Új hozzászólás Aktív témák

  • GreatL

    őstag

    Bevételnövekedést csak néhány választás okoz... éljen a "demokrata" facebook...

    Intel Core i9-9900K víz | 32 GB | GBT RTX 3080 Ti Gaming OC | 48" LG C1 TV | Samsung(.hu) Galaxy S22+ 256 Vodával | Voda Samsung Galaxy A54 | Pocketbook Inkpad 3 Pro

  • nubreed

    veterán

    Zuckerberg b+, mikor esik már le, hogy ez az egész metaverzum egy teljes zsákutca? Nem fog bejönni a terved, nem fogod emberek milliárdajit rávenni arra, hogy VR headsettel a fejükön éljék a virtuális térben az életüket.

    We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.

  • Boond

    addikt

    Azért amikor a mai fiatalság kiborul attól, hogy egy hús smájli van a képernyőn, miközben ő vega... simán be is jöhet a terve egyeseknél... más kérdés ez mennyire kifizetődő... de nem ő az egyetlen, minden nagy cég beszáll/t ebbe az őrületbe... Aztán majd kiderül...

    Én sok értelmét nem látom.

  • totron

    addikt

    Újabb trigger"hír", izgi. Én olyan velágot szeretnék, ahol tőzsdelelkületűek nem világgazdasági szereplők rezdüléseit fürkészik. Ők hozzák létre a techóriásokat is, mármint a nyerészkedő kisember, a pénzemberré lenni akaró, kártékony egyszeri lakos, mentalitásukkal. Aki meg pénzemberré lett, az tevőlegesen is hizlalja a gépezetet, kondérnak tekinti a Metát, de mindent is, ami aktualitás, s kimondottan a közelébe akar férkőzni. Ez a vezérelv az, ami felülírhatatlan. Mást is meg lehetne idézni (egy ideális világban), de akkor hol maradna a fejlődés a végtelenbe, ugyebár. Máshoz meg nem értünk, tátsuk hát önkéntelenül szájainkat nagymeglepetésinkben, hullámzó szartengeren. Kollektív teljesítmény kimaxolva.

    Ha most (már) nagyobb hangsúlyt fektetnek a problémák felszámolására, akkor felmerül a kérdés, hogy eddig termelték azokat? Megengedő tudatossággal, úgy értem?

    De félre téve minden illékony bohóckodást, ciklikusságban létezünk, újra és újra, inkább a Facebook-utódot tippelgessük, ezt már kiismertük itt, kérem kapcsojja le.

    [ Szerkesztve ]

  • Lewzke

    őstag

    Sok sikert nekik a Metához. Miért van olyan érzésem, hogy egy apokaliptikus világ következik, mint a Mátrix? A háború előtt pár hónappal átnevezik a céget Metának... Szétbombázott világ és virtuális valóság? Ezek az embernek nem nevezhető elmebeteg élőlények tényleg ezt akarják? Az összeesküvés elméleteket 10-20 éve csak kikacagták, de most már van benne annyi valóság, hogy egy józan ember is lássa, hogy itt megszerkesztett konfliktusok és puszta utópiás önérdekek zajlanak. Ha nem tudatosan, akkor meg az emberiség saját tudatalattija végzi ezt a munkát, de az eredmény ugyanaz: szétrombolt világ és virtuális valóság ennek a pótlására. Értek valamicskét az úgynevezett "mesterséges intelligenciához", aminek az intelligenciához gyakorlatilag semmi köze, csak utánozza azt. Nem véletlenül küldték pihenőre azt a fejlesztőt a Google-nél, aki azt állította, hogy öntudatára ébredt érző lény lett az algoritmus, amin dolgozik. A tökéletes utánzat nem egyenlőséget jelent. Egy robot nem szenved fizikailag, maximum utánozhatja az emberi kínokat. Egy robot nem éli át a biológiai létezést sehogy sem, ezért érzőnek tekinteni nonsense. Az emberiség két forgatókönyv előtt áll: elpusztítja önmagát lassan, vagy túlfejlődik önmagán és újra visszatér a harmonikus idillikus paradicsomi életbe, amelyet már rég megalapoztak a metafizikák, filozófiák, őshagyományok: a harmonikus életrend a mesterséges dolgokat nem zárja ki, hanem más célra használja. Mindaddig amíg kapitalizmusba csomagolt önérdekből történik a "fejlődés", az gyakorlatilag pusztulás. Zharatustra szerint az ember a természetnek vagy apja (művelés és gondoskodás), vagy rablója (parazita önérdek). Nem lehet egy élő bolygót parazita önérdekű célokkal fenntartani. Még a hülye is látja.

    [ Szerkesztve ]

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Lewzke #5 üzenetére

    Jaja nagyon durván megugrott az elfoglalt és földig rombolt területeken a vr szemüvegek eladása. Mást se akarnak az emberek, csak a lángoló, porig rombolt házakban bújkálva menekülni egy másik valóságba. Az usa is azt hazudja hogy fegyvert visz oda, közben meg quest 2 van mindegyik ládában... Ott az megy most nagyot, az új ályfón, meg a lambo. De főleg a quest 2. Mi másért vitt volna oda a muskétás is műhódasnet. Meg is van oldva a képlet.

    ahogy egy nagy filozófus egyszer mondta: "Baj van, baj, baj van, baj"

    [ Szerkesztve ]

  • Slack

    tag

    válasz Lewzke #5 üzenetére

    "Miért van olyan érzésem, hogy egy apokaliptikus világ következik, mint a Mátrix? A háború előtt pár hónappal átnevezik a céget Metának... Szétbombázott világ és virtuális valóság?"

    Szerintem azért van ilyen érzésed, mert sok sci-fi -t nézel. A valóság az, hogy a szétbombázott országok le vannak sajnálva, mert ott nem lehet pénzt keresni. Afganisztánban pl. ételre se nagyon van pénz, nem hogy metára...

    Az összeesküvés elméletek helyett miért nem hihető számodra, hogy pénz akarnak keresni?

  • Lewzke

    őstag

    válasz Slack #7 üzenetére

    Az lehet túl sok sci-fit néztem és az elmém erre áll rá, de annyi azért átjön, hogy "csak pénzt akar keresni" ezen a bolygón egyenesen az apokalipszisbe visz, mert az ember ezen a bolygón a táplálék lánc csúcsa és az ökoszisztémát önérdekből nem lehet fenntartani. (tehát a túlélő parazita emberi elme a ludas és nem egy titkos szervezet) A rákos sejtek is csak ideiglenesen kapnak teret, de ha a gazdatest elpusztul, nekik is vége. A parazita létformák primitívek, de sajnos mi is azok vagyunk. A tudomány is úgy van beállítva, hogy nagyrészt már mindent tudunk, már csak kis töredék kell és értünk mindent, de régebb is azt hitték, hogy lapos a Föld, meg, hogy az elmebajt koponyafúrással és agypiszkálással meg lehet oldani. Arrogáns és öncélú ezen a Földön az ember. Az igazság az, hogy nem tudunk szinte semmit. Ha kilábalunk ebből a szellemi csődből, csak kacagni fogunk ezen a szinten, ahol most tartunk.

    [ Szerkesztve ]

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Lewzke #8 üzenetére

    Most akkor el kéne dönteni hogy mi van... Mert idejössz és azt sugallod hogy az ukrán konfliktus és a meta között lehet párhuzam, majd wot fillert-t kezdesz írkálni mindenféle metafizikával meg őshagyománnyal meg társaival összevissza...

    Ukrajna nyomora nélkül is van pár olyan hely a világban ahol rohadt nagy a nyomor, és lenne hova menekülni előle. Csak nem igazán őket célozza meg a meta, mert a naponta végtelenül keveset -usd centek helyenként- kereső harmadik világbeli tömegeknek új cipőt nem tudsz eladni kb nem hogy szélessávú internetet, meg szemüveget meg tolod le a torkán hogy vegyen sznúpdog mellett telket a metaverzumban.

    Te csak egy okot kerestél hogy kifejthesd mennyivel boldogabbak lennénk egy őshagyományok köré szerveződött szakrális társadalomban vagy úgy alapvetően más is van ?

  • Slack

    tag

    válasz Lewzke #8 üzenetére

    Nem kétlem, hogy pusztul a bolygó és azt sem, hogy ez baj.
    Viszont Te most terelsz, félrebeszélsz! Az is lehet, hogy nem tudatosan, de akkor is.

    Azt magyarázd el, hogy miért gondolod, hogy a szétbombázott országokban majd VR headset -et fognak osztogatni?

  • Lewzke

    őstag

    válasz #56573440 #9 üzenetére

    Agykutató voltam és nem irkálok hasraütésből. Tudományfilozófiával és általános filozófiával is foglalkozom. Nem célzok direkt az Ukrajnai háborúra, hanem általánosabban beszéltem (háborúk és összeomlás), a parazita elme termékei sokoldalúak - ennek kis része a racionalitás. Tudatalattink messze sötétebb, mint ahogy hisszük. A VR headsetek árulásáról fogalmam sincs miképp lesz, itt általánosan azt látom, hogy a VR egy menekülő útvonal lesz, az hogy mi lesz belőle nem tudom. Konkrétumokról mit kellene feltételeznem, ha nem tudom? Általánosan látszik, hogy rossz irányba tartunk, aminek gyökere nem a technológia, hanem maga az ember.

    [ Szerkesztve ]

  • Lewzke

    őstag

    válasz Slack #10 üzenetére

    Az összeesküvés elmélet mindig elmélet marad, az első hozzászolásomba is mondtam, hogy lehet csak a tudatalattink produktuma. Véletlen egybeesés? Nem tudjuk. Kizárni egy lehetőséget és elméletet rosszabb, mint függőben hagyni. Nem a bolygó pusztul, hanem az emberiség - ez nem ugyanaz.
    Az emberi fejlődés nem csak fizikailag zajlik, hanem szellemileg is konkrétan, ami újrahuzalozza az agyi működést. Vannak agyterületek, amelyek nem öncélúak, hanem altruista működés jellemzi, ezek a területek bizonyítottan aktívabbak, ha az ember természetközelibb vagy valamiféle tudatmódosító műveletet végez. Nem véletlen, hogy a technológiai bezártság, ha nem is tudatosan, de a szellemi egészségre káros. Az egészség pedig azt, jelenti itt, hogy az integráló agyterületek alulműködnek. Lehet ezt spirituálisan vagy filozófiailag is magyarázni, de egyszerűbb ez így itt. Ezek tények tudományosan. Az összeesküvés mentális jelenség is lehet, nem feltétlen külső erő (lehet egy mentalitás - elme mintázat). Misztikus legendákat nem is akarok itt mesélni, mert az nem annyira hihető, viszont erős analógiák és hasonlóságokat fedeztek fel tudományfilozófusok régi hagyományok és a tudomány áttörései között. Alulbecsültük a régiek tudását, miért? Talán mert jelenleg, azt hisszük, hogy okosabbak vagyunk, pedig nem.

    [ Szerkesztve ]

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    "Zuckerberg szerint valószínűleg egy rakás olyan ember van a cégnél, akinek nem kellene."
    Managerek? :D Ja, tuti nem. :D

    Mutogatni való hater díszpinty

  • MaCS_70

    félisten

    válasz Lewzke #8 üzenetére

    "A tudomány is úgy van beállítva, hogy nagyrészt már mindent tudunk, már csak kis töredék kell és értünk mindent..."

    Van szerencsém ismerni néhány komoly tudóst a legkülönbözőbb területről, és igyekszem képben tartani magamat a tudomány engem érdeklő területeinek fejlődéséből. De olyat, hogy már majdnem mindent értünk, még a leghaloványabb sugallat szintjén sem hallottam, helyette nekem folyamatosan az jön le, hogy minden válaszunk csak újabb kérdéseket generál és a tudásunk kezdetlegességére világít rá.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • Lewzke

    őstag

    válasz MaCS_70 #14 üzenetére

    Az általános akadémiai és egyetemi közegről beszélek, amelyet az ember végigjár az ilyen, de igen a nagy koponyák nem így látják. Én a végén kezdtem szkeptikusabb emberekkel találkozni, akik mernek paradigmát váltani, ha kell. Azt a keveset is amit ismerünk új paradigmába rakni: ez a nehéz. Pl, ilyen paradigmaváltás: a fizikai valóság fundamentuma nem anyag (részecske), hanem információ / matek.

    [ Szerkesztve ]

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Lewzke #11 üzenetére

    akkor tudhatnád, hogy soha nem volt olyan háború vagy összeomlás ahol a tömegek méregdrága luxuscukkekkel próbálták a mindennapok nyomorát enyhíteni mint menekülés. Az elejétől azt mondom hogy az egész koncepciód sugallata hibás, mert amikor beüt a szarvihar akkor nem ájfón kell a népnek, meg vr szemüveg, meg más békeidőben is luxuscikkek, hanem kaja, víz meg a túléléshez alapvető dolgok, a luxusról már egy sima mezei gazdasági válság alatt is azonnal lemondanak, lásd a legutóbbi usából érkezett lakáslufi után. Egy rendes nyakigérő szarviharban ami hullámzik mindent is visszavágnak az emberek,nézz szét a szomszédban, szerinted akiket éppen bedaráltak az oroszok és porrá lőtték a házakat ott menekülne bárki second life-ba? Nem kell agykutatónak lenni hogy belássam hogy rohadtul nem...

  • Lewzke

    őstag

    válasz #56573440 #16 üzenetére

    Ebben igazad van telhesen a jelenlegi időre vetítve, de az okostelefon esete sem így kezdődött. Az is először a tehetősebb országokban indult. A jelenlegi technológia már beékelődött az ember realitásába, a Meta megakarja vetni az alapokat VR téren, reméljük kevesebb sikerrel. A VR szemüveg nem igazán indult úgy, ahogy tervezték több okból is, de ezt tudjuk. Ezért is ilyen formában sokan úgy látják esélyük sincs. Nem tudjuk előre megmondani mit hoznak ki, ahogy a Nokia is félreszámolta az okostelefonok sikerét.

    [ Szerkesztve ]

  • peppa

    tag

    Szerintem a kolléga nem konkrétan arra gondolt, hogy a lebombázott területeken VR headsetet fognak árulni, hanem két párhuzamosan zajló folyamatot tette egymás mellé, ami a pályát, amin játszunk egyre meredekebben billenti el az egyik irányba. Az ember szabadsága felé vezető út egyre nehezebbé és kilátástalanabbá válik, az emberi szabadság illúziója pedig egyre könnyebbé és vonzóbbá.

    A nehezítés irányában zajlik a fizikai szinten történő pusztítás, a szociális szinten történő elszigetelődés, egymás iránti érdektelenség és meg nem értés és szellemi szinten az ál- és valós információkkal történő kaotikus elárasztás, amitől az igazságot egyre nehezebb megtalálni.

    A másik irányban pedig egyre szélesebb körben elérhető, vonzóbb, színesebb és szagosabb menekülési lehetőségeken dolgoznak, ami annak az illúziójával kecsegtet, hogy van egy hely, ahol ezt a küzdelmet mind nem kell megvívnod, megszerezhetsz bármit, amiért a valóságban nem küzdöttél meg.

  • 1dude

    aktív tag

    Zuckerberg szerint valószínűleg egy rakás olyan ember van a cégnél, akinek nem kellene.

    Ő az egyik ilyen ember :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • Lewzke

    őstag

    válasz peppa #18 üzenetére

    Igen, erre gondoltam. Ez egy szellemi háború az emberi pszichében, (a sokrétegű elme játszmái) de hát láthatjuk, hogy ideológiák állnak minden önérdek mögött, csak ugye a sajátunk szent, a másiké ideológia. :DD Jung már rég figyelmeztetett minket, de úgy látszik nem vették komolyan. Egybefolyik a fizikai létünk a szellemi identításokkal. Olyan mint egy hardver-szoftver, mindkettő fontos. Tudatos vagy sem, csak ez választja el az összeesküvés elméletet és a valóságot.

    [ Szerkesztve ]

  • gliskard

    senior tag

    Szerintem Zuckerberg nem sokáig fogja magyarázni a bizonyítványát, várhatóan a részvényesek megpróbálják lecserélni.

    Láthatóan Mark és csapatának eredményes munkája nyomán a FB a fiatalabb korosztályokat nem tudja megszólítani, felhasználóvá tenni és rajtuk keresztül konverziót hozni a hirdetőknek.

    A felhasználói bázisukról nem nagyon adnak ki információt, de a hirdetési adatok alapján egy ideje probléma, hogy a felhasználói bázis jelentős része finoman szólva nem a vásárlóerővel rendelkező rétegből kerül ki. Ráadásul az iOS változásai pont ennek a szegmensnek a targetált elérhetőségét kaszálta el.
    Például nem véletlen, hogy az usa-ban például a pénzügyi és biztosítási szektor a FB helyett a Ld-re fókuszál inkább, a covid még inkább felerősítette ezt a folyamatot.

    Komolyabb átalakítás nélkül nem tudják elérni sem a fiatalabb réteget, sem pedig a fizetőképesebbeket. Nagy átalakítás pedig mindenképpen lemorzsolódással is jár.
    Kicsit olyan mintha Mark Meta Zuckerberg és csapata nem tudná eldönteni, hogy mi a fontosabb – magas user szám vagy a minőségibb user bázis. Mert a kettő együtt már nem működik.
    Feltehetően működőképes stratégiájuk sincs ennek a kezelésére, különben nem indultak volna a VR/AR irányba.

    [ Szerkesztve ]

  • #56573440

    törölt tag

    válasz peppa #18 üzenetére

    Két párhuzamos folyamat a világegyetem tágulása és a forint inflációja attól még nincs közte semmi ok okozati összefüggés. A meta azt akarja hogy ugy lásd a terméket mint menekülő út. A történet ennyi. Emberek menekültek sok mindenbe a kezdetek óta kb, tudatosan vagy tudat alatt, online és offline. És?

    A Nokia hasonlat pl most is tök jó csak nem úgy ahogy használod. Az teljesen jól megmutatta, hogy mi történik akkor, ha a paicvezető mamut, aki bármit csinál csak nyerni tud kb benéz valamit de csúnyán. Amikor már látták hogy baj lesz, összeállítak a másik nagy mamuttal aki soha nem veszíthet. Aztán veszítettek.

    Most is számolatlanul ömlik valamibe a pénz amit úgy igazából nem tudnak definiálni, és ha ez igy megy tovább, de nem lesz rá kereslet az nagyon rossz hír lesz cukorhegynek, mert az sok mindent vihet magával. És egyelőre a vr az nagyon nem mainstream, anélkül meg semmit nem ér az egesz. Előre próbálnak menekülni és mindenféle vízió meg ígéret mentén magyarázni hogy miért égnek el milliárd dollárok.

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz #56573440 #22 üzenetére

    Mondjuk a Nokaj bedőlés nem volt teljesen véletlen (mint egy korábbi munkahelyemé is amúgy, hasonló módon).
    Volt egy jó elemzés erről a Logouton.

    Mutogatni való hater díszpinty

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Lewzke #17 üzenetére

    Amíg a VR kényelmetlen, kompromisszumot igényel és helyhez kötött, addig nem fog elterjedni (akármennyire is szeretnék).

    Ha lesznek olyan szemüvegek, kontaklencsék, "agybavetítőgépek"* amik 1-2 napot kibírnak, nem igényelnek "extra" odafigyelést, és mindenütt lesz tartalom (egyfajta "extended reality" szerű megvalósítás), majd befognak "szopódni" az emberek a VR-be ... de addig max érdekességnek jó, de ahhoz viszont marad rétegtermék ami nem fog sose elég bevételt termelni.

    Az viszont ha sokat vetítik előre a gazdasági visszaesést és válságot (a különböző vállalatok), akkor tényleg jönni fog. De nem azért mert valami (bármi) is indokolná feltétlen, egyszerüen bepánikolhat a piac és magának gerjeszthet egy ilyen jelenséget.. csak óvatosan a szavakkal kérem.

    *agybavetítőgép: vannak erre kísérletek, jelenleg kb annyit tudnak elérni, hogy megfelelő frekvenciájú rádióhullámmal hangokat (bár inkább zaj) vagy fény/árnyék szerű jelenséget vélnek élszelni ezzel kapcsolatosan.. gyakorlatilag az érzékszerveket megkerülve távolról "beírják" az információt az agy azon területére ami feldolgozná a látott/halott dolgokat (úgy még 50-100 évre tenném a létrejöttét amíg használható nem lesz).. ez persze fordítottan is lehetséges, távolról "olvasni a gondolatokat".. de nagyon távoli, hogy értelmezni is lehessen a dolgot, nincsenek konkrét biztos eredények, így a pénzt sem pumpálják ipari mértékben a területbe.. addig ott is legalább kellhet egy 30-60 év (olvasni előbb lehet majd mint "beírni")..
    De nyílván való az első ilyen cuccok akkor is fizikai kontaktot fognak igényelni. Vezeték nélkül még még inkább "állom" egy ilyen fajta lehetőség. De nem kizárt az agyba ültetett cucc és az ember "kíborg" szerű léte (bár lehetnek ott problémák a kilökődéssel)... mondjuk gerinc sérülés esetén már vannak eredményes ilyen "toldások", ugyan így végtag implantátumokkal. De azok nem igényelnek olyan pontos olvasást... és kvázi hiába olvas valamit a készülék alapból kalibráltan, akin elvégzik az ilyen beültetést újra meg kell tanulni irányítani... úgy kell gondolkodni a területnek, hogy a gép is értse... de ez némi gyakorlással lehetséges (de gyakorlatilag ez azt jelenti mind máshogy gondolkodunk csak hasonló terülten van ez-az, de nem ugyan úgy, így még inkább nehezebb a pontos olvasás és "beírás").

    Cyberpunk világa még messze van.

    [ Szerkesztve ]

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • nullpoint

    senior tag

    válasz #56573440 #6 üzenetére

    Ez a bizonyos nagy filozófus Lukács László? :D

    kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt

  • Apollyon

    Korrektor

    válasz DraXoN #24 üzenetére

    Jelenleg az tartja vissza a VR-t, hogy atomgép kell hozzá ami elég költséges, plusz még maga a VR is némileg költséges, bár a Quest 2 pont az olcsóbbak közé tartozik.

    Volt is alkalmam kipróbálni, egyáltalán nem olyan amit mondasz, pont, hogy a Quest 2 már wireless, nem kell konstans a gépen lennie, mondjuk kb. 2-3 óra alatt lemerül. Én is szkeptikus voltam, mint te, de nagyon komoly, olyan, mintha tényleg ott lennél, teljesen más, mint a monitort vagy a tévét bámulni.

    A hardver már nagyon rendben van, rövid idő alatt megszokod, mert annyira leköt a világ amit eléd rak, hogy el is felejted hogy valami cucc van a fejeden.

    A problémásabb rész inkább a szoftveres téma, mert nincs olyan konfig amivel 4K+ felbontásokat (Quest 2 pl.) max grafikával 72-90-120 fps-ekkel kiküldesz a lencsékre.
    Viszont már egy közepes konfiggal is jól el lehet lenni, én is gondolkodtam rajta, csak nagyon beszippantott, inkább elnapoltam a dolgot.
    Szóval valóban nem tökéletes, de ha ugyanazt a játékot, amit flatscreenen toltál, kipróbálod VR-ban, már többet nem akarsz visszamenni...

    Persze én egyes játékokról beszélek, ez a metaverzum valóban egy elmebaj.

    #1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz Apollyon #26 üzenetére

    Sosem értettem, hogy miért kell a VR alá durva gép... Hiszen 3D-s cuccok vagy 25 éve futnak, és már 10 éve is elég jól néztek ki.

    Mutogatni való hater díszpinty

  • Apollyon

    Korrektor

    válasz hcl #27 üzenetére

    Sok VRAM-ot zabálnak a programok (játékok), meg sokszor optimalizálatlan az egész. Ez mondjuk a devektől függ, általában a VR only címek sokkal smoothabbak, mint a csak VR supported félék.

    Ugyanakkor Quest 2-re vannak dedikált címek, amik mennek standalone számítógép nélkül is, vagyis magán a headseten futnak. Ez is egy indikátor, hogy PC-n valójában hol van a probléma...
    Plusz érdekes lesz majd az is, ha megjelenik a PSVR (playstation vr) is...

    #1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Apollyon #26 üzenetére

    Akkor is rétegigény.

    Talán elszórakozik vele jó pár ember, de nem lesz az élete része mint ahogy a meta akarná (mindennaposan mint a facebook).
    Azt max extended reality szerüen lehet elképzelni. Legalábbis nem tudom elképzelni, hogy Feri aki ősszel épp az almaszedésből ér haza akkor még elzárja magát a világtól ... azt inkább, hogy Feri hazafelé az almaszedésből a benzinkúton látott valami érdekes VR tartalmat ami "vicces volt" (egy ott rejtőzködő új pokemont, vagy mit tudom én ... VR reklámot ... mert ilyen is lesz...)

    Ha a világ része lesz a VR, akkor elterjed, amíg nem, addig érdekes játékszer.. (a terjedést segítheti mondjuk exkluzív akciók... mondjuk vírtuális kupon amit egy VR hostes ad át amikor megérkezel.. az egésznez nem is kéne lokális szerver, csak mondjuk a meta-tól rendel egy ilyen figurát amit beállít pozícióra a GPS alapján a tulaj, majd az érkező "VR kompatibilis" vendégek meg örülnek neki)..

    Ettől vagyunk még messze. Nagyban kell gondokodni a témában, a kis lépések itt nem működnek túl jól. Már a 80-as években is voltak ilyen cuccok, igaz még erősen 1 szín+fekete formában, és nagyon-nagyon demó szinten (kb. 3D céllövölde szerű játékokkal).. úgy 10 évente "feltámad", hogy elmenjen újra aludni pár év alatt, mert még mindig nem tart ott a technika, hogy mindennapi használatra jó legyen. Amíg nincs AR addig nem tartja el magát a piac (talán az a legfontosabb a 3 részből VR, AR, MR, amiből áll az Extended reality [link] ... lényegében ott lehet terméket eladni a legjobban a 3-ból).

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog

    Az elmúlt időszak (covid, ill. a még nem-elmúlt háború) megmutatta, mekkora egy trágya sz.r az emberiség. Úgy en bloc. Fizetett trollok nyomják a járványtagadó-antivaxx mélyszarságokat, majd kihagyás nélkül váltanak uezek orkmosodává /CIAhergeltfelfélmillióukránt "biztonságpolitikai szakértővé". Ép eszű ember ezeken a platformokon komoly időt nem tölt.

    Az meg külön undorral tölt el, hogy amikor egy totál egyértelmű álhírt/rágalmat jelentek egy címe szerint pontosan erre szolgáló csatornán, b.sznak leszedni a szemetet.

    [ Szerkesztve ]

    Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

  • kilua

    senior tag

    "Rövid távon ugyanakkor vissza kellene vágjanak a TikToknak"

    Szóval az egyetlen sikeres nem amerikai techcégnek? Na igen Amerika egyik legnagyobb üzletét veszélyezteti.

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz Apollyon #28 üzenetére

    "Sok VRAM-ot zabálnak a programok (játékok), meg sokszor optimalizálatlan az egész. "
    Már 10 éve is optimalizálatlan volt :D

    @Kilua : "Szóval az egyetlen sikeres nem amerikai techcégnek?"
    Huhú, pedig még hány más kínai techcég van, ami marha nagy...

    Mutogatni való hater díszpinty

  • nubreed

    veterán

    válasz kilua #31 üzenetére

    Wut? :Y

    Tencent, Huawei, Lenovo, DJI, Heisense.

    Szerinted ezek sikertelen kínai tech cégek?

    We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz nubreed #33 üzenetére

    Ali nem kínai? Meg még pár, amit kevésbé szokás itt ismerni, de Ázsiában több ember hallott róluk, mint amennyien az USA cégekről :D

    Mutogatni való hater díszpinty

  • totron

    addikt

    válasz MaCS_70 #14 üzenetére

    Alapvetően elképesztően előkelő helyet foglal el az egó. Az átlagembernek csak annyi jön le, hogy ha ő felnőttként - mint gyermeki attitűd - nem tud mindent vagy nem tudja eladni mindenttudásnak a kis szintjét a környezete számára, akkor csorbát szenved az egója, tehát még véletlenül sem esik át a túloldalra, ami kíváncsiság- és alázat alapú, a kutatók fehérköpenyes, haszontalan nerd létformák a szemében. A tömegek részére valóban szerencsésebb úgy kommunikálni a kutatási területeket, hogy már majdnem ott vagyunk. Nem mellesleg Jézus is így működik: most már tényleg mindjárt itt van a megváltás órája. 2000 éve a mindjárt. Racionalitás be nem zavarhat. De mindegy is, miként van kommunikálva bármi, az egó úgy is átalakítja egy kellemesen ostoba/önigazoló szintre a világ beérkező infómorzsáit.

    [ Szerkesztve ]

  • Apollyon

    Korrektor

    válasz DraXoN #29 üzenetére

    Egyelőre rétegigény. Az okostelefon is az volt 15-20 éve, mára szinte mindenkinek csak olyan van.
    Szórakozás szempontból azonban porba tiporja a hagyományos bill/egér/monitor triót, amit ugyan én nem fogok soha elengedni (az egeret lehet igen, a billzetet tuti nem ;] ), de ha a népekre ráeresztik és az átlag is meg fogja tudni venni még Magyarországon is, akkor bizony ebben masszív pénz lesz. Nem véletlenül tolja Zuki, mert tényleg ez a jövő, csak ő egy gyökér és csak a számára kedvező irányba próbálja terelni, más nem számít.

    De látszik a kommenteden, hogy nem próbáltad még ki és nem tudod milyen, ha esetleg adódik rá alkalmad, ne szalaszd el, még ha soha nem is fogsz később venni, tényleg egy élmény. Munkára is látok benne rációt, billzet rugalmasságát mondjuk nem fogja tudni kiváltani, de ha gyártanak a headsetre egy jó interface-t pl. programozásra, akkor van benne ráció ilyenen dolgozni.

    #1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

  • gliskard

    senior tag

    válasz kilua #31 üzenetére

    Meta a TikTok-nak nem tud visszavágni (szerintem), max a részvényesek felé tud jól hangzó dolgokat puffogtatni...

    Alapvetően az okokból levezetett célokkal van a baj (szerintem) mivel a Tik tok-ot egy relatív jól definiálható réteg használja intenzíven – pont az a réteg akiket a FB nem tud megszólítani és akiknek a megtartásán az Instagram is küzd.
    Hirdetők szempontjából a TikTok egy kicsit fekete doboz, mert nehéz jól konvertáló tartalmat gyártani illetve a user bázis relatív fiatal ezért sok cégnek nem releváns (még).

    [ Szerkesztve ]

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Apollyon #36 üzenetére

    A telefon pont rossz példa, mert maga a koncepció, a helyfüggetlen, globális, instant kommunikáció és információ hozzáférés eleve igény volt. Ahogy olcsóbbak lettek az eszközök és szolgáltatások terjed el széles körben. A vr/ar cuccoknak is van értelme, de erősen kétlem hogy a second life jellegű cuccoknak ez adná meg a lökést.

  • gliskard

    senior tag

    válasz Apollyon #36 üzenetére

    Nekem volt PSVR és a HTC Vive Pro-ot is használtam huzamosabb ideig. Nem vagyok meggyőződve, hogy a szórakoztatáson és egy-két speciális munka területen kívül van létjogosultsága és hozzáadott értéke VR/AR-nek a hétköznapi életben.

    Részint nagyon magas a bekerülési költség (ami persze egyszer, majd olcsóbb lesz) másrészről pedig kényelmetlenebb alternatíva a meglévőknél (persze egyszer majd ezt is megoldják egy napszemüveg vagy kontaktlencs formályában).
    Jelenleg egy sima zoom meeting-nél sem kapcsolják be a kamerákat a résztvevők, miért lépnének be VR sisakkal? De egy workshop esetében sincs egyértelműen hozzáadott értéke az ilyen virtuális jelenlétnek a sima web kamera+shareed desktop-hoz képest.

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz gliskard #39 üzenetére

    Az AR-nek mindenféle műszaki területen van. Olyan szemüveg, ami mutatja az embernek, hogy mit hova szereljen, minek hol kéne lennie, és hogyan, milyen hibaokok lehetnek... És ez a legalapabb cucc.

    Mutogatni való hater díszpinty

  • MaCS_70

    félisten

    válasz totron #35 üzenetére

    Persze, nincs általános recept, embere is válogatja. És teljesen igazad van abban, hogy amikor egy kutató éppen sikeresen lezár egy kutatást (valós példa a közelmúltból), és szűk körben azon kesereg, hogy az elért eredmények annyi új kérdést vetnek fel, hogy az ő életében már nem lesz idő rájuk, a kommunikációnak mégis annak kell lennie, hogy milyen fantasztikusan nagy dolgot értek el.

    És egy hétköznapi ember számára azt sem olyan könnyű eladni, hogy egy tudományos kudarc is milyen értékes lehet. A sikerek útja kudarccal van kikövezve, nem ritka, hogy száz egységnyi befulladt munka után a nagy áttörést egy egységnyi munka hozza meg.

    Az egó meg... Van, akit hajt előre és van, aki egy életen át küzd vele, akár sikeres, akár nem. Van, akit nyomaszt a sikere, és van, akit motivál a kudarc.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz MaCS_70 #41 üzenetére

    "szűk körben azon kesereg, hogy az elért eredmények annyi új kérdést vetnek fel, hogy az ő életében már nem lesz idő rájuk, a kommunikációnak mégis annak kell lennie, hogy milyen fantasztikusan nagy dolgot értek el."
    Ez nem zárja ki egymást. A legnagyobb eredmények vethetik fel a legtöbb új kérdést. Az új kérdések megválaszolása is eredmény.

    Mutogatni való hater díszpinty

  • MaCS_70

    félisten

    válasz hcl #42 üzenetére

    Persze, nem zárja ki, Totron is ezt írta, erre hoztam egy konkrét példát.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • Apollyon

    Korrektor

    válasz #56573440 #38 üzenetére

    De pont, hogy jó példa volt, mert én okostelefonokról beszéltem, nem szimpla mobilokról. Az okostelefon piac annyira nagy lett, hogy már többen interneteznek telefonról, mint PC-ről. Még azok is, akiknek volt/van laptopjuk /pc-jük, nagyrészt a telefonjukat nyomják már csak mindenre is.

    #1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

  • gliskard

    senior tag

    válasz hcl #40 üzenetére

    erre írtam hogy "és egy-két speciális munka terület". Főleg azért mert elég magas a bekerülési költség, főként az sw oldalon. Illetve itt a 'sima' VR szemüvegek mint a HTC Vive nem használhatók (persze modellezésnél ezek is megfelelőek), olyan kell mint pl. a google glass.
    De mint írtam nagyon magas a bekerülési költség.

  • gliskard

    senior tag

    válasz Apollyon #44 üzenetére

    A mobiltelefon és később az okostelefon már alapból olyan megoldás volt ami az életvitel szerű tevékenységeket segítette egyszerűbben és kényelmesebben megoldani.

    A jelenleg kapható VR/AR megoldások ettől még messze vannak.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Apollyon #44 üzenetére

    "a helyfüggetlen, globális, instant kommunikáció és információ hozzáférés eleve igény volt."

    Korrektor vagy tehát értesz magyarul. Hol akadtál el? Az okos telefonon kommunikálsz pl most velem. Ezt írtam. Hol a gond? Nem azért volt réteg termék mert kutyának nem kellett, hanem mert mocsok drága volt, az két külön dolog... Most egy quest 2 200 k alatt megáll vastagon, ami egy harmad flagship telo se, mégsem viszik mint a cukrot. Szerinted miért?

    Beszippantós játékokat nézd már meg. Wow, mc, diablo, etc. Nem a grafika meg a 8d meg társai miatt ment akkorát amekkorát a second life sose tudott pl de ott a kamu earth 2 és egy marék mas szemét. Biztos lesz vrre is beszippantós móka, de hogy nem fog olyan posztapok szinten ready player one meg társai lenni amit itt a sok sci-fi függő rettegi az biztos. Az ar engem is érdekelne, mert egy csomó dologra tudnám használni, de az megint más téma.

  • Braddock

    őstag

    válasz nubreed #2 üzenetére

    Végül is a Facebook sem változtatta meg a világunkat, szóval nincs mitől félni.
    Az emberek társalognak, étteremben sztorizgatnak, a barátok átmennek egymáshoz, a fiatalok a szabadidejük nagy részét a természetben töltik, stb.

    20 éve, azt mondtuk volna, hogy ennyire hülye lesz mindenki?

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz gliskard #45 üzenetére

    Nem egy-két, hanem baromi sok :D

    Amint lesz kereslet, lesz olcsóság is :)

    @blackrulz : " Az okos telefonon kommunikálsz pl most velem. "
    OK, nem nekem szólt, de amúgy én pl. PC-ről... :D

    Mutogatni való hater díszpinty

  • gliskard

    senior tag

    válasz hcl #49 üzenetére

    nem a HW-ről írtam, az lehet, hogy olcsóbb lesz, de az SW már más kérdés...

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Apollyon #36 üzenetére

    De próbáltam, fejlesztettem is AR tartalmat (még az elején, úgy 2012-13 környékén).

    Még nem érzem, hogy "jó lehet" a dolog, messze van attól, hogy elérje a kritikus tömeget a terjedés.

    Ráadásul a VR szettekhez hely is kell a lakásban, nem árt ha van külön helyiség, vagy legalább nagyobb nappali. Ez sokaknál nem áll rendelkezésre. Az "ülő VR", meg kicsit "torzabb", értem én úgy is lehet, de "mozogva" az igazi.

    Szerintem a kulcs továbbra is az, hogy legyen jóval kompaktabb az egész. Mert jelenleg kényelmetlen és kompromisszumos, oké már vannak vezeték nélküli cuccok is, de akkor is nagy, nehéz, pár óra a használati idő (amit tud), és még mindig lehet kicsit a felbontás egyes alkalmazási területekhez vagy tartalmakhoz.
    Ennek megoldásához erősebb CPU-k (SOC) és jobb akkumulátorok kellenek (nagyobb kapacitás még is könnyebb, kompaktabb méret). De a kijelzőn is lehetne mit továbblépni (OLED panel, ami kb. rendes szemüvegen van, átlátszó de ha kell akkor besötétedik). A "VR sisak" szerű használat helyhez kötött.

    A technológiai hiányosságokon kívül (ami jó eséllyel csak idő kérdése), a szükséges pénz a fejlesztésekhez (legalábbis az első lökethez) továbbra is úgy vélem az AR felhasználáson keresztül vezethet az út. Ez lehet reklámokon, "virtuális" termékpromóciókon át. Akár a speciális alkalmazásokig (munkaeszköz területen).

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog (1)

    válasz hcl #40 üzenetére

    betanitasra es kutatasra par teruleten egyebkent a VR / AR a filleres alternativa

    a VR fatigue viszont tovabbra is problema. nem volt megoldas ra 10 eve se es most sincs. egy 8 oras munkanapot nem lehet a jelenlegi VR megoldasokban vegigtolni, pont.

    #51DraXoN: sajnos ahogy nezem tovabbra sem az aku a fo problema.

    a nagy es nehez melle meg tedd hozza a meleget is, ami miatt viszont kiszarad tole az ember arcbore.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz proci985 #53 üzenetére

    Nem is kell.
    - technológiák fejlődnek
    - melós akkor vesz fel VR cuccot amikor kell (pl. egy kiszállós szervizesnél tök működik, szalag mellett nyilván gond a dolog)

    Mutogatni való hater díszpinty

  • cinemazealot

    addikt

    válasz DraXoN #51 üzenetére

    "Szerintem a kulcs továbbra is az, hogy legyen jóval kompaktabb az egész."

    Szerintem meg az, hogy nem sisak vagy szemüveg formájában kell megalkotni a virtuális teret, hanem háromdimenziós, tehát térbeli fény alakzatok 3D-s térben történő odavetítésével. Tudom, ez még sehol nem tart és adott esetben áttetsző, de ahhoz, hogy az ember akár többed magával is képes legyen ugyanazt a VR tartalmat élvezni és ne legyen fárasztó (szemüvegbe izzadás, émelygés, egyensúlyvesztés, szem fókusz becsapása stb.), szerintem ez lenne egy jó irány. Bár tény, hogy ez a megoldás nem is olyan kompakt, mint amilyen egy Google Glass vagy egy Quest.

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz cinemazealot #55 üzenetére

    Szerintem amíg a fényt nem tudjuk irányítani pontosan, addig nem lesz normális "hologram VR".
    A mostani cuccok vagy kockába vetítenek vagy valamilyen párafüggönyre, látványos de a második ügye "nedves" (lehet füstre is vetíteni, de mivel könyebb, kitettem a légáramlatoknak, ami rontja az "effektet").

    Valódi továbblépéshez az elképzelésem alapján a fényt, vagy hangot ... energia hullámhoszt, kellene valahogy modulárni menet közben (kibocsájtás után), hogy egy adott távolság megtétele elteltével, hullámhoszt váltson és fények látszódjon, de előtte ne legyen jelen érzékelhetően.. mellékhatásként lehet, hogy ez valami "ellenálást" is adhat az adott ponton, így lehetne érezni ha valaki "belenyúl" a hologramba..

    Gyakorlatilag az első lépés a holo-szoba lenne ahol a teljes környezet irányított, sajnos még elméleti síkon is kivitelezhetettlen a jelenlegi ismereteinkkel.

    3 probléma azonban továbbra is lehet a "valódi hologrammal".
    1. Teljesen irányítani kell a hullámhoszt, egy kis eltérés akár katasztrófához is vezethet (káros sugárzás, röntgen, mikrohullám, infravörös, uv, bármi, akár nem kis mértékben)
    2. ki kell szűrni a zavaró tényezőt, ami az ember maga, a tárgyai amit bevisz, olyan rendszer kell ami tud kalkulálni teljes mértékben a megváltozó környezettel az előtt, hogy a kibocsájtott hullám torzulást szenved a jelenlévő tényezők miatt.
    3. még ha minden kontrollárt is, kérdéses az élettani hatás, és, hogy "mit okoz" akár hosszútávon, milyen energiaszint a "még biztonságos". Az olyan hullámhosszok amik "biztonságosan" és nem hatolnak be az emberi szervezetbe, jó eséllyel hibás vetítést eredményezhet egyes esetekben.
    +1, még irányított környezetben se tudunk semmi hasonlót létrehozni, de mi kellhet mind ahhoz, hogy a "szabadba lehessen engedni" egy-egy ilyen "hologrammot"? OMG

    De tényleg látványosak ezek a párakapus hologramok, csak megvan a limitje :) ki szeret megázni pár perc alatt.. a filmek meg... hát olyan dolgokat csinálnak ami nincs (mindent a látványért, és tartalomért)..
    klasszikus de, manapság bemérni valakit telefonon, nem kell beszéltetni (instant, fel se kell hívni, elég egy "pingelés", pár méteres pozíció meg is van adótornyokból... egyesek szerint ez kikapcsolt telefonnál is működik mert a készülék akkor is válaszol),
    amerikai bűnügyi sorozatok (pl. NCIS, olyan animációkat nyomnak le a nyomozók a "központban", hogy lol.. de látványos csak felesleges),
    az autók se robbannak fel attól ha a tankba lőnek (akár egy egész tárat), de 1-2 lövés elég a motorba, hogy megálljon a jármű (tűzharcban fedezéknek kb. csak a motor terület használható... valamennyire, de az is hamar "elhasználódik", asztallapok max arra jók, hogy a szabad rálátást zavarják.. de néha a fal is bizonyos kaliber felett).
    de még a tűzharc is.. a valóságban akkor se biztos, hogy valaki egyből meghall ha fejbelövik.. hát még ha testen... persze sokszor nem mozdul valaki utána mert "sokkotkap" (ami akár meg is ölheti közvetetten), de egy "elszánt terrorista", aki lelkiekben felkészült, teljesen más alap, ők tényleg akár fejlövés (fél feje hiányzik) módon is még cselekedhet valamit (megnyomja a bomba távirányítós gombját) ha rossz helyen éri a golyó (náluk elenyésző a sokkhatás).

    lényeg: a filmek látványosak akarnak lenni (és izgalmasak), sokszor az elméleteket vetítik előre (sci-fik leginkább), de a látványért feláldoznak egy-egy dolgot ami a valóságban máshogy van (akciófilmek? Rambo a 2 fix telepítésű gépágyúval a kezében, ha el is bírja valaki durvát rúgna vissza, állva nem hiszem, hogy maradna :D ).

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • Apollyon

    Korrektor

    válasz DraXoN #51 üzenetére

    2013 óta azért már fejlődött valamit a dolog. Ezzel a nagy, nehéz dologgal sem értek egyet, nyilván nem olyan, mint a napszemüveg, de engem egyáltalán nem terhel be pár óra után a headset. Mondjuk én sportolok, és nem okoz gondot az ilyesmi, lehet ezért észre se veszem.

    Amikor meg lemerül, akkor lehet töltőre tenni, ennek nem igazán látom a hátrányát, vannak 3-4 m-es kábelek, amik dedikáltan erre vannak, szintén észre se veszed használat közben. De akárhogy nézzük, kevésbé kötött, mint a monitor-bill-egér dolog, mivel onnan aztán tényleg nem mozdulhatsz el.

    Nem vagyok VR párti amúgy, próbálom objektíven kezelni a dolgot. Mindig is PC játék párti voltam, viszont aki szereti ezt a platformot, annak nagy élmény lesz a VR, ha lesz alá hardver. A felbontás már nem lesz akadály, a Quest 2-nek már 4K-s felbontása van, ha még downscale-ezik is, nem fogod látni a különbséget, mert nagyon jók a lencsék. És fele annyiba kerül, mint kisebb felbontású Valve index. És van már 8K meg annál is nagyobb felbontású headset is 200-as FOV-vel (field of view), igaz ezek már tényleg nagyok: [link] [link]

    Ezek már elég jók, de már a legolcsóbb is hogy azért el lehessen szórakozni. Jelenleg a legnagyobb visszatartó erő az ár lesz, de ahogy minden úttörő tech, ez is fejlődni fog, meg lejjebb csöpögni az elérhetőbb ársávokba.

    #1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

  • Apollyon

    Korrektor

    válasz proci985 #53 üzenetére

    Jah igen, pár címnél nekem is okozott néha hányingert, ami fura, mert viszont volt olyan is, ami nem. Ez inkább a gyenge képfrissítés miatt lehetett, mert adott programból a gép nem bírt többet kicsikarni. Szóval igen, van még mit javítani, de már az elmúlt 5 évben is sokat fejlődött a tech.

    #1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog (1)

    válasz hcl #54 üzenetére

    az a baj, hogy a VR fatigue oka nem technologiai hanem fiziologiai. az emberi evolucio meg par ev alatt nem megy.

    plusz vannak meg olyan faktorok, mint ha mi van, ha begyullad az user szeme, es emiatt egyaltalan nem tudja a VR headsetet hasznalni, mert fizikailag faj. kijelzos AR persze erre megoldas.

    Apollyon: hanyingenr a kisebbik baj. egyenletlen frame pacing, rossz belso engine szinkronizacio es rosszul beallitott FoV okozhat hanyingert, vagy ha a belso fuled es a szemed altal bevitt informacio elter.

    ez egyebkent nem maga a fo problema, hogy hosszu tavon egy kilos hosugarzo kenyelmetlen az ember fejen meg otthon is, es akkor nem egy gyarcsarnokrol beszelunk.

    autoszimulatoros communityben egy ponton kb mindenki ment at VRbe, majd igy harom evvel kesobb latni a visszaterest harom kijelzore. a fo baj az volt, hogy ugyan jo a VR, de egy harom oras session mar kezd sok lenni.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • Algieba

    őstag

    LOGOUT blog

    A VR pont olyan fejlődési ugrást fog végrehajtani mint az okostelefon, amit írtatok hasonlatként. Hiszen gondoljatok bele, 2010 előtt jóval korábban már voltak PDA+telefon hibridek, én például 2005-ben Sony Ericsson P800-asról interneteztem és írtam ide is. De kellett valami áttörés, amit az iPhone hozott el és az egyre olcsóbb Android rendszerű okostelefonok. Mostanra teljesen hétköznapi használati tárgy lett a kézi számítógép. Mai napig pislogok rajta, hogy már a felső-középkategória modelljei is jóval fejlettebbek az öregecske asztali laptopomnál. Na, a laptop is mennyire menő volt! Most meg a phabletek ezt a praktikus gépet is lökdösik a szakadék felé. Van olyan ismerősöm, akinek nincs számítógépe, vagyis van, a telefonja. :D Tehát a VR korai próbálkozás, nem most van itt az ideje.

    A tudás az egyetlen érték, ami a használat során nem fogy el, hanem még gyarapszik is.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Algieba #60 üzenetére

    A vr a kanyarban sincs. Az okostelefonoknál Handspring is eljátszották ugyanazt mint az ar-nél a google. Kijöttek egy merőben új termékkel, egy évtizeddel az alma előtt, de bár a piac jelentős igényt mutatott, a technológia se hw se sw szinten nem tartott ott ahol kellett volna hozzá, a marék palm-ból kivált geek meg akkor még nem tudott összerakni egy korrekt online shopot se a megrendelések managelésére pár klikkel mint most lehetne... Persze hogy buktak

    Az az alapvető baj, hogy az alma iphone robbantását úgy kezeljük mintha a semmiből jött volna. Pedig nem. Addigra a telefon penetráció a társadalomban elég durva méreteket öltött, a 40-50 éves szülők meg a tini gyerekeik mindennapjaiba is masszívan és végérvényesen beépült. Arra húzott lapot az alma, letette az asztalra hw és sw szitnen is azt amit mások nem. Volt piac, és nem egy marék geek havi pár 10 órás szórakozása volt.

    A vr ettől a penetrációtól rohadt messze van, és pont azért, mert nem kínál olyat, mint pl 99-ben akár a 3210-es az akkori vásárlóknak. Teljesen más a kettő.

    Szerintem a vr az max egy utolsó lépcső lehetne, a tömegek számára az AR egy könnyebben eladható koncepció, mint belép ebbe a "virtuális" világba. A google koncepciója teljesen jó lett volna, kb a telefonod funkcióit láthatnád anélkül hogy azt elővennéd. Navitól kezdve az üzeneteken át akár melóra is befogható lenne, simán be tudnám hívni a gyártót amikor nyakig generátorban matatva valami gebasz van, látná amit látok, közben ki tudnék csapni egy kapcs rajzot is, be tudna hívni más specialistát, etc. A vr max ezek után, és a metaverzum jelenlegi elképzelései meg jóval az után... Egyszer talán eljutunk oda is, de még a AR sincs a kanyarban sem, nem hogy a VR. Attól függően hogy hogy alakul a gazdasági helyzet szerintem 10-20 év minimum amire erről érdemes lesz beszélgetni a tömegek szemszögéből is, addig meg marad a techre nyitott marginálsi réteg játékszere, csak abból meg a metaverzum nem fog megélni.

Új hozzászólás Aktív témák