- EAFC 24
- Automobilista 2
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Azonnali játékos kérdések órája
- Júniusban végre bemutatkozhat az új Gears of War játék
- The First Descendant - Kizárólag PC-n lesz játszható a következő teszt
- Xbox Series X|S
- iD@Xbox showcase érkezik a hónap végén
- Witcher topik
- Marvel Snap
Új hozzászólás Aktív témák
-
atti_2010
nagyúr
Amúgy igen a Buldózer az rendesen megcsúszott de a Kaverivel nem értem mi a gond, legfeljebb 1 hónapot csúszik ami a nagy tesónál is simán becsúszik egy kis csipkészletes hibával megspékelve.
[ Szerkesztve ]
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Általánosan a Mantle egy low-level API. Lehet ugyan architektúrát cserélni, de számos dologra figyelni kell. Jelenleg például alfa az SDK, csak pár példaprogram van és nincs dokumentáció. Ma csak úgy működik a Mantle, hogy a PS4-re elkészített optimalizálásokra építve átmentik a teljesítményt. Logikus, hogy ami a GNM-en működik, az működni fog Mantle alatt is, mert a két API funkcionalitása nagyon hasonló. Egyedül a shader nyelv eltérő, de nem annyival, hogy ez gondot okozzon. Ráadásul ide átmásolhatók az Xbox One-hoz írt shaderek.
Az valóban igaz, hogy a Kepler például képes támogatni a Mantle-t. Ez azonban csak azt jelenti, hogy a Mantle kód fut ezen, de nem jelent automatikusan hatékony futtatást. A Keplert pedig senki sem fogja megtanulni, mert nincs ott az architektúra a konzolokban.
Ha az AMD bevezet egy radikálisan új architektúrát, akkor a Mantle továbbra is működni fog, de az optimális kihasználáshoz meg kell tanulni az új architektúra működését. Ettől persze még nagyon messze vagyunk, mert még legalább 4-5 évig marad a GCN.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
leviske
veterán
Tesztcuccokat mikor fogtok kapni előreláthatólag? Van rá esély, hogy majd a Kaveri tesztbe bekerüljön egy R9 290/280 és 270 is a konfigba? És esetleg tervben van több felbontás is tesztelésre? Plusz esetleg a memória sávszélesség érzékenységének a kitesztelése dGPU mellett? Az egy dolog, hogy nem lesz szükségszerű, de azért kíváncsi vagyok, hogy előnyt jelent-e egy FX/i7 helyett.
(#38) Puma K: Az ember, aki a PH!-n mostanság a legtöbb hírt postolja joggal vívta ki magának a helyét és sokak elismerését. Az egy dolog, hogy AMD-s érdeklődésűvé vállt, de azért jobban belegondolva fLeSs-ék sem a Radeonokkal voltak elfoglalva a G80 időszakban, az AMD procik esetéről nem is beszélve, amik folyamatosan kapták az osztást a Core 2-esek és az érkező Nehalem atombomba végett (ami azért végül nem szólt olyan brutálisat, mint amennyire itt is és a HWSW-n is fel lett vezetve).
Az egy dolog, hogy akkoriban jobban volt balanszírozva hírek kapcsán a 3(4) cég és még a ViA is létező dologként volt kezelve, de azért nézzük már meg, mennyivel csökkent az aktív cikkírók lélekszáma az oldalon. És még mindig nincs azon a szinten az oldal, mint mondjuk a HWSW, ahol már oda jutottak a hardveres hírek, hogy amennyiben nem tudnak az Intelről értekezni, akkor felkapnak egy "AMD halott, mert" témát és heti szinten eltemetik a céget még olyan bejelentések után is, mint hogy mind a három nagy konzol az Ő megoldását kapta.
Nyilván kellene még egy-két ember, aki az nVidia és/vagy az Intel terveit követi szemmel, de ez meg aktuálisan Parcin múlik, meg azon a helyzeten, hogy erre alkalmas ember nem jelent meg mostanság a színen. (Felületes emberkét meg berakni felesleges, mert az oldal nem egy PCWorld...)
-
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Kaveri biztos nem lesz általánosan tesztplatform. Ilyen-olyan konfigurációt biztos megnézünk, de nem akarjuk, hogy a VGA-ra vonatkozó tesztekben az IGP teljesítménye hozzáadódjon a Radeon VGA-k teljesítményéhez. Erre majd lesznek külön platformtesztek.
(#56) darky@: Nem. Attól, hogy a GCN architektúra marad még új lapkák és ezzel új hardverek jönnek.
(#57) Sinesol: A GCN C.I. a Hawaii kiépítésében a szimulációk szerint nagyjából 200-250 CU-ig skálázódik. De eddig 5 éves távlatban úgy sem jutnak el. Maga az ISA nagyjából kétszázezer szálat képes kezelni maximum. De szerintem eddig sem jutnak el 5 éves szinten.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
leviske
veterán
A GCN ott figyel az új konzolokban, így eddigi értelmezésem szerint az architektúra kitapasztalása már önmagában adná a skálázódást, mindenféle új GPU fejlesztése nélkül is.
(#59) Abu85: Ne érts félre, nem is ez volt a kérdésem. Az a lényeg, hogy mennyire lesz majd "A" Kaveri teszt alatt kivesézve az APU, mivel azért több kérdést vet fel, mint egy szimpla CPU vagy eddig megjelent APU, főképp azok számára, akik azzal a gondolattal játszanak, hogy arra építenék a következő "játékgépüket".
[ Szerkesztve ]
-
Sinesol
veterán
Ez igaz lenne,de a Pc eseteben Mantleval sincs olyan szintü low level api ami felérne egy konzolos apival, es egy 7870 szintü APU ott még mindig erösebb szerintem mint egy Pc-s R9 290+mantle.
Sokak szerint azert lépheti le a pc-s game grafikaja a konzolost mert hardveres nyers eröben olyan gyors a fejlödes hogy brute force módon overhead-el együtt is megy a szebb megjelenites..viszont ha nagyjabol a gcn maradna, akkor szerintem éppen a gyors fejlödes veszne el szerintem, mivel az altalaban az uj architecturakkal szokott nagyokat ugrani.
Na meg az amd-nek se hiszem hogy megérné hogy többeves Gcnekre jol optimalizalt cimek jöjjenek mert akkor ugye csökken az eladasuk és hat szamukra elsödleges a profit...
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Természetesen ki lesz vesézve, be lesz tesztelve, ahogy szoktuk. Amely tesztek a Kaveriról szólnak ott mindent megnézünk. De az általános teszteknél nem fogjuk hátrányba hozni a nem Radeon VGA-kat, így oda normál procit használunk, vagy ha IGP-set, akkor is letiltjuk majd az IGP-t, vagy esetleg Intel IGP-set használunk az OpenCL játékokhoz.
A VGA teszteknél fontos, hogy a Radeon abból ne jöjjön ki előnyösebben, hogy a platformszintű támogatást kihasználva egy AMD IGP jobban tud neki segíteni, mint egy Intel IGP. Ettől persze ezekről is beszámolunk, csak nem fair a GeForce-okkal szemben.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Olyan absztrakciós szinten sose lesz egy PC-s API, mint amilyenen a GNM, vagy a Direct3D11.x van. A Mantle absztrakciós rétege arra a minimum szintre van helyezve, ahol még biztosítható több architektúra támogatása.
Szabvány szinten még ennél is magasabbra érdemes helyezni az absztrakciós réteget, mert a Mantle az szándékosan úgy van tervezve, hogy az AMD profitáljon belőle a legtöbbet. Éppen ezért nehéz döntés a konkurenseknek a belépés.A realitás az lenne, hogy ha valaki ma akarna egy szabványos API-t tervezni az új hardverekhez igazítva, akkor igazából inkább egy virtuális GPU-t kellene létrehozni. Annak képességeihez kellene igazítani a fizikai GPU-k főbb tulajdonságait. Emellett kellene egy egységes virtuális ISA, illetve egy olyan szabványosított queuing nyelv, amit minden fizikai hardver támogat. Ha ezt megcsinálnánk, akkor nem lennénk olyan alacsony szinten, mint a konzolok API-jai, vagy akár a Mantle, de messze jobb lenne, mint a mai magas szintű szabványos API-k. Annyira jó, hogy a Mantle-nek már nem is lenne értelme, mert a szabvány esetében csak a virtuális GPU képességeit kell megtanulni, és nem minden támogatott architektúráét.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Def26
félisten
"mind a három nagy konzol az Ő megoldását kapta."
Hahaha, hát szerintem jobb lett volna, ha tovább ballag az amd az apu -val. Vagy ha maradnak, akkor lehetett volna jóval erősebb hw is a dobozban.
Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Még annyi, hogy igazából egyetlen fejlesztő sem akar nagyon hardverhez közeli megközelítést. Az mindenkinek rossz lenne. De a mai hardvertől nagyon távoli megközelítésen túl kellene lépni.
A Mantle csak azért született meg, mert egy rakás fejlesztő odament a cégekhez, hogy most már tényleg ennyi és kell a low-level API, és ha nem tudtok megegyezni, akkor legyen egy zárt megoldás. Az Intel és az NV elzárkózott, míg az AMD a konzolok miatt úgy döntött, hogy megcsinálja. Ha most nem jön be, akkor soha. Repi mondta egy interjúban, hogy ő kérte erre az NV-t és az Intelt is, csak náluk zárt ajtókat talált.Egyébként nem vagyunk messze attól, hogy egy olyan API-t hozzunk létre, ami tényleg a megfelelő absztrakciót kínálja, hiszen a HSA tagjai támogatják a HSA IL-t, ami az egységes virtuális ISA, van egy HSA AQL, ami a szabványosított queuing nyelv, így már csak a virtuális GPU hiányzik, azaz a fixfunkciós blokkok egységesítése. A fő probléma, hogy az NV és az Intel se közös IL-t, se közös QL-t nem akar, mert ezzel ráömlik a piacra egy tucat ARM-os gyártó.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
atti_2010
nagyúr
A hardwert nem ők állították össze hanem a megrendelő, természetesen az AMD egy HD R9 290x is beletehetett volna csak ugye nem ennyi pénzért.
[ Szerkesztve ]
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
leviske
veterán
(#61) Sinesol: Nem vagyok szakmabeli, szóval én nagyon ebbe az API témába nem merek belemenni, de azt azért látom, hogy az elkövetkező 5-6 évben tervezi a piac meglépni a 22/20/18/14nm-es csíkszélességet és emellett azt is érdemes észrevenni, hogy a Tahiti után a cég még 28nm-en belül kihozott egy Hawaii GPU-t. Szóval szerintem van még mozgástere a cégnek ahhoz, hogy masszívan túllépjenek a konzolokon.
A jó optimalizáltság meg szerintem azt hozná a cégnek, hogy a gyártástech fejlődésével egyre olcsóbb megoldásokkal püfölhetné mondjuk az Intelt és tarthatná háttérben az ARM-es gyártókat. A "felsőkategória" érdeklődésének fenntartására meg ott a 4K és 8K felbontás, ami azért szép lassan be fog gyűrűzni a piacra, ahogy a fullHD is csendben általánossá vált 2-3 év alatt.
(#62) Abu85: A Mantle alapú és az OpenCL-t használó játékok alatt akkor inkább GPU limitet várunk? És a Kaveri-ben akkor elvileg magától az IGP résztől várunk játékok alatt gyorsulást, nem pedig a ténytől, hogy az a grafikus feldolgozó rész APU formájában, egy X86-os egységgel van egybetokozva?
(#64) Def26: Ennyire rossz lett a XO és PS4? Még esetleg annak fényében is, ha összehasonlítjuk a X360/PS3 "nyitó" és "záró" címeit? Az előző, 6-7 éves generációból még kitudtak püfölni egy Last of Us-t, egy Uncharted 3-at és egy GTA5-öt.
u.i.:
BÚÉK Mindenkinek!
[ Szerkesztve ]
-
siriq
őstag
BUEK!
Neked csak most. Ellentetben veled en megirtam a patch-t is. Nem csak a videora hivatkoztam amit mindenki tudott. A patchrol es mire szamithat, mikor jon. Tudom neked is nehezedre esik megerteni de nem lehetetlen feladat. Igy bizony a sok kozhelyes informacio kozzetetelevel szemben en olyat irtam ami mar a ho kozepen megmutatta merre halad majd a bf4 decemberben. Ha a hirt az amd nem kuldi ki gondolom meg mindig vartal volna 31 ejfelig, hogy hatha, hiszen meg nincsen 2014 januar elseje(ahogy a sok hsz-ben irtad, en 1 hsz-t irtam erre).
Oszinten nincs kedvem a megmagyarazo mesterrel vitazni. Maradjunk: amikor megjelent a 7xxx szeria mar volt hozza teljes driver tamogatotsag(szerinted, mert ezt irtad, erdekes xp-s nem volt). Stb...
Hab a tortan, amikor irom a kollegadnak mirol kellene tobbet irni(4K) es elkuld a fenebe majd errol cikkeztek es irtok egyfolytaban. Lehetne sorolni. Legalabb a jotanacsot fogadnatok meg, jo szivvel.
Alairasba berakhatom: varjunk dec 31-ig mantle-re toled?[ Szerkesztve ]
Meg mindig nincs 1000 oras BF3 nev, kozben mar masok is erdeklodnek utana... Mar bevallottan nincs 1000 ora neki... Varjunk Dec 31-ig a Mantle-a.
-
atti_2010
nagyúr
És még mindig mi köze az AMD-nek hogy a Dice és az EA bénázik???? Semmi csak úgy előszeretettel szereted szapulni őket azt meg nehogy te magyarázd el Abunak hogy miről írjon, amúgy meg ott a HWSW oldala elég Inteles kamu hírt olvashatsz ha már nem bírod nélküle.
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
Prof
addikt
válasz errorcode06 #1 üzenetére
Te kis optimista gondolom 2015-re gondolsz
-
atti_2010
nagyúr
-
Prof
addikt
Mi koze az i7-nek ami 80-200 ezres proci egy max 40 ezres AMD APU-hoz?
Annyi mint egy corsanak a passathoz, auto-auto proci-proci. Versenytarsak? Nem. Egy kategoria. Nem.
Persze lehet Astra vs McLAren f1 tesztet csinalni csak semmi ertelme, mert a mama az Astra-val fog akkor is bevasarolni
Ahogy Pistike apukaja is inkabb vesz APU-s gepet (ha van esze) annyibol vagy kevesebbol mint az egesz i7 proci kerul es vigan jatszik azzal a jatekkal amivel az i7-el nem tudna. -
Prof
addikt
válasz atti_2010 #72 üzenetére
Az az igazsag annyi penzuk van tudnanak azok barmit. (ha lenne valos verseny-piaci igeny mar r7 260 szintu VGA figyelne az Intel prociban legalabb ilyenkorra)
Csak nem lenne meg a 300%-os profitrata , 200% nem eleg, inkabb koltik a penzt "marketing"-re es mosolyognak mikor bemennek a boltba, hogy minden laptopban Intel proci van. Szepen kezet raznak az uzletvezetovel, atadjak az ingyen utazas/auto/repjegyet a fonoknek aztan elkoszonnek.
(a reprezentacios koltsegbol meg leirjak, ergo ingyen turjak ki a vetelytarsat, annyi penzuk van ugyvedre sose fognak fizetni semmilyen buntetest)Sajnos a mai mobil vilagban edeskeves egy desktop APU mert kb 1% reszesedes jut neki a sok mobil proci/telefon-al szemben. A konzol/ multimedias, nem office desktop piac kicsi (megha a PH olvasonak nem is tunik fel) a mobil/tablet/laptop-hoz kepest es a szakadek csak no.
A 20 dollaros Arm procival meg adjak el Samsung-ek a 700 dollaros telefont -
banhammer
veterán
Áldom az eszem, hogy nem a megjelenés napján vettem meg a játékot.
\m/ Minden lehetséges, kivéve forgóajtón átsíelni... \m/
-
Atom_Anti
senior tag
válasz atti_2010 #72 üzenetére
Szerintem már a tavalyi Haswell jobb nála, legalább is a mobil szegmensben. Egy 15W-os Intel HD5000 egészen használható játékok alatt is, míg a 19W Richland egy nulla hozzá képest, de még a 35W-st is megveri, gondolom mobil Kaverivel sem fog sokat javulni a szitu és addigra itt a Broadwell. BUÉK.
-
mcwolf79
veterán
Már a példádnál maradva:
Szerinted a felhasználók hány %-át érdekli/érinti a 4K???
Gyanítom a user-ek töredékét. Ne vedd már annyira zokon, hogy nem nyomatnak egész oldalt beterítő cikkeket egy olyan technológiáról, ami a felhasználók minimális részét érinti.
A Mantle-t azért elég sokan várjuk, hogy mi fog kisülni belőle. Mindkét oldal "érdekelt" benne: az AMD-sek azért ,hogy mennyit profitálhatnak belőle, az NV-seket meg azért, hogy örülhessenek, ha besül a projectXbox Series X GT: Mcwolf79xy PSN ID: x_mcwolf_79_x
-
D.Orion
veterán
PC-n is akadnak gondok.
Minap előfordultak velem ilyenek, hogy kisebb kőkerítés illetve léckerítés átugrása közben is a következő üzenet fogadott:
KILLED IN ACTION
Értetlenkedve néztem megannyi helyzetben, mert valahogy nem tudtam elképzelni, hogy mi történt. Másik nagy poén mikor menet közben utasként ledob a járműről. Ezzel csak az a baj, hogy a billentyűzeten se volt a kezem.
banhammer: Én nem bánom, mert a hibái ellenére is nyújt akkora élményt, mint a BF3. Pláne haverokkal squad-ban játszva. Sírva röhögős köröket lehet itt is megtenni, mint BF3-ban. Neked a kedvencem továbbra is a helikopter gyilok rpg-vel.
[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
Mit is mondjak, jött egy patch 20.-án, ha valóban kész lett volna és jó let volna, akkor belerakhatták volna ezt is. A többi meg rizsa, vagy igaz, vagy nem...
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
félisten
-
pakriksz
őstag
most nézem, beugranak 30000-es draw call mennyiségek a videoban. (megsúgom a legcsúcsabb i7 is 10 fps alatt lenne kb ennek a harmadánál is directx alatt ) kb 3000 környékén már minden cpu-n megjelenik a cpu limit miatti lassulás.
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Sinesol
veterán
válasz Plazmacucci #81 üzenetére
Igaz ami igaz altalanos szamitasokban elég jo az intel igp-je az apu-tema meg erröl szol, tehat nincs akkora gond, felejtsük mar el ezt az egeszet a dVga kivaltasaval...ha azt nezzük hogy az apu-temavaél mi a cél egyaltalan nem all rosszul az intel.
Pc-s jatekra meg kevesen vesznek apu-t, konzol megfizethetöbb + aki meg pcben bizik az altalaban vgat is vesz mellé, Fx/i5+dVga szerintem töb gepben megy mint ezek az apu-k.Ha meg eljön a megjosolt nextgen kor, amikor nem alacsonyodik le az igp a grafikara akk nem lesz hatranyban az intel mert computeban mostsem gyenge, sosem volt egy buta cég most is latjak játékra felesleges fejleszteni igp-t egy nyulfarknyi retegnek, es inkabb mar most is abban erös amiben kesöbb is bizonyitania kell, opencl alatt a sima gpu resz veri a 7660d-t ennyi a lenyeg ez szamit egy apu-nál szerintem.
Hatha vegre lesz valós piaci verseny ami az arakban ismegmutatkozik majd, mert ha kb hasonloan mennek tovabb akkor a nextgen korra kb fej fej mellett lesznek teljesitmenyben, igaz a kaveri hamarabb jön dehat tökmind1 mivel nemhasznalja ki semmi...par honap utan a broadwell jön kék oldalon ami valoszinü a kaveri mellett lesz compute eröben..mas kerdes azt sem fogja semmi kihasznalni egyelöre
Viszont mivel igy tovabbra is a mezei cpu erö szamit majd megint zöld utja lesz az i5/i7nek.[ Szerkesztve ]
-
Atom_Anti
senior tag
válasz Plazmacucci #81 üzenetére
tudják hogy igazam van, ugyanis mobil Richlandok nagyon TDP korlátozottak, ami megbénítja az erős hardvaret. Intel APU-kat ez a TDP korlátozás viszont nem fog annyira vissza, hatékonyabbak a fejlettebb gyártás technológia miatt.
-
Dyingsoul
veterán
Hidd el, hogy lesz ebben bug így is több, mint kéne... Engem egyáltalán nem lep meg ez a huzavona. Itt nem a mantle a legújabb csodafegyver, hanem a hype.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
odorgg
addikt
Elég sok. Ugyan is előre láthatólag a Mantli jobban fog futni egy AMD APU + AMD VGA társaságában, az i7+AMD VGA felálláshoz képest. Szóval aki Mantle-ra és az azt támogató játékokra alapoz, annak a jelek szerint nem lessz szüksége Intel processzorra. Ezért ha beüt a Mantle korszak, lehet megy az inteles konfig az apróra. Persze ez még csak találgatás, de kíváncsi leszek mit tud majd az új api a gyakorlatban.
Amugy 50k volt az i7, sosem vennék újat, pláne nem 80-200k-ért..
Origin/BF3/BF4/BF1/BF5: odorgg
-
Sinesol
veterán
Mantle ugyanolyan elönyt hoz Intel cpunal is lényeg a Gcn vga. Pont azt irtak hogy egy 2ghz es fxen is ugy fut egy mantle+bf4 mint egy 4ghzesen...tehat eppen mindegy a cpu rész. Igp-t meg kilöhetjük mert dVga mellett keves eséllyel fog menni, ha a Dx-tamogatasra is figyelni kell akk keves az esély a nextgenre Pc-s szinten.
Lehet talán hogy a Mantle kiaknazhatna a compute kepessegeit az igpnek de mivel a dx erre nem kepes nextgen szinten, igy mantle alatt se lesz ilyen opcio azt hiszem.A "beüt a Mantle " kifejezés pedig elég erös egy felholt platform eseteben
Mantle ide vagy oda kevesen vesznek mar asztali pc-t.
Ha lenne egér konzolhoz Moba-hoz, Rpg-hez, Fps-hez, en se veszödnek asztalival szerintem...nem is ertem miert nem lépték még ezt meg.
Razer, Logitech , stb gyartoknak igen mind1 mihez adjak el az egereket.
Van amire jo a gamepad, van amihez joystick, van amihez kormány és van amihez egér kell...
Annyira jo Bf3-at kontrollerrel tolni mint a Gran Turismot...[ Szerkesztve ]
-
pakriksz
őstag
előnyt nem hoz. Az intelnek az a jó, hogy a fosul megírt motorok nyomják a cpu igényt. Mantleval a cpu igény szépen megzuhan, és nem igazán lesz értelme az olyan játékokhoz drága cpu-t venni... Emellett jobban fognak skálázódni sok magra, ami szintén inkább az amd-nek jó mint az intelnek...
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
leviske
veterán
Ez így marhára korai kijelentés. Először kéne egy teszteredmény arról, hogy Mantle alatt nem számít a CPU teljesítmény. Ha már ezt hozza a cég, akkor van értelme arról beszélni, hogy egy Kaveri megéri a plusz grafikai teljesítmény és exkluzív szolgáltatások végett, de ettől még senki nem fog egyetlen FX, vagy i7/i5/i3 rendszert a kukába dobni.
És eme előbbi részt meg megkérdőjelezi Abu korábbi kijelentése, amiben azt említi, hogy a Mantle masszív többszálúsítása végett az Intel termékpalettája is jobban szegmentálttá válhat ami neki is jó. (Persze erre meg ott az a kijelentés, hogy az APU az IGP rész miatt több száz szálat képes feldolgozni, de a konkrét válaszok akkor is az első tesztekig maradnak.)
Mindenesetre a NEM Mantle játékok miatt nagyon nagy erőfölényt kéne mutatnia a Kaveri-nek (vagy a DX11.x játékok alatt kell nagyon tartania a szintet), hogy az FX/i7 konfigok bajban legyenek már ebben az évben.
[ Szerkesztve ]
-
asaca
tag
Valaki tényleg lelöhetné a poént,ez már dög unalom hogy majd egyszer talán.Ahol eddig volt 60 fps ott lessz 70 fps.És kb ennyi.
BF3: aSaca-Hun
-
odorgg
addikt
Persze ez csak találgatás. Nem is akarom a kukába dobni az Intelt, viszont ha jelentősen jobbak lesznek az AMD APU-s megoldások eredményei, akkor nem leszek tétova váltani
Minden esetre marha nagy a kuss a Mantle valódi teljesítményéről a DX-hez képest, oké hogy nincs kész, de azért egy két konkrét adatot publikálhatnának, mert eddig csak a nagy hype van, eredmények nincsenek.
Origin/BF3/BF4/BF1/BF5: odorgg
-
pakriksz
őstag
ott volt a video a mantles tesztprogramról, 30000-es rajzolási hívási számokkal. (nincs létező cpu amin ez akár 10 fölötti fps-el ment volna d3d-ben...).
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
pakriksz
őstag
minden játéknál ahol bármennyire is számít a cpu jobb lesz a mantle... ugyanis ez a cpu korlát.
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
kovsol
titán
Most még arra se képesek, hogy 8 szálas cpu -t kihasználják rendesen, az is csoda, ha 4 magot rendesen megmozgatja egy átlagos játék. Kíváncsi vagyok majd hány év kell mire annyi játék lesz mantlera, hogy megérje egy átlag usernek elgondolkozni rajta. Persze aki csak BF4 -el játszik annak megérheti, de pl Skyrim, Starcraft2 és a tucatnyi másik populáris játék nem fog jobban futni, pedig oda nem ártana a cpu tehermentesítés Szóval azért nem kell futni mindjárt eladni az intel procikat.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Mantle egyik sarkalatos pontja, hogy nem fizikai erőforrásként kezeli a hardvereket, hanem logikaiként. Ezért nem támogatja például a CrossFire-t és más hasonló technikákat. Viszont cserébe detektálja a gépben lévő fizikai erőforrásokat és azt a fejlesztő számára egy nagy logikai GPU-ként prezentálja. Maguk a GPU-k fizikailag még mindig eltérők lesznek, de a motor logikai szinten egy erőforrást fog látni. Ennek értelmében meg lehet azt tenni, hogy kettő akármilyen GPU teljesítménye egyszerűen csak összeadódjon. Az egyik opció erre a Mantle-t támogató IGP és egy szintén Mantle-t támogató dedikált GPU. Semmi extra kódot nem kell írni arra, hogy ez a kettő együtt dolgozzon, mivel logikailag nincs két különálló hardver, csak ki kell jelölni bizonyos kódrészleteket, melyeket priorálni kell az egyik erőforrásra.
Ennél extrémebb koncepció, hogy nyolc dedikált GPU teljesítményének összeadása. Erre már komolyabban kell dolgozni, de technikailag abszolút kivitelezhető. És nem ilyen AFR módban, hanem egyszerűen úgy, hogy a 8 VGA-t berakod, és azt a program úgy látja, mintha egy GPU lenne.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Képesek 8 szál kihasználására. Ez az amit csinálnak a PS3-on és csinálnak a két új konzolon. Ezt a fejlesztők úgy hívják, hogy parallel rendering. A motor működését egymástól független részletekre osztják és a parancsokat mindig szabad erőforrásokra helyezik. Ezt akarja PC-n is megcsinálni az Oxide a SWARM rendszerrel a Nitrous motorban. Csak ez nem olyan egyszerű, mint konzolon, mert itt rengeteg rejtett szál van amit a driver kreál és nem tudsz mit kezdeni velük.
A problémánk nem azzal van, hogy nem tudunk akár 6+ szálat munkára fogni mondjuk a renderelés szempontjából, hanem azzal, hogy a grafikus API-k alapvető működése lényegében 15 éve változatlan, mert a visszafelé kompatibilitást senki sem akarja azért eldobni, hogy képesek legyenek kihasználni a többmagos processzorok erejét.
Viszont az látszik, hogy a konzolon az elképzelések hibátlanul működnek, tehát nem a hardverrel van a gond, hanem azzal, hogy a ma használatos PC-s interfészeket nem a mai hardverekre tervezték.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Konzolok karbantartása - hűtőpaszta csere - takarítás (minden 10. karbantartás INGYENES)
- Samsung Galaxy S22 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! GAMER PC - RTX 3060Ti - i5 10400F/11400F - 16GB DDR4 - 500GB Nvme SSD - 500W 80+
- GAMER PC - GTX 1060 6GB - i5 10400F/11400F - 16GB RAM - 120- 480GB SSD - 500GB HDD
- GAMER PC - GTX 1080 8GB - i5 10400F/11400F - 16GB RAM - 240GB SSD - 1TB HDD