Új hozzászólás Aktív témák
-
Zirowe
nagyúr
A hátsó hely azért függ a választott babaüléstől is, kiszámoló blogon volt szó platformos egybeépített babaülésekről, amiből 3db is elfér kisebb autóban.
Mi egy 2011-es C4 picassot (faceliftes) vettünk robotizált váltóval.
Magas felszereltség, de sokat pimpeltem rajta utólag (tolatókamera, androidos fejegység, stb).
Nagyjából megegyezik a későbbi picassokkal, nekünk csak 1 gyerek van, viszont jó nagy babaüléssel a nagyobb biztonság miatt, ennek ellenére két felnőtt kényelmesen elfér hátul.
Jó nagy a raktér, viszont most nyáron, amikor 2 hétre elutaztunk, szembesültem azzal, hogy bizony azt is meg lehet rendesen tömni és jól jönne még egy kis hely.Magam részéről sajnálom, hogy az egyterű, mint kategória kivezetésre került és cserébe csak batár suvok vannak.
[ Szerkesztve ]
We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
-
Petika_
csendes tag
Esetleg Kia Carens?
2013-ban vettek testvéremék Németországban egy Csehországból importált, keveset futott autót (fullfapad, klíma, tempomat, kanyarfényszóró benne, de kihangosító nincs), 1.6 GDI (benzin, közvetlen befecskendezés), vételkor volt rá még garancia. A kritérium az volt, hogy két felnőtt kényelmesen elférjen egy gyerekülés mellett a hátsó sorban, meg legyen nagy csomagtartó.
Eddig a kötelező szervizeken kívül egy autópályán bekapott kő miatt volt a szélvédő cserélve.
Van 2.0 GDI automatával ill. 1.7 dízel, létezik forgalmi szerint 7 személyes is. -
footy
addikt
Hallottam mar a multimac-rol, de ketlem hogy ugyanolyan biztonsagos lenne mint egy hagyomanyos magas kategorias babaules. Nekunk korabban reboarderes ules volt, az is oriasi konnyebbseg egy kis gyerekkel, de nem ezek az opciok mind kiesnek ha nincs eleg hely hatul. Szoval a multimac biztos jo ha semmikepp nem akarsz kocsit cserelni, de szerintem meg minding inkabb szuksegmegoldas borzaszto dragan....
Magam részéről sajnálom, hogy az egyterű, mint kategória kivezetésre került és cserébe csak batár suvok vannak.
En sem ertem az embereket hogy miert vesznek SUVot sokkal kevesebb hellyel amikor a minivanak 100x praktikusabbak.(#2) Petika_
A Carens nalam azert esett ki, mert mikor neztem akkor 2 db volt elado. Az 1.7dizellel mar neztem i40est, de nem volt tul izmos es a korai evjaratok nem is voltak problemamentesek. Az 1.6GDI pedig nagyon erosen kokszolodik es szivot amugysem szerettem volna. (dombos videken lakunk)[ Szerkesztve ]
-
Goose-T
veterán
Azzal számolj még, hogy a gyerek 6-7 éves kora után már nem sok értelme van a gyerekülésnek, elég egy ülésmagasító. Még 1-2-3 év, és már az sem kell.
Van ülésmagasítóból is isofixes, nekem is olyan volt, de a fiam már kinőtte, a lányom pedig még kicsi hozzá. Így most a fiam már csak simán a hátsó ülésen ül 9 évesen (135cm fölött lehet), a 6 éves lányom pedig még gyerekülésben. Bár mostanában sokat nőtt, lehet megpróbálom nála is az ülésmagasítót.
Ja a kocsi: tavaly még egy Ford Mondeo MK4 kombi volt, most egy új Skoda Superb kombi van. A feleségem a Mondeoban is elfért a gyerekek között, még két isofixes gyereküléssel is. Bár ott már egy kicsit kényelmetlen volt neki. Elég vékony ő is, 167cm, 55kg. A Superbben már simábban elfér, bár azt már az elejétől fogva csak egy gyereküléssel használjuk.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Somatom
veterán
Ezért nem szabad matchboxot venni. Egy rendes családi autóban úgy tolod, döntöd, forgatod az üléseket, ahogy akarod.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
kmisi99
addikt
Nekem vw golf sportsvan van, érdemes lehet arra is ránézni, hátul táncolni lehet, és egymástól függetlenül lehet a hátsó üléssort tologatni is. Kb touran kategória csak a csomagtartóból van lecsípve.
-
ZS3NI
őstag
Köszi a cikket, hasznos volt, ugyanezt a kategóriát vadászom épp. Ford S-Max-ban nem gondolkoztál?
A cikk igeny szerint frissul... - Nekem lenne igényem tovább olvasni.
IDDQD ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-
footy
addikt
Neztem az S-maxot, tetszett is mindkettonknek, de a hetkoznapokra felslegesen nagy nekunk.
A kompakt kategoria az ami szerintem a legjobb komprumisszumot nyujtja 1-2 gyerekkel.
A masik problema hogy az 1.5 EB(4 hengerrel) sem all jo motor hireben. A hibrid valtozat a toyota hajtaslanccal termeszetesen tokeletes valasztas ha megvan ra a keret. Nalunk viszont 15ezer euros keretrol indulva 17ert vettuk a picassot. Ezzel egy idoben a hibrid smax 38 ezer euro volt.#4 Goose-T
Azzal számolj még, hogy a gyerek 6-7 éves kora után már nem sok értelme van a gyerekülésnek, elég egy ülésmagasító. Még 1-2-3 év, és már az sem kell.
Ez ok, csak 6-7ev nem olyan keves, foleg ha 4 eves a gyereked es most tervezitek a masodikat. Mar a korkulonbseg miatt is kitolodik a 6-7 eves periodus.
A C-max tobb dolog miatt is kiesett:
- csak az 1.5EB van automataval ami a megbizhatosag es a magas ado miatt kihuztuk a listarol
- a masodik ulessor szukos a blogban taglalt tipusokhoz kepest
- a design sem tetszett egyikunknek sem (kivul-belul)[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
A blog címe minivan, egyterű. Az S-Max egy kombi, amibe bepréseltek hét ülést. Az egyterű az a Galaxy, Alhambra, Sharan trió (mivel ugyanarra az alapra épülnek), vagy az Espace IV -ig. Az V -öst sajnos kimosták és összement. A Caddy -t és társait nem sorolom ide, mert azok furgonból átalakított személyautók, amikben más a komfortérzet.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
footy
addikt
Feltem hogy elojon a kategorizalas, ezert is irtam bele a bevezetobe, hogy "kompakt-auto platformon alapulo egyteruek"
A minivan magyar szohasznalatban nem annyira elterjedt, ezert csaptam melle az egyterut.
Egyebkent a wikipedia is megerositi a kompakt MPV/egyteru mint kategoria letezeset.
En nem is szeretnek belemenni kategorizalasba, a bejegyzes celja annyi, hogy egy kis segitseget nyujtson 1 vagy 2 (kis)gyerekkel autot kereso szuloknek. -
zoli03
őstag
Az S-Max nem egy kombi. Belül alig rövidebb, mint egy Galaxy,a belső tér lényegesen magasabb, mint egy kombiban. Ilyen felfogással a C4 Grand Picasso/Zafira/Touran/stb sem egyterű. Galaxyból csak az első széria épült VW alapokra, 2006 után már teljesen más autó lett.
[ Szerkesztve ]
-
Goose-T
veterán
Ha 4 éves a gyereked, és most tervezitek a következőt, akkor mire meg is lesz a következő, addigra már 5 éves lesz a nagyobbik gyereked. Onnan már csak 1-2 év, és nem kell neki gyerekülés, csak magasító. Ha azt az 1-2 évet kibírjátok, akkor nem kell kompromisszumos autót venni.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Somatom
veterán
Nekem nincs gyerekem, de több topikban olvastam, hogy a gyerekeseknek a tolóajtó egy áldás. Sztem ez is fontos szempont lehet. Főfalusiként én is azt preferálnám, de sajnos, ebben kompromisszumot kellett kötnöm.
Itt egy kép az S-Max belsejéről. Nézd meg a hátsó ülések lábterét! Az enyémről már mutattam képet, de itt van még: KÉP1, KÉP2, KÉP3. Ez a különbség a kombi és az egyterű belseje között. Nekem a hosszított (Grand) van és így kívül 8cm -rel hosszabb az S-Max -nál. Az alapverzió is ugyanilyen elrendezésű, csak a teljesen hátratolt ülések mögött rövidebb a csomagtér (a lábtér ugyanennyi). Az viszont cirka 10cm -rel rövidebb, mint az S-Max.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
footy
addikt
Lehet nem fogalmaztam egyertelmuen a blogban, de a Picassot megvettuk es eddig nagyon bejon, mar azon gondolkoztam hogy a Focusomat is lecserelm egy Picassora.
Nem erezzukkompromisszumnakvisszalepesnek a Picassot. Elotte egy Alfa Giulietta volt a felesegemnek, amit szeretett vezetni, tetszett is neki, de ennyi.
Mostmar nem ulne vissza bele, mert tetszik neki a magasabb ulespozicio, hogy nem kemeny a futomu, hogy mindennek van helye, az automata valto kenyelme stb...
Ez melle jon meg hogy sokkal jobban kilat a gyerek is belole, konnyen beszall(nagyobb szogben nyilik az ajto), hogy koennyebb bekotni az o biztonsagi ovet. (a giuliettaban kinszenvedes volt Cybex Gold ules bekotese)#17 Somatom
A toloajto nekem is bejon, de csak a C-maxnal opcio a kompakt kategoriaban es az mas(lasd fentebb) okok miatt esett ki.
Az ajto nyilasszoge es maga a nyilas nagysaga szerintem inkabb donto, ezert is jutottam arra, hogy egy kompakt ferdehatu vagy kombi helyett ebben is sokkal praktikusabb egy minivan/egyteru.A Sharan, Galxy, Alhambra mind tok jo autok (nekem az Smax a kedvencem, ha lenne 3. gyerek es az anyagiak is engedik veszek is egy hibridet) , de ha gyakran jarsz varosban akkor egyszeruen tul nagy. Nyilvan van az helyzet/gyerekmennyiseg amihez azok kellenek, de ott is lesz kompromisszum, csak masban. (varosi hasznalhatosag/fogyasztas)
-
Somatom
veterán
Van azért még ez-az. Pl. a Mazda 5 is tolóajtós. Közben megnéztem egy ilyen Citroen bemutatót és megértem, hogy beleszerettél. Olyan franciásan praktikus. Mondjuk, én csak panolárma tetőset vennék. Espace -ból is lett volna egy fiatalabb, de nem azt választottam, mert az nem volt üvegtetős.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Mazda 5 egyrészt már nincs, másrészt a második sor középső ülése teljesen használhatatlan. Az az autó nem 7, hanem 6 személyes. Az a tetőről belógó biztonsági öv-pótlék is inkább csak viccnek jó a középső üléshez. Ráadásul 6 üléssel gyakorlatilag nulla a csomagtartó.
6 évig használtam, nagyon szerettem, rendkívül praktikus jószág, de ezt tudni kell róla.
Ha most egyterűt kellene vennem, akkor Sharan, csak lenne valami normális motor hozzá. Vagy valami Multivan, nem véletlenül olyan népszerű a németeknél a nagycsaládosoknál. Az áráról viszont ne is beszéljünk.
Amúgy sajnos normális kombit sem fogunk már találni nemsokára, ezek is kihalóban vannak.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Somatom
veterán
válasz parandroid #20 üzenetére
Áhhh... Qrva emissziós terelés. Semmihez sincs már normális motor. Háromhengeres, turbós bolhafingok.
A Multivan más kategória. Pályatempónál minimum két liter plusz egy Sharan -hoz képest. Jobban is billeg.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
A Mazda 6-om 2,5 literes skyactivját azért szeretem, leszarom, hogy nem 6 henger. Mondjuk az amcsi verzió kapott egy turbót is, az még mókásabb lehet. Nem mintha ez gyenge lenne. A Mazda 5-öt meg váltotta a kínálatban a CX-5, én kipróbáltam, meglepő, hogy mennyire ugyanazt hozza a két autó érzésben, helykínálatban is. Csak közben eltelt kb egy évtized, nincs rajta tolóajtó, meg néha azért jól jött a két szükségülés, amíg a gyerekek kicsik voltak. No meg suv, már csak elvből sem kéne, csakazértse.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Somatom
veterán
válasz parandroid #22 üzenetére
Én is jobban örülnék egy 2,5 -ös dízelnek a 2.0 DCI helyett. A trélert már megérzi, de ez az egyetlen használható motor. A 3.0 problémás, a 2.2 meg egyenesen betegágy.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
- Fényképeken a Google Pixel 9 Pro
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Milyen autót vegyek?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
- Mobilinternet
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky
- bitpork: Fogyasztásra ítélve
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care