Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Remus389
veterán
válasz #16939776 #11 üzenetére
i7 980x
#44 Nekem egyik nap marha jól jött volna 4-nél több mag, amikor egyik reggel 320-as mp3-at csináltam a flac anyagból, és ha lett volna több magom, akkor nem késtem volna el melóból
És mit szólt erre a bossz?[ Szerkesztve ]
Már csak egy darab maradt!!! https://hardverapro.hu/apro/burson_v5i_dual_opamp-ok_2db_2/friss.html
-
Robitrix
senior tag
azért a félre értések okán nem teljesen hal meg mondjuk egy 6 magos proci akkor se ha egy 8 magra optimalizált játékkal fut össze. Egyrészt nem minden program szál hajtja ki teljesen a procit. Ha jól optimalizál a rendszer és a hardver, akkor a kisebb erőforrás igényű program ágakat felteszi egy magra(időosztásban felvátva futnak) a nagyobb igényűek meg egyedöl saját magot kapnak. vagyis lesznek olyan program szálak, amelyek nem tudnak teljesen valos időben práthuzamosan futni, mert osztozniuk kell más programágakkal. Persze ez okozni fog némi lassulást a futásban, de nem lesz feltétlenül drámai. egy játék program túl bonyolult ahhoz, hogy optimálsian szét lehesen terhelni a feladatokat a szálak vagy magok közt. Mindig lesz olyan ága a programnak, amelynek kevesebbet kell számolni.
-
Ragnar_
addikt
" Pont ezt akartam írni én is; úgy tűnik a 386-os prociktól (vagy még korábban?) kezdődő
lopkodásokatmásolást (lásd Slot 1 vs Slot A) folytatja az AMD - úgy tűnik ez a vérükben van... "Milyen igazad van. A CCX-es felépítést is az Inteltől lopta, az AMD átvette a HT miatti sebezhetőségeket is, ezért is mennek fej-fej mellett a HEDT szegmensben. Ja és nyilván az Intel csak jófejségből felezte a HEDT árait, ahol nem a 6 magig skálázódó konzolportok a meghatározóak, bár jövőre még jöhet ugyanaz+50MHzel, +100 dodó+50W fogyasztás, mert ugye tick-tock-tick-tock-tock-tooock-tooooooock. Ebből most nem tud jól kijönni az Intel egyelőre.
[ Szerkesztve ]
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
Ragnar_
addikt
Én láttam már néhány tesztet, ahol szituációfüggően a 6/6 proci 65FPS-t megy 100%-os terheléssel míg egy 6/12 proci 85-öt 80%-os terheléssel néhány másodpercig. Mondjuk ezeket egy synces monitor kisimítja, és persze még nem vészes, de a jövőben változhat. Kérdés, hogy melyik a szerencsésebb, ha az alkalmas hardver van előbb és lehet rá fejleszteni, ez esetben ugye többszál a játékmotorok esetében, vagy pedig adott az igény szoftver oldalról a sokmag irányba, ezek ugye a renderprogramok mondjuk amik jól többszálúsíthatóak. Hiszen ugye ha a konzol sima 8 mag, a PC gamerek 80%-nak 4/8 vagy 6 magos procija van, akkor szerintem nem nagyon fognak 32 szálra optimális engine fejlesztésével foglalkozni, míg egy renderprogramnál ugye gyakorlatilag minden mag/szál jól skálázódik.
[ Szerkesztve ]
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
dokanin
aktív tag
Na most már megkérdem, mert annyiszor előjön a téma, hátha valaki elmagyarázza nekem.
Ezerszer hallom, hogy egy-egy játék hány szálra van megírva...
Én programozó vagyok, igaz .net-re fejlesztek és nem játékokat, de többszálú és párhuzamosított programokat. A tapasztalatom szerint egy kód, vagy egyszálú, vagy többszálú. Ha nincs szinkronizálva akkor csak egy szál futtathatja, de ha igen, akkor meg tök mindegy hány szálat engedek rá. Az igaz, hogy nem feltétlenül optimális egy-egy feladatra ráengedni többet, de a legtöbbször, több szál hatékonyabb.
Szóval miért nem engednek rá annyit amennyi van és kész? Miért csak korlátozott számú szálat használnak? Én eddigi pályafutásom során még sosem találkoztam olyan feladattal, amire mondjuk csak max 4 szálat lehetett ráengedni, mert a több problémát okozott volna.
Ráadásul szintén saját tapasztalat, sokszor érdemes több szálat futtatni, mint amennyi mag van, mert csomószor várakoznak a szálak, míg a másik befejeződik, így sokkal hatékonyabb lehet a processzor kihasználása. -
arn
félisten
nem mindent lehet parhuzamositani, vagy rosszul... vmit ra lehet bizni, pl egy rendert, hogy ossza fel tetszolegesen tobb tilera, de egy tetszoleges feladatnal nem fogja helyetted kitalalni semmi, hogy akartad te azt utemezni es parhuzamositani.
amugy egy oprszben a hatterben tobb ezer szal fut egymas mellett, amihez kepest a magok szama elenyeszo mindegyik esetben, igy en nem aggodnek, hogy nem hasznalja semmi... hogy ki mennyire utkozik bele a plafonba tobb nagyobb processznel, ez egyeni hasznalat fuggo.
de az egesz nagyon elmeleti dolog, mert jelenleg a gyartok csak ebben tudnak jelentosen elorelepni, ugyanakkor egy normal desktopos teruleten nem hinnem, hogy valaha is normalisan fognak 32-64 mag fole skalazodni a megszokott x86os szemlelettel. szvsz a kozeljovoben (ha eltekintunk a felho alapu szamitasoktol): lesz egy hatekony mobilszeru soc 16-32 maggal, meg egy bika gpu/apu, ami a tenyleges munkat vegzi majd (meg ahogy teszik is mar sok esetben), a proci feladata nagyjabol az lesz, hogy kiossza a folyamatokat mas hatekonyabb hwnek.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
arn
félisten
válasz Komplikato #61 üzenetére
ali aladdin v chipset volt a tipikus akkoriban ss7 rendszereken, de az max csak sima sdramot tamogatott. sdramnal szvsz nem volt sehol tobbcsatornas megoldas. rdramnal es ddrnel igen, de az mar 2000tol jott (az aladdin v 98as, a bxel egy idoben jott kb).
k6-3nal volt olyan trukkos dolog, hogy az alaplapi cache is hasznalhato volt l3 cachekent.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Ragnar_
addikt
Akkor ez mellément. Nem rémlik a CCX-et emlegetni a jelenkori Intelnél én elvileg a 4 magos blokkokra gondoltam bár nagyon nem is olvastam utána..
"CCX is a term used in AMD CPUs and stands for CPU complex or core complex. It refers to a group of four CPU cores and their CPU caches (L1, L2, L3)."[ Szerkesztve ]
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
arn
félisten
Az elso ccx megoldas az nagyon hajazott az inteles megoldasra, a masodik mar sokkal intelligensebb, es errefele megy az ipar, csak a szukseges reszeket fogjak dragabb gyartastechnologian csinalni, varom, hogy gpuknal mikor lepik meg. Nem mellesleg igy az sem fontos, hogy egy gyartotol jojjenek azok a chipek. Pl vki gyart egy armos socot, aztan bepakoljak a gpu melle, etc. igy szetoszthatoak a fejlesztesi es gyartasi koltsegek is. Sokkal koltseghatekonyabb megoldas, ha okosan van kitalalva, szelesebb termekportfoliot lehet csinalni vele. Amig az intel nem lepi meg, nagy hatranyba kerul... eleve gyartasi problemai vannak, es monolitikus magokkal sokkal nehezebb a valtas.
szvsz az athlon/a64 sokkal kevesbe volt veszelyes az intelre, mint a ryzen... es nem is a termek miatt, hanem ahogy eloallitjak azt. Ha elindulna egy oem domino az intel procik levaltasara, nagyon hirtelen omlana ossze az egesz kartyavar, utana mar tudnanak eleget gyartani.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Ragnar_
addikt
Valahol olvastam, hogy a Dell is készül Ryzennel gyártani, pedig eddig leginkább Intel procikkal gyártott, de az Inteles készlethiány már a Dell eredményein is látszik.
Kicsit kérdés az is mennyire mesterséges a készlethiány, hiszen ha tényleges problémáról van szó, akkor szerintem nem nagyon fogja tudni az Intel hirtelen megoldani, csak egyik másik szegmens rovására. Mondjuk kevesebb asztalit procit gyárt, így több notebookot tud, vagy valami hasonló.Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming