Új hozzászólás Aktív témák
-
PuMbA
titán
CP2077-ben a ghosting nekem csak élesítéssel volt probléma. Meg is lepődtem, mert fogalmam sem volt, hogy igazából az okozza. Ha kikapcsoltam az élesítést, egyből eltűnt a legjobban észrevehető, autó mögötti utánhúzás, de a többi eddig észlelt helyen se látom már A furcsa, hogy neten erről sose olvastam.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz túróslaptop1 #14 üzenetére
Ezek akkor kellenek, ha például szenved a GPU-d és ray-tracing esetén majdnem az összes GPU szenved. Nekem RTX3050-nel Cyberpunk 2077 ray-tracinggel 25-30 fps. Bekapcsolom DLSS-t, voálá máris 40-50fps Ha nem lenne DLSS, nem tudnék ray-tracing-et használni, szóval életmentő fícsör.
Másik felhasználási mód, hogy a DLSS-sel kapsz anti-aliasingot is, tehát mivel a DLSS üti a legtöbb játékba beépített AA-t, így olyan AA-ként is használható, amivel nemhog sebességet csökkentesz, hanem növelsz.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
"Alapvetően az NVIDIA ajánlja, de nem kötelező a fejlesztőknek ezzel élni, "
És ez egy brutális hiba, mert RDR2-ben például nincs DLSS sharpening csúszka és úgy fel van húzva gyárilag, hogy mozgás közben ghostingos meg szétesik tőle a kép Így használhatatlan, marad a TAA, ami meg mossa a képet, szóval a Rockstar-nál úgy látszik vakok dolgoznak.
podtibi: Ahogy Abu85 írja, az az élesítés más és rosszabb minőségű végeredményt kapsz. Gyakorlatilag nem tesz mást, mintha a monitoron állítanád az élességet, szóval haszontalan.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz túróslaptop1 #25 üzenetére
Ja, mindig e kettő dolog csap össze: grafika vagy sebesség
-
PuMbA
titán
válasz laposonly11 #27 üzenetére
Igaz, bár akkor meg az élsimítás lenne a gond, mert oké, hogy a DLSS-t kikapcsolom, de Cyberpunk-ban például kapok helyette egy kikapcsolhatatlan, képet elmosó TAA-t
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Amúgy ebben a videóban be van kapcsolva a DLSS a 3060-on Cyberpunk alatt, csak így tud átlag 57 fps-t
laposonly11: TV, monitor képélesség ugyanúgy képhibát okoz, utálom Ha megnézed közelebbről a részleteket élesítés nélkül és élesítéssel, akkor valójában semmivel sem élesebb, cserébe a kontúrok körül színtorzulás lesz. Az élesítés addig a 2mp-ig jó, amíg rájön az ember hogy csak egy mézes-mázos cukros semmi.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz laposonly11 #31 üzenetére
Sajnos a monitortól 50-60cm-re vagyok és látszik Élesítés nem opció.
Szerk: Jaja, olvastam, hogy ki lehet kapcsolni, de akkor milyen AA-t használjak helyette? MSAA a teljesítményt nagyon eszi (-20-30%), így sebességben nem leszek előrébb, a grafikát nem tudom feljebb rakni, viszont kicsivel részletesebb képet kapok az igaz, de
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
"nekem az rtx 3060 12 GB mindent visz stabilan 60 fps-en raytrace-el"
Cyberpunk 2077 biztosan kivétel, mert azt a 3060 Ti is csak 35-42fps-sel viszi raytrace-szel 1080p-ben DLSS nélkül: [link] Szóval a DLSS nagyon fontos elem még a felső kategóriás kártyáknál is, főleg 1440p-ben.
[ Szerkesztve ]
-
-
PuMbA
titán
Értelek. Igazad van, több single-player játékban is benne lehetne
"Sokszor, sok helyen elmondtam már, hogy ezek a skálázgatós trükközések engen alapból eléggé hidehen hagynak, csak legvégső esetben használnám őket"
Én még mindig tartom, hogy AA-ként használva nagyon sok embernek hasznos lenne, csak sokan nem gondolnak ebbe bele. Én DLSS-t mindenhol bekapcsolom, ahol lehet, mert a játékokban található TAA-nál minőségibb eredményt kapok vele úgy, hogy az fps szám nem csökken, hanem nő. Szerintem ezért zsenális a DLSS.
Abu85: A legjobb minőséget adó módszert dobnák...hááát...
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
A videóban található fegyver ghostingra kérdés: be volt-e kapcsolva élesítés, ami a DLSS-nél ezeket okozza? Cyberpunk-ban nekem teljesen eltűnt a ghosting az élesítés kikapcsolásával.
#71 Abu85: Akkor oké. Viszont ez jóval kisebb / kevésbé észrevehető probléma, mint az FSR 2.0 egyes mozgások közbeni teljes szétesése és a részecske effektek skálázásának alacsony minősége.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Akkor várom az általam játszott játékokban, hogy összehasoníthassam Bár 1080p-ben mindenki azt mondja, hogy a DLSS jobb, illetve a cikkben lévő képeken is látszik, szóval nekem ez a sarkított eset jobban fog számítani, mint az 1440p vagy 4K-s teljesítmény, ahol közel vannak.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz #16939776 #80 üzenetére
Pedig semmivel sem rosszabb, sőt ugye írtam, hogy jobb, mind sebességben, mind képminőségben az 720p-ről 1080p-re feljavított DLSS prezentáció, mint egy 1080p-re rárakott mai játékokban divatos TAA, ami jóval elmosottabb és zizisebb képet ad Több játékban kipróbáltam. DLSS ég-föld különbséggel nyer. Véglegest egyébként még nem tudok mondani a DLSS vs FSR 2.0-ról, majd ha kipróbáltam élesben.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Ja, sajnos az a baj ezekkel, hogy régebbi és / vagygyengébb GPU-kon kapod a legkisebb sebesség előnyt, mert azok nehezebben is küzdenek meg az algoritmussal. Jó, hogy beraktad ezt a képet. Nem tudtam, hogy DLSS-en is szétesik, ami valószínűleg azért van, mert sose álltam meg játékban 90 másodpercig
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz SindaNarmo #108 üzenetére
FSR is elmos. Ezen teszt korlátozottsága, amit a videóban is elmondanak, hogy az FSR 2.0 esetén az élesítés a maximumon van, ez a Deathloop-ban az alapértelmezett, míg DLSS-nél hiányzik az élesítés, mert ebből a játékból kimaradt.
FLATRONW: Ja, a második képen az FSR Performance módban teljesen széteső képet ad. A fű a rádió körül hogy néz ki? Odarak egy teljesen más textúrát
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz SindaNarmo #110 üzenetére
"És mint írtam futás közben észre sem venném."
Szerintem észrevehető. Én DLSS esetén a nagyon alacsony (0.15 az 1.00-ból) élesítést is észreveszem Cyberpunk-ban 50-60cm-ről egy 24 colos FullHD monitoron A DigitalFoundry teszt úgy lett volna a legjobb, ha az FSR 2.0 esetén is teljesen kikapcsolják az élesítést, így egyenlő körülmények lettek volna a DLSS-sel.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz AxBattler #147 üzenetére
Itt már a DLSS jobb (Gugli fordítás):
"Even if FSR 2.0 works well in Farming Simulator 22 and is a useful extension, the implementation cannot match the good result of the debut Deathloop (test) . Nvidia DLSS performs better, especially in performance mode, Nvidia's AI upsampling is superior.
In concrete terms, DLSS can, for example, deal better with the problematic moiré effects, which FSR 2.0 edits just as easily, but DLSS can clearly suppress better, if not prevent it. In addition, FSR 2.0 does not generally have to struggle with ghosting effects, but in individual scenes it does, which DLSS in turn masters without any problems."
Összevisszaság lesz itt is
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
God of War PC: AMD FSR 2.0 vs Nvidia DLSS Image/ Motion Quality Face-Off
God of War-ban is bőven jobb a DLSS Úgy látszik a Deathloop volt a legjobb eshetőség, ami inkább kivétel.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Főzőcskés topic
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Havi kétszáz leégett tápcsatlakozó fut át egy Los Angeles-i szervizen
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Villanyszerelés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Xbox tulajok OFF topicja
- AI-jal dobta be a mélyvízbe az új Ryzen PRO sorozatot az AMD
- További aktív témák...