Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • FeRRaR1

    őstag

    19-ben adtam el a Renault Zoe long range-et. Elegem lett a téli hatótávból, nem működő oszlop, nem adja ki a kábelt az oszlop, nem kezd el tölteni, foglalt és társaiból.

    Úgy adtam el hogy se az akksi technológia se a töltés infrastruktúra nincs erre kész. (És nyugaton élek)

    400km volt a katalógus adat amikor megvettem
    3 hónapra rá WLTP ciklussal újra mérték akkor már csak 300 lett az új adat ugyan arra a kocsira.
    Télen 2 fokban, 100% töltöttség, akkor lehúzva mutatott 148km távot. 128km reptéri felvételre nem mertem elindulni vele. Hideg van fűtesz, világítasz, autó pályán sokkal gyorsabban fogy a táv... Tapasztalatom szerint jó ha a 115 meglett volna, ami megint nem igaz mert nem merítheted nullára.

    Mindegy, nem folytatom a regényt, de ez az első elektromos autó ami elgondolkoztatott ismét. Pont ma (tegnap) néztem teszteket, árakat.

    Viszont az árából már igen szép RX jön ki ami jóval kisebb csalódottsági faktorral járna. Gondolom.

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Uzi74 #34 üzenetére

    Az a baj hogy nagyon nem egyszerű a képlet. Nincs tökéletes válasz és nem fekete vagy fehér az egész. Németországban pl az atomerőművek bezárása miatt szén tüzelésre álltak át. SZÉN TÜZELÉS a nagy fejlett Német o.-ban. 2020 után is, WoW... Alapjában véve két hasonló méretű / tudású elektromos autó legyártása 2x annyira szennyező mint ha sima benzines lenne. Nekem az is a "bajom" hogy szeretek sportosan, tempósan haladni, ami nagyon gyorsan degradálja az akksi pakkot. Megfelelő kommunikáció kellett volna az elejétől. Sok hosszú táv? Diesel. Csak város? Elektromos. Vegyes felhasználás vagy élmény autózás? Benzin vagy Hybrid.

    Nekem megvan a V8 hosszú távra és élményre, középkorú Lexus hybrid a mindennapokra. Használt autó árak miatt drágábban tudom most eladni mint 2 éve vettem, ezért ezt meglépem. EV6 ott van a kijelöltek között ahogy az RX 450h is. 7 év gar, vs. sose romlik el. Hasonló ár, Lexus prémiumabb, minden amihez érsz, a Mark Lewinson hifi az egyik legjobb. Persze kinek mi a preferenciája. Így hogy most már tudok kényelmesen itthon tölteni, jó alternatíva lehet az EV6 is. Csak ritkán kéne máshol rádugni. Viszont nagyobb érték vesztés, de még érvényes garanciával lehetne eladni amikor arra sor kerül... Alszok rá még párat.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz kavalkád #83 üzenetére

    Biztos olcsó lenne mindenkinek egy sokmilliós gépet is beszerezni, tárolni, hitelesíteni, karbantartani. Illetve a nyomás amin tárolni kell sem épp veszélytelen. Meg miből is fogyaszt sokat a hidrogén előállítása? Ja áramból. Illetve a töltő hálózat akkor is a 0-hoz konvergál.

    Még a sima elektromos autókhoz képest is jóval körülményesebb lenne. Ott úgy érzed beta teszter vagy, itt meg pre-alpha lehetsz.

    Egy normálisabb akksi technológia kéne, nagyobb kapacitás, könnyebb és gyorsabb töltés. De ha megnézed az elmúlt 10 évet sokat fejlődtek azok a háttérben, szépen csendben. Még 10 év és rendben lesznek, addig meg csak az használja akinek megfelel...

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz kavalkád #93 üzenetére

    Nem kevésbé abszurd feltételezés a hidrogén otthoni előállítása. Mindegy, értsünk egyet abban hogy nem értünk egyet.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz kavalkád #101 üzenetére

    Úgy érzem kicsit korlátolt a gondolkodásod, és elképzelésed sincsen hogy mekkora mennyiségben és nyomáson kell előállítani és tárolni. De semmi gond, nyugodtan hidd azt hogy a grafit ceruza meg 9 voltos elem tele rakja a Miraidat.

    Az meg hogy nem veszélyesebb mint a gáz vagy áram no comment kategória. Látom ezeknek a területeknek is a szakértője vagy. Semmi gond, további szép napot / estét abban a hitben hogy mindenki hülye, csak te vagy helikopter. Nem is értem miért nem jár mindenki otthon tankolt Miraival :F

Új hozzászólás Aktív témák