Új hozzászólás Aktív témák
-
Phvhun
őstag
Egyszer kiszámoltam, hogy ha egy normális EV meg egy normális belsőégésű autó vétel árának különbségéből erdőt telepítek, akkor jobban jövök ki pénzben is, meg környezetvédelemben is a belsőégésűvel.
Persze elméletileg ha átjutunk a jelenlegi bukkanón, akkor a túlóldalt előfordulhat, hogy ha a teljes földön mindenki 100% atomenetgiából előállított elektromos árammal hajtva 100%-ban EV-ket használna, akkor sokkal jobban jönnénk ki.
Ha erre is vannak hiteles számítások, amik eldöntik a kérdést akkor jó.
Viszont ez a fő választó vonal szerintem, hogy ki mekkora távban gondolkodik, hogy pozitívan vagy negatívan áll az EV (és Musk) trendhez.
-
nyerek01
tag
Úgy látom neked is magas a légszennyezés és a légúti megbetegedések fogalma. Egy normális EV 0 SEMMI, ZÉRÓ károsanyag kibocsátást mutat normális városi használat esetén ott ahol élünk a városban!
Úgy érzem megengedhetem magamnak, hogy lemegyek a szintedre és leírhatom: Járasd a belsőégésű motoros autódat egy zárt garázsban 1 órát és töltsd te is ott azt az 1 órát. Egészségedre.Akkor megbeszéltük a környezetvédelmet úgy látom.
-
#27070592
törölt tag
Ennél azért több változója van az egyenletnek. Az elektromos autók is gumiabroncsokat használnak, ami épp úgy kopik mint az ICE autóknál. A gumik pora (az egyébként az aszfaltból keletkező porral együtt) ugyanúgy hozzájárul a légszennyezettséghez.
A másik dolog: a fékpor. Ebben az elektromos autók jobbak ugyan, mert hatékonyan használják a villanymotorok regeneráló fékező rendszerét, de ettől függetlenül van hagyományos fékrendszerük is.
A városi levegőben jelentős problémát jelentő szálló port elektromos tömegközlekedéssel és az autók számának minimálisra csökkentésével lehetne megoldani. Ettől nagyon messze vagyunk. -
nyerek01
tag
válasz Shadowbull #57 üzenetére
"Nem."
De.
-
nyerek01
tag
válasz #27070592 #56 üzenetére
Örülök neki, hogy írtad a fékport és a gumi kopását is. Ugye olvastad a kommentemet amire válaszoltál? Én azért írtam normális városi használatot mert nekem az már NEM normális városi használat, hogy 0-ról 100-ra gyorsulsz 3 sec alatt majd 100-ról állóra fékezed az autódat. Ezekkel a buta dolgokkal valóban jelentősen kopik a gumiabroncs felülete ( és a fékpofák is) ami bejuthat a levegőbe is.
Azért egy szabályokat betartó sofőr egypedálos vezetéssel 100 évig elmegy egy fékszettel és egy téli/nyári gumi szettel. ( a tévedés jogát fenntartom, lehet csak 99 évig )
-
#27070592
törölt tag
Olvastam a kommentedet.
Az egypedálos üzemmód valóban kíméli a hagyományos fékeket, nincs vita.
Viszont a gumik épp úgy kopnak az EV autókon is mint az ICE autókon. Nem kell 3 sec 0-100, elég ha csak pontosan azokkal a sebességekkel mozognak, kanyarodnak mint az ICE autók. És épp ugyanúgy használódik/kopik alattuk is az aszfalt, ugyanúgy belemennek a kátyúkba stb. Ez mind szálló port termel.
(zárójelbe: az EV autók nehezebbek mint az átlag ICE autók, jobban koptatják az utat is és a gumikat is, ergo több lesz a szálló por) -
nyerek01
tag
válasz #27070592 #61 üzenetére
Azért orvossal vagy levegő minőséget vizsgáló szakemberekkel ne nagyon beszélgess. A légzőszervi megbetegedések FŐ oka bizony a belsőégésű motorok károsanyag kibocsátása miatt van. (konkrétan erősen mérgező anyag jön/jöhet ki a motorból/kipufogóból, nagy hígítás mellett nem okoz azonnal halált. Ugye a légkörben nagymértékben hígul)
A elektromos autók gumikopásából fakadó károsító hatás nevetségesen alacsony. Látom nem sikerült felfogni a nagyságrendeket, arányokat mert nem nevetsz.
( igen, igaz a káros gumirészecskék belégzése és ez elektromosoknál is megvan, az is igaz hogy ennek mennyisége LÉNYEGTELEN )
[ Szerkesztve ]
-
nyerek01
tag
válasz Shadowbull #62 üzenetére
Akár tőled is lehetne ha tudnál értelmes dolgokat írni. Így marad a megszokott forrás keresés nálam.
( aláírásod ultra cringe )
-
dabadab
titán
És tudod mennyi kobalt van pl. egy mostani Tesla akkuban?...
Meg hát az ilyen epizódikus érvelés olyan nagyon nem működik. Nyilván vannak bárminek a gyártása során olyan lépések, amire rá lehet mondani, hogy "aztadedurva!!!", de ebből azért nem érdemes nagyon messzemenő következtetéseket levonni.DRM is theft
-
nyerek01
tag
Tudod mi az a katalizátor? Kicsit még olvassa a témában öcsi, milyen nemesfémek és ritkaföldfémek tartalmaz egy belsôégésü... Tudod hogy bányászák ezeket?
( tudom, ettôl nem lesz jobb az elektromos autók aksijának megítélése csak azért fogjuk fel a belsôégés egy vicc napjainkban )
-
nyerek01
tag
Nem rég váltottak volna, hanem most váltanak. Mondjuk ajánlom figyelmedbe a Valóságot. Vállalatok, autógyártók nyilatkozatai, államok politikai és gazdasági iránya stb.
Most 2022-ben még mindig nem látni merre tartunk.
(nem tudom, hogy kapcsolódik a témához vagy hogy mi közöd van hozzá de nekem nincs belsôégésem... családban van) -
aelod
veterán
Öcsi? LoL ettől a stílustól nem lesz nyomósabb az érvelésed azt ugye tudod?
Pontosan tudom mi az a katalizátor. Tény és való, hogy egy elektromos autó előállítása nagyobb költség mint egy hagyományos belső égésűé (akku, vezetékek stb.) Ha minden járművet ev-re akarunk lecserélni 1) lehetetlen 2) kapacitás hiány lép fel mivel nem tudnak majd annyi akkut gyártani amennyi szükséges.Vállalatok, autógyártók nyilatkozatai, államok politikai és gazdasági iránya stb.
Attól, hogy ezt az irányt jelölték ki még nem biztos, hogy járható az út...
( tudom, ettôl nem lesz jobb az elektromos autók aksijának megítélése csak azért fogjuk fel a belsôégés egy vicc napjainkban )
Ha így gondolod lelked rajta, de egy délibábot kergetsz.[ Szerkesztve ]
"It's simple, if it jiggles, it's fat."
-
saril
senior tag
Úgy kapcsolódik hogy azt írtad "azért fogjuk fel a belsôégés egy vicc napjainkban"
Amit írtál nem értem hogy van kapcsolatban a valósággal?Mármint értem hogy azt írtad: "Mondjuk ajánlom figyelmedbe a Valóságot. Vállalatok, autógyártók nyilatkozatai, államok politikai és gazdasági iránya stb."
Szóval holmi nyilatkozatoktól nem fognak eltünni ezek, mert sok területet nem tudsz kiváltani elektromos működésre, aggregátorok vagy megmunkáló/munkagépek? meg a tajgán hogy rugna labdába bármilyen ma létező akkuforma szerinted?Tehát ettől amit leírtál a te véleményed meg még sok más emberé hogy vicc az hogy az egész világon bleső égéssel/üzemanyag elégetéssel működik minden:
Teherhajók, kamionok, vonatok nagy része, a szgk nagy százaléka, munkagépek, aggregátorok, traktorok, REPÜLÉS!
Ez amit leírtam mind vicc, valóban az, mármint a te felfogásod szerint, viszont van egy rossz hírem neked, még sokáig itt lesznek.Az én véleményem a témában az hogy csakis helyi esetleg csak agglomerációs közlekedésre alkalmas bármilyen akkus megoldás, és oda nagyon jó! Hosszú távra még mindig nincs megoldás, ráírják az 500-800km-t aztán ha nyáron haza akarnék menni az ország egyik pontjából a másikba 22fokra állított klímával, tempomat 130-al, nem igazán létezik erre meglévő EV megoldás!
[ Szerkesztve ]
Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
-
-
Shadowbull
addikt
"elektromos autók gumikopásából fakadó károsító hatás nevetségesen alacsony."
Hülyeség. A modern nagyvárosok fő szennyezője a finompor. A járművek okozta finompor -emisszió a gumik és az utak kopásából, valamint a már meglévő por felkavarásából származik.
Ez pedig az EVnél ugyanúgy megvan, sőt tendenciózusan több, mert egy EV jellemzően nehezebb mint egy hagyományos, tehát jobban kopnak a gumijai.Mondom, tanulj egy kicsit. Nagyon ráférne.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Alapvetően én is úgy gondolom, hogy egy EV a teljes élettartama alatt kevesebb káros anyagot bocsát ki mint egy dízel, a gyártást és a semlegesítést is figyelembe véve.
De ettől még bocsát ki, nem is keveset. Persze lehet legyinteni a lítium meg a kobalt bányászat által okozott szennyezésre, meg az akkugyártás mindenféle potenciális problémáira, de az utóbbit a magyarok első kézből tapasztalják, és a jelenlegi beruházások alapján meg fogják is.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
#27070592
törölt tag
olvasgassál
(ha nem megy az angol, bocs..)
A légzőszervi betegségek fő kiváltó oka a pm10 és pm2.5 kategóriájú szálló por. Az utóbbi években az euro5/6 besorolású autókba (a benzinesekbe is) épp ezért került részecskeszűrő.
A levegő szennyezettségének nagyobbik része (értsd: a kipufogógázokban lévő mennyiség többszöröse) az útfelület és a gumiabroncsok kopásából származik. Ezt csak úgy lehetséges kiküszöbölni ha autók nem közlekednek.
(de valószínűleg mindezt fölöslegesen írom neked, ha képes vagy azt állítani hogy az EV autók egy gumiszettel 99évig közlekednek..) -
saril
senior tag
válasz #27070592 #78 üzenetére
Tudnál nekem linkelni egy cikket arról hogy a részecskeszűrő kiégetésekor mikor a kormot elégeti az autó töblet gázolaj hozzáadásával 700-800fokon, milyen pm keletkezik? vagy én tudom rosszul és az már nem pm10 alatti?
Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
-
aelod
veterán
A realitás talaján maradva látható, hogy a zéró emissziós ev-k nem zéró. Van egy kiforrott technológia ami még hosszú távon üzemképes (gazdaságos: lásd autók fogyasztás csökkenése, egy nyerges vontató is durván elvan 25literes gázolaj fogyasztással). A másik oldalon van egy feltörekvő technológia ami számos kérdésre még keresi a megoldást (elhasznált akkuk hasznosítása, újra hasznosítása, elektromos tűz esetek megoldása, növekvő energiaigény stb) de ne legyünk naivak, hogy az átállás hamar bekövetkezik és szemellenzővel fújolni a kőolaj alapú közlekedésre."It's simple, if it jiggles, it's fat."
-
saril
senior tag
Egyébként ha elérhető áru lenne az EV sokkal többen váltanának.
Ahogy írtam, városban tökéletes, főleg annak aki sokat használja, ez tény.
De az is tény hogy az elterjedését beárnyékolja az ára IS!Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
-
aelod
veterán
Igen. Városban ideális és kézenfekvő. Nincs üzemi hőfokra melegedés előtti kopás mint a belső égésű autóknál, szmog stb.
De az is tény hogy az elterjedését beárnyékolja az ára IS!
Pontosan, erre még rájön a gazdasági helyzet és az energiaár krízis is."It's simple, if it jiggles, it's fat."
-
Ribi
nagyúr
Az a gond, nagyon naív vagy.
"Vállalatok, autógyártók nyilatkozatai, államok politikai és gazdasági iránya stb." tudod mi ezeknek a fő irányvonal? A pénz. Pont leszarják a te egészséged. Ha azt hiszed, hogy a károsanyag kibocsájtás miatt csinálják az elektromos autókat akkor nemártana felábredni a csipkejózsika álomból... -
nyerek01
tag
válasz kikikirly #83 üzenetére
27-es hozzászólás te buta. ( igen jól olvastad, buta vagy. Ott van a link a 27-es kommentben, Elon Musk akirôl szó van, így reagáltam rá. Tehát ott van tényként, vissza lehet olvasni! Így tartom az állításom az értelmi képességedre vonatkozóan és még azt is írhatom jogosan, hogy hazudsz. )
[ Szerkesztve ]
-
kikikirly
senior tag
Igazad van, az én k*urva anyámat mert nem nyitottam meg egy linket ennyihozzászólásból...
Ez elég alap arra hogy úgy beszélj a másikkal mintha a kutyád lenne.
Elképzelhetetlen hogy 83 hozzászolásból elkerülte a figyelmemet egy LINK.
Biztos hazudni akartam és buta vagyok. Ha te mondod dude...
Tény hogy ahol csak lehet produkálod magad, és a stilusod is hagy maga után kívánnivalót(Nem engem butáztál le életedeben előszőr az fix).Tartom hogy a fórumozok 99% nem kíváncsi erre. -
aelod
veterán
Pontosan. Egy percig ne gondolja semelyik zöld náci, hogy ez a vonat azért indult mert zöldre festik a közlekedést. Itt is mint minden, mindenhol a pénzről, politikai csatározásról szól. Feldughatjuk az ev-ket ha a villamos energia ára az egekben van. Kétszer is meggondolja az ember, hogy belevág e egy ilyen történetbe vagy használja a fúj de csúnya rossz belső égésű autóját (itt azokat az embereket értem akiknek munkához, vagy munkába járáshoz elengedhetetlen a gépkocsi).
Új dízelmotort mutatott be az oroszlános márka
Érdekes, itt sem a fejvesztett átállásról szól a dolog."It's simple, if it jiggles, it's fat."
-
btprg
senior tag
válasz Shadowbull #81 üzenetére
Amikor a hűdezöld euro99-es szar fekete füstpamacsot bocsát ki, az mitől van, ha nem valami részecskéktől? Optikai csalódás?
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
nyerek01
tag
-
nyerek01
tag
Zseniális. Ilyenkor azért durva, hogy ezek tényleg nem néznek magukba és gondolkodnak el, hogy képzelik egy szinten említeni ezt a szennyezést, környezetkárosítást az elektromos autókkal.
Nincs semmi szuperképességem, vagy anatómia elváltozásom de amikor ez veszélyes belsőégésű jármű jön az irodaház mélygarázsába akkor annak a "szaga" percekig érezhető és többeknél is gyakran okoz enyhe fejfájást, szédülést.
Nyilván a szabadban a szél jobban szétfújja, kapja több ember a mérget. ( természetesen erősen hígítva a sok levegővel, de ez nem mentség és ettől nem lesz jobb )
Új hozzászólás Aktív témák
- Nem bírják kiszolgálni az AI energiaigényét
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Ford topik
- Otthonfelújítási program (2024.)
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...