Új hozzászólás Aktív témák
-
Polllen
nagyúr
-
Dilikutya
félisten
Azért vannak modok, ahol tényleg csak a játék motorjáért felelős az eredeti fejlesztő, és már majdnem olyan, mintha licencelte volna azt a mod készítője. Ott van pl. a Black Mesa, ahol újraalkották a Half-Life-ot Source motorra. De a Counter-Strike vagy a Team Fortress is mod korában ugyanúgy csak a motort használta.
Egyébként a Bethesda befejezhetné végre a Skyrim-et, az ingyenes hétvégén rögtön a játék elején a lefejezett fickót félig a föld nyelte el.
Hadd ne vigye már egy mod árának felét a Bethesda, mikor a mod-on nem dolgoztak.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Diopapa
addikt
-
Diopapa
addikt
válasz
PrometheusX #41 üzenetére
" Bethesda legalább a felét megkapja a modok árának, úgy, hogy ők a mod létrejöttéért azon kívül hogy annak idején elkészítették a Skyrimet kb. semmit sem tettek."
Mit adtak nekünk a rómaiak?
A Skyrimben is van pár munkaóra.... Ha pedig nem olyan az engine/játék, hogy modolható, akkor megcseszheted a lelkesedésedet, nem lesz mod. Vagy csinálhatod direkt olyanra is, hogy jól modolható legyen, komplex scriptrendszerrel mint pl az ARMA sorozat.
Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"
-
PrometheusX
aktív tag
Itt teljesen más volt a probléma. Az elképzelés jó volt amit a Valve/Bethesda kitalált, de a kivitelezése megbukott. És ennek semmi köze a CS:GO-hoz szvsz, a kettő nem ugyanaz. Hasonlítanak, de nem ugyanaz.
Tudod, gondolj bele, hogy megalkotsz egy modot. Tegyük fel, hogy egymagad alkotod meg, senkinek a modjára nem építed rá, és tartalmat sem sértesz vele mert ez a te szellemi tulajdonod. Jön a Valve/Bethesda, azt mondják, hogy szeretnének kipróbálni egy új, izgalmas dolgot. Belemész, nem ismersz részleteket, beleegyezel a mindenbe, amit kérnek.
És ekkor jön a meglepetés: tegyük fel, hogy 8 euróért adnád a mododat, tudod hogy valamennyit a Valve/Bethesda levesz belőle. Aztán jön a döbbenet, hogy csak 2 eurót kapsz kézhez. A többit a Valve/Bethesda kapja megosztva. És már semmit sem tehetsz ellene, gyakorlatilag az, amit megalkottál, már nem teljesen a te tulajdonod, és nem döntheted el mit szeretnél tenni vele.Itt nem azt kell látni, hogy ez sz@r ötlet volt. Itt azt kell látni, hogy ez igenis jó ötletnek indult, de a kapzsisága a Bethesdának/Valvenek megölte az ötletet teljesen. Gondolj bele hogy a Valve szolgáltatja az infrastruktúrát, az a 30% okés, de hogy a Bethesda kapja meg a 45%-át a modod árának, úgy hogy ők semmit sem tettek érte... ez borította ki a bilit sok embernél.
Figyelj, én szívesen adományoztam volna így a készítőknek pénzt a modokért. Viszont mikor megláttam, hogy a Bethesda legalább a felét megkapja a modok árának, úgy, hogy ők a mod létrejöttéért azon kívül hogy annak idején elkészítették a Skyrimet kb. semmit sem tettek.. elundorodtam az ötlettől. És az egész Valvetől úgy ahogy van.
Ez nem a moddereket szolgálta volna. Ez a Bethesdát szolgálta volna főként. És még volt pofája a Bethesdának azt hazudni, hogy ők csak a moddereket akarták támogatni. Na persze... bullsh!t a köbön...
-
zone
őstag
A modok mindig is ingyenesek voltak. Ha valaki elkezdett volna pénzt kérni érte, a kiadó biztosan leállította volna - mondván, hogy az általuk felépített brand hátán akar egy harmadik fél pénzhez jutni. Erre kínált volna megoldást a Steam, de azt nem vették figyelembe, hogy mi lapul a felszín alatt. Sok mod egy másikra épül, mások veszik át a fejlesztését, nem kompatibilisek egymással, nem működik minden rendszeren, stb.
Egy nagyobb volumenű mod jóval több munkát igényel, mint pl. egy fegyver modell, de nem lehetne a több munkaórával arányosan többet kérni érte. A Steam megoldása több problémát vetett fel, mint megoldott volna.YouTube - https://goo.gl/bCKFYP
-
Polllen
nagyúr
Minden további nélkül megoldható most is, steam nélkül, hogy pénzt kérjen a modder a munkájáért. Tengernyi időt és energiát öl bele a többség, de nem azért, hogy közvetlenül pénzt lássanak belőle, uh hirtelen nem kell őket sajálni, hogy szegények nem kapnak érte semmit. Ha erre menne ki a játék, pénzt kérnének érte.
Ha valamit közkincsé teszek, utána nem állok le nyüszögni, hogy mennyit kaphattam volna érte, ahogy látom ők sem tették.Ez a biztosawarezhuszár meg a másik nagy marhaság.
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Micsurin
nagyúr
Ez , ez , horribilis , bezzeg a CS:GO skinnek árai , meg az , hogy egy retek skinn 300$ akár az nem vicc a társdalom egy jó mod inkább megérni pár dodot
75% elvesz a csunya gonosz Valve , ja , de megnyilik a Steam piac , miről beszélünk ? többen látják itt , mint pl a Nexusmodon némely skyrim modot
wjbhbdux: +1
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
wjbhbdux
veterán
Az egyik legnépszerűbb és legalapvetőbb skyrim mod, a skyUI készítője kevesebb mint 500 dollárt kapott az elmúlt 3.5 év során adomány formájában a mod használóitól. Ehhez képest az a 25% is nagyon sok pénzt jelenthetett volna az ilyen fejleszőknek, ha elkérhetik azt a nyomorult 1 dollárt a modjáért.
Szerintem az van, hogy nagyrészt azok hősieskedtek az ingyenes modok mellett, akik még a játékot se vették meg, és csak szeretnék az ingyen modot az ingyen warezolt Skyrimjukhoz.
Inkább amiatt bukott a Valve a szememben, hogy szóba állt a névtelen memegyáros autista tömeggel./s
-
zone
őstag
Jól látod, a szerzői jog tekintetében is ingoványos talajra tévedett a Steam. A legelső copyright vita miatt letiltott mod készítőjének véleménye: [link]
Ő egyébként elfogadhatónak találta a 25%-os részesedést, mert nem kellett volna olyan dolgok miatt aggódnia, mint a marketing, értékesítés és márkaépítés.
YouTube - https://goo.gl/bCKFYP
-
bunfi
őstag
Ha pénzt akarnak érte kérni, akkor nyújtsanak is valamit a tárhelyen kívül. A mod pedig ahogyan már leírták előttem nagyon ingoványos talaj. Én többszáz modot töltöttem le és kalapáltam össze - vagy csak szimplán módosítottam, mert úgy jobban tetszett - az újkori Fallout játékokhoz.
Rengeteg olyan fegyver volt, aminek a modelljeit más játékokból (pl. Stalker) bányászták ki. Ilyenkor mi van? A legnagyobb modok hatalmas kooperációban készültek (pl. Wanderers Edition vagy Project Nevada). Ezeknek nem fogja majd útját állni a "kapzsiság"? Mi lesz az olyan modokkal, amik igazából patchek és a játék készítőinek kellene megcsinálni őket? Vagy mi lesz az olyan eszközökkel, amik szigorúan véve nem is modok, mint pl. a FOMM?
Olyan ökoszisztémába próbáltak beletenyerelni, amibe nem kellett volna és alapvetően még nagyobb szarvihart is jogosnak találtam volna, mivel itt nem arról van szó, hogy a modder pénzt kap. Soha nem is volt, mert akkor egy teljesen más rendszert kellett volna kigondolni. Ez a még nagyobb pénzlehúzásról szól és az, hogy ezt egy olyan cég teszi, aki a modokkal jutott a csúcsra (CS, DOTA, TF vagy épp GM) szánalmas és visszataszító.
Pedig ha megnézzük, hogy hány óra játékot kapunk egy alapjátéktól és mit árulnak DLC-ként vagy az expansion pack fogalma megszűnt, mert az már egy külön játék (BF3 - BF4 vagy Far Cry 3 - 4). Az előrendelői bónuszokról vagy egyáltalán az előrendelői rendszerről nem is beszélve. Ha nincsenek rákényszerítve, hogy adjanak valamit a pénzedért, akkor NEM fognak. Szóval jöhetnek ezek a szarviharok, legalább a marketingesek is megdolgoznak a pénzükért.
János először lőtt oszt már kérdeznie se kellett
-
Diopapa
addikt
Tényleg? A Skyrim megjelenése után több mint egy évig nem lehetett megvenni a tetvedék Cenega miatt a játékot Steamen.
[ Szerkesztve ]
Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"
-
Ne értsd félre, én nem védem a Valve-et, bár szerintem a 30% nem vészes, főleg, hogy játékok esetén is pont annyi. A kiadó része túl nagy, a pénz legalább 50%-a kellene, hogy a modderé legyen.
“A száz év az emberi hülyeség monumentumainak eróziója szempontjából csak egy röpke pillanat.” - mazur
-
A Valve 30%-a is arcpirítóan pofátlan tekintve, hogy eleve olyan termékről beszélünk ahol ők legfeljebb csak terjesztőként vesznek részt. Az meg, hogy a maradék 70% feletti rendelkezési jogot egy az egyben átadják a kiadónak aki legjobb esetben is csak az eszközöket biztosítja a modoláshoz meg egyenesen hallatlan.
Igazából ez is csak remekül példázza, hogy mi mindent megtehetnek a cégek a digitális piacon.Kicsit hasonló: Tudok olyan íróról aki kénytelen volt a Google E-book részlegéről levenni a könyveit mert a Google olyan magas százalékot vett le minden eladás után, hogy mellete még az Amazon is sokkal olcsóbbnak bizonyult mellett pedig ők sem éppen keveset kérnek el a szerzőktől. Pl. Smashwords-ön ugyan az a szerző az Amazonos ár közel feléért tudja árulni a könyvét (ráadásul rögtön több formátumban nem csak Kindle-re)
-
válasz
Dilikutya #29 üzenetére
És én is végigjátszottam a Black Mesát (vagy legalábbis ami kész volt anno belőle, a földi pályákat, nem tudom, hogy benne van-e már a főellenség is), amiért nem sajnáltam volna a pénzt. Pontosan ezért mondom, hogy nem feltétlenül az ördögtől való ötlet lett volna ez. A probléma a kiadók hozzáállásában rejlik. Mivel 55%-ot ők visznek el, a modder azonban nyilván szeretne több pénzt a munkájáért, ezért magasabb áron adja a modot, mintha 25% helyett 50% ütné a markát. Amíg nem kap több pénzt a tartalom tényleges készítője, addig bizony nem fog rendesen működni a dolog.
“A száz év az emberi hülyeség monumentumainak eróziója szempontjából csak egy röpke pillanat.” - mazur
-
Dilikutya
félisten
Azért egy profi modban rengeteg munka van, így tőlük nem sajnálom a pénzt, fizetnék is egy Rage motoros Doom/Heretic/Hexen/Quake + kiegek, folytatások total conversation-ért.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
"később már maga a kiadó készít pénzért modot, persze az egész csakis azért, hogy a felhasználóknak jó legyen." Ezt hívják DLC-nek, cirka tíz éve van jelen.
Ismételten, én megértem az összes oldalt. A gamert, amiért félti a hosszú távú ingyenességet. A készítőt, amiért pénzt kaphat a munkájáért. A Valve-et, amiért ilyen feltételekkel rakta bele ezt az opciót (gondolom a kiadók vérre menő harcot vívtak a 70%-ért). Nekem csupán a felháborodás mértékével van bajom. Én magam is járok 9gag-re például, és baromi unalmas volt, hogy minden második poszt a Valve-et szidta, holott szerintem azért nem akkora kaliberű a dolog, mint azt sokan beállítják. Ismétlem, szerintem, mivel legutoljára 2007-ben telepítettem modot a S.T.A.L.K.E.R.-hez, szóval nem vagyok annyira otthon a témában.
Bár a cskamacska kommentjében lévő .gif miatt már megérte számomra a dolog. Na meg pár napra leállt a PC Masterrace a konzolosok csépelésével, ami szintén pozitív.
“A száz év az emberi hülyeség monumentumainak eróziója szempontjából csak egy röpke pillanat.” - mazur
-
Dilikutya
félisten
válasz
tarBubbles #26 üzenetére
Fizetős páncélt mondjuk hivatalosat se vennék semmiből. A mod nekem onnan ér valamit, hogy komoly grafikai felújítás (Quake 1-hez milyen jók vannak) vagy total conversation (Quake 2 a Doom3 alá).
[ Szerkesztve ]
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
tarBubbles
tag
Nem csak ebből volt felháborodás. Hanem abból is, hogy nem volt semmiféle minőség ellenőrzés. Vagy működik vagy nem (persze erre volt a 24 órás pénz visszafizetés), de a következő patchel is működni fog? Minden másik moddal is működni fog egyszerre? Mi van azokkal a modokkal amikhez másik mod kell? Ki vállal rá garanciát, hogy a mod holnap is működni fog (senki)? És még lehetne sorolni a felmerülő kérdéseket. Hivatalosan is lehet 1$ venni skineket játékokhoz, de azok hivatalosak és garantált a működésük (a jövőben is), itt meg volt olyan fizetős páncél amit konzolban kellett behozni és még csak nem is rendes item set volt.
-
Dilikutya
félisten
Abban semmi kivetnivalót nem látok, hogy egy mod készítője kapjon pénzt a munkájáért. Léteznek nagyon komoly modok, némelyikből később igazi játék lesz, vannak, amiken látszik a komoly befektetett munka és hozzáértés. Azzal sincs baj, hogy a Valve pénzt kap azért, mert felületet biztosít az árusításhoz - egyébként kellemesebb felület, mint pl. a moddb-n böngészni a sok kacat között.
Az viszont már gáz, hogy a pénz legnagyobb részét a kiadó akarja zsebre tenni. Ingyenes modoknál pénzt sem látnak, és később is befektetett munka nélküli nettó jövedelem. Az hogy a mod árának felét zsebre teszik akkor is indokolatlan, hogy az alapot adják a mod készítőnek, aki így akár egy teljesen más játékot is készíthet anélkül, hogy egy motort kéne licencelnie vagy fejlesztenie, sőt még annyi programozói ismeret sem feltétlenül kell hozzá, mint egy játék komplett fejlesztéséhez, bár ez valószínűleg nem szokott gondot jelenteni, a jobb modok készítői valószínűleg ehhez a részéhez is értenek, nem véletlenül lett egyesekből hivatásos fejlesztő. Mindenképpen a mod készítőjének tartanám fenn a nagyobb százalékot.Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Ismét: nem az "ingyenélők" rinyája volt a leghangosabb, hanem az, hogy maga a modmaker illető vagy csoport a befizetett összegnek csak az egynegyedét kapja meg. Ehhez képest is jobban megéri Indie játékot csinálni, mert ott legalább a 70%-át megkapják a befolyó összegnek, vagy ha Modot csinál, akkor ad egy PayPal támogatási elérhetőséget...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
wjbhbdux
veterán
Szomorú, hogy az ingyenélő többség rinyája miatt visszatáncoltak, de majd más játékoknál elő fog ez jönni, ez a jövő szele. Hihetetlen, hogy bárki ez ellen van, rengeteg jó fizetős mod születhetne, de a jól megalapozott, bejáratott játékok modolása helyett inkább kismillió retek 2D indie gamet kénytelen csinálni sok kezdő a játékok iránt érdeklődő programozó/művész, mert pénzt csak abból lehet csinálni, ingyen meg mégis ki a f*szom fog dolgozni... Jobban ment volna, ha a Workshop megjelenésével egyből bevezetik ezt a rendszert, és pl. a saját Source motoros modokat is lehetne közvetlen publikálni akár ingyen akár fizetősen a Steamen, de ami késik nem múlik.
/s
-
Az ugye megvan, hogy a felháborodás onnan fakadt, hogy a fizetős konstrukció esetén csak 25% marad a mod készítőjénél?
Nem az opcionális fizetős modok megjelenése volt a botrány fő vonala, hanem az, hogy a tömeg hibásan úgy vélte, hogy a Valve 75%-át le akarta nyúlni a fizetős modokért kifizetett összegnek...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
.LnB
titán
válasz
cskamacska #16 üzenetére
A második király!
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
#06658560
törölt tag
Ahogy nézem a mod készítők kaptak egy lehetőséget. Amivel nem volt kötelező élnie senkinek, s a userek oldaláról sem derült ki, hajlandóak lennének-e egymás munkáját támogatni, honorálni. Az egészben a Valvet szidni, ahogy első kommentedben tetted semmi alapot nem látok- a Bethesdát lehetne inkább.
-
pigster
senior tag
válasz
#06658560 #14 üzenetére
Nem háborodtam fel, annyit írtam: valamiért igen.
Persze el lehet hinni, hogy a mod készítők miatt van az egész...
Vagy: most csak lehet pénzt kérni érte, most csak a Skyrim, később másik játék, később már csak akkor rakhatsz modot, ha fizetsz (tehát pénzt kell kérned neked is), később már maga a kiadó készít pénzért modot, persze az egész csakis azért, hogy a felhasználóknak jó legyen.
Nem mintha annyira érintene, de pont elgondolkoztam ,hogy talán folytatom a félbehagyott Skyrimet, és eléggé bosszantó lenne, ha régebben használt modok hirtelen fizetősek lennének. -
Dilikutya
félisten
válasz
[Prolixus] #6 üzenetére
Különbség van nem aktiválható és nem indítható között, a kettő nem ugyanaz. Egyébként erre lehet, hogy tud megoldást a support.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
-
Tudtommal arra volt meg a lehetőség, hogy én, mint modder pénzt kérjek a munkámért. Hogy mennyit kérek, vagy hogy egyáltalán fizetőssé teszem-e, az már rajtam múlik. Szerintem nagyobb volt az egész "botrány" füstje, mint a lángja.
“A száz év az emberi hülyeség monumentumainak eróziója szempontjából csak egy röpke pillanat.” - mazur
-
-
pigster
senior tag
Kivéve, hogy hazudnak, mint a vízfolyás:
our main goals were to allow mod makers the opportunity to work on their mods full time
Inkább az, hogy innen is saját maguk tegyenek szert bevételre, aztán szépen majd bevezették volna a többi játéknál is. Nulla saját munkával bevételt elérni - inkább ez lehetett a fő cél.
De biztosak lehetünk benne, hogy nincs elfelejtve a dolog, csak még dolgoznak azon, milyen módon és milyen hasbaakasztós dumával vezessék be. -
[Prolixus]
addikt
Ó dehogynem. A múltkor vettem meg azt a bundlit, amiben a Frozen Synapse Prime volt. Asszem Bundlestars, de ez most mindegy is. Aktiváltam a kulcsot, meglepetésemre ajándékként adott egy gift-et is az inventorymba. Erre itt villog pirossal a képembe, hogy a gift régiózáras.
Mondjuk ezeket a korlátozásokat még megértem, de mikor egy orosz XY nem tud játszani bizonyos játékaival (amit oroszhonban vett) ha kimegy mondjuk németországba dolgozni, az tényleg vicc.
[ Szerkesztve ]
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
Dilikutya
félisten
válasz
[Prolixus] #3 üzenetére
A régiózárat szerintem hagyjuk... Azzal neked elvileg nem is kéne találkoznod.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Polllen
nagyúr
Keményen beletenyereltek. A 70% meg elég kemény...
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
[Prolixus]
addikt
Azért a Valve is szokott mismásolni keményen. Régiózárak meg egyebek.
De ez a visszatánc meg a bejelentés tényleg példaértékű volt.
Modoknál szerintem az adományozás lehetősége kell, hogy meglegyen, de a kötelezően fizetős mod-ok ötlete nekem sem tetszett. Főleg, hogy a modder-ek eből csak 25%-ot kaptak. Még ha kaptak volna belőle vagy 75%-ot, azt mondom ok, egy jó modért kérjenek pénzt, sok munka volt vele. De ebben a formában nevetséges volt a kezdeményezés, nem tudom mit gondolt a Valve amikor ezt kitalálta. Szerencse, hogy nagyon hamar észbe is kaptak a reakciók alapján.
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
Komolyan mondom, hogy tanítani kellene a visszatáncolás bejelentését, mert nem mismásolnak (mint általában a többség), hanem tökösen bevallják, hogy hibáztak, megpróbálják megvilágítani, mi volt a döntésük háttere, és igyekeznek még több visszajelzést kapni.
Így csinálja egy valóban profi cég. Hallod Ubisoft, EA vagy Konami?
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
.LnB
titán
Gyors volt. De korrekt lépés. Nem vagyok a scene tagja szóval nem tudom mi volt a reakció, de biztos kemény volt ha ilyen hamar visszatáncoltak
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
Új hozzászólás Aktív témák
gp A Valve elismerte, hogy nem kellett volna egy több éve fennálló modder közösséget megbolygatni.