Új hozzászólás Aktív témák
-
arn
félisten
pcre nem akarnanak mar vmit kitalalni? ha mar volt, legalabb nem kellett volna legyilkolni kedves ms.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
-
Tetsuo
aktív tag
Mi az, hogy hullámként kezeli a hangot? Konvolúciós zengetés lesz adott tér és tárgygeometrikkal vagy hogy kell ezt érteni? És az mennyire lesz pontos? Gondolom a grafika, sőt az übergagyi fizika is prioritást élvez.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nincs még kész, mert béta mindig. De a Half-Life Alyx ezt használja már, csak nem minden funkciójával.
(#4) Tetsuo: Olyasmi.
A szimuláció offline történik, amíg nem változik a geometria, addig ez elég jó lehet. De a dinamikus geometriára nehéz ezzel reagálni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Cythyel
senior tag
hoznák inkább vissza a jó kis eax3D-t, csak azt sajna az m$ hajdanán kinyírta, pedig igencsak jó 3D szerűt lehetett belőle kihozni sima sztereó hangszórókkal is, ha meg volt egy quadra körülötted, akkor tényleg megvolt már akkor a 3D élvezet, nemúgy mint most ez a pszeudó 3D hangzás... hiába van quadra + center szettem, közel sem ugyan az
-
Carlos Padre
veterán
Az ilyen dolgok miatt nem igazán lesz különbség a két gép között multiplatform játékok alatt.
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
GodGamer5
addikt
"egyszerűen csak izoláció kell, ami bármikor meg tudnak oldani. Ezzel persze a grafikai teljesítmény csökken, de igény esetén vállalható kompromisszumról van szó."
Tehát amelyik játéknap jó hangzása lesz, ott a grafika lesz gyenge."Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
rnyk
tag
Az Ms most nagyon jól nyomja a marketinget. Amennyire elcsesztek ezelőtt most kb annyira vannak a Sony előtt.
Kérdés, hogy mennyire lesz különbség a kettő között de ha igen az max egy-kettő Sony exkluzívban. A többi cross platform meg majd megy biztosra és használja az alap mindkettőre egyszerűen használható librarykat...Modern az, ha látsz valami szépet, ami nagyon drága és nincs pénzed megvenni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Van, benne van a Valve új játékban. Csak nem minden funkcióval, mert nem minden elérhető GPU támogatja az összes szolgáltatását. Ezen majd az Embree fog igazán segíteni, ami ugyan implementálva van, de még nem tökéletes, viszont, ha a GPU nem elég jó a rendszerben, akkor ki lehet dobni a feladatot a procira, az Embree 32 magig is közel lineárisan skálázódik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
krx21
nagyúr
A Microsoft annyira nem felejtette el a hangzást, hogy csak az optikai kimenet felejtette el... Ha valaki 2.1 HDMI-s TV-re szeretné kötni a készüléket, akkor a hangot hogyan teszi rá az erősítőbe, 2.1-es erősítő nélkül?
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Sehogy, de ez koncepció. Mivel sok esetben az erősítőből kijövő hangszórók helye nem meghatározott, így rosszabb lesz a 3D-s hangreprodukció, mintha a tévé hangszóróiból jönne a hang, amik kivétel nélkül a kijelző mellett vannak.
Bár lehetséges, de nem valószínű, hogy a Microsoft és a Sony a 3D-s hangzás megteremtése esetében továbbmegy két hangszórónál. Nem jó a túl sok variációs lehetőség, mert rontja a hangélményt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #06658560 #18 üzenetére
A lényeg, hogy a pozíciójuk előtted van, nem pedig oldalt, vagy mögötted. Ezekre lehet tervezni, sok hangszóróra nem. Feleslegesen számolod a 3D-s hangot, ha végül nem tudod, hogy hol vannak a felhasználók hangszórói.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
krx21
nagyúr
Szerintem Te félre értettél.. 2.1 HDMI-vel rendelkező AVR hiányában mi a teendő? Mert ha azon keresztül megy, akkor a TV már csak 2.0 HDMI jelet kap, tehát kuka a VRR és a 4K 120Hz is...
És a kérdés jogos, mert 2.1-és (Hdmi és nem hang ) TV már van, de erősítő (AVR) nincsen nagyon... -
Abu85
HÁZIGAZDA
A HDMI VRR nincs hozzákötve a HDMI 2.1-hez. Nem mellesleg a gép támogatni fogja a FreeSync HDMI-t is, mert sok tévé ezt kezeli csak. Ami a HDMI VRR-hez kell, az a HDMI VRR kiegészítésének támogatása, hogy 2.0-s vagy 2.1-es a port az nem lényeges.
A 4K 120 Hz-hez már kell a 2.1-es port.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
modflow
veterán
Én ezt most nem értem...
Nem lehet egy meglévő hangformátumot használni?
A PS4-re nekem az erősítő max. DTS hangzást is ki.
Xbox One X-re már azt írja, Atmos.
Az Ori esetén, amikor az óriás pókkal kellett küzdeni, vagy a legutóbbi CoD -ban kegyetlen jó volt az Atmos hangzás, ahogy fentről is süvítettek a golyók.Akkor ezek az új konzolok mégis milyen hangzást fognak biztosítani?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azzal van a baj, hogy a megfelelő 3D-s hangzáshoz tudni kell azt, hogy hol van a hangszóró, mert ahhoz kell számolni a kimeneti hangzást is.
Alapvetően két hangszóró bőven elég a térhangzás megteremtéséhez, ha megvan a felhasználó és a hangszórók pozíciója. A sokcsatornás hangrendszerek csak bonyolítják ezt a problémát. Nem lehetetlen rájuk támogatást írni, de sokkal nehezebb, mint két hangszóróra. A kezdetekben ez biztos nem lesz megoldva normálisan.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mint írtam lehet rá támogatást írni, csak nincs szüksége már rá. Egyszerűen a tévé két hangszórója is megoldja a problémát az új konzolokon. Emiatt nem is jelent prioritást az említett megoldások támogatása.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
opr
veterán
Errol amugy kulon beszelt Cerny a GDC-s anyagban, hogy az elsodleges a fejhallgato, nameg az konnyu is, utana jon a TV hangszorok/soundbarok/stb, es utana a komolyabb hangrendszerek. Dolgoznak azon is, csak epp meg bevallottan nem tart ott a dolog, hogy idealis legyen.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
-
Carlos Padre
veterán
Ps5 esetében a VR-re lesz kihegyezve minden, így érthető, hogy a fejhallgató az elsődleges. Több hangszórós rendszerekhez olyan megoldás kellene, mint a Yamaha sound projectoroknál alkalmaznak, van egy mikrofon, amit le kell rakni oda, ahol a fejed van és bekonfigurálja magát. Enélkül reménytelen mindenkinél hasonló élményt garantálni.
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
opr
veterán
válasz Carlos Padre #28 üzenetére
Azt egy normálisabb atmos erősítő megoldja magának, mondjuk nem tudom, abban mennyire lehet bízni, vagy hogy kéne-e külön foglalkozni a dologgal.
Nehéz ügy ez."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Carlos Padre
veterán
De egy normálisabb atmos erősítő drágább mint maga a konzol, sokkal. És nem is elterjedt. A házimozi már jóval elterjedtebb, azt lehetne kezelni ezzel a mikrofonos megoldással, de ami igazán elterjedt azt a tévé, a soundbar és a fejhallgató, ezekre érdemes fókuszálni, és ezt is teszik.
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
Tetsuo
aktív tag
Az nem lenne rossz, hogy már a hang generálásánál figyelembevennék azt az 1 db szabványt, amire maszterelik, mondjuk Atmos. De sajnos az Atmos sem alkalmas erre, meg sok más sem.
Egyébként nem csak a hallgató helyzete kell, hanem a két fülének pontos elhelyezkedése minden pillanatban. Enélkül van szükség több hangszóróra. -
opr
veterán
válasz Carlos Padre #30 üzenetére
Nyilván, de nem is ez a lényeg. Pont ezt mondta Cerny is, hogy szeretnének fókuszálni a high end rendszerekkel rendelkező emberekre is, viszont egyrészt nehéz, másrészt kevesen vannak, úgyhogy ők lesznek az utolsók, rájuk akkor fognak fókuszálni, ha a fejhallgató, meg a tv / soundbar már készen van.
Amúgy lehet venni korrekt atmos-képes erősítőt kb konzol árban, pl ilyen a sony str-dn1080, de nyilván az még csak az erősítő, ráadásul nem épp felső kategóriás, szóval mire kész a rendszer, bőven drágább lesz, mint a konzol, de nem szabad elfelejteni, hogy ezt nem kell megvenni a konzol mellé, vagy helyett, hanem ez azoknak szól, akiknek ilyen rendszer már alapból van, és szeretnék kihasználni, csak jelenleg játék esetén nem tudják."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
modflow
veterán
válasz Carlos Padre #30 üzenetére
Ez valami felmérés eredménye?
Számomra döbbenet, hogy egy ember, aki 4K-t, meg 500 FPS-t akar, hisz ezen sírnak mindig a topikban, az a hangot a TV-n hallgatja.Én azt gondolnám, hogy a konzol TV-n van, ott meg többnyire van házimozi is.
Én pl. 4K TV-n játszok, elvagyok a kapott 30-40 FPS-el, de a hang házimoziról (Sony STR-DH790, már ez is ATMOS képes) szól, mert a hang is rengeteget számít az élményben. Szerintem.
Ha valaki 2 db hangszóróból csinál olyat, mint más egy 7.1-ből (ami ugye nem 8 db hangszóró!), azelőtt le a kalappal.
Az Xbox One X atmos hangzása nekem megfelelő.
Az új széria csak nem lesz rosszabb, nem?
[ Szerkesztve ]
-
krx21
nagyúr
“ Számomra döbbenet, hogy egy ember, aki 4K-t, meg 500 FPS-t akar, hisz ezen sírnak mindig a topikban, az a hangot a TV-n hallgatja.”
Ha rám célzol, akkor te is erősen félre értetted a 2.1-et, amit nem a hangrendszerre, hanem a HDMI csatlakozóra értettem.
Amúgy 7.2-es audio rendszerem van...[ Szerkesztve ]
-
-
krx21
nagyúr
válasz Döglött Róka #37 üzenetére
-
Döglött Róka
veterán
Egyébként tök vagány dolog a házimozi, de játékoknál van egy kis gond vele. A játékok hangzása monoton, senki nem kultiválná a reccsenő csontok repetitív ütemét az én anyázásommal karöltve, ha leülök egy órára Mortal-zni. Plusz fel kell tekerni a hangerőt hogy a környezet rendesen hangozzék, lásd Monster Hunter World ahol a kabocák lágy ciripelését csak én hallom, de a gyapjas T-Rex ordítását már az egész háztömb. Shooterekről nem is beszélve...
Teljesen megértem a gyártókat, hogy kisebb rendszerekre fókuszálnak.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
krx21
nagyúr
válasz Döglött Róka #40 üzenetére
"hogy kisebb rendszerekre fókuszálnak."
Ezt miből gondolod? -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #32839680 #34 üzenetére
Ez nem ugyanaz. Ez egy másféle rendszer. Sokkal nagyobb a számítási kapacitása, és alapvetően hasonló van PC-re is, szabványos szinten.
(#41) krx21: Egyszerű a helyzet. Egy sztereó rendszer nem csak elterjedtebb, de sokkal könnyebb is kezelni a térhangzás szempontjából, mint a sok hangszórós rendszereket. Nem mellesleg a sok hangszórós rendszer is működhet sztereóban, hiszen két hangszórót használ a többi pedig néma.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
sharingaby
csendes tag
Pont ez a problémám nekem is.3d hangzásról beszélünk a tv hangszóró meg a fejhallgatóról beszélnek sokan hogy milyen élmény...francokat szóba se kellene hogy jöjjön mikor csak virtuális hangképzés az egész.Arról kellene hogy szóljon hogyan használja ki rendszer a Doby Atmost - DTS X hangformátumot mert 3d hangzás akkor ez lenne az alap.Azt tudom hogy az xboxsx támogatja majd ezeket viszont a psnél nem mondták se írták ezeket pedig igen nagy ziccert hagyna ki a cég megint ahogy a 4nél is.Tudja a sony milyen hangzás kell egy jó filmnél és használja a legfejlettebb technológiákat és teljesen tisztában van vele mennyire fontosak és pont a játékoknál hagyja ki nem is értem.A bejelentő videón kiemelték mennyire sokat nyer majd aki fülesen játszik...de jó 2.0.olyan mint egy mobil objektum hangzással.Sajna azt is látom hogy nem sok ember tudja mi is a 3d hangzás mikor példa a tvn meg hangprojektoron van hát vicc.ott kezdődne hogy 5.2.2-5.4.2 na ez igazán térbe rak 😁
-
sharingaby
csendes tag
Ez is milyen hülye felfogás de komolyan hogy az anyagiak vannak nézve na persze 😄mikor megjelent a ps3 hol volt elterjedve a bluray a 3ds tv hát szinte sehol.Akkor se számított és most se kellene mint ahogy az se érdekel egy gyártót se hogy egy felsőkategóriás mobil 400 körül mozog.
-
PuMbA
titán
válasz sharingaby #43 üzenetére
"Arról kellene hogy szóljon hogyan használja ki rendszer a Doby Atmost - DTS X hangformátumot mert 3d hangzás akkor ez lenne az alap"
Nem feltétlen. Hallottál már binaural felvételt fejhallgatón ugye? Ha még nem, akkor érdemes meghallgatni, hogy mit lehet kihozni sima sztereó cuccból, sima sztereó jellel.
[ Szerkesztve ]
-
sharingaby
csendes tag
válasz Döglött Róka #40 üzenetére
Fel kell tekerni most komolyan??Nem akarlak bántani de lehet érdemes lenne olyan eszközöket vásárolni ami szépen dinamikusan szól megfelelő pontossággal.Lehet hogy nem pár száz ezer de nem fogod tapasztalni azt ami nem úgy van
-
sharingaby
csendes tag
Nem hallottam még de a sztereó az sztereó ha tetszik ha nem.szerencsére volt alkalmam bele hallgatni és kipróbálni igazán lenyűgöző darabokat.Azért még csak hasonlítani is vicc kategória.plusz azért számít mire is használja az ember.Nyílván egy dsd vagy dxd-t nem erőltetném sztereón kívül.
-
Carlos Padre
veterán
válasz sharingaby #43 üzenetére
Kicsit megmosolyogtató a virtuális 3d leszólása addig, míg csak két füllel rendelkezel
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
sharingaby
csendes tag
válasz Carlos Padre #49 üzenetére
És jó hogy figyeltél arra amit írtam.Akkor te mondjuk nem hallasz térbe mert csak kettő füled van.Ha jön egy repülőgép és te nem tudod honnan jön a hang mert csak jobbról meg balról jöhet valami most erre gondolsz?