Új hozzászólás Aktív témák
-
Duck663
őstag
Össze-vissza kavarnak ezzel is, de senki sem használja. Inkább arra kellene gyúrni, hogy minden játékba bekerüljön.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
arn
félisten
Hangilag ez mit eredmenyez? Orulnek ha ugy szolnanak a jatekok, mint a win98-xps korszakban.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Lacccca87
őstag
Azt én is adnám Nagyon komoly volt még a Collin 5 ben Audigy kártyával EAX mellett autókázni. Nem csak láttam adott esetben ha közel haladtam el valami mellett hanem a hangatások következtében sokkla jobban érzékeltem. Arról már nem is beszélek hogy különböző anyagokról másképp verődtek vissza a hangok. A Creative hagnteszje is nagyon tetszett anno amikor össze vissza lehetett mozgatni a játékos pozícióját ahol barlag szoba köves rész változott és vele módosult a hanghatás is.
-
arn
félisten
Vmicsket lehet trukkozni az aktualis blasterekkel is (cmss fulesen, 5.1et emulalva), de az aktualis cod pl nem szol ugy, mint pl a cod2. Ami azert eleg szegyen... eleg sokminden eltunt a jatek atmoszferajabol. A poen, hogy ez anno fel sem tunt, csak egy ido mulva, hogy minden doglotten es laposan szol
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
félisten
-
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
#41095680
törölt tag
Akkor a hangkártya/hangproc. nem csinál semmit? Ebben az esetben hdmi-n keresztűl küldi a hangot? Hangminőségben van-e különbség?
-
#16939776
törölt tag
Amikor kiderült számomra, hogy a játékok hangjainak tér+idő információja nincs köszönőviszonyban az aktuális képpel, és hang nélkül kevésbé fáradok el.. jól megszoktam hangok nélkül játszani, és azóta sincs hiányérzetem miatta.
Ezek szerint ~15-év még kevés volt ezt megoldani?!
-
-
-
Lacccca87
őstag
Köszi ez egész jó, de sajnos én csak szivatnám magam vele. Már a mostani alaplapi angkarim drivere is összeakad a SS fülesem driverével mert minkdettő szeretné módosítani a hangzást így nekem esélyem se lenne ezt bekapcsolni ha csak el nem adom a fülest amin azé gondolkodom, pedig meg vagyok vele elégedve mert kényelmes és jól szol, de ne mtudom kihasználni így az 5.1-et meg egyéb dolgokat a fülesből Support kb széttette a kezét és hogy kopogtassak a Realtek-nél vagy RMA-zam a fülest.
-
Lacccca87
őstag
válasz MasterMark #19 üzenetére
Lehet anélkül nincs hangom? Meg akkor nem tudom programozni a jack csatikat?
-
Lacccca87
őstag
válasz MasterMark #21 üzenetére
Jack de nincs saját hangkártyája ( SS Arctis 3) sjanos ilyne félmegoldásos hibrid Még tavaly BF akció keretén vettem potom összegért. Kényelmes, a bugot meg el tudom viselni. De lehet hogy érdemes lenne újra próbálkoznom mert azóta frissült a lap drivere is meg a fülesé is. Meg ahogy azt már mondtam nem csak ez van bedugva a lappba hanem asztali hangszóró is így kell a programozhatóság.
[ Szerkesztve ]
-
Lacccca87
őstag
válasz MasterMark #23 üzenetére
Külön kell telepítettni egy drivert hogy egyátalán felismerje a SS Engine-ben a fülest és megjelenjen a beállítási lehetősége. Egyéb esetben ahogy mondtam működik ad hangot ,csak az 5.1 keverést meg bass boost stb... nem tudsz rajta állítani.
-
#16939776
törölt tag
válasz MasterMark #23 üzenetére
Így van, csak a chanel-map és a DSP beállításaiba kellene bele nyúlnia, feltéve hogy minden körülmény adott hozzá.
-
Lacccca87
őstag
válasz MasterMark #26 üzenetére
Ha hazaértem, akkor felraom és bedobok róla képet, sajnos melóból nem megy
Majd privátban küldöm hogy ne itt offoljunk.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - ezt vette meg a Valve nemrég, és ehhez építették be a TrueAudio Nextet a Steam Audio SDK-ba, így tudják gyorsítani GPU-val a Phonont.
Itt van régebbről teljesítményadat, hogy mit tud egy Core i7-4770 egy Radeon R9 285-tel szemben.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Mi van akkor ha letojják a játékokban a térhangzást és simán egy reverb-el meg pozicionálással megoldják a dolgot? Meghallja vajon az egységsugarú gamer hogy nem fizikailag helyesen verődik vissza a falról egyszerre a 64 motor vagy lövedék hangja?
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez attól függ, hogy milyen audio plugint használnak. A Valve azért vásárolta fel az Impulsonicot, és azért építette be a GPU-s gyorsítást a Steam Audio SDK-ba, hogy itt is lépjünk tovább a jobb minőséget adó megoldások felé. VR-ben ennek komoly jelentősége van, de nyilván lehet használni normál játékhoz is. A fejlesztőnek igazából nem kell sokat tennie. Az egész könnyen paraméterezhető. A valós munkát a plugin csinálja fű alatt. A fejlesztői oldalról a hardver nem igazán látszik. Megcsinálják működőre, aztán majd a plugin dönt, hogy GPU-n vagy CPU-n fut. Mindkettővel teljesen kompatibilis. Kívülről maximum kell egy beállítás, hogy milyen hosszúak legyenek az impulzusválaszok. 2 másodperc elég jó a CPU-ra, GPU-ra meg mehet 6 másodperc.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
arn
félisten
Mongyjuk ez ugy lenne erdekes meres, hogy pl a cpu es a gpu is szamolja a maga dolgat, es ugy milyen gyors... mert egy tipikus jatekban altalaban a gpu maxon jar, a cpu nem. Foleg ha sokmagos.
Illetve milyen a vegeredmeny? A hang
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
#16939776
törölt tag
Így látatlanba merem mondani, hogy összetett terhelés mellett PC-n szar lesz a minősége.
Valami DSP kellene, ami fix 2ms alatt kiszámolja, és hozzá tudja késleltetni a képhez amint az készen van, mellesleg tisztán szól.Nekem a 2ms még mindig hasáreret, mert előfordul ennél rövidebb frame-render time, pl.: zárt helyen.
[ Szerkesztve ]
-
arn
félisten
válasz #16939776 #32 üzenetére
Ott voltak az emuk a blastereken 98ban. csak hasznalni kene, de a ms a win7tel szepen kinyirta oket. Vicc, hogy a tnt/v2 grafikai 3d boomal jottek a hang reszrol is szepen a dolgok, es hogy sikerult ezt a fold ala temetni 10 evvel kesobb? A mai blastereken is potens dspk vannak.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez a CPU esetében probléma, a GPU-nál ez ellen lehet védekezni. A TAN API meg tud hívni egy real-time módot, ami gyakorlatilag statikusan particionálja az ezt támogató GPU-kat. Leválaszt két CU tömböt, amin nem futhat más munka.
A végeredmény ugyanaz. A TrueAudio Next egy API. Ha a CPU teljesítménye elég az adott számítás elvégzésére, akkor nem fogsz mást hallani GPU-s számítással sem, maximum sokkal több lesz az fps-ed. A program szintjén minden hardver OpenCL-en keresztül van célozva.
Mondjuk a Steam Audio SDK egy picit más, mert az nem enged meg annyit, mint maga a TAN API. A Valve a GPU-s számítást csak statikus particionálással futtatja. De ezt hardver szinten támogatni kell, tehát hiába a szabványos OpenCL mód, a GPU-s gyorsítás csak Polaris és Vega hardvereken fut. Ugyanakkor a CPU-s fallback minden CPU-n működik, csak kell hozzá az Intel vagy az AMD OpenCL drivere. Maga a TAN API még kínál egy harmadik megoldást is, ami aszinkron munkavégzésben engedi az futtatást GPU-n is. Ez ugyan nem real-time, de prioritást azért lehet adni neki, azt elég sok GPU támogatja.
(#32) Duracellm... : A DSP-s megoldást senki sem fogja támogatni. Egy olyan elgondolás kell, ami a fejlesztők felé egységes alapot ad, és maga az API majd gondoskodik arról, hogy minden gépen működjön. Ergo ezzel a fejlesztőknek ne is kelljen törődniük, maximum annyit, hogy beállíthatóvá teszik az impulzusválaszok hosszát, hogy aztán az adott géphez lehessen paraméterezni a működést. De semmiképp se kelljen itt azzal foglalkozni, hogy külön kód legyen a CPU-nak és külön a GPU-nak. A Valve is erre figyelt fel leginkább, amikor felvásárolták az Impulsonicot, és ezt beépítve adtak a fejlesztők felé egy transzparens megoldást, aminél nem kell figyelniük a hardverre.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#16939776
törölt tag
Valószínű professzionális felhasználáson kívül, már senkit nem érdekel, hogy mekkora minőség romlás történik a hangminta és a kimenet között.
Ne is mond, egy teljesen felújított PCI-os! Emu DSP-t+analóg I/O-t szolgáló bővítőt használok Win10-alatt, eredetileg hobby-zenehallgatásra épült PC-n.
De zenehallgatáson kívül egy stereo mastering-et is le lehet vele zavarni, széles sávú zajt zenévé kerekíteni.(#34) Abu85: értem én hogy így könnyebb a fejlesztés, viszont a fejlesztésbe, effektek beállításába fordított energia nagy része kárba vész, mert a végfelhasználó ezeknek az 1/10-ét se fogja hallani.
A konvolúciós térgenerálás érdekes terület, fülhallgatóban nagyon meggyőző az eredmény, de hangfalon, a bázistávolsággal együtt változik a generált tér mérete, finoman szólva problémás az illúzió illesztése a képhez.
[ Szerkesztve ]
-
Anaren91
senior tag
Én még anno egy Asus Xonar Dx1 et vettem a gépbe, és hát ég és föld volt a különbség. Azóta már nincs gépem, de a nappaliba most lakotarsamek laposra van rákötve a line 6 ux 1 külső hangkártyám, amit még gitározni vettem, de sajnos nem sok időm van már rá, és hát azzal is teljesen máshogy szól a rendszer mint az alaplapival. Tudom nem sokan szeretnek hangkártyára költeni, mert fölöslegesnek látják, és inkább vgaba prociba tolják azt a pénzt, de ha fontos a hangzás akkor minden féle képpen megéri befektetni egy jobb hangkártyára
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Jack@l
veterán
Csak 2 kérdés:
Mióta hakniznak ezzel a trueaudioval amd-ék? Azóta mennyi játék használja?(olyan amit több mint pár ezren használnak)Ahogy Duracell is mondja, egy jó dsp kellene csak hozzá a hangkártyára, és akkor nem a vga-t terhelné párhuzamosan compute-al játék közben.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #16939776 #35 üzenetére
De legalább fut. Egy olyan módszer kell, ami egy igen széles hardverkínálat mellett működik, gyakorlatilag gyártótól függetlenül. El kell érni, hogy a piac megugorja ezt a lépcsőfokot.
(#37) Jack@l: Többféle TrueAudio volt. Az első egy DSP volt régebben, de azóta az megszűnt, mert nem vált be. Ezért sem DSP-zik már senki, mert nem tud eredményt elérni a piacon.
A TrueAudio Next már inkább egy API, ami megoldja a működést rengeteg hardveren, lényegében a gyártóktól függetlenül. Ezt egyébként több VR játék is támogatja, ahol van LiquidVR, illetve ezekben a játékokban van VRworks Audio is, mert a LiquidVR-on keresztül elérhető TAN nem működik NV-n, de CPU-n se.Azt nehéz még látni, hogy a Valve ezt hogyan képzeli el. Természetesen van egy szándék az előrelépésre, ezért vették meg az Impulsonicot, ezért építették be a TrueAudio Nextet a Steam Audio SDK-ba. Tehát most először alakult ki egy akarat, hogy akkor ideje előrelépni. Ezt DSP-kkel nem valószínű, hogy megkaptuk volna, mert ott továbbra is fennállna a hardverigény problémája. Ezzel a modellel viszont OpenCL 1.1-es implementáció kell csak, ami eléggé elterjedt manapság, gyakorlatilag nincs olyan gyártó, amelyiknek ne lenne legalább ilyen meghajtója. Ergo a piac szempontjából nagyon sok már kiépített hardver célozható.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Tehát akkor öszegezzük, mennyi játék használja?
A másik kérdésre se válaszoltál, így előkerestem egy 2013-as cikket: https://prohardver.hu/teszt/amd_trueaudio_es_ami_mogotte_van/hangforradalom_sokadszorra.htmlA hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem tudom pontosan. Az AMD és az NV nem árulja el, hogy melyik VR játékok használnak VRworks-öt és LiquidVR-t. De hangokra a VR játékok aktívan használják a gyártók efféle megoldásait.
A TrueAudio egy DSP volt. A TrueAudio Next már egy API, ami leváltotta a DSP-t. Nem ugyanaz. Nyilván a DSP-s megoldásnak esélye sem lett volna bekerülnie a Steam Audio SDK-ba. Egyszerűen túl korlátozott volt a célzott hardverek listája, illetve a hardver licencei miatt nem lehetett sosem megnyitni a fejlesztőeszköz forráskódját. A Valve pedig csak nyílt forráskódú megoldást tud használni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- ZOTAC RTX 3070 8GB GDDR6 Twin Edge OC Eladó! 118.000.-
- GIGABYTE RTX 3070 8GB GDDR6 AORUS MATER Eladó! 130.000.-
- MSI GeForce RTX 3090 24GB GDDR6X 384bit (RTX 3090 SUPRIM X 24G) videokártya
- ASUS GeForce RTX 3070 Ti 8GB OC GDDR6X 256bit Amazon Garanciával
- GAINWARD RTX 3070 8GB GDDR6 PHOENIX Eladó! 125.000.-