Új hozzászólás Aktív témák
-
Sinesol
veterán
válasz #56474624 #150 üzenetére
Dehogy képesek, hol képes a vinyl egy DSD 512 sávszélességet lefedni? Vagy hol képes mondjuk egy 384khz/32 bites PCM felbontást megközelíteni?
Szerintem a legjobb vinyl is bőven beférne egy egy 96KHZ/16bitbe, bár még lehet sokat is mondok. Persze nem azt mondom, hogy rossz minőségűek, csak azt, hogy technikailag nagyon nagy a szakadék a képességek terén.[ Szerkesztve ]
-
Sinesol
veterán
válasz #56474624 #152 üzenetére
De mégis mit kéne rajta hallgatni? A technikai képességekről van szó, nem arról, hogy milyen minőségű master került rá az adott lemezre. Egy körömnyi memoriakartyara rámegy többszáz vinyl hanganyaga tökugyanabban a minőségben veszteségmentesen, akkor meg miről beszélünk?
A vinyl is csak egy adathordozó, nem attol lesz jobb hangja valaminek mert arra kerül, a minőség csak a hanganyag minőségétől függ jobb esetben. Ha jó master kerül rá akkor jó lesz, de ugyanaz a master akkor is pont ugyanolyan jó lesz, ha CD-re kerül, vagy memoriakártyára.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
-
veterán
Dehogynem, teljesen biztos, hogy jelentősen romlott a felvétel minősége.
Azért ezt a határozott kijelentést vitatnám
Egy kazettára felvett jellel azok az időbeli változások tudnak csak történni, amik egy bármilyen mágneses jellel. Vagyis csökkent az elemi részecskék felmágnesezettsége (illetve az eredetileg nem felmágnesezett részecskékben növekszik a mágnesezettség), ami azt jelenti, hogy romlik a felvétel jel/zaj viszonya.
Ez a szalag mágneses hordozójának anyagától függően jobban, vagy kevésbé hallható meg.
Egy egyszerű vörösvasoxidos kazetta esetében előfordulhat, hogy a változás eléri a mindenki számára meghallható szintet. Viszont a 80-as években már bőven voltak jobb minőségű króm(helyettesítő), vagy metál részecskéket tartalmazó mágnesezhető réteggel gyártott kazettás szalagok, ezeken annyira kicsi a mágnesezettség változása, hogy nem hinném, hogy 10 emberből 1 is meg tudná különböztetni a 30 éves felvételt attól a felvételtől, amit ma készítenénk egy ugyanolyan kazettára, mint az eredeti 30 éves felvételt tartalmazó kazetta.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz #56474624 #154 üzenetére
Mivel a LP-k lejátszásához használt hangszedők hangja messze-messze nagyobb tartományban szór, mint a DAC-ok hangja, ezért elég nehéz lenne olyan etalon DAC-ot találni, ami a lemezhallgatók nagyobb hányadánál ugyanúgy szólna, mint a saját hangszedőjük.
A hangszedők (és a lemezjátszó futóművek, a hangkarok, lemezjátszó asztalok és az RIAA korrektorok) általában hosszas cserélgetés, válogatás, hallgatózás után válnak véglegessé a lemezhallgatóknál, ezért általában azt a hangot találják a legjobbnak, ami náluk szól. A legtöbb ilyen összeállításnak nincs is meg a saját DAC párja, a DAC-ok hangja az analóg rendszerek változatosságához képest viszonylag homogén.
Szóval etalon DAC-ot ki lehet nevezni (többségi szavazással, természetesen), de az etalonnak kiválasztott DAC szinte biztosan nem úgy fog szólni, mint valakinek az analóg rendszere.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
#56474624
törölt tag
válasz Donki Hóte #157 üzenetére
Mivel a LP-k lejátszásához használt hangszedők hangja messze-messze nagyobb tartományban szór, mint a DAC-ok hangja, ezért elég nehéz lenne olyan etalon DAC-ot találni, ami a lemezhallgatók nagyobb hányadánál ugyanúgy szólna, mint a saját hangszedőjük.
24 bit/192 kHz-es minőségben felveszik/digitalizálják az LP-t, ott nem a frekvenciatartomány lesz szűk keresztmetszet, na meg az ember meddig is hall, a hangfal/fejhallgató meddig is visz át ténylegesen (nem specifikáció szerint)...
A probléma még mindig az, hogy a digitális rendszereknek is van saját hangja. Ergo torzít.
[ Szerkesztve ]
-
Sinesol
veterán
válasz #56474624 #158 üzenetére
Egy normálisabb digitális rendszernek olyan alacsony a torzitása, hogy az emberi hallásküszöbön kivülre esik, egyszóval nincs semmilyen hangja, miközben a legtöbb analógnak hallásküszöbön belülre esik a torzitása, tehát inkább azoknak lehet bármiféle hangja. Persze lehet ez a torzítás kellemes, csak azzal van a gond, ha önigazolásképpen ezt próbáljuk torzításmentesnek beallitani.
-
#56474624
törölt tag
Egy normálisabb digitális rendszernek olyan alacsony a torzitása, hogy az emberi hallásküszöbön kivülre esik
Annyira kívül esik, hogy a DAC-ok különböző hangját még egy laikus is képes meghallani.
Mint ahogy a hangszedőkét is. Melyik a jobb? Ezt ki fogja eldönteni? Te? Mérés? Jó vicc.
-
Cs1csó
félisten
válasz #56474624 #159 üzenetére
Az "átlagnál" egy leheletnyit igényesebb vagyok: 320Kbps-os mp3 a minimum, ami ennél rosszabb az nem volt fellelhető jobb verzióban, és persze ha van FLAC magasabb bitrátával, de a lemezekkel zsonglőrködéstől a hideg kiráz. Nekem nincs sok albumom a gépen kb. 600db de ezek lemezen lennének nem is tudom mit csinálnék.
-
#56474624
törölt tag
Bírom azért, mikor olyanok osztják az észt LP-ről (meg csöves erősítőről), akik hallották anno a Tesla lemezjátszót, amit aztán kineveztek etalonnak, önigazolás gyanánt meg utánaolvasnak olyan oldalakon, ahol alátámasztják rendkívül komoly tapasztalatukat. Múltkor még azt bizonygattad, hogy az "LP-hangzás" magashiányos. Az Ortofon F15 hangszedőm (ez persze nagyon nem egy csúcs pickup) még sokat hallgatott lemezekről is bőven több, mint elegendő magast adott.
[ Szerkesztve ]
-
Sinesol
veterán
válasz #56474624 #161 üzenetére
Dehogy hallja laikus, legtöbbször a hangerőből és jelszintből fakadó különbségek tűnhetnek fel, mivel utobbi a legtöbb készüléknél elég jelentős különbsegeket mutat. Lehet itt mellébeszelni meg ebben abban hinni, de a fizikat es a biologiat mindez nem erdekli.
[ Szerkesztve ]
-
Sinesol
veterán
válasz #56474624 #165 üzenetére
Jelszintbol fakado kulonbsegeket hallanak, semmi többet, mivel sehol nem torodnek azzal, hogy azonos szintre hozzak a dac-ok kimenő jelét. Van amelyik 1.5V az outputja, van amelyiknek 3V de olyan is van ahol 5V, viszont ezekrol kb sehol sem beszelnek, plusz mérés nelkul nem is tudod azonos szintre belőni őket.
Plusz a torzitas az ami még hallható, mivel gyakran köszönőviszonyban sincsenek a gyarto által megadott adatok a valosaggal. Viszont két valoban transzparens, hasonlo jelszintre belőtt dac kozt nem lesz hallhato kulonbség. Na persze ez nem jelenti azt, hogy mindenkinek ez fog tetszeni, izlés kérdese is a dolog.[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
HDCD 20bit Telarc lemezek elég elterjedtek a zenekedvelők körében, ahogyan az SACD lejátszásra a jóféle DVD lejátszók is képesek voltak, de az ilyen lemezekért sem kell az Amazon oldalon tolongani. Nyugati PU-tól alig néhány percre egész jó hanglemez üzlet van, ahol mindenféle zene kapható. Remélem megvan még az üzlet, és nem feleslegesen ajánlom itt... Van több hanglemez bolt a fővárosban, ahol érdemes még körbenézni. Már nem olyan elérhetetlenül drága, mint a megjelenésük idejében...
-
#56474624
törölt tag
Ja, persze. Ha nincs különbség DAC és DAC között egy szinten túl, hadd kérdezzem már meg, műveleti erősítők között van-e különbség szerinted?
Lelövöm a poént: van, nem csak hangerőben. Vagy bkercsotol Bodzon át bajnokpityuig mindenki süket, csak te vagy helikopter. Nem ártana egy kicsit több alázattal közelíteni a hifihez mindenféle előítélet helyett.[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
válasz #56474624 #165 üzenetére
Én ezeket kihallom vagy akár te és még sokan, de nem mindenkinek van ehez hallása és egy olyan hangrendszer vagy fejhallgató a birtokában. Hangkártya... Valakinek az alaplapi integrált teljesen megfelel, amig mások Asus Xonar vagy Creative hangkártyákat hallgatnak (ASIO-n még jobb)...
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
Bkercso, de még vodkaboy is (mindketten hifi-szerető, építő mérnökemberek), már számtalanszor leírta neked is, mi a probléma a méréssel, a mérés felsőbbrendűként való kezelésével. Előítéleteid vannak, nem több.
Én mindig szkeptikusan közelítek mindenhez, többször ellenőrzöm, és hadd ne mondjam, hogy egy LM4562-nél tekerheted akárhova a hangerőt, nem fog úgy szólni, mint egy OPA2111KP. Tudod, miben volt leginkább különbség a Presenter2-be helyezve? Az érzésekben. OPA2111KP sokkal jobban áthozta. Placebóval ezt nem tudom elérni, akkor a Polkaudio dobozaim is adták volna az érzéseket, mert hát természetesen szerettem volna, hogy jól szóljon. Meg elég mutatós doboz is volt, nem úgy, mint a régi AR.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
Bizony jobb, mert nem a mérőműszer fogja hallgatni a cuccot, hanem én. A fülem pedig tudja, melyek számára a fontos paraméterek. A mérőműszer nem tudja, de sokszor az ember sem, aki mér.
Nálad komolyabban a témában lévők sem osztják a nézeteid, szóval nem tudom, minek ez az erőlködés.
A mérés csak abban objektív, ahogy és amit mérnek. Semmi másban. Nem fogja megmondani, melyik erősítő a jobb. De már ezt is leírták neked olyanok, akik erősítőket építenek, és tapasztalták, hogy a mérési eredménytől függetlenül lehet egy erősítő objektíve szar. Két azonos mérési eredményű cucc közül lehet egyik jó, másik szar. Melyik lesz objektíve a jó? Nehéz kérdések ezek valójában.
[ Szerkesztve ]
-
Sinesol
veterán
válasz #56474624 #173 üzenetére
A füled max azt mondja meg neked, hogy mi a szamodra kellemes, tényeket nem képes közölni. Ezzel igazabol nem is lenne gond, mindenkinek megvan a sajat izlese, azt viszont keptelen vagyok megerteni, hogy miert olyan nehez azt beismerni, hogy talan nem az a leghitelesebb eszkoz, ami nekunk tetszik, miert kell önigazolaskeppen megmagyarazni a semmit.
A nalam komolyabban temaban levok mar talan tul sokat koltottek ahhoz, hogy el tudjak fogadni a tényeket, vagy szimplan csak nem erdekli oket, hobbibol csinaljak, nem erdekes, hogy mi mennyire hiteles, mindenkinek megvannak a preferenciai. Nekem egy 850 euros dac volt eddig a csucs, ennyi fert bele, ennel fentebb mar valoszinuleg nem megyek, ha dragabb is lesz, az mar DAC/AMP lesz. Mivel engem elsosorban a transzparens dac temakore erdekel, még olcson meguszhatom.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
A nalam komolyabban temaban levok mar talan tul sokat koltottek ahhoz, hogy el tudjsk fogadni a tényeket, vagy szimplan csak nem erdekli oket.
Nem a fenét nem, csak te akarod megmondani, hogy ők is hülyék. Mert te olvastad valahol, hogy a mérés a minden. Mindegy, jobb dolgom is van, mint hívő emberekkel totál feleslegesen vitázni.
-
Sinesol
veterán
válasz #56474624 #175 üzenetére
Nem en hiszem hogy a meres minden, az egesz vilag a fizikara es a tenyekre epül, a hívő inkabb az, aki a nyilvanvalo, logikus tények helyett fantazmagoriakban keresi a valaszt.
Lapos föld, chemtrail, antivaxxer mozgalom, kreacionizmus, analóg hangzás...
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
Technics SU-V Class AA széria... Alaposan beleszaladtam, amikor azt ajánlották. Minden paraméterében jobb sztereó erősitő volt mint a SONY TA-FE 370.
Sztereó térben, az énekhangok és hangszerek megszólaltatásában, a magas és mélyhangok leadásában a SONY minőségibb hangzásra volt képes.
Viszont teljesitményben alulmaradt, ezért halkabb volt. Technics ezt csak a rockzenében tudta időnként megmutatni, de komolyzenében és énekhangokban alaposan alulteljesitett. Nem lehetett huzamosabb ideig hallgatni a Technics erősitőmet, mert fárasztott az a zenei előadásmód.Szerencsére a Yamaha mindent helyreállitott...
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
Bocsánat, de a hallás az nem fantazmagória. A füled tudja, mit kell hallania. A mérőeszköz nem tudja, és a jelek szerint a mérést végző személy sem. Elméletileg a mérés lehetne teljes mértékben irányadó. De ahhoz többet kéne tudni az emberi hallásról. Te abban hiszel, hogy mi már mindent tudunk az emberi hallásról és hogy jól mérünk és jót. Ebben hiszel. De hogy akkor két azonos mérési eredményű cucc között miért lehet mégis komoly hangzásbeli különbség, az már nem gondolkodtat el téged. A racionális pedig az lenne.
-
válasz #56474624 #171 üzenetére
"....leírta neked is, mi a probléma a méréssel, a mérés felsőbbrendűként való kezelésével. Előítéleteid vannak, nem több."
Sima ügy én bevállalom az előítéletet. Igen van. A mérés tudományosan megalapozott értékelés.
A hallás alapján történő kinyilatkoztatás, hit alapú megközelítése a problémának.Van még egy kényes pontja a hangminőség értékelésének.A hozzászóló életkora.
A legkifinomultabb hallású egyén 18 éves korában sokkal többet hall, mint majd 28 éves korában fog hallani. 81 éves korában majd a magas hangokat alaposan levágja majd a hallása. Jobb napokon a tücsök ciripelését legalább az egyik fülében hallja.Ráadásul van még egy placebo is a dologban. Ami drágább, az hallhatóan jobb.
Ha egy "bejáratott" hangfalkábelt 30 ezer forintért akarok eladni, aki meghallgatja a hangját sem akarja igazán megvenni. ha elcsomagolom és újra előveszem. Most már 150 ezer forintos kábelként sokkal jobbra fogja értékelni a hallgatóközönség. Jó eséllyel valaki meg is akarja majd venni, alkalmi ajánlat okán. Pedig a 30 ezer forintos kábelt nem akarta volna megvenni.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Sinesol
veterán
válasz #56474624 #179 üzenetére
Az elektronikus jelet tökéletesen kepes merni a mérőeszkoz, mig a hallott hangot rengeteg dolog befolyasolja, az adott fejes, annak pillanatnyi pozicioja, adott hangdoboz, mentalis allapot, jelszintekből fakado kulonbsegek. Nyilvan hallhatsz valamit kulonbozonek, de pusztan fullel megmondani azt, hogy az a dac miatt van, gyakorlatilag lehetetlen. Műszer nelkul azt sem lehet megmondani, hogy milyen a jelszint, mar itt elvérzik az egesz...
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
Az elektronikus jelet tökéletesen kepes merni a mérőeszkoz
Azt igen.
Mi van akkor, mikor mérési eredmény szerint minden tök fasza, alacsony a torzítás, aztán zenében tutti alatt torzít, káosz az egész? Akkor azt mondod, hogy hát igen, ennek így kell szólnia, mert a mérés szerint? Szerintem az van, hogy nem jól lett mérve. Lehet rosszul is mérni, a mérés csak egy eszköz, de ha nem jól mérsz, köszönőviszonyban nem lesz a valós tapasztalatokkal, a hangzás egészéről nem fog objektív bizonyítványt kiállítani.
Mi mérőjelekkel mérünk különböző körülmények között. Azokból következtetünk arra, hogy majd normál zenei anyag alatt is ugyanolyan szépen fog viselkedni. Akik erősítőépítéssel foglalkoznak, előbb-utóbb mind eljutnak oda, hogy a mérés önmagában semmit nem ér, attól függetlenül lehet szar. Ez valós tapasztalat, nem placebo. Ebből a tapasztalatból kellene aztán a mérési eljárást finomítani.
Tulajdonképpen tehát azt kéne bizonyítani, hogy a mérési eljárások minden kétséget kizáróan helyesek. Amíg ez nincs meg, addig ez csak hit.
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
"A" szériás erősitőfokozat az nem marketing, ha megfelelő szinten van megtervezve és kivitelezve. Extreme alacsony torzitási értékkel nagyon részletes zenei felbontóképessége van egy A osztályú erősitőnek. [link]
SONY erősitőben egy "AB" osztályú sztereó IC végfok volt, ami nem egy olyan High-End cucc, de mégis zeneileg többet nyújtott a technikai hangzásnál.[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
válasz #56474624 #184 üzenetére
Egy erősitőépitéssel foglakozó japán úr nyilatkozta, hogy az erősitőiket a zongorához hasonlóan hangolni kell, hogy a megfelelő hangminőségi szintet el tudják érni. A tervezési fázisban az előlap és a készülékház, a lábak kialakitása hozzáadhat az erősitő hangminőségéhez, amit a tápegység és az alkatrészek megválasztása tovább javithat. Egy Forma 1 versenyautó szintén ezen elv alapján épül fel, szinte rétegenként... Majd az egész megépitési folyamat után az idényben kiderül mennyit értek ezek a drága fejlesztések.
Ott aztán mindent komolyan ezredmásodpercekben mérnek.
[ Szerkesztve ]
-
Sinesol
veterán
válasz #00137984 #187 üzenetére
Vérbeli marketinges veszhetett el abban a japan uriemberben, esetleg egzotikus, bizonyos hangzasra belőtt készülekekben utaznak, erre is megvan az igeny, elég sok fura fejes es hangdoboz van, azokkal csak hasonloan fura erositok kepesek szinergiat letrehozni. Persze egy hardveres eq egyszerubb lenne, dehat az tul snassz lenne.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
Hogy valakinek nem tetszik, hogy tutti alatt torzít? Mert amúgy kéne neki torzítani?
A fül sem 100%-ban szubjektív. Egy kicsit képzettebb fülű ember pl. bármikor megmondja neked, hogy nagy tercet hall vagy oktávot.
Vagy, hogy két hallott hang közül melyik a magasabb, és ez nem fog megváltozni csak azért, mert más lett az illető hangulata.Elhiheted, van az a különbség hangzásban, mikor már nem a hallásunk részben szubjektivitása lesz a szűk keresztmetszet.
Pl. a régi hangfalam. Nem tudott olyan hangulatom lenni, hogy az érzéseket közvetítsen, hogy ne nyomulós, izgága legyen az előadásmódja. Nyilván van szubjektív, kiszámíthatatlan ráhatás a hallásra, de az nem annyi, hogy a fül bármit be tudjon fantáziálni. Túlértékeled ezt a tényezőt.
[ Szerkesztve ]
-
Sinesol
veterán
válasz #56474624 #189 üzenetére
Hangkeltőknel nehez megmondani mi a helyzet, ott tenyleg lehet a fülre is erősen hagyatkozni, mivel nemigazan mérhetőek megbizhatoan, raadasul még be is jönnek különfele szubjektiv kompenzacios gorbek is, nehez osszehasonlitani a mereseket.
En ugy vagyok vele pont ezert, hogy a sok idot es energiat a hangkeltore erdemes forditani, total hulyeseg rugozni a forrason, amikor a preciz meresi lehetosegek, adatok miatt semmi szukseg nincs rá, annyi a lényeg hogy transzparens legyen es legyen elég a teljesitménye.[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
Azért a nem kivánt torzitások és rezgések csökkentésére a nagyobb márkák mindig sokat adtak, és figyeltek a felépités minőségére. Elkülönitett áramköri lapok és tápáramkör megépitése egy korszerű készülékben szerintem már alapértelmezetten jelen van. Régebben még a SONY ES és a QS széria, de most a Marantz készülékeit érdemes kiemelni.
Nem a markating miatt választunk házimozierősitőket, mert akkor valami drágasságot választana mindenki. Vannak tesztek, de még jobb a két fülünkre hallgatni. Nekem a Yamaha megfelelt, de azért a Marantz házimozierősitőket is elfogadtam volna...
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
En ugy vagyok vele pont ezert, hogy a sok idot es energiat a hangkeltore erdemes forditani, total hulyeseg rugozni a forrason, amikor a preciz meresi lehetosegek, adatok miatt semmi szukseg nincs rá, annyi a lényeg hogy transzparens legyen es legyen elég a teljesitménye.
Csak, ha valami miatt mégsem szívesen hallgatsz rajta zenét, akkor értelmetlen az egész. Az elsődleges cél még mindig az, hogy az ember szívesen hallgasson vele zenét, különben csak porfogónak lesz jó.
És ez a valami igen, lehet ízlés is (merthogy a hifi lánc sem tökéletes, kompromisszumos, az pedig szubjektív, ki miben köt kompromisszumot, mivel lesz meg a szinergia), meg lehet az is, hogy adott cucc közel sem olyan jó, mint a mérés sugallta.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
Oké, akkor szeretettel várunk a DAC-os topikba, hogy ott elmond, hogy kell mérni, ott ugyanis rendszeresen felmerül ez a mérés nem minden téma.
Viccen kívül, tényleg érdekelne, és biztosan érkezne rá válasz kellően felkészült emberektől.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Nem csak jól kell mérni, hanem a mérés kiértékelésekor figyelembe kell venni azt is, hogy a hallgatója milyen anomáliákra érzékeny inkább.
Nálam pl. a 3-8kHz közötti freki emelés szinte fájdalmas, szúrós hangzást okoz fejhallgatóknál, míg mások ugyanazt a rendszert szép tiszta, részletező hangzásúnak értékelik azonos zenével.
Ugyanez igaz pl. a térérzetre is; én alig tudom megkülönböztetni a kis és nagy terű fejeseket, míg másoknak ez kifinomultabb, így fontos is.Mondjuk arról nagyon szívesen olvasnék, hogy pl. a térérzetet mi befolyásolja, és ezt milyen módszerrel lehet mérni. Gondolom, hogy a membrán vissaztérítés gyorsasága, erősítő kimeneti ellenállása pl. fontos tényező ebben.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
dabadab
titán
Itt azért érdemes két dolgot különvenni:
Van az a probléma, hogy mekkora az egyes komponensek hibája: torzítás, crosstalk, miegyéb. Ezt simán lehet műszerrel mérni, nem gáz.
Meg van az, hogy az egyes emberek mit gondolnak kellemesnek illetve az adott hibákra mennyire háklisak. Itt viszont értelmeszerűen magát az embert kell mérőműszernek használni, ami sok szempontból kihívásosabb dolog
DRM is theft
-
#00137984
törölt tag
Müsoranyag + audiólánc + zenehallgató = Zenehallgatás.
Ha a képlet valamelyik ősszetevője kevesebb mint az igények vagy a zenei hallás, akkor a zene kevésbé nyújt nagyobb élményt. Ha fáradtabbak vagyunk vagy nincs jó zenei hallása valakinek, akkor a beszükült sztereó tér vagy az alacsonyabb mp3 bitráta is megteszi. Igy a jobb minőségű müsoranyagokra, a tömörités nélküli formátumokra sincs akkora igény... Igy a drága Hi-Fi és High-End készülékek és kábelek is feleslegessé vállnak számára. Nem változik semmi, mert akinek az igénye alapján az mp3 és a kompakt hangrendszerek megfelelő zenehallgatási élményt jelentenek, azoknak ezek a drága dolgok feleslegesek. Másnak fontos.
Akkor is élménynek éli meg a zenehallgatást... Némelyek a mélytartomány hiányára panaszkodnak, ezért a 2.1 hangszórókészlet fontosabb mint a Flac és a CD.[ Szerkesztve ]
-
félisten
A gond, hogy amíg az ember nem tudja magáról pontosan, hogy mekkora THD-t, TIM-et, és egyéb torzításokat képes tolerálni, addig nem arról ad képet, hogy hogy fog tetszeni neki, hanem csak egy számmal több lesz.
Az igazi az lenne, ha az összes füllel mérhető tulajdonságot megfejteténk, hogy milyen méréssel lehet kimutatni, és akkor a hallgatók egy idő után megtanulnák magukról, hogy milyen értékeket tudnak tolerálni, és miket nem.
Ehhez persze sokkal több mérésre lenne szükség. Szerintem a nagyobb gyártók rendelkeznek ileyn módszerekkel, csak nem feltétlenül kötik a hobbisták orrára, hogy mit hogy érdemes mérni.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
A 3-7 kHz kiemelése szerintem is kifejezetten szúrós, fájdalmas. De ha meg nincs, az se jó, habár én inkább az 1-4 kHz-re vagyok háklis (ha nincs), tehát a V kiemelésre.
Hangfalaknál a térérzet leginkább a frekvencia függvényében való relatív fázishelyességtől függ, azaz a csoportfutástól (group delay). Ha ez megüt egy jó szintet, akkor sztereónál nemcsak szélességben, de mélységben is szép nagy és pontos tér képződik.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
Új hozzászólás Aktív témák
- Focal Clear MG high end fejhallgató sok extrával
- LG (65NANO786QA.) 165CM 4K NANOLED SMART PRÉMIUM LED TV ! AKCIÓ!
- Native Instruments Traktor Kontrol S2 MK3 DJ keverőpult Használt
- Hitachi 126cm 4K UHD Smart LED TV, Távirányító Szépség Hibás Tökéletesen Működik ! (50HK5100)
- Apple AirPods 2 bontatlan 1 év Apple garancia