Új hozzászólás Aktív témák
-
-
aelod
veterán
Pontosan. Egy percig ne gondolja semelyik zöld náci, hogy ez a vonat azért indult mert zöldre festik a közlekedést. Itt is mint minden, mindenhol a pénzről, politikai csatározásról szól. Feldughatjuk az ev-ket ha a villamos energia ára az egekben van. Kétszer is meggondolja az ember, hogy belevág e egy ilyen történetbe vagy használja a fúj de csúnya rossz belső égésű autóját (itt azokat az embereket értem akiknek munkához, vagy munkába járáshoz elengedhetetlen a gépkocsi).
Új dízelmotort mutatott be az oroszlános márka
Érdekes, itt sem a fejvesztett átállásról szól a dolog."It's simple, if it jiggles, it's fat."
-
sz.balazs.95
veterán
Szerinted anno miért épült ki előbb az országos vasúti hálózat, mint a közúti?
Szigorúan véve meg a kamion is van annyira kötött pályás, mint a vonat, hiszen az sem tud árkon bokron át menni. A különbség csupán annyi, hogy az elmúlt bő 70 évben a közút fejlesztése és bővítése került előtérbe, és ez az egyetlen előnye a kamionnak, nem az, hogy maga a jármű jellege eredendően jobb lenne bármire is.
Az, hogy történelmileg így alakult, pusztán döntések sorozatának az eredménye, nem pedig valamiféle törvényszerűség.#188 nyerek01:
Hogyne, azt is fejleszteni kéne, ez nem kérdés!
A gazdasági mutatóról pedig elég annyi tudni, hogy nem véletlenül lett privatizálva a MÁV teherszállítási ágazata, hiszen az tudott profitot termelni.#188 nyerek01:
Erre amúgy egy fasza megoldás lenne, ha pl. lenne egy Bp-n egy logisztikai központja a Tesco-nak, és az emberek többsége inkább online rendelne élelmiszert, ahhoz elég lenne egy csomó kisebb elektromos furgon is, de magához a központhoz vasút vinné az árut.
Anno ez bevett szokás volt, hogy minden valamire való gyártelep saját külön bejáratú vasúti összeköttetéssel rendelkezett, nem véletlenül.[ Szerkesztve ]
Don't sing if you want to live long, they have no use for your song, you're dead, you're dead, you're dead, you're dead and outta this world.
-
sz.balazs.95
veterán
Hogyha ez így lenne, és ekkora nyűg lenne az egész, akkor miért van az, hogy így sincs elegendő kapacitása a vasútnak az igények kielégítésére?
#202 nyerek01:
Ez oké, de azért a vasút is sokat fejlődik technológiailag. Pl. a kamion esetében a sebességkorlát nem technológiai, hanem jogszabályi, magyarul a technológia fejlődésével sem tudna javulni. Ugyanez a vasút esetén nem igaz, ott csupán technológia, illetve infrastruktúra kérdése az egész. Ha pl kevesebbet költöttek volna autópálya építésre, és többet vasútra, akkor messze nem lenne ilyen rossz a helyzet, személyforgalomra meg a főút hálózat is tökre elég lenne, ehhez kicsit luxus az autópálya imo.[ Szerkesztve ]
Don't sing if you want to live long, they have no use for your song, you're dead, you're dead, you're dead, you're dead and outta this world.
-
saril
senior tag
Amúgy nyerges vontatóval megfordulni autopályán?, vagy közúton mikor már beállt?
Ez csak akkor igaz ha előre látja a navigáción hogy torlódás van valami miatt.Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!