Új hozzászólás Aktív témák

  • Bad Pritt

    nagyúr

    válasz Wesder #23 üzenetére

    Bármit le lehet úgy írni, hogy közhelyes legyen. Nem egy olyan történet a Last of Us, amit kalandjátékoktól megszoktak az emberek, sokkal erősebben van jelen a két főszereplő közti bonding megjelenítése.
    A legegyszerűbben úgy magyarázták el ezt anno, hogy nem "A" karakter reagál egyedül egy adott történésre, vagy "A" és "B" karakterek külön, és így formálódik ezáltal a jelleme/jellemük (ha egyáltalán formálódik) egymás mellett, hanem "A" és "B" karakterek kapcsolata változik szinte minden esetben és így formálja a személyiségüket a megtett út, közvetve.
    Tök egyszerű ezt megérteni egy példából, ha összeveted mondjuk az Uncharteddel: ha Drake full egyedül tolja végig az első három részt, akkor érdemben nem változna a játék a végső produktumtól. Most képzeljük el azt, hogy Joel vagy Ellie egyedül járja végig a Last of Us történetét és máris könnyebb megérteni, miért olyan jó. Nem egyedülálló és nem is úttörő megoldás, de fantasztikusan van elmesélve.

    Meg azért az is lássuk, hogy olyan témákat feszeget, amik filmben, sorozatban látható, játékban ritka, mint a fehér holló. Egy átlag akció vagy kalandjátékban elejétől végéig ész nélkül gyilkolsz, meg se rezdülsz közben, itt azért finoman előtérbe kerül a gyilkosság témája, veszteség feldolgozása, az erőszak témája, áldozathozatal, hogyan nyílik meg a két ember egymás felé.

    [ Szerkesztve ]

    Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

Új hozzászólás Aktív témák