Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • k-adi

    nagyúr

    válasz Krinyo #9 üzenetére

    "egy hibrid sosem lesz elektromos autó, eddig sem volt az, és ezután sem lesz. "

    oké, akkor vitatkozzunk

    - mitől e-autó?
    ---hogy elektromos a hajtása, nem?
    - a hibrid tud "tiszta" elektromos hajtást?
    ---igen, mégha csak korlátozottan is.

    Tehát, ha valaki csak eco-módban nyomja vele, akkor megfelel a kritériumnak, nem? Hiszen gyakorlatilag olyan mintha "e-autót használna".

    Ilyen szempontból jogos az 1:1 arány... de persze nézhetjük úgy is, hogy matematikailag úgy lenne fair, ha megnéznék az adott típust mennyit tud mennyi %osan és úgy arányosítani, tehát pl. ha egy hibrid 30%-ot tud megtenni önerőből tisztán akkuból, akkor 0.3-ként számolni, azaz 1/3e-autót gyártottak le, és így tovább...

  • k-adi

    nagyúr

    "A BYD első európai modellje a Tang volt, az elektromos SUV-t tavaly Norvégiában bő 58 ezer eurónak megfelelő összegért dobták piacra, Európában jelenleg előrendelhető."

    Annyi kínai márka van mostanság, nehéz követni melyik fut be, egyik start up a másik után jön stb.
    Annyira még nem vagyok képbe a kínai márkákkal, csak párat ismerek, de ahogy korábban ezen a fórumon is írta valaki, hogy a benzinesbe későn kapcsolódtak be és látva a vereséget, inkább rögtön ráugranak az elektromos piacra és azt próbálják meg dominálni, ami látszólag egész jól alakul.

    Szóval ez a BYD a "Build Your Dreams" - micsoda cég név, de ami érdekesebb az a cikkben lévő BYD Tang EV 7 üléses SUV, ami ugye mai árfolyamon 23 millió lenne és (aztán persze lehet csak jobban utána kell nézem) de első ránézésre egész korrekt koncepció a kocsi

  • k-adi

    nagyúr

    válasz vicze #12 üzenetére

    "Pl. 1hete nem kapcsoltam be a benzines motort, pedig minden nap mentünk a kocsival, akkor most én mit vezetek? :F"


  • k-adi

    nagyúr

    válasz arnyekxxx #16 üzenetére

    igen, nyilván, de úgy értettem, hogy a kocsi teljes hatótávjához képest amit tud csak akkuról, azaz amit tudna teljesen akku+benzin által ahhoz viszonyítva.

    Mivel ezekben a hibridekben kis akku van, ezért nyilván a hatótáv is pici 50-110km körül mozog tudtommal, így a teljes táv töredékére képes csak, ezért "matematikailag" nem 100%-al kéne számolni hanem amit tud tisztán, kb. a harmada (se)

    De ezt ki is számolják ugye a WLTP meg stb. arányokkal, így nem is kell nagyon matekozni már a statisztikusoknak, csak ezeket az arányokat kéne beépíteni és akkor máris kijönne, hogy fele annyi eautót gyártottak valóságban, míg papíron meg lenyomják a teslát.
    Most ezt nem azért írom le, hogy a teslát védjem, mert nem érdekelnek, csak így valóban kicsit ferdítés a szám, hiszen önerőből nem képesek ezek a hibridek a teljes hatótáv megtételére a másodlagos (ami valójában az elsődleges) benzines meghajtás nélkül.

    Arról meg szintén nem is beszélünk ugye, hogy van aki 0%-ban használja ezeket eco-módban és emiatt amellett, hogy cipeli a plusz akkut ami által még nagyobb a terhelés, fogyasztás, még a statisztika is hibás, hiszen őket is beleszámolja, pedig "nem kéne", ugyanis a statisztika pont arra akarna rávilágítani hogy milyen jó sok környezetkímélő eautó került legyártásra -- ami ugye valójában nem feltétlen igaz.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák