Új hozzászólás Aktív témák
-
Pingüino
senior tag
Mondjuk azt azért hozzá kell tenni, attól, hogy itthon sokáig nem használtak nagy fogyasztókat a háztartásokban, és a legtöbb helyen még 1x16A van, nem jelenti azt, hogy nem lehet többet beköttetni.
Egyébként összesen 32A-ig ingyenes a bővítés. Magyarul 1x32A vagy 3x10A ingyenesen köttethető a házba. Afölött amperenként 3.600+ÁFA hálózatfejlesztési díjat számolnak fel.
Szóval attól, hogy sztem totál értelmetlen 200A egy háztartásba, főleg 1 fázison, elvileg itthon is köttethetsz annyit, csak fizess érte kb. 770k-t.
Szerk: Helyesbítek, elvileg max. 25mm2 vezetékkel állnak be, ami fázisonként max. 63A-es biztosítékot jelent. Szóval 3 fázison összesen 189A lehet a házadban, ha minden igaz.
Ipartelepekhez meg nagyfeszültségű hálózatról állnak be, szóval az más tészta.[ Szerkesztve ]
-
makkmarce
őstag
én is boldog lennék jelenleg egolf-al, amennyiben 1-2 millióért árulnák.
viszont 10m-ért egy vicc, és ahogy írtam, csak azért létezik, hogy eladható legyen mellette több szennyező jószág büntetés nélkül.Az 5-10 év dologgal nem értek egyet, az emberek 90%-nak bőven elég az 4-500 km-es hatótáv, az meg pár éven belül standard lesz.
Gondolkodtam az új villanymazdán, de mikor bemondták, hogy 130km a táv, akkor mondtam, hogy akkor megvárom a következő generációt, ez túl nagy kompromisszum. Érthetetlen, hogy 2021-ben hogy gondolták ezt a mazdánál.okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
válasz Pingüino #252 üzenetére
ne is mond, most fogok bővíteni majd, ha végre találok egy villanyszerelőt, aki vállalja.
Mivel vadiúj minden, nem lehet vele keresni, csak a kismegszakítót kellene cserélnie, és kitölteni a papírokat. Így meg senki se vállalja, mert nincs benne pénz.
(16,10,10 a minimum 3 fázisnál, 3x10-nél nincs meg a törvényi minimum, azt nem használják).okoskodom, tehát vagyok
-
dabadab
titán
Az usában például a házaknak régóta 240V/200A bekötése van. [link]
Nem tévedés, 48kW.De, tévedés, 24 kW. Ugyanis a 200A az a 120 V-ra vonatkozik (mert ugye a konnektorokban 120 V van, amit két, 180 fokos fáziseltolásban lévő 240 voltos fázisból állítanak elő és erre vonatkozik a 200 A).
Egyébként itthon 3 x 32 A-t simán lehet kérni, az meg szintén 24 kW.
DRM is theft
-
HÁZIGAZDA
válasz makkmarce #253 üzenetére
én nem akarom azt a jelenleg elfogadhatatlan bohóckodást, amit a plugshare, meg töltő szoftver error, meg "úgy is innék egy kávét 40 percig" jelent. amikor a két kisgyerekkel utazunk, akkor szeretnék megállni és addig, amíg én akarom (ahogy eddig), nem pedig akkor, amikor az autó akarja.
én elfogadom, hogy valakinek buli az early adopterség, meg hogy egy nap alatt jut el az ország egyik pontjából a másikba, mert közben milyen klassz élmények érik. nekem nem erre kell egy ilyen autó.
de szerintem továbbra is hosszú utakhoz még a meglévő kocsik a jók, az év 99%-ában végzett agglomerációs közlekedéshez viszont a villanyautó. abból viszont jó akkor a kis hatótávú is.
viszont én sem akarok 3-4m ft-ot adni egy használt 24 khw-s leafért, mert vicc.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Noukoum
veterán
válasz makkmarce #253 üzenetére
Pedig ha tudnád mennyien örülnek a mazdának. “Végre nem egy bevásárlókocsi normális áron”. Igazából tökre megértem mert általános használatra elég a hatótáv, ha meg kirándulni megy az ember vagy máshol időt tölteni akkor úgyis tud tölteni ott. Csak jobb lett volna ha egy áramvonalas sedant csinálnak mert akkor még jobb lenne a hatótáv..
Ami necces az a külföld, autópályán 130-cal 100-120km-erenként biztosan meg kéne állni tölteni, ami egészségügyi szempontból ugyan ideális csak sosem ér oda az ember.
Arról nem beszélve hogy 10 év alatt ha csökken 10%-ot a hatótáv akkor azt autópályán nagyon fog hiányozni.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
azbest
félisten
Nem. Ki is hangsúlyozza a videóban, hogy 240V-ra vonatkozik, és hogy 48kW. Még azt is felrajzolja, hogy náluk milyen a transzformátor és hogyan jön ki a 120V. A sok évtizeddel korábban épült házaknál előfordul 100A.
Csak ott ez alap. Itthon pedig sok helyen egy rakás háztartás van egy nagy transzformátorra kötve. Ott meg úgy tűnik házanként van egy kis transzformátor. Szóval nálunk a transzformátornál is van rögtön szűk keresztmetszet - itt már meg is bukhat, hogy hány ampert is tudsz kérni.
Azt is elmeséli egyébként, hogy nagyobb társasházakban / irodaházakban máshogy van náluk. Ott 208V meg a lakásba, mert 3 fázis van. Talán erre gondoltál.
Autó töltés terén azt hiszem nem a társasházi lakás a mérvadó, mert ott sem tudja a lakásban bedugni. Eleve lehet nincs is autója a nagyvárosiak többségének.
[ Szerkesztve ]
-
makkmarce
őstag
válasz Bati0501 #247 üzenetére
nem stimmelnek a számai, max a blokk annyi.
csak anyagköltségből több ezer forint nyerhető vissza, legyen az akár egy katalizátor, vagy az alu blokk kilója.
tehát 200k a motor, és akkor abból a befecskendezés kompletten mondjuk 35.000, a szűrőrendszer 35.000, a turbó meg 30.000, és 100k meg a blokk? Azt el tudom képzelni, hogy az öntvény ennyi, vagyhogy 200k-ba kerül összeszerelni.
Maradjunk annyiban, hogy szeret az öreg nagyot mondani, max egy villanymotor jön ki 200k-ra, az rézdrót, aluház meg egy marék mágnes.A hiba ott van a képletedben, hogy az első tesla egy lotus alvázban volt, semmi spec alvázuk nem volt, mégis autó formája lett. Nem volt csúcsjárgány közel sem, de azt a szintet se sikerült megugrania a világ egyik legnagyobb autógyártójának, amit pár lelkes fiatal a garázsban barkácsolt össze, ami azért nem kis szégyen.
Toyoda úr pont azt mondja, hogy meg lehet csinálni, csak akkor elvesztik a vezető pozicciójukat.(meg persze jajj szegény munkásokkal meg mi lesz.. mondom a titkot, átmennek a villanyautó gyárba, mert kocsiból ugyanúgy kell gyártani tovább. Hogy ez nem a toyota lesz, az a munkást nemigazán érdekli.)
Ráadásul mókás ezt hallani pont tőle, aki 2025 körülre igérte a szilárdtest akkus villanyautókat . Folyamatosan minden autógyár mindkét irányba beszél, hátha akkor nem kell csinálni semmit se.
Teljes a káosz, és semmi más célja nincs az ilyen nyilatkozatoknak, hogy hátráltassák az átállást. Amint kész az új csodaautójuk, ők lesznek a legvehemensebb támogatói a villanyautózásnak. Ez pusztán üzlet, semmi több.
A legnagyobb gondjuk az, hogy ICE motort nem sokan tudnak jó minőségben gyártani, míg villanymotort szinte bárki, így az összes régi autógyártó elveszíti előnyét.Addig meg jön az "öntöltő hibrid" ami szintén egy fájdalom számomra, hogy ilyet ki mertek adni.. akkor már inkább sima benzin, mindenki jobban jár.
Dr. Hanula sokmindent tett le az asztalra, de a villanyos szakma nem a szakterülete, fogalma sincs róla, mégis arról ad elő. Senki se szólt volna egy szót se, ha arról tartan előadást, hogy milyen a lángörvény a dízelmotorban. Ahhoz ő ért a legjobban. Nem a saját szakterületén ügyködik, és azt hiszi, ha ő mondja, akkor majd másfele folyik az áram.
okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
teljesen jogos, nem is kell most átállni. Ki fog forrni ez, ahogy a benzines se olyan, mint 50 éve.
Itt nem az a lényeg, hogy most egyből állj át, hanem az a fő kérdés, hogy mi a jövő.
Be fog állni mindnek az ára, idő kérdése. Engem csak az zavar, hogyha jön a következő "miért szennyez jobban a villanyautó" című zagyvaság, na arra ugrok
Nekem sincs villanyautóm még, itt az utcában már többeknek van, biztos, hogy az lesz a következő, de ráér, nem mindenki cserélgeti évente a kocsiját.
Majd mikor kijön a matek, mindenki vált, sürgetni felesleges.okoskodom, tehát vagyok
-
Bati0501
őstag
válasz makkmarce #253 üzenetére
Itt egy cikk, hogy mely autógyártó mennyit keres autóként: [link]
Sokkal részletesebb a cikknél a benne található fiat group world elemzése.Ne feledd el, hogy állambácsinak autó vásárlásnál is mennyit tejelsz: ha 10 milliót kell fizetned a szalonban, akkor abból csak az áfa 2,7 millió. Ott van még a regisztrációs adó, az is pár száz ezer. Az autószalonnak is nyilván kell lennie haszonnak az autón.
Szóval a 10 milliós vételárból a gyártó megkap vagy 2/3-ot, és ennek egy része a haszon nyilván. -
makkmarce
őstag
én 1 autó párti vagyok. ha a mazda elmenne 3-400km-t(ami ugye 250 körül is lehet nagy hidegben, sok fűtéssel,etc), teljesen megfelelne.
Mondjuk nálam olyan szempont van, hogy Budapestre és vissza vigyen el kényelmesen ne kicentizve. Az nem zavarna, ha mondjuk mennék Olaszországba, vagy Horvátokhoz, és 300km-enként meg kéne állni. Jó úgy is 3-4 óránként kinyújtózni, évente 1 ilyen út belefér.okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
válasz Bati0501 #261 üzenetére
ott is az van, hogy 5.9% a profit margin, ha jól látom.
Tehát ha 10m az autó, 10/1.27 = 7.87m ami marad, legyünk barátiak, és adjunk pár %-ot kedvezményekre, meg a kereskedőnek, legyen a kocsi gyártása nyereséggel együtt 6.5m, ebből lejön az 5.9%-os nyereség, és akkor azt mondod ebből a több, mint 6milliós maradékból csak 200k a motor?
nemértem... Ha ennyire olcsó minden, akkor hova lesz a pénz ?[ Szerkesztve ]
okoskodom, tehát vagyok
-
azbest
félisten
válasz makkmarce #263 üzenetére
A kereskedő vastagon részesül. Azért nem olyan termékről van szó, amiből naponta tucatjával adnak el, hanem egy-egy példány hónapokig is náluk állhat akár. Gondolom autónként akár több milliós árrés is lehet, mert néhány példányból kell fedezni az egész éves költségeket, bérleti díjakat, fizetéseket... hülye példa, de mint a könyv vagy újságeladások, ott is 40% az árrés. Amikor jön egy állami, árplafonhoz kötött támogatás, akkor a nagyobb forgalom reményében simán tudnak engedni fél milliót is.
Az usában meg sok államban tán ki is lobbizták maguknak a kereskedők, hogy nem szabad őket kihagyni, hanem kötelező rajtuk keresztül árulni. El kell tartani a koloncot.
Ha 5.9 % a nyereség, attól még lehet 30% árrés is, a különbséget meg felélik működési költségként.[ Szerkesztve ]
-
-
dabadab
titán
A kereskedő vastagon részesül
Nem igazán, simán egyszámjegyű százalék lehet az, amit egy autón keresnek. Ez is olyasmi, mint a filmipar, ahol nem a jegybevételből élnek a mozik (azt elviszik a filmforgalmazók díjai), hanem a popcornból - a márkakereskedők meg a szervízből és a finanszírozás jutalékából.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Pingüino
senior tag
Úgy, hogy 10 db x kW-os trafónak több a vesztesége, mint 1 db 10x kW-osnak. Ez egyszerű fizika.
A 11kV-os utai vezeték meg megint csak szép esés, mert a magas feszültség nem kicsit rákkeltő.
Nincs am gond a nálunk használt 230-as hálózattal, ha megfelelő keresztmetszetű vezetéken megy. -
-
Bati0501
őstag
válasz makkmarce #259 üzenetére
Úgy fogalmaz, hogy "egy széria 1,3-1,4 literes benzinmotor teljes gyártási költsége kb 700 euró".
Nekem sem tűnik soknak, illetve az esetleges félreértések elkerülése miatt máshogy is megfogalmazhatta volna, de ő van ebben az iparágban évtizedek óta, tudja mi merre.
Te ezeket az árakat mi alapján mondod?Azért az túlzás, hogy egy laptop akkumulátorokból összerakott autót nem sikerült megugraniuk.
Hát nem annyira azt mondja, ő bevallottan ellenzi. Azt mondta, hogy becsléseik szerint akkora összeget kellene Japánban az elektromos hálózat fejlesztésére költeni, mint a 2018-as teljes magyar GDP, kétszer. És akkor az áram még mindig a szennyező erőművekből jön.
De igen, nyilván van a szemléletükben üzleti érdek.De hát kevesebb ember kell, mert egyszerűbb az elektromos autó, így az összeszerelő munkástól kezdve a beszállítóknál dolgozókig. Mindenki nem tud átmenni villanymotort összeszerelni. Plusz a robotizálás miatt is egyre kevesebb fizikai munkás kell.
Nekem is meglepő, hogy mennyit keres egy új autón a gyár (majd beszedik a karbantartással). A pénz gondolom K+F-re megy leginkább (motorfejlesztés, platformok, meg a bérköltség és marketing se lehet kevés).
-
makkmarce
őstag
válasz Bati0501 #273 üzenetére
ilyet talaltam:
https://insideevs.com/news/444542/evs-45-percent-more-expensive-make-ice/
Itt még látszik, hogy mi mennyivel drágább a villanyban a gyártásban.
2000 euronak mondja a hajtásláncot, és 3000nek a motort.
Ez az autó amit vizsgáltak 13k euró gyártási költségű autó, ahogy azért látszik, a motor és váltó elég komoly összeget emészt fel.
Azt is vizsgálták, mikor lehet kb egy szinten a villanyos és a régi."Te ezeket az árakat mi alapján mondod?"
melyik árra gondolsz?Régen rengeteg lovász volt, rengeteg káder, rengeteg hajtó, egyik se kell most, még is találtak munkát. Régen kézzel szőttek, most gépi szövőgép van, akkor szét is vertek mindent a munkások, de tök feleslegesen, mert most 10x annyi embernek is van munkája.
Mást fognak csinálni, megesik. A hozzám hasonló hülye infósok is millió dolognál váltanak/ cserélnek/újratanulnak, ahogy a technológia fejlődik. Ez az élet része, már nagyon kevesen engedhetik meg maguknak, hogy 50 évig ugyanazt csinálják, ugyanazt csavarozzák.okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
perszehogy, de van egy olyan , hogy KSH, és ott meg leírják, hogy egy magyar jóember 15k-t megy a kics tragacsával évente. Namost 2 dolog lehet.
1. ingázik és megteszi a napi 2x20 km-ét
2. minden hónapban van ágyugólyó futam, és havi egyszer letol 1200km-t.
szerinted melyik a reálisabb?
Biztos van olyan, akinek kell az 1000km-es hatótáv.. meg nehéz neki mondjuk otthon tölteni. Nekik még nem való a villany, aki heti 1x 500-1000km-t megy, annak meg teljesen jó a dízel passat. A gond az, hogy most a dízelek legtöbbje is csak a napi 2x20km-t teszi meg a városban araszolva, annak reményében, hogy 1x majd biztosbiztos beül a család a batárba, és eljutnak a tengerpartra. Holott ha lenne olcsó villany, akkor akár repülhetnének is a megtakarított pénzből a bahamákra.okoskodom, tehát vagyok
-
-
mufi
senior tag
Hány embernek jött be az ő modellje? A lakás másik fele kupleráj volt...a paypal megalkotásáig csak azt nézte hogyan lehet munkakerölő..."én nem jártam a harvardra, de akik nekem dolgoznak azok igen." a főiskolát is nehezen fejezte be...mondom ezt úgy, hogy egy ismerősöm abba a suliba járt ahova anno Elon is.
Creed Aventus 500 ml splashre keresek jelentkezőket.
-
makkmarce
őstag
sokan nem voltak jók az iskolában, ezzel most mit is akartál mondani? van akit untat és nem érdekelte, valaki meg csak későnérő. Ha megnézel majd egy Elon interjút, ahol a termékekről beszél, akkor pontosan látni fogod , hogy iszonyatosan képben van. Nem úgy, mint a cégvezérek 99%-a, akik max a tözsdei jelentésre emlékszik, meg a negyed éves főkönyvre.
Nameg az is tudás, ha az "ezt nem lehet megcsinálni" karótnyelt dr.dr.dr.phd.-s szakikból kipréseli a számukra lehetetlent. (nem egy mérnököt vágott már ki a spaceX-től/teslától is, mert hagyományosan csak vinnyogott a probléma hallatán, nem a megoldást kereste). Ha megnézed az innovációit, mind a teslánál, mind a spaceX-nél, egy csomó full fapad józan paraszti észre épül. Lásd mondjuk óriási prés, vagy visszatérő űrhajó. Mindkettő teljesen triviális, de ugyanez igaz a legújabb akkura is. Ráadásul a prést simán csak megrendelte az olaszoktól, semmi ördöngősség nincs benne, de iszonyatosan felgyorsítja és olcsósítja a gyártást.
okoskodom, tehát vagyok
-
Samott
addikt
Ha mar, ez pont a napokban jott: Making Batteries - alakul a gyartosor.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Pingüino
senior tag
Hátha nem szűnnek meg addig az állami támogatások, és legalább az áfát, meg az árrést benyeli az állam. 8-9M már nem olyan vészes egy jó villanyért. Az a baj, hogy a 2,5M támogatásért bent kellene maradnia 11M alatt az alap árnak. Kétséges, hogy menni fog-e. De lehet, ide majd valami butított modell jön, hogy meglegyen.
[ Szerkesztve ]
-
makkmarce
őstag
Nem a teslának kell a legolcsóbbnak lennie. Itt inkább az lesz az érdekes, ha átveszik tőlük az új akku gyártástechnológiát, vagy hasonlót csinálnak. Mert 1.5-2m-val olcsóbb lehet az új villanykocsi, ha ezt használják. Szerintem amint valós verseny lesz a villanypiacon, és nem e-golf-al kell a teslának versenyeznie, ha kicseréli a kocsi alatt az akkupakkot, simán engedhet akár a model3-ból is, mert bőven megteheti. Jóval egyszerűbb gyártani egy model3-at, mint egy ID3-at. Ha meg megnézed, mennyiért igérték a cybertruck-ot, az valami hihhetetlen olcsó ár a benzines konkurenciához képest.
okoskodom, tehát vagyok
-
genlog
junior tag
válasz Pingüino #288 üzenetére
Az említett 25 ezer dollár az árnak csak egy része természetesen, és sajnos.
Az amcsi ár SOHA nem tartalmaz áfát, meg nekünk van vám, kisker árrés ha jól tudom, mert a tengerentúlon nincs kisker, közvetlenül a gyártótól rendeli az, aki vesz. Plusz az egyéb, autókat terhelő adók.
Nem az adókkal van baj (na jó, azzal is), hanem a fizetésünkkel.[ Szerkesztve ]
-
genlog
junior tag
válasz Pingüino #294 üzenetére
Ha nem lenne adó, még nagyobb pazarlás lenne, és nem lenne az államnak bevétele (most tekintsünk el az aktuálpolitikától, meg úgy általában a gyakorlattól). Az adó alapvetően JÓ. Sajon rosszul is be lehet szedni és rosszra is lehet használni.
Bárcsak a nagy cégeknek fizetniük kellene azért, mert rövid lejáratú termékeket gyártanak, kevésbé újrahasznosítható, függőséget okozhat stb. Így regulázószerepe is van, pontosabban lenne, mert sehol nem használják ezt hatékonyan.[ Szerkesztve ]
-
makkmarce
őstag
ugyanúgy lesz kis autó, ahogy most, idő kérdése. Nameg lesz használt autó. Ha megnézed az új autó árakat a suzuki is már 4.2m-től indul, az a legkisebb fapados. Emellett a támogatott villany dacia kedvezményesen 4m alatt ment(az a pár darab, amit az ország kapott). Annyi, hogy az még nem mindenkinek jó, ahogy javul az akku technológia, egyre több embernek lesz elég a hatótáv.
okoskodom, tehát vagyok
Új hozzászólás Aktív témák
- Százmillió Samsung telepítheti a One UI 6.1-et és a Galaxy AI-t
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- PlayStation 5
- Horgász topik
- Autós topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Bundle topik
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...
- G.Skill 48 GB DDR5-7200 (2x 24 GB) 8400 + Alphacool ddr5 ram modul
- Macbook Pro 16" 2019 i9-9980H 64GB 1024GB AMD Radeon Graphics 5500M 8GB 3K Retina
- Asus G15 Zephyrus RTX 3070 15,6 4k 165HZ Ryzen9-5900HS 16gb ram 1TB ssd win11
- Újszerű iPad Air 3 2019 64GB Space Gray Cellular US-5016
- Dell XPS Precision 5530 i7-8850H 4.3GHz 16GB 512GB Nvidia Quadro P2000 (1650Ti) 4K IPS TouchScreen!