Új hozzászólás Aktív témák
-
Ribi
nagyúr
válasz sz.balazs.95 #197 üzenetére
Vonatsíneken nem mehet semmi más csak vonat így közember sem használhatja. Ki lehet építeni sűrű sínpályát, csak rohadt pazarló dolog lenne. Bárhol baleset van, kamion megfordul és kerül egyet. Vonat ilyet nem tud. Eleve igen macerás, hogy mindent pakolj kamionra, vidd el a vonatra pakoló állomásra, az átviszi egy másik nagyváros mellé, ahol megint átrakják kaimonra és az viszi ki. Szóval esetek nagy részében a kamion így is az út x részében szállítja. Valszeg egyszerűbb és olcsóbb nem bajlódni ezzel. Nagy távolságokra lehet ez jobb lenne, bár ott hajóznak, közepes távolságokra valszeg ezt csinálják. De pár100km-nél nem éri meg.
#200sz.balazs.95: És valszeg nagyon sokat kell majd költeni elektromos töltőkre és hálózatra is városszerte az elektromos autók miatt.
[ Szerkesztve ]
-
nyerek01
tag
válasz sz.balazs.95 #197 üzenetére
Azért a vasút a gôzmozdony miatt nagy elônnyel indult. A közut vs. vasút nem így mûködig. Mármint nem gazdasági oka volt hanem egyszerû technológiai, mûszaki.
[ Szerkesztve ]
-
sz.balazs.95
veterán
Hogyha ez így lenne, és ekkora nyűg lenne az egész, akkor miért van az, hogy így sincs elegendő kapacitása a vasútnak az igények kielégítésére?
#202 nyerek01:
Ez oké, de azért a vasút is sokat fejlődik technológiailag. Pl. a kamion esetében a sebességkorlát nem technológiai, hanem jogszabályi, magyarul a technológia fejlődésével sem tudna javulni. Ugyanez a vasút esetén nem igaz, ott csupán technológia, illetve infrastruktúra kérdése az egész. Ha pl kevesebbet költöttek volna autópálya építésre, és többet vasútra, akkor messze nem lenne ilyen rossz a helyzet, személyforgalomra meg a főút hálózat is tökre elég lenne, ehhez kicsit luxus az autópálya imo.[ Szerkesztve ]
Don't sing if you want to live long, they have no use for your song, you're dead, you're dead, you're dead, you're dead and outta this world.
-
saril
senior tag
Amúgy nyerges vontatóval megfordulni autopályán?, vagy közúton mikor már beállt?
Ez csak akkor igaz ha előre látja a navigáción hogy torlódás van valami miatt.Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
-
nyerek01
tag
válasz arnyekxxx #207 üzenetére
Ismerjük a matematikai átlag fogalmát. Ezért nem is azt jelenti, hogy minden autós minden nap pontosan 60 km távolságot megy.
A statisztika azért nem egy butaság, se az átlag számítás vagy a szórás vizsgálat stb. Egyszerû és hasznos dolgok ezek.
Ha az elmélet neked nem tetszik akkor nézhetjük a gyakorlati részét, autósok valós tesztjét. EU-ban Björn aki rendszeresen tesztel elektromos autókat 1000 km távon, youtubeon elérhetôek a tesztjei. Amerikában meg 100 számra vannak pl. Tesla hatótáv és tölthetôség tesztek. Szabadon nézhetôek.
-
nyerek01
tag
A lovaskocsi pont jó példa. Akkor is sokan furcsának és alkalmatlannak tartották a belsôégésû motoros jármûveket. Pár évtizedig mégis sikeresek tudtak lenni.
Az évszámokon hiába harcolunk itt, mindegy is mikor váltják le az elektromos személyautók a régi füstös elôdöt. Meg fog törni.
[ Szerkesztve ]
-
saril
senior tag
válasz xsjado93 #219 üzenetére
"Már 2022-ben el kell kezdeni az elavult dízelautók kitiltását Budapestről – ezt javasolja a Levegő Munkacsoport"
Nekem ez a 3 szó azonnal feltünt az első találatnál..
Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
-
nyerek01
tag
válasz xsjado93 #219 üzenetére
Most ezt komolyan is gondolod vagy nekem nem jött át a humor?
Nincs olyan törvény, törvényjavaslat, előírás, jogszabály SEMMI ami tiltja a füstösök használatát. Leülhetsz 1-es.
A három fő piac ahol keresünk: Kína, USA, EU.
Látod pedig egy egyszerű témához értünk, csak egy sima web cím kéne forrásnak, ahol leírják a hivatalos tiltását a használatnak.
Nincs ilyen.[ Szerkesztve ]
-
-
arnyekxxx
veterán
-
xsjado93
senior tag
válasz nyerek01 #221 üzenetére
Várj, akkor szólj a németeknek, hogy nyugodtan visszavehetik az öreg dízeleket, amiket eladtak ezekben a városokban egyáltalán nem, vagy csak korlátozva használhatod azokat a kocsikat, amik nem felelnek meg a törvénybe foglalt követelményeknek:
[link]
valóban, a google-s példa nem volt a legjobb magyarul, de csak szemléltetni akartam, hogy te is egyszerűen utánajárhatsz a dolgoknak, főleg ha Magyarországon is túl látsz
Szóval, ha nem haragszol, nem ülök le, és az érdemjegyet sem fogadom elYour life is a lie.
-
nyerek01
tag
válasz xsjado93 #231 üzenetére
A zónás korlátozásokról én is tudtam. Csak emlékezzünk már mirôl is beszélünk. Azt írtátok, hogy kényszerítve vannak az autósok az elektromosra, ezért van a váltás. Én erre írtam, hogy nem igaz. Nem kényszerbôl hanem józan döntések miatt váltanak EV-re.
Amúgy sem csak régi dizelrôl volt szó, belsôégés vs. elektromos volt a téma. A zéró emissziós zóna már érdekesebb.
-
aelod
veterán
válasz nyerek01 #233 üzenetére
Azért azt is vedd figyelembe, hogy a downsize-ing és az egyre szűkülő motorválaszték miatt is felgyorsult az ev értékesítés. Plusz a legtöbb gyártó már céldátumot is kitűzött arra, hogy nem fog értékesíteni belső égésű motorokkal szerelt kocsikat.
"It's simple, if it jiggles, it's fat."
-
Shadowbull
addikt
válasz nyerek01 #233 üzenetére
"kényszerítve vannak az autósok az elektromosra, ezért van a váltás. Én erre írtam, hogy nem igaz."
De, igaz. Nézd meg például csodaNorvégiát, milyen brutál büntetőadók vannak az új ICEkre rátéve. Ott gyakorlatilag nincs más választásod mint BEVet venni. De sok országban hasonló, a minimum az hogy óriási állami támogatások vannak a BEV vásárlásra.
Állami támasz nélkül, piaci alapon az egész BEV sztori életképtelen, még ma is.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
nyerek01
tag
válasz Shadowbull #235 üzenetére
Érdekes, minden személygépjármû kategóriában olcsóbb venni belsôégést. Tehát akkora nagy támogatás van az elektromosokra, hogy drágább mint az ICE azonos kategóriát nézve.
Hatalmas kényszer, szabadon választhatsz olcsó ICE és drága EV autó között. Az emberek pedig választottak."piaci alapon az egész BEV sztori életképtelen, még ma is."
Gondolom azt írod majd: "Nem tudom mit jelent a piaci alapon"
Hát ha valami megéri mind a fogyasztónak mind a gyártónak az életképes termék és sikeres lesz a piacon. Lásd EV.[ Szerkesztve ]
-
-
xsjado93
senior tag
válasz nyerek01 #233 üzenetére
Én nem vennék rá mérget, hogy mindenki önként és dalolva ment volna autót cserélni, ha nem állították volna olyan (ha úgy tetszik kényszer) választás elé, hogy “következő évtől vagy lecseréled a kocsidat olyanra, amit mi előírunk, vagy nem autózol a városban / egyes részein”.
Mivel a korlátozások a károsanyagkibocsátásból fakadnak, ezért gondolom az emberek egy része már alapból 0 emissziósra cserélt a korszerűbb belsőégésű helyett, hogy megússza az újabb, általa tervezettnél korábbi autócserét. Nem azt mondom, hogy ez hülye döntés volt (vidékiként eleget éltem ahhoz Bp-n, hogy értékeljem a tiszta levegőt), de messze nem olyan zöld és fenntartható, mint amilyennek a zöld politika megpróbálja beállítani. De legalább haladunk valamerre.Your life is a lie.
-
sz.balazs.95
veterán
válasz Shadowbull #241 üzenetére
De, ég, mint a Tesla.
Szerintem engedd el, teljesen parttalan ez a vita.
Don't sing if you want to live long, they have no use for your song, you're dead, you're dead, you're dead, you're dead and outta this world.
-
Tewe013
őstag
válasz nyerek01 #240 üzenetére
Mármint itthon nincs rá támogatás te zseni, ami meg is látszik az eladásokon itthon (pedig kedvezmények vannak arra is). Szóval ez megint csak azt igazolja, hogy ott megy jól az EV, ahol agyon van támogatva. Magyarországon évi egyszer van ilyen pályázat és az eladások is eszerint alakulnak.
-
saril
senior tag
válasz Shadowbull #248 üzenetére
Sok múlik a szülőkön, hogy nevelték, sajnos mindig vannak kivételek.
"A kivétel erősíti a szabályt"Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
Új hozzászólás Aktív témák
- -65% Dell Latitude 7310 2in1: i7 10610U,16GB,256GB,13.3" Touch 100%sRGB 350nit,WWAN eSIM,Win11
- Samsung Galaxy S22 - Fekete - Független - 2025.03.05-ig garancia - Tökéletes állapot
- Endorfy Fortis 5 ARGB CPU hűtő áron alul! (3 db)
- Forradalmasítsd a digitális világodat a HoloLens 2-vel!
- ÚJ Dell Inspiron 7430 2-in-1 - 14" FHD+ IPS TOUCH 360 / i5-1335U / 16Gb DDR5 / 512Gb PCIe 4.0 / 3 ÉV