Új hozzászólás Aktív témák

  • .mf

    veterán

    Inkább a Skywind (Morrowind + Skyrim-motor) fejlesztésével haladnának :(
    A Morrowindre sokkal inkább ráfér a frissítés (nem csak a grafika miatt, az mondjuk korához képest még egész jó, hanem a kezelés, harcrendszer, a skilltreek (ugh), stb. hasonlók miatt), az Oblit elég szépen fel lehet javítani modokkal. Legutóbb tavasszal hallatott magáról a Skywind projekt, azóta érdemi lépésről nem olvastam. Pedig annyira szívesen játszanék újra a Morrowinddel...

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • ribizly

    veterán

    válasz .mf #1 üzenetére

    Az is készül szépen, nem?

    |•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|

  • .mf

    veterán

    válasz ribizly #2 üzenetére

    Szépen lassan, de leginkább lassan, ha egyáltalán. :(
    Pár éve látszódott az érdeklődés és a haladás körülötte, de az utóbbi egy évben alig valami.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • galocza

    aktív tag

    válasz .mf #1 üzenetére

    én is a skywindet várom, eddig egyetértek.
    de kezelés? az összes tes játék közül a morrowindnek volt a legfejlettebb, legrugalmasabb guija. egy gombnyomásra spell lista, inv, térkép, karakterlap egy képernyőn, mind átméretezhető, a tárgyak ikonok formájában, rögtön áttekinthető. ehhez képest a banga nagy karakteres, listás oblivionos (skyrim se változott sokat) menüszenvedés hatalmas visszalépés.
    harcrendszer? jogos, az gyakorlatilag zérus, de nekem pl nem hiányzik, én elsősorban a kalandért játszom (és a szabadságérzetért), a csaták majdhogynem csak időrablás számomra, nem szeretem, ha harcrendszereket kell tanulnom. ha erre mennék, verekedős játékkal játszanék, hack&slash-sel, vagy hasonlóval. mivel ezzel valószínűleg kisebbségben vagyok, ezt a pontot odaadom.
    skilltree? gondolom az oblivionban bevezetett perk rendszerre gondolsz, nem bánom, hogy van, de nem is hiányzott igazán. tőlem lehetne. amúgy a tes3-4 fejlődésrendszere az összes közül a leglogikusabb és legelegánsabb. újoncként játszol? minden történik magától, oda se kell figyelni, fejlődik amit használsz. maximalista régi róka vagy? körétekerheted az agyad, hogyan is működnek a dolgok a motorháztető alatt, és kihozhatod a lehető legerősebb karaktert. kár, hogy tes4-ben az egészet tönkrevágták a karakterrel együtt erősödő ellenfelekkel, és a játék 25-30-as szint felett büntet... ezt vhogy sokkal jobban megoldották a skyrimben (bár én az oldszkúl rpg felfogást pártolom, ld mw: nincsenek veled erősödő ellenfelek, ha olyan helyre mész ahova nem kellene, elkenik a szádat, ha félisten vagy, elkened mindenki száját).
    na mindegy, neked lesz jó, skyrimesítenek mindent, amit morrowindben nem szerettél, de pl én igen.

  • .mf

    veterán

    válasz galocza #4 üzenetére

    "az összes tes játék közül a morrowindnek volt a legfejlettebb, legrugalmasabb guija. egy gombnyomásra spell lista, inv, térkép, karakterlap egy képernyőn [...] ehhez képest a banga nagy karakteres, listás oblivionos (skyrim se változott sokat) menüszenvedés hatalmas visszalépés."

    Jogos, közben el is felejtettem, hogy ezekre szinte egyből telepítettem a modokat. De az inventory-kezelés, és a buy-sell rész ott sem lopta be magát a szívembe.

    Felfedezés, kaland -- teljesen egyetértek, nekem is ez volt a legfontosabb és legjobb a Morrowindben. Ezért etalon számomra még a mai napig, és ezért várom annyira, hogy elkészüljön a Skywind. Ellenfél-szintezés úgy emlékszem a MW-ben is volt részlegesen: néhány végig gyenge maradt, néhány a szinteddel arányosan erősebb lett, de voltak helyek, ahol eleve magas szintű ellenfelek voltak, tehát ha oda akartál menni, előbb tápolni kellett, sokat. Na és az a tápolás... Agyrém. Skilltree-vel lehet, hogy nem jól fejeztem ki magam. Az a része a játéknak, főleg Morrowindben és egy kicsit leegyszerűsítve Oblivionban is, hogy mely skilleket választhatsz fő- és mellékskilleknek, és hogy ezekre végig figyelve "játsszál", hogy jól lépj szintet (megkapjad a legmagasabb szorzót). Gyakran használni tervezett skill emaitt nem lehetett főskill, mert akkor túl hamar, alacsony szorzóval lépnél szintet. Pont ellenkezőleg, fő skillnek ritkán használt, könnyen szintet léptethető dolgot kellett választani (mennyit ugráltam a szintlépésért...); a ténylegesen használt skillek pedig vagy mellékskillek, vagy a maradék. Az első x szintet úgy kellett végigtoljam, hogy a karakterhez egy papír táblázatban előre kijelöltem, következő szinteken mely skilleket kell kigyúrni, és húztam a strigulát, hogy adott skill hány szintet lépett. Ez van, ha az ember maximalista öreg róka :)

    Félre ne érts, nem az a része zavart, hogy néhány helyre bizonyos szint alatt nem volt értelme menni (ezzel semmi bajom, sőt, egyetértek vele) -- hanem az, hogy jól felépíteni a karaktert kontraszelekcióval járt, a kedvenc skilljeidből kellett legalacsonyabbról indulnod, míg a legfeleslegesebb volt a legmagasabb, rengeteg kínkeserves tápolással kellett a játékot kezdeni, aztán ugrálva szintlépés... Ha az egész szorzós-szintléptetősdit kivették volna belőle, sokkal szabadabban játszhattam volna.

    Meg azért voltak az olyan dolgok is, hogy alacsony szinten alig volt hajlandó blockolni, több kalapácsot törtél össze, mint amennyi egységet valójában javítottál, rengeteg potion failed meg spell failed. Az eszközök szintje is mennyit számított, egy rendes alchemy szettet összeszedni... A potion nélkül csak alvással és várakozással visszatöltődő mana, alacsony szinten hogy utáltam...

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • BoB

    veterán

    válasz galocza #4 üzenetére

    Hasonlóan gondolom. Szerencsére van megoldás.

    Oblivionhoz: Oscuro's Oblivion Overhaul
    Skyrimhez: Skyrim requiem

    Számomra ezek nélkül játszhatatlanul sz@rok voltak a Daggerfall és Morrowind után.
    (nincs szinthezigazítás, normális inventory, stb stb.)

    [ Szerkesztve ]

    You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.

  • galocza

    aktív tag

    válasz .mf #5 üzenetére

    hááát igen, az örök probléma az ellenfelekkel 8).
    3 koncepció van:
    -csőben kell játszani. akkor mindig olyan csatákkal találkozol, amiket meg lehet oldani. van aki nem bánja, én utálom, rpgben számomra a szabadságérzet az egyik legfontosabb faktor.
    -az emlegetett fix erősségű ellenfelek. ilyenkor ha rossz útra tévedsz, megjárod. de ez a játékos bűne: amikor először mw-eztem, seyda neenben hiába kötötték többször is a lelkemre, hogy menjek balmorába (ahol ott volt a blades boss és a céhek, mind alacsonyszinthez mért feladattal), hülyegyerek (én) elment pelagiadozni, meg csempész (rabszolgakereskedő?) dungeont irtani - és persze állandóan elhullott. de szerintem ez nem a tervezés bűne, vessen magára a jatékos, ha nem hallgat jótanácsra.
    -a harmadik a változó szintű ellenfelek, és a skyrimben már tényleg elég jól megcsinálták, de akkor sem pártolom. (morrowindben hidd el, nem volt ilyen.)
    én a másodikat kedvelem, talán kicsit mert realisztikusabb, de nagyrészt azért, mert mint írtam, akarom érezni, hogy ha megvannak a skillek és megvan a felszerelés, gyerekjáték egy hétköznapi szörnyike. mw ezt megadta, skyrim részben, oblivion tragédia ebből a szempontból.

    a governing attribute/major (minor) skill dologhoz: ez tényleg elég összetett és macerás játékot kíván, ha a játékos tökéletesre megy - de legyünk őszinték, kevés a hozzánk hasonló mazochista. viszont az átlag játékosnak ez a fejlődésrendszer adja a legfluidabb, leglogikusabb, a játékmenetet legkevésbé zavaró fejlődést: a skilleket észre se nagyon veszed, hogy nőnek apránként, szintlépés meg csak ha alukálsz. amúgy a szorzós dolgot mwben én még nem is értettem, nem is érdekelt különösebben, tettem amit tettem, és a játék teljesen élvezhető volt. egy ad&d-ben ehhez képest minden szintlépés egy stressz: mit fejlesszek hova fejlesszek, mért lesz a nehézpáncélom hirtelen jó, amikor nem is volt olyanom, stb...
    ja, a nevek hasonlósága nem a véletlen műve 8):
    Ysmir's Son

    a-hova-lehet-menni témához: 1x megpróbáltam elmászni a játék elején a ghostgate-en túlra - alacsony atlétikával a dombot nem tudtam megmászni. (jó, túlélési esélyem amúgy is nulla lett volna, de akkor is. 8)

    (és végül elárulok egy titkot: sok végigjátszás után, a mai napig sem tudom, hogyan kell mw-ben lockpickelni. technikailag fog sincs. első játéknál nem sikerült, még nem volt jútúb meg ilyesmi, lehet, lusta is voltam utánanézni/kérdezni, de csináltattam gyorsan egy 100pontos opent, és rábíztam arra a zárnyitogatást, és így teszek azóta is. és ez az a szabadság, amit csak a morrowind ad meg 8)

    [ Szerkesztve ]

  • Zsopa

    tag

    Biztos hogy le fogom szedni ez a Skyblivion-t vagy mit, ha megjelenik, mert Elder Scrolls rajongó vagyok, ahogy az Enderal-t is leszedtem, amint megjelent... Toltam is pár tucat órát, még tetszett is. Pár éve meg és a a Nehrim-et is ugyanígy, de aztán tán 50-60 órát is nyomtam. Azonban az van, hogy olyan dömping van, hogy félre is raktam ezt is azt is (ha tetszett ha nem), mivel másik 5-10 játékot tolok minimum. Egyszerűen még akkor sem lenne az embernek ideje mindent kitolni, ha napi 40 órát játszhatna! Sajnos ez a fő gond. Mindenképp be akarom fejezni a Nehrim-et is, az Enderalt is (esküszöm nagyon tetszenek), csak a helyzet az, hogy mivel órák ezreit Oblivion-oztam és Skyrim-eztem, még ha mások is ezek és nem győzöm ismételni hogy valóban nagyon jó teljes modok, mégsem adnak valahogy annyira újat, hogy beléjük ragadjak és egyszúszra letoljam ekezekt... Oké, lehet én nem vagyok eléggé Elder Scrolls rajongó... fáj, de vállalom akkor ezt... de hát csak az ehavi és idei megjelenéseket nézve is le vagyok maradva tucatnyi nagy címmel, amik érdekelnek (holott nem érdekel minden, nem játszom minden marhasággal, pl nem MMO-zok már sok éve, nem GTA-zok és soha nem is tettem és erre büszke vagyok, nem BF-ezek vagy CS-ezek, meg semmi hasonló online, de még csak nem is Minecraft-ozok, nem NFS-ezek, max megnézek egy-egy részt, nem MC-zek, csak abba is belepillantok néha). Csak igényes fps shooter-ekkel játszom, mint pl CoD minden rész, (jaj jó jó tudom tudom, van akinek ez is igénytelen trágya szemét persze-persze) vagy éppen Far Cry, Wolfeinstein, Dishonored és Thief sorozatok, ill. azok legújabb részei. Igényes top kalandjátékok illetve tps-ek mint Tomb Raider, Hitman, AC sorozatok és hasonló és igényes top akció RPG-k, mint pl Witcher sorozat, Dark Souls, Dragon Age, Neverwinter, Sacred (és persze minden említett műfajban tudnék még tucatszám sorolni címeket) és hát nem utolsósorban az Elder Scroll saga persze ugyebár... Mivel ember vagyok, van életem, vannak kapcoslataim, munkám stb, ezért a játékra, mégha ez a fő hobbim is (bár még elvileg volna néhány másik is), nem tudok átlagosan napi 3-4, max 5 óránál többet szánni (így is elég ritkán alszom ki magam), és ha fejre is állok, már akkor sem fér egyelőre bele, sem egy Enderal, sem egy Nehrim, és tartok tőleg hogy egy Skyblivion sem fog, max pár óra megnézés, aztán a szokásos félretevés, és önmagamnak megesküszés hogy amint csak tudom, mindenképpen kitolom ezt is, mert tetszik és érdekel... és hány de hány ilyen önámító ígéret lóg a elvegőben, hosszú ohsszú évek óta... betartatlanul... hát hiába ez a gamer sors... ;)

    [ Szerkesztve ]

  • L3zl13

    nagyúr

    Fura, de valahogy nem jön be kinézetre a Skyblivion ebben a trailerben, még egy vanilla Skyrimhez képest sem. A vanilla Skyrimben voltak olyan pillanatok mászkálás közben, amikor a táj látványa szinte megtévesztésig életszerű volt. Ebben a trailerben a pillanatra sem éreztem így.
    Láttam már régebben is videókat meg képeket a Skyblivionból meg a Skywindből, de akkor valahogy jobban tetszett. Nem tudom mi változott... :F

    Aki hülye, haljon meg!

  • galocza

    aktív tag

    válasz L3zl13 #10 üzenetére

    biztosan nincs igazam, csak régen láttam obliviont, de video megnézése közben az jutott eszembe, hogy az eredeti oblivion jobban nézett ki.
    tudom, hogy nem, csak az idő emelte a mércét, mégis ez volt az első gondolat...
    skywind videók tetszettek.

    [ Szerkesztve ]

  • Medocsabi

    addikt

    Jók ezek a remastered verziók,de Én már tuti nem fogom még 1x végigjátszani.Pont amiért a 'felújított' skyrimet sem.Mert mindegyik részt kb 5x végigtoltam,cheatekkel/anélkül,xboxon,pc-n. Több 1000 órát beleölve.Nekem elég volt.Inkább egy új részt szeretnék.
    Magyar felirattal :DD

  • .mf

    veterán

    válasz BoB #6 üzenetére

    Első hallásra szimpatikus ez a Skyrim Requiem (úgyis lassan itt a tél, amint elrakom a motort, valamivel el kell foglalnom magam...), de kicsit utánaolvasva, a bemutató-videóit megnézve nem nyúl egy kicsit túl mélyen bele a dolgokba? Pl. light armor vs heavy armor vs spellcasting... Ezzel a kedvenc build-típusom ("ranger-mage" hibrid, azaz feltápolt védelmű dest-enchantolt elven gilded light armorban támadást sneak-nyilazással indító, varázslatokkal folytató, legvégső esetben egykezes+spellbreakerrel befejező breton) eléggé csorbát szenved. Ha jól értem, a Requiemben a light (még az elven is) alig nyújt védelmet íjászokkal szemben. A klasszikus nehézpáncélos battlemage pedig egészen magas szintekig nem élhető, mert a nehéz páncél miatt óriási spellcasting büntetést kap. Nehéz páncélt különben sem komálom túlzottan, nagyon belassul tőle a karakter, és a tömege is elviszi a teljes teherbírás majd' felét, míg egy elven gilded teljes szett könnyebb, mint némely nehéz sisak egymaga...

    Van esetleg más hasonló overhaul is, ami a Skyrim alap level-követését alakítja át? Néha egy kicsit vicces, ahogy mezei banditák a kenyérre valót akarják tőlem begyűjteni csilliárdnyit érő páncélzatban+fegyverben :DDD

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

Új hozzászólás Aktív témák