Új hozzászólás Aktív témák

  • TunerJoe

    senior tag

    Na, ezt támogatom!
    Remélem globálisan is lesz ilyesmi, vagy legalább EU-s szinten.
    Mondjuk azt nem teljesen értem, fülest miért kötelező telefonhoz adni arrafelé, nekem a töltő sem feltétlen hiányozna.

    instagram.com/albert__gyorgy

  • FoxiestFox

    félisten

    Semmit sem ér, de lehet, még annál is kevesebbet, míg maguk a gyártók állapítják meg az értéket.
    Egy hatóság kellene erre, vagy még inkább egy független cég.
    Az Apple-t pedig a kódolt alkatrészeivel értékesíteni sem engedném, olyat adót kellene rájuk csapni, hogy elmenjen a kedvük az ilyesmitől.

  • Viktor0610

    MODERÁTOR

    Nem értem, ennek az átlag felhasználóra nézve mi a haszna?

    Vagy a franciáknál mindenki otthon szereli az elektromos kütyüjeit? 🤔

    Samsung Galaxy A54

  • pilóta

    nagyúr

    válasz Viktor0610 #3 üzenetére

    Annyi előnye lenne, hogy össze tudd hasonlítani a különböző készülékeket. Lenne, ha és amennyiben valós adatokat tudnánk meg ebből.
    Szvsz például bármelyik Apple cucc objektíven 0 pontot kellene kapjon, hiszen egyik sem javítható rentábilisan garancia időn túl, gyakorlatilag bármi tönkremegy, gazdasági totálkár. De nyilván igaz ez még nagyon sok gyártó nagyon sok készülékére, az Apple csak egy kirívó eset a kódolt alkatrészeivel...

    Aki él és nem boldog, az téved!

  • csorbajeno

    veterán

    válasz FoxiestFox #2 üzenetére

    A kódolt alkarésznek az a lényege, hogy gyári alkatrészekkel, hivatalos szervizben javíttasd a telefonodat, ne a sufni boltban olcsón.

  • vicze

    félisten

    válasz Viktor0610 #3 üzenetére

    Az ég világon semmi Apple termékek esetében főleg, mert átlag user nem cserélhet semmit, mivel minden alkatrész DRM-es már ami cserélhető lenne, így kb. egész pontosan 0 értelme van, az hogy a szervizben mennyire szerelhető valami szerintem senkit nem érdekel.

    Más elektronikára rendben lenne, de úgy hogy már az Apple termékeknél eléggé hülyeségek az értékek, így több mint megkérdőjelezhető a hasznossága.

    @csorbajeno: Tiszában van vele mindenki, hogy ez is az extra lehúzásról szól, nem kell kifejteni. :)

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz Viktor0610 #3 üzenetére

    Mondjuk, ha nem garanciális javításra kell valamit beadni, akkor igencsak számít, hogy
    - kuka és vehetsz újat
    - egy új készülékénél magasabb áron "javítja" meg (valójában cseréli) a hivatalos "szerviz" (aki csak továbbpostázza az apple-nek, hogy utána megkapja a cserekészüléket)
    - bármelyik ezzel foglalkozó szerviz képes alkatrészt beszerezni hozzá és javítani

    Az usában is nagyon küzdenek a right to repair mozgalomban. A gyártók mindenféle kamu szerviztámogatási programot meg együttműködést jelentenek be, hogy ezzel bizonygassák a törvényhozóknak, hogy nincsen szükség szabályozásra, hiszem minden lehetőség adott. Valóságban meg vagy suttyomban felmondják a megállapodásokat később, s kamu - teljesen életszerűtlen és árazású, a főbb alkatrészekre nem kiterjedő - rendszert vezetnek be alibiből. A john deere is ilyen... drm-es alkatrészek vannak a traktorban és hetekig várhat a gazda, hogy a sales man kimenjen és aktiválja a javítást. És olyan kamu együttműködést kötnek, amit jogilag kielemezve kiderül, hogy ők nagyon lelkesen támogatják a javíthatóságot, csak nem a traktoroknál, amit ők gyártanak. Az állítólag megvehető szoftvereket meg nem lehet megvenni sehol, csak a sales man használhatja az aktiváláshoz.

    És olyan kampányvideókat készítenek a gyártók, ami szerint, ha 3rd party szervízbe adod a készülékedet, akkor megerőszakolnak a parkolóban és kirabolják a házadat és kínai megfigyelő szoftvert telepítenek a készülékedre.

    Ez annyiból érdekes, mert az amcsiknál bevezetett korlátozások átcsorognak az eu-ba is, itt is rákényszerítik a fogyasztókra, hacsak a törvényi szabályozás nem akadályozza meg. (pl magyarként és eu tagként is fizetünk amcsi szoftverszabadalmi díjakat itt hivatalos forgalomban lévő termékeknél, még akkor is ha lejártak már itt vagy sosem voltak érvényesek itt - mert amcsi cégek beszedik mindenképpen. Vagy fizetem és megvehetem a terméket vagy nem fizetem és vehetek helyette kínait)

    [ Szerkesztve ]

  • Tigerclaw

    nagyúr

    A modularitast es a roncsolas nelkuli konnyebb szetszedest kellene fokepp ertekelni, illetve azt hogy van-e esszeru aron alkatreszellatas, de amerre elindultak a gyartok az azt prognosztizalja hogy a legtobb uj model, egysegesen keves pontot fog kapni, ha objektiven ertekelnek es ugy kb. ertelmet veszti az egesz, mert a vasarlok nem az alapjan fognak donteni.

    Az EU esetleg itt is belekezdhetne egy hasonlo programba, mint amit a nagy fogyasztasu haztartasi gepeknel csinaltak, vagyis rakenyszeriteni a gyartokat, hogy bizonyos felteteleknek feleljenek meg a telefonjaik, tabletjeik, laptopjaik.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • vicze

    félisten

    válasz Tigerclaw #8 üzenetére

    A kapitalizmussal és a fogyaszói társadalommal nem összeegyeztethető.

  • nemlehet

    őstag

    válasz vicze #6 üzenetére

    Dehogynem... Pl rengeteg bosch mosógépnél a csapágyazás körbe van fújva egy purhab szerű anyaggal ami "hangszigetel". Ergo ha csapágyas lesz a mosógép akkor ki kell vésni amit a legtöbb szerelő nem vállal, mert iszonyat retek meló és sokáig tart.
    Ergo a legtöbb szerelő azt mondja ne vegyél bosch gépet hacsak nem baj ha ki kell dobni.

    Ha egy telefonról tudom, hogy pár ezer forintért javíthatóak a leggyakoribb hibák (pl kijelző repedés, portkopás) akkor valószínűleg inkább azt veszem, főleg ha közel azonos tudású készülékekből kell választani.

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • joey04

    titán

    egyrészt mezei usernek teljesen érdektelen, másrészt ahogy a cikkben is le van írva, szart sem ér, hiszen ki lehet játszani, hogy több pontot adhassanak.

    "Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."

  • vicze

    félisten

    válasz nemlehet #10 üzenetére

    Olvasd el mit és leginkább mire írtam.

    Bosch-ról van képed? Ez érdekelne.

  • ledgeri

    nagyúr

    válasz csorbajeno #5 üzenetére

    A kódolt alkatrész létével meg úgy élnek viszza, hogy ha van 2 tökéletes, ugyanolyan, akár bontatlan telód, akkor az egyikről nem tudod áttenni a kijelzőt a másikra, ugyanígy kamerát miegymást, mert csak a sajátjával megy, hiába a mellette lévő ugyanaz a modell, és 2-vel volt mögötte a gyártósoron.
    [link] [link]

    Kinek is jó az, hogy pl a 3. vagy 4. éves telóm kijelzője eltörik, és nem tudom megjavíttatni olcsón, mert már a hivatalos szervizben nincs hozzá alkatrész, a gari már két éve lejárt, ha ezt is magába foglalta volna, és a gagyi kijelzőt ami fellelhető nem tudom belerakatni? Nekem nem, mert nincs javítási megoldásom, a Földnek nem, mert vehetnék egy teljeset újonnan..... ja igen a gyártóknak, mert még egy teló lett kiiktatva, még mielőtt tényleg ki kellett volna dobni... COOOL

    // #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //

  • azbest

    félisten

    válasz ledgeri #14 üzenetére

    Sőt.. ha törött kijelzős új, akkor a hivatalos szerviznél is egy vagyon lehet a javítás, mert nem garis. Ami nagyrészt abból áll, hogy az áldást adó készülékkel aktiválni kell összeszerelés után. Már, ha egyáltalán nálunk van ilyen az országban... mert lehet csak jó pénzért adnak egy újat és a régi megy a darálóba.

    [ Szerkesztve ]

  • asdf_

    veterán

    válasz Viktor0610 #3 üzenetére

    Nem értem, ennek az átlag felhasználóra nézve mi a haszna?

    Pl. az, hogy ha a 10 pontból l 3-at levonnak (bárcsak így lenne) a serializing miatt (= amikor bármilyen valós indok nélkül különböző alkatrészeket egymáshoz párosítanak (kijelző a telefonhoz pl.) melyet KIZÁRÓLAG márkaszervizes eszközzel lehet ismét összepárosítani, mely eszközhöz 3rd party szerviz soha, semmikor, semmilyen körülmények között nem juthat, ezáltal ellehetetleníti a 3rd party szervizek tevékenységét, ezzel egyben természetesen versenyt korlátoz, mert a vevőnek kizárólag a márkaszerviz a lehetősége, amely mivel monopolhelyzetben van, heroináron megy), akkor a javíthatóság indexet látva mondhatná azt a vevő, hogy én ezt a fost meg nem veszem, de nem így van, így a sok hülye nép veszi tovább pl. az apple szarokat.
    De ez persze csak akkor lenne, ha ez egy normális rendszer lenne, nem pedig egy ilyen bazári hülyeség, ami szart sem ér, ahol olyanért kapsz pontokat, hogy hogyan kell szétszedni egy készüléket (aminek kb. nulla értéke van, mert aki ezzel foglalkozik, az csodák csodája, de szét tud szedni egy készüléket enélkül is, ellenben pl. kapcsolási rajzot nem kapsz hozzá, ahol nincs masszív levonás olyanért, hogy egy szaros 20-30 dolláros alkatrészt sehonnan nem tudsz beszerezni, mert az Apple bérgyártatja egy céggel, amely kizárólag az apple-nak rakja le a gyártás 100%-át (ismét csak versenykorlázotóan), ezáltal egy 3rd party szervizes ic csere helyett vagy kidobod a készüléket a francba, vagy javításhoz képest tripla áron alaplapot cserél benne neked az Apple szerviz.

    [ Szerkesztve ]

  • asdf_

    veterán

    válasz Tigerclaw #8 üzenetére

    Az EU esetleg itt is belekezdhetne egy hasonlo programba, mint amit a nagy fogyasztasu haztartasi gepeknel csinaltak,

    Az azért elég lol volt. Egy mosógépen van két eco program, ami alapjén készül az energiabesorolása. Az eco program annyit csinál, hogy kevesebb vízben, alacsonyabb hőmérsékleten, ellenben horribilis hosszan mos, így 3-4 órákat lögyböli a ruhát. Te meg mit csinálsz, azt mondod, hogy a f*szom fog 4 órát várni egy mosásra és beröffented a normál programot, az eco-t meg soha az életben nem indítod el. Ott is lehetne mondjuk javíhatósági index, és akkor mínusz egy tonna ponot adni a szerelhető üst helyett az összehegesztettre, amiben az életben nem fogsz csapágyat cserélni. De igazából simán be kéne tiltani a hegesztett üstöt és problem solved.

  • asdf_

    veterán

    válasz asdf_ #17 üzenetére

    Pl. az, hogy ha a 10 pontból l 3-at levonnak (bárcsak így lenne)

    Ja, és beépített, nem cserélhető akkumulátor? Újabb 3 pont levonás. Semmi nem indokolja ezt a barom unibody ökörséget, hogy egy szaros akkucseréhez le kell műteni a kijelzőt, és az életben nem ragasztod úgy vissza, mint ahogy a gyári volt.

  • gthomma

    senior tag

    válasz #40993792 #16 üzenetére

    iPhone 5/5c/5s
    Kijelző csere 50 990 Ft
    Akkumulátor 27 990 Ft

    Ez biztosan megéri !

    Memória beszerelés 2012-es v. újabb iMac 21" számítógépbe 16 000 Ft hát ha azt mondanám egy ügyfélnek hogy rendben megvetted a másik DDR4 16GB modult + 16.000 -ért belepattintom úgy vágna arcon hogy 4 plasztikai sebész sem tudna rendbe tenni.

    [ Szerkesztve ]

    Csak azok érinthetik meg a szívedet és bánthatnak meg, akik jelentenek neked valamit. Következésképp sérthetetlen, aki nem törődik senkivel. Akár egy halott.

  • ledgeri

    nagyúr

    válasz #40993792 #16 üzenetére

    :R Eddigi telóim mind 4. évük után mentek más-más miatt tönkre (Nokia 3220- akku, és nagy tech ugrás volt körülötte, kellett újabb (4,7 év); Nokia 5530- szoftveres kijelző vezérlés, vagy kijelző (5+ év) és bejöttek a smart telók [lett is egy lumia ennek is már kb 4 éve], de már erre is (5530) azt mondták, a Nokia szakszervizben, hogy "Megpróbálhatják a szoftvert, de ha nem az akkor munkadíj mindenképpen, vagy megpróbálhatják a kijelzőt, de ha megtörik, akkor PÁ, ha szoftver, akkor meg extra munkadíj, és kijelző ára is, és még akkor sem biztos, hogy működni fog." Bármelyik opció a készülék eredeti árának ötöde volt minimum. ... Kevés telóm volt, és szervíz tapasztalatom. De így akkor még mehet +2-3 év, mert alapabb telónak ezek elmennek jól tartva... viszont a kód marad, a teló értéke csökken, a szervizes munkadíjjá nem...
    A fentiek mellett meg még az is benne volt a mondandómban, hogy egy mai 50-75 ezres Androidos is simán bevezetheti, mint ahogy pár már ment az alma szaga után jack-kel, hogy ez "nekik mennyire jó"... Igazából elv megléte ellen írtam, amit. A hivatalos út 1/8-ad 1/5 plusszos eredeti áron nem biztos, hogy mindenkinek a legjobb... de így nem lesz másik opció.

    Ha az lenne, hogy vagy szakszervíz; vagy teljes funkcionalitás, DE vesztett garancia, akkor nincs probléma. De az az irány, hogy "Csak eredeti alkatrész, még ha fizikailag más kompatibilis is, és csak gyári szakszervizes szerelés, akár igényeken felüli szolgáltatásként, jó pénzért, már garancia időn túl is."

    Meg a "megszerelem magam, mert értek hozzá" is megy a kukába.

    Tudom visszakanyarodtam a topikhoz, a korrekciót elfogadtam, de vajon még mai napig gyártásban van az Iphone 5-ös kijelzője? Vajon nincs esély arra, hogy egy nagy raktáruk leég, födrengés, UFO-k miegymás, ami szokott pont azt sújtja?

    // #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //

  • asdf_

    veterán

    válasz ledgeri #21 üzenetére

    De az az irány, hogy "Csak eredeti alkatrész, még ha fizikailag más kompatibilis is, és csak gyári szakszervizes szerelés, akár igényeken felüli szolgáltatásként, jó pénzért, már garancia időn túl is."

    És ilyenkor szokott jönni a standard kérdés, hogy enyém ez a k*rva telefon és azt csinálok vele, amit akarok (eddig ezt hittem, hiszen teljes árat fizettem érte a kasszánál), vagy csak a gyártó kegyeskedik megengedni nekem, hogy használjam?

  • Juhaszatti

    addikt

    válasz janeszgol #25 üzenetére

    Például az Appleinsider, akik szerint hamarosan a gyártása is leállhat: [link]
    Vagy a Macrumors, akik szerint a teljes i12 paletta 5%-át teszik ki a Mini eladásai: [link]
    Amit egyébként egy csomó más oldal is lehozott, de most csak az Apple háza tájáról linkeltem.

    Önmagában egyébként nem kevés ez az 5% sem, csak az a kérdés, hogy 5% miatt megéri-e a palettán tartani valamit.
    Persze akadnak pletykák már egy következő Miniről is.

  • gthomma

    senior tag

    válasz #40993792 #23 üzenetére

    "Jelenleg az iPhone 5-ös modell az, ami a legrégebbi olyan eszköz, melyhez elérhetővé tesz alkatrészeket az almás gyártó, illetve ezek jótállási időn túli beszerelését is vállalja. Az említett modell bőven túl van az általad szóba hozott három, illetve négy éves koron."

    Erre reagáltam, nagyszerű dolog hogy biztosítva vannak az alkatrészek. De minek? Kinek éri meg ezt gyári alkatrésszel javíttatni? Amikor teljesen véget ér egy termék támogatása, jöhetnek egy "utolsó patch" amivel a gyártó minden korlátozást felold. Ha valaki még használni akarja az 5 dolláros utángyártott alkatrész is pont jól lesz már ehhez.

    Csak azok érinthetik meg a szívedet és bánthatnak meg, akik jelentenek neked valamit. Következésképp sérthetetlen, aki nem törődik senkivel. Akár egy halott.

  • 7Heads Drago

    veterán

    Számomra érdekes hogy pl az Apple köztudottan viccesen alacsony áron hozza ki a teloit összerakva. Ellenben a szervizelésük mégis nekik a legmagasabb.
    Az ilyen pénz lehúzásokon sok embernek durran el az agya, és utasítja el az amúgy jó termékeket gyártóstól.

    A cikkben említett érték megadása pedig semmit se jelent, mivel a gyártó részlehajló és nem fog egy sárga vagy piros kis számot biggyeszteni az új kütyü mellé. Rontaná a vásárlási morált. A zöld az sokkal szebb nyilván.

    [ Szerkesztve ]

    Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

  • azbest

    félisten

    válasz gthomma #27 üzenetére

    üzleti érdek... direkt nem oldják fel... sőt "véltelenül" szokták lezárni korábban korlátozás nélkül forgalomba hozott készülékek alkatrészcseréjét is, hogy a 3rd party szervizekkel javíttatók szidják a szervizeket, amiért egyszer csak nem működik tovább a telefon frissítés után. Hányszor játszották el ezt eddig, 3x? Aztán persze szánják bánják a "balseset", de a lényeg, hogy a vásárló érezze, bármikor kizárhatják a telefonjából, ha nem apple szervizbe vitte.

    Az iphone 5 hivatalos képernyője sem azért 50 ezer forint, mert olyan drága egy alkatrész, hanem azért, hogy ne javíttasd meg. Ezért vannak direkt több hetes átfutási idős akadékoskodások is a 3rd party-knak nagy kegyeesen elérhetővé tett alkatrészek kapcsán. Lehet mutogatni, hogy de hát javítható, a gyakorlatban viszont gazdasági totálkár a rendszerük miatt.

    [ Szerkesztve ]

  • janeszgol

    félisten

    Nekem inkább az lenne a fontos, hogy a töltőcsatlakozót és az akkut könnyen lehessen cserélni. Ezek a kopó alkatrészek.

  • lakicsabi

    csendes tag

    válasz asdf_ #18 üzenetére

    Mondjuk én műanyag hegesztőként örülök a hegesztett üstnek. :) :) :)

  • ledgeri

    nagyúr

    válasz janeszgol #31 üzenetére

    +1 Simán meg lehetne oldani: bontható hátlap, és hétköznapi csavarok az arany belső push-pin-es különálló USB modulon, míg ha máshol gyártóspecifikusabbak is.

    // #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //

  • Tikakukac

    titán

    válasz Viktor0610 #3 üzenetére

    Ezy. Ha hosszabb távra vásárolsz, mert nem vagy agymosott konzumidióta, akkor tudsz kalkulálni legalább azzal, hogy a kötelező kuka dolgok cserélhetőek lesznek-e, esetleg gazdaságosan is.
    Telefonnál a kijelző és akku, mindig egy necces dolog, én pölö mosógépet vettem úgy, hogy megnéztem, melyikben lehet még csapágyat cserélni, mert az atompontosan oda van időzítve, hogy elhulljon ha átlagosan használod a gépet, ahol a gari vége. És nem mindegy, hogy egy 7k-s csapágy és 15k munkadíjad lesz, vagy veszed megint a 100k fölötti eszközt 2-3 év után megint.
    Persze azért ezt érzi mindenki, így annyira összeintegrálnak mindent és annyira befékezik az alkatrészeket OEM beszerezhetőségben, hogy elmenjen ettől is a kedve a népnek.

    De hé! Nőnek az eladások! Hogy közben lassan tényleg 2 év után szemétben végzi a veszélyes elektronikai hulladék :P Ugyan, ezt nem kell sokat említeni és legyünk zöldek meg izék máshogyan. Okos emberiség, okos.

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • Parallaxis

    addikt

    válasz 7Heads Drago #29 üzenetére

    Számomra érdekes hogy pl az Apple köztudottan viccesen alacsony áron hozza ki a teloit összerakva. Ellenben a szervizelésük mégis nekik a legmagasabb.

    Egyrészt nem hozza ki olcsóbban, mint a többi gyártó, másrészt az ilyen vicces elemzéseknél előszeretettel felejtik el, hogy itt vannak fejlesztési költségek is, az Apple nem ingyen kapja a kész OS-t és nem készen kapja a SOC-ot sem más gyárótól, hanem saját maga fejleszti (és bár sokan nem tudják, bár a kijelzőket más gyártja, de az Apple saját fejlesztései alapján teszik ezt, ezért van néha az, hogy hiába a Samsung a gyártó, a kijelző mégis jobb minőségű lesz, mint ami a gyártó saját készülékeiben megtalálható. Ez meg nincs ingyen.

    A szervizelése meg nem drágább (még itthon sem). (Egy Huawei Lite 10-re kaptam gari időn tuli javításra 60 eFt-os ajánlatot a márkaszerviztől... Nos ez a drága...)

  • Parallaxis

    addikt

    válasz asdf_ #17 üzenetére

    amikor bármilyen valós indok nélkül különböző alkatrészeket egymáshoz párosítanak (kijelző a telefonhoz pl.) melyet KIZÁRÓLAG márkaszervizes eszközzel lehet ismét összepárosítani

    Persze, hisz mennyivel jobb dolog, mikor normál szerviz áron kínai dzsunka szart raknak a "szervizek" a javítás során a készülékbe... aztán görbül a szád, hogy eredetileg nem volt ilyen szar képe a készüléknek...

  • asdf_

    veterán

    válasz Parallaxis #36 üzenetére

    Persze, hisz mennyivel jobb dolog, mikor normál szerviz áron kínai dzsunka szart raknak a "szervizek" a javítás során a készülékbe... aztán görbül a szád, hogy eredetileg nem volt ilyen szar képe a készüléknek

    Oszt mi ennek a valós oka? Az összes 3rd party szerviz egy alja szemét mocskos állat, amely mind át akár venni, vagy pedig az, hogy ha begurulsz egy Kamazzal, aminek tele van pénzzel a billencse egy Apple bolt elé, ledöntöd a lóvét, hogy én ezért igazieredetioriginal iphone kijelzőt szeretnék, AKKOR SEM kapsz, mert -szintén versenykorlátozó módon- a világon senkinek nincs lehetősége legálisan iphone kijelzőt vásárolnia mert az apple nem ad el senkinek (nem, még a full kamu independent repair program keretén belül sem)? Így marad az, hogy a kis kínai a specs alapján gyárt egyet és azt kapod, vagy jobb esetben kapsz egy refurbishedet, aminél az lcd panel origi, csak a betört touch panelt cserélték ki fölötte (oh wait, ezt sem kapsz, mert amikor visszajön a cserélt touch panellel kínából, az apple elkoboztatja a határon a vámosokkal, mint hamisítványt). :U
    Mellesleg ez a fenti nem indokolja, hogy eredeti kijelzőt cserélsz eredetire és akkor is vinnyog(ott, mert ha jól tudom, ebből visszatáncoltak). Ha ez lenne a fontos, a serializálás kódja helyett csak egy digitális aláírást kellett volna odarakni, hogy eredeti vagyok és kész.

    [ Szerkesztve ]

  • .Szaki.

    addikt

    válasz Parallaxis #36 üzenetére

    "aztán görbül a szád, hogy eredetileg nem volt ilyen szar képe a készüléknek..."

    Már ha egyáltalán tud működni pár napnál tovább..

  • Tikakukac

    titán

    válasz .Szaki. #38 üzenetére

    Mondjuk erre instant lehetne lecsapni a labdát, de inkább nem teszem :B

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • Parallaxis

    addikt

    válasz asdf_ #37 üzenetére

    mert -szintén versenykorlátozó módon- a világon senkinek nincs lehetősége legálisan iphone kijelzőt vásárolnia mert az apple nem ad el senkinek

    Azért itthon is legalább 10 olyan szerviz van ahol cserélik hivatalosan a kijelzőt (egyet picit feljebb linkeltek is), mert KAPNAK alkatrészt... Szóval amit írsz, az konkrétan nem igaz!

    Mellesleg ez a fenti nem indokolja, hogy eredeti kijelzőt cserélsz eredetire és akkor is vinnyog

    Tudtommal nem vinnyog, hanem a régebbi készülékeknél mivel az ujjlenyomat érzékelő a kijelzővel együtt volt és az viszont fixen össze van kötve a SOC-ban a Secure Encalve-val, így a nem hivatalos csere után az ujjlenyomat érzékelés nem működött.

    [ Szerkesztve ]

  • .Szaki.

    addikt

    válasz Tikakukac #40 üzenetére

    Nyugodtan lecsaphattad volna, ha nem trollkodás, akkor tudod, hogy abszolút vevő vagyok a kritikára, vitáztunk már régebben is! :)

    Én úgy gondolom, hogy ha tönkremegy egy eszköz, akkor azt az erre szakosodott boltban szervizeltetem, leginkább márkaszervizben. Nyilván nem minden szerviz sufniGSM, ami nem márkaszerviz, de ahogy azt fentebb Parallaxis is írta, ők kapnak is alkatrészt. Ezzel semmi gond nincs. A gond ott van, amikor valakinek tönkremegy a telefonja és vagy azért, mert nagyon fogja az utolsó centet is, vagy azért, mert szimplán laikus a témában, ki van téve annak, hogy leadja a készülékét egy olyan szervizben, aminek fingja nincs az adott termék szervizeléséről. De felveszi munkalapra, nekiáll henkölni, ott hagynak nála - valóban kevesebb - pénzt, aztán vagy egy héten belül leáll az egész, vagy helyből nem működik. Ismerek én is olyan embert, aki sajnálta a pénzt a megfelelő szervizre, a végén többet költött a telefonjára, mintha egyszer megcsináltatta volna rendesen és még utána sem működött, kellett vennie egy új telefont. Nagyjából az új telefon vásárlásával együtt ~300.000Ft bukóba került. Ha elviszi egy rendes márkaszervizbe, ezt megúszta volna 60.000-ből és még ~2-3 évig lett volna egy jó telefonja.

    Sokkal fontosabb lenne viszont az, amit janeszgol írt, hogy az olyan alkatrészek cseréje legyen könnyebb, ami a leginkább problémás lehet, mint pl a töltőcsatlakozó, vagy maga az akkumulátor. Ez tényleg egy nagyon jó dolog lenne.

  • Tikakukac

    titán

    válasz .Szaki. #43 üzenetére

    Igen, nos, mindig oda futnak ki ezek a topikok vagyis ez a téma, hogy ha le van adva márkaszervizbe és legalább pusztulat drága a szerviz, mert oda aztán iszonyatosan szűrve van milyen alkatrész kerül be, akkor az a meló garantáltan a lehető legfelsőbb szintű javítás vagyis hát cserealkatrész lesz beépítve. Ha pedig bármilyen fennakadás van, ott a percen írják meg a csereigazolást vagy adják az új eszközt és nincs cécó.
    Azt gondolná az ember így lesz.

    Ez itt a gond, hogy ez az, ami nem működik. És akkor erre lehetne sajnos sorban állítani a helyi írásokat is akár, vagy a saját tapasztalataimat, mivel már egy ideje közel a fele iroda macbookot használ és iphonet, hogy konkrétan Telemax szinten bírják pörgetni az embert 1-2-3-4-5 körön át, de elismerni, hogy ők erre képesek, tanusítvány ide-oda vagy szimplán annyira javíthatatlan gyári technológiával az eszköz, hogy újat kéne adniuk... na azt nem.

    Az a baj, hogy még mindig irgalmatlan oximoronok vannak ebben a rendszerben. Itt a "zöld" vergődés, javíthatóság, javítás meg "itt majd mi a kukidat is selyemágyban tároljuk, olyan lesz" érzés propagálása a probléma. Ez szimplán egy hazugság, csak 5cm vastag mázzal le van öntve, hogy ne üvöltsön.

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • azbest

    félisten

    válasz Tikakukac #44 üzenetére

    Régi homáros telemaxos történetek... eh. Fel nem tudom fogni, hogy márkának miért éri meg az, hogy lejárassák a nevét. Pontosabban sejtem... valsz kelet-európai mentalitásba passzol, hogy kétes szolgáltatást nyújtanak. Persze, ha a többségnek jó, akkor miért is változtatnának.

    Nem tudom az eu-ban másképp kell-e, mint az usában. De gyanítom itt is hasonló rendszer lehet. Hogy vagy be kell küldeni a központba a hibás alkatrészt és csak akkor kap helyette a szerviz másikat. Vagy olyan magas letéti díjat szednek az alkatrészre, ami többe kerül, mint egy új készülék. Ha nem adják le a hibás kijelzőt, akkor nem kapják vissza a letéti díjat. Aztán a csóri keleti szerviz meg kókányol a minimálbéres melósával.

    Meg eleve van amit lehet csak továbbküldéssel "javítanak". Usában is híres az a szerviz cég, akivel a "szervizekből" beküldött készülékeket javíttatják... kedves kis munkavízumos vietnámi melósokkal, akinek még hurrikán ideje alatt sem szabad a sor mellől felállni. Ha panaszkodnak meg toloncolódnak vissza haza.

    [ Szerkesztve ]

  • asdf_

    veterán

    válasz Parallaxis #41 üzenetére

    Azért itthon is legalább 10 olyan szerviz van ahol cserélik hivatalosan a kijelzőt (egyet picit feljebb linkeltek is), mert KAPNAK alkatrészt... Szóval amit írsz, az konkrétan nem igaz!

    Gondoltam evidens, hogy nem apple szervizekről beszélünk. A versenykorlátozás pont ebben valósul meg, hogy választhatsz az apple szerviz az apple szerviz, meg az apple szerviz között (amely nem adja a kis kezedbe a kijelzőt (a kicserélt rosszat sem) hanem kizárólag csak cseréli, így nem mehetsz el a sarki gipszjakabhoz, aki mittomén féláron belerakná neked ugyanazt a kijelzőt, ugyanúgy. De nem tudja, mert nem tud eredeti kijelzőt szerezni sehonnan. És azt meg felejtsük már el, hogy egy gyári szerviz az atya Úristen, a legjobb minőség a legjobb áron, és bárki más, aki hozzányúl, az egy fakezű barom, aki csak tönkreteszi.

    [ Szerkesztve ]

  • Tikakukac

    titán

    válasz azbest #45 üzenetére

    Túlgondolod: ennyiért ez jár. Lehetne kérni olyat, hogy ne 2 hetente küldjenek alkatrészt meg olyat is, hogy utána 24-48 órán belül az meg is legyen csinálva. Ügyfélnek az a lényeg, hogy kórájkilencz legyen a gépében, meg legyen vékony és csiviteljen, mint a kismadár. A supporttal nem lehet vagizni. Ezért ennek az árát a végösszegből átveszi a hardver és mindenki boldog. Vagy nem. De az emberek ezt akarják.

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • Parallaxis

    addikt

    válasz asdf_ #46 üzenetére

    És azt meg felejtsük már el, hogy egy gyári szerviz az atya Úristen, a legjobb minőség a legjobb áron, és bárki más, aki hozzányúl, az egy fakezű barom, aki csak tönkreteszi.

    Az a szerviz, amelyik fel van készülve szakmailag és eszközileg is, az bizony fel tud kerülni az Apple szervizek listájára és kap alkatrészt. A sarki józsibácsi meg amúgy is csak gányolna, mert se tudása, se eszköze a megfelelő szolgáltatáshoz. (Apró kérdés, ugye te sem gondolod, hogy pl. az Alibaba szervizben megtörténik a vízállóság helyreállítása és nyomáspróbának vetik alá a megjavított készüléket és erre garanciát is vállalnak? És ez csak egy apró nyüansz amit a sarki fűszeres nem fog megtenni és emiatt teljesen jó, hogy nem kap alkatrészt és nem fog gányolni.)

  • .Szaki.

    addikt

    válasz Tikakukac #44 üzenetére

    "szimplán annyira javíthatatlan gyári technológiával az eszköz, hogy újat kéne adniuk... na azt nem."

    Ezen a ponton merül fel bennem a kérdés, hogy lehet, hogy az az adott probléma ami a készülékkel van valójában nem is lenne javítható, ki kéne cserélni, csak a helyi szerviz ezt nem fogja megtenni. Lehet eredetileg pedig cserélni kéne. Itt viszont akkor a gyártó annyiban felelős, hogy nem ellenőrzi megfelelően, hogy a k-európai szervizhálózat megfelelően működik-e. Ha valami javítható és van hozzá alkatrész, akkor azt a márkaszerviznek meg kell tudnia oldani minden kifogás nélkül.

    Az Apple márkaszervizzel kapcsolatban úgy mondom a véleményemet, hogy tapasztalatom vele mindössze annyi van, hogy még az iPhone 5S töltőcsatlakozójával volt valami gubanc. Igyekeztem kitakarítani, sűrített levegőt is nyomtam bele, tisztának tűnt, mégsem működött. Elvittem az Andrássy úti szervizbe, srác se látott semmit, 15-20 percen keresztül tökölt vele, de tényleg tele volt szösszel, csak annyira fel volt nyomódva a falra, hogy nem látszott. Kitakarította, nem fogadott el egy forintot sem, majd további szép napot kívánt. Apple termék kapcsán összesen ennyi tapasztalatom van, hál 'Istennek más baja nem volt az 5S-nek és a 12 mini is hibátlan. Illetve hazudok, az 5S-nek végül az akkumulátora megadta magát, ~20.000 lett volna a cseréje márkaszervizben, ezt azért nem csináltattam meg, mert a tárhely már vészesen kevés volt és pár hónapon belül úgyis lecseréltem volna. Ha nagyobb tárhellyel rendelkezett volna, akkor gondolkodás nélkül belevágok.

    Régen a Nokiámat kellett garanciában javíttatni, a Nokia Care is teljesen jó sebességgel dolgozott, a hibát orvosolták, 1-2 héten belül nálam volt a telefon. A kellemetlen része annyi volt, hogy be volt bugyolálva átvételkor a telefon és valószínűleg ez nem az óvás miatt volt, hanem azért, hogy ne vegyem észre, hogy a kijelző szélén keletkezett egy 3mm-es karc. Anno SonyEricssont kellett még szervizeltetnem, a K550i-t három alkalommal is kellett vinnem, szintén márkaszerviz, minden hibát 1-2 héten belül orvosoltak. Ott még korrektek voltak egyébként, mert egyik alkalommal a hátlap egyik patentjét eltörték a szervizesek, mutattam a problémát, azonnal kivett a fiókból egy szín azonos másikat és rátette a telefonra.

    Ezzel szemben ott van ismerősöm, akit fentebb is említettem és akkoriban legjobb barátom volt. Az összetört 5S-t mindenáron rám akarta tukmálni, hogy cseréljem ki neki a kijelzőjét, ő majd rendel egy kitet kínából, f@sza lesz. Két órát szenvedtem vele és természetesen nem lett jó, mivel gagyi volt az alkatrész, később utánanéztem, akik onnan rendeltek ahonnan ő, 10-ből 8 esetben jártak ugyanúgy, mint én. Aztán később jött az előző sztori, a 6S, amit 3 különböző sufniGSM-be is elvitt, mindenhol csak rontottak rajta (ujjlenyomatolvasó sem működött, pedig eredetileg azzal nem lett volna gond) és még lehetne sorolni és a vége az lett, amit írtam is, ráköltött egy rakat pénzt, majd vehetett egy 11-et. Nem tanult a hibából és ha a 11-nek lesz valami baja, akkor is ugyanígy fog eljárni.

    Valahogy nekem ezekből a tapasztalatokból úgy jön le, hogy egyszerűbb a márkaszerviz szolgáltatásait igénybe venni, illetve olyan megbízható szervizét, akik kapnak alkatrészt. És ezt nem az Apple-re kihegyezve mondom, ez teljesen márkafüggetlen.

    asdf

    "És azt meg felejtsük már el, hogy egy gyári szerviz az atya Úristen, a legjobb minőség a legjobb áron, és bárki más, aki hozzányúl, az egy fakezű barom, aki csak tönkreteszi."

    Abban az országban, ahol mindenki mindent "okosba' " akar, nem szabad elfelejteni. A többség igenis fakezű és csak tönkreteszi. Aki meg nem, az kap ellátmányt alkatrészből is.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz .Szaki. #49 üzenetére

    egészen egyszerűen nem így működik. Alsó hangon el kell fogadniuk egy szabályzatot, ami nem az ügyfélnek, hanem az applenek kedvező megoldásokat tartalmaz. Aztán csillagászati áron bérelni az appletől áldásadó gépet.
    Nem látjuk milyen szerződés van az apple és a hivatalos szerviz közt. Viszont jó eséllyel kevésbé honorálják, ha garanciális csere egy készülék, mintha nem csere vagy nem garanciális. Az alkatrészellátásról pedig már írtam, könnyen lehet, hogy nem tarthatnak készleten alkatrészt. Bár lehet az eu-ban kénytelenek lazábban csinálni, mint az usában.

    Alapvetően nem jótékonysági intézmény egy szerviz. Szóval, ha olyan körülményeket teremt a gyártó, hogy ne érje meg az ügyfél számára ideális megoldást választani, akkor nem azt választják, nem fognak ráfizetni, hogy jó fejek legyenek.

    [ Szerkesztve ]

  • asdf_

    veterán

    válasz Parallaxis #48 üzenetére

    Az a szerviz, amelyik fel van készülve szakmailag és eszközileg is, az bizony fel tud kerülni az Apple szervizek listájára és kap alkatrészt.

    Apró piciny gond, hogy az a szerviz, amely tényleg jó szerviz az nem akar apple szerviz lenni egyáltalán. Mert nem vinné előre az életét (sőt, épp ellenkezőleg), mert csak bizonyos alkatrészt kap (ami kéne, azt pont nem), nem mellesleg olyan műveleteket, amit jelenleg rutinszerűen csinál, a szerződése alapján a továbbiakban tilos lenne csinálnia. Nem szerviz lenne belőle, hanem átvételi pont, aztán a cuccok felét küldhetné tovább valami felkent akárhová, vagy mondjuk cserélheti az egész készüléket egy refurbishedre. És akkor ott van még az elvárt forgalom, hogy milyen és mennyi adatot kell átadni az apple-nek (és ezt pl. nem csak odakint csinálják, én pl. tudnék nagykerből apple terméket vásárolni, és el is adhatnám. Az év eleji jótállási feltételek változásakor jött a körlevél, hogy amennyiben a hibás terméket a vevő hozzám hozza vissza és én viszem be a márkaszervizbe, akkor átvételi feltétel a vevő neve, email címe, telefonszáma. Szerintem meg a JBQA-at, és mocskosul semmi közük hozzá, kapnak egy rosszat garjeggyel, javítsák meg, aztán vissza szépen a kezembe.)

  • asdf_

    veterán

    válasz .Szaki. #49 üzenetére

    Ezzel szemben ott van ismerősöm, akit fentebb is említettem és akkoriban legjobb barátom volt. Az összetört 5S-t mindenáron rám akarta tukmálni, hogy cseréljem ki neki a kijelzőjét, ő majd rendel egy kitet kínából, f@sza lesz. Két órát szenvedtem vele és természetesen nem lett jó, mivel gagyi volt az alkatrész, később utánanéztem, akik onnan rendeltek ahonnan ő, 10-ből 8 esetben jártak ugyanúgy, mint én.

    Az gond, hogy azt nem látod, hogy ez nem az ok, hanem az okozat. Gyönyörűen kicserélhetted volna azt a kijelzőt egy faszára, ami passzol, ami működik, aminek nem fakul a képe, ha tíz fokot döntesz a telefonon, kicserélhetted volna egy eredetire és a haverod ott helyben élvezett volna. De nem tudod, mert nem tudsz sehonnan vásárolni egy eredeti kijelzőt ahhoz a kibaszott telefonhoz...

  • Patrik.Varga

    tag

    De most őszintén!
    Hiába tesznek fel online javítási doksit, meg hiába értékelik saját magáuk a cégek saját temrékeit. Apple-el az élet (már másnál is erősen megy) a javítási dokumentáció, max 1 oldalból fog állni. Dobd ki, cseréld le.
    Ott van pl az apple macbook vagy az új M1-es Mac mini. Minden is rá van forrasztva. Mégis mit cseréljenek egy ram vagy egy SSD hibánál? MINDENT. Akkor ez 10/10 pont, lévén egy lépéssel "javítható" az eszköz?

  • forgonati

    őstag

    Sokra megyek vele ha tudom, mennyire egyszerű cserélni mondjuk a kijelzőt, ha az alkatrész a telefon értékének 2/3-ába fog kerülni. Úgysem akarom majd javíttatni.

    Keelah Se'lai!

  • Tikakukac

    titán

    válasz .Szaki. #49 üzenetére

    Szumma: igen a márkaszerviznek mindig egyszerűbbnek kéne lennie. De sajnos nem az és ez itt a gond.
    Mert én viszont az iparban is dolgoztam és azt kell mondjam, nem kevés olyan embert ismerek, aki különb munkát végez mint a legtöbb nagyra tartott márkaszerviz, csak ugye neki nincs tőkéje ekkorában játszani.
    User oldalról jobb lenne, olcsóbb lenne, közvetlenebb lenne. De mivel valaki szeret belefingani a nulláslisztbe az alkatrészekkel elég keményen, lásd Apple, így marad a kínos fórumbejegyzések törlése, youtube csatornék fenyegtése stb. ha ennek hírt adnak mások.

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • .Szaki.

    addikt

    válasz Tikakukac #55 üzenetére

    "nem kevés olyan embert ismerek, aki különb munkát végez mint a legtöbb nagyra tartott márkaszerviz, csak ugye neki nincs tőkéje ekkorában játszani."

    Ezt abszolút el tudom hinni, nem is vitatom.

    A kérdés csak az, hogy akkor hogyan lehetne védeni a felhasználókat azoktól, akiknek viszont volt tőkéje akkorában játszani, hogy megnyisson egy "KendácsMűvek" szervizt, nem ért hozzá, és felajánlja, hogy megcsinálja "okosba' "? Ennek itthon mindig lesz keletje sajnos! Esetleg az értékelések segíthetnek ebben, de ez sem minden esetben igaz.

    Úgy gondolom, hogy az #55-ös első mondatát kéne elérni, hogy igaz legyen minden esetben. Ezzel talán lehetne minimalizálni, de a laikus embereket, főleg az itthoni árérzékeny helyzetben még így is könnyen palira lehet venni. És azért, mert valaki laikus, az nem azt jelenti, hogy hülyének is kell nézni és hülyére kell venni.

    [ Szerkesztve ]

  • Tikakukac

    titán

    válasz .Szaki. #56 üzenetére

    Úgy, hogy mondjuk meg kéne nézni az elvégzett munkát és azt, ki és milyen anyagot ad ki a kezei közül. Ennyire egyszerű. Ha nekem sikerül pár személyes találka meg némi utánakérdezés után megállapítani egy szervizről, hogy okádás vagy vérig profi, akkor tippre menni fog ez az Applenek is.

    De mivel itt a cél az, hogy legális pénznyomdát nyissunk, nyilván a kutyát nem fogja érdekelni. Money, money, money.

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • azbest

    félisten

    válasz .Szaki. #56 üzenetére

    A felhasználót védeni? Hát erre valók azok a törvények, amelyek a jótállást előírják.
    A felhasználó pedig szavazhat a saját élménye szerint. Aki fillérszabó, az bugrishoz megy. Akinek meg minőségi munka kell, az minőségi helyre.

    A gyártó cégnek semmi érde sincsen a felhasználó védemlében. A cégnek a költő vásárló kell, nem pedig a supportot kérő ügyfél, utóbbi csak kiadás, amin spórolni kell. Supportkor csak arra jó az ügyfél, hogy eladjanak neki más szolgáltatásokat, termékeket is.

    [ Szerkesztve ]

  • asdf_

    veterán

    válasz .Szaki. #56 üzenetére

    A kérdés csak az, hogy akkor hogyan lehetne védeni a felhasználókat azoktól, akiknek viszont volt tőkéje akkorában játszani, hogy megnyisson egy "KendácsMűvek" szervizt, nem ért hozzá, és felajánlja, hogy megcsinálja "okosba' "? Ennek itthon mindig lesz keletje sajnos! Esetleg az értékelések segíthetnek ebben, de ez sem minden esetben igaz.

    Őt védi a jogszabály (249/2004. Korm. rendelet az egyes javító-karbantartó szolgáltatásokra vonatkozó kötelező jótállásról):

    1. § * (1) Ha a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés tárgya a fogyasztó által megrendelt, a Mellékletben felsorolt javító-karbantartó zolgáltatás (a továbbiakban: szolgáltatás), és a szolgáltatásnak az általános forgalmi adót és az anyagköltséget is magában foglaló díja a húszezer forintot meghaladja, a szolgáltatást nyújtó vállalkozást jótállási kötelezettség terheli. A jótállásból eredő jogokat a szolgáltatás tárgyát képező dolog (a továbbiakban: dolog) tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül.

    2. § (1) * A jótállás időtartama hat hónap. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.

    3. § (1) * A vállalkozás a szolgáltatás díjának átvételekor vagy a dolognak a fogyasztó vagy megbízottja részére történő átadásakor jótállási jegyet köteles a fogyasztó rendelkezésére bocsátani...

    [ Szerkesztve ]

  • Parallaxis

    addikt

    válasz asdf_ #51 üzenetére

    Apró piciny gond, hogy az a szerviz, amely tényleg jó szerviz az nem akar apple szerviz lenni egyáltalán. Mert nem vinné előre az életét

    Nem tudom, itt a városban van két kisebb szerviz is, amelyik kap az Apple-től alkatrészt és gond nélkül szervizel más márkákat is. Biztos nem értenek hozzá... :)

  • asdf_

    veterán

    válasz Parallaxis #60 üzenetére

    amelyik kap az Apple-től alkatrészt

    Az alkatrészek közül egy brutálisan szűkített listának a felének a felét, kb. ez lesz a szomorú valóság. Ami telefonnál annyira még nem feltétlen bajos, mert az alaplap, kijelző, akksi és kb. kész is, de azért mégis problémás, mert a hírek szerint charge portot nem adnak, hangerőgombot megint nem (ez most az amerikai independet repair program, amit az apple lobogtat a right to repair tárgyalásokon, hogy no de hát mindenki láthassa, hogy támogatjuk mi a 3rd party szervizeket), de egy notebook esetén kapcsolási rajtz kéne? az nincs, x alkatrész az alaplapról? Ha standard közkézen forgó alkatrész (csatlakozó, ellenállás, kondi, tekercs, stb. akkor oldd meg, ha egyedi cucc -felprogramozott SMC, az újabb charge IC? Így jártál. És ezzel nem csak a 3rd party szerviz szop, hanem a júzer is, mert egy 30-40 dodós ic + melódíjból lenne egy működő gépe, ehelyett az EGYETLEN opciója, hogy elviszi a gyári szervizbe, ahol persze nem cserélik ki azt az egyetlen hibás IC-t, hanem befizethet egy új alaplapra, vagy egy új gépre. Aztán tessék megnézni, hogy amikor kijön a részvényeseknek az eredménykimutatás, akkor mennyi iszonyat százalék van a szervizszolgáltatásból nekik. Azt persze meg mondanom sem kell, hogy a hibás alaplap ilyenkor az apple-nél marad, megy valami éhbérért foglalkoztatott outsource-olt céges melósnak, neki van alkatrésze hozzá, kicseréli azt a 30 dodós IC-t, és máris van egy teszt tokés refurbished alaplap, ami megy majd a következő palimadárnak, és így adtunk el kétszer valamit.

  • azbest

    félisten

    válasz asdf_ #61 üzenetére

    és az "új" alaplap lehet, hogy egy gumibakkal kitámasztott ic-s lesz, hogy ne essen le róla megint olyan gyorsan ;]

  • 7Heads Drago

    veterán

    válasz Parallaxis #35 üzenetére

    bár a kijelzőket más gyártja, de az Apple saját fejlesztései alapján teszik ezt, ezért van néha az, hogy hiába a Samsung a gyártó, a kijelző mégis jobb minőségű lesz, mint ami a gyártó saját készülékeiben megtalálható.
    Erre valami alátámasztás, mert én még sehol se olvastam róla. Sokkal inkább úgy veszi meg az adott kijelzőt hogy kiköti hogy más gyártó készülékébe nem adhatják el. Illetve eleve az android maga sokat elvesz az élményből... az ios sokkal okosabban oldja meg elvileg a dolgokat.
    Nekem nem tűnek egyformának... Iphone XS vs P30 [link] vs [link]
    Persze aláírom hogy egy Samsung edge kijelző durván drága, de az mégis csak edge. Az iPhoneban mi lenne ha edge lenne?
    Az Applenak jóval kevesebb modellt kell összepakolnia mint a többi gyártónak. Arról nem is beszélve hogy vannak olyan alkatrészek amik több szérián keresztül ugyanazok voltak. Nagyobb darabszámban gyártott cuccok pedig mindig is olcsóbbak voltak. (minden melyik gyártóról beszélünk)
    iPhone 12 pro 406 dollár [link]
    Samsung S20 Ultra 528 dollár [link] :)
    És ezeket az árakat az idő előre haladtával a gyártási darabszámtól függően biztos lentebb tudják szorítani. És ugye azt mondani se kell miből adnak el többet. :)

    [ Szerkesztve ]

    Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

  • Parallaxis

    addikt

    válasz 7Heads Drago #63 üzenetére

    Erre valami alátámasztás, mert én még sehol se olvastam róla.

    Valamelyik régebbi DisplayMate tesztnél olvastam erről.

    Nekem nem tűnek egyformának... Iphone XS vs P30

    Nekem sem, mármint a kijelzők (olvass pár tesztet a kijelzők minőségéről és mutass egyet, ahol a Huawei akár csak megközelítette az Apple kijelzőinek minőségét. Ebben a ligában az Apple és a Samsung felváltva viszi el a pálmát, a többiek a futottak még kategória.).

    Az Applenak jóval kevesebb modellt kell összepakolnia mint a többi gyártónak.

    Egyrészt senki nem kényszeríti a többi gyártót, hogy ilyen sok modellel árassza el a piacot, másrészt azt a keveset valóban az Apple-nek kell összpakolnia (szoftver-, hardver fejlesztés, ökoszisztéma hátterének fenntartása, gyártás, szállítás, saját bolthálózat stb.), míg a többi gyártó jórészt csak legózik a más által fejlesztett alkatrész és szoftver komponensekkel és csak a dizájnnal foglalkozik (már, ha nem azt is másolja).

    iPhone 12 pro 406 dollár [link]
    Samsung S20 Ultra 528 dollár [link]

    Ezek az árak csak hasraütésszerű számok, mivel a fejlesztési és egyéb költségekkel nem számolnak, ami az Apple esetében jóval magasabbak, mint a többi gyártó esetében.
    Az általad mutatott számok inkább azt mutatják, hogy a Samsung áraz inkább túl, hisz nekik kevesebb a fejlesztési és egyéb költségük egy mobil esetében, ellenben a kiskereskedelmi ár hasonló, vagy akár magasabb is, mint az Apple árai.

  • 7Heads Drago

    veterán

    válasz Parallaxis #64 üzenetére

    Az én linkem hazudik. Te meg alátámasztás nélkül is jobban tudsz mindent. :C
    Te nyertél... :R
    Először azt mondtad egy áron van a javítás most váltottál és szar a P30 kijelzője. Mi köze van a kijelző minőségnek az eladási árhoz? Az iPhonek lényegesen nagyobb db számokkal dolgoznak mint mindenki más. Ez miatt olcsóbban is kapják akkor is ha picit jobb. Megjelenés után nem sokkal megjelenik hogy mi mennyibe kerül. Aztán mire szervízbe ér az alkatrész felmegy az ára... És jóval többet dob rá mind az egyéb gyártók. És nyilván mindenki hazudik rajtad kívül.
    Minöség: a lányomnak I11-e van nekem P30. Ha te látod teszt nélkül a két kijelző közt a különbséget akkor gratulálok. Én nem és nem is érdekel. Más kérdés hogy az ios-nak jobb a képe mint a droidnak.... folyékonyabb. De ezt ne keverjük a kijelző minőséggel.

    [ Szerkesztve ]

    Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

  • Parallaxis

    addikt

    válasz 7Heads Drago #65 üzenetére

    Mi köze van a kijelző minőségnek az eladási árhoz?

    Ezt ugye nem komolyan kérdezted?
    Vagy akkor a boltost is kérdőre vonod, hogy a 2,5%-os tej miért drágább, mint a 1,5%-os? :D

    Minöség: a lányomnak I11-e van nekem P30. Ha te látod teszt nélkül a két kijelző közt a különbséget akkor gratulálok.

    Ha te nem, akkor komoly szemészeti problémákat sejtek, mert ha nem látsz különbséget az IPS és az OLED között, akkor ott komoly gondok vannak.
    (Az iPhone 11 ugyanis IPS, a P30 AMOLED, ami javítás árban is látszik, mivel a i11 kijelzőjét 58-60 eFt-ért cserélik, a P30-ét 75-80 eFt-ért. :) )

    Mellesleg előzőleg az XS-hez próbáltad hasonlítani, nem tudom, hogy lett időközben i11 az összevetés alanya :) De csak neked: [link]

  • 7Heads Drago

    veterán

    válasz Parallaxis #66 üzenetére

    Amikor kijött az xs 2018 okt, a P30 2019.03. Én balga gondoltam két hasonló korú készüléket hasonlítok. Ellenben nekem nincs itthon Xs csak I11. Sorry ez az én hibám.
    I11 kijelző csere : [link]
    Ez nem 60k hanem pont ugyanannyi mint a drága amoled pedig csak ips. Nem véletlen hogy egy törött iPhonera sokszor mondják azt hogy gazdasági totálkár.. De ez persze sok más gyártóra is igaz.
    Ez a nagy zöld igyekezet azonban a cég javíthatósággal kapcsolatos hozzáállását és gyakorlatát ismerve inkább hat önmaga tragikus paródiájának..... Azt már viszont kicsit nehezebb megmagyarázni, hogy ha ennyire elkötelezett a cég a bolygó erőforrásainak felelős használata mellett, akkor miért nem támogatja, hogy – egyébként még használható – termékeiket minél tovább használják az emberek...... A rohamos értékvesztés, valamint javítási lehetőségek szűkössége – és márkaszervizben a magas árak – pedig azzal járnak, hogy a termék használója, amennyiben elromlik, azt fogja látni, hogy jobban megéri kidobnia a „gazdasági totálkáros” eszközt, és beruházni egy újba.
    Pedig a jelenkor technológiai színvonala lehetővé tenné, hogy mobiltelefontól a hűtőgépig sokkal tartósabb iparcikkeket állítsanak elő a gyártók, ez viszont szembe menne a gazdasági érdekeikkel. [link]

    Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

  • asdf_

    veterán

    válasz 7Heads Drago #67 üzenetére

    Adalékként ehhez, pont az Apple volt az a cég, melynél egy e-waste cégnek leadott megsemmisítésre horribilis mennyiségű (500 ezer) készüléket, ebből 100e iPhone és ezek és a simes iPadek közül valahogy csodák csodájára, 18%-nyi feltámadt holtából, és ismét a mobiilhálózaton lóg, mert a megsemmisítő cég pár embere a megsemmisítés helyett eladta azokat (am miatt 8 milliárd(!) Ft. feletti összegre perelik a céget).

    Ebből ugye két dolgot lehet levonni:
    Az egyik, hogy az apple kibaszott ha nem is a szeméttelepre, de megsemmisítésre félmillió(!!!) készüléket, amiből, vagy aminek segítségével tízezres nagyságrendeben lettek javított, működő készülékek
    A másik meg persze a korábbi vesszőparipám, hogy annyira elérhetetlenek egyes alkatrészek, hogy érdemes elektronikus hulladékot lopni, mert így egy szervizes csinálhatja azt, ami a kibaszott dolga, JAVÍTHAT.
    (a harmadik meg, hogy kényszerűen kb. haláltuti, hogy ha ennyi feltámadó készülék keletkezett, akkor a meghibásodott, javíthatatlannak mondott készülékek eredeti gazdáit is lehúzta az apple egy új készülékre, miközben az ő készülékük -legyünk jóindulatúak, egy része- javítható lett volna)

    Rendkívül jó ütemben, ezen hír után 1-2 hónappal kezdte forgalmazni töltő nélkül az új készülékeket az Apple, aholis a töltő hiányát környezetvédelemmel indokolták. ROTFL segggszáj, önellentmondás meg hasonlók.

  • ledgeri

    nagyúr

    válasz asdf_ #68 üzenetére

    Utolsó bekezdéssel kapcsolatban érdekelne, hogy ha nem csomagol az új telókhoz töltőt, akkor -kimutatottan- vajon mennyivel csökkent az ő általuk gyártott töltők mennyisége...
    Majd valamelyik oknyomozós oldal jelenti.

    // #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //

  • asdf_

    veterán

    válasz ledgeri #69 üzenetére

    Az a baj, hogy alapvetően szarul mentek neki ennek a töltőegységesítésnek a hivatalok. Mert nem a microusb-t kellett volna erőltetni, hanem már a legelején azt, hogy az összes fali töltőnek töltő+kábel kombinációban kell léteznie, a töltőnek pedig usb2 A kompatibilis (és ezzel máris nem zártuk ki a késpbb érkező USB3-at) aljzattal kell rendelkeznie. Ezen az 5V 2A elmegy simán, aztén később a többi okosságot meg mindenki mögérakhatja az ilyen meg ilyan quickcharge-ot, de minden töltőnek minimum 10 éve külön kábelesnek kellett volna lennie, és 5V 1A a minimum, amit le kellett volna tudni adnia. Így akkor az lenne a helyzet, hogy most tényleg elhagyhatnánk a töltőket a francba, és csak egy kábelt kellene a telefonhoz mellékelni, aminek töltő felőli vége USB2 A kompatibilis, a telefon oldai fele meg kinemszarjale. Mire egységesült a micro usb és már mindenkinek lett ilyen töltője, pont akkor váltottunk USB C-re.Hála istennek az a fajta töltőm már külön kábeles (de igaz az is, hogy mivel 18W gyosrstöltő én meg nem akarom kinyírni a telefonom -user szinten cserélhetetlen ugyebár- akksiját, a telefonba pedig luxus egy ilyenkor felpattanó ablakot beleprogramozni, hogy gyors, közepes vagy lassú töltést szeretnék, kizárólag vész esetén használom, amúgy este a monitorom USB-jéről kapja a 5V 0,5A-t, én meg pont leszarom, hogy 3 óra, míg feltölt.

  • ledgeri

    nagyúr

    válasz asdf_ #70 üzenetére

    (Ohh, szemnyitó pontokért köszi!)

    // #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //

  • vicze

    félisten

    válasz asdf_ #70 üzenetére

    "töltőnek pedig usb2 A kompatibilis aljzattal kell rendelkeznie"
    Ez úgy hülyeség ahogy van, mivel USB nem így működik, nem rakhatsz USB-A végeszközre, mert erre van a B. Előbb néz ennek utána. Talán esetleg nézd meg mekkora egy USB-A ajzat...

    A többiben is nem kevés hülyeség van.

  • Parallaxis

    addikt

    válasz asdf_ #68 üzenetére

    Az egyik, hogy az apple kibaszott ha nem is a szeméttelepre, de megsemmisítésre félmillió(!!!) készüléket

    Az így feldolgozott hulladékot újrahasznosítják. Normál esetben nem úgy, hogy újraértékesíti valami banda, hanem feldolgozzák és kivonják az alapanyagokat, amik újra gyártásba kerülnek.

    A másik meg persze a korábbi vesszőparipám, hogy annyira elérhetetlenek egyes alkatrészek, hogy érdemes elektronikus hulladékot lopni

    Nem az alkatrészek miatt loptak, hanem az újrafeldolgozásra szánt eszközökből összerakott eladható készülékek miatt.

    A bankjegynyomdában is újrafeldolgozzák a sérült bankjegyeket, no meg ott is előfordult már, hogy ezeket ellopták.. Gondolom nem azért mert kellett a papír otthon a nyomtatóba :D

    a harmadik meg, hogy kényszerűen kb. haláltuti, hogy ha ennyi feltámadó készülék keletkezett, akkor a meghibásodott, javíthatatlannak mondott készülékek eredeti gazdáit is lehúzta az apple egy új készülékre

    Ellenkezőleg, mivel ezen készülékek zöme úgy kerül vissza a gyártóhoz, hogy új készülék vásárlásakor beszámítják a régit az árba, így az nem ipari hulladékként kerül az utcai szemetesbe. Megsúgom ezt a gyakorlatot a legtöbb nevesebb gyártó követi, nem csak az Apple.

  • asdf_

    veterán

    válasz vicze #72 üzenetére

    ???
    Ez egy USB A csatlakozó. Nem tudom, neked milyen töltőid vannak, de nekem az összesbe ilyet kell dugni. Amit pedig mondtam, hogy ezt kellett volna kötelezővé tenni a micrusb-n való rugózás helyett, hogy az összes töltőfejen egy ilyen aljzat legyen, aztán olyan kábelt dug bele a júzer, amilyet akar, és a telefon gyártója szintén olyan aljzatot rak a telefon seggére, amilyet akar és még most is használhatnánk 5-8 éves töltőket, csak egy usba-usbc kábel kéne hozzá, ehelyett van egy rakás, a töltőbe forrasztott microusb végű töltő, ami jelen pillanatban kb. elektromos hulladék.
    alt="" title=""

    [ Szerkesztve ]

  • Tikakukac

    titán

    válasz Parallaxis #74 üzenetére

    Normál esetben nem úgy, hogy újraértékesíti valami banda, hanem feldolgozzák és kivonják az alapanyagokat, amik újra gyártásba kerülnek.

    Remek dokufilmek vannak, amik körbe szokták járni ezt a témát ;] Pont annyira hitelesek ezek a szövegek, mint a kínai meg indiai gyártósorokkal kapcsolatos írások. Nagyjából igaz a benne leírt duma, a valóságban viszont szerintem 10-ből 9 ember traumatizált lenne a látványtól, hogy mi is megy a fű alatt.

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • Parallaxis

    addikt

    válasz asdf_ #75 üzenetére

    A jelenlegi álláspont a Type C-vel kicsit jobb megoldás, mert így mindenhol csak az az egy szabvány van (a töltőfejnél és mobilnál is).

  • asdf_

    veterán

    válasz Parallaxis #74 üzenetére

    Az így feldolgozott hulladékot újrahasznosítják. Normál esetben nem úgy, hogy újraértékesíti valami banda, hanem feldolgozzák és kivonják az alapanyagokat, amik újra gyártásba kerülnek.

    Igen, ez a per tárgya is, hogy a megsemmisített alapanyag ment volna vissza az Apple-hez, de mivel nem ment, ebből kára keletkezett. De ugye itt működő jó alktrészeket küldtek (volna) a halálba.

    Nem az alkatrészek miatt loptak, hanem az újrafeldolgozásra szánt eszközökből összerakott eladható készülékek miatt.

    Vissza az előzőhöz, működő alkatrészeket semmisítettek meg. Ha van félmillió hibás eszközöd, akkor ha van rá szándék, pont ugyanúgy lehetett volna működőt csinálni belőle, mint ahogy a lopottakból csinálták.

    Ellenkezőleg, mivel ezen készülékek zöme úgy kerül vissza a gyártóhoz, hogy új készülék vásárlásakor beszámítják a régit az árba, így az nem ipari hulladékként kerül az utcai szemetesbe. Megsúgom ezt a gyakorlatot a legtöbb nevesebb gyártó követi, nem csak az Apple.

    Ó, értem. Ha van egy 150 dollárból javítható készülékem, de azt a 3rd party szerviz nem tudja megjavítani alaktrész-elérhetetlenség miatt, az Apple meg mivel nem csinál alkatrész szintű javítást, egy új alaplapot rakna csak bele 400-ért, ehelyett beszámítják nekem 450-ért, én meg veszek tőlük egy új készüléket 1000-ért, akkor én tulajdonképp marha jól jártam. és ez teljesen eco friendly is volt. Oh, wait....

    [ Szerkesztve ]

  • Avicularia

    veterán

    Napokban voltam ledöbbenve, hogy a szomszéd bácsinak tönkrement a kevesebb mint egy éves Grundig szárítógépes mosógépe, se kép se hang. Magyar pénzre átszámolva 320K-ért vette. Az érintőpanel ment ki benne, ennyi volt a baja. A bolt szerint ahol vette nem éri meg javítani. Épp tegnap hozták neki a cserét. Ennyit arról, hogy az EU nyomja a javíthatóságot a fogyasztói termékeknél.

  • vicze

    félisten

    válasz asdf_ #75 üzenetére

    Nem ezt írtad.

    "nekem az összesbe ilyet kell dugni."
    vs.
    "van egy rakás, a töltőbe forrasztott microusb végű töltő"
    Döntsd el miről hablatyolsz. Remélem sikerül felfedezni az ellentmondásodat. A nem USB-A töltőfej a ritka kivétel és kb. felesleges rajta rugózni...

    Minding is az volt az álmom, hogy 1 helyett 15 különböző töltő kábelt cipeljek magammal. :U

  • asdf_

    veterán

    válasz vicze #81 üzenetére

    " Így akkor az lenne a helyzet, hogy most tényleg elhagyhatnánk a töltőket a francba, és csak egy kábelt kellene a telefonhoz mellékelni, aminek töltő felőli vége USB2 A kompatibilis, a telefon oldai fele meg kinemszarjale."

    Még egyszer, mert úgy néz ki csak nincs meg, mit akartam mondani: nem azon kellett volna pedálozni, hogy a töltő telefon felőli vége microusb legyen (és ez volt az egyedüli kritérium), hanem hogy tilos legyen töltőbe forrasztott (azaz nem cserélhető) kábeles töltőt mellékelni, ehelyett tötltő+kábel verziót engedélyezni csak. Így most lehetne azt, hogy előkapod a 8 éves töltőt, beletolod a C-s vagy az konzekvensen antiszabvány apple csatlakozós kábelt, és keszen vagyunk.

  • vicze

    félisten

    válasz asdf_ #82 üzenetére

    Elnézést félreértelmeztem.

    Továbbra is olyanért sírsz ami konkrétan megtörtént, de tagad írtad, hogy nincs fixkábeles terméked... A fixkábel egy ritka termék, ami sok esetben low end termékeknél, vagy olyasminél van, jelen ahol tipikusan speckó kábel kell, mert a mesei USB-A specifikáció 5V-1,5A, és nem elég mindenhez mint a 640Kb.

    Apple soha egyetlen egy termékén se volt soha forrasztott lightning csak is kizárólag USB-A végű, még a 30pin-esből se volt ilyen soha és ez 14év...

    "előkapod a 8 éves töltőt"
    Előkaphatom, 2-3 nap alatt talán fel is tölti a tabletem, ha kikapcsolom... :U

  • Juhaszatti

    addikt

    válasz vicze #83 üzenetére

    Egyébként már sem az Apple, sem a Samsung nem USB-A végű töltőkábeleket ad, így értelemszerűean az adaptereikbe sem ilyet kell dugni. A Samsungnál Type-C mindkét vége, az Apple-nél Type-C - Lighting kábel van.

  • FoxiestFox

    félisten

    válasz Parallaxis #74 üzenetére

    Nem az alkatrészek miatt loptak, hanem az újrafeldolgozásra szánt eszközökből összerakott eladható készülékek miatt.

    Is-is.
    A 3rd party szervizek jelenleg nem férnek hozzá egy csomó szükséges alkatrészhez, mert az Apple a gyártókkal olyan szerződést kötött, hogy nem adhatják el azokat senki másnak.
    Ergo a szar szerviz is, és a jó szerviz is bontottat fog venni, ami a user számára nem ideális.

  • vicze

    félisten

    válasz Juhaszatti #84 üzenetére

    USB-PD-hez a USB-C elengedhetetlen, szabvány előírás. De nagyon remélem, hogy ezen nem problémázik senki... (Amúgy Apple amihez ad töltőt az USB-A. :P)

    [ Szerkesztve ]

  • janeszgol

    félisten

    válasz asdf_ #79 üzenetére

    "Igen, ez a per tárgya is, hogy a megsemmisített alapanyag ment volna vissza az Apple-hez, de mivel nem ment, ebből kára keletkezett. De ugye itt működő jó alktrészeket küldtek (volna) a halálba."

    Ezen a múltkor is elcsodálkoztam. Természetesen ha az Apple várta vissza azt az alapanyagot, akkor az lopás, maiért jár a feljelentés. Nem tudhatjuk miért nem javított. Nincs már gyártásban? (Mondjuk a 4 colos kiszerelés, ami a SE 2016-tal ment nyugdíjba. Nem tudom mikor állnak le ezen alkatrészek gyártásával.) Vagy túl költséges lett volna a javítás?

    Viszont továbbra is azt mondom, hogy jobban odafigyelhetnének a cégek, mit dobnak ki. Pláne ha meg akarják hódítani a szegényebb területeket. Illetve felajánlani is lehet: kórházakba, vagy itt a Covid apropóján magánszemélyeknek, hogy a gyerek tudjon tanulni.
    Nem tudom megérné-e ez a PR dolog. Bár én örülnék, ha ezen kezdeményezések nem csak a reklámról szólnának.

  • 7Heads Drago

    veterán

    válasz Parallaxis #73 üzenetére

    Szóval akciós.... És gondolod hogy máshol nincs akció csak az isamuraiban. :D

    Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

  • 7Heads Drago

    veterán

    válasz Parallaxis #74 üzenetére

    Ez csak a magán véleményed. Sehol semmi link. Szóval nem sokat ér. Illetve az is csak találgatás hogy mit csináltak az ellopott készülékekkel.
    De még ha ezt is nyilatkozta volna az Apple akkor se sokat érne mivel ha az asdf által felvázolt verzió az igaz akkor a saját torkukat nyiszálnák a beismeréssel.
    Használt bankjegy = használt iPhone ? Ezek szerint abban is litium akku, meg os meg lehet rajta kijelzőt cserélni? :D :D :D

    Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

Új hozzászólás Aktív témák