Új hozzászólás Aktív témák
-
Kansas
addikt
Ja bocs, nem kivétel a Horizon, az véletlenül maradt benne...
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Duck663
őstag
Jogos! Én elsősorban házon belül vizsgáltam, az 5700-assal összevetve, de kiderült, hogy tévedtem, csak látszólagos volt. Első körben a Navi 21 skálázódására gyanakodtam, de az rendben van.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
nagyúr
Haladunk
Akkor pár dolgot tűzzünk le:
- A régebbi generációk és az Ampere között egyes játékokban (de nem az átlagban) látható jelentősebb különbség az 1080p->1440p->2160p teljesítményvesztésben
- A Navi 20 jellemzően hasonlóan viselkedik, mint az Ampere
- Ezeknek a különbségek játéktól függően potenciálisan más-más okokra vezethetők vissza - a CB tesztben is van bőven olyan, ahol CPU-limit van (Death Stranding, F1 2020, Gears, SOTR biztosan). Ezen felül van pár, ahol a 3090 már karcolja a CPU-limitet, a többi még nem, úgyhogy vszleg érdemesebb a 3080-at nézni.Amit én a HZD-nál látok:
- CPU-limit ebben az esetben tényleg nemigen látszik, csak a 3090-nél
- A szokottnál sokkal kevésbé pixel-heavy a játék, az 1080p->4K váltás 65-70%-ra ejti az FPS-t, a jellemzőbb 40% helyett
- 1080p-ben van némi gond az új generációs top tier kártyákkal, a 2080Ti-hez képest mindegyik ellép a 1440p-ben, a Radeonok és a 3090 jelentősen, a 3080 kevésbé. Utána az ugrás 2160p-re már nem olyan jelentős.
- Jó meglátás a 8GB memória problémája 4K-ban - ha összeveted a min és az avg FPS-eket, akkor azt látod, hogy jellemzően 15-20% van közöttük, míg 4K-ban a 8GB-os kártyáknál ez felmegy 40-50%-ra. A 3070-nél amúgy pont nem, de valószínűleg már így is megszenvedik az átlag FPS-ek a memóriahiányt.A fenti 4 dolgot összerakva, nekem az a véleményem, hogy a HZD-ben a legnagyobb GPU-knak egyszerűen kevés a frontendje ahhoz, hogy a rengeteg ALU-t etessék 1080p-ben. 1440p-ben már majdnem normalizálódik a helyzet, de még 4K-ra is marad egy kis javulnivaló. 4K-ra ugráskor pedig a 8GB-os kártyák elkezdenek szenvedni, tovább homályosítva a képet.
Spoken like a true emperor / Spoken like a true conqueror / Spoken like a true... terrorist
-
Kansas
addikt
Lepetézek, a végén kiderül, hogy alapvetően nagyrészt egyetértünk
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
nagyúr
A fő különbség szerintem az volt, hogy én elsősorban a sok játékos átlagot néztem, te pedig egyes játékokat. Szóval volt értelme visszatérni a civilizált mederbe
Azt viszont továbbra sem látom sehol alátámasztva, hogy az Ampere ALU-struktúrájában kellene keresni a relatíve jobb 4K-s teljesítmény okát abban a pár játékban, ahol ez felbukkan. Utilizációs bottleneck ettől még akkora van benne, mint egy ház - ha nem lenne, akkor pl. a 3060 40-50%-kal lehetne gyorsabb, mint a 2060. Ha meg a másik véglet lenne igaz, miszerint nagyon ritkán lehet mindkét clustert etetni, akkor 5-10%-kal. Ehhez képest olyan 25-30%-ról van szó - pont a közepe.
Spoken like a true emperor / Spoken like a true conqueror / Spoken like a true... terrorist
-
Duck663
őstag
Azokban a játékokban, ahol ez, mint lehetőség felmerül, meg kell nézni, hogy az órajel változtatására, hogyan reagál, arányaiban. Ha az átlagtól nagyobb mértékben változik a teljesítmény, akkor igaz, ha nem, akkor nem.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Kansas
addikt
Én azért nem nézek sok játékos átlagot, mert semmi értelmét nem látom. Egyszerre az ember egy játékkal játszik. Pl AC Odyssey-vel játszok, Valhallával is biztosan fogok, de pl a Horizon Zero Dawn teljesen hidegen hagy, innentől kezdve számomra, ha én akarnék VGA-t venni(nem akarok, konzolon tolom az AC-kat is), a két AC játék számítana, a HZD meg kicsit sem.
Persze szeretek én is minél több játékot tartalmazó teszteket nézni, de egyesével, nem átlagot vonva, hogy egy esetleges számomra érdektelen játék ne torzítsa a "végeredményt", se föl, se le.
Azt viszont nem mondtam, hogy az ALU struktúrában van a magyarázat, az FP32-es trükközés csak egy példa volt, hogy az is számíthat. Én az Ampere kártyák architektúráját említettem, és abba a GPU-n kívül a VRAM is beletartozik(meg az összes egyéb komponens a NYÁK-on és körülötte).
A CPU-limit azért érdekes kérdés, mert bőven függhet a GPU-tól illetve a játék motorjától is, hogy milyen körülmények között lesz a CPU a limitáló tényező. Például amit említesz az "utilizációs bottleneck" az pont egy ilyen jelenség(már ha jól értelmezem, mit értesz alatta)...[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Duck663
őstag
Gondoltam elég ha utalok rá, de nem. Ez: "Azt viszont továbbra sem látom sehol alátámasztva, hogy az Ampere ALU-struktúrájában kellene keresni a relatíve jobb 4K-s teljesítmény okát abban a pár játékban."
És hogy miért is?! Érzem, hogy ez lenne a következő kérdés, úgyhogy most ezt megelőzöm. Elméletileg megduplázták a FP32-es teljesítményt, elméletileg, gyakorlatban nem, de az nem számít, ami számít, hogy mindenképpen van pozitív hozadéka, így az órajel változtatásával nagyobb mértékben változik a számítási kapacitás, mint a korábbi generációknál, és ha erre a játék az átlagtól nagyobb FPS változással reagál, akkor az ennek a kialakításnak köszönhető.Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Darmol
senior tag
Arra gondolsz, hogy ha több különböző, rögzített órajel mellett vizsgáljuk a számítási teljesítményt, és a teljesítménygörbén legalább egy törést látni, akkor a szűk keresztmetszet tényleg létezik és az architekturális sajátosságok ismeretében lehet keresni az okokat, mivel a törés helye a jellemzője?
A vérem piros. A sznoboké kék. Zöld a szörnyeké. avagy "Én annyira nagyon irigyellek téged, hogy beszélhetsz velem."
-
nagyúr
Én azért nem nézek sok játékos átlagot
OK, ezt értem, de válasszuk szét az egyéni igényeket és a GPU-k elemzését. Utóbbiban minél több játék van, annál jobb. Az átlagok persze hajlamosak eltakarni az érdekes, nem túl markáns részleteket (mint pl. a 8GB probléma a HZD-ben), viszont 15-20 játék esetén már elég jó képet mutatnak arról, mit lehet várni a cucctól általában.
Én az Ampere kártyák architektúráját említettem, és abba a GPU-n kívül a VRAM is beletartozik(meg az összes egyéb komponens a NYÁK-on és körülötte) (...)
Aha. Végső soron, az architektúra egy elég jó gumiszó, mindenesetre én a GPU logikai felépítését értem alatta, a funkcionális egységeket, az arányaikat és az összeköttetéseiket. Az eléggé más.
Utilizáció alatt a GPU egységeinek kihasználását értem, bottleneck alatt pedig azt a faktort, ami a legszűkebb keresztmetszet - jelen esetben a GPU-n belül. Az Ampere FP32-es ALU-inak kihasználtsága messze van az ideálistól - ha 4K-ban javul a relatív teljesítmény, akkor az arra utal, hogy az 1080p-ben lévő szűk keresztmetszet lassan áttevődik máshová (feltéve, hogy a kiindulási alapnál ez kb. stabil - mondjuk a 2080 Ti ilyen szempontból jó alapnak tűnik). A pixelek számának növelésével az ALU-terhelés is kb. arányosan növekszik, ezért nem gondolom, hogy az egy ütemezőre ráakasztott két ALU-clusternek ilyen hatása lenne. Miután a HZD eleve kevésbé érzékeny a pixelek számára, mi fájhat neki? A legegyszerűbb irány, hogy túl sok az egy pixelre eső háromszög.#159 Duck663: Gyakorlatban is megduplázták az ALU-teljesítményt, csak sok körülménynek kell összejönni, hogy ez kihasználható legyen, és a mai játékokban ezek jellemzően nem jönnek össze.
Ezt viszont nem értem:
az órajel változtatásával nagyobb mértékben változik a számítási kapacitás, mint a korábbi generációknál
Ezt mire alapozod? Az órajel növelésével a GPU összes része gyorsul, az ALU-k ugyanannyira, mint az ütemezők, a ROP-ok meg az összes többi.Spoken like a true emperor / Spoken like a true conqueror / Spoken like a true... terrorist
-
Zeratul
addikt
OFF: Csokiból is lehet venni igazi csokoládét, és csokoládénak hívott növényi zsírokkal feldúsított kakaóvaj alapú kakaómasszát. Ami egyébként a modern élelmiszeripar egyik csodája
Csak a pontosság kedvéért amire gondolsz az nugát. Abban nincs (vagy csökkentett mennyiségben) kakaóvaj, mert az drága. Sovány, kakaóvaj mentesített kakaóporból és növényi zsiradékokból állítják elő. A csokoládéban ellenben csak kakaóvaj lehet, növényi zsiradék nem. Amiben növényi zsiradék van, az mind nugát. Abból is lehet normálisat csinálni, de akkor nem lesz árelőnye a csokoládéval szemben. -
Komplikato
veterán
Elvileg létezik olyan csoki, amit a kakaóvaj helyett vajjal sűrítenek, de nem volt szerencsém ilyet tesztelni. A növényizsíros hulladéknál az is jobb lehet. Az a gáz, amikor már a Milka csoki is pálmaolajjal készűl.
[ Szerkesztve ]
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
SZULTA
tag
Sziasztok!
Azt lehet tudni mikor lesz a pontos megjelenés? Valahol 17 máshol 18.-át írnak.
Valamint hány órakor ?
Köszönöm -
Kansas
addikt
Miért, mi lesz akkor? Azon túl, hogy lesz még egy videokártya a webshopokban, amiből nincs készlet... vagy van, csak tripla áron?
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Kansas
addikt
De most tényleg, mi a jelentősége?
Tán csak nem skalpolásra készülsz? Ugye nem?Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
micsoda mák, hogy azzal amivel én szeretek játszani, annak 7970m bőven elég.
szevasztokどんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
DonToni
aktív tag
"Aztán, hogy a gyakorlatban hogyan alakulnak az árak, az manapság megjósolhatatlan."
Jósolok én nektek.... MSRP ár + 400%...... alsó hangon....!
-Anti-
-
Liquido
csendes tag
Számomra jól jött ez az egész hercehurca, ingyen cseréltem 6700 XT-re, a 2 töredékét érő régebbi kártyámmal.
Számítógép? Azt eszik vagy isszák?
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Linux kezdőknek
- Sok teljesítmény kell a Microsoft Copilot lokális futtatásához
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- Netfone
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Le Mans Ultimate
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Beszámítás! GIGABYTE VISION RTX 3090 24GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- SAPPHIRE RX 7800 XT NITRO+ 16GB / 3 év Garancia /
- SAPPHIRE NITRO+ AMD Radeon RX 7900 XTX Vapor-X 24GB
- Inno3D RTX 3060Ti /ÚJSZERŰ/FRISS MX6 PASZTA/GYÁRI ÁLLAPOT/BESZÁMÍTÁS/
- Gainward Phoenix RTX 4070 Ti - új, bontatlan, 3 év magyar kisker garancia!