Új hozzászólás Aktív témák
-
Pingüino
senior tag
Mondjuk azt azért hozzá kell tenni, attól, hogy itthon sokáig nem használtak nagy fogyasztókat a háztartásokban, és a legtöbb helyen még 1x16A van, nem jelenti azt, hogy nem lehet többet beköttetni.
Egyébként összesen 32A-ig ingyenes a bővítés. Magyarul 1x32A vagy 3x10A ingyenesen köttethető a házba. Afölött amperenként 3.600+ÁFA hálózatfejlesztési díjat számolnak fel.
Szóval attól, hogy sztem totál értelmetlen 200A egy háztartásba, főleg 1 fázison, elvileg itthon is köttethetsz annyit, csak fizess érte kb. 770k-t.
Szerk: Helyesbítek, elvileg max. 25mm2 vezetékkel állnak be, ami fázisonként max. 63A-es biztosítékot jelent. Szóval 3 fázison összesen 189A lehet a házadban, ha minden igaz.
Ipartelepekhez meg nagyfeszültségű hálózatról állnak be, szóval az más tészta.[ Szerkesztve ]
-
makkmarce
őstag
én is boldog lennék jelenleg egolf-al, amennyiben 1-2 millióért árulnák.
viszont 10m-ért egy vicc, és ahogy írtam, csak azért létezik, hogy eladható legyen mellette több szennyező jószág büntetés nélkül.Az 5-10 év dologgal nem értek egyet, az emberek 90%-nak bőven elég az 4-500 km-es hatótáv, az meg pár éven belül standard lesz.
Gondolkodtam az új villanymazdán, de mikor bemondták, hogy 130km a táv, akkor mondtam, hogy akkor megvárom a következő generációt, ez túl nagy kompromisszum. Érthetetlen, hogy 2021-ben hogy gondolták ezt a mazdánál.okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
válasz Pingüino #252 üzenetére
ne is mond, most fogok bővíteni majd, ha végre találok egy villanyszerelőt, aki vállalja.
Mivel vadiúj minden, nem lehet vele keresni, csak a kismegszakítót kellene cserélnie, és kitölteni a papírokat. Így meg senki se vállalja, mert nincs benne pénz.
(16,10,10 a minimum 3 fázisnál, 3x10-nél nincs meg a törvényi minimum, azt nem használják).okoskodom, tehát vagyok
-
dabadab
titán
Az usában például a házaknak régóta 240V/200A bekötése van. [link]
Nem tévedés, 48kW.De, tévedés, 24 kW. Ugyanis a 200A az a 120 V-ra vonatkozik (mert ugye a konnektorokban 120 V van, amit két, 180 fokos fáziseltolásban lévő 240 voltos fázisból állítanak elő és erre vonatkozik a 200 A).
Egyébként itthon 3 x 32 A-t simán lehet kérni, az meg szintén 24 kW.
DRM is theft
-
HÁZIGAZDA
válasz makkmarce #253 üzenetére
én nem akarom azt a jelenleg elfogadhatatlan bohóckodást, amit a plugshare, meg töltő szoftver error, meg "úgy is innék egy kávét 40 percig" jelent. amikor a két kisgyerekkel utazunk, akkor szeretnék megállni és addig, amíg én akarom (ahogy eddig), nem pedig akkor, amikor az autó akarja.
én elfogadom, hogy valakinek buli az early adopterség, meg hogy egy nap alatt jut el az ország egyik pontjából a másikba, mert közben milyen klassz élmények érik. nekem nem erre kell egy ilyen autó.
de szerintem továbbra is hosszú utakhoz még a meglévő kocsik a jók, az év 99%-ában végzett agglomerációs közlekedéshez viszont a villanyautó. abból viszont jó akkor a kis hatótávú is.
viszont én sem akarok 3-4m ft-ot adni egy használt 24 khw-s leafért, mert vicc.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Noukoum
veterán
válasz makkmarce #253 üzenetére
Pedig ha tudnád mennyien örülnek a mazdának. “Végre nem egy bevásárlókocsi normális áron”. Igazából tökre megértem mert általános használatra elég a hatótáv, ha meg kirándulni megy az ember vagy máshol időt tölteni akkor úgyis tud tölteni ott. Csak jobb lett volna ha egy áramvonalas sedant csinálnak mert akkor még jobb lenne a hatótáv..
Ami necces az a külföld, autópályán 130-cal 100-120km-erenként biztosan meg kéne állni tölteni, ami egészségügyi szempontból ugyan ideális csak sosem ér oda az ember.
Arról nem beszélve hogy 10 év alatt ha csökken 10%-ot a hatótáv akkor azt autópályán nagyon fog hiányozni.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
azbest
félisten
Nem. Ki is hangsúlyozza a videóban, hogy 240V-ra vonatkozik, és hogy 48kW. Még azt is felrajzolja, hogy náluk milyen a transzformátor és hogyan jön ki a 120V. A sok évtizeddel korábban épült házaknál előfordul 100A.
Csak ott ez alap. Itthon pedig sok helyen egy rakás háztartás van egy nagy transzformátorra kötve. Ott meg úgy tűnik házanként van egy kis transzformátor. Szóval nálunk a transzformátornál is van rögtön szűk keresztmetszet - itt már meg is bukhat, hogy hány ampert is tudsz kérni.
Azt is elmeséli egyébként, hogy nagyobb társasházakban / irodaházakban máshogy van náluk. Ott 208V meg a lakásba, mert 3 fázis van. Talán erre gondoltál.
Autó töltés terén azt hiszem nem a társasházi lakás a mérvadó, mert ott sem tudja a lakásban bedugni. Eleve lehet nincs is autója a nagyvárosiak többségének.
[ Szerkesztve ]
-
makkmarce
őstag
válasz Bati0501 #247 üzenetére
nem stimmelnek a számai, max a blokk annyi.
csak anyagköltségből több ezer forint nyerhető vissza, legyen az akár egy katalizátor, vagy az alu blokk kilója.
tehát 200k a motor, és akkor abból a befecskendezés kompletten mondjuk 35.000, a szűrőrendszer 35.000, a turbó meg 30.000, és 100k meg a blokk? Azt el tudom képzelni, hogy az öntvény ennyi, vagyhogy 200k-ba kerül összeszerelni.
Maradjunk annyiban, hogy szeret az öreg nagyot mondani, max egy villanymotor jön ki 200k-ra, az rézdrót, aluház meg egy marék mágnes.A hiba ott van a képletedben, hogy az első tesla egy lotus alvázban volt, semmi spec alvázuk nem volt, mégis autó formája lett. Nem volt csúcsjárgány közel sem, de azt a szintet se sikerült megugrania a világ egyik legnagyobb autógyártójának, amit pár lelkes fiatal a garázsban barkácsolt össze, ami azért nem kis szégyen.
Toyoda úr pont azt mondja, hogy meg lehet csinálni, csak akkor elvesztik a vezető pozicciójukat.(meg persze jajj szegény munkásokkal meg mi lesz.. mondom a titkot, átmennek a villanyautó gyárba, mert kocsiból ugyanúgy kell gyártani tovább. Hogy ez nem a toyota lesz, az a munkást nemigazán érdekli.)
Ráadásul mókás ezt hallani pont tőle, aki 2025 körülre igérte a szilárdtest akkus villanyautókat . Folyamatosan minden autógyár mindkét irányba beszél, hátha akkor nem kell csinálni semmit se.
Teljes a káosz, és semmi más célja nincs az ilyen nyilatkozatoknak, hogy hátráltassák az átállást. Amint kész az új csodaautójuk, ők lesznek a legvehemensebb támogatói a villanyautózásnak. Ez pusztán üzlet, semmi több.
A legnagyobb gondjuk az, hogy ICE motort nem sokan tudnak jó minőségben gyártani, míg villanymotort szinte bárki, így az összes régi autógyártó elveszíti előnyét.Addig meg jön az "öntöltő hibrid" ami szintén egy fájdalom számomra, hogy ilyet ki mertek adni.. akkor már inkább sima benzin, mindenki jobban jár.
Dr. Hanula sokmindent tett le az asztalra, de a villanyos szakma nem a szakterülete, fogalma sincs róla, mégis arról ad elő. Senki se szólt volna egy szót se, ha arról tartan előadást, hogy milyen a lángörvény a dízelmotorban. Ahhoz ő ért a legjobban. Nem a saját szakterületén ügyködik, és azt hiszi, ha ő mondja, akkor majd másfele folyik az áram.
okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
teljesen jogos, nem is kell most átállni. Ki fog forrni ez, ahogy a benzines se olyan, mint 50 éve.
Itt nem az a lényeg, hogy most egyből állj át, hanem az a fő kérdés, hogy mi a jövő.
Be fog állni mindnek az ára, idő kérdése. Engem csak az zavar, hogyha jön a következő "miért szennyez jobban a villanyautó" című zagyvaság, na arra ugrok
Nekem sincs villanyautóm még, itt az utcában már többeknek van, biztos, hogy az lesz a következő, de ráér, nem mindenki cserélgeti évente a kocsiját.
Majd mikor kijön a matek, mindenki vált, sürgetni felesleges.okoskodom, tehát vagyok
-
Bati0501
őstag
válasz makkmarce #253 üzenetére
Itt egy cikk, hogy mely autógyártó mennyit keres autóként: [link]
Sokkal részletesebb a cikknél a benne található fiat group world elemzése.Ne feledd el, hogy állambácsinak autó vásárlásnál is mennyit tejelsz: ha 10 milliót kell fizetned a szalonban, akkor abból csak az áfa 2,7 millió. Ott van még a regisztrációs adó, az is pár száz ezer. Az autószalonnak is nyilván kell lennie haszonnak az autón.
Szóval a 10 milliós vételárból a gyártó megkap vagy 2/3-ot, és ennek egy része a haszon nyilván. -
makkmarce
őstag
én 1 autó párti vagyok. ha a mazda elmenne 3-400km-t(ami ugye 250 körül is lehet nagy hidegben, sok fűtéssel,etc), teljesen megfelelne.
Mondjuk nálam olyan szempont van, hogy Budapestre és vissza vigyen el kényelmesen ne kicentizve. Az nem zavarna, ha mondjuk mennék Olaszországba, vagy Horvátokhoz, és 300km-enként meg kéne állni. Jó úgy is 3-4 óránként kinyújtózni, évente 1 ilyen út belefér.okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
válasz Bati0501 #261 üzenetére
ott is az van, hogy 5.9% a profit margin, ha jól látom.
Tehát ha 10m az autó, 10/1.27 = 7.87m ami marad, legyünk barátiak, és adjunk pár %-ot kedvezményekre, meg a kereskedőnek, legyen a kocsi gyártása nyereséggel együtt 6.5m, ebből lejön az 5.9%-os nyereség, és akkor azt mondod ebből a több, mint 6milliós maradékból csak 200k a motor?
nemértem... Ha ennyire olcsó minden, akkor hova lesz a pénz ?[ Szerkesztve ]
okoskodom, tehát vagyok
-
azbest
félisten
válasz makkmarce #263 üzenetére
A kereskedő vastagon részesül. Azért nem olyan termékről van szó, amiből naponta tucatjával adnak el, hanem egy-egy példány hónapokig is náluk állhat akár. Gondolom autónként akár több milliós árrés is lehet, mert néhány példányból kell fedezni az egész éves költségeket, bérleti díjakat, fizetéseket... hülye példa, de mint a könyv vagy újságeladások, ott is 40% az árrés. Amikor jön egy állami, árplafonhoz kötött támogatás, akkor a nagyobb forgalom reményében simán tudnak engedni fél milliót is.
Az usában meg sok államban tán ki is lobbizták maguknak a kereskedők, hogy nem szabad őket kihagyni, hanem kötelező rajtuk keresztül árulni. El kell tartani a koloncot.
Ha 5.9 % a nyereség, attól még lehet 30% árrés is, a különbséget meg felélik működési költségként.[ Szerkesztve ]
-
-
dabadab
titán
A kereskedő vastagon részesül
Nem igazán, simán egyszámjegyű százalék lehet az, amit egy autón keresnek. Ez is olyasmi, mint a filmipar, ahol nem a jegybevételből élnek a mozik (azt elviszik a filmforgalmazók díjai), hanem a popcornból - a márkakereskedők meg a szervízből és a finanszírozás jutalékából.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Pingüino
senior tag
Úgy, hogy 10 db x kW-os trafónak több a vesztesége, mint 1 db 10x kW-osnak. Ez egyszerű fizika.
A 11kV-os utai vezeték meg megint csak szép esés, mert a magas feszültség nem kicsit rákkeltő.
Nincs am gond a nálunk használt 230-as hálózattal, ha megfelelő keresztmetszetű vezetéken megy. -
-
Bati0501
őstag
válasz makkmarce #259 üzenetére
Úgy fogalmaz, hogy "egy széria 1,3-1,4 literes benzinmotor teljes gyártási költsége kb 700 euró".
Nekem sem tűnik soknak, illetve az esetleges félreértések elkerülése miatt máshogy is megfogalmazhatta volna, de ő van ebben az iparágban évtizedek óta, tudja mi merre.
Te ezeket az árakat mi alapján mondod?Azért az túlzás, hogy egy laptop akkumulátorokból összerakott autót nem sikerült megugraniuk.
Hát nem annyira azt mondja, ő bevallottan ellenzi. Azt mondta, hogy becsléseik szerint akkora összeget kellene Japánban az elektromos hálózat fejlesztésére költeni, mint a 2018-as teljes magyar GDP, kétszer. És akkor az áram még mindig a szennyező erőművekből jön.
De igen, nyilván van a szemléletükben üzleti érdek.De hát kevesebb ember kell, mert egyszerűbb az elektromos autó, így az összeszerelő munkástól kezdve a beszállítóknál dolgozókig. Mindenki nem tud átmenni villanymotort összeszerelni. Plusz a robotizálás miatt is egyre kevesebb fizikai munkás kell.
Nekem is meglepő, hogy mennyit keres egy új autón a gyár (majd beszedik a karbantartással). A pénz gondolom K+F-re megy leginkább (motorfejlesztés, platformok, meg a bérköltség és marketing se lehet kevés).
-
makkmarce
őstag
válasz Bati0501 #273 üzenetére
ilyet talaltam:
https://insideevs.com/news/444542/evs-45-percent-more-expensive-make-ice/
Itt még látszik, hogy mi mennyivel drágább a villanyban a gyártásban.
2000 euronak mondja a hajtásláncot, és 3000nek a motort.
Ez az autó amit vizsgáltak 13k euró gyártási költségű autó, ahogy azért látszik, a motor és váltó elég komoly összeget emészt fel.
Azt is vizsgálták, mikor lehet kb egy szinten a villanyos és a régi."Te ezeket az árakat mi alapján mondod?"
melyik árra gondolsz?Régen rengeteg lovász volt, rengeteg káder, rengeteg hajtó, egyik se kell most, még is találtak munkát. Régen kézzel szőttek, most gépi szövőgép van, akkor szét is vertek mindent a munkások, de tök feleslegesen, mert most 10x annyi embernek is van munkája.
Mást fognak csinálni, megesik. A hozzám hasonló hülye infósok is millió dolognál váltanak/ cserélnek/újratanulnak, ahogy a technológia fejlődik. Ez az élet része, már nagyon kevesen engedhetik meg maguknak, hogy 50 évig ugyanazt csinálják, ugyanazt csavarozzák.okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
perszehogy, de van egy olyan , hogy KSH, és ott meg leírják, hogy egy magyar jóember 15k-t megy a kics tragacsával évente. Namost 2 dolog lehet.
1. ingázik és megteszi a napi 2x20 km-ét
2. minden hónapban van ágyugólyó futam, és havi egyszer letol 1200km-t.
szerinted melyik a reálisabb?
Biztos van olyan, akinek kell az 1000km-es hatótáv.. meg nehéz neki mondjuk otthon tölteni. Nekik még nem való a villany, aki heti 1x 500-1000km-t megy, annak meg teljesen jó a dízel passat. A gond az, hogy most a dízelek legtöbbje is csak a napi 2x20km-t teszi meg a városban araszolva, annak reményében, hogy 1x majd biztosbiztos beül a család a batárba, és eljutnak a tengerpartra. Holott ha lenne olcsó villany, akkor akár repülhetnének is a megtakarított pénzből a bahamákra.okoskodom, tehát vagyok
-
-
mufi
senior tag
Hány embernek jött be az ő modellje? A lakás másik fele kupleráj volt...a paypal megalkotásáig csak azt nézte hogyan lehet munkakerölő..."én nem jártam a harvardra, de akik nekem dolgoznak azok igen." a főiskolát is nehezen fejezte be...mondom ezt úgy, hogy egy ismerősöm abba a suliba járt ahova anno Elon is.
Creed Aventus 500 ml splashre keresek jelentkezőket.
-
makkmarce
őstag
sokan nem voltak jók az iskolában, ezzel most mit is akartál mondani? van akit untat és nem érdekelte, valaki meg csak későnérő. Ha megnézel majd egy Elon interjút, ahol a termékekről beszél, akkor pontosan látni fogod , hogy iszonyatosan képben van. Nem úgy, mint a cégvezérek 99%-a, akik max a tözsdei jelentésre emlékszik, meg a negyed éves főkönyvre.
Nameg az is tudás, ha az "ezt nem lehet megcsinálni" karótnyelt dr.dr.dr.phd.-s szakikból kipréseli a számukra lehetetlent. (nem egy mérnököt vágott már ki a spaceX-től/teslától is, mert hagyományosan csak vinnyogott a probléma hallatán, nem a megoldást kereste). Ha megnézed az innovációit, mind a teslánál, mind a spaceX-nél, egy csomó full fapad józan paraszti észre épül. Lásd mondjuk óriási prés, vagy visszatérő űrhajó. Mindkettő teljesen triviális, de ugyanez igaz a legújabb akkura is. Ráadásul a prést simán csak megrendelte az olaszoktól, semmi ördöngősség nincs benne, de iszonyatosan felgyorsítja és olcsósítja a gyártást.
okoskodom, tehát vagyok
-
Samott
addikt
Ha mar, ez pont a napokban jott: Making Batteries - alakul a gyartosor.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Pingüino
senior tag
Hátha nem szűnnek meg addig az állami támogatások, és legalább az áfát, meg az árrést benyeli az állam. 8-9M már nem olyan vészes egy jó villanyért. Az a baj, hogy a 2,5M támogatásért bent kellene maradnia 11M alatt az alap árnak. Kétséges, hogy menni fog-e. De lehet, ide majd valami butított modell jön, hogy meglegyen.
[ Szerkesztve ]
-
makkmarce
őstag
Nem a teslának kell a legolcsóbbnak lennie. Itt inkább az lesz az érdekes, ha átveszik tőlük az új akku gyártástechnológiát, vagy hasonlót csinálnak. Mert 1.5-2m-val olcsóbb lehet az új villanykocsi, ha ezt használják. Szerintem amint valós verseny lesz a villanypiacon, és nem e-golf-al kell a teslának versenyeznie, ha kicseréli a kocsi alatt az akkupakkot, simán engedhet akár a model3-ból is, mert bőven megteheti. Jóval egyszerűbb gyártani egy model3-at, mint egy ID3-at. Ha meg megnézed, mennyiért igérték a cybertruck-ot, az valami hihhetetlen olcsó ár a benzines konkurenciához képest.
okoskodom, tehát vagyok
-
genlog
junior tag
válasz Pingüino #288 üzenetére
Az említett 25 ezer dollár az árnak csak egy része természetesen, és sajnos.
Az amcsi ár SOHA nem tartalmaz áfát, meg nekünk van vám, kisker árrés ha jól tudom, mert a tengerentúlon nincs kisker, közvetlenül a gyártótól rendeli az, aki vesz. Plusz az egyéb, autókat terhelő adók.
Nem az adókkal van baj (na jó, azzal is), hanem a fizetésünkkel.[ Szerkesztve ]
-
genlog
junior tag
válasz Pingüino #294 üzenetére
Ha nem lenne adó, még nagyobb pazarlás lenne, és nem lenne az államnak bevétele (most tekintsünk el az aktuálpolitikától, meg úgy általában a gyakorlattól). Az adó alapvetően JÓ. Sajon rosszul is be lehet szedni és rosszra is lehet használni.
Bárcsak a nagy cégeknek fizetniük kellene azért, mert rövid lejáratú termékeket gyártanak, kevésbé újrahasznosítható, függőséget okozhat stb. Így regulázószerepe is van, pontosabban lenne, mert sehol nem használják ezt hatékonyan.[ Szerkesztve ]
-
makkmarce
őstag
ugyanúgy lesz kis autó, ahogy most, idő kérdése. Nameg lesz használt autó. Ha megnézed az új autó árakat a suzuki is már 4.2m-től indul, az a legkisebb fapados. Emellett a támogatott villany dacia kedvezményesen 4m alatt ment(az a pár darab, amit az ország kapott). Annyi, hogy az még nem mindenkinek jó, ahogy javul az akku technológia, egyre több embernek lesz elég a hatótáv.
okoskodom, tehát vagyok
-
Vesa
veterán
válasz makkmarce #262 üzenetére
"Az nem zavarna, ha mondjuk mennék Olaszországba, vagy Horvátokhoz, és 300km-enként meg kéne állni. Jó úgy is 3-4 óránként kinyújtózni, évente 1 ilyen út belefér."
Csak itt az infrastruktúra lesz a gond, már most is meglévő probléma -ha egyelőre nem is tömeges jelenség a kevés autó miatt-, amikor bekalkulálod, hogy Bivajbasznádon megállsz tölteni, de a 4állásos töltőn már lóg 4 autó, meg vár másik 4 a sorára, mert ők is így tervezték a napot, és egyszerre értek oda. Azt még elegánsan ki is hagytam a számításból, hogy csomó töltőponton csak 2db töltő van, vagy mondjuk a 4-ből csak 1-2db a gyorstöltő. Akkor már a gyorstöltés sem 30-40 perc lesz, hanem 1-2 óra. Ilyen rizikóval és zsákbamacskával pedig nem akarok még hosszabb utat beválllani, majd ha kiforr a dolog és tuti végzek belátható időn belül. Azt pedig az app sem tudja előre jelezni, hogy ki fog megérkezni előtted 5 percel. Normál kúton is van, hogy teljesen üres, aztán hirtelen beesik annyi autó, hogy 1 perc alatt sor van belőle. Csak ott végezni lehet 5 perc alatt, itt meg...
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
-
k-adi
nagyúr
"úgy épülnek ki újabb és újabb töltőállomások"
ja csak az elején tuti a városba lesz még több és nem oda ahova majd kellene is.. pl. nemzeti parkok, kevésbé népszerű kirándulós helyek közelében, stb.
de ne legyen igazam ebben
legyen mindenhol akkor nincs gond[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Így megy ez. 1905-ben például tök kevés benzinkút volt, mert drága volt a kiépítés és kevés volt az autó (megjegyzem egy benzinkutat sokkal drágább kiépíteni még ma is, mint egy elektromos töltőállomást, akkor meg pláne az volt reálértéken). Aztán jött Ford a T modelljével (hogy is képzelte, hiszen mindenki tudta, hogy lehetetlen a teljes lakosságot olcsó autókkal ellátni, az a gazdagok játékszere, sofőrrel meg ilyenek, az autók soha, de soha nem fogják leváltani a lovakat...) és 10 év múlva már nem volt akkora gond a töltőállomások száma...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Samott
addikt
Nyilvan, pont arrol beszeltem hogy esetunkben meg egymas ellen dolgoznak ezek: nem vesz villanyautot mert parazik hogy nem tudja hol tolteni es nem epit toltot mert nincs eleg villanyauto. Mondjuk ezt is a Tesla csinalja jol, mert onti ebbe a penzt es a vege az lesz hogy nem csak termeket arul hanem szolgaltatast (toltest) is. Nem csak egyszeri bevetele lesz a termekbol, hanem folyamatos. Mintha a Shell meg a Ford ugyanaz a ceg lenne.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Vesa
veterán
Én is így látom. Racionális, gyakorlati ember vagyok. Lehet elmélkedni, de ha ott állsz a 2-3 gyerekkel, felpakolva, lezavartál már 300km-t és a töltésnél még várakozni kell órákig, mert a 4 töltőből 1 rossz, 1 nem gyorstöltő, 2 meg foglalt, akkor gyorsan át tud ez csapni egy kevésbé szép történetbe.
A benzinkutas hasonlat sem volt a legjobb itt valakitől, mert folyékony üzemanyaggal 5 perc alatt végezni lehet, tehát sokkal több embert képes kiszolgálni egységnyi idő alatt, mint a 30-60 perces töltögetésnél.
Az elektromos autózás bizonyosan a jövő, de nem a jelenleg elérhető Líthium-ion akkus technológiával!
Ebben a szegmensben hatalmas fejlesztések lesznek még, ami törvényszerűen azzal jár majd, hogy a jelenlegi techonlógia értékét veszti. Emiatt eszembe sem jut a most látható összegeket kidobálni erre.A másik téma, hogy ezeknek az akkuknak jelenleg nem megoldott a gazdaságos újrahasznosítása, Musk is csak terel amikor erről beszél, mivel a solar rendszerekben való felhasználásuk valójában nem újrahasznosítás, csak életciklus meghosszabbítás. A végén így is a szeméttelepen végzik, jelentős környezetkárosítás mellett.
A tudomány a valóság költészete!
-
HÁZIGAZDA
arra viszont, hogy itthon töltikéljem napelemről (nem sorbanállva, appal bohóckodva, lefagyó szoftver miatt idegeskedve), és a heti rutint lezavarjam vele, a legjobb (lenne). és így kivisszük a lokális szennyezést a városokból, ami szintén hasznos.
szóval városi autónak már most fullos, ha tudod otthon tölteni. utazóautónak meg talán a teszla, de olyat meg ki akar?
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Pingüino
senior tag
Nem tudom, korábban ki linkelte itt (nem keresem vissza), de maga a videó megvan, mert mentettem magamnak: [link]
Elvileg az új fajta aksijuk 100%-ban újrahasznosítható lesz. Ha tönkremegy, szétszedik elemeire, és minden egyes részét fel tudják használni új aksi gyártáshoz, így elvileg semmi nem végzi a szeméttelepen.
Továbbá valahol elhangzik az is a videóban, hogy 1000 mérföld/óra sebességgel lesz tölthető. Ami így ebben a formában megadva furán hangzik, de azt jelenti, hogy 1 óra alatt kb. 1600 km-re elég áramot tud majd felvenni. Azt ha leosztod, 6 perc alatt 160 kilométernyi áram. Ami ugyan még mindíg jó ötöde egy hagyományos üzemanyag tankolásánál felvett hatótávnak, de ezzel együtt is már tök jó. 5 perc töltéssel átmész a fél országon, ami sztem abszolút vállalható.
Na meg ugye nem tudom, benne van-e ebben a videóban, mert közben néztem a témáról több másikat is, hogy le is egyszerűsödik az aksiknak a gyártása, amitől jóval olcsóbb is lesz az akkupakk. Ha minden igaz, az azzal jövő új modellre akkupakkal, mindennel együtt valami 25.000 dollárt mondanak.[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
Musk is csak terel amikor erről beszél, mivel a solar rendszerekben való felhasználásuk valójában nem újrahasznosítás, csak életciklus meghosszabbítás
Ez a hosszabbításos dolog így van, viszont folyamatosan szó van arról is, hogy ténylegesen újra is hasznosítják az akksikat, konkrétan a nevadai gyárukba terveznek/építenek egy újrahasznosítóüzemet ill. rengeteg startup van ami ezzel a témával foglalkozik.
DRM is theft
-
Vesa
veterán
Igen, családi házba valóban megoldás lehet, én is gondolkodtam rajta a páromnak ingázni, garázs is van, simán tudnánk tölteni, de ilyen árak mellett nem láttam értelmét ennek sem. Nem jön ki a matek a végén.
dabadab, Pingüino
Igen, ezért írtam, hogy gyerekcipő még, én kivárom amíg beérik a tech. Az irány jó, de az elején nem szállok bele, ezt már megtanultam a számos egyéb technológiai ugrásnál, mert pár éven belül általában féláron kapok ötször jobbat (kivéve a PC-t, ott a HEDT-re nem sajnálom a pénzt).[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Samott
addikt
Jaja, Redwood a ceg neve es az egyik eredeti Tesla alapito csinalja Nevadaban. Csak olyan jo a gyartas hogy alig van selejt amit feldolgozhatnanak. A kocsikban "lejart" modulokat meg azert hasznaljak mashol mert ez hatekonyabb mint ledaralni. Ha ott is lejar az idejuk akkor jonnek az olyan cegek mint: Duesenfeld
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Politikai mémek
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Politika
- Hobby elektronika
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Tőzsde és gazdaság
- Xiaomi Mi 10 - nem olcsóbb, hanem kedvezőbb árfekvésű
- Foxpost
- További aktív témák...