgy, külön oszlopa van a linkelt táblázatban az "Erőművi önfogyasztás". Ami, "az a saját termelésű villamosenergia-mennyiség, amelyet az erőmű berendezései a villamosenergia-, illetve hőenergia-termelés érdekében használnak fel. A termelt és az erőműből kiadott villamos energia különbségének felel meg."
Ahol nagyot csorbulnak a számok, az az enerigamix. Mit nem tudsz ezen megérteni, sokadszorra leírva sem? Ennél többet tényleg nem tudok tenni.[ Szerkesztve ]
-
7Heads Drago
veterán
Nem én írtam. A videóból indultunk ki és az ott elhangzott számokból, te meg jössz egy KSH adattal ami vajmi kevés magyarázat és leírás nélkül. Ez így semmi.
Mellesleg ezek szerint még mindig van hővesztesége az erőműnek ami ebben még mindig nincs benne. Mivel ez az adat nem is került bele a megtermelt villamos energiába mivel eleve hőként jelentkezik csak.
Minden erőműbe kell tüzelőanyag. Aminek megint csak van költsége mire odakerül az erőműbe, mint ahogy a benzinnek és a dízelnek is mire odaér a kúthoz.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Neck
veterán
Mit tudom én, teszem azt, veretik a klímát meg a zenét, a kocsi rendszerének is van egy alap fogyasztása (kijelzők stb), és araszolnak felfelé a svájci hegyekben (konkrét példa). Valószínű nem ugyanannyit fogyaszt a kocsi, mintha rövid idő alatt 80-as átlaggal végigment volna az adott szakaszon.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Füleske
addikt
Tervezni kell, és nem úgy csinálni, mint az egyszeri e-Golf tulaj, aki azt hitte, hogy a WLTP - t mindig kell tudnia az autónak: [link]
A villanyautó már csak ilyen, tavasszal tudja a WLTP - t (átlag városozással), télen meg a felét.(tapasztalatom szerint)
Amúgy a zene, alap rendszer szinte semmit, és a klíma sem olyan sokat számít, mint egyesek hiszik. A fűtés az, ami a legtöbbet eszi, ülés és kormányfűtés nélkül szerintem nem kellene villanyautót árulni. -
Noukoum
veterán
Ez a baj hogy nem tudod de mondod.
Klímát nem tudod úgy "veretni" hogy lemerüljön, zene és a kocsi rendszere a kis akkumulátorról megy, az hogy hol araszolnak teljesen lényegtelen. Természetesen nem ugyanannyit fogyaszt, de mi a francért merülne le?„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
7Heads Drago
veterán
Talán mert nem egy atomreaktor van benne! A legtöbb videóban jól látszik a kocsinak van fogyasztása már álló helyzetben is. Épp egy másik topikban olvastam pár hete hogy a kollégának nem sikerült a töltés, mert bibi volt a töltővel. A következő ponton megint így járt és csak a 3-iknál sikerült neki töltenie és már nagyon necces volt hogy egyáltalán odaér-e. Még csak dugó se kellett neki hozzá. De nyilván te soha nem jártál így.
[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
Új hozzászólás Aktív témák
- Büszke apukák és anyukák topikja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- Witcher topik
- AutoCAD
- Parkside szerszám kibeszélő
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Poco F5 Pro - nem csak álcázásban jó
- Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
- További aktív témák...
- XFX Radeon RX580 OC+ 8GB
- Dynaudio Focus 220 hangfalpár
- Új Dell XPS 13 9315 Gyári dobozában, gyári töltőjével i5-1230u(8mag)/16RAM/512SSD/magyar bill.
- Üzletből, garanciával, Lenovo X1 Carbon ,i7-8665U/16GBRAM/512GBSSD FULLHD IPS matt/magyarított bill
- HP ProBook 650 G5 Ezüst i5 8365U/8GB/256GB SSD/Windows 11/HUN BILL - 10% Most Csak 110.150 Forint