Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bocha

    HÁZIGAZDA

    válasz tomp #3 üzenetére

    Őszintén nem tudom, hogy mire gondolhatsz itt nagy csalódottságodban, de egy kicsit úgy érzem, mintha az anyagot sem olvastad volna el.

    Tehát: a Simple-nek nincs olyan szolgáltatása, amely fizikai POS terminált kínálna, tehát a kérdésedre, mely szerint "Az a Simple amit még a bankfiókokban sem ajánlanak mert annyira hulladék?", a válasz az, hogy nem, ez nem az a Simple. Rákerestem a neten, hogy mire gondolhatsz, nem találtam Simple POS nevű terminált más cégnél sem. A cégcsoporton belül az anyacég OTP telepít POS terminálokat, de azt sem így hívják.

    Tehát nem, sem a szerver, sem semmi nem ugyanez emögött a Soft POS megoldás mögött, mint a nem létező fizikai Simple POS megoldás mögött. :) A MÁV online jegyvásárlása meg végképp nem tudom, hogy hogy jön ide.

    [ Szerkesztve ]

    Szenzor minden csütörtökön 15 és 16 óra között a Trend FM-en (Budapesten 94,2 MHz). / Game On minden szerdán 15 és 16 óra között a Radiocafé 98.0-n

  • Bocha

    HÁZIGAZDA

    válasz kakuk.tamas #6 üzenetére

    -Mi a különbség ahhoz képest, hogy más tulajdonában lévő POS terminálon ütöd be a kódot?
    -Szerinted le lehet videózni a kártyát egy előlapi kamerával olyan minőségben, hogy minden csaláshoz szükséges adat látszódjon? Szerintem nem. :)

    Szenzor minden csütörtökön 15 és 16 óra között a Trend FM-en (Budapesten 94,2 MHz). / Game On minden szerdán 15 és 16 óra között a Radiocafé 98.0-n

  • Bocha

    HÁZIGAZDA

    válasz tomp #7 üzenetére

    Ne haragudj, de te nem érted az egészet, valószínűleg sosem dolgoztál ilyen területen, felhasználóként vannak gondolataid és ezeket osztod meg igencsak ingerült stílusban, de ettől még nem lesz igazad.

    Egy Simple-höz hasonló szuperalkalmazás mögött nem egy darab szerver van. Nem úgy néz ki egy ilyen IT infrastruktúra, hogy van a Simple szerver, ami egy gép/szerverszoba valahol Budapesten, a te telefonod pedig azzal kommunikál, és biztos bénán üzemeltetik, mert lelassul. Egyrészt a mai világban már a szerverek sem úgy működnek, mint azt te szerintem gondolod, szinte minden a felhőben van, bár annyiból igazad van, hogy a bankszektor még üzemeltet 20-30+ éves, fizikailag is náluk lévő szervereket, amelyeken a core szolgáltatásaik futnak. Ezeken a core rendszereken vannak ún. middleware rétegek, amelyekhez microservice-ek sokasága csatlakozik, authorizációs szolgáltatások, az AFR (Azonnali Fizetési Rendszer), különféle PSD2-ben kötelezővé tett Open Banking szolgáltatások kiszolgálására alkalmas rendszerek, hogy csak pár példát említsek

    Épp ezért egy Simple-höz hasonló szuperalkalmazás pont ezer dolog miatt lassulhat vagy állhat le, és ezen okok többsége az én gondolataim szerint pont nem az ő infratruktúrájuk miatt van. Egy POS-on keresztüli fizetési tranzakció is sokkal összetettebb, mint te gondolnád, a kereskedőnél a megtörténik a kártya érintése, a titkosított adatok elmennek a Payment Service Providerhez, onnan a bankhoz, aztán vissza, majd a kereskedőnél fejeződik be a kör, közben tokenizálások és mindenféle okosságok történnek.

    Nekem mondjuk soha életemben semmilyen fennakadásom nem volt a Simple-lel, de ettől még persze készségesen elhiszem, hogy te problémák sokaságával voltál kénytelen szembesülni. Ezek alapján nyilván érthető is a véleményed, hogy az egész egy égetni való vacak, ezt nyugodtan le is írhatod, de ettől még a "Simple szerverre" történő hivatkozás, meg "a POS miatt biztosan nem tartanának fent még egy szervert" jellegű észrevételeid nem fognak igazságot nyerni. Amúgy ha érdekel, nyugodtan olvass utána, hogy hogyan valósul meg egy kártyás tranzakció, hogyan épülnek fel ezek az IT rendszerek, milyen kihívások vannak a bankszektorban, szerintem nagyon izgalmas kérdések ezek.

    [ Szerkesztve ]

    Szenzor minden csütörtökön 15 és 16 óra között a Trend FM-en (Budapesten 94,2 MHz). / Game On minden szerdán 15 és 16 óra között a Radiocafé 98.0-n

  • Bocha

    HÁZIGAZDA

    válasz Prostare #23 üzenetére

    Amennyiben a "hány elgépelést lehet egy mondatba belesűríteni" versenyen kívántál indulni, rossz topikban vagy.

    Ha az Apple Tap to Pay szolgáltatására gondolsz, a "rég megy" egy erős túlzás, idén február 8-án jelentették be egyáltalán a szolgáltatást. Az első fizetési platform, ami használta, a Stripe volt, ők is tavasszal kezdték, úgyhogy az, hogy a Simple ezzel így tavasz végén kijött itthon, szerintem nem kimondottan rossz eredmény.

    Ha viszont az Apple Pay-jel történő fizetés elfogadásra gondolsz, akkor... szóval akkor nem igazán tudom, hogy mire gondolsz, bármelyik érintésmentes terminál elfogadja az Apple Payt itthon is, ez mindig is így volt. Hogy mióta van nálunk Apple Pay, az egy jó kérdés, 2019. tavasza óta, csak úgy, mint a régióban mondjuk Csehországban vagy épp Szlovákiában. Szerintem amúgy nem meglepő, hogy egy amerikai cég az amerikai piacon előbb vezet be valamit, mint Közép-Kelet-Európában.

    Szenzor minden csütörtökön 15 és 16 óra között a Trend FM-en (Budapesten 94,2 MHz). / Game On minden szerdán 15 és 16 óra között a Radiocafé 98.0-n

Új hozzászólás Aktív témák