Új hozzászólás Aktív témák
-
TESCO-Zsömle
félisten
"Persze ez a társadalom, valamint az új gémerek problémája is, hiszen ha senki nem venné meg ezeket a DLC-ket, akkor szerintem nem készülne annyi fizetős tartalom."
Amit fontosnak tartok megemlíteni, hogy ez viszont nem azt jelentené, hogy nem vágják ki a tartalmaz az alapjátékból, sokkal inkább azt, hogy az érintett tartalom el sem készül. Vagyis nem az adott munkából megszerezhető bevétlen növekedne, hanem a megszerezhető bevételbe fektetett munka. Jönnének a 2-3 órás AAA játékok félévente 60€-ért...
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
GypsFulvus2
őstag
Az én esetemre ez nem állhat, mivel annak idején ezek a régi játékok teljesen kimaradtak az életemből. Nincs hát mire emlékezni, nincs mire nosztalgiázni. Most mégis ezeket a régi szeretem, az újak meg egy-két kivétellel untatnak. Lásd a 40. hsz-t. Nincs is Steam accom, csak, GOG-os, másra nincs szükségem.
[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
válasz #06658560 #53 üzenetére
Nem véletlenül nem említettem a Rush for Berlint De ha a XIII. kerületben jársz, oda tudom adni ingyen és bérmentve mezítlábas PC-Guru DVD formátumban*.
Ha Panzer akkor a klasszikusokkal szvsz csak a Panzer Corps ér fel (és meg is haladja azokat):
Panzer Corps* hogy működik-e, nem fogom tesztelni
[ Szerkesztve ]
-
madstunt
addikt
Én csak annyit mondok, míg tíz éve, ha megvettem mondjuk 10 000 forintért egy játékot, akkor egy teljesértékű változatát kaptam.
Ma? Megveszek egy friss játékot, mondjuk 12 000 forintért, majd további 10 ezer forint értékben meg lehet a belőle eredetileg kivágott kontentet DLC-nek elnevezve...
Vagy ha beleöntök egy Free2Play játékba 10 ezer forintot, jó ha egy fél játéknyi content ha jár cserébe... -
negro
őstag
A PC jatekok aranykora 1992-2007 kozt volt szerintem. Mert meg a ketezres evek elejen is voltak nagy ugrasok. En sokkal jobban regebre visszanyulo cikkre szamitottam nem ilyen "nevetseges" 10 evre.
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
Hintalow
senior tag
Egyszerűen csak megöregedtünk
Nekem sincsen már sok időm játszani, munka család stb.
Azért tűnik még silányodásnak, mert jóval több játék jön ki, mindenről azonnal tudomást lehet szerezni, könyebben elkallódnak a potenciális gyöngyszemek.
Ha fellapozunk egy 576/gamestar/guru/pc-x magazint a 90'/00' évek derekáról, teli lesznek olyan játékokkal, amikre már a kutya nem emlékszik, és akkor is csak olvastunk róla az újságban, vagy esetleg csak azért játszottunk vele, mert fiatalon, volt annyi időnk, hogy MINDENNEL játszunkHa a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.
-
CybonTom
tag
Minden jobb lett volna régen?
Szerintem minden nem... viszont nagyon sok minden igen.
A grafika egyértelműen sokat fejlődött. viszont ahogy én látom, a játékok jelentős része nagy egyszerűsítésen ment keresztül ami a játékos bázis kibővülése miatt van. Az érjünk el minél több játékost, ezzel maximalizáljuk a profitot elv miatt a régi gamer társadalom teljesen felhígult és ennek meglett az a következménye, hogy most már komolyan megcsinált tartalommal rendelkező játékot elvétve látni (Pillars of Eternity, csak hogy egy rpg-t hozzak), mivel a kiadóknak ez nem hoz olyan profitot a befektetett idő arányában, mint egy-egy ismertebb cím sokadik rókabőr lehúzása, vagy éppen a félkészen kiadott játékok dlc-kre bontása (mert az átlag emberek láthatólag megveszik ezeket milliós forgalmat generálva). Pedig igazából megnézve az egy kategóriába tartozó játékok kezdenek teljesen ugyanolyanok lenni és a grafikájuk csak az ami megkülönbözteti őket (és nem úgy, hogy az egyik szebb mint a másik), a játékos bázisok pedig szépen fogyatkoznak, mégha lassan is ezen játékok körül, mert a játékosok kezdenek kiéhezettek lenni az egyedi, kreativitást és kihívásokat is tartalmazó játékokra (a cikkben említett Minecraft egy remek példa erre, hisz azt a játékot abszolúte nem a grafikája vitte a topra).
Amiért én azt mondanám, hogy a játékok alapvetően jobbak voltak régen, az azért van, mert manapság ezek most már pénztermelő projectek csak, amelyekből szép lassan kezd kiveszni az ötlet és a régen még meglévő fejlesztői elkötelezettség + lelkesedés, hisz a kiadók szimplán nem hagyják őket legtöbbször kibontakozni, mert nekik időre kell a pénzügyi teljesítés (tisztelet annak a nagyon kevés kivételnek).u.i.: Aki úgy gondolja, hogy a warez öli meg a játékokat, annak az én példámat tudom hozni, miszerint most 100x annyi játékot megveszek a boltban pc-re, mint vettem meg régen c64-re (na meg a felmérések alapján azok sokkal hajlamosabbak pénzt kiadni egy termékre akik warezolnak, mint azok akik nem). Persze ezen bizonyára még többet dobna, ha lennének demók mint régen és nem fizetős formában, hogy kipróbálhasd a terméket.
-
Ui-al teljesen egyetértek. Szeretem kipróbálni azokat a játékokat amiért pénzt adok és mivel demo-k már nincsenek (régen voltak, ezért is jobb volt régen) más választás nagyon nincs. Van aki úgy vesz játékot, hogy később eladja. Én nem, egyrészt steamen vásárolok, ott nincs eladás. Ha pedig nem, akkor szeretem eltenni emlékbe a dobozos kiadásokat.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
sad_Vamp
őstag
93-94től kezdtem belegabalyodni a számítógépes játékok világába, még kis gyerekként.
És bizony régen tényleg voltak sokkal jobb, tartalmasabb és intelligensebb(!) játékok.Pl.:
logikai játék: Lost Vikings
platform játék: Prehistorik 2
taktikai: Scorched earth 4-5-6-an játszottunk 1 drb 386oson, őrület volt
realtime stratégia: Desperados a Commandos utódja, de valamivel áttekinthetőbbnek éreztem. A C1 is jó volt de iszonyú, sőt idegesítően nehéz, a C2 a 3D erőltetésével meg játszhatatlan lett. A sima RTSeket mindig rühelltem, kivétel WC és SC, de ott is csak a történet miatt játszottam velük.
turn-based stratégia: Xcom enemy unkown - itt viszont kijelenthető hogy a remake bőven van olyan jó mint a régi.
legjobb RPG: KotoR (ez volt az első igazi RPG amit játszottam)Aztán a tombraiderrel megindult a sok-sok third person stílusú játék, ami máig a kedvencem.Ebből a kedvencem az Outcast ami egyszerűen zseniális volt. De rengeteg hasonszőrű játék van amit kedvelek/kedveltem (Advent Rising, Second Sight, Max Payne, Legacy of Kain saga stb.). A mostaniak közül ezeket próbálom keresni. Persze az első AC-nél még én is ledobtam a hajam az AC2ben meg pont eleget javítottak... és bár jók voltak a repetitívség már az első rész felétől kézzel fogható volt.... a többit hagytam is a francba. Szeretem a hosszú epikus történeteket, de vagy egyre kevesebb van belőlük, vagy egyre nehezebb megtalálni őket, vagy csak nagyon bután vannak tálalva. Pl ott a hírehedt Mass Effect is... már a 3.nál tartok, mert tetszik a történet, de látom és érzem, hogy BUTULT el a játék a legkomolyabb még az 1es volt és úgy esett magának a játék részének a színvonala. Ami a mostani játékok közül még igy felsejlik az Batman Arkham széria, a befejezetlen Darksiders széria, és a BioShock széria (Ami az elizabethes DLC nélkül nem is kerek történet).
Viszont bicskanyitogató, amikor beraksz egy CoD-ot és 3óra után végig játszottad, vagy amikor Bullettstormot akkora cliffhanger-rel fejezik be és nem adják ki a 2. részt..... Igen, tudom, ipar. De azért valami minimális tisztelet a mű iránt kéne hogy legyen.
Viszont érdekes, hogy pár hamvaiból újjá éledt verekedős játék/széria is úgy érte el ezt, hogy visszanyúltak a gyökerekhez (2D). Néha a kevesebb több, ugye?
Viszont amiket hiáynolok, -vagy csak nem követem eléggé- azok pl az Antaeus Rising vagy Fahrenheit szerű újítani próbáló játékok. Ennyire be vannak kakálva a nagy kiadók, tényleg ennyire nem lehet néha megpróbálni valamit ami nem az 1000+1. rókabőr?!
[ Szerkesztve ]
“When the flaws of the system are exposed, it is usually the irritant who gets cast out.”
-
tlac
nagyúr
-
Mai hír ugye, hogy könnyített fatality kivégzéseket lehet venni pénzért az új Mortal játékhoz. Nevetséges. Régen ilyen se volt.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Fitzgerald
veterán
Tömören: hiába lettek százszor-ezerszer szebbek, részletesebbek, tartalmasabbak a játékok 25 év alatt, én ma mégsem vagyok képes megélni azt a fajta játékélményt, amit annak idején a '80-as évek végén, '90-es évek elején-közepén sikerült megélnem. De szerintem a hiba nem a játékokban keresendő, hanem egyszerűen csak elszállt az idő, felnőttem. Ennyi.
Tény hogy a DLC/IAP biznisz alaposan aláver a dolgoknak, és sok játékból emiatt hiányzik a 'lélek", ami nyilván nem jó. De ettől függetlenül még mindig vannak, és mindig lesznek elképesztően igényes, IAP mentes prémium játékok is.
[ Szerkesztve ]
-
Fitzgerald
veterán
És ha már ez egyfajta nosztalgia topik, azért kíváncsi leszek, hol tart majd ez az egész mondjuk csak 10 év múlva.
Emlékszem, hogy az Alien Trilogy volt a legelső Playstation játék amit életemben láttam valamikor 1996-ban.
Oda-meg vissza voltam a látványtól (Duke 3D motorjával készült), hogy hát ilyet még nem láttam, ez egyszerűen gyönyörű, ennél szebb játék nem is létezhet.
Volt aki a Crysis megjelenésekor azt vízionálta, hogy 3-4 évre vagyunk a fotorealisztikus vizuális megjelenítéstől. Manapság elképesztően szép programok jelennek meg, de még mindig nem tart ott a dolog, hogy fotorealisztikusnak lehessen nevezni. -
Ispy
veterán
Nekem a MOHAA volt a nagy kedvenc, órákat nyomtuk online, klánoztunk, jó móka volt. Ma meg alig bírom rávenni magam heti 1-2 óra játékra. Lehet megvénültem...
"Debugging is like being the detective in a crime movie where you're also the murderer."
-
VinoRosso
veterán
Nem volt minden jobb, de több minőségi játék készült, mivel akkor játékkészítés inkább volt művészet mint ipar.A fejlesztők elhivatottságból dolgoztak és nem elsősorban a pénzért. Illetve pusztán a technológia nem volt elég arra, hogy eladja a játékot. Így valami pluszt le kellett tenni az asztalra, amivel meg lehetett fogni a játékosokat. Ma minőségi játékokat nem nagyon gyártanak, nem azért mert nincs rá igény, hanem mert nem költséghatékony. Azzal, hogy iparosodott ez a terület, és megjelent benne a nagy volumenű pénz a minőség is romlásnak indult.Ez nem csak a játékokra igaz, hanem nagyjából mindenre, a villanykörte összeesküvésben szépen ki van ez fejtve. Pl az Age of Emipires II 1999-ben készült, 16 éves játék, és még manapság is többen játszanak vele, mint a Crysis akármelyik részével. Ebben a pillanatban 1200-an tolják a voobly-n, 1000 alatt még nem láttam soha.
Egy mai játék életciklusa fél, max egy évre van belőve, azért hogy megunjad és utána el tudjanak adni valalmit neked a következő évben is. Ez teszi lehetővé a sorozatgyártást, és ezért van annyi egy kaptafára készülő játék. És ezért van az is, hogy a marketingre költenek a legtöbbet, mivel a szart (jó bornak nem kell a cégér ugye) valahogy fel kell tupírozni, hogy eladható legyen.
Az egyedi, minőségi játékoknak is lenne piaca, sőt ez nagyobb is, csak ott sokkal lassabban forog a tőke ezért aki befektet a játékiparba az egy tömegterméket vár el. Neki nincs ideje arra, hogy várjon 6-7 évet mire elkészül a játék, meg még ötöt mire megtérül. Legyen fél év a fejlesztés, fél év amíg kifut és akkor év végén kaszálhat és készület a következő darab. Lásd CoD n+1, Fifa n+1 stb... Kb ugyanaz a színvonal mint a Való Világ n+1. Ugyanazt a faszságot látod, csak a díszlet más. Fejlődés maximum annyi, hogy régen az volt a csúcspont, hogy VV Gazsi a befejezés előtt beverte a lompost VV Gizinek, most már élő pornót forgatnak minden nap. -
orion1025
őstag
Mert ennyire agyhalottak egyes embertársaink... Mit kell azon vitatkozni, úgy mégis? Akinek jó a PC, az csapkodja azt, akinek a konzol, az meg nyomkodja. De azt hiszem a világ már inkább a konzoloké, meg lehet nézni pár nagyobb nevet, lásd GTA V.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
Shing
őstag
Szerintem ez nem nosztalgia és társai. Ma már mindenből akciójátékot csinálnak. Az új Tomb Raider is milyen már. Az emberek meg ezt szeretik. Akkor most még1 logikai-kaland játékkal kevesebb?
-
Xaels
félisten
Nem volt minden jobb. Például nem volt választék és az esetleges hibákat is napok helyett akár hónapokba telt mire sikerült kijavítani. Viszont amíg nem volt ennyire online minden addig sokszor összehozta az embereket a konzol vagy a PC. Mi is volt, hogy órákat átflippereztünk, vagy DuckHunt-oztunk.Napokig tartó Heroes3 partyk?! Ugyan ez igaz az esportra. Amíg az embereknek sok munkája volt egy LAN partiban, köztük a játékosoknak is és ott kellett lenni fizikailag is addig sokkal több volt egymás felé a tisztelet, persze voltak kivételek akkor is az emberek jobban össze is szoktak. Nem úgy váltogatták a csapatokat mint más a fehérneműt. Most, hogy az internet ott van minden szobában felhígult a játékosbázis, 1-1 szerverhez sem kell ott lenni észben.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Érdekes, hogy túlnyomó részt mindenki azt mondja, hogy regebben jobb volt. Szinte senki nem áll ki a mai Játékok mellett. Meglepő. Kicsit nagyobb ellenállásra számítottam. De jó ezeket a kommenteket olvasni, legalább tudom, hogy nem vagyok egyedül a véleményemmel.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Értelmes ember tudja, hogy felesleges ilyen vitába belemenni.
Régebben a fű is zöldebb volt, hát persze.
Valaki írta, hogy a nagyfaterja hetedmagával lakott fiatalon egy szobában, apja verte, testvéreivel komoly súrlódások voltak, új ruhára nem jutott, de emlékeiben minden szép volt. Hát ez van itt is...nos én emlékszem még arra a csodálatos korra, ahol 5 játékból egyet (sem) sikerült végigvinnem, a brutális és totálisan inkonzisztens nehézségi szint, illetve a segítség hiánya miatt. Akkor 15-17 éve még belefért, hogy fél napot szopjak egy miután játékkal amiben elakadtam, na ma ez nem fér bele. Ha elakadok és jó a játék, akkor 1-1 órát még próbálkozom és ha video guide-al sem sikerül megcsinálnom akkor hagyom a **csába és szidom a fejlesztő anyját, mert megérdemli. Nem azért ülök le 33 évesen a gép elé 8 óra irodai munka után, hogy szopassam magam. Értelmes mennyiségű munka és energiabefektetés mellett egy játéknak sikerélményt kell adnia.
Akkor ugye ott voltak az über elborult pályadesignok map design then and now ahol nem lehetett nem eltévedni és fél órákat bolyongani miután az ember lelőtt minden rosszarcot.
Szóval szerintem nem lehet azt mondani, hogy nem történt legalább néhány pozitív változás.
üdv
J.[ Szerkesztve ]
-
Xaels
félisten
Akkor te biztos szereted a QTE-t
Az igazat megvalva nem sok játékot játszottam végig az elmúlt több mint 20évben. Ha volt egy ami megfogott az lehetett akármilyen nehéz végigcsináltam mert a tartalom megérte a belefeccölt energiát. Ha 1óra után feladtam akkor soha többet elő sem került a program mert nem is volt igazán jó...
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Ispy
veterán
Én meg emlékszem, amikor havertól nagy nehezen megszerzett játékkal hazaértem (kb. 30 floppyra ment fel törmörítve), majd a 19. lemeznél jött egy f@sza read error.
Vagy amikor 30 perce vártam az enterprise 128 magnójára, hogy befejezze a játék töltését, aztán egyszer csak kidobta, hogy error (ANYÁD!!!), majd ismételt fejállítás, újratöltés.
Ahjjj, azok a régi szép idők
"Debugging is like being the detective in a crime movie where you're also the murderer."
-
Én ezt megértem, te casual játékos vagy számodra ez jó. De az érem másik oldala az én szempontom. A végtelenékig lebutított játékok. Amik nem nyújtanak sok kihívást. Minden játék úgy indul, hogy nyomd meg a "xy" gombot a gugoláshoz, nyomd meg az "xy" gombot az ugráshoz, most nézz körbe. Ha ez sikerül, gratulálunk achievement "fasza gyerek vagy". Eltévedni nem lehet. És mostanra olyan nehéz meghalni a játékokban mint régen életben maradni. A játékipar rájött, hogy a casual játékosokban van a pénz, akiknek te is tagja vagy. Pár óra játék, de legyen sikerélmény. Instant kis napi dózis. Megértem, tényleg. Csak az nem tetszik, hogy ez ennyire általánossá vált. Kevés az igazán kihívást nyújtó játék. Persze van, nem minden fekete vagy fehér. De a tendencia az, hogy a casual játékos igényeit szolgálják ki.
(#80) orichalcos Természetesen készült, szerintem is. Tudok mondani sok dolgot én is ami most jobb. De összességében nekem akkor is a múlt fele húz a szívem. Ami szerintem rosszabb azok az AAA címek.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Akkor te biztos szereted a QTE-t
A QTE-vel nincsen semmi baj, addig amíg megfelelő mennyiségben adagolják és PC-n is kontrollere van tervezve a játék. Billentyűzeten az irányítás miatt nem feltétlenül jó móka a QTE.
Az igazat megvalva nem sok játékot játszottam végig az elmúlt több mint 20évben.
ezek szerint neked nem fontos hogy be is fejezz valamit amit elkezdtél, nekem viszont igen és még nagyon sokaknak az.
Ha van egy játék ami bár nem az évszázad játéka, de azért érdekli az embert, szeretné megcsinálni, de a felénél masszívan elakad és még 1-2 óra próbálkozás után sem tud továbbmenni az az én szememben epic design fail.
Ha volt egy ami megfogott az lehetett akármilyen nehéz végigcsináltam mert a tartalom megérte a belefeccölt energiát
az előző mondatod fényében téged nem nagyon fognak meg a játékok. Én viszont általában csak olyan játékba kezdek bele ami valószínűsíthetően tetszeni fog, és ha tényleg tetszik a játék, akkor végig is szeretném játszani, akkor is ha nem az évszázad játéka.
És igen, nekem is vannak játékaim, ami sok időt és energiát öltem és masszívan jó voltam benne (Brood War, Rainbow six Vegas etc) de az hogy képes vagyok belemerülni valamibe, nem jelenti azt, hogy minden játékot extrém nehézségi szinten/szivatásfaktorral akarnék tolni, vagy hogy jobban bele akarok merülni, mint a fejlesztőnek a teszteléssel foglalkozó alkalmazottjai. Shooterekben nekem jelenleg elég a szimpla "Hard" nehézségi fok, ha ez mond valamit..
J.
-
Csapoati
nagyúr
Erre talaltak ki a nehezsegi szinteket. En easyn jatszom minden fps-t, mert bena vagyok, neked ott a god/extreme/insane stb. Az gaz, ha ez kompletten hianyzik.
[ Szerkesztve ]
tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.
-
Pontosan annyira vagyok kazuál játékos amennyire erre a 40+ cm-es egérpadomból meg a 15E forintos egeremből meg játszásra dedikált 37"-os TV-ből (amit monitorként használok) meg úgy az egész számítógépemből lehet következtetni
Amik nem nyújtanak sok kihívást
Akkor neked minden játékot a legmagasabb nehézségi fokon kell játszani, ennyi. Ha szereted stratégiát, akkor ajánlom az új "lebutított" Xcom Enemy Unknown játékot legmagasabb nehézségi fokon (én így játszom éppen), de lehet még dark soulsozni is (ezzel nem játszom) etc.Addig amíg a csúszka nincsen maxon, egy szavad sem lehet a nehézségi fokról...
Minden játék úgy indul, hogy nyomd meg a "xy" gombot a gugoláshoz, nyomd meg az "xy" gombot az ugráshoz, most nézz körbe. Ha ez sikerül, gratulálunk achievement "fasza gyerek vagy".
És ezzel hol a probléma? Nem minden játékban kell a gyakorlópályát végigtolni, ha pedig igen, akkor utána már nem csesztetnek a guggolással.
Eltévedni nem lehet
Ennek szívből örülök. ha játszom, akkor játékélményt akarok, nem tájékozódási versenyt, meg óra hosszat bolyongani meg mélységi bejárást csinálni.
Pár óra játék, de legyen sikerélmény. Instant kis napi dózis. Megértem, tényleg.
Olyan hosszú legyen a játék amilyen hosszú kell legyen hogy egy komplett élményt adjon. Legyen egy játék inkább 40 óra izgalom, feszültség, konstans sztori, mint 200-40=160 óra fetch quest meg gyűjtögetés. Én az időmet is becsülöm.
De a tendencia az, hogy a casual játékos igényeit szolgálják ki.
Azt kéne megoldaniuk a kiadóknak, hogy a játékuk egyszerre tudja megszólítani a két társaságot, és ez valóban nem mindig sikerül jól..
J.
[ Szerkesztve ]
-
gyáliSanyi
őstag
Jó kis cikk lehetne még tovább folytatni, de nagyjából benne van minden gondolat.
Jobb volt-e régen? Ha ma adnák ki ugyanazt a játékot már nem biztos, hogy tetszene még modern grafikával sem. A lényeg az, hogy úttörő volt a maga idejében és olyat láthattunk, "játszhattunk" amit még sosem, jót lehetett vele szórakozni.
Talán régen jobban odafigyeltek a játékmenetekre és külsős tesztelők véleményét is kikérték, ami alapján még változtattak is.Ma ha már kijön egy produktum egyből másik 10-hez tudnánk hasonlítani és a sztori is ismerős lehet valahonnan. Másik a mennyiség, régen egy évbe 1-2 címmel elég jól el lehetett lenni, még a beszerezhetőségük is néha probléma volt, ma meg már 10 cím is megjelenik amit érdemes lehet kipróbálni, de egyikre sem lesz elég idő megszeretni.
Pár példa:
Saint Raw, Dying Light, Evolve, Assassin’s Creed Rogue, Battlefield Hardline, Mortal Kombat X, Grand Theft Auto V, Batman: Arkham Knight, Mad Max, The Witcher 3: Wild Hunt, ja és még Cod is lesz
Persze csak ízlés szerint, meg így is jópár kimaradt, de mind olyan A kategóriás cím ami vonza a népet.Live poor, die ritch.
-
Ne vedd támadásnak amit írok. Nem veszekedni akarok veled csak vitázni.
Természetesen ki lehet emelni pár nehéz játékot manapság is. De te úgy látod, hogy általánosságban nehezek a játékok?! Nem, nem azok. Nem véletlenül halt ki szinte teljesen az RTS műfaj, és nem véletlenül nincs manapság a Commandos szériához hasonló nehézségű játék.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Xaels
félisten
Én agyf@szt kapok a QTE-től. Gyakorlatilag kivon minket az akcióból. Nem kell megtanulni a megfelelő kombót, csak nyomkodni amit épp akar a program...
"ezek szerint neked nem fontos hogy be is fejezz valamit amit elkezdtél, nekem viszont igen és még nagyon sokaknak az." - ezt honnan sikerült kiszűrnőd a mondandómból. Ha valami nem tetszik, nem fog meg akkor miért is akarjam befejezni? Az onnantól kezdve érdektelen, nem fontos. Gondolom akkor te megeszel bármit amit eléd raktak, mert ha belekezdtél be is fejezed legyen akármilyen rossz is. Valamint magadnak mondtál ellent ezzel a résszel...
"Ha van egy játék ami bár nem az évszázad játéka, de azért érdekli az embert, szeretné megcsinálni, de a felénél masszívan elakad és még 1-2 óra próbálkozás után sem tud továbbmenni az az én szememben epic design fail." - ha egy hiba miatt nem lehet tovább jutni akkor persze ott a fejlesztő a hibás, de ha egyszerűen csak feladod mert nem jössz rá az inkább a te hibád nem gondolod? Na meg személy szerint jobban szeretem ha én jövök rá, esetleg küzdöm magam végig egy összetett részen minthogy megnézzek egy Walkthrought mert nincs kreativitásom... Olyankor jobb szájízem is van mintha 8QTE-t lenyomva jutok 1-ről a 2-re.
"az előző mondatod fényében téged nem nagyon fognak meg a játékok. Én viszont általában csak olyan játékba kezdek bele ami valószínűsíthetően tetszeni fog, és ha tényleg tetszik a játék, akkor végig is szeretném játszani, akkor is ha nem az évszázad játéka." - az utóbbi években volt nem 1 olyan játék aminek nekiugrottam nagy hévvel, hogy ez de jó lesz aztán meguntam, túl repetitív volt. Ilyen volt az Assassins Creed széria, csalódtam. De nálam a FarCry sem jött be vagy a Tom Clancy nevével érkezett játékok. SimCity is amilyen jól indult úgy apadt el... Ezzel szemben Gears Of War-t nem tudtam letenni, vagy a PoP: SoT trilógiát. De még a 2008-as PoP-ot is együltő helyemben játszottam végig. Castlevania, Dante's Inferno, Borderlands, Deus Ex: HR, Shadowrun returns, FEZ, GTAV, Limbo. Csak pár az elmúlt évekből amiket végigjátszottam pedig volt nem 1 amiben vért izzadtam és nem Easy-n. Volt X360, PS3 és PC is. Sima FPS meg a COD4 volt az utolsó aminél láttam a főcímet...
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Bírom az ilyet mikor valaki a harderével henceg. Nem az határozza meg, hogy casual vagy e avagy sem, hogy milyen géped van. Lehet meglepődnél ha felsorolnám mennyi felé egerem és egerpadom volt/van.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
őstag
Jó cikk lett, benne van minden gondolat, ami nekem is eszembe jut, vissza tekintve az időben...
[ Szerkesztve ]
Aminek kerekei, vagy mellei vannak, azzal előbb-utóbb gond lesz.
-
Természetesen ki lehet emelni pár nehéz játékot manapság is. De te úgy látod, hogy általánosságban nehezek a játékok?! Nem, nem azok. Nem véletlenül halt ki szinte teljesen az RTS műfaj, és nem véletlenül nincs manapság a Commandos szériához hasonló nehézségű játék
Nem nehezek, mert a legtöbb játékban van easy meg normal nehézségi fok, ami számomra arra szokott szolgálni, hogy ha hardon elakadok, és már 1/2-1 órája ugyanazt a részt gyűröm és már tele van a tököm, szeretnék továbblépni, akkor easy-n letolom azt a fejezetet és utána visszarakom hard-ra. Idelis esetben ez így müködik.
Egyébként meg ahogy már említettem, ha könnyű a játék, akkor a legmagasabb nehézségre rakod aztán kész.
Nem véletlenül halt ki szinte teljesen az RTS műfaj
Nem halt ki az RTS, hanem a közízlés kevésbé komálja, nem ugyanaz. Egyébként a SC2 missziók egy jelentős részét Brutálon/Very hardon csináltam, és ott már valóban van skill igény. Akinek meg ez is kevés az mehet online gyakni.J.
[ Szerkesztve ]
-
Vladi
nagyúr
Igaz, változtunk. Én is változtam. Lett pénzem a játékokra.
A játékok is változtak. Szarok lettek, amikre nem adok ki pénzt.Régen több kreativitás kellett. Ma az szinte nem is kell. Régen jött a pénz, ha jó volt a portéka. Ma nem számít a portéka, csak jöjjön a pénz. régen művészet volt a videójáték, ma már csak pénzgyár.
Relatíve szinte elfogyott az érték belőle.Ezért szeretem a remakeket. Ott eltűnik a pixelgrafika de a játékélmény megmarad.
Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!
-
Én agyf@szt kapok a QTE-től. Gyakorlatilag kivon minket az akcióból. Nem kell megtanulni a megfelelő kombót, csak nyomkodni amit épp akar a program...
Igen, ezért kéne a fejlesztőknek mértékletességet tanúsítani, amikor QTE-t használnak. Egyébként a QTE-k arra szolgálnak, hogy egy sztorivezérelt játékban, ahol egyszerűen szükséges hogy berakjanak átvezetővideókat amelyek előremozdítják (elmesélik) a történetet a játékost feszültség alatt tartsák, ne engedjék teljesen ellazulni (a "videó van, úgysem történik semmi" mottóval), hanem például egy nem várt eseményre kelljen a főhősnek reagálnia egy QTE segítségével (leeső szikla elől félreugrania például).
Ha mértékletesen adagolják a QTE-ket akkor nincs velük probléma, és belesimulnak a játékba. Persze ezt is túlzásba lehet vinni.
ha egy hiba miatt nem lehet tovább jutni akkor persze ott a fejlesztő a hibás, de ha egyszerűen csak feladod mert nem jössz rá az inkább a te hibád nem gondolod? Na meg személy szerint jobban szeretem ha én jövök rá, esetleg küzdöm magam végig egy összetett részen minthogy megnézzek egy Walkthrought mert nincs kreativitásom...
Ha egy lövöldözős játékban az ellenfelek 70%-át hardon fejövéssel ölöm meg (Kane and Lynch: Dead Man) és jön egy olyan rész ami hozzá sem tartozik a core-játékmechanikához (cikázó helikoptert kell RPG-vel leszedni, amihez pontosan 3db RPG találat kell bármely nehézségi szinten) és easy-n is meghalok (mert ez a rész easy-n pont ugyanolyan nehéz mint a legnehezebb fokozaton), mentési pont meg kúrva messze van, akkor had érezze már a játékos úgy, hogy csak legyen vége ennek a szar résznek hogy mehessen vissza a core-játékmechanikához (kétlábú ellenfeleket fejbelövöldözni) ne szivassák már itt feleslegesen.
15 éve, a youtube előtt itt az emberek 90%-a feladta volna, a játék 4/5-nél, kevéssel a vége előtt. Ez nekem egyértelműen pályadesign hiba. a tesztelő (ha volt ilyenjük) mivel már fél éve napi 8 órában ugyanazt a játékot játszotta képtelen volt felmérni az adott pályaszakasz valódi nehézségét. És ez 15-20 éve gyakorlatilag általános volt.
Na meg személy szerint jobban szeretem ha én jövök rá, esetleg küzdöm magam végig egy összetett részen minthogy megnézzek egy Walkthrought mert nincs kreativitásom...
Irigyellek az idődért, de nekem ez nem ér meg fél nap szenvedést ugyanazon a pályarészen. 1-1,5 órát még én is hajlandó vagyok szopni (ha tényleg jó a játék), de azt vallom, hogy ésszerű idő és energiabefektetéssel normal fokozaton meg kell tudni csinálnia egy átlag játékosnak is egy játékot.
A fejlesztők felelőssége, hogy gondoljanak a HC arcokra is és rakjanak be nekik is megfelelő nehézségi fokot.
J.
-
Bírom az ilyet mikor valaki a harderével henceg. Nem az határozza meg, hogy casual vagy e avagy sem, hogy milyen géped van.
Ebben igazad van, de mindenesetre komoly korreláció van a két dolog között, hiszen aki komolyan gondolja a játékot az nem kenyérpirítón fog bohóckodni.
Egyébként nem én kezdtem az arcoskodást azzal, hogy egyből le "kazuálozom" a másikat egy hozzászólás után.Lehet meglepődnél ha felsorolnám mennyi felé egerem és egerpadom volt/van.
Nem hiszem hogy meglepődnék, voltam 1-2 hetet a milyen egeret vegyek topikban mielőtt az enyémet kiválasztottam
-
-
trufa12
addikt
Nem olvastam el a cikket , mert fáradt vagyok.
De a címre reagálva, nem volt jobb semmi, csak az emberek változnak, és hozzájuk igazodik a piac ...magyarán emberek emberekhez .(a piac mögött is üzletemberek állnak) ők régen is azt nézték miből lehet pénz és csak az igényeket próbálják kielégíteni ....
Az árak sem rosszabbak ami régen jó volt akkor is meg kellett fizetni meg most is meg kell....
Picivel volt jobb max mert 1 átlag ember is össze tudott spórolni pl 1 év alatt 1 jó hifire, most 2 év kb ...
Az élet olyan mint a motor, ha nem megy akkor be kell rúgni..
-
-
vonSux
őstag
Érdekes, hogy milyen sok olvasó reagált a posztra, ez már önmagában elgondolkodtató. Magamból kiindulva sok évnyi játék és kihagyás után ma már nem könnyen indulok be egy új játékra. Egyrészt idősebb lettem, nehéz újat és egyben érdekeset találni ebben a témában (valaki írt a gta5-el kapcsolatban, abszolút egyet értek, hiába a giga hype, baromi gyenge az a játek. nekem, az én elvárásaimnak. Más meg most találkozik először a szériával és az ő szempontjából talán jogosan meg el van ájulva).
Az biztos, hogy a csak és kizárólag profit orientált kiadók nem éppen a fejlődésben (ami ugye kockázatos), sokkal inkább a már sokszor bevált metódusok újra és újra értékesítésében érdekeltek. És ehhez nagyon jó haverjaik a marketingesek, akik ügyesen el is adják ezt a tömegnek.
De ezzel együtt csalóka azt hinni, hogy bármi jobb volt. Más volt, és garantáltan más lesz 15 év múlva ahhoz képest amit ma jelent a gaming piac.
Új hozzászólás Aktív témák
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care