Új hozzászólás Aktív témák
-
Mr President
senior tag
Jöhet, anno nagyon szerettem az első részét.
iPhone 15 Pro | iPad Pro M1 | Apple Watch S7
-
őstag
A Creative Assembly az utóbbi időben kitett magáért. Kevés ilyen cég van még.
Rock and stone, to the bone! Leave no dwarf behind!
-
wednesday
őstag
Na ez egy jó hír.
-
wikings2
őstag
Egyszer már ki kellene próbálnom valamelyik total wart
Talán én is Pest vagyok... Pest a pestiségem. Pest,hogy rég Pesten lakok, s nem lettem pesti mégsem.
-
#56230144
törölt tag
Király
-
kapeti07
senior tag
De jó lesz, az első részt is elő szoktam még venni néha-néha. De amúgy majdcsak mindegyik részt. (Kivéve az Empire-t )
Xbox: kapeti
-
stvnppp
senior tag
Jó ötlet, támogatom!!! Még mindig a sorozat legjobb része. Pont ezért elég magas a léc.
-
WonderCSabo
félisten
Medieval 2, Empire és Napoleon nagyon tetszett, a Rome nekem már kimaradt, de szívesen kipróbálnám a 2. részét!
-
Archanon
őstag
A Shogun 2 videóiban (tehát a játékban) még mindig látható volt a bénán tolongó/csúszkáló ember effektus. Kíváncsi vagyok, mikorra sikerül teljesen kiölni ezt a motorból.
Guild Wars 2: Archanon.6039 ||| http://myanimelist.net/animelist/Archanon ||| ~Dango, dango, dango, dango; dango daikazoku...~ ||| El. Psy. Congroo. ||| Whohhehhje. /,,/, (⌐■_■)
-
wednesday
őstag
Szerintem nem fog új motort kapni, ha tényleg 1-2 éven belül jön. A néha csúszkálás szerintem megmarad, ezt csak komplett fizikai motorral lehetne eltüntetni (minden egyes katonára egyénileg), ami megenné a gépet. A másik dolog ami ezt előidézheti, hogy a katonák egységes csapatként vannak kezelve nem egyéniségekként. Tehát mikor összecsapnak "meg kell keresniük" az ellenfeleiket, hogy meginduljon a harc animáció.
A lovasság mozgásán is javíthatnának, mert az messziről is feltűnőbb. De egyébként szerintem rendben van a játék. Ahhoz képest, hogy madártávlatból kis hangyákat irányítunk már elég korrekt összecsapások vannak. Összekeveredett tömegnél ez annyira nem érzékelhető.
-
Archanon
őstag
válasz wednesday #11 üzenetére
Természetesen így jól néz ki, viszont amikor tömegben vannak, még mindig helyben korcsolyáznak, ami azért... Rome-ban és Medieval 2-ben pl. a hidaknál kész röhej volt, amit lerendeztek az egységek. [link] A lovasroham meg szimplán bullshit, ahogy összeérnek a felek, a harmadik sornál leáll a roham, és ismét helyben tolongás. Mintha a Shogun 2-ből is láttam volna ilyen videót, bár láthatóan fejlődött e téren is. Emlékeim szerint a Shogun 1-ben a lovasságnak volt egy olyan opciója, amivel ténylegesen átszánthatott az ellenfeleken, megszüntetve a feltorlódó effektust. Jól is nézett ki.
Nyilvánvalóan voltak tolongások a valós csatákban is, sőőt, no de ilyen...? (Mondjuk itt eleve kevés ellennek mennek neki, de nem találtam mást most hirtelen.) Kissé illúzióromboló. Persze még így is brutálisan nézhet ki, ha okosan vezényeli az ember az egységeit. ILYET szeretnék végre játékban is látni (no persze nem a számokat kell figyelni, 48 giga ram, 4 db radeon hd9990, meg majd 64 magos proci kéne hozzá...).
Amúgy kb. ennyi az összes negatív véleményem a sorozatról, no meg az, hogy minden fejlett városnak irdatlan hatalmas, Konstantinápolyt megszégyenítő városfalai voltak. Egyébiránt imádom, anno sok száz órát beleöltem Rome/Medieval 2-be. A Shogun-nal meg bátyám nyomult, ez esetben moziztam a gameplay-t. (Medieval 1-gyel pont nem játszottam.)
Guild Wars 2: Archanon.6039 ||| http://myanimelist.net/animelist/Archanon ||| ~Dango, dango, dango, dango; dango daikazoku...~ ||| El. Psy. Congroo. ||| Whohhehhje. /,,/, (⌐■_■)
-
wednesday
őstag
Úgy tudom még a Shogun 2 is 2 CPU szálat használ, szóval a 4 magosra áttérhetnek az új részbe (mondom ezt úgy, hogy nincs 4 magos CPU-m).
Amit mondasz ahhoz kéne egy komplett fizikai motor, fejlett tömegszimulációval. Nem lenne rossz az biztos, hiszen ezeknek a csatáknak egyik döntő mozzanata az átütő erő. Annyira talán az új részekbe nem gáz ez a feltorlódás, még + 1-2 kattintás és rásimulnak az ellenséges arcvonalra. Nagyobb önállóságot (mozgásban) kéne adni a katonáknak a csapatban.
Remélem egy kicsit lassítják az egységeket és a csatákat, mert a Shogun 2-be én gyorsak érzem. Pár perc alatt legyakják egymást. Jó lenne ha lenne értelme tartalék egységeknek, amik készenlétben tartunk, hogy kritikus helyeken vessük be őket.
-
Crystalheart
senior tag
válasz wednesday #13 üzenetére
Tudod mi a poén, a Rome-ban még lehetett egy csomó olyan dolgot, amit a Medieval 2-ben már nem. Mintha a Medieval2 bugos lenne. Gondolok itt pl. arra, amikor a könnyűlovasságot annak rendje és módja szerint használtuk: belerontottunk az ellenbe, aztán gyorsan ki onnét, majd megint charge. Na ez a Medieval-ben úgy nézett ki, hogy belerontottam az ellenség soraiba, a lovasság megakad az első pár ember elsodrása után, majd hiába kattintok kívülre, csak sokadik nekirugaszkodásra jönnek ki a csata SZÉLÉRŐL is, és szinte megvárják az egy szál körülzárt lovast is. A huszárok gyakorlatilag nem használhatók huszárként, míg a Rome-ban a lovasíjászokat is jobban lehetett ennél manőverezni.
A Shogun első részében pedig a lovasrohamban ha a sereg mögé kattintottunk, akkor átvágtattak a sorokon, aki végérvényesen megakadt, az hátramaradt, nem várta meg a csapat többi 90%-a, hogy aztán jól leszedjék őket is. Na ez miért nincs sehol? Pedig alap kellene, hogy legyen. Ha korábban meg tudták csinálni, ráadásul állítólag az első Total War óta ugyanazt a motort fejlesztik, ugyanazt vértezték föl még 3D-vel is, akkor nem a számítási teljesítmény kevés.
-
wednesday
őstag
válasz Crystalheart #14 üzenetére
Talán a Med 2 volt a legbugosabb TW, az tetszett egyébként legkevésbé, bár a korszak nem rossz. Az volt a legkiborítóbb, ha ostromnál lefagytak az ellen katonái és nem lehetett megölni őket!!
Igen ilyen elakadás előfordult, szerencsére a Shogun 2-be ismét nincs ilyen (úgy látszik ez a Shogunok védjegye). Onnan tudom, hogy egy hídon átkelésnél beszorult pár katona a híd alá, de a többiek otthagyták őket. Most már kicsit dinamikusabban mozognak a katonák a csapathoz képest. Ezt kéne még tovább fejleszteniük.Igen a lovasságon kéne fejleszteni, nagyobb átütő erőre lenne szükségük (tömeg, tehetetlenség), és ha már felbontották a zárt alakzatot, akkor nagyon könnyedén kéne manőverezniük a zavarosban. Egy lovaskatonának, nem gond ha 2-3 talpas téblábol körülötte, mert egyszerűen félre löki őket.
-
őstag
válasz wednesday #15 üzenetére
Akkor én egybites vagyok, nekem a M2TW tetszett a legjobban. A Rome is nagyon tetszett, de ott még túl kezdetleges volt az egész játék(motor). Ez a Rome II viszont nagyon jó lesz ha raknak bele értelmesebb diplomáciát, és fejlettebb grafikát.
Rock and stone, to the bone! Leave no dwarf behind!
-
Crystalheart
senior tag
válasz WonderCSabo #17 üzenetére
Ez a lovasság-beragadós dolog, és hogy a Rome óta a könnyűlovasság funkciója szinte elveszett, nem is igazán bug, minden gameplayben benne van, ahol ilyen szituáció előfordul. Shogun2-vel még nem játszottam.
-
WonderCSabo
félisten
válasz Crystalheart #18 üzenetére
Az volt a legkiborítóbb, ha ostromnál lefagytak az ellen katonái és nem lehetett megölni őket!!
Én erre írtam, hogy nem találkoztam vele. A lovasság valóban a roham végezte után beáll egyszerűen a gyalogság közé, és úgy harcolnak, elég gáz ja. A könnyülovasság meg valóban semmire se való.
-
Crystalheart
senior tag
válasz WonderCSabo #19 üzenetére
Na és akkor úgy játsszon az ember magyarokkal, hogy nem harcolhat magyarként.
Nekem amúgy Rome-ban volt egy olyan bug, hogy az ellenség nem támadott ostromkor, hanem csak beközelített, aztán távolodott, és ezt ismételgette. Körönként támadó hatalmas mongol sereget visszavertem így (igaz, olyan gagyi gépen, hogy 2 fps-el ment) Kijevnél, de hát az úgy mégiscsak bug.
________________Egy nagy fejlesztés lehetne szerintem a TotalWar-ban, ha végre lenne funkciója a várkastélyoknak, és csak azon városok körül lenne vastag városfal, ahol tényleg voltak. AZ ókorra ez jellemzőbb volt, szóval a Rome-ban ezen tuti nem változtatnak, de a Medieval2-ben azért fura volt, miközben a legtöbb középkori város körül egy méter vastag fal volt, nem tíz, melyet az ellenség rendszerint hamar bevett, majd a várat lehetett jobban védeni. Lenne funkciója a lőréseknek, a tornyoknak, az ablakoknak, a bástya alakjának, lenne néhány ostromeszköz, pl. forró olaj, tüzes fa, stb. Egy ostromnál ezek sokkal többet számítottak, mint a védők létszáma. Tehát kéne egy kis Strongholdot vinni a Total Warba, ha egy középkori témájú harci stratégiában a realitásra törekednek. Úgy már igencsak pöpec lenne.
[ Szerkesztve ]
-
wednesday
őstag
válasz Crystalheart #20 üzenetére
Sok minden nem realisztikus a játékban, vhol el kell fogadni. A legputribb helyből is idővel világvárost lehet csinálni, ami nem indokolná, mert félre eső helyen van pl.
Igen a várakat nem véletlenül építették olyanra, amilyen, belső lőrések vagy maga a szűk csigalépcsős rendszer, aminek a forgása szintén a védőknek kedvezett (ált jobb kezes harcot figyelmbe véve). Ezért is volt nehéz és hosszú az ostrom, ami általában kiéheztetéssel próbáltak megnyerni.
Az a baj, hogy az egyerű ostromnál is sokszor elvérzik az Al és az egységek mozgása. Egy összetettebbnél nem tudom mi lenne.A Rome-ba volt forró olaj vagy szurok, a kapuknál lehetett kiönteni. A Med 2-be mintha nem lett volna, bár nem emlékszem.
-
Crystalheart
senior tag
válasz wednesday #21 üzenetére
Ha az ezer éves Stronghold tudja ezeket - ahol az MI is kezdetleges volt -, nem tudom, miért volna lehetetlen. Kicsit mintha későbbre tartogatnák, mert amíg ezzel a recepttel el lehet adni, addig fölösleges beletenni.
De így a várostrom nemhogy túl szimpla, hanem egyenest unalmas. Hozzá lehet szokni, meg el lehet fogadni, de olyan dolgok nem realisztikusak, amiket nem tartana nagyon soká megcsinálni, és ez bosszantó. Pl. a bástyákat igazán lehetne egy db. pontatlan ágyú behelyezésén kívül is használni, mondjuk urambocsá íjászokat felvinni.
Azt persze nem vitatom, hogy a kategóriájában No.1. Ez viszont kissé minősíti a kategóriát, mennyire nem adnak a realisztikusságra. Mint amikor Buda a Duna rossz oldalán van. Még ez sem volna baj, ha nem rontaná le a taktikázási lehetőségeket, ami elvileg a lényege az egésznek.
[ Szerkesztve ]
-
wednesday
őstag
válasz Crystalheart #23 üzenetére
Nem tagadom én is nagyon boldog lennék, ha összetettebbre csinálnák a játékot. Az tetszene például, ha kevesebb de "minőségibb" csatákat lehetne vívni. Arra gondolok, hogy nem anyagháború lenne és futószalagon jönnének az egységek, hanem a nagy ütközetek legyenek mindent eldöntőek, legyen súlya. Ha ott valaki veszít az nagyon nagy bajban lenne, mert nem lehet a semmiből előrántani még egy sereget.
Ebből kifolyólag jobban lehetne manővereztetni a csapatokat, visszavonulni, terelni egymást stb. A régi részekbe (Rome) az megtörtént néha, hogy egy magaslat elfoglalása után az ellenség egyszerűen elvonult a csata térről és nem kockáztatta meg a lehetetlen rohamot. Az Al-nak is jobban kéne vigyáznia a seregére és akkor megvalósítható lenne.