Új hozzászólás Aktív témák
-
Z_A_P
addikt
Jo lenne par teszt AMD/Intel cuccal ! Dx11 vs Dx12.
DE! Nem ryzen 2700x procikkal, meg Vega64, hanem valami szolidabb gepen, pl Ryzen APU, esetleg intel IGP, vagy valami 560/570/580 karival + R3/Pentium/I3-al.[ Szerkesztve ]
OK
-
Cythyel
senior tag
DX12 üdvözölendő, de akkor meg miért nem már Vulkan?
de sajna ez még mindig nem elég ahhoz hogy rávegyenek hogy WoW-ozzak... ahhoz a harcrendszert kéne tabtarget-ről átállítaniuk freetarget-re -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezért írták előre a Blizzardék, hogy NV-n maradt a DX11 default. A DX12-t alapértelmezetten Intel és AMD GPU-n engedélyezték csak. NV-n opcionálisan lehet átváltani, de nem ajánlják. Látható, hogy miért.
Állítólag eléggé komplex probléma van az NV-nél a háttérben, így egyhamar nem tudják javítani. Ahhoz, hogy NV-n is gyorsuljon szinte teljesen át kell írni a leképezőnek a parancskezelését, ami ugye azért gáz, mert most írták teljesen újra. Valószínűleg, amikor elkezdik a többszálú optimalizálást ezekre az alapokra építve, akkor a gond megoldja saját magát, így az NV is gyorsabb lesz a DX11-nél. Viszont az is eléggé esélyes, hogy a parancskezelésre vonatkozó problémát innentől hordozni fogja még évekig, túl körülményes lenne ennek javításába komolyabb humánerőforrást rakni. Egyszerűbb lenne, ha az NV implementációja igazodna jobban a Microsoft ajánlásaihoz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Cythyel
senior tag
kipróbáltam, meg előtte toltam másik tabtarget-es mmo-kat is, freetarget viszont fényévekkel jobb, elég csak Tera-t és PSO2-t megnézni, az hogy kijelölöd az ellenfelet (tabtarget) semmi szabadságot nem ad arra hogy hova teszed le a spelljeid, hova lövöd el a nyilat, merre forogsz a karaktereddel, stb... 10+ év mmorpg van mögöttem...
-
Arnold2
őstag
Jaja, a WoW topicban is erről számoltak be a tagok akik bétáztak és NVidia kártyájuk van.
Véleményem szerint azért nem hajtja őket per pillanat annyira a tatár.Szerintem most arra összpontosítanak, hogy az augusztus 14-én megjelenő új kiegészítő rendesen el tudjon startolni, s majd ha az normálisan megy, akkor térnek vissza erre.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ne várj sokat tőle. Annyira komplex a probléma, ami ezt okozza, hogy nem lehet belátható időn belül javítani. Az se biztos, hogy megéri átdolgozni a motort, mert a többszálú optimalizálással úgyis gyorsabb lesz a DX12 mód a DX11-nél.
A Microsoftnak egyébként lehet, hogy el kellene gondolkodnia azon, hogy más ajánlásokat tegyen a fejlesztőknek, mert az NV implementációja borzalmasan kényes bizonyos dolgokra, amiket ők ajánlanak, míg az Intel és az AMD implementációjának igazából jó az is, amit az NV ajánl. Kevésbé kényesek a meghajtóik, szóval néhol talán érdemes az NV leírásait követni. A parancslistáknál mindenképpen.
A root signatures és a pufferek helyzeténél nem egyértelmű a helyzet. Azért annak vannak komoly hátrányai is, hogy a buffer view-ek direkten a root signatures-be mennek. Mindenki érti, hogy a GeForce pixel shader teljesítménye romlik, ha a Microsoft "maradt távol a buffer view-ekkel a root signatures-től" ajánlását követi, de sokszor muszáj eleve távol maradni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Baryka007
őstag
Akkor Crowfallozz inkább... Én nem tudnám a wowot freetargetként elképzelni... 2008 óta wowozok 15 óta folyamatosan eredetin... És kb csak a PvP miatt játszok már, haverokkal arénázunk 2100-2400 között... Ha freetarget lenne a wow, megszűnne a focus targetolás meg minden ilyen opció, amitől valaki "skillesnek" számított... Abban a pillanatban SHIFT+DEL -t kapna a WoW tőlem, amint Freetargetre váltanák...
-
hemaka
nagyúr
Tojok ra, vanilla?
-
Puma K
veterán
Nincs is jobb annál mikor elég csak a TAB-ot nyomni mint süket a csengőt és befogni egy tetszőleges célpontot, majd rátolni valami képességet ami automatikusan követi a célpont útját
Írom ezt úgy, hogy 2004-2005-től kezdve játszottam a játékkal 2010-ig bezárólag
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Ragnar_
addikt
(Én meg azt hittem ez ingame kép, és új enginet kapott a WoW. De ugye ha 2005-től eddig kihúzta, 2030-ig még biztos jó lesz ez az engine. )
[ Szerkesztve ]
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
Cythyel
senior tag
-
-
Baryka007
őstag
válasz Eugene Roe #23 üzenetére
No igen... valahogy Wotlk- cataclysm-ben jobban volt ez a balance optimalizálva... Manapság akkora balance van, ha nem lenne heal redu akkor reggelig se lehetne megölni az enemyt
-
Shing
őstag
A legtöbb MMO-nak már ezt kellene használnia. A Planetside 2 még mindig DX9-en szenved...
Egyébként most mi a minimum igény WoW-nál? Vagy 4-5 éve még tuti ment Geforce 4 MX-es kártyával, tehát shaderek nélkül, lényegében DX7 módban... Poén lenne ha még mindig elindulna, de kevés esélyt látok rá. -
Ragnar_
addikt
Azért mondjuk egy Diablo3 szintű grafikai minőség lehet hogy nem ártana a játéknak, de tudom, a WoW playerek már megszokták, és lehet, hogy jobb grafikával sok konfigon nem lenne játszható..
[ Szerkesztve ]
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
Baryka007
őstag
Minimum I5 760 vagy FX 8100
Minimum HD 7850 vagy GTX 560valamint
Ajánlott I7 4770 vagy FX 8310
Ajánlott R9 280 vagy GTX 960ahol a procit erős túlzásnak vélem, egy ilyen játékhoz... Mégis kell neki, a 3770 esemen épphogy döcög 60 fps el ha dalaranba ülök, sőt ha tele vagyok rakva addonokkal nincs meg a 40 se...
-
cskamacska
addikt
Mondjuk a realitásérzékünket ne veszítsük el, a tizenéves WoW DX12-el sem lesz szebb, mint a DX9-el szenvedő Planetside 2.
És ha már blaszfémia, a PhysiX effektek igen hiányoznak belőle. Warframe-ben legalább lecserélték őket randább saját nemmocskosNV effektekre, Planetside 2-ből egyszerűen kivágták, oszt annyi.
[ Szerkesztve ]
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz cskamacska #34 üzenetére
Azért nehéz a PhysX helyére mit rakni. Azt ugyanis le kell fejleszteni. Tehát, amikor az NV elmondta nekik, hogy levágják a supportról a felhasznált PhysX verziót, akkor kb. az egyetlen megoldás az volt, hogy kiveszik. Ez minden zárt rendszernél probléma. Nem a fejlesztő birtokolja a kódot, így amint a tulajdonos levágja a lélegeztetőről, azonnal veszik is ki a játékokból, mert support nélkül nem tudnak vele mit kezdeni. Ha mondjuk valami bugot okoz, akkor csak nézhetnek egymásra, mert az NV nem fogja javítani, ők pedig nem tudják javítani. Még ha vissza is fejtik a forrást, akkor is a licenc megakadályozza, hogy beleírjanak.
A Warframe helyzete azért volt sokkal könnyebb, mert ők a konzolhoz eleve írtak egy másik alternatívát, tehát amikor az NV belengette, hogy lekapcsolják a PhysX-üket, akkor rögtön tudtak egy másik rendszerhez nyúlni.
De láthatod, hogy a fejlesztő keze meg van kötve. Nem tudnak mit tenni azzal a helyzettel, hogy az NV kiveszi a support mögül a pénzt.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
domos
senior tag
Tökéletesen fut Dx12-vel Quadro P5000 kártyán.
If you don't do it enough, nothing's gonna really happen.
-
kikikirly
senior tag
válasz Raysen623 #36 üzenetére
Az nem oldana meg semmit. Havok ugyanolyan CPU-s fizikai motor mint a többi X tucat a piacon.NV zárt PhysX rendszerének a lényege hogy az effektek döntő többségét GPU-számolja és nem CPU.Véleményem szerint ezért nem fejlődött semmit az elmúlt 8 évbe a játékok fizikája,egyszerűen a CPU-ból ennyit lehet kihozni.Pár százaléknyi generáció váltást elviszi a szebb leképzők többlet rajzolási parancsai.
Meg ugye a többszálusitástast se olyan egyszerű megoldani számottevő Overhead nélkül.Mafia 2 8 éves játék, azóta se láttunk ,,hagyományos,,(CPU-s) fizikai motorral megáldott játékba olyan particle és törmelék fizikát.
Múltkor 2 méterről rálőttem a gengszterekkel megpakolt autóra, sikerült első golyóval a tankját eltalálnom, repkedtek mindenfelé az autó darabjai.Állati volt(GTA 5-be egy kocsirobbanás sehol nincs ehhez képest)
Ez egyben azt is bizonyítja hogy mai jóval erősebb GPU-k relativ könnyedén megbirkóznának vele,szóval nem enné meg a gépeket vacsorára.Mégis a fejlesztők inkább a Raytracingbe látják a fantáziát, holott lótúrót nem ad a játék élményhez, és 4 Titan V kártyát simán bekajál....Sajnos úrrá lett a mérnöki szemlélet, mai fejlesztők nem játszanak játékaikkal.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Busterftw #39 üzenetére
Az újabb verziók mögül még nem szedték ki a supportot, de gondolom ezekbe sem éri meg hosszabb távon önteni a pénzt.
(#40) kikikirly: De mit vársz a fejlesztőktől? Ők hozott kódból dolgoznak. Ha az NV azt többet nem támogatja, akkor azt ki kell szedniük, mert nem tudják garantálni a működését. Nyilván nekik is egyszerűbb lenne az, ha az NV adna supportot ezer év múlva is, mert akkor nem kell még a kiszedésre se költeni, de nem ez a helyzet. Egy fejlesztő ezzel nem nagyon tud mit kezdeni. Még ha meg is tartanák a támogatást, akkor sincs meg a licencük arra, hogy saját kézbe vegyék a supportot, amint módosítanak a kódon (mert visszafejthetnék és foltozgathatnák), szétpereli az agyukat az NVIDIA. Itt vagy cserélik más megoldásra, vagy kiszedik. Harmadik opció nincs. Biztos nem a fejlesztő ment oda az NV-hez, hogy lőjétek már le a támogatást, hogy legyen egy jó adag extra munkánk ezzel.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
kikikirly
senior tag
Nem az Nvidia megoldása a lényeg. Nv a PhysX-el megmutatta mi a jövő.Fejlesztőket mi gátolja meg abba hogy saját GPU-s fizikai motort csináljanak?Érdekes zárt CPU-s havok helyett tudtak csinálni saját CPU-s motort.Van sejtésem mért nem csinálnak, előző kommentembe leírtam. Egyszerűen fogalmuk nincs arról hogy mire vágynak a játékosok.Azt képzeli hogy az egyre realisztikusabb leképző, növeli a játék élményt és evvel együtt a játék eladásokat.Ray Tracing is a még realisztikusabb leképzést szolgálja.Érdekes módon az nem zavarja őket a hogy a már most is fotó realisztikus grafika mellett a fizika,sérülésmodellezés, stb megrekedt 10 évvel ezelőtti szinten.És ebbe nincs semmi túlzás, Ps4/Xboxe 1 éra semmit nem hozott ezen a téren a PS3/XBox360-hoz képest.Akkoriba látszott hogy a fejlesztők próbálnak minél dinamikusabb grafikát csinálni,és volt is fejlődés évről évre.Nem hiába akkor merült fel a dedikált fizikai gyorsító ötlete, amit később Nvidia felvásárlása után megkaptak a zöldek kártyái.Akkoriba azt gondolta az egyszerű gamer hogy néhány év és tényleg valósághű fizika lesz a játékokba.Ma melyik gamer gondolja ezt?
-
Kolbi_30
őstag
válasz kikikirly #42 üzenetére
Ha lenne időm játékokra, én konkrétan örülnék, ha lenne bennük AI..most játszom néha a farcry5...hát szépnek szép, de ugyan az mint az összes többi...
AI az nem túl acélos..normális meg a kezdő fegyverrel simán végigtolod
Vagy az se lenne utolsó,ha nem Copyright össze játékok jonnenek[ Szerkesztve ]
You want some birth control, you can smoke a cigarette.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz kikikirly #42 üzenetére
A fejlesztők ma leginkább saját fizikai motort csinálnak, vagy megveszik a Havok licencet teljesen, és azt módosítják saját igények szerint.. Ha nem így lenne, akkor az Intel nem adta volna el a Havokot, az NV nem húzná ki a pénzt a PhysX mögül, stb.
A GPU-s fizikai motorral az a probléma, hogy ma a CPU inkább szabadabb erőforrás, mivel az explicit API kihasználhatóvá tette az eddigi zárt CPU-időt. A GPU-nál viszont az aszinkron compute pont bezárja az idle réseket, ahol futhatna egy szimuláció. Ahol pedig nagy segítség lenne a GPU oda a round trip miatt lehetetlen befogni.
Ha a GPU-s fizika tényleg működne a részecskeszimuláción vagy a cloth fizikán túl, akkor ma mindenki GPU-n számoltatná azt, de nem működik. A Microsoft későbbi fejlesztéseivel működhet amúgy, ezért vették meg a Havokot. Ők már sokkal integráltabb formában tekintenek a GPU-ra, nem egy CPU-tól 10 centire lévő különálló egységre. Az egy érdekes irány, és ott várhatók majd előrelépések.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Kolbi_30
őstag
Közben eltelt a szerkesztési idő...A T9 meg elkurta amit írtam..😂
Summa a jelenkori játékok nagy része, egymás klonjai.
Történetük tartalmuk kb nincs, de szépek. Hol van már a baldurs gate, meg newerwinter nights amivel el lehetett szórakozni. Most annyi van hogy lösz kettőt és nyertél. Vagy atoversenyzel körbe körbe kicsit mindig szebb grafikával. A gamereknek tartalom kéne leginkább[ Szerkesztve ]
You want some birth control, you can smoke a cigarette.
-
Raysen623
addikt
válasz kikikirly #42 üzenetére
"Nv a PhysX-el megmutatta mi a jövő."
Dehogy mutatta, helyette inkább megölte a jövőt. Ha a PhysX megmaradt volna olyannak amilyennek kitalálták, már rég előrébb tartanánk. Ehelyett bezárták egy kalitkába és ott halt meg szegény pára.
"NV zárt PhysX rendszerének a lényege hogy az effektek döntő többségét GPU-számolja és nem CPU."
Azt ne mond hogy az a kis apró chip ennyi mindent kiszámol a nyákon. Ráadásul erőforrásokat von el, és a játékosok ugye inkább az FPS-t választják a minőségibb grafika helyett. Meg kellett volna ezt hagyni egy bővítőkártyán és akkor bárki tudná használni VGA-tól függetlenül.
Azt sem tartom életképesnek, hogy minden VGA gyártó saját fizikai motort készít a saját kártyájukhoz, mert azzal csak a plusz munka van fejlesztői részről. Jelenleg a parasztvakítás korszakát értjük a játékvilágban, tehát rengeteg erőforrást elpazarolnak a grafikára, a játékra, fizikára, AI-ra meg nem adnak kellő számú fejlesztési időt. A plebs meg megveszi a 20. rókabőrt is mert nem gondolkodik és/vagy igénytelen.
[ Szerkesztve ]
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
hapakj
tag
Aham. Szóval még mindig csak nVidia képes játékra használható drivereket írni.
-
kikikirly
senior tag
Talán le kéne állni a leképző csiszolgatással.Több éve elértük azt a szintet hogy önmagába bármit hozzá adjon a játék élményhez.Te elméleted szerint két út van:Leképző további csiszolgatása, fizika pedig marad mostani szinten. Mi lenne ha Leképző maradna a mostani szinten, és kártyák erősődésével Asycn Compute-ba számolt fizikával ki lehetne tölteni az üresjáratokat.Nem értem hogy az első miért magától értetődő lépés.Lövöldözős játékba szerinted mire vágynak az emberek?Hajszálnyival szebb leképzőre,am nagyitóval ha látod a különbséget vagy hogy repkedjenek a törmelék darabok, Killing Floor2-be látott sérülésmodellezésre stb. Kreativ játékokba is új mechanikákat lehetne építeni a fejlettebb fizikára.Egyszerűen nem fér a fejembe hogy a nyers grafika fotó realisztikussal vetekszik, fizika meg sehol nincs, és erre nem az a fejlesztők válasza, hogy oké gyerekek hagyjuk a bánatba leképző fejlesztést hisz objektum számba és mindenbe elértünk közel valósághű szintet, kezdjük el felhozni a fizikát is.Nem, nekik az a válaszuk hogy tovább növelik az ollót a ,,nyers" és ,,dinamikus" grafika közt.
Másrészt ott a Ray Tracing:az nem eszi meg Async Compute-ba a GPU-kat?Érdekes arra valahogy eltudnak különíteni plusz GPU erőforrást, fizikára meg nem(Úgy tudom azt is a GPU számolja,nem a CPU).Pedig ha valami, akkor a Ray Tracing aztán zabálja a GPU-kat.WTF???
#46Raysen623:
NVPhysX maga zárt hülyesége miatt érthető hogy nem terjedt el.Nem is ezt róttam fel a fejlesztőknek.Másrészt a PhysX eredeti formájába dedikált fizikai gyorsító kártya volt.PC-n az ilyesmivel mindig az a baj hogy a user és a fejlesztő bambán néznek egymásra.
User azt várja hogy legyen játék ami kihasználja fizikai gyorsitót,legyenek extra effektek, a fejlesztő meg arra hogy vegyenek a userek gyorsitót, legyen piac amit célozhat.Tipikus 22-es csapdája az egész story.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz kikikirly #48 üzenetére
Csak jobb leképezők kellenének, de ez sok pénzbe kerül. Viszont messze vagyunk az ideális szinttől. A legtöbb motor még texel shadingre se tért át, anélkül pedig aligha lehet nagyot lépni előre.
Az a baj, hogy maga a GPU nem igazán alkalmas egy rakás fizikai szimulációval kapcsolatos munkára. Önmagában legalábbis semmiképpen, mert ezek a pipeline-ok csak egyes lépcsőkben párhuzamosíthatók, más lépcsőben pedig a késleltetés a kritikus tényező. A probléma tehát túl komplex ahhoz, hogy csak a GPU-n vagy csak a CPU-n fusson. Emiatt vette meg a Microsoft a Havokot, ami vissza fog majd térni egy új API formájában, és ott már CPU+GPU feldolgozási modell lesz. Az már ideális a fizikára.
Sose írtam, hogy a Ray-Tracing abban a formában, ahogy alkalmazni akarják értékelhető. A Remedy adatai szerint hasztalan, hiszen pixelenként egy sugarat, virtuálisan maximum 4 méteres távolságig kilőve a számítások nagyjából 5 ms-ig tartanak Full HD-n egy Titan V-n. Ez azt jelenti, hogy még a raszterizációból is vissza kell venni, hogy működjön. Persze mondjuk két év múlva már sokkal gyorsabbak lesznek a hardverek, és aligha gondolkodik a Microsoft közelebbi dátumban.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
kikikirly
senior tag
válasz kikikirly #48 üzenetére
,,NV zárt PhysX rendszerének a lényege hogy az effektek döntő többségét GPU-számolja és nem CPU.
Azt ne mond hogy az a kis apró chip ennyi mindent kiszámol a nyákon. Ráadásul erőforrásokat von el, és a játékosok ugye inkább az FPS-t választják a minőségibb grafika helyett."Mért szerinted mi számolta?Mafia 2 leképzőre,objektumszámra, maga idejébe legszebb játékok közé tartozott(2018-as játékokkal összevetve is simán megállja a helyét,ezért is nem értem miért a leképzőbe öntik a pénzt, pedig egy mai játék 2-3x akkora büdzséből készül és ez mind a szebb leképzőnek ,,köszönhető", a User meg kb semmit nem vesz észre belőle,hasznosan elköltött pénz mondhatom).Tehát nem a rajzolási parancsok kárára volt benne fejlettebb fizika.
Ha cpu számolta volna a fizikát elmúlt 8 évbe miért nem láttunk olyat ami tudja hozni ugyanazt a szintet?[ Szerkesztve ]