Új hozzászólás Aktív témák

  • Darmol

    senior tag

    válasz Gargouille #92 üzenetére

    "Hát azt nem láttam, hogy milyen tapasztalatokra hivatkozol."
    Most mondtam. Nem hivatkoztam tapasztalatokra. Csak arra amit az MS maga is elismer. Te adod elő, hogy mekkora Win10 guru vagy. Feltételeztem, hogy ismered a nagyközönség által is részletesen taglalt témát. Én kérek bocsánatot mert tévedtem.

    "Mondjuk utánaolvasol, aztán előteszteled 1-2 gépen és ha nincs probléma akkor 1 hét múlva teríted a frissítést akár több hullámban,"
    Na látod. Közelednek az álláspontjaink. Szerinted sem lehet külön felkészülés nélkül, megfelelő szaktudás nélkül, és megfelelő előkészületek nélkül felrakni az update-eket. mert potenciálisan elcsesznek valamit/valamiket.

    Szerinted ez nem lehet probléma, mert szerinted:
    - Ahogy Reggie is mondja szerinted mindenki minden rendelkezésre álló konfigurációból kettőt tart otthon. Csak a hülyék rendelnek egyesével laptopot a gyereknek.
    - Mindenkinek van ideje nem csak naprakésznek lenni, a Win10 updatekkel, de a megfelelő teszteket is elvégezni. És azért mert ööö... Szerinted mindenkinek ez a munkája?
    - A user van az OS-ért, nem az OS a userért.

    Szerintem:
    - Szar az MS Win10 terméke.

    Próbálkozhatsz MS heaterkedéssel vádolni, de más topikokban is elmondtam, hogy a Win7-el alapvetően ki voltam békülve.

    Aki azt mondja "nem tudom elhinni az igazságot" az naiv. Aki azt mondja "nem akarom tudni az igazságot" az ostoba. Aki azt mondja "az igazság tilos" az gonosz. Aki azt mondja "én határozom meg az igazságot" az beteg.

  • Gargouille

    őstag

    válasz Darmol #101 üzenetére

    Srácok, mielőtt átharapnátok a torkomat, könyörgöm nézzétek már meg, hogy vállalati környezetről beszéltem végig, ti meg jusztazért is erőltetitek ezt az otthoni marhaságot. Tisztára süketek párbeszéde. :)

    Amiket leírtam azok ráadásul teljesen általános és magától értetődő dolgok egy cégnél már vagy egy évtizede. Nem azért mert én guru lennék bármiben is, hanem mert kábé minden rendszergazda így csinálja.

    És igen, a Windows update-eket is elő kell tesztelni, bevizsgálni mielőtt telepíted tömegesen, mivel előfordulhat, hogy hibás a path de az is, hogy nem a patch hibás, hanem valamilyen más szoftver nem működik rendesen, mert a gyártója nem frissítette. Ez nem MS sajátosság, hanem ha kijön az AutoCAD-hez egy nagy update, vagy az SAP-hoz, azt is pontosan ugyanígy csinálod, ez nem gyártó függő. Pontosan ugyanúgy, ahogy egy új szervert is tesztüzemben futtatsz mielőtt produktív környezetbe rakod, mert akármilyen drága volt és bármilyen márkájú, előfordulhat, hogy mégis hibás benne valami. Ugyanígy a HDD-kből is hibatűrő tömböt építenek, mert akármelyik HDD gyártó is adhat ki hibás szériát. Ettől mégsem mondjuk, hogy minden HDD rossz.

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • Reggie0

    félisten

    válasz Gargouille #102 üzenetére

    Szerinted egy 20-30 fos vallalatnal mikor van ilyen? Ott orulsz, ha talalsz 5 egyforma laptopot es meg az is sok. Nem multikbol all a vilag, joreggelt...

  • Gargouille

    őstag

    válasz Reggie0 #103 üzenetére

    Egy 20-30 fős vállalathoz (de még egy 5 fős céghez is), ha van szerverük, akkor minden további nélkül feldobható egy WSUS, ha van AD akkor van group policy, Admin center és így tovább, központilag időben eltolható, kézben tartható az egész patch folyamat. Azt azért ne állítsd, hogy ez megvalósíthatatlan, mert ez nem igaz. Ha van egy Windows szerver a cégnél (ekkora cégeknél pedig rendre van, de még a sokkal kisebbeknél is szokott lenni), akkor ott van benne az összes ilyen szerepkör ingyen (értsd.: nem kell semmilyen plusz szoftvert vásárolnod hozzá), csak be kell kapcsolni és felkonfigurálni. És ezzel jóformán teljesen elkerülhetők az olyan anomáliák, amikről írtatok.

    Mikor ilyen nagyobb hiba van egy frissítésben, akkor már kb másnap zeng tőle a sajtó, tehát ha nem azonnal tolod fel az update-eket hanem vársz mondjuk 1 hetet, addigra már vagy értesülsz róla és oda tudsz rá figyelni (például a problémás update-et jegeled még egy darabig), vagy ha nincs hiba, akkor meg nyugodtan szórod ki.

    Ehhez nem kell System Center, meg semmi egyéb enterprise megoldás. Igaz, hogy az MS sokszor adott már ki olyan frissítést ami hibát okozott (akárcsak bármelyik más gyártó), ez vitán felül áll, viszont tegyük azt is hozzá, hogy ezek a legtöbb esetben olyan hibák amik csak bizonyos hardver vagy driver együttállások esetén állnak fent és miután kiderülnek általában igen gyorsan javítják is. Másfelől meg az MS rengeteg eszközt biztosít ahhoz, hogy a patch-elés és maga a gépek központi kezelése is megoldott legyen, tehát eszközt is ad bőven hozzá, hogy kezelhető legyen az egész folyamat, ne pedig zsákbamacska.

    Tisztában vagyok a realitásokkal, sok cégnél ezt felesleges időpazarlásnak tartják de mindig azt érdemes ilyenkor végig gondolni, hogy ez lehet, hogy havonta fél óra plusz munka, de egy hibás patch miatt üzemképtelen kliens helyrerakása meg lehet, hogy sokkal több kiesést okoz.

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • Reggie0

    félisten

    válasz Gargouille #104 üzenetére

    Erre mondtam, hogy elodazni lehet, de sokaknak meg kell szivniuk, hogy kideruljon a hiba. Tehat a szar patch az marad velunk, barmilyen okos es ugyses valaki, amig a microsoft nem lesz vegre hajlando rendesen tesztelni. Ez igy egyaltalan nincs jol. Addig meg lenezni azokat, akik altal kiderul, hogy hiba van, hogy te ki tudd kerulni a hibat pedig baromira nem szep dolog.

    [ Szerkesztve ]

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Gargouille #102 üzenetére

    az, hogy így van, szerinted normális?
    ez tökre olyan, mint amikor a cuccializmusban kihozták a dácsiát a merkurból, majd elvitték egy szerelőhöz, aki szétszedte és összerakta rendesen.

    az, hogy sztenderd lett a tróger munka a szoftveriparban, az az ms bűne.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Gargouille

    őstag

    válasz Reggie0 #105 üzenetére

    Nézd, egyetértünk abban, hogy bosszantó a jelenség. Igen, vannak hibás patch-ek. Sajnos nem MS sajátosság hanem a teljes szoftveripar egy rossz irányba és tempóra állt rá. Hiszen ugyanez megy a telefonos alkalmazásoktól kezdve a különböző routerek szoftverén át mindenhol, csak a többieknél viszonylag ritka, hogy ennyi kerülőutat adnának arra, hogy ha akarsz és hajlandó vagy, akkor kivédd a hibát. Engem is zavar, ebben nincs is vita köztünk. Az is tény, hogy emiatt sok "felesleges kört" kell futni.

    Amiben talán kicsit elbeszélünk egymás mellett, hogy szerintem konstruktívan célszerű hozzáállni a kérdéshez és ha már együtt kell éljünk ezzel a korántsem ideális helyzettel (mert változtatni ugye nem tudunk rajta), akkor inkább azt keressük, hogy miként tudjuk megelőzni a szoftvergyártók hanyagságából fakadó problémákat. Mivel jól látható, hogy az MS-nél és a többi szoftver gyártónál is csak a minél előbbi relase számít, gyakorlatilag félkész béta állapotú bughalmazokkal dolgozunk.

    Visszakanyarodva a cikkhez (amitől jól eltértünk), az MS reagált egy problémára - talán ideje korán - és készített hozzá eszközt, ami ráadásul opcionális. Ez szerintem sokkal jobb, mintha egyáltalán nem is foglalkozik a kérdéssel (ami neked lehet, hogy lényegtelen kérdés, de másoknak meg akár húsba vágó is lehet) és az lenne a hozzáállás, hogy akit zavar az oldja meg magának ahogy tudja, vagy vásárolgasson thirdparty cuccot hozzá.

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Gargouille #104 üzenetére

    persze, legyen szerver, wsus, ad, redundáns domain kontroller, stb. stb. egy szép hosszú és drága listát lehet írni arról, hogy mi minden kell ahhoz, hogy egy windowsos hálózat működjön.
    erre szoktam azt mondani, hogy az ms kiváló megoldásokat nyújt olyan problémákra, amik ms nélkül fel sem merülnek.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Gargouille #107 üzenetére

    "Visszakanyarodva a cikkhez (amitől jól eltértünk), az MS reagált egy problémára - talán ideje korán - és készített hozzá eszközt, ami ráadásul opcionális.": jaja. hasonlattal érzékeltetem:
    a kutyám odasz.rik a szoba közepére. normálisan az ilyet feltakarítják, fertőtlenítik, stb. ha ms megoldással dolgoznék, akkor körbekeríteném és kiraknék 6 táblát, hogy nézz a lábad elé, mert a kutya aknásított.

    az ms-nél minden lehetőség adott, hogy megoldják, hogy a szoftverük kevesebb hibát tartalmazzon. hiszen ők írták, nekik megvan a forrás. akkor ezzel foglalkozzanak, ne azzal, hogy pótmegoldásokat marketingelnek hatalmas eredményként.

    mégegyszer: teljesen hibás nézet azt mondani, hogy az ms reagált egy problémára. az ms OKOZTA azt.

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Gargouille

    őstag

    válasz bambano #108 üzenetére

    Ja, akkor jól van. :)

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • Darmol

    senior tag

    válasz Gargouille #110 üzenetére

    Tudod ez egy elég régi történet, és lefolyt azóta némi víz a Dunán.
    Azóta az MS úgymond gyártott többféle típusú autót, amelyek, többé-kevésbé alkalmasak voltak autónak.
    Aztán kiadták a Win8-at amely egy új típusú autó. Szélvédő nélkül. Ami nem volt gond, mert szögletes "kerekekkel" amúgy sem lehet száguldozni. És a többi. De fel volt szerelve az összes extrával, motorikusan nem rossz, stb.-stb.
    A Win10 ehhez képest jelentős előrelépés, mert már nyolcszögletűek a "kerekek" és sokkal kevésbé döcögősebb. Igaz, hogy néha kiesik 1-2 kóbor alkatrész. Néha a motor. De nem gond ott a szerszámtáska a csomagtartóban. Mindenki tud autót szerelni.
    Tényleg ez az autók aktuális szintje és velejárója, vagy egyszerűen egy rakás sz**?
    Az összkép úgymond nem az igazi.
    Na ezért nézek rád furán mikor azt írod, hogy az MS kezeli a problémákat.

    [ Szerkesztve ]

    Aki azt mondja "nem tudom elhinni az igazságot" az naiv. Aki azt mondja "nem akarom tudni az igazságot" az ostoba. Aki azt mondja "az igazság tilos" az gonosz. Aki azt mondja "én határozom meg az igazságot" az beteg.

  • Gargouille

    őstag

    válasz Darmol #111 üzenetére

    Nézd, ez ugyanaz a parttalan érzelmi vita, mint amikor a Linux-ot szokták anyázni meg fitymálgatni azok akik vagy nem értik vagy megszerettek egy régi állapotot amihez ragaszkodnak és minden ami változik ehhez képest az "visszalépés" és "szar". Nekik sincsen igazuk szerintem, Windows-al kapcsolatban most neked sem. Ez egy érzelmi álláspont, amiről pont ugyanannyira értelmetlen vitázni, mint a "szépségről". Mondom: szerintem.

    Nem akarlak meggyőzni az ellenkezőjéről, elfogadom ha szerinted úgy rossz az egész ahogyan van, viszont abban meg lehetnél te nyitottabb (vagy elfogadóbb), hogy egyrészt van akinek tetszenek ezek a változások, másrészt meg azért technológiai szinten azt állítani, hogy nem fejlődött semmit a kezdetek óta, sőt visszafejlődött...

    92 óta foglalkozom PC-vel, végigéltem a Win 3.1-től napjainkig az összes kiadást, ezek egy jó részét üzemeltetve is cégeknél. Nem mondom, hogy minden tökéletesen és pont úgy változott, ahogyan tetszett volna (minden lépcsőnél nekem is hagyták el cifra mondatok a számat), de ha objektíven nézem végig, akkor nagyságrendekkel jobb ma a Windows mint mondjuk 10 évvel ezelőtt. Minden hibájával együtt is ezt gondolom.

    Ami pedig a problémák kezelését illeti, itt sem állítom, hogy tökéletes. De szerintem nincs még egy ilyen mélységében és részletességében dokumentált rendszer, gyakorlatilag csak akkor nem találod meg valaminek a pontos beállítását, leírását, migrálási lépéseit stb. ha direkt nem akarod megtalálni. És ez nem csak magára a Windowsra igaz, hanem az összes termékükre. Emellett külön oktatási rendszere is van az MS-nek, ahol az összes technológiájuk szakszerű használatát el lehet sajátítani és akár minősítést szerezni belőle. (Ezt csak azért mondom, mert nagyon sok hiba valóban user error, illetve tudatlanságból, hanyagságból fakad.) De akár lehet arról is beszélni, hogy hány különféle egyéb tool-t készítenek (pl. sysinternals) és tesznek elérhetővé, hogy hibát keress vagy különféle spec feladatokat oldjál meg vele. Nem akarom tovább sorolni, sem győzködni téged, csak arra szerettem volna rámutatni, hogy ha objektívebben próbálod megnézni, akkor nem ennyire fekete-fehér a világ.

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Gargouille #112 üzenetére

    azt kellene érteni végre, hogy ez nem érzelmi vita.
    kőkemény pénzügyi kérdés. elköltesz egy rakás pénzt a szoftverre, utána beleölsz egy rakás munkaórát az üzemeltetésébe, amit soha nem fognak kifizetni, és erre rápakolod annak a kockázatnak a forintosított költségét, amit az ócskábbnál ócskább megoldások nem működése okoz. engem egyre jobban érdekel, hogy miért vannak emberek meg cégek, akik ezt megveszik?

    "megszerettek egy régi állapotot amihez ragaszkodnak és minden ami változik ehhez képest az "visszalépés" és "szar".": és DRÁGA. a legolcsóbb it üzemeltetés az, ha megfelel a cucc és nem kell hozzányúlni. minden változtatás pénzbe kerül. akár azért, mert nagyobb vas kell alá, akár azért, mert át kell képezni a júzereket, akár azért, mert a rendszergazda munkaidejét elviszi. ez az, amit egyre többen képtelenek megérteni. a microsoft soha nem fogta fel ezt a történetet (nyilván, hiszen anyagilag ellenérdekelt), a linuxosokra mostanában kezdett rájönni a bolondóra (pöcstering, érezd magad megszólítva).

    fel kellene fogni (elsősorban a gyártóknak), hogy az informatika egyes számú alaptétele: HA NEM ROMLOTT EL, NE AKARD MEGJAVÍTANI.

    "ha objektíven nézem végig, akkor nagyságrendekkel jobb ma a Windows mint mondjuk 10 évvel ezelőtt.": de ez egy érdektelen mérőszám. Megiszod a kólát, marad utána egy palack, ami szemét. Ezzel csak annyit mondtál, hogy a mostani szemét sokkal szebb, mint a 10 évvel ezelőtti dizájnú szemét. egyébként meg lehet, hogy nem is igaz. ismerek olyan windows usert, akinek teljesen megfelelt az xp is, utána a w7 is, de most sugárban hány attól a gondolattól, hogy egy ilyen adatharács önfejű mindent magától eldöntő w10-zel kelljen dolgoznia.

    "az MS-nek, ahol az összes technológiájuk szakszerű használatát el lehet sajátítani": és ők járnak tanfolyamra, hogy megcsinálják rendesen? és miért vannak "MS technológiák"? miért nem jó nekik soha sem a szabvány? miért kellett az ms-nek gyakorlatilag mindenre saját sz.rt kitalálni, leprogramozni, elrontani, patchelni, supportálni, stb? Az összes ms technológia, amit mostanában ms hálózatban láttam, az mind lopott, átbuherált, szabványtalanított szemét. elrettentő példának ott van az smb, az ms direkt úgy programozza, hogy más ne tudja megvalósítani. egy olyan világban, ahol a hatóságok komolyan veszik magukat, az ms-t már régen beszántották volna a trösztellenes disznóságaik miatt.

    ja, hány egyéb tool. majd jegyezd meg, hogy melyik hülyeségre hol van a klikk, mert mindent klikkelni kell. nekik az ini fájl se volt jó, registryt kellett csinálni...

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Gargouille

    őstag

    válasz bambano #113 üzenetére

    Lélekben (és szívem szerint) én még mindig DOS-t használnék, valahogy azt szerettem a legjobban, ne kérdezd miért. Megértem, hogy te is valahol a hőskorban ragadtál. Komolyan mondom, nem gúnyolódásból! De a világ elszaladt közben. Puffogni lehet, szidni lehet, de ez már csak előre fog menni, visszafelé nem. :)

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Gargouille #114 üzenetére

    tévedsz, ha azt hiszed, hogy nekem az a bajom az ms-sel, hogy a hőskorban ragadtam. nekem az a bajom az ms-sel, hogy napi szívás van vele, és egy rakás pénzembe kerül, és kilátástalan a történet. teljesen pragmatikusan nézem. nem az a gond, hogy az ms sz.r, hanem az, hogy nekem rakás bajt okoz. nem vagyok irigy, ha nekem nem lenne bajom vele, nem irigyelném mástól, hogy neki meg igen. :P

    egyébként ha kizárólag rajtam múlna, hogy mit használok, akkor vaxokon dolgoznék vms-sel. :) meg os/370-en.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • E.Kaufmann

    addikt

    válasz bambano #113 üzenetére

    Amúgy őszintén, más cég, aki szintén a PC-vagy más kommerszebb architektúra felöl kezdi el meghódítani vagy inkább leigázni az ipart nem ugyanezt tette volna? Valamint a cégek is hibásak, mert az elefáncsonttorony helyett (mert ugye azért a Unix se volt ingyen, Vax VMS-ről meg AIX-ról meg mindenféle mainframe cuccokról nem is beszélve) a papíron olcsóbb technikák felé mentek.
    Amúgy meg az IBM a hibás, hogy olyan tuti üzlethez juttatta őket ;]

    [ Szerkesztve ]

    Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz E.Kaufmann #116 üzenetére

    többféle módon megközelítheted ezt a kérdést. én most azt a megközelítést alkalmaztam, hogy nekem, személyesen, mi fáj.

    jó informatikát kétfélét ismerek:
    1. rendesen meg van csinálva
    2. nincs hozzá közöm.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • E.Kaufmann

    addikt

    válasz bambano #117 üzenetére

    Mázlid is volt, jó korban is születtél. Mikor én egyetemre kerültem, már a Novell is döglött ló volt, a Sun munkaállomásokat is szétáztatták, az utolsó DEC-ről ment a filmes FTP szerver ;] .
    Gyerekként meg apukám munkahelyén "csak" egy C64 volt, de legalább különszobában floppy meghajtóval és mono monitorral, de ugye azon is már Microsoft volt a BASIC ;]
    Amúgy pl a 90-es évekbe meg ha megszakadtak volna se tudtam volna kitörni a PC/Windows korszakból, örültem 97-ben egy szaros 486SLC-nek HGA videóval, MFM winyóval, nem viccelek. Amikor meg a középsulis tanárhoz odavitten egy újság melléklet Linux CD-t hogy kell bootolni (ha a BIOS nem támogatja), válasz: majd a Windows elindítja :W

    [ Szerkesztve ]

    Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

  • SRC

    junior tag

    Lehet trollkodás, de ha a defender több erőforrást használ, mint a bányászprogi akkor? Ehh? :DDD

  • M@cika

    őstag

    válasz Gargouille #114 üzenetére

    Tulajdonképpen szórakozás terén semmi nem tart vissza, hogy DOS-t használj. Nyilván böngészni a neten már elég nehéz lenne vele, de nem is arra fejlesztették ki 40 éve.

    Nasit a kis fehér medvének!

  • Gargouille

    őstag

    válasz M@cika #120 üzenetére

    Még a tabletemen is van DOSbox, de tényleg csak szórakozásból. Mondjuk a Windows Server core változatok azért egy hangyányit visszahoznak az érzésből néha. :)

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • E.Kaufmann

    addikt

    válasz M@cika #120 üzenetére

    Erről az jutott eszembe, mikor a türelmetlenebb kockák 2000-ben ahelyett, hogy vártak volna a sorukra a Windows-os böngészős gépekre a gépteremben (pontosabban ezek Citrix terminálok voltak, ha jól rémlik), inkább leültek az előtérben a karakteres terminálokhoz és karakteres felületen intézték a dolgaikat. Úgy rémlik, hogy ha nagyon kellett, pl Linx-el lehetett is böngészni.

    Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

  • Hoplitész

    junior tag

    válasz Gargouille #102 üzenetére

    Tökmindegy, ha vállalatiban is csak abban bízhatsz, ha mások kipróbálják és leírják a véleményüket. Vannak kisvállalatok is, akik nem kísérletezgetnek tíz-húsz géppel minden frissítésnél, hanem dolgoznak az összessel.
    Szerintem a Microsoftnak óriási felelőssége lenne, de elhárítja, ami a Win10 esetében nagyon sok problémát okoz.

    Egy ingatlanközvetítő iroda informatikai rendszere két hétre leállt egy Win10 update miatt úgy, hogy IT cég felügyeli a rendszert. Láttam.

  • E.Kaufmann

    addikt

    válasz Hoplitész #123 üzenetére

    Na akkor az nagyon egy trehány banda, ha két hét kiesést tudott okozni. Én úgy láttam mindenféle wsus-pókusz nélkül is megoldható, ha ahogy máshol is említették, egy-két hétre elhalasztja az ember a frissítéseket csoportházirendből, akkor már komoly gixer nem jöhet. Valamint manapság már jól belőtt Office365/OneDrive esetén (régebben meg roaming profilokkal vagy legalább központi meghajtóra felcsatolt dokumentum mappákkal) már az se feltétlen gond, ha a júzer gépét (nem a júzerrel együtt ;] ) kilapítja az úthenger. Ekkor egy másik gépet elő kell szedni felcsatolni és viola mehet a munka tovább. Újratelepíteni se sok idő, ha van megfelelő lemezkép, vagy pl az AD jól be van lőve, hogy ha becsatolta az ember a gépet és bejelentkezik, akkor már sok dolga ne legyen.

    Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

  • nyunyu

    félisten

    válasz E.Kaufmann #124 üzenetére

    Ja, múltkor másfél napot ültem bent az IT helpdesken, mert újra kellett telepíteniük az elődömtől örökölt laptopot, mondván az eddig rajta futó Win7 már nem felel meg a banki standardnak.
    (Én kifejezetten örültem volna neki, ha maradt volna a 7, mert azon legalább kiigazodom.)

    Végén már én éreztem kínosan magamat, hogy ennyit szerencsétlenkedtek, de hó végén kíméletlenül kiszámláztam az ott elbaltázott időt, hogy a cég hülyesége ne az én kontómra menjen.

    [ Szerkesztve ]

    Hello IT! Have you tried turning it off and on again?

  • Gargouille

    őstag

    válasz Hoplitész #123 üzenetére

    "Egy ingatlanközvetítő iroda informatikai rendszere két hétre leállt egy Win10 update miatt úgy, hogy IT cég felügyeli a rendszert. Láttam."

    Ezért nem kidobott idő "kísérletezgetni" a frissítéssel, mert ez mondjuk havonta max fél óra (de lehet sokat mondtam) munka az IT-nek (ez a dolguk) és nincs két hét leállás. De ha még ennyit sem akar valaki tenni a saját érdekében, akkor például felraknak egy tök ingyenes Veeam agentet a gépekre, ami minden nap automatikusan ment, és egy ilyen anomália esetén 2 kattintással visszaállítja az előző állapotát az adott PC-nek, de akár hardver hiba esetén is simán egy másik vasra is helyre tudod állítani vele az egész PC-t tokkal-vonóval. Egy perc munkába sem kerül havonta, egyszer beállítod és többet nem kell vele foglalkoznod és védve vagy. De még lehetne mondani egy rakás egyéb módszert amivel - minimális energia befektetéssel - mindez elkerülhető.

    Azért azt is megkérdezném, hogy ennél a cégnél mi van akkor, ha nem egy hibás MS patch jön, hanem mondjuk a könyvelő rendszerűkhöz jön egy hibás frissítés, vagy egy driver update vágja haza a gépeket, netán az ügyviteli szoftverhez érkező update, vagy csak benyalnak egy ransomware-t. Akkor vajon meddig fog állni a munka?

    Persze mindig könnyebb mérgelődni, mint tenni is valamit ellene. Ahol van egy rendszergazda, vagy szakember, ott ezeknek a dolgoknak magától értetődőnek kellene lenniük.

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • E.Kaufmann

    addikt

    válasz Gargouille #126 üzenetére

    Mondjuk én ezért szeretem jobban, ha a fontos (napi) ügyviteli programok elérhetőek RDS szerverről (is), amit lehetőleg már tényleg minden nap mentünk, Virtuális gépként futtatunk és amiből kell, van tartalék

    Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

  • Gargouille

    őstag

    válasz E.Kaufmann #127 üzenetére

    Persze, lehet ezt sokkal szofisztikáltabban is, de mondjuk egy RDS környezet azért nem annyira alapvető dolog, meg több hozzáértést is igényel (plusz licencek, költségek stb.), ezért írtam valami olyan megoldást amit kábé nulla hozzáértéssel és költséggel is össze lehet(ne) dobni és nem kevés fejfájástól menti meg az embert. :)

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Gargouille #126 üzenetére

    úgy látom, még mindig nem akarod érteni.
    az ms azt akarja, hogy a patchét azonnal rakd fel. hogy ezt megakadályozd, vegyél egy rakás ms cuccot. ez normális?
    itt felsoroltatok egy rakás módszert, amivel túl lehet járni az ms eszén, és túl lehet élni egy elbaltázott patchkeddet. de én nem workaroundot akarok, hanem azt, hogy a patch működjön. értsük már meg végre a különbséget aközött, hogy kerülő megoldást adunk egy hibára, meg aközött, hogy nincs hiba.

    az nem normális, hogy egy rakás pénzt, hardvert, emberi erőforrást, időt, stb. kell belefektetni ahhoz, hogy kikerüljük a tróger patchek okozta problémát. úgy látom, egy módon lehet kikerülni a patchkeddet, ha nem használok ms terméket. ennél jobb megoldást eddig nem láttam.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Gargouille

    őstag

    válasz bambano #129 üzenetére

    Tényleg csak a móka kedvéért tegyük fel, hogy mostantól hibátlan patch-eket ad ki az MS. Mondom, csak tegyük fel. Akkor te mostantól nem fogod menteni a gépeket, nem fogod időzíteni a telepítést és semmi egyéb intézkedést nem teszel, hogy megvédd az általad üzemeltetett rendszert, ha mégis történne valami? Mert szerintem egyetlen olyan gyártó (sem szoftver, sem hardver) nincs amiben vakon kellene bízni.

    Ezt már csak tényleg a margón jegyzem meg, hogy valamit nagyon elrontasz ha neked "egy rakás pénzt, hardvert, emberi erőforrást, időt" kell áldoznod minden Windows patchelésre. :)

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Gargouille #130 üzenetére

    így van. ha hibátlan alapszoftvert ad ki az ms, akkor én soha többet nem mentek semmit, hanem valami szigeten fogom vakarni a hátsómat, miközben legalább három fűszoknyás gizi fog legyezni és mindenféle piákat fogok magamba önteni.

    mert annak az esélye, hogy az ms hibátlan patcheket ad ki, kisebb, mint annak, hogy nyerek valami orbitálisat az eurojackpoton...

    :P

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Gargouille

    őstag

    válasz bambano #131 üzenetére

    Bátor és érdemi választ adtál. :)

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Gargouille #132 üzenetére

    nincs érdemi válasz.
    például:
    1. van-e érdemi válasz arra, hogy a könyvelő szoftver úgy van megírva, hogy minden funkcióját el tudná látni linuxos szerverrel is, kivéve egyet: a gazdasági év megnyitása. az egyik cég, ahol dolgozom, kizárólag azért vett windows szervert, mert ilyen ótvar programot használnak.
    2. van-e érdemi válasz arra, hogy a w10 klienseken beállítod, hogy file historyval mentsen, és a beállításokat évek óta nem veszi figyelembe (például azt, hogy hány verziót tároljon visszamenőlegesen és mennyi ideig). ennek következménye, hogy pontosan annyi diszket zabál meg a mentés, mint amennyit kap. ezt évek alatt sem bírták kijavítani
    3. van-e érdemi válasz arra, hogyha outlookot használ a szerencsétlen, akkor az outlook miatt a file history mérete az egekbe nő?
    4. van-e érdemi válasz arra, hogy azért kell számlázó szoftvert cserélni, mert a w10 ahhoz a nyomtatóhoz nem tartalmaz drivert? vagy nem cserélnek szoftvert, hanem felrakják virtualizálva a régi gépet az újabb w10 alá.

    menteném? ha a w10 úgy működne, mint amit sugall magáról, akkor a jelenlegi mentési infrastruktúra megfelelne (úgy értem: arányos lenne a cég méretéhez, az adatok értékéhez, stb. stb.). így meg annyit tudok mondani, hogy a mentés státusza ismeretlen. amire csak itt használom az öngyilkosság szót, a főnöknek ennél sokkal durvábban szoktam fogalmazni.

    ezekre mind nincs érdemi válasz.
    ehhez képest ugyanitt van ügyfélszolgálat. anno felraktam nekik egy debiant, oszt jónapot. x év múlva cseréltek gépet, akkor megint felraktam nekik egy debiant oszt jónapot. évek telnek el, hogy foglalkoznom kelljen azokkal a gépekkel. utoljára vagy 2-3 éve foglalkoztam azokkal a cuccokkal, akkor is azért, mert panaszkodtam a főnöknek, hogy ócskák a nyomtatók, mire vett újakat.

    ehhez képest a fontos gépek debiannal mennek, 400-1000 nap közötti uptime-mal. a mentőszerver is debian. a mentő szerverre rászántam egy kis időt, míg összejött, hogy rendesen működjön, azóta úgy van.

    attól a ténytől, hogy az én véleményem az, hogy ott rosszul van megcsinálva a mentés és nem tudok változtatni rajta, idegrohamot kapok.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Novver

    senior tag

    válasz tserrof77 #1 üzenetére

    Kb de, de engedd el :D

    Life is a game... The game is my life!

  • azbest

    félisten

    válasz bambano #133 üzenetére

    uuh, az elsőhöz hasonló... csak azért kell telepíteni asztali word-öt, mert tartalomjegyzék beszúrását nem lehet megtenni a webes változaton. De persze ha már benne van, akkor lehet frissíteni :D Szóval vagy mindenki egy üres tartalomjegyzékes sablont használ új doksi létrehozásához, vagy windows telepít és desktop officet. [link]

    de amúgy igen, más területen is tapasztaltam olyat, hogy valószínűleg üzleti megfontolásból nem adnak olyan opciót, amivel kihagyhatnád valamelyik fizetős megoldásutak az érintett cégeknek. Egy felhős backup rendszer kapcsán láttam ezt, hogy vagy választhatom azt, hogy varázslóval pár kattintással beállítható és akkor indít szintén felhőben egy gép instancet - ami plusz költség. Vagy drágább tárolási mód esetén magam hostolhatom a gateway szervert, ami ahhoz kell, hogy a felhős tárhely és a szalagos meghajtó emuláció közti réteg legyen, de akkor nem használhatom rövidtávú backupokra. Olyan opció nincs, hogy saját hostolású átjáróval a rövidtávú backup lehetőséget is használhassam :D

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák