Új hozzászólás Aktív témák

  • Gargouille

    őstag

    válasz Dare2Live #16 üzenetére

    A "hova születsz"-nél azt se felejtsük el, hogy nem feltétlenül az óvoda vagy az iskola miatt van hátrányban a gyerek, hanem a családi háttér miatt. Azon pedig nem nagyon tud érdemben segíteni semmilyen iskola vagy óvoda, hogy ha otthon mondjuk olyan alapvető dolgokat sem tanítanak meg a gyereknek, hogy mondjuk kezet kell mosni wc után, vagy épp kicsapják az utcára/udvarra aztán csináljon amit akar, vagy épp a szülők viszik magukkal lopni... ne hidd, hogy ezek szélsőséges példák. És ez az, ami visszarántja az oda született (amúgy lehet jó képességű) gyerekeket, ezzel újra kitermelve a nyomort a következő generáció számára is.

    A családi háttérnek, a szülőknek óriási felelősségük van. Hiába van hiperszuper iskola, ha a szülő nem foglalkozik a gyerekkel, ha nem gondoskodik róla, hogy el is járjon az iskolába, hogy napról napra készen legyen a házi feladat, hogy motiválja a tanulásra, hogy értékrendet adjon, hogy szerető közeget biztosítson számára, hogy foglalkozzon vele stb.

    Nyilván van ebben valamekkora része az intézménynek is, de első sorban nem azon áll vagy bukik szerintem. Ezek a statisztikák nagyon jók arra, hogy elfedjék a tünet mögött húzódó valódi okokat (és felelősséget) és egy egyenessel összekössenek két pontot közvetlenül, elfedve azt ami a két pont közt van. Mer' az iskola rossz, nem tanítják elég magas szinten a matekot. Attól vannak elmaradva, nem mástól. Miközben ha megnézem a felnőtt generációt és véletlenszerűen kiválasztok 10 embert (mondjuk Budapesten), kíváncsi lennék vajon hányan tudnának megoldani egy másodfokú egyenletet. És vajon tényleg mekkora mértékben használjuk azokat az ismereteket a valódi életben, amiket oly vehemensen számon kérünk az iskolákon? És vajon a hiányzó ismereteket nem lehet később megtanulni, amennyiben (és amikor) tényleg szükségünk van rá? Biztos ismerős az élethosszig tanulás kifejezés.

    Amiben talán nagy szerepe lenne az iskolának például, az a gondolkodni tudás képességének a fejlesztése, a kritikus gondolkodás, a logika, az összefüggések meglátása, rendszer szemlélet, döntésképesség és hasonló képességek magas szintre emelése. Sajnos ezen a téren gyakorlatilag nulla amit kínálnak az intézmények, még mindig ott tartunk, hogy teljesen felesleges lexikális ismereteket magoltatunk.

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

Új hozzászólás Aktív témák