Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
Hm, ertem. Illetve nem annyira, ha egyszer _mostanra_ (mar amikor lekerdeztem) rovidebb ido a varoson keresztul, es a gyors van beallitva, akkor is igy fog tervezni? Ezek szerint tolunk kotelezo lesz megnezni a valtozatokat, plane me'g wifi alatt ha takarekoskodni akarunk a forgalommal.
[Amugy nem, nem figyelem az alkalmazas-hireket, fb-n meg plane probalok nem csinalni semmit se.]
Egyebkent hianyolom a gazdasagos tipusu tervezest, vagy barmit, ahol kis kulonbseg eseten a masikra kapott score-t is figyelembe veszi (tipikus, hgoy T keresztezodesben nem megyek balra ahogy mondja, hanem jobbra, es ujratervezes utan mar - ugyanannyi idovel, kevesebb km-rel - jobbra tovabb vezet, pedig a kozelben van korforgalom, ahol megforgathatna, ha lenne ertelme. -
SZATA
senior tag
Nagy az esélye, hogy arra vezetne.
Célszerű megnézni indulás előtt az alternatív útvonalakat. Tervezhetőbb lesz nektek az érkezési idő és értesít, ha azon az útvonalon van valami esemény.
Ha spórolni akartok az adatforgalmon, akkor javasolt wifin tervezni, mert akkor előre le is tölti a tervezett útvonal mentén a térképek egy részét.
Ha csak próbálgatni akarod a tervezett útvonalakat, arra ez is jó megoldás, bár itt nem lehet opciókat megadni.Régóta tervben van egy gazdaságos tervezési mód bevezetése, amire szerintünk is szükség lenne, de nem tudom mikorra lesz belőle valami.
Az a jó tervezési stratégia, ha az adott pontból a legjobb utat keresi, és nem próbál visszavezetni arra az útvonalra amiről letértél.
-
axioma
veterán
OK, vegulis en ritkan navigalok, a ferjem meg meloba is bekapcsolja, igaz szokta is kovetni ha nagyon elviszi, de nagyreszt a megszokott utvonalan megy. Igazabol pont akkor lenne jo, amikor tobb hasonloan jo utvonal van, es az aktualis allapot szerint valasztana'nk. Ezek szerint ez csak ugy jo, ha belenezegetsz...
Amugy nem para nekem a mobilnet, csak lassitott, de ha van lehetoseg, akkor miert kozben tornaztassam. -
axioma
veterán
válasz pixelmester. #855 üzenetére
Na de a waze es az offline navi pont ebben te'r el egymastol, hogy tud(hat)na az aktualis allapothoz tervezni (Bp-re az utvonalterv is tud mar talan, de az csak az utinform jellegu jelentesekbol taplalkozik vszinu). Ha tervezni nem is akarna tudni, akkor miben jobb annal, hogy hallgatod a helyi radio felorankenti jelenteset?
-
SZATA
senior tag
válasz pixelmester. #855 üzenetére
Aki nem tervezésre használja, az csak félinformációt kap. Az útszínezések csak "látványelemek" és van késleltetése is. Ha tervezel, akkor mindenhol – ahol van aktuális infó – a pillanatnyi átlagsebességet veszi figyelembe. Lehet olyan mértékű is a lassulás, amit még nem színez, viszont vesztesz vele pár percet a másik úthoz képest.
Ez nem egy fejlesztés alatt levő funkció. Kész van és jól lehet használni – persze minden rendszeren lehet finomítani, javítani.
#WazeWin -
dattis_
tag
válasz pixelmester. #839 üzenetére
köszi. Vannak azért akik nagyobb Waze tudorok mint én, de azért elég sok mindent megtudtam az utóbbi háromnegyed évben. Sokkal több mindent nem tudok hozzátenni az előttem szólókhoz. Ha megállsz 2 betűsre akkor észre fogja venni, hogy letértél. És igen, följön egy ablak, hogy tényleg dugóba kerültél-e ha nem lépsz ki. Ha nem válaszolsz semmit, akkor default nincs dugó opciót választja.
-
dattis_
tag
ezen még tényleg lenne mit javítani. Néhány hete úgy beszívtam, hogy csak na. Négyes főút, Üllőnél levő körforgalomtól Monorig. Baleset volt. 4 km, kb. fél óra. Esze ágának sem volt az útszakasznak befeketedni, mivel gondolom egy irány, egy sáv. És olyan lassú volt a forgalom, és gondolom olyan kevés Wazer fért el az úton, hogy nem volt túl sok infó, ami alapján gyorsan befeketedett (pirosodott) volna az út, és elterelt volna engem is és másokat is. Valahogy ha ez az algoritmus ami ilyen esetben számol, még finomodna, akkor tip-top lenne. És pont az a szívás, hogy négyes út, főút, ahogy olvasom nagyobb prioritással tervez, pont amikor nem kéne. Ettől függetlenül nincs az az Isten, hogy mást használjak, imádom a Waze-t
-
pixelmester.
aktív tag
namost, itt az elmúlt napokban szó volt arról, hogy ha nem navigálok, hanem csak fut az alkalmazás, akkor is számolja a kilómétereket a rendszer... Viszont kipróbáltam, és az editorban nem jelennek meg azok a drive-jaim, amiket navigálás nélkül "gurultam össze"
Jelenlegi tudásom szerint itt a térképszerkesztőben, bal oldalt lehet visszanézni, hogy mikor mennyi km-t mentem, de nekem itt csak a navigált meneteket listázza... -
SZATA
senior tag
válasz pixelmester. #860 üzenetére
Meg kell jelennie a(z online, de tervezés nélkül) megtett utaknak, de előfordul pár nap késés a feldolgozásban. A megtett utakat csak ott lehet megnézni ahol írtad, de itt is van kilóméterszámláló.
[ Szerkesztve ]
-
SZATA
senior tag
válasz pixelmester. #862 üzenetére
Nem kerülnek fel később, csak nem lineáris a feldolgozás. Még november végi utakat is dolgoztak fel most.
-
pixelmester.
aktív tag
-
SZATA
senior tag
válasz pixelmester. #864 üzenetére
Tapasztalat. Ha többet szeretnél tudni a dolgokról olvasd el a wiki.waze.hu oldalt. Az aktualitásokról a fb oldalukon értesülhetsz. facebook.com/waze.hu
Én egyébként a magyar ügyeket koordináló csoport egyik tagja vagyok, ahogy Pulsar és Watt25 is.[ Szerkesztve ]
-
Pulsar
veterán
Ezzel nem értek egyet. Bár nyilván és kicsit más szemmel nézem, de én minden nap még a melóhelyre oda és vissza is benavigálok. 10km, kb 20 perc. De én már az érkezési időből sok mindent leszűrök. Esetek többségében, hogy van valami az úton, vagy ritkább esetben, hogy van valami térképhiba.
-
axioma
veterán
Megneztem.
Ha nullarol inditva tervezek Pomaz-Szfvar, akkor magatol atvisz az M0-son Pestre, teljesen korbe, 129km es 1:24 menetido. (Es vagy 5 felkialtojeles terulet.)
Ha ke'rek alternativ utvonalakat, akkor ezen kivul a kovetkezoket kapom:
8123 fele (ez lesz a hegyen keresztul) 88.9 km es 1:26 perc (semmi jelzes)
M1/M7 fele (ez a normalis) 83.5 km 1:08 menetido (1 felkialtojeles, Margit-krt.)
Most oszinten, ez igy hogyan normalis? Mert szerintem sehogy. En mar a 30 km roviditest is jobbnak gondolnam a 3 percnel, egyszeruen fel orat meghalado utazasnal 2-5% elterest nullanak vennek a scoringban, nagyon kicsi tavolsagoknal meg szinte csak a tavolsag szamit, nehogy mar nekem masodperces eltereseknel tornaztasson.
De azt sehogy se ertem, hogy miert mond nekem 35 km kerulot es negyed ora pluszt... ez igy me'g akkor is hatareset lenne, ha a tervezesnek "foutvonalak preferalasa" neve lenne, mert a preferalas nem jelenti azt, hogy mindenaron. De a "gyors" alatt meg egyszeruen ver ciki... Pont arra nem jo az egesz, amire hasznalni lehetne, az online infok felhasznalasaval a gyors eljutas megtervezesere. En azt gondolnam, hogy ha elindulok itthonrol Szfvarra, es engedleyezem a palyat, akkor kb. a forgalmi adatok alapjan arrol kene dontenie, hogy Margit krt. BAH csomopont, Erzsebet-hid, vagy Petofi-hid iranyaban - azoknal indulva az M7 fele - optimalisabb (legyen aka'r csak idoben). De ezt nagyon nem csinalja. Mikor elhagytuk az M0 keresztezodest, az elso ujratervezesnel me'g onnan (Bekas hatara) is visszaforditott volna. Nonszensz![ Szerkesztve ]
-
Kbali
nagyúr
Olyan nekem is előferdül, hogy a városon kívül útvonalat kérve nem ajánl fel alternatívát, 1 km-rel később, amikor beérek a nulláshoz, akkor pedig már van 2-3 plusz lehetőségem, de 2-3 perccel korábban még nem ad.
Amúgy a kedvencem, hogy hétköznap délutánonként nem kínálja a Váci út - Árpád út útvonalat (Duna Plázától indulok), holott max. 2-3 perc veszteség van olyankor, hanem bevinne a lakótelepeken keresztül az M3 kivezetőig a Szerencs utcai lámpáig (azért nem megyek erre, mert itt van a Nyugatiba menő vasútvonal és kb. 10 perceket lehet állni a vasúti átjáróban, mert ilyenkor minden irányból váltva jönnek a vonatok - sajna ezt nem tudja beszámítani). -
axioma
veterán
Az lehet, hogy ha Bekason inditanam a tervezest, bejonnenek az altalam hianyoltak is. De nem ez a bajom, hanem hogy a kint is _kiszamolt_ utvonalak kozul messze nem a legjobbat ajanlja fel elsodleges tervezesre! Ezek utan az se biztos, hogy nincs negyedik ami mind rovidebb mind gyorsabb... Ilyen tavokon raadasul ritka a nem magasabb rendu utak hasznalata, azon nem mulhat.
-
pixelmester.
aktív tag
lehet, hogy picit OFF lesz a következő felvetés...
ha a jó iő engedi, én nagyon szeretek bringával közlekedni a városon, és kinéztem magamnak egy ilyet.
Mennyire lenne gáz, ha waze-t használnék bringásként? Gondolok itt arra, hogy ha be van állva a körút, esetleg én akkor is tudok 30-cal cikázni az álló autók között. Vagy ha nincs dugó, akkor én ugyanúgy 30-cal fogok menni, nem ötvennel vagy hetvennel... Bár gondolom ez annyira nem fogja bezavarni a rendszert, mert az autósok többen vannak, és gondolom nem egy wazer sebessége alapján fog dugót érzékelni.
Mi a véleményetek erről? "Kárt" okoznék így a többi felhasználónak?
Mennyire jellemző vajon a Waze használata bringás körökben?bár az én bringámon sajna nincs szivargyújtó...
-
SZATA
senior tag
válasz pixelmester. #871 üzenetére
Nem jó, ha bringával használod, ezért nem is ajánljuk senkinek.
Ha éppen nincs dugó, de te mész 30 km/h-val, akkor dugót fog jelezni. Ugyanez igaz fordítva is. 15-20km/h-val döcög a sor, de elhúzol mellettük 30-cal a buszsávban, akkor megint nem lesz helyes az átlagsebesség. Az autósok hiába vannak többen, de abban a időintervallumban azon az útszakaszon lehet, hogy csak másik 2-3 autós használja. Az elég nagy százalék, hogy torzítsd az átlagsebességet.
A szivargyújtó helyettesítését még meg lehetne oldani.
Bocs, hogy ezt mondom, de ott a Google Maps, használd azt. Neked kerékpáron úgy sem nagyon számít a dugó. -
pixelmester.
aktív tag
értem, azt hittem nem számít a sebességeltérés a nagy számok törvénye miatt, de ezek szerint mégis
amúgy lehet tudni, hogy kb hány aktív felhasználója van a Waze-nek hazánkban? és milyen a tendencia? Gyarapszik a tábor?
ezeket csak azért kérdezem, mert tudom, hogy a rendszer annál jobb és pontosabb lesz, minél többen leszünk... én is nagyban hittérítek -
SZATA
senior tag
válasz pixelmester. #873 üzenetére
A pontos algoritmust nem tudjuk, sok minden beleszámít. Bele is kell, mert van aki a belső sávban megy, van aki a külsőben araszol.
22.-25.000 regisztrált felhasználó van itthon. Ebből nem mind aktív, de ezen felül még vannak olyanok, akik nem regisztráltak, csak használják.
-
Watt25
veterán
Azért mondjuk szerintem az árnyalja a képet, hogy volt róla szó valamelyik előadáson (még talán Párizsban), hogy léteznek, illetve egyfolytában fejlesztik azokat az algoritmusokat, amelyek kiszűrik a nem személyautósokat. Persze, ezek az algoritmusok biztos olyan Waze-esen vannak megírva , de attól még lehet, hogy érnek valamit. (Mondjuk egy kerékpárost kapásból nagy eséllyel ki lehet úgy szűrni, hogy sehol sem megy 30km/h-nál gyorsabban.)
Itt a válasz: http://sablonvalasz.blogspot.hu/
-
axioma
veterán
Nem egyszerubb +1 adattal szu"rni? Sztem a bringas siman beirna, hogy bringaval megy, en is megtennem. Vagy csak annyit, hogy alternativ jarmu, nekik az a lenyeg, hogy nem atlagolando. [Bar en inkabb a sports trackert hasznalom a bejaratott utvonalon tekerve.]
#868-ra van valami otleted? Marmint ezt mint hibat nem lehetne valahol jelezni?
[ Szerkesztve ]
-
pixelmester.
aktív tag
ÓÓÓ, megvolt életem első térképszerkesztése
A XVI. kerületben a szomszéd mellékutcából hiányzott egy darab: nyomattam rá hengerelést, majd az editorban berajzoltam, elneveztem, és beállítottam a kanyarodási opciókat minden irányból.
remélem, jól csináltam. -
pixelmester.
aktív tag
válasz pixelmester. #879 üzenetére
Házszámoknál elég a kereszteződéseknél levő számokat megadni? (kisebb mellékutcák esetén, ahol mondjuk 2x5 ingatlan van két kereszteződés között.)
-
Pulsar
veterán
ez a cél, de amikor kitalálták a waze-t, nem ez volt a célközönség, hanem a munkába ingázó autósok. Ehhez képest sok az igény a sima navigációs funkciókra, így az átalakítás folyamatosan zajlik
(#880) pixelmester
Igen, persze, mert a többit interpolálja a rendszer. De érdemes beljebb húzni a kereszteződéstől, hogy ne a csomóponton legyen, hanem kb ahol a ház is van.(#879) pixelmester
Ha megmondod a pontos címet megnézem, de biztosan jól sikerült[ Szerkesztve ]
-
Watt25
veterán
-
SZATA
senior tag
válasz pixelmester. #882 üzenetére
A Méta utcán végig van, miközben a kék repülős azt írta, hogy feloldotta. Úgyhogy neki címezd!
-
pixelmester.
aktív tag
jaaa, közben leesett
csak azért neked címeztem, mert még nem ismerlek titeket, egyeüdl rólad tudom, hogy te ilyen adminok adminja vagy
pár napja arra közlekedtem, és érdekesen akart volna bevinni a körforgalomba. aztán most ránéztem a szerkesztőben, és valami iőkorlátozás volt ott... de Watt25 már megoldatta -
Pulsar
veterán
válasz pixelmester. #888 üzenetére
de az idő korlátot én dec 26-án leszedtem. Vagy nem?
(#887) pixelmester. Én vagyok a kék repülő, és én vittem fel a térképre pár hete a korlátozást, és karácsonykor mikor arra jártam, és láttam hogy már nincsenek a munkálatok, elvileg töröltem is.
[ Szerkesztve ]
-
pixelmester.
aktív tag
válasz pixelmester. #888 üzenetére
-
pixelmester.
aktív tag
válasz pixelmester. #890 üzenetére
meg a Zimony utcánál is
-
pixelmester.
aktív tag
válasz pixelmester. #891 üzenetére
és a Pozsony utcánál is
-
pixelmester.
aktív tag
válasz pixelmester. #892 üzenetére
kezdek belejönni pedig még csak level 1 editor vagyok
-
Pulsar
veterán
válasz pixelmester. #893 üzenetére
na most akkor mivaaaan?! Van korlátozás vagy nincs? mármint a valóságban.
De ezt tuti nem én vittem fel, mert én a kommentbe bele írtam, hogy "csatornázás (pulsarxp)" -
Pulsar
veterán
válasz pixelmester. #895 üzenetére
ok, akkor vágom, és töröltem
ja, és ne csüggedj, pár szerkesztés, és máris level5 leszel
(te vagy a wazeban vwmarci? )[ Szerkesztve ]
-
pixelmester.
aktív tag
újabb leplek hullottak le én meg egyre bölcsebb wazer vagyok...
fölvittem a térképre pár büfét meg edzőtermet/sőprtlétesítményt. remélem az nem gáz
Illetve egy autómosót is, "other" kategóriát adtam meg, de láttam, "garage" és "industry" kategóriába sorolt autómosókat, ezt a témát szerintem tisztázni kéne.Illetve indokolatlannak tartom, hogy minden egyes lakatlan terület "park"-nak van titulálva... szerintem csak az számít parknak, ahol mondjuk le lehet ülni padra, meg van játszótér, vagy pl a Városliget.. De ezek a külvárosi "zöld" területek miért számítanak parknak? csak lassítják a rendszert...