Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • .Szaki.

    addikt

    válasz Krugszvele #2 üzenetére

    Dolgozni általában azért szoktak az emberek, hogy értéket teremtsenek és mellette legyen egzisztenciájuk. Ehhez hozzátartozik az autó is. Sőt, egyéb közlekedési eszközért is abból a pénzből fizetsz, amit munkával kerestél meg, nem? :) Szóval az érvelésed elég ingatag lábon áll. :N

  • .Szaki.

    addikt

    válasz UnA #5 üzenetére

    Egyáltalán nem ingatag, mivel nem ezt írtam. Azt írtam, hogy általában az ember azért dolgozik, hogy értéket teremtsen és mellette legyen egzisztenciája. Értéket munkával szokás teremteni, dolgozol és az érték. A munkának, amivel értéket teremtettél pedig van egy honoráriuma, amit úgy hívnak fizetés. Minden, amit magadnak vásárolsz, azt ezen a pénzen vásárlod. Ergo a kolléga érvelése, hogy mennyire gáz, hogy valaki dolgozik és abból autót vesz nem állja meg a helyét, tekintettel arra, hogy a BKV jegytől kezdve a kerékpáron és rolleren keresztül az autóig mindent úgy tud megvenni, hogy megdolgozik érte.

  • .Szaki.

    addikt

    válasz Narxis #9 üzenetére

    "Itt azért jóformán igaz, hogy azért dolgozott, hogy legyen autója amivel be tud járni dolgozni."

    Ez igaz. Hozott egy rossz döntést, amit később korrigált. Ez bárkivel megeshet. Sokan tovább nyújtózkodnak, mint ameddig a takarójuk ér. De az is lehet, hogy az az autó volt az álma, de végül be kellett látnia, hogy tovább nem engedheti meg magának. Akkor viszont hozott egy felelős döntést, amikor eladta. :)

    Szerintem egyáltalán nincs elkényelmesedve az ember, mindenki maga dönti el, hogy mivel szeretne közlekedni. :) Nem ítélkezem azért, mert valaki rollerrel, vagy BKV-val jár, rám se mondja senki, hogy el vagyok kényelmesedve, csak azért, mert többet járok kocsival, mint kerékpárral. Mindenkinek más az élethelyzete, így lehet valakinek belefér a folyamatos kerékpárhasználat, valakinek meg napi szinten szüksége van az autójára. Nyáron sokszor járok én is bicajjal dolgozni, de nem mindig fér bele és bizony sokszor volt olyan, hogy munkából tovább kellett volna mennem és biciklivel nem volt kivitelezhető. Elhiszem, hogy van aki mindent meg tud oldani kerékpárral, én csak annyit mondok, hogy addig amíg én ezt elfogadom, fogadja el más is, hogy én meg ezt autóval teszem meg. Az utaim 80%-át tisztán elektromosan teszem meg, szóval azt sem gondolom, hogy én lennék a bolygónk tönkre tevője. Nem tudhatjuk ki miért ül autóban.

    Én csak annyit mondok, hogy nem árt itt is megtanulni azt, hogy elfogadják egymást az emberek és ne állandóan ellenséget keressünk, hogy ez biciklis, az autós, ez keveset keres, az sokat keres, ez Inteles, az AMD-s, ez Androidos, az iOS-es, ...még lehetne sorolni a listát.

    [ Szerkesztve ]

  • .Szaki.

    addikt

    válasz refrigerator #27 üzenetére

    Miről is beszélgetünk?

    Te bemész dolgozni és úgy gondolod, hogy amit ott leteszel az asztalra az nem érték? Akkor rossz munkahelyet választottál, vagy pedig más problémák vannak. Te nyilván arra gondoltál, hogy az autó, vagy egyéb materiális dolog amit én értékként jellemeztem, de elég egyértelműen leírtam, hogy mire gondolok. Ennek következtében nekem is fájdalmas volt a reakciód.

    Egyébként látom még mindig nem sikerült ennek a topicnak eljutni odáig, hogy lehet nem állandóan más életében és zsebében kéne turkálni. A szomszédnak hány autója van, "oszt asztán mibű vette", "nincs is rá szükségük, de azért van", "státuszszimbólum" (ez a kedvencem :C ) meg nyilván mindenki hülye aki másképp él, mint mi és még lehetne sorolni. Nem tudom miért olyan bonyolult, hogy mindenkinek más az élethelyzete és mindenki maga dönti el, hogy milyen életet választ. Ahhoz pedig senki másnak semmi köze nincs, maximum csak annak a szűk körnek, akivel az illető megosztja, hogy anyagilag ezt miként és hogy oldja meg. Nyilván van sok ember részéről észszerűtlen döntés, és tovább nyújtózkodik a takarónál, de nem gondolom, hogy ezekkel az emberekkel kéne jellemezni általánosan mindenkit. Azért én hiszem azt, hogy az emberek nagy része felelős döntéseket hoz az életében.

  • .Szaki.

    addikt

    Jézusom, Srácok, azért az elég komoly milyen szinten forgatjátok ki az ember szavait. Én őszintén nagyon remélem, hogy szándékosan teszitek ezt és nem gondoljátok komolyan, mert az akkor igen nagy probléma.

    Na megpróbálkozom tételesen ezzel a dologgal, aztán szerintem elengedem ezt az egészet, mert úgy nehéz vitázni ha szándékosan kiforgattok. Kicsit úgy érzem, mintha próbálnék érvekkel vitázni politikai témában és akkor megszólalna DeákDániel, hogy de a gyurcsányésadollárbaloldalésegyébkéntsemamihibánk.

    66zio

    "...de kíváncsi lennék, ha lenne két szomszédod, egyik oldalt 0-24-ben operát ordítana, másik oldalról mulatós szólna szigorúan este 10 és hajnali 5 között és közben az is a hobbija, hogy reflektorral az ablakaidba világít egyfolytában. Ilyenkor is remélem higgadtan ismételgeted magadban : Nincs közöm ahhoz más hogy él, majd ő tudja. "

    Ott bukik meg az érvelésed, hogy azokat amiket Te felsoroltál, azok történetesen szabályellenesek. Minden házban van egy szabály, miszerint x időpont után nincs hangoskodás, vasárnap tilos a porszívózás, ...stb. Hogy jön ez ahhoz, hogy valaki jobban tudja azt, hogy másnak miért van szüksége 1-2-3 autóra? Legjobb tudomásom szerint semmilyen szabály nem vonatkozik arra, hogy egy ember hány autót tulajdonolhat, de az sem ütközik törvénybe, hogy egyáltalán tulajdonol valamit, ami több egy BKV jegynél. Hogy jön ez ahhoz, hogy itthon mindenki állandóan azzal foglalkozik, hogy másnak mi miért van, ahelyett, hogy azzal foglalkozna, hogy az ő háza táján mi a szitu. Mert ezek a tipikus szálka/deszka esetek.

    "Az már más kérdés, és tök jó beszélgetés téma, hogy mi az amihez nincs közünk és mi az amihez igen is van. "

    Ezzel egyetértek ez egy jó vitaalap.

    "Nézd meg Bp.-t mennyi hely van legyen az akár belváros, vagy kertes házas rész, ahol úgy le van parkolva a járda, hogy ketten nem fértek el egymás mellett. Akkor mit szóljon egy kerekesszékes vagy egy babakocsit toló? Vagy ehhez sincs közünk?"

    Amiről ezen a részen írsz, ez megint csak közügy. Ha az ott élőknek van egy rendes érdekképviselete, ahogyan az sok kerületben megvan, akkor el tudják intézni, hogy azon a kertes övezeten kint parkoló autó ne legyen. Ki fog tenni az önkori egy megállni tilos táblát, vagy esetleg mindösszesen egy várakozni szabad táblát és rekordsebességgel lesznek bepakolva a kocsik a kertekbe. A belváros és az olyan területek ahol lakások vannak és rengeteg az autó sajnos kicsit speciálisabb helyzet. Szerintem egyébként a Főpolgármester egész jó intézkedéseket hajt végre, de azért volna még mit fejleszteni. (Pont tegnap készült vele egy nagyinterjú, remek a hozzáállása és szerencsére a riporter sem tudta kizökkenteni ebben a témában sem a hülyeségével) Több P+R parkolóra lenne egyébként szükség, ha ez adott lenne, akkor nyugodtan lehetne kitiltani az autókat a belváros járdáiról. Én gyakran fordulok meg a belvárosban és nem parkolok sosem az utcán. Meg lehet oldani, csak akarni kell.

    ergoGnomik

    "Az avatár választásodat figyelembe véve nem feltétlenül meglepő."

    Őszintén ajánlom Mindenkinek a Steve Jobs életéről íródott könyvet. :)

    " ...Mert például nemigen tudnám elmondani neked (valószínűleg más sem) mi az az érték, amit egy Hurka Gyurka/Nulla Julcsa magyar országgyűlési képviselő teremt a pártutasítás szerinti szavazgatással és esetleges semmitmondó parlamenti felszólalásokkal (már ha egyáltalán csinál ilyet bohóságot)?"

    Sajnos vagyok annyira önpusztító, hogy minden egyes parlamenti közvetítést - ha nem is egyben - de végig hallgatok, szóval nem kell bemutatni az ott történteket. Elszomorító egyébként.

    "Tfh valahol ahol élsz, az agglomerációban súlyos személyi sérüléses baleset történik a reggeli csúcsforgalom idején. A sok kinek mi köze van hozzá hogyan éleknek szerinted van joga implicite megölni a balesetet szenvedett embertársadat azáltal, hogy reggeli munkába járásuk következtében oda-vissza akadályozzák a mentő haladását?"

    Tegyük fel, hogy történik ilyen eset. A KRESZ-ben benne van, hogy megkülönböztetést jelző gépjárműnek az utat fel kell szabadítani. Magyarán ha valaki barom módon üvölteti a zenét a kocsiban és épp közben egyik kezével nyomkodja a telefonját és csekkolja a facebook falát, miközben a másik kezében pedig alma van, akkor ő ugyanúgy, - ahogy a másik példában a szomszédod hajnali kettőkor csendháborítást követ el - , szabályt sért. Nem azért hal meg valaki a balesetben, mert rajta kívül sok más embertársa szintén kocsival megy be dolgozni, hanem azért, mert volt köztük minimum egy tök, aki nem teljesítette a közlekedéshez szükséges feltételeket.

    "Addig van mindenkinek joga úgy berendezni a saját életét, amíg ezzel nem veszélyeztet másokat a saját életük rendezésében vagy az annál is alapvetőbb jogaik gyakorlásában."

    Pontosan, Te magad is leírtad, ezzel tulajdonképpen önmagadnak is válaszoltál.

    "Az emberek bizonyos álmaikat praktikus és anyagi okokból csak a városokon kívül képesek megvalósítani."

    Ez valóban egy jellemző példa, de látod itt már van vitám. :) Igen, sokan biztosan ebből a megfontoltságból költöztek ki. Van aki meg azért, mert szeretne zöldben élni, csendes övezetben. A belvárossal csinálhatsz bármit, csendes övezet sose lesz belőle és ez nem csak elsősorban az autók miatt van. Nem tudhatod, hogy ki éppen miért döntött úgy, hogy kiköltözik. :N

    "Valamint hangosan elégedetlenkednek a közszolgáltatások szánalmas mivolta miatt."

    Azért viszont senki más nem felelős, mint ő maga. Pontosan tudta, hogy hova költözik, azzal, hogy ott vásárolt magának ingatlant elfogadta azokat feltételeket, amiket ott biztosítanak. Persze ennek fejlesztésére lehet törekedni, de akkor viszont tegyen érte, hogy megváltozzanak a dolgok, ne csak panaszkodjon.

    "És megfigyelted, hogy ehhez senkinek a zsebében nem kellett turkálni?"

    Ehhez nem, de amiből kiindult ez a vita, abban egyértelműen szerepet játszott ez is. Mármint nem a bejegyzés szerzőjére gondolok.

Új hozzászólás Aktív témák