Új hozzászólás Aktív témák
-
Remélem, hétfőn nem lesz ilyen kalandom a saját kocsimmal.
-
takacsbotond
őstag
A kuplung nélküli váltásnak az a titka, hogy akkor kell kapcsolni, mikor már levetted a gázt, de még azelőtt, hogy a motorfék elkezdene fogni.
Próbáltad már kikapcsolni-bekapcsolni?
-
Redneck
veterán
Fasza tud lenni. Nekem egy motoros túrán szakadt el a bowden. Egy élmény volt...
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban. http://steamcommunity.com/id/redneck026/
-
creation
senior tag
No ezért jó a 350-es JAWA Ott ha elszakad csak 1-es fokozatban kell ügyesen csúsztatni a váltókarral a kuplungot, onnantól amúgy is fölösleges a kuplung kar használata.
Hiányzik is nagyon a mostani motoromból az a két okosság amit annó a JAWA-ban felismertek:
- Váltókarral kuplungozni
- Üres fokozat a két utolsó sebességi fokozat között"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"
-
-
creation
senior tag
Az új "nyugati" motorok több mint 90%-nál hiányzik számomra ez a lehetőség.
És szükséges szerintem. Sokszor fordul elő olyan lejtmenet, ahol teljesen felesleges akárhanyadikba is tenni a motort, mert hosszú gurulás jön. Sajnos a JAWA volt az utolsó (számorma az egyetlen) olyan gép, amin meg volt a lehetőség az utolsó két (3-4-es) fokozat közé rakni a váltót, ahol gyárilag üres volt.
N = Üres
JAWA350 sebesség kiosztása: 1-N-2-3-N-4
Modern motorok sebesség kiosztása: 1-N-2-3-4-5-(6)-(7)
Autók sebesség kiosztása: (R)-N-1-N-2-N-3-N-4-N-(5)-(N)-(6)-(N)-(R)-(N)Ebből is látszik, hogy miért probléma számomra, hogy az autókkal ellentétben, nincs lehetőség szabadon gurulni. Vagy a motorfék fog fogni, vagy a kuplungot kell behúzva tartani. Pedig bővel lehetne spórolni olyankor, amikor nem indokolt a motornak részt vennie a hajtásban. 110-nél pedig nem túl jó ötlet vissza pakolgatni az üreshez, mert nagy pereccel jár.
[ Szerkesztve ]
"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"
-
creation
senior tag
Minden motoron van üres, vagy legalábbis "nem kapcsolt" fokozat. A JAWA előnye két dologban rejlett.
1. Sem elinduláshoz sem váltáshoz nem volt szükséges használni a kuplung kart.
2. Üres fokozat a két utolsó sebességi fokozat közöttA kuplung kar szükségtelensége a kiemelő mechanizmus sajátosságából adódott, melynél egy egyesített váltó-berúgó-kuplung egységet csináltak. Itt a váltókar benyomva felhajtva berúgókarként funkcionált, ami berúgást követően visszatért váltó kar állásba. A váltó bármely irányban történő elmozdítására pedig egy speciális himbán keresztül a kuplung automatikusan az elmozdulás mértékének megfelelően kiemelte a kuplungot. Így lábbal is lehetett csúsztatott kuplunggal indulni.
Üres fokozatról meg írtam lejjebb bővebben.
"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"
-
A történet folytatása: pontosan egy héttel később, a váltórudazat adta meg magát. Helyi járatban történt, s volt is hová leparkolni még lendületből.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Sok teljesítmény kell a Microsoft Copilot lokális futtatásához
- Le Mans Ultimate
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Parfüm topik
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Plazma TV topic
- OLED TV topic
- Linux kezdőknek
- További aktív témák...
- Hibátlan Független Apple iPhone 12 Pro Max 128GB Pacific BLUE !! 1 Hó GARANCiA
- LG UltraGear 27GP850-B 27 " 1440p 165HZ (180hz OC) GARANCIA 2026-ig
- Abkoncore A530 gamer egér
- Corsair tápegység kábelszett (CMPSU-1000HX)
- Intel Core i9-9900KF BOX (LGA1151, 8mag/16szál, 16M cache, up to 5.00 GHz) Processzor CPU eladó