Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Apollyon #36 üzenetére

    A telefon pont rossz példa, mert maga a koncepció, a helyfüggetlen, globális, instant kommunikáció és információ hozzáférés eleve igény volt. Ahogy olcsóbbak lettek az eszközök és szolgáltatások terjed el széles körben. A vr/ar cuccoknak is van értelme, de erősen kétlem hogy a second life jellegű cuccoknak ez adná meg a lökést.

  • gliskard

    senior tag

    válasz Apollyon #36 üzenetére

    Nekem volt PSVR és a HTC Vive Pro-ot is használtam huzamosabb ideig. Nem vagyok meggyőződve, hogy a szórakoztatáson és egy-két speciális munka területen kívül van létjogosultsága és hozzáadott értéke VR/AR-nek a hétköznapi életben.

    Részint nagyon magas a bekerülési költség (ami persze egyszer, majd olcsóbb lesz) másrészről pedig kényelmetlenebb alternatíva a meglévőknél (persze egyszer majd ezt is megoldják egy napszemüveg vagy kontaktlencs formályában).
    Jelenleg egy sima zoom meeting-nél sem kapcsolják be a kamerákat a résztvevők, miért lépnének be VR sisakkal? De egy workshop esetében sincs egyértelműen hozzáadott értéke az ilyen virtuális jelenlétnek a sima web kamera+shareed desktop-hoz képest.

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Apollyon #36 üzenetére

    De próbáltam, fejlesztettem is AR tartalmat (még az elején, úgy 2012-13 környékén).

    Még nem érzem, hogy "jó lehet" a dolog, messze van attól, hogy elérje a kritikus tömeget a terjedés.

    Ráadásul a VR szettekhez hely is kell a lakásban, nem árt ha van külön helyiség, vagy legalább nagyobb nappali. Ez sokaknál nem áll rendelkezésre. Az "ülő VR", meg kicsit "torzabb", értem én úgy is lehet, de "mozogva" az igazi.

    Szerintem a kulcs továbbra is az, hogy legyen jóval kompaktabb az egész. Mert jelenleg kényelmetlen és kompromisszumos, oké már vannak vezeték nélküli cuccok is, de akkor is nagy, nehéz, pár óra a használati idő (amit tud), és még mindig lehet kicsit a felbontás egyes alkalmazási területekhez vagy tartalmakhoz.
    Ennek megoldásához erősebb CPU-k (SOC) és jobb akkumulátorok kellenek (nagyobb kapacitás még is könnyebb, kompaktabb méret). De a kijelzőn is lehetne mit továbblépni (OLED panel, ami kb. rendes szemüvegen van, átlátszó de ha kell akkor besötétedik). A "VR sisak" szerű használat helyhez kötött.

    A technológiai hiányosságokon kívül (ami jó eséllyel csak idő kérdése), a szükséges pénz a fejlesztésekhez (legalábbis az első lökethez) továbbra is úgy vélem az AR felhasználáson keresztül vezethet az út. Ez lehet reklámokon, "virtuális" termékpromóciókon át. Akár a speciális alkalmazásokig (munkaeszköz területen).

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

Új hozzászólás Aktív témák