Új hozzászólás Aktív témák

  • Carlos Padre

    veterán

    válasz VágniValó #34 üzenetére

    A speciális vezérlő az oka.

    Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.

  • markknight

    veterán

    válasz Prof #52 üzenetére

    Muszáj az SSD kifejtése, mert a nokedlikben ez marad meg, aztán mondják anyunak, aki meg megveszi.

    [ Szerkesztve ]

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Prof #52 üzenetére

    Szvsz ez egy fejlesztőknek szánt előadás anyaga, amit élőben kellett volna leadni Q&A szekcióval együtt, nem egy marketing esemény, csak a körülmények miatt kénytelenek voltak az utolsó pillanatban átszerkeszteni.
    A marketing részét elcseszte a Sony, mert a tálalással két szék közül a pad alá estek: PR-nek gyenge, szakmai előadásnak meg túl marketinges.
    Nyugati szemmel nézve sokkal jobb lett volna, ha Cerny otthonról, melegítőben, webkamerával adja elő az egészet, akkor beszélhetett volna az SSD-ről három órát is, a sok noob úgy érezte volna, hogy betekintést nyer a "kulisszák mögé" és tátott szájjal hallgatta volna.
    Csak ugye a Sony japán és két teljesen eltérő kultúrájú piacot céloznak.
    Az ilyen "vírusmarketing" megoldás visszatetsző lett volna az ázsiai régióban, mert náluk akkor is vasalt öltönyben kell megjelenni a nyilvánosság előtt, ha éppen a Titanicról mentettek ki. Az USA-ban meg akkor menő a CEO, ha reggeli jogging közben, átizzadt pólóban, félvállról nyilatkozik a New York Times-nak.
    Ezért ideálisak az E3 és a hasonló események a bejelentésekre, mert ott optimálisan keveredik a két kultúra, egyszerre van jelen a menőzés és a lazaság.

    Az MS bejelentése ezzel szemben tisztán marketingre vette a formát, ez is a baj velük: az alapvetően fejlesztőket érintő adatokra - mint pl. a GPU teljesítménye -, építik a konzol marketingjét, ami megint oda vezet, hogy övék lesz a "világ legerősebb konzolja" cím, csak minek.

  • válasz #54625216 #47 üzenetére

    Figyelj, ezzel végül is egyet tudok érteni. :K A végfelhasználót a felhasználói élmény érdekli és nem a specifikációk. Én nyilván túlságosan PC-s fejjel gondolkodom és ezért érdekel a vas, hogy hozzá tudjam mérni az itthoni PC-mhez. :R

    A felhasználói élmény, grafika demózását eddig mondjuk a Microsoft olyan szempontból jobban csinálja, hogy nyitottabban, közvetlenebb módon kommunikálnak a közösséggel, ami szimpatikus.

    Amúgy épp ez van amit írsz, most a Sonyról, egy japán cégről beszélünk és Mark Cerny ilyen japán visszafogottsággal mutatta be a részleteket. Tehát én amikor néztem a videót, nekem ez jutott eszembe, hogy valószínű ezért sincs túl nagy felhajtás még körülötte, mert a japánok ilyen szerény, visszafogott stílusban dolgoznak. Amúgy igen, a Sony E3-as előadásai mások, fellazultabbak és szerintem is alkalmasabb lett volna a konzol bemutatására, de hát most ez van.

    (#52) Prof 10+ éves SSD technológia? Voltak 10 éve NVMe SSD-k ilyen sebességgel? Nekem mindig PC-m volt, de én arra emlékszem, hogy nekem a sok más barátomnak akkor még HDD-ink voltak, mert az SSD olyan drága volt. Ebben nem az a nagy újdonság, hogy valamiféle világmegrendító újfajta tárhelyet kap a konzol, hanem hogy elérhetővé válik nagy tömegek számára is és erre tervezik az egész rendszert megszüntetve a rendszerben levő limitáló keresztmetszeteket.

    [ Szerkesztve ]

    Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Hopkins95 #55 üzenetére

    Vicces, hogy PC-s szempontból a konzolok teljesítménye ma már nem azért érdekes, hogy a PC-hez képest milyen kompromisszumokra kell számítani, hanem hogy a konzolok teljesítménye, amit a játékfejlesztők referencia hardvernek tekintenek, mennyiben limitálja a PC-s játékok minőségét, hiszen az AAA címek 90%-át konzolról fogják PC-re portolni.

    A gyenge referencia hardver már a 80-as évek közepén, a 8bites korszakban is komoly problémákat okozott, mert amikor a 8bites sikergépeknek, mint a C64 vagy a ZX Spectum kijöttek az új verziói (C128, Spectrum 128K), a szoftver piac gyakorlatilag ignorálta őket, mivel a régi hardvernek nagyobb volt a felvevőpiaca, az új gépek meg visszafelé kompatibilisek voltak. Így ha mondjuk C64-re adták ki a játékot, akkor az futott C128-on is, és míg C64-re el lehetett adni pár százezer példányt, addig C128-ra jó, ha pár ezret, így pedig nem volt értelme C128-ra fejleszteni. Ennek viszont az lett az eredménye, hogy az emberek 90%-a csak 64-es módban kapcsolat be a C128-at, azaz tök feleslegesen költött a drágább hardverre.

    Ez a veszély persze nem fenyegeti az új konzol generációkat, mert a konzolgyártók és a kiadók tesznek róla, hogy minél hamarabb lefusson a generáció váltás és egy ponton túl a korábbi generációra egyszerűen nem adnak ki tartalmat.
    A PC-s piac ugyanakkor sokkal nehezebben tudja kihasználni az erősebb hardverben lévő lehetőségeket, mert néhány parasztvakító fícsört és némely "PC only" műfajt leszámítva a kiadók nem fogják törni magukat, hogy PC-re optimalizáljanak.

  • Wesder

    félisten

    válasz #41156864 #57 üzenetére

    Rossz embernek vàlaszoltàl. Abbsn igaza volt hogy altatónak jó volt, amit előadott.

    I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.

  • Def26

    félisten

    válasz Wesder #58 üzenetére

    akinek szánták, az élvezte, értette és tanult belőle. Én is unatkoztam, mert felét se értettem, de ez nem is a casual rétegnek szólt.

    Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,

  • Wesder

    félisten

    válasz Def26 #59 üzenetére

    Tudom. A GameStackLive is a szakértőknek szólt, de az nem felolvasóest volt. A lényeg hogy legalàbb màr tudjuk milyen lesz a két konzol, és most úgy érzem igazàn jó generàciónak nézünk elébe.

    I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.

Új hozzászólás Aktív témák