Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz Hieronymus #24 üzenetére
A szomszédom tart egy Jaguárt. A hétköznapokon a felesége Fiatját használják. Évente kb hatszor áll ki a garázsból a Jaguárral. Ennek tényleg nincs semmi értelme.
Miért ne lenne értelme? Ezt úgy hívják, hogy hobbi. Van akinek drága számítógépe van játékra, van aki egy vagyont költ cigire, piára, van aki nőkre költi, van aki méregdrága horgászfelszerelésre költ, van aki csilió forintos házimozit vesz
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Egyetértek veled. Sokan mondják, hogy miért nem viszi valaki a gyerekét gyalog/biciklivel/busszal az óvodába, aztán miért nem megy ugyanígy tovább a munkába.
Sajnos sokszor az óvoda/iskola pont ellenkező irányban van, mint a munkahely, szóval az autóval húszperces út másmilyen közlekedési eszközzel akár egy óra is lehet
Sokan életkoruk, egészségi állapotuk miatt nem tudnak biciklivel, rollerrel közlekedni, a tömegközlekedés meg pont nem alternatíva (vidéken, kisvárosban nemigen van használható tömegközlekedés), szóval nekik is marad az autó, ha továbbra is dolgozni szeretnének.
Szép dolog a hómoffisz, de kb. a munkavállalók 10 %-a tudja ezt tartósan igénybe venni, a többieknek sajnos nap mint nap be kell tolni a képüket a munkahelyre, a fentiek alapján ebből a sokaságból bizony sokaknak csak az autó az alternatíva.
Mondom ezt úgy, hogy én 100 %-ban (de tényleg!) tömegközlekedéssel járok munkába, de pontosan meg tudom érteni azokat, akik autóval járnak
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
Élni és élni hagyni
Első körben nyilván azzal beszélj, akivel bajod van, ne duzzogj bele a nagyvilágba. Aztán ha nincs változás és minden szomszédot zavar az opera, akkor lehet szólni házmesternek, közös képviselőnek, jegyzőnek, de ha csak téged zavar az opera, akkor az is lehet, hogy benned van a hiba
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz ergoGnomik #42 üzenetére
Az igen. Az viszont nincs benne, hogy egy rendesen beállt dugóban (aminek előállásához nem szükséges az általad vázolt viselkedés) hogyan is kellene a mentő áthaladásának idejére szublimálnia az ácsorgók mondjuk 30%-ának.
De, benne van. KRESZ 37. § 8. bekezdés.
2013-ban került bele, azóta illett volna elolvasni egyszer a KRESZ-t
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Teljesen igazad van, megteheted, tehát megteszed
Nagyon fontos az, hogy az ember jogát meghagyják a szabad választáshoz, ha valaki azt választja, hogy kocsival közlekedik, akkor ne akarja ebben senki akadályozni.
És elég sokan vannak, akik kénytelenek az autót választani, pl. te is. Nagyon nem véletlen, hogy a benzin és a gázolaj ára van maximalizálva és nem a vegán hamburgeré
Nagyon sajnálom, hogy Budapesten korlátozzák az autózás jogát, ebbe a hülyeségbe fog belebukni a mostani városvezetés
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
"Budapesten korlátozzák az autózás jogát"
Hogy mi? Mármint, hogy olyan dugó lesz, hogy nem akarsz benne állni?Is
Ez van pl. Nagykörúton, ahol sok esetben az egyik forgalmi sáv elvételével alakították a ki a biciklisávot, ezért lett ott embertelen dugó.
Egy biciklisáv az előírások szerint 1,3 méter széles, ezért az egyik 3 méter széles forgalmi sávot megszüntették. Az úttest kb. 6 méter széles, ebből vették el a biciklisáv miatt az egyik sávot. Még véletlenül sem az 5 méter széles járdából vették el, ahol elég lett volna csak 1,3 métert elvenni, szándékosan az úttesten alakították ki a biciklisávot, mert így elvehettek egy 3 m széles forgalmi sávot.
De sok olyan példa is van, ahol nem dugót generálnak, hanem egyszerűen kitiltják az autókat. A felújított Lánchídra pl. nem lehet majd autóval felhajtani és ugyanezt akarják a pesti rakparton is.
Az ellen semmi kifogása az embernek, hogy péntek estétől hétfő hajnalig lezárják a rakpartot, hétvégén kevesen mennek munkába, legyen a sétálóké a rakpart.
De hétközben, csütörtök délelőtt 10 órakor ki akar sétálni a rakparton?
De hozhatnám példának a VII. kerületi forgalomcsillapítást is. Kitalálták, hogy az utcákat össze-vissza egyirányúsítják, így csökkentve a forgalmat. Csakhogy a helyi lakosok már háborogtak, hogy nem tudnak hazamenni, csak nagy kerülővel. Erre kitalálták, hogy a helyi lakosok könnyebben közlekedhessenek, de az átmenő forgalom továbbra is tiltott legyen, az egyirányú utcába a helyi lakosok behajthatnak szemből is
Mondjuk a KRESZ nem ismer olyan táblát, hogy Behajtani Tilos, kivéve az utcában lakók, de ők most ezt akarják bevezetni
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Úgy tűnik, hogy ez a tervük
A Király utca egyébként nagyon jó példa. A Király utca kb. 500 méter hosszú, ebből egy szakasz kétirányú, aztán van egy szakasz, ami kifelé egyirányú, aztán van egy szakasz, ami befelé egyirányú, aztán van egy szakasz, ahol meg Behajtás engedéllyel tábla van kirakva. A környékben lakók sem tudják, hogy merre kellene menni egyes szakaszokon
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz #72042496 #54 üzenetére
"Kivéve célforgalom" táblának hívják, az pontosan az átmenő forgalmat tiltja ki.
Jaj, ez nem ilyen egyszerű, ahogy azt mi elképzeljük.
Eredetileg az utca adott szakasza kétirányú volt, minden OK .
Ez nem tetszett a kerületvezetésnek, ezért az adott szakaszon az utcát egyirányúsították (meg a többi utca párhuzamos szakaszát is, de mindet úgy, hogy kifelé vezessen a területről, hogy bemenni ne nagyon lehessen, csak kifelé).
Ez nem tetszett a helyi lakosoknak, mert ők sem tudtak hazamenni, ezért most azt találta ki a kerületvezetés, hogy az egyirányúsítást meghagyják, de a helyi lakosok bemehetnek szemben is az egyirányú utcába
Szóval nem az átmenő forgalmat tiltják az adott szakaszon (az túl egyszerű lenne), hanem a Behajtani tilos tábla alá tesznek majd további kivételeket felsoroló kiegészítő táblát, mert pár már így is van alatta.
Az pedig csak fokozza az élvezeteket, hogy a KRESZ alapvetően nem is engedi meg a Behajtani tilos tábla alá ilyen kivételek kihelyezését (kivéve a biciklit)
Kivételeket elvileg tényleg csak a Mindkét irányból behajtani tilos tábla alá lehetne kirakni.
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
Ha nem mehetsz el kocsival Bp bármelyik pontjára, vagy csak kerülővel az már autós jogainak korlátozása.
Persze, maradnak kerülő utak, csak azokon már most akkora a dugó, hogy menni nem lehet rajtuk, csak állni. Ha lezárják a rakpartot, akkor gyakorlatilag bedugult a város
Ez érinti az áruszállítást, a szolgáltatásokat, stb.
Beülsz egy taxiba, azt mondod a taxisnak, hogy gyorsan legyen szíves elvinni ide két utcával odább, mert családtag beteg lett, segíteni kell rajta. Mit szólnál hozzá, ha a taxis közölné, hogy menjél biciklivel/rollerrel, mert oda csak 7 kilométeres kerülővel tud menni?
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
nem megyek a városba, eleve próbálom elkerülni, utálom, ahogy van a kutyaszaros, mocskos, büdös belvárost
Hehe, te hol laksz?
Mondjuk Hévízgyörk, Inárcs, Biatorbágy szerinted jó hely?
Menjél már ki mostanság estefelé bármelyik felsorolt településre, szippants bele a vegyestüzelésű kályhák füstjének a szagába, rögtön rohansz be Pest belvárosába, mert Pesten sokkal jobb a levegő
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
-
veterán
válasz Hieronymus #77 üzenetére
Mert a KRESZ nevesíti, hogy melyik táblához lehet kiegészítő, vagy kivételt jelentő táblát rakni.
A Minden jármű forgalma mindkét irányból tilos táblához pl. lehet kivételt rendelni.
A "nagyonpiros" táblák (mint a stoptábla, vagy a behajtani tilos tábla) azért ilyenek, mert nincs kivétel.
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz Hieronymus #80 üzenetére
Tadamm, rosszul tudtam, neked van igazad
A kerékpár és menetrendszerinti autóbusz ellenkező irányú közlekedésének engedélyezésére tényleg lehet kirakni kiegészítő táblát a Behajtani tilos tábla alá.
KRESZ 14§ (15) bekezdés.
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
Új hozzászólás Aktív témák
- Star Trek Online -=MMORPG=-
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- E-roller topik
- Számtech boltosok memoárjai, azaz amikor kiborulunk...
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Milyen SSD-t vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen routert?
- Autós topik
- További aktív témák...
- Meross MSS210 intelligens aljzat Homekit kompatibilis 4 darab
- Logitech K811 bluetooth vezetéknélküli billentyűzet Mac-hez, háttérvilágitással, angol nyelvű
- Meross MSS315MA-EU intelligens aljzat energiamérő funkcióval (Matter / Homekit) 4 darab
- Asus X54SA notebook 15.6" HD Pentium 4GB RAM 240GB Kingston SSD magyar bill., DVD-olvasó
- Eladó MSI G2412 Full HD, 1ms, 170HZ, IPS