Új hozzászólás Aktív témák
-
e=mc²
őstag
válasz szőröscica #3399 üzenetére
Bagatel kerdes, de a navi beallitasainal a legrovidebb vagy a leggyorsabb van kivalasztva?
Ambulimax Provider
-
radi8tor
MODERÁTOR
Mennyire örültem neki, amikor ma Waze át akart vinni Budai váron.
Végül inkább a várfal mellett mentem el, nem tudtam kikerülni Széll Kálmán teret...Ja pont most nézem volt ez ma is téma. Lehet egyszer be kellene vállalnom az áthaladást.
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
Taybore
aktív tag
válasz szőröscica #3399 üzenetére
A vasúti átjárókkal szerintem az a baj, hogy hiába jelentik többen is, hogy dugó van, ha elmegy a vonat, akkor sokan átmennek normál sebességgel, és fel is oldják azt. Aztán tíz perc múlva megint dugó, aztán megint feloldják. Nem biztos, hogy ezt nem tudja figyelembe venni az útvonaltervező, de nem kizárt, hogy ötből háromszor akkor tervezel, mikor épp nincs dugó, és a tervezett úthoz meg ragaszkodik a program. Azt hiszem 5 percenként nézi meg a lehetséges útvonalakat útközben, de csak akkor visz ténylegesen másfelé, ha legalább 5 perc nyereséget érne el vele. Ha ennél kevesebbet, akkor marad az eredetileg tervezetten. Legalábbis én így tudom.
(#3397) Kbali: Csilla a női hang, Andris a férfi. És legújabban már mindkettő tegezve navigál. (Régen Csilla magázott.)
[ Szerkesztve ]
-
Taybore
aktív tag
-
zoo8800
veterán
válasz Taybore #3408 üzenetére
Tegnap volt időm út közben molyolni.
Angyalföldről mentem Vecsésre. Eredetileg az M3-M0 útvonalat tervezte, ez volt 41 perc, majd indulás után párszáz méterrel áttervezte, és nem az M0-on, hanem a Váci úton vitt volna rá a nullásra. Amikor a Dunyov István utcánál elkanyarodtam a M3 felé, ugyanazt a menetidőt mutatta.rip and tear, until it is done
-
Taybore
aktív tag
Frissült a térkép szeptember 7, 2015 12:30 UTC időpontra.
A jelenlegi helyzet a Váci/Lehel-nél:
Váci (nyugati felől) -> Váci: tarts balra
Váci -> Lehet: tarts jobbra (lehet, hogy térj le jobbra?)
Váci -> Ferdinánd: fordulj jobbra
Ferdinánd -> Lehet: fordulj jobbra
Ferdinánd -> Váci: egyenesnek veszi, tehát nem mond semmit (másfelé úgyse lehet menni)[ Szerkesztve ]
-
simico
aktív tag
válasz Taybore #3406 üzenetére
Nem csak a vasúti átjáró miatt van ott dugó, hanem az utána ez Elem - Berlini/Rózsa kereszteződés is torlaszt valamennyit, csúcsban ott nincs ötvennel száguldozás. Az M3 és a vasút között meg a Rákos úti kereszteződés is fog valamennyit. Bár kétségtelen, hogy reggel és délután az ingázókat hozó/vivő sűrű vonatközlekedés miatt az Elem utcai átjáró a legkritikusabb pont, mert sűrűn jönnek egymás után a vonatok. Én csak hétvégén vagy éjjel megyek arra a XV. és IV. kerület között, minden más esetben inkább az Árpád úton.
Más.
Egy érdekes dologra lettem figyelmes. Vidéken kirándulgattunk és legnagyobb bosszúságomra a Waze több városban is beszivatott azzal, hogy a gyorsabb főútról vagy az emelt sebességú elkerülő főútról levitt földes vagy keskeny mellékútra, illetve tucatnyi lámpás és 30-as övezetes belvárosba - mindezt leggyorsabb tervezési módban. Ezen szivatásaival szép 15-20 perc plusz menetidőket szedtünk össze. Mivel az egyik ilyen földutat (ami régen tévedésből főútként szerepelt) már évekkel ezelőtt jelentettem és javítva is lett, ezért némi próbálkozás után egy érdekes dolgot fedeztem fel.Ha olyan a kezdő és végcél, hogy az elsődlegesen felajánlott útvonal keresztülmegy a problémás helyen, akkor rendesen a főúton tervez. Ha azonban az elsődleges útvonal nem, csak mondjuk a másodikként ajánlott alternatív útvonal megy át, akkor viszont már levisz a főútról akár földútra is! Olyan mintha az alternatív (második, harmadik) útvonalnál nem a beállított leggyorsabb, hanem helyette legrövidebb módban tervezne. Ami szerintem hatalmas baki.
Íme egy példa erre. Vegyük Galgamácsát, ahol a Petőfi - Dózsa György utca a főút, a Tisza utca pedig kelet felől földútként kezdődik és utána is csak másfél autó széles kis mellékút. Ha csak az egyik szomszég településről a másikba megyünk keresztül (például Ibrányból Balsára), akkor értelemszerűen Galgamácsán visz keresztül (másfelé nem is nagyon tudna) és a felajánlott elsődleges terv szépen a főúton visz. Hasonlóképpen ha Sárospatakról akarunk Sátoraljaújhely-Széphalomba eljutni, akkor Sátoraljaújhelyen nem visz be a belvárosba, hanem a kvázi elkerülő (részben 70-es sebességű) főúton visz az elsődleges terv. Eddig tehát minden szép és jó. Ha viszont mondjuk Ibrányból akarunk Sátoraljaújhely-Széphalomba elmenni és az elsődleges terv (ami nem vinne minket keresztül Galgamácsán, forgalomtól fügőően pedig a kliens még Sátoraljaújhelyen se mert néha Szlovákián át tervez elsődlegesen) nem tetszik nekünk, akkor biza az alternatív útvonal/terv szépen levisz a főútról Galgamácsán és Sátoraljaújhelyen is.
Ezt egyébként máshol is megfigyeltem, hogy ha altervatív útvonalat választok vagy csak szimplán nem az elsődlegesen ajánlott útvonalon indulok el, akkor onnantól nem igazán leggyorsabb módban tervez és simán bevinne mindenféle mellékutcácskákba, korlátozott övezetekbe - ami szerintem nagy baromság! Ha leggyorsabb mód van beállítva, akkor az alternatív útvonalakat is aszerint kéne tervezni.
[ Szerkesztve ]
-
Kbali
nagyúr
válasz szőröscica #3399 üzenetére
Ugyanezt asszem tavaly én is írtam, nagyon hasonló útvonalon jártam, mert M3 -> Duna Plaza.
Ha a Szerencs utcát kínálta elsődlegesként, akkor már automatikusan felülbíráltam. Ez főleg akkor szívó, ha nem ott mész be, hanem leterel a Szentmihályiról és úgy visz neki az átjárónak, mert ott még stop táblád is van a jobbra kanyarodásnál. -
Zolee_70
senior tag
Megfigyelésem az, hogy a WP kliens akkor akad ki (lép ki), ha komoly forgalmi szituáció van, sok paramétert kellene figyelembe vennie a tervezéskor. Pl. ma délután 5-f6 körül a Budafoki út mindkét irányban be volt állva,a Rákóczi-híd is teljesen.
Szóval akkor nem áll rendelkezésre, amikor a legjobban kéne. Végül is arra jó volt, hogy megnéztem a forgalmat és én terveztem. M0 felé mentem, kb az M6 magasságától (onnan már nem volt forgalom) hajlandó volt tervezni.
Aki esetleg (admin) kapcsolatban van a Waze-el, igazán megkérdezhetné az okát annak, hogy miért nem fejlesztenek WP-re...ennyire nem lehetnek kicsinyesek, egyébként is, akkor ne fejlesszenek iOS-re se.
[ Szerkesztve ]
>> WoT: Zolee70 << I'love WG. Ja, mégsem.
-
zharkanyi
tag
válasz Zolee_70 #3423 üzenetére
Ez egy állandó vitatéma, pedig elég könnyű lenne megérteni.
A legnépszerűbb 2 platformra fejlesztik a Waze-t, a 3.-ra és azt követőkre pedig nem.
Valahol mindig lesz egy határ, ami most itt van. Ha lenne WP-re folyamatosan frissített Waze, akkor a BlackBerry-s felhasználók lennének az "épp lemaradók". -
Zolee_70
senior tag
válasz #79335424 #3426 üzenetére
Nem egészen így van. A WP kliens elérhető az Áruház-ban, csak szar. Ha nem támogatják, vegyék ki, legyen világos, hogy nem kívánnak foglalkozni vele, ha meg bennhagyják, akkor foglalkozzanak is vele.
Blackberry-n és Symbian-on sosem volt elérhető a Waze, nem jó példák.
>> WoT: Zolee70 << I'love WG. Ja, mégsem.
-
#79335424
törölt tag
válasz zharkanyi #3424 üzenetére
Sztem ezt Te is megteheted. Biztos van WP -n is "uninstall" gomb. Telepíted -> szar -> eltávolítod. Mit vesztesz ahhoz képest, ha egyáltalán nincs? Sztem semmit. A valamennyire működő pont egy "valamennyivel" több, mint a nem elérhető. Nem értem, hogy miért lenne jobb, ha egyáltalán nem lenne.
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz zoo8800 #3429 üzenetére
Nézőpont kérdése. Írok egy példát. Nem kevés pénzért vásároltam egy teherautós navit. Ebben van egy nagyon lényeges feature. Logolja a tevékenységeket. Elvileg. Gyakorlatilag nem működik, bár minden szükséges infó a rendelkezésére áll. Ugyanúgy, ahogy egy telónak is. Van is ilyen program Androidra, ami tökéletesen teszi a dolgát. Reklamálhattam volna, hogy a drága program miért bugos és idenekemdeazonnal supportot, garanciát, meg fogyasztóvédelmi hatóságot, de előrébb lettem volna a vele? Sztem kifejezetten gyerekes ötlet lett volna. Mivel a funkcióra szükségem volt, ezért, a széllel szemben vizelés helyett, kerestem a neten egy olcsó droidot célhardvernek, ami azóta is teszi a dolgát. Elfér az autóban. Úgyhogy sztem nem a reakció a gyerekes, hanem a fölösleges nyafi. Ráadásul egy olyan fórumon, aminek nincs kompetenciája az ügyben.
[ Szerkesztve ]
-
Taybore
aktív tag
válasz Zolee_70 #3431 üzenetére
Még egyszer, részemről utoljára WP témakörben, mert kezdek belefáradni:
- igen, tudjuk, hogy a WP nem megy rendesen
- azért, mert már több mint egy éve nem támogatott
- igen, hülyeség, hogy a hivatalos oldalon még mindig ott a WP kliens linkje
- elhiszem, hogy van igény WP kliensre
- elhiszem, hogy szar dolog, hogy nem megy rendesen
- nem, nem mi fejlesztjük a programot
- nem, nincs sok remény, hogy bugfixet, patchet, új verziót csinálnak WP-re
- nem, nem tudunk ezzel mit kezdeni, ez a központ üzleti döntése, nincs beleszólásunkMindezek után tényleg sajnálom, hogy sok ember így pórul járt, de nem tudunk mit tenni.
Köszönöm Somatom
[ Szerkesztve ]
-
madmike
őstag
Köszönöm, bizonyára ez lehet.
Szintén a közösségi része felé lenne kérdésem. A csapatok működését nem értem.Olyat látok, hogy médiacsapatok, abban pedig, hogy Juventus rádió hallgatói. Ennyi, se több se kevesebb. Pár hónapja még valami amerikai kosárlabda csapatok közül lehetett válogatni.
Ez a csapatos rész ez ennyi vagy én vagyok béna?"Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
-
senior tag
Sziasztok. Igertem, hogy irok tapasztalatokat egy kis ido utan Leirom amit hallottam az illetekestol.
Szoval elvileg a savinfo hianya az eleg nagy baj Ugyanis tervezeskor kepes egy 12 merfoldes utat 18-19 merfoldesre hosszabbitani. Ez nem is baj, viszont multkor belementunk ahol szerinte dugo van. Volt is teny, csak a varosba vezeto uton, a kifele vezeton meg semmi Tehat a sav info nagyon jo lenne bele!
-
SZATA
senior tag
válasz fojtviki #3435 üzenetére
Valóban nem lenne rossz a sávinfo, de amiket leírtál, pont semmi köze hozzá.
Akkor hosszabbít ha dugó van, és azért, hogy megtalálja a leggyorsabb útvonalat. A dugó irányát mindig jelzi, ha automata érzékelés, ha user jelentés. Tervezni kell útvonalat, akkor kerüli a dugót, ha van gyorsabb alternatíva.
-
marcedli
tag
válasz fojtviki #3435 üzenetére
A lane assistance vagy sávasszisztens csak a felhasználó felé kijelzetten hiányzik, az útvonaltervezésből NEM.
A rendszer a real time szerveren pontosan tudja az áthaladási sebességet mondjuk a Népligetnél akkor, ha balra kanyarodsz, akkor, ha jobbra kanyarodsz, és akkor, ha egyenesen mész tovább.
Az más kérdés, hogy neked nem mutatja vizuálisan, hogy a jobbra kanyarodáshoz az 5 sávból melyiket kell választanod, mert ez utóbbi a "sávasszisztens".Simán van olyan, hogy valakinek dugónak jelzi az adott szakaszt mert az ő sávján (egyenesen/jobbra/balra) tényleg az van ott, míg mellette egy felhasználó dugójelzés nélkül grasszál tovább, mert neki nincs.
Gondolatban el kell választani egymástól a vizuális felületet és a real-time információkat. Ez utóbbi csilliárdokkal több, mint amit végül az ember a kliensben lát.[ Szerkesztve ]
#csakawaze
-
georgbem
csendes tag
micu65!
Na most éppen nem megy a térképszerkesztőből válaszolnom, ezért itt próbállak elérni.
Hát ezért imádom ezt a navit! Nincs még egy ilyen, ahol ennyire gyorsan reagálnak a hibajelentésre. A térképhiba a Kiscelli kastély felett a körforgalmat elérve jelentkezik, mert azt mondja, hogy hajts ki a második kijáraton, de az egyirányú utca, behajtani tilos táblával. A hajts ki a harmadik kijáraton lenne szerintem jó.
üdv. -
-
Taybore
aktív tag
-
simico
aktív tag
Ha már körforgalom. Elég sok olyan körforgalom van, amiben előfordul "kamu" / használhatatlan kiágazás, azaz két méter után végetér és sehova nem vezet, esetleg még beton terelők és behajtani tilos tábla is van. Tapasztalatom szerint a legtöbb ilyen kiágazást (szerintem helyesen) nem veszi figyelembe a Waze, azaz mintha nem is létezne. Időnként viszont belefutok olyanba, ahol mégis figyelembe veszi, azaz beleszámolja a "hajts ki az X-edik kijáratonba". Ilyen esetben érdemes térképhibát jelenteni, ugye?
Mi az egységes térképszerkesztési álláspont az ilyen kiágazásokra, megjelölhetők az ilyen kiágazások vagy a Waze (valaki által itt korábban említett) automata algoritmusának kell észrevennie, hogy a rögtön véget is érő útra/útról nem várható forgalom?[ Szerkesztve ]
-
fant0mi
addikt
Azt tudja az altalad emlitett algoritmus, hogy a csatlakozo utszakaszon lehetseges-e a kihajtas. Emiatt nem szamolja bele a kihajtasok koze, ha egy, a korforgalom fele egyiranyu ut csatlakozik.
Fehervaron olyan peldaul van, hogy egy korforgalomba nem egy utca, hanem egy udvari beallo ut van bekotve.
De azt ne is tippelje meg a Waze, hogy varhato-e forgalom a becsatlakozasrol. Itt a human intelligencianak felul kell kerekednie a mesterseges intelligencian. :-) -
SZATA
senior tag
A megállapodás szerint akkor kell egy kijáratot - vezessen az bárhova is - bevenni a számolásba, ha azon ki lehet hajtani a körforgalomból. Tehát ha egy kihajtó 30 méter után le van zárva beton elemekkel, vagy elfogy az út, akkor ezt már bele kell számolni. Ellentétben azzal, ahol a körforgalom külső ívén vannak a lezáró elemek a kijáratnál.
-
G@ben
addikt
Vízszintes használathoz nem lehet az alsó és felső fekete kiírásokat kicsit kisebbíteni? Viszonylag kis telefonnál (3,7") nagyon sok helyet foglal, állítva viszont a polarizált napszemüveg miatt alig látom a képet.
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Nők, nőügyek (18+)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hobby elektronika
- Redmi 9T - ha nem akarsz a töltőhöz ragadni
- Gyúrósok ide!
- BestBuy topik
- További aktív témák...