Új hozzászólás Aktív témák
-
Saccco
nagyúr
Nincs ezzel baj, ha nem pofátlan módon oldják meg. De sajnálnám, ha emiatt kihalnának a "dobozos" játékok.
█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
-
XuChi
addikt
Hát én kicibálnám a főtérre azt aki ezt kitalálta és nyilvánosan Fejbe rúgnám. Rohadjon le az egész nemzettsége a pénzéhes köcsögnek. Még hogy nem kényszer a mikrotranzakció. Real Racing-et játszom, de ha nem veszek aranyat a játékhoz akkor kb 50000000000000x kell megcsinálnom ugyan azt a versenyt hogy kapjak 10 aranyat amivel fejleszthetek 1 azaz eeeegy szintet az autó motorján. Ahha és akkor hol is van a 800 aranyba meg 1000 aranyba kerülő autó??? Jaaah hogy nem kényszer??? Köszi. Rohadjatok le ott ahol vagytok szemét pénzéhes banda!!!
-
scyllafren
senior tag
Szamomra az egyetlen normalis mikrotranzakcios jatek a Path of Exile. Amit venni lehet, az semmilyen modon nem befolyasolja a jatek menetet, csupan ket dologra jok: vagy kozmetikai valtozas (kepesseg, fegyver, pancel kinezete, pet, stb), vagy plusz helyet ad a stash-ban. Aktiv inventoryt nem lehet novelni. Az osszes tobbi jatek PaytoWin.
-
TaS1kaaa
aktív tag
Nem kényszer játszani az ilyen és ehhez hasonló játékokkal.
-
nubreed
veterán
válasz scyllafren #3 üzenetére
+1, így van. A PoE -ban szerencsére normálisan van megoldva.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
aizen92
addikt
válasz scyllafren #3 üzenetére
Vagy GuildWars2. Nekem még az is az elfogadható kategória.
"The right man in the wrong place can make all the difference in the world."
-
yerico
senior tag
Hát ba..meg, ki kényszerít rá, hogy megvedd? Hogy játssz vele? Kocsiból is csak a Rolls az egyetlen, amibe beleülsz, és azokat is fejbe akarod rúgni, mert drágák? A játék luxuscikk, ha tetszik, ha nem. Ha csóró vagy ne játssz! Ha telik rá, akkor meg fogd be, és fizess, vagy ne játssz! Esetleg sportolj, tanulj, nagyobb haszna lesz. És akkor majd nem tűnsz ekkora idiótának, csak tízéves kis pisisnek az ilyen mentalitásoddal.
-
mikk2000
őstag
Ez az üzleti modell eredendően a "free-to-play" játékok sajátja, hiszen egy ingyenes program fejlesztői csak akkor maradnak talpon, ha a játékosokat kis összegű vásárlásokra buzdítják. Sok kicsi sokra megy alapon (illetve sok felhasználóra vetítve) ez nagyon sok bevételt generál, esetenként többet is, mintha a játék teljes áron került volna forgalomba.
Ez nagyon igaz. Az "ingyenes online játékok" sokkal több pénzt húzhatnak ki az ember zsebéből mint az offline dobozos változatok. Másrészt meg ott van a "mindent ingyen" elmebaj, amiben sokan szenvednek, és hangosan hisztiznek ha valamiért fizetni kéne. Csakhogy egy játék fejlesztése roppant költséges, online játék esetén folyamatos felügyelet kell, hiba esetén gyors javítási reakció (állandóan rendelkezésre álló fejlesztő brigád), élő support, sávszélesség, szerverek... ezek nincsenek ingyen. Persze néhány játék átesik a ló túloldalára, egyszer kipróbáltam egy szintén ingyenesnek hirdetett online játékot, és az egyik feladat gyanúsnak tűnt, kiszámoltam, hogy annak az egy feladatnak a teljesítése (a kb. 100-ból) több százezer forintba került volna. Egy másik meg menet közben(!!!) irreálisan megdrágította a legfontosabb szolgáltatás árát, meg is lett az eredménye...
-
K21_overlord
tag
Leag of legend még egy követendő példa szerintem.
Manapság sok játék készül régen volt a need for speed ma egy csomó autóversenyes játék van. Túlkínálat esetén a rosszabb minőségű gyengébb játékok stúdiók tönkre fognak menni. Erről mi fogunk dönteni azzal hogy miért fizetünk és miért nem.A Föld IQ szintje állandó, csak az a baj, hogy egyre többen vagyunk rá.
-
BlackDevil
aktív tag
Annyit hozzá tennék én is, hogy általában ezzel rontják el a játékok nagy részét! Fizess hogy jobb lehess. A gazdag köcsik jót röhögnek a másikon, mert nekik volt lóvéjuk a hiperszuperszónikusan turbonizált vállról indítható atomrakétavetőre, amivel még rád se néznek de már úgy meghalsz, miközben még be se léptél a fogpiszkálóddal a kezedben! Elég ritkák azok a játékok, ahol ez nem így van. Pl Dota2 elég fer. Kinézetet tudsz venni pl. ruhákat, fegyvert(aminek nincs jelentősége, mert előnnyel nem jár ). Talán itt az exp szorzó tekercsek és az inventory növelők amik kicsi előnnyel járnak, Bár inventory növelőt lehet kapni a játék elején kinyitva egy záratlan ládát, amiben ha jól emlékszem van exp tekercs is persze nem 500%-os. Viszont itt az account szint kb semmire sem jó, max arra hogy minél nagyobb vagy annál erősebb ellenfeleket dobál. Inventory meg elég nagy alapból is. Itt szerintem elfogadható a mikro tranzakció, mellyel ösztönzöd az alkotókat is!
»OΛKΞN« √ ツ Toborzás: https://goo.gl/bO5GhH <--- Star Citizen ---> https://goo.gl/ptspnT ¤ Steam ---> shorturl.at/NSVW1 | Social Club ---> http://goo.gl/nPIu51 | Hackthat: http://goo.gl/kAJnpV
-
Ezt nem értem
" A játékfejlesztés drága dolog – egy komolyabb produkciót ma már dollár tízmilliókban mérnek, köszönhetően az egyre növekvő hardveres erőnek, és az annál még gyorsabban növekvő vásárlói elvárásoknak."
Mitől lett drágább a játékfejlesztés? Régen mitől volt olcsóbb? A játékfejlesztés folyamata nem hinném, hogy drágább lenne. Vagyis drágább, de önmagát generálta ez a dolog. És a marketinget én nem venném a játékfejlesztés költségei közé.
És a vásárlói elvárásoknak pont, hogy rohadtul nem akarnak megfelelni. Nagyon kevés kiadónál látom, hogy a játékukkal nem verik át a vásárlókat. Egyre több szemetet adnak ki, amikről nem azt látom, hogy a vásárlók kedvére szeretnének tenni, hanem minél többet akarnak vele kaszálni.
Gondolkodtam rajta, hogy vajon megváltozhat e ez a mostani állapot. DLC-k, mikrotranzakció fizetős játékok esetén, fizetős demo-k, rövid jellemtelen játékok, folytatás tsunami-k. És szerintem nem, ez csak rosszabb lesz. Visszafordíthatatlanul. Persze ez nem mindenkinek olyan negatív dolog mint pl nekem, aki ebbe nő fel ő hozzá van ezekhez szokva. De én/mi aki láttuk és átéltük a játékkészítés "eliparosodását", számunkra elég lesújtó ez az állapot.Vannak olyan f2p játékok amikre én is szívesen áldozok/áldoztam. Vitathatatlan, hogy van ami megéri a pénzét. Nem is ezt vitatom a cikkben.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
TESCO-Zsömle
félisten
A részletességtől. Ma egy AAA játékban egy mellékszereplő arcában több poligon van, mint 20 évvel ezelőtt egy egész pályában minden elemmel együtt.
Emellett a HW-ek bonyolultsága is megnőtt, ezzel együtt pedig az optimalizáció nehézsége is. Persze ez főleg azoknak fáj, akik felültek a grafika-vonatra.
Meg lehet nézni a Payday2-t, amit alig 2 tucat ember fejlesztett, hogy mekkora siker...
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
válasz TESCO-Zsömle #13 üzenetére
Nem fejlődött annyit a technika, hogy ezeket a részletesebb dolgokat könnyebb elkészíteni?
Optimalizáció nehézségét még el is tudnám fogadni ha létezne ilyen, de nem igazán látni mostanában értelmesen optimalizált játékokat (PC-re).
Az mondjuk jogos, hogy már nem csak egy HW-re készítik el a játékot. Ezt elfelejtettem az előbb.(#3) scyllafren Dota 2 is kimagaslóan korrekt ilyen szempontból.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Döglött Róka
veterán
Csak ahhoz az archoz kell egy ember, akinek mocappel veszik az arcat. Lasd Tomb Raider, Ryse, Last of Us (Kevin Spacey az uj CoD-ban vagy Martin Sheen a Mass Effectben), sorolhatnank. A szinkronmunkat sem jotekonysagbol csinaljak a szineszek. A zeneszerzo sem ingyen veszi fel akar szimfonikusokkal a zenet, az animatorok meg a designerek sem ehberert dolgoznak ahogy a tobb szaz tesztelo sem viccbol tol bele akar egy palyaba tobb szaz munkaorat, hogy bugmentes jatekot kapjal. De idehozhatjuk a licenszelt autokat, a lezerszkennelt versenypalyakat.
Manapsag az enginelicensz a legkisebb koltseg es a devkit, ha sajat motort irsz annak sulyos ara van, ahogy egy PC portnak is ( amire jellemzoen nem szeretnek sokat kolteni, ezert gyatrak a portok ).
Rengeteget fejlodott a technika, csak az atlagjatekos meg mindig pixelek szamolgatasaban meri a technika fejlodeset.
[ Szerkesztve ]
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
XuChi
addikt
Hát ha te szereted hogy lehúznak akkor Te vagy az idióta Inkább fizetek 1x 40-50 eurót a játékért, de soha többet nem mint ingyen letölthetem és utána akár 400 eurót is el költhetek rá mire végigjátszom.
De ha neked ez tetszik és telik rá neked akkor hajrá fizess csak. Pont az ilyen embernek mint Te, találták ki ezt a modellt.
-
TESCO-Zsömle
félisten
De igen, ma már játszi könnyedséggel lehet elfogadható grafikát elfogadható futási sebességgel csinálni, a probléma az, hogy a felhasználók nem elégszenek meg egy AAA címnél az elfogadhatóval, nekik az kell, hogy a lehető legjobb legyen, és ehhez tágítani kell a határokat.
Optimalizáció meg mindig van, legfeljebb nem annyi, amennyit szeretnél. Van fogalmad róla mekkora helyet foglalna és milyen darabosan/lassan töltene be egy játék, ha az összes eleme simán RAW-ba lenne a gépeden? Egy AAA cím foglalna 500+GB-ot, a RAGE megatextúrája önmagában ~2TB lenne tömörítés nélkül...
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
válasz Döglött Róka #16 üzenetére
Akkor másként kérdezem. Mert az igaz, hogy ezek mind marha sok pénz.
Azzal, hogy ezeket a neves színészeket, zeneszerzőket foglalkoztatják ezzel mi tényleg annyival jobb produktumot kapunk? Tényleg megéri? Nem csak arról van szó, hogy azta qva Peter Dinklage a hangja a Ghost-nak a Destinybe! Dejó! Nem lennénk megelégedve mással is?
Zavart bárkit is mikor a Max Payne-ben az egyik fejlesztő arca volt a főszereplőé? Az egyik szinkronhang pedig ennek a fejlesztőnek az anyukája volt?Ez mind feleslegesen generált kiadás, aminek csak marketingértéke van semmi más. Régen is tudtak zenét írni egy játékhoz, és meglennék én Kevin Spacey nélkül is, ha maga a játék jó lenne. És nem ilyen hülyeségekkel próbálnának rávenni, hogy vegyem meg mert ettől sokkal jobb. Nem jobb! Hiába van Kevin Spacey az új COD-ban ha a játék megint nem lesz több 5-6óránál. Arra a kis időre nem mindegy ki a főgonosz? A Cod 4-ben nem volt elég hihető Zakhaev karatere például?
Én ellennék ezek nélkül is, persze én csak egy játékos vagyok, és ezeket tömegeknek készítik nem egyéneknek.
(#18) TESCO-Zsömle Küldök nekik Winrar-t Olyan problémákról beszélünk amik régen is léteztek, és régen is meglettek oldva tized ekkora büdzséből is.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Cathfaern
nagyúr
Na vajon miért lett drágább... ? [link]
"Nem fejlődött annyit a technika, hogy ezeket a részletesebb dolgokat könnyebb elkészíteni?"
Ez nem ilyen egyszerű. Egy modell megalkotása olyan, mint a szobrászat. Hiába vannak kifinomultabb eszközök a vésőnél, akkor is sokkal nagyobb munka egy részletes szobrot megalkotni, mint egy vésővel egy elnagyoltat.[ Szerkesztve ]
-
TESCO-Zsömle
félisten
Zavart bárkit is mikor a Max Payne-ben az egyik fejlesztő arca volt a főszereplőé?
Akkor nem zavart, ma már viszont zavarna, ha egy AAA cím főszereplőjének annyi mimikája lenne, mint a Max Payne-ben levőnek. Nem azért kellenek jó színészek, mert nagy a hype-juk, de persze az se jön rosszul. Sokkal inkább azért, mert jó színészek. Pont. Régen nem számított, hogy kié volt a statikus arc, de ma már a karakterekhez párosul a forrás-arc komplett mimikai tárháza is, és ehhez nem árt valaki, aki tényleg el is tudja játszani a dolgokat.
Küldök nekik Winrar-t
Csak aztán írd is át a winrart, hogy megfelelő sebességgel tudjon menet közben kitömöríteni textúrarészleteket és ne egye meg a géped felét, mert akkor nem marad elég a többi folyamatnak...
Olyan problémákról beszélünk amik régen is léteztek, és régen is meglettek oldva tized ekkora büdzséből is.
Amint mondtam, a részletesség a gond. A problémák nagyjából ugyanazok, csak a méretük változott meg. Minden sokkal összetettebb, bonyolultabb lett.
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
válasz Cathfaern #20 üzenetére
Na igen a GTA5-től leteszed a hajad. Azzal nincs is bajom. De azért akad játék aminél nem látom hova folyik az a temérdek mennyiségű pénz.
Ja és ne értsetek félre nem kötözködni akarok veletek. Csak tényleg furcsállom a dolgot. Nekem az is eszembe jutott, hogy lehet az van mint Hollywood esetében, hogy direkt generálódik marha nagy költség egy film elkészítésére, hogy aztán veszteségesnek lehessen beállítani. Ezáltal kevesebbet kell utána adózni.
Itt a cikk erről: [link]
Nem lennék meglepve ha ugyan ez lenne a helyzet. Hiszen mindkettő ipar fej fej mellett halad sikerességüket tekintve.„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Bad Pritt
nagyúr
A sok kis kiadás, mint minőségi forgatókönyvíró, szinkronszínészek, zeneszerző, mocapstúdió szakemberekkel (Andy Serkis pl. az Enslavedben), egyre fejlődő technika, amit implementálni kell, ez kerül rengetege pénzbe. Peter Dinklage nálam már a marketingkategóriába esik, viszont pont ott a Batman, ahol igenis plusz minőséget jelent az, hogy Mark Hamill, Kevin Conroy, Roger Craig Smith vagy épp Troy Baker adta a hangját a főszereplőknek. Troy Baker önmagában aranyat ér és emeli az egész produkció színvonalát, lásd: Infinite (Booker), Last of Us (Joel), Arkham Origins (Joker). Sokszor a fejlődés kerül sokba, Gamepod hír is volt az újfajta mocap eljárás, amit a Rise of the Tomb Raiderhez alkalmaznak.
Sok mindenben igazad van, a Destiny ékes példája annak jelenleg, hogy a befektetett erőforrások nem egyenesen arányosak a végső produktum minőségével, de sok esetben van értelme többet invesztálni mondjuk a szinkronba, hogy abból egy Bioshock Infinite legyen.[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Döglött Róka
veterán
Regen ezek a problemak nem leteztek, a q3 texturai tomoritetlenul figyelnek a pk3-ban. Es igenis nagyon sokat hozzaad a hangulathoz az igenyes korites. Ezek nelkul ugyanolyan jatekok lennenek mint 10 eve. A Halo egyik legnagyobb erossege peldaul a zene es a hattertortenet, anelkul a single player egy kozepszeru shooter lenne.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
Béééla
őstag
Legyen mikrotranzakció olyan játékban, amiben nem árthat a játékmenetnek sehogy.
Példa: Dota,
TeamSapka Fortress 2 és társaik. Csúcsszuperul nézel ki? Kár, most szedtelek ki az alap fegyverrel.Valve Mann Co szerveren akarsz játszani? Ott a jegy, lehet venni. Szereztem is, jó is volt.
De egy történetalapú FPS-nél nem tudom elképzelni, hogy vegyél lőszert. (Kodban igen )
Azt is jónak tartom, hogy az új UT-ba majd vehetsz pályát.
De hogy a továbbhaladásod van gátolva ha nem veszel valamit, az zsarolás, instant törlés a jutalma. Ha extra jóság CSAK valós pénzért érhető el, szintén kuka.
Ami pedig a legnagyobb pofátlanság, amikor ultragagyi böngészdés "játék" kér pénzt. Persze mindig van olyan igénytelen hülye, aki ezeket fenntartja
Bélabá
-
válasz Döglött Róka #24 üzenetére
Igazából már ott tartunk, hogy leforgatnak egy B kategóriás filmet, és azt még bedigitalizálják. Jah érthető. Így nem olcsó mulatság.
Na meg aztán megértem, hogy az egész biznisz is kezdi elérni az érthetetlen kategóriát. Ugye a napokban megtörtént Minecraft felvásárlás is ezt támasztja alá. Durván átalakul az egész ipar a szemünk láttára.Más:
Na de visszatérve az eredeti hírhez mi most itt kimondottan az AAA címekről beszéltünk. És egy AAA címnél bevétel az eladott darabszámok után, a DLC-k és mikrótranzakciós díjak után jön be. Szerintem egy jó címnél mint mondjuk a CoD. Annál simán visszajön a játék ára az eladott példányszámokból, aztán a maradék kettő (ha van mindkettő) az már tiszta profit. Az se kevés pénz.
Aztán ott a Dota2, az képes csak mikrótranzakcióból is megélni. Igaz az nem a szó szoros értelemben AAA.
(#27) Döglött Róka De nem is kötelező értük pénzt kérni!
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Zeratul
addikt
válasz Döglött Róka #27 üzenetére
Nem kötelező, csak kimaradnak az extra küldetések, nem jutsz hozzá az új pályákhoz, egységekhez stb.
-
bLaCkDoGoNe
veterán
DLC és DLC között is van különbség: pozitív példaként ott vannak a Bethesda játékok DLC-i (TES IV, TES V, Fallout3, Fallout New Vegas) vagy a Bioshock Infinite BaS 1-2-je, amik egészen masszív kiegészítő tartalmat adnak a játékokhoz. Ilyenek korábban is léteztek, csak akkor Expansion Pack-nek hívták őket. Az ilyenekért én személy szerint szívesen adok pénzt, mert meghosszabítják azt az időt, amit kedvenc játékaimmal töltök.
És ott vannak az értelmetlen DLC-k, amik kozmetikai változásokat, plusz skineket, fegyvereket, stb. hoznak a játékba: ezt én sem tartom korrektnek, nem is szoktam ilyeneket megvásárolni. Felemás érzéseim vannak a map pack-ekkel ill. autóversenyzős játékokban a megvásárolható autókkal kapcsolatban is.
[ Szerkesztve ]
"«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+]
-
aizen92
addikt
válasz bLaCkDoGoNe #31 üzenetére
Ez nagyon igaz!
és van a 3. kategória. Battlefield DLC......
"The right man in the wrong place can make all the difference in the world."
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz bLaCkDoGoNe #31 üzenetére
Előrendeléseknél szintén ez van, gyakorlatilag DLC-k azok is: valamihez skineket adnak, mapokat, fegyvereket, máshoz plusz küldetést, amiért tényleg érdemes lehet előrendelni egy játékot.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Azzal mi baj? Én a 3-ban voltam Premium-os. Nem panaszkodtam. És a BC2-höz is megvan a Vietnam-os. Nem elsődleges játék nálam a BF, de elvoltam vele mindig, és a DLC-k tartalmasak voltak szerintem. Nem tökéletesek, de láttunk rosszabbat is.
(#36) aizen92 Igen nem olcsó, a 4-ben már nem is vettem, na jó ott egyéb dolgok is közrejátszottak
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Döglött Róka
veterán
Es szerinted a jatekot a kiadas utan magara hagyjak, hogy ott rohadjanak el a szervereik ahol vannak? A supporthalozat is lehuzza a rolot 1 honappal a megjelenes utan? Nem eleg nullszaldora kihozni a megjelenes utan a kiegeszitomentes peldanyt. Kell a bevetel a franchise jovojere valo tekintettel.
Nem alakul, mar atalakult az utobbi par evben. Szerintem a jatekipar egyik legnagyobb technikai fejlodese az emberabrazolas. Peldaul a szemek abrazolasa (amiben pl az uj CoD fenyevekre van pl a Tomb Raidertol)
DLC-kre visszaterve, ha van tartalom, en szivesen fizetek erte. Ott van most peldanak okaert a Dark Souls 2 3 darabra szedett kiegeszito csomagja, ami ha osszeadjuk a tartalmat es az arakat, pont egy 90-es evekbeli kiegeszito lemez tartalmat teszik ki, az arrol nem is beszelve. Ugyanilyen jo volt pl a Gears of War 3 kiegeszitoi.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
válasz Döglött Róka #37 üzenetére
Az első bekezdésre válaszolva. Az részemről egy megállapítás volt. Nem kérdőjeleztem meg, hogy jogos e az a profit. Én beszélgetni próbálok veled, nem vitázni ezt vedd észre.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
BomiBoogie
MODERÁTOR
Szerintem ezen az egész jelenségen nincs semmi csodálkoznivaló.
A legtöbb országban kapitalista-jellegű a gazdaság, tehát számít a profit.
Mára meg elterjedt annyira az internet és az online fizetési lehetőségek, hogy ebből el lehet érni számottevő bevéltelt.
Lehet ez ellen ágálni, de úgyis marad.
-
válasz BomiBoogie #39 üzenetére
Naja, de érdekes módon annyira nem terjedt el, hogy megértsék a nagyokosok, hogy erre felénk 1€ nem = 1$-al.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
BomiBoogie
MODERÁTOR
Az amerikaiak szerintem még így is többet költenek, nagyobb a vásárlóerejük.
Aki meg EUR-ban fizet, az tejeljen csak.
Azért tőlünk nyugatabbra (mondjuk német, francia stb. területen) is hasonlóan gondolkodnak, 10 EUR egy jobb ebéd, annyiért simán megéri egy játék, DLC stb., míg forintban az már komoly pénz.
-
válasz BomiBoogie #42 üzenetére
A régiókra értettem, mert képesek voltak mondjuk a steamen is felosztani a régiókat. Csak innen tőlünk nézve kicsi értetlenül. Nem csak nálunk van ez az 1$ = 1€? Nyugati országokban is?
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
bLaCkDoGoNe
veterán
Azt vedd hozzá, hogy a $-os ár általában nettó, és arra még a vásárló fizet ÁFÁ-t, aminek az összege attól függően változik, hogy melyik államban él. Az € árak pedig általában bruttók.
"«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+]
-
oriic
HÁZIGAZDA
-
Döglött Róka
veterán
Jajhagyjukmar ezt az allando fizetessel valo onsajnaltatast. Koltozz mashova vagy epits rendes karriert. Unalmas mar allandoan arra hivatkozni hogy de nekik sokkal jobb...
Es ezt most nem a szemelyednek szolt, hanem a mentalitasnak.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
BomiBoogie
MODERÁTOR
válasz Döglött Róka #47 üzenetére
Nem azt mondtuk, hogy nekik sokkal jobb, csak azt, hogy arányaiban a fizetésük kevesebb %-a megy el ugyanazon játékok megvételére.
-
SityiSXT
őstag
Az usák árak nem tartalmazzák az ÁFÁt, mert az államonként eltérő (van olyan állam, ahol a digitális javakra nincs is), míg az EUs árak igen, mert itt (ha jól tudom) kötelező a bruttó vételár feltüntetése.
Szerk.: Elkéstem... De akkor már válaszolok Orichalcosnak is. A külföldi fizetések forintosítva lehet, hogy jóval magasabbak, de mivel az adott országban költöt el, könnyen meglehet, hogy az árszínvonal is az!
[ Szerkesztve ]
-
válasz Döglött Róka #47 üzenetére
Ennek a felfogásodnak pont ellentéte támasztható azzal alá, hogy 3 régióra van osztva a steam is. És ezek alapján van árazva. Szóval a Valve is figyel erre. Csak éppenséggel mi nem jó régióban vagyunk.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
Új hozzászólás Aktív témák
- Renault, Dacia topik
- Háztartási gépek
- No Rest for the Wicked
- Macrodroid
- Microsoft Excel topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Május 7-én lesz az új iPadek bemutatója
- További aktív témák...