Új hozzászólás Aktív témák
-
kilua
senior tag
Mondjuk az van androidra is portolva, switchen meg alapból fut az android, bár natívan sokkal jobb a teljesítmény (pl asphalt 9, fortnite, apex switch natívban szebb és gyorsabb mint switch android alatt) de ilyen 20 éves játékoknak mint a half life 2 szerintem a switch android is elég gyors.
Egyébként szerintem a steam deck miatt a valve főleg nem fogja támogatni a switchet.
[ Szerkesztve ]
-
SunMount3r
nagyúr
-
oriic
HÁZIGAZDA
válasz SunMount3r #2 üzenetére
Nem hiszem, hogy az Alyx volt az utolsó HL projektjük, főleg a végét látva.
Live-Die-Respawn
-
Asycid
tag
válasz SunMount3r #4 üzenetére
Milliós VR cucc:
Használt, újszerű Rift S: 80.000HUF
RX580 8GB: 60.000 HUF
Ryzen 5 1600AF: 30.000 HUFhmm... tényleg majdnem milliós géppel játszottam végig probléma mentesen, legközelebb idejében szolj, hogy már milliomos vagyok
[ Szerkesztve ]
-
johnyblaze
aktív tag
válasz SunMount3r #6 üzenetére
kajat se vegyel mert ugy is kisz@rod .meg agyat se ,eleg egy karton papir ilyen alapon.
latod mennyit lehet sporolni egy kis oda figyelessel."don't fulfill her desire, just up away and retire"
-
SunMount3r
nagyúr
válasz johnyblaze #7 üzenetére
Ezek nem luxuscikkek. A VR az. Sajnos a PC (nem csak VR) már nagyon régóta az lett, ez egyik legdrágább konzumerelektronikai réteg. Nem a VR-al van bajom, hanem az árával. Szerintem világviszonylatban is rengetegen vannak (köztük biztosan sok HL "rajongó" is), akik csak azért nem játszottak pl. az Alyx-al, mert egyszerűen a VR már megfizethetetlen nekik. Az meg egyértelmű, hogy ezt játékot csak a Valve VR hardverének húzására csinálták VR-nak.
-
johnyblaze
aktív tag
válasz SunMount3r #8 üzenetére
kinek mi,szerintem nem draga.
"Az meg egyértelmű, hogy ezt játékot csak a Valve VR hardverének húzására csinálták VR-nak." nyilvan ,de nincs is ezzel baj."don't fulfill her desire, just up away and retire"
-
Asycid
tag
válasz SunMount3r #6 üzenetére
Amikor az Alyx kijött, pontosan 45.000-ert vettem az rx580-at. Nem volt szó még infláról (ilyen durva szinten mint most).
Nem, nem csak ezért az egy játékért vettem a Riftet amúgy. Boneworks is nagyot nyomott a latban, meg még masik kb. 20 VR only title. Ezen kívül VR-ra elkezdtem itthon Unityben fejleszteni, mert iszonyat jó élmény VR-ra kreálni dolgokat.Egyébként kíváncsivá tettél. Mit tudsz venni ma 80k HUF-ból?
[ Szerkesztve ]
-
Daelion
őstag
válasz SunMount3r #8 üzenetére
Én még belemennék egy használt VR árába csak én meg nem bírom a VR-t, mármint rosszul leszek tőle meg akármilyen virtuális dologtól kb. '+elég durván szemüveges is vagyok..'
HL 2 volt életem első előrendelt játéka még CD-s verzióban, tehát ez hogy nem tudtam játszani Alyx-al eléggé zavart/idegesített engem is de már elengedtem. 'hallottam valami VR nélküli modolt verzióról de azzal még nem foglalkoztam'
-
Asycid
tag
válasz SunMount3r #11 üzenetére
Mivel direkt arra gyűjtöttem össze, igen. Arra céloztam, hogy az a 80.000 Ft sajnos (tényleg sajnos...) ma, Magyarországon nem visz semerre. Sajnos nem pénz ma már. Mondom ezt úgy, hogy nem egy hónapig spóroltam rá. Csupán nem kapsz semmit ennyiért ami nem alapvető élelmiszer. Jó, vehetsz belőle egy fűnyírót esetleg :D
@Daelion:
Én is szemüveges vagyok, és minden VR headset direkt úgy van kialakítva,hogy szemüvegben is használni lehessen. A rosszullét pedig olyan, hogy még szüleimnek sem volt semmi baja Rift S-ben, annyira jó már benne a mozgaskovetes, gyakorlatilag 0ms reakcióidő, pedig nem mai csirke már, de Vive-al kezdtem még anno melóban, ott se volt gond, pedig azt nemzetközi óriáscégekhez is kivittük saját "játékokkal". Képzelj el 1000+ öltönyös corporate tököt amint oromkodik a VR-ral... A rosszullét lehet mástól, pl. nem megfelelően beállított headsettől, esetleg gyenge gép miatti ok. Illetve ami fontos, hogy a telefonos headsetekben én is rosszul vagyok, annyira otvar az összes.
[ Szerkesztve ]
-
Daelion
őstag
Korai Vive-ot próbáltam haveromnál még anno, 5 perc után le kellett vennem mert rendesen megszédültem tőle.
Nekem már ezek az egyszerű 3D-s témák is vállalhatatlanok voltak.
Próbálni azóta nincs lehetőségem ilyet azt látatlanba nem mernék venni aztán meg kapásból adhatom el ha most sem jó. 'azóta a látásom is rosszabbodott..'Fura mert sima játékokban kb 20 év alatt talán 2-3x tapasztaltam motion sickness jelenséget rövidebb ideig de semmi komoly.
Azért jó lett volna ha Valve idővel kiadott volna egy hivatalos VR nélküli verziót, azt meg is vettem volna egyből.[ Szerkesztve ]
-
Asycid
tag
Vivenál fennállt a megszedules eselye, mert külső bázisállomások csinálták a pozicionalast. ha valamelyiket kitakartad véletlen, már nem volt pontos a követés, és durva dolgokat tudott csinalni :D. Amint a "kamera" egy ezred másodpercig bem azt csinálja amit kellene, azonnal megszédulhet az ember, rosszul lehet. A mostani headseteknel nagyon, nagyon ritka az ilyen, mert nincs külső bázisállomás.
Az a "baj" az Alyx-szel (nézőpont kérdése), hogy nem lehet VR mentessé tenni. Pontosabban technikailag lehet, de teljesen más lenne az élmény. Azért lett VR only, mert olyan interakciókat tudsz így véghez vinni, amit VR nélkül nem lehet. Van ilyen VR játék, és van pl olyan mint a Solus project, amit utólag VR-ositottak. Utóbbinál jó, jó a VR, de pont olyan mint nélküle, mivel nem eleve úgy építették fel a mechanikat, hogy az erősen a VR interakciora eptisen.
Alyxben peldák erre, hogy az egyik résznél fel kell tenni a két kezed, mert elkaptak, vagy a különféle szekrények úgy nyithatók, hogy egy teljes 3D-ben manőverezendő minigamet kapsz, amit a kezeddel kell megoldani, pl. végigkövetni egy vonalat. Ezeket nem lehet átültetni 2D-re sajnos úgy, hogy ne legyen belőle egy unalmas szabvány FPS.
Egyébként én a helyedben tennék egy próbát valamelyik VR teremben, elég sok van már országszerte. Egy órára befizetni, és kipróbálni pl. az Alyxet.
[ Szerkesztve ]
-
SunMount3r
nagyúr
Ezekhez elegendőek lennének csak a VR kontrollerek, plusz a teljes VR sisak és "képernyő" helyett, elég lenne egy fejre illeszthető filléres kis pánt is, amiben a gyro-k vannak, a többi pedig ugyan úgy látszódna egy monitoron is. Vagy he ez így nem, akkor a olyan controller kellene, aminek pl. van egy plusz analóg stick-je a "fej mozgatására". És mennyivel olcsóbban ki lehetne ezt így hozni. Persze lehet rosszul gondlom, de ennyi alapján (meg amit láttam a játékból), ez így is meglehetne oldani (ha nagyon akarnák).
[ Szerkesztve ]
-
Asycid
tag
válasz SunMount3r #16 üzenetére
Ahogy olvasom amit írsz, jól értelmezem,hogy nem próbáltál még soha VR-t?
-
SunMount3r
nagyúr
Az meg a másik. Ezt is olyan triviálisnak veszik az emberek. Videót viszont láttam róla eleget.
Lehet messze nem tökéletes megoldások, amiket írtam (nyilván), de valamilyen szinten meg lehetne csinálni játszhatóra is (a nagyon necces részeket meg át is lehetne írni a játékban).[ Szerkesztve ]
-
Asycid
tag
válasz SunMount3r #18 üzenetére
Nem trivialis, kérdeztem, mert azt hittem, ha már VR témához szólsz, akkor van tapasztalatod benne valamennyi.
Kifejtem roviden: Ha egy monitort nézel,akkor tulajdonképp pl. egy 3d-s játékkal jatszol, 2D felületre vetítve ( 3rd person-ben játszol egy 1st person perspektívájú játékot).
Ha VR headsetben vagy, akkor szemenkent más képet kapsz, csakúgy mint IRL, vagyis amit látsz az konkrétan ugyanaz, mintha most szétnéznél a szobádban (tehát az agyad szerint tenylegesen a virtuális kornyezet vesz korul, nem pedig két apró kijelzőt bamulsz). A masik, hogy VR-ban ugye teljes térhatás van, gyakorlatilag az agyad egy 3 dimenziós kornyezetet dolgoz fel folyamatosan.
Ezen felül bármerre mozdulsz, a kép, amit látsz pont úgy viselkedik, mint a valosagban, követi a "kamera" a fejedet: legugolsz, lejjebb megy, lépsz előre, előrébb megy ...stb.
Ugyanez monitorral nem megvalósítható,mert pl. amit fentebb leírtal nem működne, hiszen ha fizikailag megfordulsz, mit latsz? A monitort nem... VR-ben meg magad mögé nézel.[ Szerkesztve ]
-
SunMount3r
nagyúr
Ezekkel amúgy kb. tisztában vagyok. Még mindig ott a plusz analóg stick lehetősége, ezt is írtam. Az nem hiszem, hogy nagy gond, amit te itt érven írtál, hogy a VR szemüveggel mennyire "3D-sebb" a látvány és az érzet, ha látni a monitoron kb. ugyan azt a képet, kb. ugyan úgy, ahogy már az FPS játékokban megszokhattuk, akkor nem látom túl sok akadályát, hogy ezt át lehessen ültetni. Most ne a 3D, meg a VR élményen lovagoljunk, hogy VR sisakkal mennyivel jobb, hanem azt nézzük, hogy meg lehetne e csinálni a nélkül is.
[ Szerkesztve ]
-
Urzu_7
aktív tag
válasz SunMount3r #20 üzenetére
Meg lehetne csinálni.
De a VR-nak pont az a lényege hogy ne mindenféle csálé megoldásokat rakosgatva össze kapj egy rosszabb élményt hanem hogy egyszerűbb mindent egybefoglaló eszközzel még jobban beleélhesd magad.
Olyan kontrollerek amik 3D-ben mozognak már régóta léteznek. A legnépszerűbb talán a Wii-nek a kontrollere. Ha abból kettőt a kezedbe veszel már van is két virtuális kezed. A mélységérzetet szintúgy megoldották már 3D-s kijelzőkkel. A virtuális kivetülésünk mozgatása is megoldódott már régen a különböző fejmozgást követő/érzékelő eszközökkel. Sőt, most már beülhetsz egy olyan székbe is ami arra fordul amerre fordulni akarsz a játékban.
Ezt a sok felesleges cuccot mind ki lehet váltani egy VR headsettel és a hozzá tartozó két kontrollerrel ráadásul még az érzékelése is sokkal kifinomultabb így a finommotorikus mozdulatok is átvihetők a virtuális térbe.
Az meg nagyon jól nézne ki az Alyx-ban hogy csak nyomogatod az E-t mindenféle dolgot kihagyva amire egyébként a játék épül. Nem is értem miért beszélgetünk még mindig erről két év után.
giran~
Új hozzászólás Aktív témák
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care