Új hozzászólás Aktív témák
-
Jhonny06
veterán
Na ezt a BME-re is eljuttathatnák..
-
GoldenJ
tag
Hát igen, a külföldi oktatás lehetőségeket ad a gyerekeknek, a magyar lópikulát sem.
A mai gyerekek nemcsak megveszik a vackot, hanem még azt is elhiszik róla, hogy király.
-
MODERÁTOR
Nemsokára nekünk is be kell adni a beadandót. Igaz nem CryEngine 3 csak 2 és nem is BME.
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
Z86
őstag
Biztosan ezért nincsenek sehol a magyar oktatási intézmények mikor a néhány száz legjobb egyetemet felsoroló listákat olvasgatja az ember. Pedig oda azért illene bekerülni 1-2 intézménnyel. Hiába a sok analízis és az elméleti tudás (aminek a vizsga után 2 hónappal már a felére sem emlékszik az átlag tanuló), ha az ilyen modern és gyakorlatias dolgokkal nem foglalkoznak.
Amúgy szimpatikusak az ilyen cégek, bár több lenne belőlük.
-
őstag
válasz FehérHolló #3 üzenetére
Itt most nem a tantervi Szgépes grafikára kellene gondolni, hanem egy teljesen külön tárgyra: pl "Játékfejlesztés CryEngine 3 motoron"
¯\_(ツ)_/¯
-
kpal
veterán
ez király
-
N€T0X|N
őstag
Adják mellé a "Hogyan készítsünk konzolportot 5 lépésében" kiskönyvet is?
Sent from my keyBoard
-
Armagedown
őstag
Ha egyszer egy grafikus motor újabb akkor nem kellenne szebb legyen és az jelenlegi technológiákat kihasználja ? pl a directx 11et
“If you don't read the newspaper, you're uninformed. If you read the newspaper, you're mis-informed.”
-
ftc
nagyúr
Én a mérnökökre gondoltam.... valós rendszert max diploma írákor lát az ember....
Itt őgy kerül ki a legtöbb ember, hogy azt amit az életben használnak programoakt nem is látott...ha egy kicsit haladnának az egyeteek akkor lehet magasabb szinten lenne minden oktatásban is s még tanulni is lenne kedvük a diákonak
[ Szerkesztve ]
-
wednesday
őstag
Ez így van sajnos. Hiába lenne magasabb az általános elméleti tudás, ha a gyakorlatba nem sok hasznát lehet venni, illetve magának a gyakorlatnak a rovására megy.
No meg tényleg elfelejti idővel az ember, amit aztán nem használ. Vagy inkább úgy fogalmazok, hogy elhalványul, hiszen teljesen semmit sem felejtünk el. De tény, hogy mióta megvannak a matek vizsgáim nem sokat agyalok már rajtuk. Most leültetnének hirtelen megint analízis vizsgára, nagy eséllyel nem sikerülne.
Azért nem vagyunk az élmezőnybe, mert pontosan ezeket a tényezőket is figyelembe veszik az értékelésnél. Felszereltség, gyakorlati lehetőségek, szakmai hozzáértés, diploma utáni elhelyezkedés stb.
-
#65675776
törölt tag
Legkorszerűbb DX9?
-
őstag
Az a jövő!
Rock and stone, to the bone! Leave no dwarf behind!
-
Tomcat
őstag
Nem tatom igazán etikus dolognak egy olyan cég részéről ezt az egyébként nagyszerű kezdeményezést, amely az elmúlt időszakban teljesen szétrombolta maga körül a szavahihetőségét. Kiadták a Crysis 2-t. Korszerű DX11-es technikáról beszéltek aztán lett végül DX9 belőle és végig azt hangsúlyozták hogy a PC-re egészen mást fejlesztenek aztán egy egyszerű konzolportot kaptunk a hiper-szuper programjuk helyett. Sokan csalódtunk bennük. Én elhiszem hogy ők is pénzből élnek és számít nekik is a bevétel mert abból tudnak fejleszteni de mégis ezzel a lépéssel mit szeretnének elérni? Még több konzolokra fejlesztő szakembert globálisan kiképeztetni? A DX9 mint a jövő technikája?
Tomcat
-
kovsol
titán
Amúgy az unreal engine eddig is elérhető volt bárki számára nem? Szóval ha valaki ilyesmit akart oktatni/tanulni azért volt lehetőség rá, szóval ez a kezdeményezés nem tudom mitől akkora szenzáció most.
May the Force be with you!
-
proci985
MODERÁTOR
ez egy ordas nagy hazugság.
svédeknél a matekoktatás legalább olyan kemény (az arra specelőknek), mint Magyarországon (gondolok itt a faktos, oktvrejárós csúcsgimnáziumokra). lehet, hogy a kötelezőek megállnak a másodfokú egyenleteknél, de akik ráfekszenek... itt a kötelező a matek B, viszont van még C D E és a fakt ezen felül. gimnáziumban a valszeg egy teljes kurzus.
konkrétan az analízis és a valszám eleje itt még középiskolai anyag (bmes analról és valszámról beszélek, valszámból kb három hét, analból a talán hat részegység miatt nehezebb megmondani). persze, csak az első pár hét, de középiskolában a DVVVk lehet kissé erősen hatnának (pár éve tudomásom szerint addig mélyrehatóan az 5éves közgáz@corvinus valszámán sem jutottak el).
alacsonyabb bekerülési helyek meg itt is vannak, de mivel hogy az ipari szereplők igényeinek megfelelő tudást kell átadni, ezért pl itt Skövdében olyan 20% körül kap diplomát. sysadminból pl hiány van, mert olyan 25-40fő végez a 120as évfolyamból. és nem a Psalmers@Göteborgról beszélünk, és nem a Kungliga@Stockholmról beszélünk. cserébe itt évente változtatnak a tárgyakon, objkektumorientált vizsgán utóbbi 4 évben nem volt két teljesen egyforma (annak függvényében, hogy éppen mi volt hangsúlyos).
N€T0X|N: itt Skövdében a diákok számára használható az unrealengine (talán a hármas), laborokban telepítve van a fejlesztői környezet.
FehérHolló: . z80at én pl láttam háromszor életemben (pedig 89 óta ülök gép előtt), ebből kétszer a Siemens-Nixdorf múzeumban és egyszer Münchenben a modern művészetek múzeumában. valamint egyszer kreditet sem kaptam abból, hogy tudtam, hogy mi van benne, és mit csinál (mert szigorlaton nem volt kredit, ellenben digiten még 8086ost bizergáltunk). a 8086nak picit több értelme volt, bár így 30 évvel később egyre kevésbé hasonlít az architektúra. az állapotgépeknek talán volt értelme, de mégis csak 17 kreditről beszélünk (számítógépes architektúrákkal együtt).
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
hoffman_
nagyúr
válasz Bobrooney #17 üzenetére
SZE király Múlthéten haverok meginvitáltak a SZEnapokra, és hát mocsokjó volt Elgondolkodtam, hogy Kandóról átmegyek Győrbe
proci985:
Mi is 8086-ost bizergálunk jelenleg, mást nem is fogunk, előre meg lett mondva. Haladjunk a korral, je (Y)
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
wednesday
őstag
Svédország az IT fellegvára, a népesség 5% dolgozik ezen a területen. De az is lehet, hogy már sokkal több ez 2004-es adat.
A svéd kormányok hihetetlen módon rámentek az IT támogatására, gyakorlatilag ez mozgatja ma már a gazdaságukat.
Annyi pénzt költenek oktatásra, amennyit itthon ellopni sem tudnának (bár semmi sem lehetetlen).A Skandináv államok elég jól állnak az oktatás területén.
-
GoldenJ
tag
1)Ki beszélt itt a külföldiek IQ-járól?
(Nem mintha az intelligencia hányadosban nagyon verne bárkit is a magyar nemzet - ráadásul aki csak teheti az megy innen, úgyhogy az átlag bizony folyamatosan csökkenni fog - reméljük azért nem exponenciálisan)2)Külföldön olyan tudást szerezhetsz amit használni is tudsz, és ér is valamit. Itthon csak ideális szavazókat képeznek(érted ). Ebbe viszont ne menjünk bele, mert a téma nem erre a fórumra való.
A mai gyerekek nemcsak megveszik a vackot, hanem még azt is elhiszik róla, hogy király.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz wednesday #27 üzenetére
általánosságban beszélt, gondoltam azért felvázolom, hogy ez nem igazán így van. nagyon populáris tévhit és ugyanúgy nem igaz, mint ahogy a magyar egyetemek sem olcsóak (egyik barátom öccse éppen japánban van az egyik legjobb egyetemükön, és alig kerül többe a képzés -lakhatás persze más dolog-, mintha Magyarországon lenne fizetősön).
az lehet, és svédeknél megint boom van. idén állásbörze kb negyede IT helyekből állt. egyik cég meg előadott is, mert kb 200főre van szükségük. és egy cégről beszélünk.
a pénz egy dolog. amihez kell pénz, az a labor, mert anélkül nincs gyakorlati oktatás. ilyen szempontból pl egy számelmélet/anal sokkal jobb (hálós laborokban nekünk pl fejenként volt egy dedikált vinyópárunk, illetve labor idején és amikor nem volt labor rendelkezésünkre állt egy két gépből álló pár... ebből a szerver kb az én itthoni gépem szintjén volt releváns hardver tekintetében, a kliensben csak 2g ram volt). megoldás lehet, hogy támogatókat kell szerezni: cégeknek kell ember, tehát megéri a képzést támogatni, hogy ezért jól képzett kezdőket kapjanak.
viszont, itt első év után az ember már mehet dokumentálni/kommentelni, másod év után pedig viszik az embereket nyári munkára és később állandó munkatársnak. programozni. és nem azért, mert aki akar, majd az egyetem mellett úgyis megtanul otthon programozni, meg a munkahelyen majd megtanítják az elvégzendő feladatra.
persze, bmen is ott a negyedik félévben a projekt labor, kemény 3 kreditért (gyakorlatban minálunk netto 150-180óra/fő lett, amire jött még amikor utánna kellett nézni/gondolkodtunk a megoldáson), négy fővel, amihez képest itt van egy 10-15fős, 15kredites lab, amikor 10hétig csak arra figyel az ember (tehát nincs közben hatvan zh és leadandó). és addigra az adatb, releváns diszkrét, OOP/UML és usability/releváns design (illetve játékosoknál shaderprogramozás) már régen lement.
diákként én csak annyit látok, hogy itt, a 20k fős kisváros főiskoláján használható tudást kapok.
állam egyébként tényleg segít, két hét múlva megyünk az egyik állami keltetőben tartott 24órás problémamegoldós versenyre, ahova egy létező cég bejön a problémával, nekünk pedig kell valamit kezdeni vele... mi gyakorlati tudást és ismeretségeket kapunk, a cégek megismerhetnek potenciális jövőbeli munkatársakat és talán valami megoldást, az államnak meg jó, mert jobb (célra megfelelőbb) termék -> több bevétel a cégnek -> több adó. win win situation.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
-
Tomcat
őstag
Nem azzal van a gond hogyan néz ki, hanem azzal hogy valójában az egész DX9 lett, viszont azt mondták hogy a PC-sek DX11-et kapnak. Alapból egy külön fejlesztést nem pedig egy sima portot. Ez szerintem nem volt szép húzás tőlük. Megvan a teljes sorozat tőlük eredetiben és én becsapva érzem magam. A következőt nem fogom megvenni ha megint ezt játszák el.
Tomcat
-
lkandris
tag
válasz Speeedfire #32 üzenetére
Attól függ, mennyire mélyen akarsz belemenni. Ahogy nálunk az Eltés számgraf anyagot nézem (meg ugye nem csak nálunk) , a sugárkövetés + komplikáltabb képszintézisek megértéséhez komoly integrál képleteket kell tudnod. Persze más kérdés, hogy ki az a hülye, aki API szinten akarja ezeket tudni, mivel azért vannak már megírva hogy használd.
[ Szerkesztve ]
-
Z86
őstag
Népszerű a SZE Pénteken egy hagy halom SZE infós ment kirándulni Sopron irányába, állítólag háti permetező szerű bor adagolójuk is volt. Az ablakok el voltak sötétítve, csak sörös dobozok és néhány vicces fej látszott. Az ilyenkor szokásos zsibongásból csak egyetlen kétségbeesett, a kocsi belsejéből érkező mondatot tudtam tisztán kivenni: Itt nincs internet!?
-
julius666
addikt
Nálunk is a durva integrálképletet tanítják de aztán amikor a raytracing motort kell megírni (nekünk amúgy volt rá másfél hét hogy 0-ról megírjuk, én meg sem tudtam írni mert ~6 ZH-m volt azon a héten, vicces - pedig azt szívesen megírtam volna mert érdekes volt, photon mappinggal meg minden, akiknek sikerült tök zsírul nézett ki ), ott már elég volt egy jóval leegyszerűsített is, amiben kb. csak a paraméterek összeszorzása volt.
De nem hülyeség a tárgy attól függetlenül hogy a többségnek a későbbiekben egyáltalán nem lesz szüksége rá, mert ez volt nálunk az első hogy komolyabban kellett programozni. Addig csak az "előadáson ledarálom az alapokat majd ti hobbiból begyakoroljátok/megtanuljátok hogyan kell használni" ment.
[ Szerkesztve ]
-
lkandris
tag
válasz julius666 #39 üzenetére
Ismerős Számgrafon sokan kibuknak évről-évre, több embertől is hallottam, hogy hozzá se tudott szólni. Engem viszont veszettül érdekel, hiszen ez az a terület, ahol profitálsz a sok matekból és C++ anyagból. Van, aki félév végére összedob egy egyszerűbb engine-t, saját objektumkezeléssel miegymással. Egyszóval jó kis tárgy ez, de a DirectX ritka nagy szívás
-
julius666
addikt
Könyv van, ami úgy összességében közepes (vannak jobb, vannak kevésbé jobb részei, de a matekos alapokat azt talán jól elmondja, mi nem mindent vettünk belőle így van amit nem is olvastam), de nem tudom hogy most kapható-e tavaly év elején szétverték a Műegyetem kiadóját, nem tudom azóta megnyílt-e újra a jegyzetbolt a V2-ben, azóta nem voltam.
Háromdimenziós grafika, animáció és játékfejlesztés a címe és egy sün van a borítón.Vannak még diasorok de azokból egy szót sem fogsz érteni, nem érnek semmit, tényleg csak az előadás prezentálására vannak.
Illetve amikor működik, akkor a video.bme.hu-ról lehet leszedni előadásokat, bár asszem 1-2 hiányzik. [link]
A matekos alapok elsajátítására jó, másra nem igazán a tárgy tényanyaga. Szóval játékot tervezni nem ez alapján fogsz.
-
lkandris
tag
Nagyon ajánlom az egyik csoporttársam honlapját:
[http://immanuel60.hu/category/egyetem/szamitogepes-grafika-jegyzet-elte/]2009-től a vállán viszi a jegyzetek készítését és mindig közzéteszi az aktuális fájlokat. Elég hasznos előadás diák vannak + komplett gyak programok.
[ Szerkesztve ]
-
proci985
MODERÁTOR
válasz julius666 #42 üzenetére
az a Szirmay-Kalos féle könyv lesz, és szerintem nem a BME adta ki, hanem a Typotex vagy valamelyik másik. aztán lehet tévedek.
egyébként vannak anyagok a neten is érdeklődőknek. a matematikai alapokkal meg szerintem elég akkor elkezdeni foglalkozni, amikor szükség lesz rájuk.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
proci985
MODERÁTOR
hopp mit találtam:
google bookson fent van angolul is bár nem teljesen ugyan az. mondjuk a sünis könyvnek emlékeim szerint a játékfejlesztéshez sok köze nem volt, de nekem sokat nem volt a kezemben.
egyébként tényleg nem BMEs, hanem computerbooksos kiadás. a nagyon jegyzeteken (valszám, töki, adatB) kívül a könyvek nagy részét azért nem a BME adta ki (pl számelméletesek typotexesek voltak). mondjuk hála égnek, mert egy részükről lehagyták a gerincről a nevét (valszám, opre, adatb pl, matekon rajta volt), úgy meg elég érdekes volt pár könyvet megtalálni a polcon.
egyébként szerintem tutorialozni kell, programozni igazán programozva lehet megtanulni, könyvet meg akkor kell forgatni, amikor az ember a.: nagyon elakad b.: azt se tudja hol kezdjen (bár olyankor lehet érdemesebb tutorialozni) c.: meg akarja érteni mélyebben, hogy mégis mit csinál a progi.
egyébként hogy verték szét a kiadót?
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
julius666
addikt
mondjuk a sünis könyvnek emlékeim szerint a játékfejlesztéshez sok köze nem volt
Ahhoz nem.
Mondjuk írtam is, az alapján egy egyszerűbb saját motort lehetett inkább összerakni. De azt tényleg az alapoktól.egyébként tényleg nem BMEs, hanem computerbooksos kiadás
Igazad van, tényleg nem BME-s, hülye vagyok, nem figyeltem. Ettől függetlenül még máshol a V2-n kívül nem találkoztam vele, szóval lényegtelen.
Viszont a képfeldolgozásos könyv (ugye azt is tanítanak a félév végén) az már tényleg BME-s.egyébként hogy verték szét a kiadót?
Úgy tudom a karok saját kiadókat kaptak. Csak az volt hogy a régit már szétverték de az újak még nem jöttek létre, és így fél évig nem voltak könyvek, csak ilyen utánnyomottak/maradékok amit az I könyvtárban árusítottak ki.
Nem tudom már működik-e a dolog, azóta nem kellett könyvet vennem. -
-
joeshow
csendes tag
Pont most értem vissza erről a túráról, tehát híres lett a SZE Mérnök Informatikus Bortúra 2011
PhoneBio: Alcatel 303 - Nokia 3310 - Sony Ericsson Z600 - Sagem my700x - Sony Ericsson p910i - Sony Ericsson P1i - Sony Ericsson X1 - HTC Legend - HTC Desire - Samsung Galaxy SIII
Új hozzászólás Aktív témák
- lezso6: Miért veszünk SUV-okat?
- Azonnali fotós kérdések órája
- Bemutatkozott a Motorola Edge 50 Pro
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- MIUI / HyperOS topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Fali konzol lapos tévékhez
- Politika
- Ford topik
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- További aktív témák...