Új hozzászólás Aktív témák
-
nyerek01
tag
Amikor "napokra" van a Tesla Semi elektromos kamion megjelenése, vicces ilyen dolgokról olvasni. Várom a teszteket mit tud majd a Valóságban az új Tesla. Eddig a személyautói mind sikeresek, szóval jó okkal feltételezzük az elektromos kamion is Világ siker lesz.
-
nyerek01
tag
válasz Shadowbull #25 üzenetére
Igen, és?
Ugye a "történelmet" már ismerjük. Volt okostelefon az Apple elôtt is, nem ôk találták ki. Ôt tették sikeressé.
Volt elektromos személyautó a Tesla elôtt is, nem ôk találták ki. Ôk tették sikeressé.
Tudom ügyes, okos fiúcska vagy. Most vidd ezt tovább és írt le ezt elektromos kamionnak.
Egyéb kérdés?[ Szerkesztve ]
-
nyerek01
tag
válasz Shadowbull #30 üzenetére
(ásít)
Nem. -
nyerek01
tag
válasz Shadowbull #30 üzenetére
Ja, várjál már. Te vagy az a Musk tagadó Tesla hater, ugye?
Na. Mesélj már mi a helyzet a Tesla árfolyammal?
Mi az újdonság a 10.69.2.2 FDS Önvezetésben?
-
nyerek01
tag
válasz Shadowbull #35 üzenetére
Na ne bújócskázz! TSLA árfolyam, FSD 10.69.2.2.
Lássuk az igazságot. :) -
nyerek01
tag
Úgy látom neked is magas a légszennyezés és a légúti megbetegedések fogalma. Egy normális EV 0 SEMMI, ZÉRÓ károsanyag kibocsátást mutat normális városi használat esetén ott ahol élünk a városban!
Úgy érzem megengedhetem magamnak, hogy lemegyek a szintedre és leírhatom: Járasd a belsőégésű motoros autódat egy zárt garázsban 1 órát és töltsd te is ott azt az 1 órát. Egészségedre.Akkor megbeszéltük a környezetvédelmet úgy látom.
-
nyerek01
tag
válasz Shadowbull #57 üzenetére
"Nem."
De.
-
nyerek01
tag
válasz #27070592 #56 üzenetére
Örülök neki, hogy írtad a fékport és a gumi kopását is. Ugye olvastad a kommentemet amire válaszoltál? Én azért írtam normális városi használatot mert nekem az már NEM normális városi használat, hogy 0-ról 100-ra gyorsulsz 3 sec alatt majd 100-ról állóra fékezed az autódat. Ezekkel a buta dolgokkal valóban jelentősen kopik a gumiabroncs felülete ( és a fékpofák is) ami bejuthat a levegőbe is.
Azért egy szabályokat betartó sofőr egypedálos vezetéssel 100 évig elmegy egy fékszettel és egy téli/nyári gumi szettel. ( a tévedés jogát fenntartom, lehet csak 99 évig )
-
nyerek01
tag
válasz #27070592 #61 üzenetére
Azért orvossal vagy levegő minőséget vizsgáló szakemberekkel ne nagyon beszélgess. A légzőszervi megbetegedések FŐ oka bizony a belsőégésű motorok károsanyag kibocsátása miatt van. (konkrétan erősen mérgező anyag jön/jöhet ki a motorból/kipufogóból, nagy hígítás mellett nem okoz azonnal halált. Ugye a légkörben nagymértékben hígul)
A elektromos autók gumikopásából fakadó károsító hatás nevetségesen alacsony. Látom nem sikerült felfogni a nagyságrendeket, arányokat mert nem nevetsz.
( igen, igaz a káros gumirészecskék belégzése és ez elektromosoknál is megvan, az is igaz hogy ennek mennyisége LÉNYEGTELEN )
[ Szerkesztve ]
-
nyerek01
tag
válasz Shadowbull #62 üzenetére
Akár tőled is lehetne ha tudnál értelmes dolgokat írni. Így marad a megszokott forrás keresés nálam.
( aláírásod ultra cringe )
-
nyerek01
tag
Tudod mi az a katalizátor? Kicsit még olvassa a témában öcsi, milyen nemesfémek és ritkaföldfémek tartalmaz egy belsôégésü... Tudod hogy bányászák ezeket?
( tudom, ettôl nem lesz jobb az elektromos autók aksijának megítélése csak azért fogjuk fel a belsôégés egy vicc napjainkban )
-
nyerek01
tag
Nem rég váltottak volna, hanem most váltanak. Mondjuk ajánlom figyelmedbe a Valóságot. Vállalatok, autógyártók nyilatkozatai, államok politikai és gazdasági iránya stb.
Most 2022-ben még mindig nem látni merre tartunk.
(nem tudom, hogy kapcsolódik a témához vagy hogy mi közöd van hozzá de nekem nincs belsôégésem... családban van) -
nyerek01
tag
válasz kikikirly #83 üzenetére
27-es hozzászólás te buta. ( igen jól olvastad, buta vagy. Ott van a link a 27-es kommentben, Elon Musk akirôl szó van, így reagáltam rá. Tehát ott van tényként, vissza lehet olvasni! Így tartom az állításom az értelmi képességedre vonatkozóan és még azt is írhatom jogosan, hogy hazudsz. )
[ Szerkesztve ]
-
nyerek01
tag
-
nyerek01
tag
Zseniális. Ilyenkor azért durva, hogy ezek tényleg nem néznek magukba és gondolkodnak el, hogy képzelik egy szinten említeni ezt a szennyezést, környezetkárosítást az elektromos autókkal.
Nincs semmi szuperképességem, vagy anatómia elváltozásom de amikor ez veszélyes belsőégésű jármű jön az irodaház mélygarázsába akkor annak a "szaga" percekig érezhető és többeknél is gyakran okoz enyhe fejfájást, szédülést.
Nyilván a szabadban a szél jobban szétfújja, kapja több ember a mérget. ( természetesen erősen hígítva a sok levegővel, de ez nem mentség és ettől nem lesz jobb ) -
nyerek01
tag
A cikk tartalmából amihez írod a hozzászólásokat:
"... hosszú távolságokhoz egyszerűen nem tudnak annyi nehéz akkumulátort a járművekbe építeni, így az elektromos teherszállítást nem találják vállalható jövőnek."
Akkus teherszállítás és jövő. Ez majdnem szó szerint = Tesla Semi.
Mint ahogy az üzemanyagcellás teherszállítás nem létező dolog, nincs ilyen kereskedelmi forgalomban kapható jármű éppen csak a meghajtását fejlesztik laboratóriumban. Erre írtam, hogy szinte "napokra" van a Tesla Semi ami ezt az egész játszadozást lesöpri ( SZERINTEM ) az asztalról.Azért mindjárt 2022 október van és a Semi sorozat gyártása 2022 év vége. Igen tudjuk, Elon Musk ígéret.
Na, majd okosabbak leszünk az Amerikai és Kanadai eladási adatok után és a tapasztalatokat is megtudhatjuk reméljük![ Szerkesztve ]
-
nyerek01
tag
válasz Shadowbull #103 üzenetére
"Már szériagyártásban vannak lassan 10 éve ilyen meghajtású járművek."
Továbbra is hazudsz és butaságot írsz.
Valóság: "Launched in 2020 by Hyundai Motor, XCIENT Fuel Cell is the world’s first mass-produced hydrogen electric heavy-duty truck."
Forrás: [hyundaimotorgroup.com]Volvo 2022!
"Volvo Trucks is coming to the hydrogen fuel cell party somewhat later than some of its rivals."
[thedriven.io]Továbbra is szánalmas amit művelsz, persze ezt láttam már tőled a Tesla FSD kapcsán, Elon Musk témában vagy akár a SpaceX kapcsán.
[ Szerkesztve ]
-
nyerek01
tag
válasz Shadowbull #105 üzenetére
Senkit nem érdekel a nem létező hidrogénes személyautózás.
A cikkben, a kommentekben teherszállításról és kamionokról van szó. Tanulj már meg legalább Magyarul olvasni.( jó hogy nem azzal jössz, mikor találták fel az üzemanyagcellát vagy hogy mikor használták először a hidrogént energia termelésre
[üzemanyagcella] )
Jó ég... Musk mentsen meg tőled.[ Szerkesztve ]
-
nyerek01
tag
Figyelj, normálisan megkérdezem tôled: Miért nem olvasod el azt a cikket amit ide belinkelsz?
Ezt a cikket küldted:
"hibát észleltek az ablakemelő szerkezet programjában"
"A Tesla szerint egy online szoftverfrissítéssel orvosolható a probléma."Eddig is volt ilyen, jól mûködik. A neve: Szoftverfrissítés OTA
Mégegyszer nem akarom ezt eljátszani. Ez nem visszahívás, ez frissítés. Gondolom tudod mi az a mobiltelefon vagy számítógép. Az Iphone nem visszahívja a telefonjait hanem kap egy IOS frissítést. A Windows pont ugyanez. A Tesla pont ugyanez.Visszahívás azt jelenti ami a kis fejetekben is él, visszahívja a gyár a terméket a gyárába és ott fizikailag javítják.
[ Szerkesztve ]
-
nyerek01
tag
Igen, pont pár hete beszéltük át valahol ezt a témát. Ott és akkor sikerült az értelmesebbnek felfogni mit jelenti a szoftverfrissítés és mit jelent egy termék visszahívása és hogy mi a különbség a kettô között!
Ezt tudjátok értelmezni? [autógyártók ]
[ Szerkesztve ]
-
nyerek01
tag
válasz Shadowbull #120 üzenetére
Tudom... a te kitalált világodban visszahívtak 1,1 millió Tesla autót a Texasi, Fremonti gyárba. Ismerlek.
Igazság pedig az, hogy 0 db Tesla jármûvet hívtak vissza a gyárba/szervízbe![ Szerkesztve ]
-
nyerek01
tag
Látod milyen ügyes tudsz lenni. Akkor miért írod/gondolod azt, hogy csak a Tesla van nagy bajban? Más autógyártók is vannak, olyan is van aki több jármûvet gyárt, több autót is hívnak vissza.
( Tesla gyártja és adja el a legtöbb elektromos autót. Ez amúgy érdekel téged? )[ Szerkesztve ]
-
nyerek01
tag
válasz xsjado93 #128 üzenetére
Rendben, tévedtem. Nem igaz, hogy nem használják a hidrogénes személyautókat.
2021 ( tavaly egész évben ) eladtak 16.000 ilyen autót. Azért az nagyon komoly."With sixteen thousand hydrogen fuel cell passenger vehicles sold in 2021"
Forrás: [hydrogen-central.com]Amúgy azt tisztázzuk, hogy mindegy milyen formában tárolják az energiát akkuban elektromos töltés formájában, vagy egy palackban hidrogén gáz formájában a meghajtás akkor is elektromos lesz és ez a lényeg.
Engedjük el ezt a nevetséges kazánban elégetek valami izét és az ad egy kis meleget, zajt meg jó esetben jut még energia a jármű mozgatására is...
Szóval terjedjen csak szépen a hidrogén is, várjuk szeretettel. Jól megférnek az akkus elektromos járművek mellett. -
nyerek01
tag
Na, közeledünk. Pont ez a lényeg, hogy a megfogalmazás problémás. Nem visszahívás van Tesla esetében hanem OTA frissítés.
( Figyelem! Mivel a Tesla is legyártja az autóit, így valóban előfordulhat olyan eset amikor tényleg visszahívás történik, volt ilyen is. Ez az amikor fizikai változtatás szükséges és ezt szakszervízben elvégzik, oda kell vinni a járművet: = Visszahívás )
-
nyerek01
tag
Valahol eltévedtél. Pedig látom értelmesen írsz ez külön öröm.
"belsőégésűvel bármit kombinálhatsz, ott elvész az energia, pont ezért halott mindenféle hibrid, higrogén, és hasonló megoldás."
Nyomhatunk link háborút, de egyelőre csak leírom amiket találtam:
Üzemanyagcella hatásfok: 40%-60% (85% fölé is mehet hulladékhő hasznosítással )
Akkus elektromos hatásfok: 70%-80%
Itt semmi nagyságrendi különbség nincs, mind a kettő működőképes. Nem is lényeg a hatásfok, a lényeg a mérgező és szennyező belsőégésűek tiltása és használatának befejezése!Tehát életképes termék a hidrogént "égető" üzemanyagcellás személyautó bár inkább nagyobb méretben jósolják az elterjedésüket ( Teherszállítás, személyszállítás stb. )
Én is inkább az akkus megoldás mellett vagyok, mindenkinek Teslát!
-
nyerek01
tag
Többet tudok az energia mixről mint te.
[USA energy mix eia.gov]
[EU energy mix lhyfe.com]
[Global energy mix ourworldindata.org]Szeretnél még kérdezni valamit?
Persze ismerem a fajtád, nektek az sem jó amikor valaki a Tesláját otthon tölti fel a [Tesla Solar Roof] energiával, amihez most már Powerwall energiatároló is jár! Így már független is vagy, nem lesz áramszüneted sőt! pénz keresel a [Tesla VPP] segítségével!
Kb. $2/kWh[ Szerkesztve ]
-
nyerek01
tag
Jó kérdés, hogy miként oldja meg az azonnali helyszíni szervízelést a Tesla mert egyelőre belsőégésű járművek vannak erre használva. ( Tesla előtt még ez a fogalom se volt ismert, a házadhoz/kocsidhoz jönnek és ott megcsinálják )
Gondolom ha lenne értelmes elektromos autó ebben a kategóriában (a Tesla pont nem gyárt még ilyet ) akkor azt használnák.
Jár a piros pont neked, ez tényleg egy jó megfigyelés. Szóval a szervízelést is valahogy oldja meg a Tesla elektromosan.( amúgy ha ennyire rá vagy izgulva a Teslára és arra, hogy mit nem tud megoldani tisztán elektromos járművekkel akkor néhány apróság: Legyártott Tesla autók szállítása szárazföldön: Dízel kamionok, vízen: Dízel hajók. Maga a Gigafactory építése dízel földmunkagépekkel történik stb. )
Na, most jól leszidtuk a Teslát nézzük már meg a Valós adatokat, milyen is az elektromos autók teljes élettartam alatti kibocsátása:
Forrás: [theicct.org]( gondolom az FSD rendszerre nem kell érdemben reagálni, ja vagy ezekkel mi van: [link] [link] [link] [link] )
-
nyerek01
tag
-
nyerek01
tag
Akkor azon kívül, hogy egymásra mutogatunk ki milyen hívő és fan van valami a témában?
-
nyerek01
tag
Azt nem tudom, hogy bárki mivel elégedne meg de az átlag autós szokásokat/felhasználást látjuk. Ezek nyilvánosan elérhetô adatok, számok.
Ez a klasszikus téves érvelés amit írtatok: Tudjon legalább 600 km-t bármilyen körülmények között, max 10 perc legyen a töltése 0-ról 100%-ra...
Nem, ez csak a ti igényetek. Az átlagnak ( igen, ilyen a legtöbb ember ) elég napi 60 km táv és ráér tölteni akár otthon egész vagy napközben munkaidô alatt, vagy szinte bármikor.
Én eddig minden statisztikában hasonló eredményt találtam. A jelenlegi EV tulajok véleménye is erôsíti ezt. Tehát amit írtok az elfogadható vélemény, csak kezeljük a helyén és értsük meg kisebbség vagytok ezzel.
[ Szerkesztve ]
-
nyerek01
tag
"A jelenlegi ev tulajoknak azért van egy utazós diesel vagy benzines is a garázsban"
Errôl nekem nincs hiteles forrásom, de gondolom nem hazudsz be ilyen, úgyhogy fogadjuk el igaznak.
Ez is jó kezdés ha csak városban használja az elektromosat a mindennapokban, aztán egy évben egyszer elôveszi a garázsból azt a beslôégést...
Sokkal jobb a pénztárcájának és a tüdônknek is.[ Szerkesztve ]
-
nyerek01
tag
válasz Shadowbull #173 üzenetére
"A Bosch felmérése azt is kimutatta, hogy a legtöbb autós, egészen pontosan az összes autós 38%-a csupán évi 5 – 10 000 km-t tesz meg autójával. Az autósok 11%-a még ennél is kevesebbet, csupán 5 000 km-t használja autóját. A napi átlagos futásteljesítmény 50 km körül lehet (heti hat napos autóhasználattal számolva), a többség azonban napi 30 km-t sem tesz meg."
Forrás: [link]