Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janeszgol

    félisten

    válasz #16820480 #26 üzenetére

    Akkor leírom, mi a bajom. Kérem a modikat ne töröljék ki, hiszen időt szántam rá.

    Mióta vannak elektromos autók? 9-10 éve minimum. Mekkora fejlődést sikerült elérnünk? Nagyobb kijelző, sőt az egész szélvédő lehetne egy megjelenítő, akkor hangcuccok (hogy jól szóljon), meg majd wifi, mobilnet, mert IoT. De önmagát nem tudja feltölteni az autó.
    Persze ha többszáz kilométerre megyek, akkor belefér a köztes töltés (na jó, nem fér bele), de otthon is töltögessem? Miért?
    Elektromos amionokról álmodozunk. Atán a raktér felét majd az akku foglalja el vagy mi? 2030-ra kolonizálni szeretnénk a Marsot, de egy elektromos autó nem tudja magát teljesen visszatölteni. Nevetséges.

    Ez pont olyan érthetetlen számomra, mint amit anno, sőt nem csak anno, hanem ma is mondanak a napelemekkel kapcsolatban. 10 év alatt megtérül. Tényleg? Hát az tök jó. 10 év röpke idő, alig történik valami ennyi idő alatt...
    A Bitcoin bányászat megmutatta, hogy ha valóban rácuppanunk az elektromos hálózatra, akkor nem csak egy várost, hanem egy országot is meg lehet bénítani. Arról nem is beszélve, hogy állítólag válság van: az EU ezen pörög már pár hóapja. Németország büszke arra, hogy lekapcsolgatta az atomerőműveit, de láthatólag a természetből vett energia nem elég.

    Most lehet, hogy csak a meghatottság beszél belőlem (Legendd visszatért?), de én ezeket problémának látom. És nevetségesnek. Ott a fórumtárs esete. Most tényleg ne haragudj FeRRaR1, de a Renault Zoe egy kis p*csányi autó. Ha ezzel ennyi gond volt, akkor mi van a többivel? Oké tudom 2-3 tonnás SUV-ot kell venni és le van a gond.
    Tehát ma a villanyautó úgy néz ki, hogy töltjük otthon, töltjük közben, töltjük a célállomáson. Vendégségben ne itallal várjanak, hanem a 30 méteres narancssárga hosszabbítóval.

    Igen laikus vagyok. De nekem is csinálják ezeket, nem? Mindig a nagyközönség, a laikus hozza a pénz többségét a házhoz. Mivel ad többet? Füleske szerint azzal, hogy csendes. Váó.
    Nincs smog tőle. Oké ez igaz.

    [ Szerkesztve ]

    2024: nem lesz kegyelem a HMD-féle hulladékgyáraknak.

  • Füleske

    addikt

    válasz #16820480 #26 üzenetére

    " átalakított benzines platform, nem kimondottan elektromosnak készült, így nem olyan jó az elrendezésük, hatékonyságuk"
    Ezt már láttam sok helyen leírva, csak nem látom az alapját. A gyártónak olcsóbb a dedikált platform, minden más szerintem csak marketing. Igaz, pl. a Model 3 - ban van első csomagtartó. De pl. a MEB platformú VW villanyautókban nincs. A hatékonyság a hajtáslánctól függ, lásd Ioniq vs. Ioniq 5. Ha a méretet is nézem, kiderül, hogy a hatékonyság kb. ugyanaz, elöl annyival több a hely, mint amennyivel magasabb az eleje (E-Niro - ba pl. lehet tenni utángyártott első csomagtartót), hátul nem látok változást, az akku mindenképp alul van.
    "városban pont nem használom, mert ott minek" A villany hajtás legjobb terepe pont a város. Rövid távok, megállások, dugók, gyorsítások. Elképesztően más kategória, mint egy belső égésű. Túrához a hatótáv parára legjobb megoldás a nagyobb akku. (Kona 64 kWh)
    Olyan dolog, hogy környezetvédelem, bolygó mentés szerintem nem létezik, működik. Saját magunk védelme létezik. A gyártók részéről meg a profit. Valahogy így: [link]

    #27 Hallosz: 2-3 év az nagyon kevés, szerintem nem fogok tudni beszámolni az akkuról semmi érdekeset. Ha rossz lesz, van rá 7 év garancia.

Új hozzászólás Aktív témák