Új hozzászólás Aktív témák
-
oriic
HÁZIGAZDA
Egyik szemem sír...meg a másik is.
Live-Die-Respawn
-
Dr.F.E.R.I.
addikt
A képek alapján inkább olyan, mintha színdarabot rendeznének
Két lehetőség közül mindig a harmadikat válaszd
-
Cs1csó
félisten
akik szívesen elhonák a poklok poklát a Földre.
-
hombre[EU]
veterán
Life, Uh, Finds A Way
-
errorcode06
őstag
Szóval elmennek a Phobosra, hogy legyen egy kis csihipuhi. A csapat tagjai közül csak a női főszereplő (aki természetesen meleg) nem fog meghalni (talán még egy fekete afrikai is életben marad, bár lehet hogy ő lesz a meleg) hogy a habzószájú feministák és polkorrektek igényei ki legyenek elégítve...
No offense...
"Well, Blizzard is dead. It is a corpse being puppeteered by Activision and Bobby Kotick" DesignerDave
-
vhw
addikt
válasz errorcode06 #5 üzenetére
Na de mi lesz ezúttal a kerekesszékes hapsival?
"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"
-
bolondember
MODERÁTOR
zsékat alert, zsékat alert!
Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
-
TeeBee73
addikt
Uwe Boll rendezi?
"4Z 1N73LL1G3NC14 4 V4L70Z45H0Z V4L0 4LK4LM4ZK0D45 K3P3553G3" -573PH3N H4WK1NG
-
Bird
addikt
Fájdalmasan ótvarnak tűnik...
.:A konzolozás körülbelül olyan, mint a Canon / Nikon: amelyiket előbb veszed a kezedbe, azt szokod meg.:.
-
tuki2200
senior tag
válasz errorcode06 #5 üzenetére
Próbáld meg a frusztrációd valami kreatívba fordítani, hidd el boldogabb leszel mint így.
Nem értem miert akarnak kényszeresen olyan játékból filmet készíteni aminek nincs storyja, pedig lenne annyi jó alapanyag, csak kellene egy áttörés, mint ami a könyv feldogozásoknak volt a Gyuruk Ura, hogy a studiók bátrabban merjenek hozzájuk nyúlni..
-
#00137984
törölt tag
Inkább megnézek valami régebbi Sci-Fi horror filmet, mint a Pandorum.
[ Szerkesztve ]
-
VágniValó
addikt
Errorcode06
Sirok b+[ Szerkesztve ]
"Fuck the Kingsguard, fuck the city....Fuck the king!"
-
Taranti
senior tag
Anno a Resident Evil első rész eléggé jó lett, vártam, hogy a 2. részt egy az egyben viszik filmre, nem tették. A Silent Hill is rendben volt, vártam, hogy a 2. részt egy az egyben viszik filmre, nem tették. Azóta nem nézek meg "AAA" sci-fi filmet, csak indie-t, pl. Pandorum, Infiny, Open Grave, stb. (Ja nem, a legutóbbi Alien filmre beültünk pár haverral, aztán 20 perc után kínunkban röhögve távoztunk...)
[ Szerkesztve ]
Úgy vélem, a játékokkal kapcsolatba hozott agresszivitás nem azok jellege miatt van, hanem (általában) csapnivaló minőségük okán.
-
cheatergs
senior tag
Na, srácok, h is volt azzal a "bűnrossz" (by többség) Doom (2005) filmmel?
Mindig minden mindegy
-
atike
nagyúr
Várom. de nem épp a képek miatt... Azok nem győztek meg, de kíváncsi vagyok nagyon a filmre.
-
gyimger
őstag
Csak egy nő?
"The day is done, time has come. You battled hard, the war is won. You did your worst, you tried your best. Now it's time to rest. Now it's time to rest."
-
Pro Koryak
addikt
Ez egy fos lesz!
Sajnos...Hagynák meg animációs filmnek!
-
GodGamer5
addikt
"azonban mozikban nem lesz látható" - Akkor ez amolyan Netflixes jellegű olcsón szart kategória lesz... A képek is elég gagyik. Úgy látom megint nem az volt a céljuk, hogy elkapják a Doom hangulatot, hanem csak összehánynak valamit, hátha jön egy kis pénz, a fanok meg úgyis ráugranak.
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
Solten
addikt
-
Kr/\toS
senior tag
Ránézésre hozza a 2005ös adaptáció szintjét!
-
wolfman
veterán
Nem lehet, hogy ennek csak a neve egyezik a Doom játékéval egyébként tök más? Volt ugye régebben az angolul D.N.A. című film, ami nálunk Ragadozó 3 néven futott, de köze nem volt semmilyen szinten a Predatorokhoz, nem hogy az előző részekhez. Lehet ez is ilyen nevében az, de mégsem.
Tehát akkor ez a játék(ok) filmes átirata lesz?
Egyébként meg nem tudták, hogy az Annihilation címmel korábban a Mortal Kombat is próbálkozott, de csúfos vereség lett a vége?
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
oriic
HÁZIGAZDA
"Nem lehet, hogy ennek csak a neve egyezik a Doom játékéval egyébként tök más? "
Nope, a DOOM játék adaptációja lesz, Mars bolygóval (Ok a Phobossal valszeg), démonokkal, pokollal, meg minden nyavajával. Csak sajnos erősen zs kategóriás megoldásokkal úgy tűnik.
Live-Die-Respawn
-
Tim82
nagyúr
Űrgyalogos? "Space pedestrian"?
"You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA
-
-
-
laceszgamer
addikt
Vajon miért is nem fog mozikba kerülni?
Dovahkiin, Dovahkiin naal ok zin los vahriin wah dein vokul mahfaeraak ahst vaal! Ahrk fin norok paal graan fod nust hon zindro zaan Dovahkiin, fah hin kogaan mu draal!
-
reelc
veterán
Nem, én arra a Ragadozó 3 fordításra írtam, amit.
Az Alien hazai címe a maga módján kreatív (legyen meg a fordítók szabadsága, ne csak tükörfordítás legyen), és a széria későbbi részei is tartották magukat az elsőhöz, nem mentek szembe vele. Nyilván nekik már egyfajta kényszerpálya volt, gondolom lett volna felháborodás, ha nem így tesznek.
-
saelin
veterán
Azt a f... Képek alapján simán egy 10+ éves filmnek mondtam volna.
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
myckey
veterán
Ez sztm rendesen leveri a lécet.
Az előző se volt kutya, de szikláék még elmentek egy kis alkohollal, vagy sokkalRemélem nem lesz igazam.
"Biztos mint a halál! Sóhaj, Szobaasszony, Fárosz.. 2, 9, 11. " Ha a kacsa nem tud úszni, nem a víz a hülye "
-
Ragnar_
addikt
Sajnálom, hogy ezt kell mondjam, de ez így a képek alapján farsangra elemenne, de sok jóra nem érdemes számítani, sőt nagyon valószínű, hogy a legjobb Doom filmet már láttuk, pedig ott is akadtak facepalm momentumok rendesen, viszont a Pinky a BFG és a sima zombik egy része azért viszonylag korrekül meg lettek csinálva. Ezen verzió esetében azt hiszem csak lejjebb rakhatjuk a lécet. Az a baj, hogy egy Doom film akkor lenne ütős, ha egy mozgalmas scifi-horror-akció lenne, mint a legutóbbi játék, de annak manapság egy 50 milliós budget alatt kb. fanmade film jellege lesz. Egy Resident Evil 1 egész jó volt, de a Doomban többféle lény van, és hightech a Mars esetleg Pokol helyszínek jó CGI-vel, vagy költséges díszletekkel oldhatók csak meg. És az sem tesz túl jót a játékadaptációs filmeknek, hogy a nagy költségvetéssel készült Warcraft film is kvázi bukott. De pl. képzeljünk el egy Doom filmet a Rampage költségvetésével, és CGI minőségével, színész fölhozatalával, vagy akár az új Hell Boy költségvetése és minősége is elég lenne. Akkor talán lehetne reménykedni valami tényleg értékelhetőben. Így ez a film valószínűleg egy only Doom fanoknak készült cucc lesz kicsivel egy fanmade film minősége fölött. Nem baj, majd a következő Doom film...
(A női főszereplőt nem említem meg, mert attól még lehetne egy jó Doom spinoff sztori, de biztos vagyok benne, hogy van akinél már ott bukik a történet.)Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
d4Y.187
tag
-
NKing
tag
Amikor ezeket a game-into-movie adaptációkat nézem, mindig egy dolog jár a fejemben: hogy a p...-ba van az, hogy se a forgatókönyvíró, se a rendező, de még a rohadt producerek (akiknek ezek a filmek akkora buktát hoznak, mint a ház) sem vették a fáradságot, hogy belenézzenek abban a játékba, amiből filmet készülnek kiadni. De ha teszem azt, őket nem érdekli, csak a pénz pörögjön, akkor fogjanak pár HC gamert, ültessék oda, hogy srácok, ezt tervezzük, mit szóltok? Ütni fog? Hogy van ez? Vagy szándékosan teljesen mást akarnak kihozni a témából, ami még a legapróbb részletében se hasonlít a játékra? Nem tudom felfogni... És ez még az új Tomb Raider-re is érvényes, ahol az alapvetően hangulatos story-t és ütős dzsungelharcokat is sikerült egy vasárnap délutáni TV film szintjére alacsonyítani. Úgy látom, az új Doom film után is várhatunk még a "JÓ" game adaptációra. Mert a képek alapján ezt gyenge középszernek se nevezném.
-
Ragnar_
addikt
Szerintem a Doom filmnél is ugye vannak a rajongók, és vannak akik csak úgy mozibajárók, és a legtöbb hasonló mozifilmre beülnek, vagy szeretik valamelyik szereplőt (Bár a régi Doom idejében Rock Johnson, Karl Urban és Rosamund Pike sem voltak nagyon ismertek). Az új Doom filmnél szintén nincsenek nagyon ismert szereplők, és igazából egy akciófilmbe nem is nagyon kellenek Oscar díjas alakítások. Nekem mint nem hardkór rajongónak pl. a Silent Hill is kifejezetten tetszett, de lehet, hogy egy hardkór rajongó szerint már problémásabb a film. Szerintem megpróbálják egyszerre mindkét nézői csoport igényeire szabni a filmet úgy, hogy a budget is behatárolja azt, az ugye nem kétséges, hogy pl. egy Avengers/Infinity War költségvetéssel és stábbal mekkora Doom filmet lehetne csinálni, csak kérdés, hogy mennyire hozná vissza a költségeket, mennyire tudna nyereséget termelni nagy költségvetéssel.
[ Szerkesztve ]
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
NKing
tag
Tiszta sor, ezzel nem is lenne probléma, ha nem eleve úgy reklámoznák, hogy "az új Doom film" és eleve nem az lenne a cél, hogy a gamer community-t célozzák meg vele. Eszébe se jutott volna senkinek Assassins Creed filmet forgatni, ha nem lenne akkora rajongótábora - vagy simán csak más lett volna a címe... aztán hol maradt a nagy siker, amit a producerek vártak volna a rajongótábor méretét látva? De vegyük a Tomb Raider-t: valljuk be, azért a filmbéli Lara Croft mégis csak az a Lara Croft, nem pedig egy random nőci íjjal a hátán. Márpedig nem lehet egy adott célcsoportnak marketingelni egy terméket és aztán egészen mások igényeinek megfelelőt gyártani, mert az garantálja a bukást. Mintha a Burger King teaserben parázsló grillráccsal és barbeque szósszal reklámozna, majd a végén bejelentené, hogy új salátát vezet be az éttermeibe.
[ Szerkesztve ]
-
reelc
veterán
Ha jobban belegondolok semmilyen játékból nem szeretnék filmet látni.
Nem, nem az elvárásaim olyan magasak, a megvalósítások eléggé alacsony színvonalúak, tisztelet a kivételnek.Igazából ugyanaz kellene hozzá, mint bármely jó filmhez: tisztességes költségvetés, jó forgatókönyv, jó rendező, lehessen látni is valamit a filmből és ne legyen agyonvágva, normális színészek.
Kihagytam hirtelen valamit?
Ha adaptáció, akkor legalább a forgatókönyvíró és a rendező ismerje és szeresse az alapművet! Emellett meg kellene ismertetni a stáb többi tagjával is az alapanyagot valamilyen szinten.[ Szerkesztve ]
-
Dr.F.E.R.I.
addikt
Történetmesélés szempontjából továbbra is a könyvek maradnak az etalon, részben mert koncentrált formában adnak át sok információt az agynak, amit aztán az a képzelet szárnyán igen terjedelmes univerzummá tud tágítani, részben pedig mert egy tehetséges író igencsak jól tud lavírozni az érzelmek labirintusában. Egy jó bestseller író tudja, mikor kell érdeklődést kelteni, ellágyítani, vagy hatásszünetet tartani. A videojátékok ennek úgy nagyjából az ellentéte. A látványt és a hangokat készen kapjuk, az agyunk csak feldolgozza ezeket, de nem különösebben állít elő belőlük új tartalmat. A történet itt általában sekélyes, jobbára a látvány alátámasztására szolgáló alaibisztorikkal lehet találkozni. Vagy még azokkal sem, a Doom például pont ilyen - csak mész és darálsz. A könyvek fent, a játékok jóval lejjebb, a filmek pedig valahol a kettő közt leledzenek, azokból (néha) lehet azért látni egészen mélyenszántó, tartalmas alkotásokat is. Könyvet azért szerencsésebb feldolgozni, mert ott bőviben van készen kapott információ, jó esetben kidolgozott karaktereket, helyszíneket, történetvezetést kell vászonra átültetni, ehhez mondjuk speciel tényleg nem árt egy jó rendező és egy megfelelő költségvetés. Jó példa a Gyűrűk Ura trilógia, ott nagyon jó könyv(ek)ből sikerült nagyon jó film(ek)et forgatni. Felülről lefelé dolgozni mindig könnyebb dolga lesz a filmeseknek. Ha videojátékból akarnak filmet adaptálni, ott alulról felfelé kell dolgozni, az audiovizális tartalom mellé még írni kell egy jó forgatókönyvet is, általában a majdnem semmiből. Nekem a tapasztalatom az, hogy nagyon jó forgatókönyvíró kevesebb van, mint zeneszerző és látványtervező. Nem is az utóbbiakon szoktak a leginkább elhasalni a filmek, még a nagyobb költségvetésűek sem.
Két lehetőség közül mindig a harmadikat válaszd
-
Bird
addikt
Inkább a Division film jönne már....
.:A konzolozás körülbelül olyan, mint a Canon / Nikon: amelyiket előbb veszed a kezedbe, azt szokod meg.:.
-
wolfman
veterán
'jó forgatókönyv'
Az a vicces, hogy ez pont nem kell. Szóval sztem nem a plot-ra gondolsz, hanem a rendezésre. Például, nekem nagyon nagy kedvenc játékom a Clive Barker's Undying. Ennek van egy nagyon jó története, karakterei, eszközei, tárgyai, eseményei, történései. Ha ebből filmet csinálnak, semmit meg ne változtassanak benne, csak azt, amit nagyon de nagyon muszáj. Én ezt így szerettem meg, így imádom, így van az emlékezetemben, ezt szeretném látni a vásznon is. Ráadásul a film kategóriáját se változtassák meg, szóval horrorból ne csináljanak akciót.
A rendezésben meg arra gondolok, hogy a játékmenetet kell átvariálni, hogy ne legyen interaktív. Amit a játékban könyvekből ismerhetünk meg, azt a filmben gondolatok vagy párbeszédek útján kell megismerjük.A Doom első részében is eleve bukásra lett ítélve, hogy nem volt benne semmiféle pokol! Ugye az, ami a játékok alapját adta. Pokolbeli lények, mészárlás, stb. Ebből maradtak a Zombik, Mars és a BFG és egy csipet Pinky, de az se démon. Eleve ezt hogy gondolták???
Eleve el kellene felejteni azt a kifejezést egy képregény/játék/könyv megfilmesítésénél, hogy 'rendezői szabadság'. Vagy akkor ne is kezdjenek bele basszus. Itt a rendezőnek mindösszesen annyi dolga lenne, hogy az eredeti művet film alakba gyúrja össze a lehető legtöbb eredeti dolog megtartásával.
[ Szerkesztve ]
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
félisten
Szégyen, szerintem a 2005-ös filmet is alulmúlja majd, annak ellenére, hogy állítólag megjelenik benne a Doomslayer.
Vissza kell vinnem pár kazettát.
-
Béééla
őstag
A jelmezek és helyszínek a Csillagkapu megszűnése utáni Vaterás árverésen keltek el a jelek szerint. Egy forintért.
Bélabá
-
reelc
veterán
Értem mit mondasz, de a filmkészítés más szakma, és gondolom külön terület a már létező mű adaptálása, ami nem egyből forgatókönyvnek készült.
De, kell a jó forgatókönyv.
Mert bármilyen is az alapanyag, a forgatókönyvíró a saját belátása szerint átírja.
Nyilván neki is presztízs, hogy változtasson dolgokat, emellett nyilván ő tudja jobban mit kell csinálni hogy vászonra adaptálható legyen, nem mi.
Aztán ott van az hogy mindezt a rendező hogy tálalja felénk. Mi marad meg, mit vágnak ki ,stb.
Én mai napig nem láttam a Doom filmet, annyira nem volt semmi elvárásom felé. Amúgy talán a 2-ik résszel játszottam utoljára kb. a maga idejében."Eleve el kellene felejteni azt a kifejezést egy képregény/játék/könyv megfilmesítésénél, hogy 'rendezői szabadság'. vagy akkor ne is kezdjenek bele basszus. Itt a rendezőnek mindösszesen annyi dolga lenne, hogy az eredeti művet film alakba gyúrja össze a lehető legtöbb eredeti dolog megtartásával."
De, kell a szabadság. Az adaptáció mindig új változatot jelent, nem kb. szolgai lekövetést. Ha ezt nem akarod, olvasd a képregényt.
Ott van pl. az első Pókember film. Tudod hány füzetből van az összegyúrva?
Pókember "születése" az Ultimate Póké, a Zöld Manóé a klasszikusé, Gwen Stacy halála ami a klasszikusban volt és átültették Mary Janere, a Zöld Manó halála klasszikus, és még biztos kihagytam 1-2-őt. Mindegyik át lett írva hogy vászonra vihető legyen, stb.Marvel Végtelen Háború: az eredeti képregényekben nem így szedte össze Thanos a köveket és pláne nem volt csapata (úgy rémlik nem volt, nagyon régen olvastam). De filmen így látványosabb, stb. Ha az eredetihez tartják magukat, akkor az lett volna hogy egyesével felkeresi a kövek őrzőit, megszerzi a köveket, és utána megy az összecsapás az Univerzumért... mondjuk maximum 2 óra az egész a nem szerteágazó cselekményszál miatt. A legyőzése sem úgy lesz ahogy a képregényekben volt, erre mérget vehetsz.
[ Szerkesztve ]
-
aginor
addikt
válasz Dr.F.E.R.I. #43 üzenetére
Azért ez így nem teljesen igaz. Valóban más eszközkészlettel operál a három médium, de hogy egy játéknak nincs, vagy nem kell sztori, az egyáltalán nem állja meg a helyét.
Nyilván a súlyozása is más az eszközök terén a három általad vázolt médiumba, de komoly átfedések vannak. A komoly képi világgal dolgozó film és játék nyilván jobban támaszkodik az audiovizuális mintsem a leíró eszközökre, de ez nem baj, és ettől még csak nem is sekélyesebb a műfaj. A játéknak van még egy előnye, ami a többinek nincs, az pedig az interakció lehetősége, itt nem átéled (követed), hanem tevékenyen alakítod a cselekményt (legalább látszatában) és ez ad hozzá egy olyan pluszt, ami a többi esetben nincs meg. Persze ettől még nem jobb, mint azok, csak kicsit másabb.
Ha már a játékokat nézzük, akkor alapvetően ebből a szempontból két kategóriát különböztethetünk meg. Az egyikben van érdemi sztori, míg a másikban nincsen. Ez onnantól válik igazán izgalmassá, hogy a játék stílusától és céljától függ, hogy kell-e bele komoly történet. A baj akkor szokott kezdődni, amikor kellene de nincs, vagy amikor nem kellene, de erőltetik és ezt sután sikerül. A magam részéről több olyan játékkal is játszottam ami érzelmileg megérintett, de olyanokkal is amik nem, de nem is kellett nekik. Ez kicsit olyan, mint a filmipar, nem kell minden filmnek bestsellereket megszégyenítő történetmesélés, de ahol valóban kell, ott a film nem működik nélküle. Konkrét példát említve egy Doom játéknak nem kell sztori, és pont erre éreztek rá az utolsó két játék esetében, és lám, osztatlan siker lett. Egy Cod kampányba is csak pont annyi sztori kell, hogy értelmet adjon az éppen aktuális misszónak, nem több. Ellenben egy Last of us nyilván életképtelen lenne, a megfelelően mély történet, a jó dialógusok és szerethető karakterek nélkül, de itt említhetnénk akár a Detroit-ot is vagy mást is a zsánerből.
Tehát összefoglalva. Egy könyvben rengeteg írott információt kapunk, amiből az olvasó belső világa és preferenciái alapján maga állítja elő a képi anyagot. Egy film esetében a kép és a hang készen érkezik, így ezekkel vagy hatnia kell érzelmileg, vagy el kell, hogy kápráztasson a sikerhez. A játék a filmhez áll közelebb, azzal a különbséggel, hogy itt bejön az interakció is mint, írói eszköz, ami egyrészt hihetetlen lehetőségeket rejt magába, másfelől nem egyszerű profin csinálni. A legjobban elgondolkodtatni általában egy könyv tud, míg a legnagyobb átélést egy játék tudja megvalósítani. Szerintem a három médium viszonya egymással mellé, és nem alá/fölé rendelt jellegű.
Az, hogy az egyik médiumból a másikba történő átiratot miként és hogyan valósítanak meg, az nem a médium hibája, hanem az átiratot elkövetőké. Mondok egy ellenpéldát is. Metro. A könyv nekem nem jött be valahogy, kissé vontatott volt, hiányzott az érdemi akció, a főszereplő pedig egy szerencsétlen, akit a szél sodort összevissza, de nem volt ráhatása a cselekményekre. Ezzel szemben a játék szerintem kifejezetten élvezhető volt, megfelelő számú akcióval, közöttük kellő üresjáratokkal és jó hangulattal/látvánnyal (és itt nem a grafikára gondolok).Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
BiP
nagyúr
"Az a vicces, hogy ez pont nem kell. "
Az a vicc, hogy DE.
Az egy dolog, hogy egy játéknak jó a sztorija, jók a karakterek, élmény játszani vele, stb.
De a vásznon van 1,5-2,5 órád, hogy ugyanezt bemutasd. A vásznon teljesen más működik, mint a monitor előtt. (nem látványban értem, hanem sztoriban, dinamikában, stb.).És hogy ugyanazt jól filmre vigyék, ahhoz bizony kell a jó forgatókönyv, még ha ugyanazt a sztorit is filmesítik meg.
[ Szerkesztve ]