Új hozzászólás Aktív témák

  • Invadrr_Zim

    tag

    Én azt mondom, hogy az EA a tökéletes példája annak, hogy egy nagy cég hogyan tudja uralni a piacot, és hogy tud olyan elvárásokat teremteni, amik késöbb átszállnak a többi kiadókra. ha csak arra gondolunk, hogy a sportjátékaik után mára az összes nagy nevük éves megjelenéssel jön ki, tartalom és egyediség nélkül, kizárólag arra koncentrálva, hogy meglegyen az idei bevétel (Lásd NFS).

    A másik oldalról pedig az olyan ötletek, amiket vagy máshonnan vesznek át, vagy még ha ők is az úttörők, sajnos jól átgondolt játéktervek helyett jól átgondolt marketinggel adják el. tökéletes példák erre a Mirror's edge.

    Röviden és egyszerűen, olyan érzésem van, hogy az EA már rég nem az a cég, akik felemelkedtek olyanokkal, mint a "skate or die". kinőtték magukat egy hatalmas multicéggé, ahol az egyetlen elvárás amit teljesíteni kell, az kimerül abban, hogy legyenek meg az eladások, és legyen éves X nyereség.

    SzVSz a jelenlegi piac, és a jelenlegi elvárások sajnos nagyon eltorzultak ahhoz képest, hogy mit támasztottunk a játékok elé mondjuk 10 éve, és ehhez - illetve ennek felszines elvárási formának a fenntartásához nagyon sokat tesz hozzá az EA.

  • Feruendios

    aktív tag

    Az Electronic Arts régebben a NFS-el nagyon nagyot alkotott kezdetben pc-re legjobb autós játékokat jelentette a felirat. Konzolra a Burnout-al csinált fantasztikus autós játékot. Az EA sport konzolra régen nagyon jó játékokkat készitet és akkoriban még a pc-s verziók is fejlödni kezdtek. Aztán elkezdet a cég terjeszkedni és sajnos a pénz vezérlése miatt olyan cégeket vett meg akiket nem kellet volna bekebelezni a Westwood a C&C széria az egyik legrégebbi RTS-ek egyike a Tiberian Sun-ig a játékok folymatosan egyre összetetebé váltak a bázis épitős része a Tiberian Sunnak szerintem máig a legjobban kidolgozott. Aztán megvette az EA a Red Alert 2 télleg eszméletetlen jó lett de azzóta egyik rész még a közelébbe se ér valami hiányzik belőle a kreativitást nem lehet egyre több pénzel potólni. Az EA manapság úgy tekint a játékokra mint valami gyár a termékeire egy egyszerű példa:"ha egy anyuka 9 hónap alatt egy gyereket szül akkor 2 anyuka 9 hónap alatt 2 öt 4,5 hónap alatt egyet". Sora jönnek a játékok némelyik tényleg jó vannak közte kétségtelenül remek játékok (B&W, Burnout, NFS) de legtöbb nem több mint egy 20. rész (C&C3=RA3) vagy egy gyorsan összedobott konzol port (Fifa 05- ) esetleg egy ügyes reklámfogás (Spore) .

    [ Szerkesztve ]

    Sajnos mar nincs magyar billentyuzetem :(

  • Wolverine

    félisten

    Egyet kell értenem azzal, hogy az EA az a kiadó, amelyik a tökéletesre fejlesztette azt, hogyan lehet gyakorlatilag ugyanazt a játékot évente más címmel eladni teljes áron. Ilyen szempontból zseniálisak, mert mindig vannak vevők. Ugyanakkor jópár olyan játékot is adtak ki az utóbbi időben, aminek az igazi sikeréhez kellett volna még legalább fél év fejlesztés a kiadás előtt (Hellgate: London, WAR), így viszont ez a siker istenigazából elmaradt (a Hellgate azóta gyakorlatilag Koreán kívül meg is halt).
    Hogy őszinte legyek, jelenleg nem tudnék olyan EA játékot mondani, amit jó szívvel ajánlanék valakinek vagy akár saját magamnak megvennék...

    "I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)

  • marcias

    őstag

    Ahogy olvasom, sokan vannak egy véleménnyel velem. Az EA egy profitorientált ipari vállalat, amely játékokat GYÁRT. Ugyanakkor nem gondolom, hogy az az egyedüli probléma, hogy nagy cég. Ellenpéldaként ott a Blizzard, vagy akár a Take 2, ezek sem 10 emberrel működnek. A kulcsszó talán a hozzáállás. Ha megnézzük a Blizzard játékait (WoW, Starcraft 2, Diablo 3), azt vehetjük észre, hogy a tökéletességet célozzák, és nem határidőket próbálnak mindenáron tartani, hanem egy minőségi szintet. Emellett nem aprózzák fel erőiket tucatnyi játékra. Hasonlóan a Rockstarnál, ahol gyakorlatilag a GTA a húzónév, és a cég fele évekig mással nem foglalkozik. Meg is látszik ez a minőségen, és az eladásokon is (WoW előfizetők száma, GTA eladásai...).

    Az EA másik negatív tulajdonsága, hogy nincsen önálló koncepciója. Nincsenek olyan arcok, mint a Blizzardnál (elég csak Mike Morhaime-ra, Samwise Didierre vagy Karune-ra gondolni), akiknek a játék az élete, és látszik rajtuk, hogy élvezik ezt a munkát. Az EA főnöki székeiben elegáns üzletemberek, és nem játékosok ülnek. Lehet, hogy sokan közülük tegnap még egy zimbabwei rézkitermelő tanácsában ültek. Egyszóval, a kreativitást és a lelkesedést külső forrásból kell beszerezniük, ezért felvásárolják az ígéretes cégeket (Westwood, Maxis, stb.). Aztán idővel ezek a cégek is átveszik az EA mentalitást, mivel kilóra dolgoztatják őket. Ennek végül az lesz a vége, hogy tucatszámra ontják a fantáziátlan termékeket...

    És az egészben az a vicc, hogy a pénzügyi mutatók végeredményben a Blizzardot és a Take 2-t igazolják...

    Steam: marcias88

  • Breki's

    tag

    Én szeretnék az EA védelmére kelni egy kicsit, ha már így az első 4 hsz-ben szinte csak kritikát kapott, amik nagyrészével magam is egyettértek.
    Azonban vegyük azt, hogy az EA egy multinacionális céggé nőtte ki magát az idők folyamán és rengeteg olyan munkahelyet mentett meg, amik lehet hogy ma már nem is léteznének mert csődbemegy a kis cég. Ezek az emberek Önként(v. némi pénzért) választották azt, hogy ennek a gépezetnek a fogaskerekei lesznek, mert ugye egy nagyobb cég nagyobb védelmet nyújt mindenféle téren. Ha egy kis kiadó eladásai, egy hosszú ideig fejlesztett szoftvernél nem hozzák az eladásokat, lehúzhatja simán a rolót. De ugyanez nem mondható el akkor, ha mondjuk becsúszik egy gyengébb game az EA -nél, mert ott van elég anyagi fedezet arra, az évente megjelenő nagy nevek miatt, hogy kibekkeljék az ilyen deficites húzásokat. Sajnos ehhez az kell, hogy kommerszebb megoldásokat alkalmaztassanak a programjaikban, hogy minnél nagyobb bázist szerezhessenek meg, az amúgy nem is olyan túl nagy piacból.

    Blizzardról én csak annyit mondanék, hogy most már könnyen ugrálhatnak, mivel a WOW sztem több bevételt hoz nekik havonta, mint az EA-nek az összes játékeladása(bár ez csak tipp). Erre az anyagi háttérre már én is könnyen fejlesztgetnék éveken keresztül. Természetesen azt elismerem, hogy a Blizzardnak remek szakemberei vannak és voltak régen is. Nem is nagyon emlékszem olyan játékra ami Blizzardtól jött és ne lett volna a játéktörténelem egy emlékezetes darabja.

    Az általatok említett kommerszitás mellett, igyekeznek azért egyedi dolgokat is kiadni. Ilyen volt a Mirror's Edge v. a nyílt bétájú Battleforge, amik egyedi játékok a piacon jelenleg, de azért a kiadónak meg kell húzni egy határt az egyediség mércéjén, hogy ne járjanak úgy sorozatosan, mint a Warhammer játékok készítői, akiknek az eredeti Warhammer jogokat birtokló cég olyannyira megköti a kezét, hogy végül nem alakíthatják a programjaikat elég felhasználóbaráttá, amiből az sül ki, hogy a WH játékok 90%-a középszerű v. unalmas lesz. Reméljük a WH: Online sikeres lesz és megtöri a Warhammer játékok gyenge szériáját és végre megszorongatják a WOW egyeduralmát is

    Én úgy mondanám, hogy az EA nem szeretné már nagy cégként feltétlenül az "úttörő" szerepét betölteni és elásni magát azzal, hogy forradalmasít mindent, aztán bebukja ha nem jön be. Következetesen igyekeznek kiadni a játékaikat és az ő profiljuk már nem csak az hogy rést üssenek a piacon és csináljanak 1-2 sikert, hanem a hosszútávú jelenlét a folyamatos minőséggel ötvözve. Sajnos emiatt nem mindig készíthetnek nagyon egyedi játékokat és nem rakhatnak bele sok forradalmi ötletet, ami valószínűleg a fejlesztőknek is eszébe jut.

    Pozitívumként említeném meg, hogy van magyar nyelvű honlapjuk ami folyamatosan frissül és hasznos infókkal látja el az érdeklődöket. :K

    Breki's

  • kisbalázs

    tag

    Számomra az EA legjobb játékai a NFSIII és a dungeon keeper 2 volt. De ez után már talán zuhanásba kezdtek. Pl a NFS high stakes nem volt rossz de annál már elkezdték ezeket a vásárolt zenéket beletenni és szerintem a nfs 3 legjobb része volt a pályánkénti zene amit ráadásul úgy kevert ahogy versenyeztél. Ezekkel évekig nyomtam és még most is előveszem egy-két végigjátszásra, főleg a dk2-t.

    Johnny Mnemonic 2021:320gb-t töltött az agyába és majdnem meghalt, inkább pendrive a s?ggébe!

  • marcias

    őstag

    válasz Breki's #5 üzenetére

    "Én úgy mondanám, hogy az EA nem szeretné már nagy cégként feltétlenül az "úttörő" szerepét betölteni és elásni magát azzal, hogy forradalmasít mindent, aztán bebukja ha nem jön be. Következetesen igyekeznek kiadni a játékaikat és az ő profiljuk már nem csak az hogy rést üssenek a piacon és csináljanak 1-2 sikert, hanem a hosszútávú jelenlét a folyamatos minőséggel ötvözve."

    Emiatt érzem azt, hogy legtöbbször a piac töltelékjátékait adják ki, igen sok esetben feleslegesen, mert fél év után azt sem tudjuk, hogy volt ilyen ... Én úgy gondolom a mai játékpiacban még annyi lehetőség van, hogy nem elfogadható az EA hozzáállása, hogy ugyanazt adja ki foltozgatva éveken keresztül. Ezt igazolja, hogy nekik is folyamatosan kell bekebelezni a kreatív kis cégeket a vérfrissítés miatt. Az EA kicsit olyan, mint az ókori Róma: amíg tud(ott) terjeszkedni, van honnan elszipkázni a tudást, addig jól megy a szekér, hatalmasra fejlődik, önállóan azonban már szinte életképtelen.

    Steam: marcias88

  • sh4d0w

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Breki's #5 üzenetére

    Az EA-nak is megvan a lehetősége, hogy létrehozzon egy olyan, vagy hasonló rendszert, mint a Blizzard a WoW-val, az anyagi fedezetük bőven meglenne rá, mégsem csinálják. Az évente megjelenő FIFA-k és NFS-ek meg egyre rosszabbak, de más sportjátékok kedvelőitől is hallottam ugyanezt - legalábbis PC-n. Ha az EA-nak nem ízlik a PC-s fejlesztés, rendben, de akkor mondja is ki nyíltan, hogy magasról tesznek a PC-s játékosokra. Röhej, hogy a FIFA már évek óta azt a "fejlődést" mutatja fel, hogy más a főmenü, maga a játék, a körítés, a grafika ugyanaz, sehol semmi nextgen. Persze a bevált irányítási rendszerekhez hozzá kell nyúlni, nehogy a 10+ éve játszó emberkének ne kelljen újratanulnia azt. A netkódokról meg ne is beszéljünk, mert az meg egyenesen katasztrófa: FIFA 2005-öt simán játszod LAN-on, a 07 meg úgy szaggat, mint állat, hamachi nélkül felejtsd el az interneten keresztüli multiplay-t.

    https://www.coreinfinity.tech

  • Breki's

    tag

    válasz sh4d0w #8 üzenetére

    Gondolom ezért is vállalták be a Warhammer Online-t, de ezt írtam a kommentemben is.

    Breki's

  • remington2

    senior tag

    Szerintem is a kreativitást hiányzik belőlük, ezt gyorsan le is vezetném az nfs szérián, mert szép példa:
    nfs 1-2 : az első Need for Speed, és a második rész gyakorlatilag egy kaptafa volt (hasonlóan a későbbi NFSU 1-2-höz), de a közöttük lévő technikai fejlődés (grafika), és az új pályák, autók elegendő változatosságot hoztak, én mindkettővel nagyon sokat játszottam
    nfs 3 hot pursuit: bár még "csak" a harmadik rész, de már megbolygatták rendőrökkel, és - nagy érzékkel - lehetővé tették, hogy MI is lehessünk zsaruk, ez a legnagyobb újításnak tartom, mellette persze új pályák, kocsik, maximálisan elegendő a sikerhez.
    nfs 4: lényegében az első két rész hagyományos versenyeinek remakeje, jobb grafikával, töréssel, fantasztikus hangulatú pályákkal, éjszakával . . .
    nfs porsche: ehhez meg no komment, márka-játék, fantasztikus játékmenettel, régi és új porschekkal, fejlesztési lehetőségekkel, valami hihetetlen hangulata van, talán a legjobban összehozott nfs forever
    nfs hot pursuit 2: ezt csak látásból ismerem, de nem igazán jött be, fura a grafikája, bár lehet, hogy csak a porsche után jelent kis, játékmenetbeli csökkenést minőségben, túl magas a mérce.
    nfs underground: megint csak új ötlet, az utcai versenyek&tuning, lényegében ez viszi is az egészet
    nfs underground 2: valahol itt kezdhető érezni ez a bizonyos rókabőr-húzási hajlam az EA-nél . . . lényegében az első rész, picivel jobb grafikával, egy (nagy és unalmas) városba átültetve, kismillió bolttal, rengeteg járkálással, amely nem feltétlenül pozitívum, a játék pedig a menüből "teleportálást" (ami a későbbi részekben lényegében elfogadott lett) nem veszi jó néven . . .
    Need for Speed: Most Wanted: tuning alapok maradtak, hagyományos "underground" éjszakai versenyek mentek, nappali (és szép) város jött, a sztorimód itt elég erős, végső soron egy ügyesen "kimunkált" rókabőr ez is, de nálam bejött.
    NFS Carbon: na igen, ez akkor mi is? Lényegében Underground alapok, MW "lazaságtól" eltérő, komoly (nak szánt) sztorimód, relatíve rövid játék, és annyi. Nekem tetszik, de ez már a Sötét Oldal felé vezető úton jár . . .
    Need for Speed: ProStreet: nekem ez abszolút nem jött be, mert az alaptémája (legális körpályás versenyek) valahogy nem ragadott meg. Viszont az előző két játékhoz képest ez a játékmenet elég komoly változásokat hozott, csak éppen későn és keveset.
    Need for Speed: Undercover: nekem bejött, a fogadtatása változatos, a játékosok egy része persze sárga földig lehordta, másoknak - így nekem is - tetszik. Gyönyörű és változatos város, a nagyszerű autók, jól induló, de aztán sablonos véget érő sztorimód.

    Hogy mi volt az értelme levezetni? A végét érdemes figyelni, nagyjából az NFSU2 után lényegében erre az alapra építkezve kezdték kihozni az új játékokat, és az ötletek (amelyek nem voltak rosszak), is ilyen talajon szökkentek szárba. NFS Porsche-hez hasonló, gyökeresen új ötletek sehol, pedig az addigi nfs-ek az előzőekhez képest mindig hordoztak elegendő újítást, változatosságot a játékmenetben. Lényegében Keleti Front: a harcok végeredménye már biztosnak látszik, de odázni még lehet a katasztrófát . . . Felmerül a kérdés, vajon mai grafikával miért nem tudnak egy Need For Speed: Ferrari (v. bármelyik sportautómárka) című játékot kiadni? Pénz, tudás, megvan hozzá, szerintem ha valaki, akkor az EA meg tudja csinálni. Ha nem is Ferrari, de Mercedes, Jaguar, van sok, történelmi márka, amelyekhez fájó módon nem nyúlnak. Készülhetett volna a régi nfs-ek vonalára épülő, "sima" körpályás versenyeket tartalmazó játék is, rendőrök és egyébb menő halálos iramban gliccsek nélkül. A Pro Street ezen a vonalon indult el, de a régi alapokra építkezve, és szerintem ez vezetett a problémáihoz. Látta a kiadó és a fejlesztő, hogy mi a gond, de annyira szűk volt a látókör az underground 2 után, hogy nem tudtak érdemben változtatni. Egy, GRID-hez hasonló játékmenettel bíró cuccot miért nem bírtak kiadni sosem? A kutya itt van elásva.

    Végső konklúzió: talán jól jön most egy szünet, amelyről már pletykálnak, de én magam nem hiszem, hogy megvalósulna. Pedig ideje lenne szépen, az alapoktól átgondolni az egészet, és újra szintbe hozni a Need for Speed nevet . . .

    [ Szerkesztve ]

    They see me trollin' / They hatin' / Patrolling they tryin' to catch me ridin' dirty . . . :D

  • rudi

    nagyúr

    válasz remington2 #10 üzenetére

    Arcade autós témában - meg úgy minden játékosban - meghatározó, hogy milyen motor van a játék alatt. Nos, az NFS széria alatt egy rettenetesen rossz van már évek óta. Az egyetlen jól megoldott rész a Porsche volt, azért mert azt a későbbi Test Drive Unlimitedet csináló társaság készítette. Utána jött megint a szemét sz@r.

    Elég lenne nekik egyszer leülniük és egyszer megcsinálni tisztességesen az alapokat, és akkor sikerre lennének ítélve. Ott a példa a Codemastersnél. A DiRT alatt még nem volt hejdehajde a motor, de látszott, hogy előre gondolkodnak vele. A GRiD-hez már annyira feltápolták, hogy ihaj, és nemsokára itt az F1-es játékuk :)

    Noigen, nehezebb móka jó autós gamet csinálni, mert ott nincs annyi jól használható előre csomagolt motor mint mondjuk FSP/RPG/akció vonalon. Persze, fel lehetne karolni mondjuk a Live for Speedes bandát, bár sejtem, hogy ők az EA-t elküldenék a fenébe, mert látták már hogy rengeteg tehetséget agymostak a buta, ötlettelen stratégiájukkal. Nézzétek majd meg, hogy pár év alatt milyen szemetet fognak majd gyártani a Spore vagy a Wii-s Boom Blox készítői...

    [ Szerkesztve ]

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • vati

    senior tag

    1. GTA és agresszió téma:

    Nyilván egy szélsőséges felvetés hogy a GTA miatt öl valaki vagy sem -nyilván nem- de ezzel bagatellizáljuk a kérdést.
    A játékoknak általában, igenis lehet hatása a személyiségre, még az egyátalán nem agresszív fajtáknak is. Annyi elég, hogy legyen Save/Load funkció: ez észrevehetetlenül rászoktat egy nagyobb kockázatviselési hajlandóságra, ami a való életben már veszélyes és káros. IRL nincs reload. Ha IRL nem jön be egy szoros előzés, akkor csatt és koporsó, nincs visszatöltés. Ha valaki régóta és sokat játszik, szükségszerűen sokat nyomkodja a load last save gombot és egy idő után észrevétlen beépülhet a döntéseibe, hogy legrosszabb esetben ott a gomb, és többet kockáztat a szükségesnél. Észre sem veszi magán. Ráfogja, hogy ő ilyen kihíváskedvelő típus és kész. Pedig csak hülye.

    Nyilvánvalóan létezik a játékaddikció mint jelenség, sőt nagyon durva szociális probléma - ha ennyire megboríthat egy személyiséget egy a GTA-nál sokkal primitívebb játék is, miért pont az agressziós szintre vagy a kockázatvállalási hajlandóságra ne lenne hatással?

    2. Fejlődési lehetőségek:
    - a karakter fejlődését el lehessen vinni teljesen különböző irányokba, és ez visszahasson egy erősen nemlineáris játékmenetre: ha más irányba fejlődünk, más irányba megy a játékmenet, kvázi hozzáidomul a játék a játékos személyiségéhez.
    - tycoon elemek megjelenése a játékmenet magasabb szintjein, ahogy a való életben is történik: a sikeres bűnöző előbb-utóbb átvedlik üzletemberré, amikor már egyre nagyobb arányban másokkal dolgoztat, ő csak a szálakat mozgatja, meg a pénzt számolja.
    Vagy ez már másik game?

    Asus TUF Gaming A17 / Ryzen7 6800H / 16GB / 512+1024 GB SSD / GeForce RTX 3050Ti "Vízen járni is könnyű, ha az ember tudja, hol vannak a cölöpök..."

  • athomi

    veterán

    válasz rudi #11 üzenetére

    Az ma Infinity Ward-ként ismert csapat magja is valamikor az EA alatt dolgozott. Ugyebár ők csinálták a sikeres és népszerű II. VH-s játékot, a Medal of Honor Allied Assault-ot. Aztán szépen otthagyták az EA-t, valószínűleg nem egyeztek a további elképzeléseik a játékot illetőleg. A Medal of Honor azóta mélyrepülésben van, az Infinity Ward-os srácok meg szépen megvalósították saját álmaikat, melynek eredménye a jól ismert Call of Duty sorozat lett, ami a mai napig szárnyal.

    A Need For Speed-nél nem csak a motorral vannak a gondok, de a fejlesztőjével is, a Black Box-szal. Teljesen kiégtek, ötlettelennek, bár lehet ők is csak az EA stratégiájának áldozatai.

    [ Szerkesztve ]

  • BalaNce87

    addikt

    válasz athomi #14 üzenetére

    Hát nemtudom de lényegében, nem sok újítást hozott a call of duty immár a 3. éve, én abban nem látok logikát hogy az első részéhez kellett némi tudás, utána jött a 2. ami könnyebb lett, utána 4 ami mégegyszerűbb, (mert minden fegyver automata benne) és most kijött az 5 aminek semmi értelme nincsen, igaz hogy ezt nem az IW fejlesztette de a call of duty név ott van és minden jellemzője meg is maradt, szóval nekem már eléggé az az érzésem van hogy cod is átmegy az NFS-be, most egy szimpla példa, kiadnak 8 részt és 4.-től már szinte semmi emlitésreméltó újítást nem hoz. A 4.rész annyiban lett új hogy mostani fegyverek és pont, minden más cod2. Szóval nekem ez visszalépés hogy évről évre könnyebb egy játék és nem dobják fel vmi tényleges újítással, meg hogy átmennek modernbe és utána vissza Világháborúba, tök logikátlan. A Single részét meg hagyjuk, mert az kifejezetten idegesítő és monoton, egy két küldetés van benne ami jó, és nem csak a menjünk előre és lőjjünk le amennyi embert csak tudunk mindezt egyedül, mert a társaink semmit nem tesznek, (végignézik hogy elmegy egy német mellette és hagyják hogy megöljön és csak néznek tovább) ez nekem nem élvezhetővé teszi a játékot, hanem egyenesen egy rakás sz..á. Az inkább lenne előrehaladás ha kiszednék az életvisszanövést meg tegyenek bele némi fegyverszórást, mert ez már nagyon gyerekes.

  • WonderCSabo

    félisten

    válasz BalaNce87 #15 üzenetére

    Egyáltalán nem értek Veled egyet. A szakma szerint is jobb a életvisszatöltődés, mint a gyógyszerek. És a Call of Duty single részét gagyinak hívni... :F Persze tegyük hozzá, hogy a Treyarch által készített CoDok tényleg nem olyan jók, mint az IW-i. Az AI sem rossz, ahogy te mondod. Biztos, hogy a CoDról beszélsz, és nem a MoHról? :)

  • BalaNce87

    addikt

    válasz WonderCSabo #16 üzenetére

    Azt írtam hogy egyáltalán nem kéne életvisszatöltődés, legyen élet 100 a max és szevasz.

  • athomi

    veterán

    válasz BalaNce87 #15 üzenetére

    Ha te nem látsz különbséget az első, második és negyedik rész között, akkor benned a hiba, mert mások látják. Maga a CoD érzés ugyanúgy benne az összes részbe, de ez így jó. A Treyarch-os fejlesztéseket pedig ne kavard ide. Az Activision a sorozat sikerességére való tekintettel szeretett volna sűrűbben előállni az új részekkel (naná, ők is a profitért csinálják, nem azért, hogy mi jól szórakozzunk otthon), az IW viszont nem hajlandó évente kiadni új részeket, mivel ebben az esetben a minőséget nem tudnák garantálni. Az Activision úgy gondolta megbíz egy másik fejlesztőcsapatot is, akik minden 2. részt készítenek. Nekik valószínűleg nincs túl nagy szabadságuk, így kénytelenek az IW-sek által készített részeket "lemásolni".
    Ha a játék nem tetszik, akkor nem értem miért foglalkozol állandóan vele.

    Szerk.: Maradjunk a topik témájánál, nem kell irkálnod a szubjektív véleményedet off témában.

    [ Szerkesztve ]

  • Breki's

    tag

    Tökjó hogy itt volt szó levezetgetésről +minden, de az NFS-ből a Porsche volt pont az a rész amit kakukktojásnak lehetne mondani a szériából. Mivel az egész játék szimulátornak készült és nem Arcade-nek, ahogy a többi rész. Én nem mondanám egyértelmű sikernek, amiatt hogy csak a Porsche nevet fényezték benne és mivel szimuláció volt, keyboard-al szinte értelme sem volt nekikezdeni a játéknak. Márpedig az emberek elenyésző része rendelkezik sztem kormánnyal és pedállal. Jó igen, írja be majd most mindenki 1enként is hogy de nekem márpedig van. :)

    Szóval az EA-nek egyértelműen az NFS-t online támogatottsággal kéne megfűszerezni. Gondolok itt arra a nagyszerű dologra, hogy a 3.-4. részben már lehetett autókat importálni a játékba! Rengeteg rajongót szereztek azzal a készítők hogy a debilek a szar kis C Kadettjüket letölthették a kedvenc autósjátékukhoz és azzal gurulhattak a játékban a pályákon.

    Az NFS széria nagyszerű felemelkedését abban látnám főként hogy létrehozhatnának egy Online autós gamet újra, amiben többféle verseny van és mondjuk online versenyeket lehetne indítani, ingyenest és pénzest is akár, + lennének online boltok ahol creditért lehetne verdát venni + tuningolni. Sztem hatalmas tábort lehetne egy jól megtámogatott rendszerrel szerezni, mert jönnének a tágas lehetőségek miatt a gamerek, a pénzre pedig jönnének azok akik megélhetési játékot űznek. Ha pedig ezt egy olyan jó kis supportal megodbják ami folyamatosan ad ki autókat & fejleszti a játékban a lehetőségeket, akkor 99% hogy sikerre van ítélve a játék. Sajnos az offline autós játékok ideje már nem tolható ki sztem túl hosszú ideig, mert az Online piac egyre növekszik, csak éppen a WoW-on kívűl nincs nagyon olyan játék amit választhatnának a gamerek.

    Az meg hogy a motor elavult e? Hát én nem hinném hogy a motorral bármi gáz lenne. Sztem helyt áll a jelenleg piacon lévő autós játékok motorjai között simán.

    [ Szerkesztve ]

    Breki's

  • Invadrr_Zim

    tag

    válasz Breki's #19 üzenetére

    az D kadett volt, de azért köszönöm... :(((

    viszont hogy teljesen visszatérjünk az eredeti témánkhoz, miután jómagam is egy multinál dolgozom, picit más szemszögből is latom a helyzetet, és egyértelműnek tartom, sőt, követném az EA politikáját, ha nem azt szeretnem hogy úgy járjak mint az Eidos, az Atari, vagy bármelyik másik cég, akik deficittel zárnak szinte minden negyedben.

    kellenek az olyan "töltelék" játékok, amikkel játszol, mert abból jön be az a pénz, amiből képes lesz a kiadó szponzorálni a kísérleteket(mirror's edge).

    és ha mar itt tartunk, egyszer olvastam egy cikket ahol a DICE szóvivője azt mondta, hogy miután ok mar bizonyítottak a Battlefield sorozattal es a Bad Company-vel, az EA szabad kezet adott nekik a ME fejlesztésénél.

    most veszekedhetünk azon, hogy mit csinálnak jól vagy rosszul, de egy nagyon fontos dolgot nem szabad szem elől téveszteni. minden iparban minden konkurens cégnek megvan a maga fogyasztói köre. Ha az EA nem vérPistikének, hanem a "casual" gamernek fejleszt, vagy ha nem nem a 25 fölötti, hanem a 14-18 célcsoportnak, attól még nem lesz rosszabb, mint bármelyik másik kiadó.

    Az Adidas-t es a Nike-t sem fogom igénytelennek tartani, csak mert öltönyben járok. mindössze csak nem én leszek a célközönsége.

  • rudi

    nagyúr

    válasz BalaNce87 #17 üzenetére

    Ami a CoD és NFS analógiát illeti: egy dolog a Te egyedi szubjektív véleményed, de az újabb és újabb CoD részek mindig nagyon jó értékelést kapnak a szakmától, közel vannak az év FPS-e címhez az NFS sorozatot meg már évek óta szidja minden médium, az Undercover átlaga például 6 alatt van (CoD World at War 8,5-ös átlagú).

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • rudi

    nagyúr

    válasz Invadrr_Zim #20 üzenetére

    Aztán lehet hogy azért veszteségesek mert a sok gyengébb gamet csinálják, ami szintén pénzbe kerül, de nem hozza, csak viszi, mert nem veszik. Szerintem az EA-nál nem az a pár B kategóriás game csinálja a nyereséget, hanem a Sims széria.

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • Lenry

    félisten

    válasz Invadrr_Zim #20 üzenetére

    kellenek az olyan "töltelék" játékok, amikkel játszol, mert abból jön be az a pénz, amiből képes lesz a kiadó szponzorálni a kísérleteket - a probléma ott van, hogy sokkal több a "töltelékjáték" mint a "kísérleti"... egyszerűen nem mernek, vagy nem akarnak újat csinálni és ez nem csak az EA esetében van így.
    sokan istenítik a Blizzardot (köztük én is), de még ők se nagyon mernek újba belevágni, hanem a 3 nagy névre építkeznek (Warcraft, Starcraft, Diablo). Bár most állítólag készül egy teljesen új világban játszódó MMO-juk, ami ha igaz, akkor követendő példa minden nagy kiadó számára, hogy igenis szabad, sőt kell új játékokkal próbálkozni, és nem csak a nagy bejáratott nevekkel nyomulni.
    nézd meg egy mai nyomatott játékújság címlapját:
    NFS: Undercover (NFS 12), GTA 4, Fallout 3, Far Cry 2, Deus Ex 3, Fable 2, Arma 2, Gears of War 2 (GS2008/11)
    folytatások, folytatás hátán. az egyetlen nem folytatás az újság címlapján az ajándék teljes játék.
    persze, néha jól jön egy-egy folytatás, pl a Fallout esetében, ahol egy nagyon régi játékot újítottak föl (bár a rajongók nem túl sikeresen), de mégis más a helyzet, ebben az esetben, mint egy olyan név esetében, amiből évente, vagy még sűrűbben jön új rész (NFS, Sims, sportjátékok)

    hú ez elég összedobált hozzászólás lett :B

    Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

  • BalaNce87

    addikt

    válasz rudi #21 üzenetére

    Hát nemtudom kinek jön be az unalmas lövöldözős játék, amiben semmi kihívás sincsen, buta ellenfelek, akárcsak a mostani NFS-nek. Jó de abba meg mi a logika hogy megkönnyítik, mert szerintem semmi, magyarul pénzért mindent csak vegyék meg mégtöbben. A cod5 meg nem az IW fejlesztése ezt tudom, de ugyanaz az eredmény, évente kijövő codok. Ezeket a pontokat meg szerintem részben a multiplayernek köszönheti (azon van a hangsúly) mert mint már mondtam a single részei eléggé monotonok, az 1 és 2 singleje szerintem jobb volt. Ez a pontozás most kb ugyanaz mint a GTA4, PC-re sokkal rosszabb, mint Xboxra, kevesebbet érdemel, és tudjuk hogy miért, nem a játékélmény miatt. Én is játszok codokkal, csak szerintem ezzel jó fele nem haladhat, az évente megjelenő részekkel, mind1 más véleménnyel vtok, elfogadom.

    athomi:
    "Ha a játék nem tetszik, akkor nem értem miért foglalkozol állandóan vele."
    Azért mert ha megemlítem levok hurrogva, mert nem istenitem az egekig a 4. részét.

    [ Szerkesztve ]

  • WonderCSabo

    félisten

    válasz BalaNce87 #24 üzenetére

    Az újabb CoD játékok rajtad kívül mindenkinek nagyon tetszenek, főleg az IW fejlesztései. A CoD4 szinglije vmi iszonyatos jóra sikeredett (pl. a zseniális csernobili pálya és a katartikus atombomba, etc.) és a szakma is nagyon dicsérte. Ennyi. :)

  • BalaNce87

    addikt

    válasz WonderCSabo #25 üzenetére

    Azt mondtam hogy van egy két jó küldetés benne, de látom ezt nem vette észre senki; fura nah de ott van pl a sniperes, meg amikor hátadan kellett cipelni a haverodat ezek élvezetesek és ötletesek, de többségük arról szól hogy, darálj ezerrel, újratermelödő ellenfelek, mindent te csinálj, társak segítsége 0, végignézik a halálod stb. Az 5. részbe tényleg semmi újítás nincsen, felesegesnek érzem, nem is tudom hogy kaphatott 8.5-öt, vicc. És nem hiszem el hogy nemtudják vmivel feldobni jobban, én most lényegében a single részről beszélek, bár nekem az 5. rész mutija se tetszik, inkább egy skinpack a 4-hez.

    [ Szerkesztve ]

  • Prof01

    veterán

    válasz WonderCSabo #25 üzenetére

    Sztem is durva lett a cod4. Többször végig kellett játszanom, annyira megtetszett. :K

    Four wheels move the body. Two wheels move the soul.

  • Protoss

    senior tag

    válasz Breki's #5 üzenetére

    Az EA-val szemben pár saját gondolatot tennék hozzá. Tisztelem azt, hogy van véleményed amit korrket hangvétellel megfogalmaztál és nem a "csak azért is ellentmondok" stílusban :C.

    - Rengeteg munkahelyet mentett meg sorhoz kapcsolódva, amíg érdekében áll/állt. Akiket felvásároltak (megmentettek) általában adot területen valami újat tettek le és ezért érdemes volt felvásárolni őket. Tehát nem azért "mentette meg" őket mert ennyire érzékeny szociálisan, hanem mert remélte, hogy a képességeiket felhasználva növelheti saját hasznát. Tény, hogy ilyen az üzleti gondolkodásmód. A multik pedig egyből több száz vagy akár ezer embert is utcára tesznek egy tollvonással, ha érdekeik ezt kívánják meg, de nem ezt részletezem tovább.
    Az EA azért problémás nálam, mert megveszi az ötletes, kreativ erőforrást, majd rosszul gazdálkodik vele. Ha üldözési mániám lenne, még az is eszembe jutna, hogy esetleg burkoltan így számolta fel egykoron a konkurenciát és most a generált űrben élvezi hatalmát.

    - Blizzardról annyit, hogy az egész cég stratégiai alapokon dolgozik, hosszú távon. Ez tetszik az embereknek általában, annak ellenére: hogy nagy cég és napjainkban pontosan, jól körülhatárolt piaci szegmensben (RTS, mmorpg) tevékenykedik és nem a legolcsóbban.

    Lehet meglep, de véleményem szerint alaposabbak az üzletben is, mint az EA. A Blizz soha nem ugrált, amit kellett átvett, amit kellett saját maga kidolgozott, DE mindig van/volt hozzáadott érték a játékaiban.
    A WOW-ra sokan úgy tekintenek, hogy a Blizz vakszerencsével belebotlott és befutott vele a célba. A Blizz akkor nyerte meg ezt a csatát mikor a Dune2 sikerét látva megalkotta a saját RTS világait a fantasyban és a sci-fi terén. A Starcraft sikerét látva Koreában megvizsgálta, hogy ott mivel játszanak még és feltűnt neki az mmorpg. Ezt követően a Blizz "eltünt", mert tanult (távol keleti országokban szinte hemzsegtek ezek a játékok) , másolt, felhasználta kialakított saját világát (warcraft), fejlesztett és kihozta a WOW-t. Amit sokan a világ egyik csodájának vagy a sötét erők leggonoszabb manifesztációjának tekintenek. Aki játszott/játszik wowwal tudja, hogy egy alaposan kidolgozott játék. Sok-sok apró hiányosság, aránytalanság jellemezte/jellemzi és folyamatosan csiszolják (és foltozzák). Tehát akár az EA is létrehozhatta volna, ha nem csak fejős tehenek lennénk a szemében.

    Személy szerint engem nem győz meg, hogy az EA évek óta játsza már:
    - bejött egy progi (pl.: Battlefield, NFSU, stb), akkor erről éveken át még a 7. bőrt is lehúzzuk (és az EA azt sem tudja/érzi sokszor, hogy miért is futott be az adott progi),
    - marketinggel átnyomunk mindent (ezzel kisebb kreativ studiokat is hátráltat, hiszen a már befutott nevet választják a vevők, nem keresnek alternatívát, ajándékozók a reklámozott termékeket veszik),
    - a piac meghatározó szereplőjeként próbálja eldönteni, hogy mi kell a játékosnak (mint a tv csatornák, sztem már a kutya nem nézi a kitalált celebjeiket/sztárjaikat, de ők csak azért is súlykolják)

    Amit sajnálok, hogy az EA lett egykoron a Blizz vetélytársa az RTS-k terén és úgy bukott bele, hogy a Blizz a Warcraft3 széria óta nem hozott ki külön önálló progit, jön a Starcraft2, ami remélhetőleg nem lesz csalódás. Pedig korábban a Blizznek is fejlesztenie kellett, hogy megmaradjon, a folyamatosan bővülő C&C/Red Alert család mellett.

    Ha ez a fiaskó megismétlődik mmorpg terén, az az EA teljes gyalázata lesz. Remélem, hogy WH onlinehoz lesz akarata és nem lesz cél, hogy évente növekvő számsor ragasztása legyen csak a fejlesztés eredménye.
    Amitől félek, hogy az mmorpg-k teljesen kiölik a fejlesztői kedvet más tipusú játékok létrehozásához. Mert az mmorpgk lesznek a bevételi források a cégeknek, de ezzel mi játékosok nagyon sokat veszítünk. Az EA-t ismerve a befutó mmorpg-je hatására teljesen elsorvadnak más irányú fejlesztéseik, sőt minden gammábol mmorpgt farag majd a maga gyors talpaló módján.

    Ne glettelj, a vakolás jobb

  • Protoss

    senior tag

    válasz Protoss #28 üzenetére

    Bocsánat, a kapkodásban a Blizz résznél kimaradt a Diabolo ami a Wownak is nélkülözhetetlen alapja. :R

    [ Szerkesztve ]

    Ne glettelj, a vakolás jobb

Új hozzászólás Aktív témák