Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz Simi87 #34 üzenetére

    Azért nem lehet mindent a nosztalgiafaktor rovására írni. Nálam ez még szélsőségesebb, mivel nálam volt kb. 13 év szünet. Volt gyerekkoromban C64-em, de aztán csak az egyetem ideje alatt, a 90-es évek elején játszottam (ebből következően nem vagyok épp ifjonc), de ez sem tartott sokáig. Az utolsó játékok a Wing Commanderek voltak a 3. részig bezáróan. 1994 után gyakorlatilag teljesen elszakadtam a számítógéptől, munka család stb, és a munkám sem kívánta meg, hogy fejlett gépem legyen. Egyáltalán semmit sem tudtam a gaming világról. Aztán 2007-ben megint gyökeres változás történt az életemben, asszony nélkül maradtam, új munka, amihez erős gép is kellett. Ekkor mutatta meg egy barátom az Obliviont. Állam leesett, nemcsak a grafika, hanem a pszeudo-valóság összetettsége, a háttér, a történet miatt. Ez volt az a pont amikor "gamer" lett belőlem, de jobbára csak RPG-kkel játszom. Hamar rájöttem, hogy ennek a világnak komoly gyökerei, múltja van, és egyre mélyebbre ástam magam benne. Azt vettem észre, hogy minél korábbi játékokat nézek, annál jobban tettszenek. Az Oblivion örök emlék marad, de annál jobban tetszett a Morrowind, és még annál is jobban a Daggerfall. Vagy pl. a Deus Ex. sorozatot sem ismertem a HR megjelenéséig, de amikor kipróbáltam az akkor már több mint tíz éves első részt, teljesen lenyűgözött. Most ott tartok, hogy a kedvenc játékaim (pl. Planescape Torment, Deus Ex) a '90-es évek végén, vagy 2000-es évek legelején születtek.
    Szóval nálam egyáltalán nem játszik be a nosztalgiafaktor, mégis ezeket tartom értékesnek, és sokkal jobbnak, mint a mostanában kiadott termékeket. Szerintem a mai kiadók tudatosan és erősen formálják is a "közízlést", mégpedig a nekik legkényelmesebb és legjövedelmezőbb irányba. Ehhez felhasználnak minden eszközt, pl. a játékokról szóló media közvetlen (akár anyagi) és közvetett befolyásolását. Nem csak arról van tehát szó, hogy változnak az igények, nincs már igény hosszú, tartalmas, csak singel player játékokra. Az "ezt igényli a piac" kijelentés egyre inkább csak egy hangzatos szlogenné, jól hangzó ürüggyé válik.

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

Új hozzászólás Aktív témák