Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
"Budapesten korlátozzák az autózás jogát"
Hogy mi? Mármint, hogy olyan dugó lesz, hogy nem akarsz benne állni?Is
Ez van pl. Nagykörúton, ahol sok esetben az egyik forgalmi sáv elvételével alakították a ki a biciklisávot, ezért lett ott embertelen dugó.
Egy biciklisáv az előírások szerint 1,3 méter széles, ezért az egyik 3 méter széles forgalmi sávot megszüntették. Az úttest kb. 6 méter széles, ebből vették el a biciklisáv miatt az egyik sávot. Még véletlenül sem az 5 méter széles járdából vették el, ahol elég lett volna csak 1,3 métert elvenni, szándékosan az úttesten alakították ki a biciklisávot, mert így elvehettek egy 3 m széles forgalmi sávot.
De sok olyan példa is van, ahol nem dugót generálnak, hanem egyszerűen kitiltják az autókat. A felújított Lánchídra pl. nem lehet majd autóval felhajtani és ugyanezt akarják a pesti rakparton is.
Az ellen semmi kifogása az embernek, hogy péntek estétől hétfő hajnalig lezárják a rakpartot, hétvégén kevesen mennek munkába, legyen a sétálóké a rakpart.
De hétközben, csütörtök délelőtt 10 órakor ki akar sétálni a rakparton?
De hozhatnám példának a VII. kerületi forgalomcsillapítást is. Kitalálták, hogy az utcákat össze-vissza egyirányúsítják, így csökkentve a forgalmat. Csakhogy a helyi lakosok már háborogtak, hogy nem tudnak hazamenni, csak nagy kerülővel. Erre kitalálták, hogy a helyi lakosok könnyebben közlekedhessenek, de az átmenő forgalom továbbra is tiltott legyen, az egyirányú utcába a helyi lakosok behajthatnak szemből is
Mondjuk a KRESZ nem ismer olyan táblát, hogy Behajtani Tilos, kivéve az utcában lakók, de ők most ezt akarják bevezetni
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
ncc1701
veterán
válasz Donki Hóte #51 üzenetére
Na, ott van a király utcában ügyfél, mikor vinni kell ki egy ~10 kilós cuccot, akkor majd azt mondom neki, h öcsi, gyerebe hozzánk érte kocsival, vidd haza, majd megyek bkv-val?
-
veterán
Úgy tűnik, hogy ez a tervük
A Király utca egyébként nagyon jó példa. A Király utca kb. 500 méter hosszú, ebből egy szakasz kétirányú, aztán van egy szakasz, ami kifelé egyirányú, aztán van egy szakasz, ami befelé egyirányú, aztán van egy szakasz, ahol meg Behajtás engedéllyel tábla van kirakva. A környékben lakók sem tudják, hogy merre kellene menni egyes szakaszokon
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
#72042496
törölt tag
válasz Donki Hóte #51 üzenetére
"Mondjuk a KRESZ nem ismer olyan táblát, hogy Behajtani Tilos, kivéve az utcában lakók"
"Kivéve célforgalom" táblának hívják, az pontosan az átmenő forgalmat tiltja ki.
-
Nem a szankciok miatt nincs uzemanyag, hanem mert arsapkas, tehat boldog-boldogtalan hasznalja eszetlenul, plusz a valasztasok idejere tervezett karbantartast a finomitoban attoltak oktoberre, nehogy a valasztasok idejen legyen uzemanyag-hiany.
https://www.coreinfinity.tech
-
66zio
aktív tag
Kegyetlen ami itt megy ebben a topicban. XD Ha nem mehetsz el kocsival Bp bármelyik pontjára, vagy csak kerülővel az már autós jogainak korlátozása. XDDD Nem tudom ti amikor egy sétálóutcában mentek, közben lever a víz, sikítófrászt kaptok, hogy ejj de jó lenne most itt kocsival végigmenni, megspórolhattam volna azt a 13 lépést a célomig. Különös, azt mindenki felfogja, hogy nem Budapesten lesz tengerbiológus, de, hogy mondjuk nem az összes épület elé lehet kocsival eljutni az már a vég. Szerintem a 4-6-os is meg kellene szüntetni lehetne rajta plusz autós sáv! Akkor kevesebb lenne a dugó!!!!
-
ncc1701
veterán
Majd lesz nagy sírás, mikor akármilyen szaki nem fog bemenni oda felújíani, mert egyrészt nem tud odamenni a kocsival, amiben a szerszámok vannak, meg eleve nem szállítanak ki ugyanezért, plusz nem tud megállni, ja meg egy pár hetes felújítás parkolási díja lenne mondjuk 100eft.
Néha kicsit gondolkodni kéne. Ha az emberek kocsival akarnak járni, mert megtehetik, akkor ezt kellene elősegíteni inkább. -
66zio
aktív tag
Szakiként olyan árat mondj amiért neked megéri, hogy nem egyenesen odamész, hanem két egyirányú utcával egy kerülővel. Az ottani lakó meg eldönti, hogy kifizeti vagy sem. Ha úgy gondolja, hogy sok macera van emiatt akkor meg elköltözik. Egy ilyen belvárosi ingatlanból kb bárhova költözhet. Sőt, a statisztikák azt mutatják, hogy valamiért ez ilyen „elérhetetlen” ingatlanok, sétálóutcákban valamiért drágábban kelnek el.
Néha kicsit gondolkodni kéne. -
Korrektor
Tudod te is, hogy nem ezen múlik a borzasztó forgalom, mégis marginális példákkal próbálod védeni a helyzetet.
Ha rajtam múlna, akkor nem lenne korlátozás a szolgáltatások esetén, de ez a mértékű lakossági autózás egy nagyvárosban két végeredménnyel járhat: (1) folyamatos dugók, élhetetlen város (2) autópálya minden utca helyett, élhetetlen város.
-
Chaser
titán
a parkolási díj és üzemanyag az induló ár, pontosabban rezsi
egyik kedves ismerősöm már több éve is ezzel kezdte az ügyfélnek, annyi amennyi, ő azt nem fogja "benyelni"
akinek nem tetszett alásszogája'
egy kicsit túlnőtte magát csudapest, már rég rendet kellett volna tenni ebben
azért a többi várossal ellentétben ott van tömegközlekedés - mondom ezt most megyeszékhelyről -
és persze van amikor nem opció, de nagyon sokan csakazértis' autóval mennek mindenhova_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
veterán
válasz #72042496 #54 üzenetére
"Kivéve célforgalom" táblának hívják, az pontosan az átmenő forgalmat tiltja ki.
Jaj, ez nem ilyen egyszerű, ahogy azt mi elképzeljük.
Eredetileg az utca adott szakasza kétirányú volt, minden OK .
Ez nem tetszett a kerületvezetésnek, ezért az adott szakaszon az utcát egyirányúsították (meg a többi utca párhuzamos szakaszát is, de mindet úgy, hogy kifelé vezessen a területről, hogy bemenni ne nagyon lehessen, csak kifelé).
Ez nem tetszett a helyi lakosoknak, mert ők sem tudtak hazamenni, ezért most azt találta ki a kerületvezetés, hogy az egyirányúsítást meghagyják, de a helyi lakosok bemehetnek szemben is az egyirányú utcába
Szóval nem az átmenő forgalmat tiltják az adott szakaszon (az túl egyszerű lenne), hanem a Behajtani tilos tábla alá tesznek majd további kivételeket felsoroló kiegészítő táblát, mert pár már így is van alatta.
Az pedig csak fokozza az élvezeteket, hogy a KRESZ alapvetően nem is engedi meg a Behajtani tilos tábla alá ilyen kivételek kihelyezését (kivéve a biciklit)
Kivételeket elvileg tényleg csak a Mindkét irányból behajtani tilos tábla alá lehetne kirakni.
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
Ha nem mehetsz el kocsival Bp bármelyik pontjára, vagy csak kerülővel az már autós jogainak korlátozása.
Persze, maradnak kerülő utak, csak azokon már most akkora a dugó, hogy menni nem lehet rajtuk, csak állni. Ha lezárják a rakpartot, akkor gyakorlatilag bedugult a város
Ez érinti az áruszállítást, a szolgáltatásokat, stb.
Beülsz egy taxiba, azt mondod a taxisnak, hogy gyorsan legyen szíves elvinni ide két utcával odább, mert családtag beteg lett, segíteni kell rajta. Mit szólnál hozzá, ha a taxis közölné, hogy menjél biciklivel/rollerrel, mert oda csak 7 kilométeres kerülővel tud menni?
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
nagyúr
válasz Donki Hóte #67 üzenetére
Szegeden szinte az összes egyirányú utcába bemehetnek a biciklisek mindkét irányból.
#69 ezért KELL szabályozni az autós forgalmat ugyanis nem lehet mindenkinek a városban autója következmények nélkül.
[ Szerkesztve ]
Thanos was right.
-
veterán
nem megyek a városba, eleve próbálom elkerülni, utálom, ahogy van a kutyaszaros, mocskos, büdös belvárost
Hehe, te hol laksz?
Mondjuk Hévízgyörk, Inárcs, Biatorbágy szerinted jó hely?
Menjél már ki mostanság estefelé bármelyik felsorolt településre, szippants bele a vegyestüzelésű kályhák füstjének a szagába, rögtön rohansz be Pest belvárosába, mert Pesten sokkal jobb a levegő
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
válasz Donki Hóte #67 üzenetére
Ez rosszul van kitablazva, mert ehhez a behajtani tilos tablahoz nem tarsulhat kiegeszito tabla.
https://www.coreinfinity.tech
-
nagyúr
válasz Donki Hóte #72 üzenetére
Végülis lehet de ehhez kell a városnak alkalmazkodni, körgyűrűvel, dugódíjjal, hogy ha a nem városi behajt akkor viselje a felelősséget. Régóta beszélnek mindkettőről de csak a tökölés megy miközben megsokszorozódott az autók száma. Ha annak idején a lakótelepeket úgy tervezték volna, hogy lakásonként 2 autó akkor nem lenne zöldfelület. Még megyeszékhelyeken is van dugó reggeli és esti csúcsforgalomban akkor el se tudom képzelni mi van Budapesten.
Thanos was right.
-
veterán
-
Nem a társadalom vs. autós problémája.
Én autóval ritka forgalomban 13-14 perc alatt érek be a munkahelyemre. Az összességében 10 km távolságból kb 7 km autópálya. Normál forgalomban akár negyedórát is igénybe vesz út.Ugyan ez tömeg közlekedve legalább 45 perc, több mint 20 km. V alakban működik a tömegközlekedés. A havi bérlet ára kb fedezi az üzemanyag költséget.
Ha bárkit is érdekelne ez a probléma, már régen megoldotta volna azt, hogy az autópályán gyorsjáratot közlekedtessen. Végül is, csak három összeérő település, több mint 100 ezer lakóját érintené előnyösen a tömegközlekedés fejlesztése. KB nulla befektetés mellett.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-
veterán
válasz Hieronymus #77 üzenetére
Mert a KRESZ nevesíti, hogy melyik táblához lehet kiegészítő, vagy kivételt jelentő táblát rakni.
A Minden jármű forgalma mindkét irányból tilos táblához pl. lehet kivételt rendelni.
A "nagyonpiros" táblák (mint a stoptábla, vagy a behajtani tilos tábla) azért ilyenek, mert nincs kivétel.
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
ncc1701
veterán
válasz Donki Hóte #71 üzenetére
Maglód. Itt elég tiszta a levegő, gyakorlatilag mindenki vagy gázzal fűt, vagy teli van rogyásig a tető napelemmel, és hőszivattyúzik. Van olyan kecó, h 35 tábla van rajta.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Donki Hóte #78 üzenetére
Hol van ez leírva hivatalosan?
A 1988. évi I. törvény a közúti közlekedésről nem tartalmazza.A behajtani tilos tábla, kiegészítve kivéve kerékpár, bizonyosan szabályos, mert egész Európában alkalmazzák.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
veterán
válasz Hieronymus #80 üzenetére
Tadamm, rosszul tudtam, neked van igazad
A kerékpár és menetrendszerinti autóbusz ellenkező irányú közlekedésének engedélyezésére tényleg lehet kirakni kiegészítő táblát a Behajtani tilos tábla alá.
KRESZ 14§ (15) bekezdés.
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
válasz Donki Hóte #81 üzenetére
Nem az a lényeg, hogy kinek van igaza. A helyes válasz maradjon meg az olvasókban.
Hol lehet egyértelműen utána nézni, hogy egy adott kérdésben pontosan hogyan fogalmaz a vonatkozó törvény, rendelet.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!