Új hozzászólás Aktív témák
-
Kicsimix
őstag
"élvonalbeli technológiával készült remek játékok"
Azok az idők már rég elmúltak náluk.... [felreertesek elkerulese vegett moderalva]
[ Módosította: 7 ]
...Kockázat nélkül nincs vereség... : ------------)
-
JanR
addikt
Ennek a korszaknak is vége Remélem Carmack az új munkahelyén is tud korszakalkotót csinálni (nem a Keen 3D-re gondolok ).
-
exedoc
senior tag
Nagyon szomorú hír. Mindig láttam az id-s játékokba valami eredetit, nekem az eredeti Doom3, és a Rage is nagyon tetszett, annak ellenére hogy a motort nagyon beelőzte a CryEngine meg az Unreal Engine. Carmack meghatározó része volt a játékok készítésének, és nemcsak a játék motorjának programozását tekintette munkájának. Az egész játékmenetet, és a játék egész "feelingjét" terelgette a jó irányba. Szomorúan veszem tudomásul, hogy az Epic után most az id-nél is hasonló helyzet alakul ki, a cég meghatárózó emberei, az alapítók távoznak. Részemről ezzel az id már nem az az id. Nagyon sajnálom. Sok sikert neki a jövőben.
[ Szerkesztve ]
-
king.mp
aktív tag
Az szép. Mint patkányok a süllyedő hajót.
-
Lenry
félisten
nem tudok mit mondani.
számomra lezárult egy korszakGvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Thodeus
aktív tag
Posztjáról mondott le gondolom csak, még továbbra is érdekelt/részvényes a cégben.
-
EczkE
addikt
Mi ez a drámázás? Nem halt meg.
Asszem mindenféleképpen!
-
exedoc
senior tag
Lehet, hogy részvényes, meg érdekelt, meg satöbbi, de nem vesz részt aktívan a játékok készítésében, nem felügyeli azokat. Részemről innentől lőttek annak az eredetiségnek/feelingnek amit mindig láttam az id-es játékokban. Hozzáteszem hardcore quake3 playerként annak ellenére, hogy már nem játszom (talán 2 havonta egyszer), még mindig fent van a gépemen a játék OSP-vel, 1.32-vel. (Igen, tudom, hogy van quakelive is, toltam egy időbe.)
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
Ez a hír 2005 környékén talán ütött volna, de az évek óta tartó csúsztatás/hallgatás itt-ott nagyotmondás és "Rage" után kb. nulla hatással lesz a játékiparra.
Ettől sem lesz lesz hamarabb/később új Doom/Quake, vagy bármi más tőlük.[ Szerkesztve ]
-
- = Zk = -
félisten
-
valahol egyébként várható volt. anno a masters of doom könyvből elég világosan látszott, hogy a virtuális valóság, a minél jobb számítógépes reprezentáció hajtotta. a rift pedig végre tényleg az lehet (majd pár dolog feljavítása után), ami elhozza a várt immerziós szintet. a holodeck meg még várhat.
az interfacet kell fejleszteni, mert az a szűk keresztmetszet.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Glenda
addikt
Remélem az új céggel is hasonló kaliberű dolgokat tesz majd le az asztalra. Hatalmas koponya.
from r in rings where r.Owner == "Sauron" select r
-
Keeperv85
nagyúr
Janejanejane... Így annyi a Doom 4-nek is nélküle. Hiába a sok tehetség ott, ő volt ott az, aki azt a hangulatot megteremtette, amitől Doom lett egy Doom... Tartok tőle ezzel az egyben az id is csak egy név, ami szép emlék lesz éveken belül...
-
exedoc
senior tag
Az egyik meghatározó koponyája a játékiparnak, többek közt vele indult be igazán. Az első Doom, a Wolfeinstein 3D, később a Quake uttörői voltak egy olyan korszaknak, amit aztán a konkurencia igyekezett felülmúlni. El kell ismerni az id egy ideje már nem volt top-on, a Doom3 megjelenése után nagyon megálltak. És bár jól sikerült a Rage, nekem nagyon bejött, de tisztában vagyok vele, hogy nem volt tökéletes. Szerintem az is közrejátszott, hogy nem nagyon akarták soha bővíteni a csapatukat, mindig minimális, a lehető legkevesebb emberrel akartak dolgozni, emiatt rengeteg volt a csúszás, lemaradás. A nagy koponyák akik jelenleg a Crytek, Epic, DICE stb. csapatát gazdagítják kimaradtak, most meg már késő bánat. Persze ebben benne van az is, hogy Carmack nem nagyon akarta kiengedni a motor fejlesztését / programozását a kezéből, és ő meg még pár ember rakta össze az id tech 5-ot. Sajnálom azért.
-
bteebi
veterán
Talán egy kicsit erős ez a kijelentés. Amúgy akár úgy is lehetne mondani, hogy nem bírta tovább a többiek hülyeségeit elviselni, és inkább váltott. Ha így történt, akkor igaza lehetett - persze ezt mi nem fogjuk megtudni.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Recon666
Közösségépítő
Sajnálom, korszakalkotó ember volt a játékiparban, de az élet megy tovább.
-
félisten
Nem lesz itt semmi probléma, majd az id is vesz mástól grafikus motort, vagy a megmaradtak reszelik tovább azt a tákolmányt ami a Rage alatt nyöszörög.
Vissza kell vinnem pár kazettát.
-
pdev1811
tag
válasz Plazmacucci #18 üzenetére
-
#51736960
törölt tag
minden tiszteletem az övé, de a q3 motor óta alkotott bármi jelentőset?
az meg kb '99-ben volt... -
exedoc
senior tag
válasz #51736960 #20 üzenetére
Ebben van valami. A doom3-nál ugye nagy probléma volt, hogy nagy külső helyszíneket nem tudott megjeleníteni. Ezért fejlesztették tovább a motort, és elkezdték erőltetni a megatexture-t az id tech 4-ben, ami az Enemy Territory Quake Wars-ba debütált igazán. Nem mondom 2007-ben nem volt rossz ötlet, de gondok voltak a megvalósítással, a mai motorok már más alapokon nyugszanak, ennek ellenére tovább erőltették a Rage-ben, és erőltetik tovább a Doom4 alatt is. Szerintem rossz úton járnak. Ez a Rage-ben is megmutatkozott, ha gyorsan forgatta az egeret az ember, szép lassan rajzolódtak ki a textúrák. A hatalmas méretű megatexture stream-elése nem volt tökéletes, később igyekeztek javításokkal orvosolni a problémát. Másik gond, hogy emiatt, nem nagyon licenszelik a motort, problémás a kezelése, ráadásul több terrabájtnyi lemezterületet foglal amíg szerkesztés alatt van, elmenteni a változásokat egy hálózati meghajtón (mert ugye többen is dolgoznak rajta egy időben) meg inkább nem is mondom mivel jár.
-
Glenda
addikt
•The virtual machines system and the associated toolchain that altogether account for 30% of the code released. Under this perspective idTech3 is a mini operating system providing system calls to three processes.
Aztakurva.
from r in rings where r.Owner == "Sauron" select r
-
félisten
Ebből a hírből ez a lényeg:
"Az Oculus nemrég jelentette, hogy közel állnak a tengeribetegséget kiváltó Rift problémájának megoldásához, és a vártnál korábban fogják elérni a 4K felbontást." -
félisten
-
leviske
veterán
Tök jó, hogy talált magának valamit, ami újra érdekli. Kár lett volna érte, ha kiég.
És akkor most AMD szemellenző fel: Tán nem a Mantle-t és a Gaming Evolved programot nézte ki magának a Zenimax, hogy hagyták lelépni JC-t?
(#18) Plazmacucci: Hát, ha mástól kell venni, az annyit jelent, hogy a Zenimax rossz vásárt csinált a stúdióval. (Mivel nyilván nem amiatt a 2 cím miatt adtak ki értük pénzt, amiből még egyet se képes 10 éven belül folytatni a cég.)
-
oriic
HÁZIGAZDA
Szomorú dolog, de ha a Rift bejön, újra korszakalkotó lehet.
Live-Die-Respawn
-
r-chee
őstag
2004 óta (Doom3) szerintem nem igazán tett le ütőset az asztalra. Biztos átmegy majd a Microsoft-hoz Xbox One-t polírozni
Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
Chiller
őstag
válasz Plazmacucci #27 üzenetére
El lett az már kenve az Unreallel '98-ban.
Számomra a Q1 óta nem tettek le semmi _igazán_ nagyszabásút az asztalra. -
afterburner_
őstag
ez így igaz, még utoljára a quake 3 volt ami visszahozott némi nosztalgiát a quake 1 -ből , de a doom 3 az már sajnos a sok késésnek hála semmi újat nem hozott. a rage meg megint mire kikerült szerintem nem lett maradandó túlzottan...
>>>>>>>> www.tintarendszer.hu <<<<<<<<
-
exedoc
senior tag
válasz Plazmacucci #27 üzenetére
Valóban. Sajnos igaz. Sőt mindenki száját elkente a Crytek a CryEngine 2-vel. Bár az is igaz, hogy abba az időbe nem volt alá hardver.
-
Egyébként az a vicces, hogy a Crysis a gyakorlatban azt tudta fény/árnyék tekintetben, amit a Doom3. plusz belefért már az AI, a fizika és a nagy pályák, amiket ki kellett dobni a Doom3ból, mert semmin nem futott volna. Bár a Crysis is eléggé hírhedt volt ilyen szempontból.
Ilyen szempontból szerintem a Doom3 eléggé megelőzte a korát, sajnos a hardver képességeinek tekintetében is.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
#79621120
törölt tag
válasz Plazmacucci #18 üzenetére
" majd az id is vesz mástól grafikus motort "
Például Unreal -t .
[ Szerkesztve ]
-
M@trixfan
addikt
Különben tényeg ez a lényeg. A grafikus teljesítmény úgyis ezerrel nő, egyre brutálisabb hardverek lesznek. A megjelenítés terén ez a következő dolog amit helyre kell tenni. Meg kell most már tényleg csinálni a jó VR élményt. A monitorok körbepakolása nem megoldás. Számomra is lezárult egy korszak, kicsit el is szomorít, de lehet pont most álunk egy újabb nagy áttörés előtt a játék világában.
twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n
-
atti_2010
nagyúr
válasz M@trixfan #38 üzenetére
A monitorok szerintem így is úgy is megmaradnak, a játékosok nagyon kis része fog csak ilyen eszközöket használni ha egyáltalán sikerül megcsinálni hogy ne rontsa a szemet, ne kapj fejfájást, tengeribetegséget tőle és akkor még ott van a másik mellékhatás hogy a játékosokat még jobban elszigeteli a külvilágtól ami már így is kezd probléma lenni egyeseknél.
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
Archer
őstag
A programozás részéhez a játékoknak nem értek de mint kész termék (játékprogram), az id a Quake 3 óta nem alkotott igazán maradandót. Mindig beharangozták a nagy tech újításokat de mire a kiadáshoz értek, valaki mindig beelőzte őket de minimum utolérte. Hogy most ez mennyire JC-on múlott nem tudom, de szerintem a távozása már nagyon nem oszt vagy szoroz helyzeten. Hogy a játékok nem lettek valami fényesek az egy dolog, de a motorjaik sem nagyon. Tech 3-at rengeteg játék használta anno, Tech 4-et már csak töredéke, Tech 5-öt meg... Lehet mindenféle úttörésről beszélni motor téren de a sokkal kevésbe istenített Epic sokszorosan többet adott el az aktuális motorjukból.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
félisten
-
janos1988
addikt
Szerintem megint vmi nagyon dolgozik és a saját maga ura akar lenni újra. Pár év múlva kiderül, de reméljük hogy ütni fog.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/watch?v=mkDSGbRyjz8&list=PLVJH24yGtE_w5Ke4aWmRV8erFQmqRD1dK Minden egyes új rész rátesz még egy lapáttal :-D
-
Keeperv85
nagyúr
válasz Plazmacucci #42 üzenetére
Nem játszottam a Batman játékokkal, szóval nem volt szerencsém megtapasztalni az ezek szerint üdítő kivételt.
-
félisten
-
Keeperv85
nagyúr
válasz Plazmacucci #48 üzenetére
Sajnos nincsen mivel, nem a szándék hiányzott... tavaly előtt eltávozott a gamer gépem...
Új hozzászólás Aktív témák
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care