Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • azbest

    félisten

    válasz vicze #11 üzenetére

    ebben a lekapcsolósdiban nem lennék olyan biztos. EU-ban 2018-ban már megszűnt sok ilyen korlátozás, usában meg 2012 óta. Csak a nagyon régi gépekkel üzemelő légitársaságoknál lehet olyan gép, ahol még tilos. Az meg, hogy ne legyenek kinn a kacatok fel és leszállás közben, inkább azért szabály valójában, mert baj esetén nem kellemes, ha repkedő telefonok és laptopok zúzzák le az embek fejét.

    Az árazás sem olyan egyszerű, lehet nem látjuk a valós költségeket. A régi fellövések a klasszukus szolgáltatókkal és a nagy műhold "busz" is marha drága volt, mert nem nagyon volt verseny.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz vicze #21 üzenetére

    "Amit fejtegettél, egy szóval se írtam..."

    Való igaz, Te a 8db. áthaladó műholdra reagáltál, de valahogy arra se kaptam érdemi magyarázatot, hogy ugyan mitől lenne demagógia. Az eredeti felvetés ugyanis nem az amatőr csillagászok hosszú expós képeire vonatkozott, hanem hogy a több tízezer műhold úgy általában hú de nagyon sok.

    " Még egyszer a végső szám 42000."

    A 8 db. a 42000-es konstellációra vonatkozott (igaz 30 ezret írtam, így ezt most korrigálom).

    "akkora információ veszteség amiből nem lesz miből extrapolálni"

    Azért az ugye megvan, hogy egy normális asztrofotó több száz vagy akár ezer képből áll össze pont a hasonló anomáliák kiszűrése miatt?

    " elbagatellizálni és legyinteni rá elég nagy hülyeség"

    Ez megint csak szalmabáb, mert senki sem bagatelizálja el, vagy legyint rá.

    Azért hoztam fel az autópályás hasonlatot, hogy csak azért, mert egy adott csoportnak problémát okoz egy beruházás nem állhat meg a fejlődés, ha egyébként nagyságrendileg nagyobb csoportok meg nyernek rajta. Amit lehet tegyenek meg, hogy minél kevesebb embernek okozzon kellemetlenséget, de egy adott ponton nyilván kompromisszumot kell kötni, ami viszont nem alapulhat az "utálom Muskot, ezért - az ellenségem ellensége a barátom alapon - az amatőr csillagászok érdekei 100%, az a potenciálisan pár millió ember, aki csak így jut normális nethez meg 0%" logikán.

    "A legnagyobb kérdés, hogy bekövetkezik-e a Kessler-szindróma vagy sem, ez a legnagyobb veszélye az egésznek."

    Ez pont az alacsony pálya miatt sokkal kevésbé kockázatos a Starlink, mint bármilyen más műhold konstelláció esetében.

  • pilóta

    nagyúr

    válasz vicze #24 üzenetére

    a Starship, ami még évekre van

    What? Ma szállították át tesztelésre az orbitális példányt. Elvileg még ebben a hónapban fellövik. (bár valszeg átcsúszik augusztusra, na de azért az nagyon nem "évek")

    [ Szerkesztve ]

    Aki él és nem boldog, az téved!

  • emre33

    addikt

    válasz vicze #26 üzenetére

    Sokan Spacejunkie vilagában élnek, ne foglalkozz velük.

    Ámítják őket. Az a cucc még augusztusban se fog repülni.

    Metánt még egyszer se tankoltak a gyorsítóba, tankfarmot se probálták ko...

    ASUS B650E-E, AMD Ryzen 9 7900, CORSAIR 64GB DDR5 6000MHz CL30 KIT CMK64GX5M2B6000Z30, ARCTIC COOLING Liquid Freezer II 360

Új hozzászólás Aktív témák